Ze mogen zich verplaatsten in de buurt van het AZC, bijvoorbeeld om hun kinderen naar school te brengen, naar een sportclub te gaan of om boodschappen te doen. Aangezien ze 's avonds weer op het AZC moeten zijn, kunnen ze niet op vakantie naar Spanje of een weekendje naar Lowlands.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een logische consequentie.
Maar misschien kun jij uitleggen hoe het in jouw ogen wél praktisch gezien mogelijk is om asielzoekers zonder verblijfstitel enerzijds niet "gevangen" te houden maar aan de andere kant ook niet vrij te laten rondreizen? Volgens mij zijn dat twee dingen die elkaar categorisch uitsluiten.
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je mag als overheid best voorwaarden stellen die het vrij verplaatsten beperken als je aan de eisen van EVRM protocol 4 artikel 2 voldoet.
Maar dat is totaal oncontroleerbaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ze mogen zich verplaatsten in de buurt van het AZC, bijvoorbeeld om hun kinderen naar school te brengen, naar een sportclub te gaan of om boodschappen te doen. Aangezien ze 's avonds weer op het AZC moeten zijn, kunnen ze niet op vakantie naar Spanje of een weekendje naar Lowlands.
Hoe naief ben jij? De grens van europa ligt toch niet in Nederland? Hoe hadden ze hier uberhaupt kunnen komen? Ze hebben de hele reis vanaf waar ze ook vandaan komen toch ook naar Nederland kunnen maken, zonder zich steeds te melden bij de AZC's in Italie of waar ze ook Europa zijn binnen gekomen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ze mogen zich verplaatsten in de buurt van het AZC, bijvoorbeeld om hun kinderen naar school te brengen, naar een sportclub te gaan of om boodschappen te doen. Aangezien ze 's avonds weer op het AZC moeten zijn, kunnen ze niet op vakantie naar Spanje of een weekendje naar Lowlands.
Wilders heeft zelf alleen meer belang bij angst en chaos. En daar maakt hij handig misbruik van. Opsluiten moet je voorbehouden aan misdadigers. Wanneer was het proces tegen Geert Wilders ook al weer?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En dat terwijl je zelf onderdeel van het probleem bent dan. Beetje hypocriet.....
Hoezo is dat oncontroleerbaar? Er zijn vingerafdrukken van die mensen en foto's, ze zouden toch opgespoord moeten kunnen worden.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:27 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Maar dat is totaal oncontroleerbaar.
Als ik me niet vergis waren bijv. van de 1,1 miljoen in Duitsland geregistreerde asielzoekers maar ruim 400.000 echt de procedure in gegaan. Meer dan een half miljoen is kwijt en loopt zonder toestemming ergens in het Schengengebied rond.
Ben je nu echt serieus?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoezo is dat oncontroleerbaar? Er zijn vingerafdrukken van die mensen en foto's, ze zouden toch opgespoord moeten kunnen worden.
Iemand moet eens (op een weiland ofzo) een houten kast neerzetten van 1x1x2. Hij moet wel op slot kunnen. Ga er in zitten in je nakie. En dat een maand lang. Ik heb de sleutel.quote:
Bovendien werd het ook gedaan met joden die al in Europa woonden.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:52 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Iemand moet eens (op een weiland ofzo) een houten kast neerzetten van 1x1x2. Hij moet wel op slot kunnen. Ga er in zitten in je nakie. En dat een maand lang. Ik heb de sleutel.
1 keer in de twee dagen kom ik langs om je een beetje vervuild water en brood te geven gooien. Als je pech hebt mag je dus ook nog het water van de grond likken!
Als iemand dat doet, dan weet degene hoe veel Joodse oorslogsslachtoffers zich een maand lang gevoeld hebben.Dan wordt het pas interessant om te kijken hoe degene in het leven staat.
"we hebben de luxe niet"quote:Op maandag 18 januari 2016 17:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
We hebben de luxe niet om wanneer we overspoeld worden door 100,000 asielzoekers per jaar ze allemaal als individu te zien.
Op dit moment in de praktijk denk ik wel. Denk je dat de politie er wat aan doet als je je niet meld 's avonds? En dan is het ook nog makkelijk om zo de grens over te lopen naar Duitsland of België. Kun je daar weer opnieuw een procedure starten. Uiteindelijk zal je aan de hand van vingerafdrukken wel gepakt worden, maar ondertussen frustreer je het al overbelaste systeem nog meer.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je kunt helemaal niet rondreizen wat je wil als vluchteling.
Oooo nu valt er een munt. Dan ga ik ff opzoeken waar dat kamp precies voor gebruikt werd.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:08 schreef agter het volgende:
[..]
Wel hoor.
Gevluchte Duitse joden.
En na de oorlog gevluchte Indo's.
Maar dat heeft natuurlijk wel gevolgen voor de asielaanvraag. Daarnaast is het duidelijk dat er beperkingen gelden en dat er vrij weinig aan handhaving wordt gedaan ben ik met je eens maar dat doet weinig af aan de beperkingen die er zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:04 schreef nixxx het volgende:
[..]
Op dit moment in de praktijk denk ik wel. Denk je dat de politie er wat aan doet als je je niet meld 's avonds? En dan is het ook nog makkelijk om zo de grens over te lopen naar Duitsland of België. Kun je daar weer opnieuw een procedure starten. Uiteindelijk zal je aan de hand van vingerafdrukken wel gepakt worden, maar ondertussen frustreer je het al overbelaste systeem nog meer.
Zo nu al, kun je dat niet beter doen voordat je reacties schrijft?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Oooo nu valt er een munt. Dan ga ik ff opzoeken waar dat kamp precies voor gebruikt werd.
Sommige mensen wanen zich in een soort Somalië of willen graag die richting op.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:59 schreef Drinky het volgende:
[..]
"we hebben de luxe niet"
Flikker toch op man
Nou, ze hebben nogal een achterstand opgelopen. Eind vorig jaar waren er nog ongeveer 300.000 niet geregistreerde asielzoekers in Duitsland.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoezo is dat oncontroleerbaar? Er zijn vingerafdrukken van die mensen en foto's, ze zouden toch opgespoord moeten kunnen worden.
Hier in Nederland is het ook een chaos. Vreemd eigenlijk dat belangrijke kamerleden die zoveel aandacht lijken te hebben voor de vluchtelingenproblemen het daar niet over hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:13 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Nou, ze hebben nogal een achterstand opgelopen. Eind vorig jaar waren er nog ongeveer 300.000 niet geregistreerde asielzoekers in Duitsland.
Ja, die mensen verdwijnen eigenlijk. Er is nauwelijks overzicht waar deze groep heen is en vooral wie het zijn. Dat is eigenlijk wat zorgen zou moeten baren maar daar hoor je weinig over.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hier in Nederland is het ook een chaos. Vreemd eigenlijk dat belangrijke kamerleden die zoveel aandacht lijken te hebben voor de vluchtelingenproblemen het daar niet over hebben.
Ik ben iig wel bereid om iets te onderzoeken dat kan niet iedere user op fok mij nazeggenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zo nu al, kun je dat niet beter doen voordat je reacties schrijft?
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:18 schreef Eiwitshake het volgende:
Genoeg is genoeg!
Wel in den treuren dat er eerst zo'n verschrikkelijke dingen moeten gebeuren voordat mensen de ware aard van de islam pas gaan zien.
5 jaar geleden had ik niet durven te dromen dat Europa zo'n ruk naar rechts zou maken. Helaas op de verkeerde gronden maar ach, ik ben content.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |