De basis van dit plan is om zo'n beetje de kern van ons juridische fundament weg te zagen.quote:Op maandag 18 januari 2016 19:23 schreef KrappeAuto het volgende:
We bespreken hier het idee aannemende dat het juridisch mogelijk is. Zou wat zijn als we voor elk idee eerst alle juridische aspecten moeten uitzoeken voordat we haar merit kunnen bespreken.
Kan je dit concretiseren? Wat wordt precies weggezaagd?quote:Op maandag 18 januari 2016 19:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De basis van dit plan is om zo'n beetje de kern van ons juridische fundament weg te zagen.
Zie boven. Het principe dat je onschuldig bent totdat je schuld bewezen is.quote:Op maandag 18 januari 2016 19:25 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Kan je dit concretiseren? Wat wordt precies weggezaagd?
Daar ben ik ook bang voor. Het zal duidelijk zijn dat die mensen ongelijk hebben. Ik ben benieuwd waarom Wilders van mening is dat als we nu de grens dicht doen dat de huidige asielzoeker wel vrij kunnen blijven rondlopen, zijn die mensen dan ineens ongevaarlijk? Mogelijk heb jij het antwoord?quote:Op maandag 18 januari 2016 19:23 schreef KrappeAuto het volgende:
Ik denk dat hier minder mensen zijn die jou serieus nemen dan Wilders.
Dat klinkt als een valide argument om deze mensen nog vaker en langer dicht op elkaar te laten zitten, dan nemen de spanningen en daarmee de incidenten vast af!quote:Op maandag 18 januari 2016 18:08 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Nee je hoort in het nieuws meer over PVV-aanhangers die iets uitvreten dan gelukszoekers. Een kennis van mij is beveiliger in een azc en die zegt dat er elke dag wel iets aan de hand is daar. Maar dat hoor je niks over in het nieuws
Voorlopig niet, de meeste politici kunnen niet zover vooruit kijken. Over een paar jaar zal vrijwel iedereen het als de normaalste zaak van de wereld vindenquote:Op maandag 18 januari 2016 17:38 schreef Xa1pt het volgende:
Verder leuk verhaal, maar dat gaat nooit gebeuren natuurlijk.
We? Jij doet helemaal geen flikker kerel. Praat dan ook niet alsof jij en Greet samen deze plannen bedenken.quote:Op maandag 18 januari 2016 19:23 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ik denk dat hier minder mensen zijn die jou serieus nemen dan Wilders.
[..]
Het is geen vrijheidsberoving in strikte zin. We laten simpelweg deze mensen niet toe tot onze samenleving totdat we precies weten wie het zijn, wat ze hier komen doen en of ze recht hebben hier te blijven. Tot die beslissing zijn ze altijd vrij te vertrekken. Sterker nog, dat zouden we aan moeten moedigen.
We bespreken hier het idee aannemende dat het juridisch mogelijk is. Zou wat zijn als we voor elk idee eerst alle juridische aspecten moeten uitzoeken voordat we haar merit kunnen bespreken.
Dus als 99.99% van 50000 mensen die hier heen komen crimineel zijn moeten we hen toelaten tot ons land en overal vrij laten bewegen op basis van dit principe?quote:Op maandag 18 januari 2016 19:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zie boven. Het principe dat je onschuldig bent totdat je schuld bewezen is.
Hoe bedoel je precies? Ik vat dit voorstel op als iets anders dan het voorstel om de grenzen te sluiten. Hij wil de grenzen sluiten én de al aanwezige asielzoekers opsluiten.quote:Op maandag 18 januari 2016 19:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Het zal duidelijk zijn dat die mensen ongelijk hebben. Ik ben benieuwd waarom Wilders van mening is dat als we nu de grens dicht doen dat de huidige asielzoeker wel vrij kunnen blijven rondlopen, zijn die mensen dan ineens ongevaarlijk? Mogelijk heb jij het antwoord?
Ik stem.quote:Op maandag 18 januari 2016 19:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
We? Jij doet helemaal geen flikker kerel. Praat dan ook niet alsof jij en Greet samen deze plannen bedenken.
Alles moet besproken kunnen worden met rationele argumenten. Als jij van mening bent dat massamoord van Wilders-stemmers sociaal wenselijk is hoor ik graag je argumenten aan om ze vervolgens te verwerpen.quote:Op maandag 18 januari 2016 19:30 schreef Nielsch het volgende:
Kunnen we de voordelen van een massamoord op Wilders-stemmers bespreken? Volgens mij zit daar wel merit in. De juridische aspecten komen later wel.
Niet van toepassing. Maar iedereen die bewezen crimineel is (en dat is dus niet: wat gemeenschappelijke kenmerken hebben met andere criminelen) kan wat mij betreft geweigerd worden aan de grens en/of meteen geweigerd worden voor asiel.quote:Op maandag 18 januari 2016 19:29 schreef KrappeAuto het volgende:
Dus als 99.99% van 50000 mensen die hier heen komen crimineel zijn moeten we hen toelaten tot ons land en overal vrij laten bewegen op basis van dit principe?
Dat zegt hij anders niet.quote:Op maandag 18 januari 2016 19:29 schreef KrappeAuto het volgende:
Ik vat dit voorstel op als iets anders dan het voorstel om de grenzen te sluiten. Hij wil de grenzen sluiten én de al aanwezige asielzoekers opsluiten.
Niet alleen die gek zelf, al zijn stemmers ook. Better safe than sorry.quote:Op maandag 18 januari 2016 19:32 schreef danos het volgende:
Wilders moet zelf worden opgesloten en iedere dag bidden dat er ooit een medicijn komt om hem van zijn gekte af te helpen.
Maar we weten dus niet wie bewezen crimineel is. We weten weinig tot niks van de mensen die nu binnenkomen.quote:Op maandag 18 januari 2016 19:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet van toepassing. Maar iedereen die bewezen crimineel is (en dat is dus niet: wat gemeenschappelijke kenmerken hebben met andere criminelen) kan wat mij betreft geweigerd worden aan de grens en/of meteen geweigerd worden voor asiel.
Dan kunnen we de discussie over het basisinkomen iig ook afsluitenquote:Op maandag 18 januari 2016 19:30 schreef Nielsch het volgende:
Kunnen we de voordelen van een massamoord op Wilders-stemmers bespreken? Volgens mij zit daar wel merit in. De juridische aspecten komen later wel.
Dit, je houdt vooral werkende mensen over.quote:Op maandag 18 januari 2016 19:34 schreef danos het volgende:
[..]
Dan kunnen we de discussie over het basisinkomen iig ook afsluiten
Correct. Er is dus geen enkele reden om ze op te sluiten. En iemand gaan opsluiten vanwege wat hij eventueel in de toekomst zou kunnen gaan doen lijkt me helemaal een stap te ver.quote:Op maandag 18 januari 2016 19:34 schreef KrappeAuto het volgende:
Maar we weten dus niet wie bewezen crimineel is. We weten weinig tot niks van de mensen die nu binnenkomen.
Semantiek. Hij beargumenteert niet dat als we de grenzen sluiten de al aanwezige asielzoekers ongevaarlijk zijn. Dat is een stroman.quote:Op maandag 18 januari 2016 19:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zegt hij anders niet.
"Wat de PVV betreft is het duidelijk: Onze grenzen moeten dicht voor alle asielzoekers en alle immigranten uit islamitische landen. Maar zolang dat niet gebeurt, zolang de islamitische testosteronbommen als een zwaard van Damocles boven de Nederlandse vrouwen hangen, stel ik voor dat we mannelijke asielzoekers opsluiten in de AZC’s."
Als de grens wordt gesloten kunnen de mannen vrij blijven rondlopen.
De mannen worden opgesloten tenzij de grens dicht gaat, volgens mij is dat volstrekt idioot. Hij vind die mannen blijkbaar gevaarlijk maar wil ze vrij laten loslopen als de grens nu maar wordt gesloten.
Nogmaals, het is niet opsluiten in strikte zin. Men is vrij te vertrekken als het hen niet aan staat. Het is simpelweg het deze mensen niet toelaten zich te bewegen in onze volledige samenleving. Waarom zou iedereen in de wereld het recht hebben om zich in ons land vrij te mogen bewegen?quote:Op maandag 18 januari 2016 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Correct. Er is dus geen enkele reden om ze op te sluiten. En iemand gaan opsluiten vanwege wat hij eventueel in de toekomst zou kunnen gaan doen lijkt me helemaal een stap te ver.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |