abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 oktober 2015 @ 21:38:34 #1
862 Arcee
Look closer
pi_156533297

quote:
Vergulde pieten leiden opnieuw tot discussie

Ook tijdens de zomermaanden blijft de discussie over Zwarte Piet gemoederen bezighouden. De Bijenkorf maakte maandag bekend dat de bekende klimpieten, die traditioneel voor en tijdens de feestdagen de lichthal van de Bijenkorfvestiging in Amsterdam sieren, worden verguld.

Ook in de filialen in Den Haag, Utrecht en Amstelveen zijn vanaf dit jaar vergulde klimpieten aanwezig. Zwarte Piet is voor winkelketens een heikel onderwerp geworden sinds de kindervriend door een deel van de bevolking wordt geassocieerd met discriminatie en racisme. Volgens de Bijenkorf is de aanpassing een gevolg van de nieuwe strategie.

De tegenstanders van Zwarte Piet hebben gemengde gevoelens na het besluit van de Bijenkorf. Ze vinden het goed nieuws dat de Bijenkorf de traditionele klimpiet goudkleurig maakt, maar betreuren het dat het bedrijf niet toegeeft dat Zwarte Piet stereotyperend is. ,,Ze verschuilen zich nu achter het argument dat het past binnen het nieuwe winkelbeleid en daarmee nemen ze hun verantwoordelijkheid niet", zei een woordvoerder van de Stichting Nederland Wordt Beter maandag in een reactie.

Het zou de winkelketen volgens de zegsman sieren als ze de verandering op een manier hadden aangekondigd die ,,inspirerend is voor andere multinationals". ,,We staan nog niet te juichen, eerst zien en dan geloven."

De winkelketen V&D gaat wat betreft zijn reclame-uitingen en winkelversiering de lijn zal volgen van het Sinterklaasjournaal. ,,Wat het Sinterklaasjournaal toelaatbaar vindt, dat vinden wij ook kunnen", aldus een woordvoerder van V&D.

V&D zal vermoedelijk moeten wachten tot november, als de eerste uitzending van het Sinterklaasjournaal begint. Voor die tijd houdt het NTR-programma de verhaallijn zoals gebruikelijk namelijk geheim.
quote:
Blokker houdt gewoon roetzwarte Pieten

Huishoudketen Blokker zegt de 'discussie' rond Sinterklaas en dan vooral Zwarte Piet te volgen. "Wij sluiten aan bij hoe kinderen het feest zelf beleven. Die zien Piet als hulp van de sint en kan van allerlei afkomst zijn. De zwarte kleur heeft hij gekregen van roet in de schoorsteen."

Die nuchtere en verbazingwekkend simpele beredenering maakt korte metten met veel argumenten. "Piet blijft bij ons in elk geval bestaan. Maar we blijven weg van bepaalde stereotiepen als dikke lippen en oorbellen", zegt een woordvoerster van de keten tegenover Powned nieuws.

Ook Intertoys en Bart Smit vallen onder de mantel van Blokker, die hiermee duidelijk de kant kiest van de relevante partij hierin; de kinderen.

Gisteren nog maakte De Bijenkorf bekend de iconische klimpieten niet langer zwart te maken. Vanaf dit jaar zullen de Pieten opeens goudgekleurd zijn. Voor de anti-pieten is dat een goed begin, maar ze zullen de Bijenkorf mogelijk alsnog verketteren omdat het concern er niet expliciet bij heeft gezegd dat Zwarte Piet stereotyperend zou zijn.

V&D heeft aangegeven de beslissing te laten bij het Sinterklaasjournaal en zich aan die verhaallijn aan te passen.
quote:
VN: bouw negatief stereotype Zwarte Piet af

DEN HAAG -
De Nederlandse overheid moet actief de stereotypen bestrijden die aan Zwarte Piet vastzitten. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om kenmerken die mensen kunnen doen denken aan het slavernijverleden. Dat adviseert het VN-comité dat optreedt tegen rassendiscriminatie vrijdag.

Een Nederlandse delegatie was vorige week twee dagen bij het VN-comité (CERD) in Genève. Dat comité bestaat uit mensenrechtenexperts en beoordeelt om de vier jaar of landen zich houden aan de VN-verdragen die zij hebben ondertekend. Het ging in Zwitserland onder meer over arbeidsmarktdiscriminatie en de rol van lokale overheden bij de aanpak van discriminatie. En dus ook over Zwarte Piet.
Een van de belangrijkste conclusies van het rapport is dat Nederland meer moet doen aan het voorkomen van discriminatie. Nu ligt volgens het VN-comité de nadruk vooral op reactieve maatregelen, en wordt pas actie ondernomen als discriminatie zich al heeft voorgedaan.
Een woordvoerder van de Nederlandse delegatie zei vorige week al dat de overheid niet bepaalt hoe Piet eruit ziet en dat de overheid ook geen verbod oplegt. Maar ook dat de Nederlandse overheid de dialoog blijft stimuleren en de pijn begrijpt.
10-8-2015 nog lang geduurd of op het juiste moment?

quote:
Daar wordt aan de deur geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt.
Wie zou dat zijn ?
Wees maar gerust mijn kind.
Ik ben een goede vrind.
Want al ben ik zwart als roet,
'k Meen het toch goed.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 21:42:52 #2
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156533454
Zwartepietdiscussie :')
Je druk maken om de kleur van een figuurtje van een kinderfeestje :')

Dit geldt overigens voor zowel de voor- en tegenstanders.
United States of America _O_
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 21:44:13 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156533510
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:33 schreef HongKongPhoey het volgende:
Als blanken? Het waren de "zwarten" zelf die de "zwarten" aan de handelaren verkochten. En waren het niet ook voornamelijk Portugezen en Spanjaarden die druk handelden in slaven? Zijn dat blanken? Volgens mij zijn dat niet echt blanken.
wat interesseert mij de Portugezen en de Spanjaarden en zwarte Afrikanen en de roodjassen nou in godsnaam, die zoeken het maar lekker onderling uit

ik ben Nederlander en ik heb het over een Nederlands feestje waar gezien de Nederlandse geschiedenis een aantal ongemakkelijke randjes aanzaten en ik snap prima dat die na heel begrijpelijke klachten zijn afgezwakt en/of zelfs verwijderd

meer

niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 21:46:19 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156533604
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Schenkman, de bedenker van ZP , bedoelde zijn figuur nelemaal niet als slaaf of als minderwaardig. Klopt dus dat dit karakter niet racistisch is.
Maar in de loop der tijden is de rol wel her en der met discriminerende sentimenten uiigebeeld>
En dan die agressiegolf van in dit Zp-debat. Den heer Piet heeft wel degelijk wat met discriminatie en vreemdelingenhaat te maken,
dat racisten en vreemdelingenhaters op den heer Piet op de bres springen wil niet direct zeggen dat hij er zelf wat mee te maken heeft

dat zou een rare wereld zijn
pi_156533813
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:44 schreef sp3c het volgende:
wat interesseert mij de Portugezen en de Spanjaarden en zwarte Afrikanen en de roodjassen nou in godsnaam, die zoeken het maar lekker onderling uit

ik ben Nederlander en ik heb het over een Nederlands feestje waar gezien de Nederlandse geschiedenis een aantal ongemakkelijke randjes aanzaten en ik snap prima dat die na heel begrijpelijke klachten zijn afgezwakt en/of zelfs verwijderd

meer

niet
Het is namelijk die geschiedenis die je aanhaalt, en met die geschi3edenis probeer jij de logica aan te tonen voor het kunnen begrijpen dat witte Klaas en zwarte Piet als racisme te bestempelen is. Je negeert alleen alles in die geschiedenis waar er ook niet blanken betrokken waren. Heel erg selectief om zo een punt te maken!!

Er zit niks in de geschiedenis dat expliciet blank tot slavenhandelaar maakt, en andere etnische groepen niet. Elke kleur was er bij betrokken, dus je logica is gebaseerd op een zeer selectieve interpretatie van de geschiedenis!!
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 21:55:55 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156533901
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:52 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Het is namelijk die geschiedenis die je aanhaalt, en met die geschi3edenis probeer jij de logica aan te tonen voor het kunnen begrijpen dat witte Klaas en zwarte Piet als racisme te bestempelen is. Je negeert alleen alles in die geschiedenis waar er ook niet blanken betrokken waren. Heel erg selectief om zo een punt te maken!!

Er zit niks in de geschiedenis dat expliciet blank tot slavenhandelaar maakt, en andere etnische groepen niet. Elke kleur was er bij betrokken, dus je logica is gebaseerd op een zeer selectieve interpretatie van de geschiedenis!!
zucht

dat zeg ik toch helemaal niet
ik zeg dat gezien ons aandeel in de slavernij ik het snap dat mensen er problemen mee hebben dat we een feestje vieren waarbij een blanke man een zwarte knecht heeft en ik vind het goed dat Piet op dat soort punten is aangepast en wmb zijn er geen problemen meer

jij vind dat een onwerkelijk idee, prima ... nou en, ik heb geen zin om mezelf de hele avond te herhalen dus ik ga het hierbij laten
pi_156534004
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:55 schreef sp3c het volgende:
zucht

dat zeg ik toch helemaal niet
ik zeg dat gezien ons aandeel in de slavernij ik het snap dat mensen er problemen mee hebben dat we een feestje vieren waarbij een blanke man een zwarte knecht heeft

jij vind dat een onwerkelijk idee, prima ... nou en
Nee, je wilt het niet zeggen, maar de geschiedenis ondersteunt je redenatie niet. Met jouw redeneren zouden de Quincy's zich net zo goed moeten schamen voor het aandeel van de " zwarten" in dat verhaal. Men zou juist die witte Klaas moeten vieren omdat HIJ volgens het verhaal waar men zich op beroept juist de grote bevrijder was. met andere woorden, men zou de Zwarte Piet juist moeten omhelzen!
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 21:59:58 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156534014
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:59 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nee, je wilt het niet zeggen, maar de geschiedenis ondersteunt je redenatie niet. Met jouw redeneren zouden de Quincy's zich net zo goed moeten schamen voor het aandeel van de " zwarten" in dat verhaal. Men zou juist die witte Klaas moeten vieren omdat HIJ volgens het verhaal waar men zich op beroept juist de grote bevrijder was. met andere woorden, men zou de Zwarte Piet juist moeten omhelzen!
dat moet hij ook
pi_156534067
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:59 schreef sp3c het volgende:
dat moet hij ook
Waarom dan? Omdat er geen reden is om er racisme in te zien?
pi_156534100
quote:
ik zeg dat gezien ons aandeel in de slavernij ik het snap dat mensen er problemen mee hebben dat we een feestje vieren waarbij een blanke man een zwarte knecht heeft en ik vind het goed dat Piet op dat soort punten is aangepast en wmb zijn er geen problemen meer

O? Aanpassen? Blauwe Pieten? Rooie Pieten? etc? Heeft Klaas blauwe slaven bevrijdt? Nee toch Waarom dan aanpassen?
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 22:02:45 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156534104
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:01 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Waarom dan? Omdat er geen reden is om er racisme in te zien?
nee omdat de zwarten ook een aandeel in de slavernij hadden en als je met je vinger naar de een gaat wijzen dan moet de hand ook in de eigen boezem

dit alleen helemaal niets af aan mijn eerdere verhaal
pi_156534115
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:02 schreef sp3c het volgende:
nee omdat de zwarten ook een aandeel in de slavernij hadden en als je met je vinger naar de een gaat wijzen dan moet de hand ook in de eigen boezem

dit alleen helemaal niets af aan mijn eerdere verhaal
Dus geen racisme, enkel kapitalisme?
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 22:03:20 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156534121
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:02 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

O? Aanpassen? Blauwe Pieten? Rooie Pieten? etc? Heeft Klaas blauwe slaven bevrijdt? Nee toch Waarom dan aanpassen?
wmb blijftie gewoon zwart
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:03:32 #14
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156534127
:')
United States of America _O_
pi_156534139
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:03 schreef sp3c het volgende:
wmb blijftie gewoon zwart
Wat moet er veranderen dan?
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 22:03:56 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156534143
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:03 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dus geen racisme, enkel kapitalisme?
een vroege vorm van ja
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 22:04:19 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156534161
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:03 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Wat moet er veranderen dan?
wmb hoeft er niets meer te veranderen

lees je uberhaupt wel mee?
pi_156534231
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:04 schreef sp3c het volgende:
wmb hoeft er niets meer te veranderen

lees je uberhaupt wel mee?
Ja, blijkbaar lees ik beter dan jij je eigen tekst leest.
quote:
blanke man een zwarte knecht heeft en ik vind het goed dat Piet op dat soort punten is aangepast en wmb zijn er geen problemen meer

Dus, waarom aanpassen? Wat aanpassen?
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 22:06:56 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156534262
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:06 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ja, blijkbaar lees ik beter dan jij je eigen tekst leest.

[..]

Dus, waarom aanpassen? Wat aanpassen?
HET IS AL AANGEPAST EN DAT IS GENOEG WAT MIJ BETREFT

het staat er godverdomme letterlijk
pi_156534301
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:03 schreef sp3c het volgende:
een vroege vorm van ja
Ok, een vroege vorm van kapitalisme, en geen racisme dus? Hoe kan jij dan begrijpen dat men witte Klaas en Zwarte Piet bestempeld als racisme/slavernij?
pi_156534321
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat racisten en vreemdelingenhaters op den heer Piet op de bres springen wil niet direct zeggen dat hij er zelf wat mee te maken heeft

dat zou een rare wereld zijn
Ik zeg ook niet dat Piet racistisch is. Ik zeg dat hij besmet is de laatste jaren door sommige fanatieke fans. Die zijn niet zozeer fans,maar reageren meer vanuit etnische haat.
De stelling "ZP heeft niks met racisme te maken" kan dus nooit waar zijn
Oa, door dit gedram van agressieve fans vind ik het hele karakter nog meer flauwekul dan vroeger.
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 22:08:36 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156534331
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:07 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ok, een vroege vorm van kapitalisme, en geen racisme dus? Hoe kan jij dan begrijpen dat men witte Klaas en Zwarte Piet bestempeld als racisme/slavernij?
zwarte piet is geen racisme nee
pi_156534332
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:06 schreef sp3c het volgende:
HET IS AL AANGEPAST EN DAT IS GENOEG WAT MIJ BETREFT

het staat er godverdomme letterlijk
Maar wat is er goed aangepast dan?
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 22:08:56 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156534344
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:08 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar wat is er goed aangepast dan?
dag jongen :W
pi_156534371
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:08 schreef Bluesdude het volgende:
Ik zeg ook niet dat Piet racistisch is. Ik zeg dat hij besmet is de laatste jaren door sommige fanatieke fans. Die zijn niet zozeer fans,maar reageren meer vanuit etnische haat.
Ja, Quinsy Gario is er zo een
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 22:11:04 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156534422
quote:

[..]

De stelling "ZP heeft niks met racisme te maken" kan dus nooit waar zijn
Oa, door dit gedram van agressieve fans vind ik het hele karakter nog meer flauwekul dan vroeger.
natuurlijk kan dat wel waar zijn

het zijn twee ongerelateerde zaken ... zwarte piet heeft niets met racisme te maken en sommige zwarte pieten fans zijn racisten net zoals voetbal niets met geweld te maken heeft terwijl sommige voetbal fans toch verdomde gewelddadig zijn

maar dat Piet een beetje besmet begint te raken door die figuren ben ik het wel mee eens
pi_156534622
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:09 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ja, Quinsy Gario is er zo een
Ahhh de nationale zondebok..
Je verduistert zijn tegenstanders die veel groter in aantal zijn en veel agressiever ..
pi_156534633
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:11 schreef sp3c het volgende:
maar dat Piet een beetje besmet begint te raken door die figuren ben ik het wel mee eens
Maar dan zijn "negers" nu ook besmet met het Quinsy slachtofferrol zeikvirus, toch?
pi_156534697
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:16 schreef Bluesdude het volgende:
Ahhh de nationale zondebok..
Je verduistert zijn tegenstanders die veel groter in aantal zijn en veel agressiever ..
Nope, hij is de discussie begonnen, als je een lawine begint, moet je niet zeiken als je onder de sneeuw verdwijnt.
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 22:18:41 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156534728
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:16 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar dan zijn "negers" nu ook besmet met het Quinsy slachtofferrol zeikvirus, toch?
zwarte piet is idd ook besmet door quinsy's slachtofferrol zeikvirus ja
pi_156534765
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:17 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nope, hij is de discussie begonnen, als je een lawine begint, moet je niet zeiken als je onder de sneeuw verdwijnt.
Wederom..... je maakt hem tot zondebok . Het zijn de miljoenen mensen zelf die deze kwestie levend houden. Oa. jij dus . En met die agressieve toon van "zeiken" blaas je het verder op.
pi_156534773
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:18 schreef sp3c het volgende:
zwarte piet is idd ook besmet door quinsy's slachtofferrol zeikvirus ja
O? Negers niet?
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 22:20:35 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156534797
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:19 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

O? Negers niet?
lijkt me niet :?
pi_156534842
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:19 schreef Bluesdude het volgende:
Wederom..... je maakt hem tot zondebok . Het zijn de miljoenen mensen zelf die deze kwestie levend houden.
O nee hoor. nu ga jij de boel omdraaien. Quinsy ramt z'n auto tegen zn voorligger aan, maar het is de schuld van de voorligger? Gast, echt?
pi_156534952
quote:
Ik zeg ook niet dat Piet racistisch is
opgelost
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_156534984
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:21 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

O nee hoor. nu ga de boel omdraaien. Quinsy ramt z'n auto tegen zn voorligger aan, maar het is de schuld van de voorligger? Gast, echt?
Ja echt.. Ik weet van geen auto-ongeluk af. Ik zie wel miljoenen mensen die 2 jaar zich druk maken.Het is hun eigen verantwoordelijkheid druk te doen of niet.
Wat jij doet is je eigen verantwoordelijkheid ontlopen en ene Quinsy de schuld geven van dat jij hier al uren in dit topic zit.
No-can-do :N
Overigens zie ik een aantal drogredeneringen bij Quinsy, maar ook bij jou.
Jij bent echt niet veel beter
pi_156535076
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:25 schreef Bluesdude het volgende:
Ja echt.. Ik weet van geen auto-ongeluk af. Ik zie wel miljoenen mensen die 2 jaar zich druk maken.Het is hun eigen verantwoordelijkheid druk te doen of niet.
De voorligger komt verhaal halen en met de schadeformulieren aan, maar Quinsy blijft zeggen, het is jouw schuld. Maar de voorligger moet natuurlijk niet zeuren he?
pi_156535130
quote:
Wat jij doet is je eigen verantwoordelijkheid ontlopen en ene Quinsy de schuld geven van dat jij hier al uren in dit topic zit.
No-can-do :N
Nee, nee. Die verantwoordelijkheid was irrelevant als Quinsy niet een een kinderfeest verkrachtte om "de blanken" een schuldcomplex aan te praten!
pi_156535149
quote:
Overigens zie ik een aantal drogredeneringen bij Quinsy, maar ook bij jou.
Jij bent echt niet veel beter
Welke?
pi_156535185
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:28 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

De voorligger komt verhaal halen en met de schadeformulieren aan, maar Quinsy blijft zeggen, het is jouw schuld. Maar de voorligger moet natuurlijk niet zeuren he?
Klopt.... jij zeurt . Het is jouw keuze om deze kwestie levend te houden, alhier al uren in dit topic.
Het is een drogredenering dat Quinsy daar de schuld van is.
Ik zit hier ook... Dat is mijn keuze. Niet van ene Quinsy .

quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:30 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Welke?
Het is jouw keuze om deze kwestie levend te houden, alhier al uren in dit topic.
pi_156535257
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:30 schreef Bluesdude het volgende:
Klopt.... jij zeurt . Het is jouw keuze om deze kwestie levend te houden
En net zo goed jouw schuld. Want ji doet net zo hard mee. Is dat je punt? Iemand probeert iets van je te stelen, maar je bezit beschermen is zeuren? Je draait jezelf vast gast!!
pi_156535337
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:32 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

En net zo goed jouw schuld. Want ji doet net zo hard mee. Is dat je punt? Iemand probeert iets van je te stelen, maar je bezit beschermen is zeuren? Je draait jezelf vast gast!!
Dus je bekent dat het WEL jouw keuze is..
pi_156535370
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:30 schreef Bluesdude het volgende:
Ik zit hier ook... Dat is mijn keuze. Niet van ene Quinsy .
Als er geen Quinsy was geweest, was dit topic er niet geweest. Dus hij is de oorzaak, dit topic het gevolg. Jouw logica sluit erg goed aan bij het Oude Testament. Jij bent uit zonde geboren, jij was niet de oorzaak, enkel het gevolg. Maar jij wordt er wel voor gestraft!
pi_156535558
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:34 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Als er geen Quinsy was geweest, was dit topic er niet geweest. Dus hij is de oorzaak,
Dat is die drogredenering. Tevens iemand willen belasteren , tot zondebok maken van je eigen zonden.
pi_156535628
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:33 schreef Bluesdude het volgende:
Dus je bekent dat het WEL jouw keuze is..
Waar doe ik dat? In jouw logica ben jij net zo schuldig. Als iemand iets van mij probeert te stelen, mag ik mijn bezit toch verdedigen? Als Quinsy en stukje cultuur probeert te stelen, mag Nederland zich daar tegen verdedigen!

Ben ik er schuld aan dat ik mijn bezit moet verdedigen? Nee, daar is de dief schuldig aan. En in deze context is die dief Quinsy. Snap je dat?
pi_156535692
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:38 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is die drogredenering. Tevens iemand willen belasteren , tot zondebok maken van je eigen zonden.
nope. Jij gaat jezelf toch niet als zondebok aanwijzen als je jezelf verdedigt omdat ik je auto wil stelen? Of jij wel? Rare logica heb jij. Je zit echt vast he?
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 22:45:46 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156535879
het is meer alsof iemand je vroeg of je niet wilde bumperkleven en jij hem vervolgens op zijn bek slaat omdat je meer dan genoeg afstand hield

tuurlijk is die persoon dan een zeur en ben jij geen bumperklever maar je bent wel een agressieve eikel

als we er dan toch een snelweg vergelijking van moeten maken ...
pi_156536181
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:45 schreef sp3c het volgende:
het is meer alsof iemand je vroeg of je niet wilde bumperkleven en jij hem vervolgens op zijn bek slaat omdat je meer dan genoeg afstand hield

Wie heeft Quinsy op zn bek geslagen dan? Is het niet meer iets Als, "Ik? Bumperkleven?, man lul niet zo dom, jij trapte op de rem ineens. Daarom zat ik zo dicht achter je. Of, "Hoezo bumperkleven? Ga je nou iets verzinnen om iets te zeiken te hebben? Ik zat 50 meter achter je gek!
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 22:53:10 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156536232
ja sowieso een achterlijk agressieve reactie iig
pi_156536254
Ik ga slapen dit trek ik niet. <O)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 22:54:08 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156536278
slaap lekker 8}
pi_156536474
quote:
k zeg ook niet dat Piet racistisch is. Ik zeg dat hij besmet is de laatste jaren door sommige fanatieke fans. Die zijn niet zozeer fans,maar reageren meer vanuit etnische haat.
Ik denk dat mensen die zo fanatiek reageren niet echt een etnische haat hebben. Hadden het in ieder geval niet. Alleen er is een grens overgestoken door de zeurpieten om zich zo te misdragen bij de intocht, belachelijke verhalen te doen bij de 'vn' en een op-geld-beruste-anti-blanke te charteren voor hun karretje. Daarbij kwam ook nog een leugenachtige lobby bij de policor, een achterlijke rechtzaak met bizarre reacties naderhand en een kwakumanagement wat niet blank mocht zijn.

Maar vooral etnische haat van de blanke boer richting de negert, jep. Dat zal het geweest zijn.

Ff persoonlijk vraagje trouwens, doe jij nog wel eens wat anders op een dag dan hier zitten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156536497
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:53 schreef sp3c het volgende:
ja sowieso een achterlijk agressieve reactie iig
Nee, niet echt.
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 23:01:16 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156536574
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen die zo fanatiek reageren niet echt een etnische haat hebben. Hadden het in ieder geval niet. Alleen er is een grens overgestoken door de zeurpieten om zich zo te misdragen bij de intocht, belachelijke verhalen te doen bij de 'vn' en een op-geld-beruste-anti-blanke te charteren voor hun karretje. Daarbij kwam ook nog een leugenachtige lobby bij de policor, een achterlijke rechtzaak met bizarre reacties naderhand en een kwakumanagement wat niet blank mocht zijn.

Maar vooral etnische haat van de blanke boer richting de negert, jep. Dat zal het geweest zijn.

Ff persoonlijk vraagje trouwens, doe jij nog wel eens wat anders op een dag dan hier zitten?
denk dat het allemaal wel meevalt uiteindelijk

paar handenvol mensen in beide kampen die echt moeilijk doen en de rest houd het bij schelden op Twitter
pi_156536672
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

denk dat het allemaal wel meevalt uiteindelijk

paar handenvol mensen in beide kampen die echt moeilijk doen en de rest houd het bij schelden op Twitter
Dat. En de fanatiek lobby'ende policor zeurpieten niet te vergeten.

Maar vergeet niet dat er in iedere groep altijd een fanatieke gek loopt he. Ik hoop dat het quincy zelf is, anders escaleerd het nog een keer echt.
1947-2016
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 07:22:41 #56
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156541978
Discussie van zwarte piet zal pas echt stoppen als er doden gaan vallen. Misschien dat dan iedereen wakker word. Dat de verheerlijking van slavernij gewoon niet kan in Nederland.
pi_156541993
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 07:22 schreef KingRadler het volgende:
Discussie van zwarte piet zal pas echt stoppen als er doden gaan vallen. Misschien dat dan iedereen wakker word. Dat de verheerlijking van slavernij gewoon niet kan in Nederland.
doden? :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_156542001
quote:
Slavernij wordt niet verheerlijkt in Nederland. Zwarte Piet staat niet voor de verheerlijking van slavernij.
pi_156542481
quote:
Verheerlijking van slavernij? Waar is er sprake van verheerlijking van slavernij bij Sint en Piet?
pi_156542520
quote:
Quincy ben jij dat?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 08:46:14 #61
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_156542588
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 08:31 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Verheerlijking van slavernij? Waar is er sprake van verheerlijking van slavernij bij Sint en Piet?
Dat weet je toch wel? Bij de zeurpieten die zich genoeglijk wentelen in de underdogpositie, als ware machosisten! Dat waren nig eens tijden, toen er echte uitbuiting was, pure nostalgie, toen was er een echte reden om de WIC te haten!
pi_156542642
quote:
16s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 08:46 schreef Lunatiek het volgende:
machosisten!
quote:

[..]

machosisten!
lol, ik moest wel ff lachen om deze
pi_156542646
quote:
Dat weet je toch wel? Bij de zeurpieten die zich genoeglijk wentelen in de underdogpositie, als ware machosisten! Dat waren nig eens tijden, toen er echte uitbuiting was, pure nostalgie, toen was er een echte reden om de WIC te haten!
Ja, maar ik vraag hem wat dat met Sint en Piet te maken heeft.
pi_156542659
quote:
"Verheerlijking van slavernij....." Hoe kom je er op. Laten we op dat gebied dan maar eens hard de boeken open gooien over de rol van de zwarte mens in die handel. Ik kan je dan aanraden dan eens een trip te maken naar Benin.
pi_156542719
quote:

[..]

Het bestaat gewoon nog steeds. Vooral in Islamitische landen. Daar hoor je dan weer weinig over. Voor de rest doet niemand er grappig of raar over.
pi_156542748
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 08:54 schreef Jaroon het volgende:
Hoe kom je er op. Laten we op dat gebied dan maar eens hard de boeken open gooien over de rol van de zwarte mens in die handel
Dat dus, maar dat wil men niet zien. Men is namelijk erg selectief in die geschiedenis. Het waren altijd de blanken(en voor het gemak zijn Portugezen en Spanjaarden ook maar even blank).
pi_156542780
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:04 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dat dus, maar dat wil men niet zien. Men is namelijk erg selectief in die geschiedenis. Het waren altijd de blanken(en voor het gemak zijn Portugezen en Spanjaarden ook maar even blank).
In Afrika (en zeker Benin) weet men wel beter. Het is meestal de verwende zwarte mens die zonder enige kennis van zaken keihard gaat gillen over slavernij. Vele generaties na....... Ik roep zo hard niet eens over Duitsers terwijl mijn vader in een kamp zat. Sommige zaken zijn gewoon gebeurt en moet je loslaten.
pi_156542893
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:06 schreef Jaroon het volgende:
In Afrika (en zeker Benin) weet men wel beter. Het is meestal de verwende zwarte mens die zonder enige kennis van zaken keihard gaat gillen over slavernij. Vele generaties na....... Ik roep zo hard niet eens over Duitsers terwijl mijn vader in een kamp zat. Sommige zaken zijn gewoon gebeurt en moet je loslaten.
Ik weet het, ik heb het ook al al naar voren gebracht. Maar daar kijkt men natuurlijk massaal "per ongeluk" over heen.
pi_156544004
Straks krijg je nog zwarte mensen in het westen die weigeren te werken omdat dat teveel lijkt op slavernij.
pi_156545443
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:29 schreef Jaroon het volgende:
Straks krijg je nog zwarte mensen in het westen die weigeren te werken omdat dat teveel lijkt op slavernij.
O, de gemiddelde tokkie die al sinds mensenheugnis het handje ophoudt roept ook al lang dat er sprake is van slavenarbeid en/of dwangarbeid als ze door de gemeente opgetrommeld worden om de handjes te laten wapperen.

Dus ja, vast. Maar dan is het bepaald niet uniek.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:51:19 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156545499
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 08:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

"Verheerlijking van slavernij....." Hoe kom je er op. Laten we op dat gebied dan maar eens hard de boeken open gooien over de rol van de zwarte mens in die handel. Ik kan je dan aanraden dan eens een trip te maken naar Benin.
maar het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten?

als je Zwarte Piet een verheerlijking van ons slavernijverleden vind dan wil dat niet per definitie zeggen dat je niet op de hoogte bent van de rol van de zwarte mens in de internationale slavenhandel ... het wil alleen zeggen dat je een vreemde kijk op het sinterklaasfeest hebt
pi_156545594
Ik heb nog wel ergens een slaaf op zolder liggen, oh wacht we leven in 2015...
pi_156545601
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:29 schreef Jaroon het volgende:
Dat is al realiteit :)
pi_156545615
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten?

als je Zwarte Piet een verheerlijking van ons slavernijverleden vind dan wil dat niet per definitie zeggen dat je niet op de hoogte bent van de rol van de zwarte mens in de internationale slavenhandel ... het wil alleen zeggen dat je een vreemde kijk op het sinterklaasfeest hebt
Maar normale zwarte mensen zien het ook niet zo.
pi_156545617
quote:
Ja laten we mensen gaan vermoorden om Zwarte Piet, 8)7
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:57:59 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156545631
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar normale zwarte mensen zien het ook niet zo.
true enough
pi_156545638
Ik ben mijn eigen slaaf tegenwoordig. Dat je moet stofzuigen in je eigen huis.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:58:45 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156545646
ik wil een r00mba, dan geef ik hem oorbellen en lippenstift
pi_156545664
Nog 2 maanden en 4 dagen, dan is het weer klaar *O*
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:03:55 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156545733
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:59 schreef Toefjes het volgende:
Nog 2 maanden en 4 dagen, dan is het weer klaar *O*
dan begint het juist weer :')

al is de vaart er wel een beetje uit voor mijn gevoel, vorig jaar zaten we rond deze tijd al in topic #17

hopelijk sterft deze onzin gewoon een stille dood binnen een paar jaar :Y
pi_156545754
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan begint het juist weer :')

al is de vaart er wel een beetje uit voor mijn gevoel, vorig jaar zaten we rond deze tijd al in topic #17
Die dekselse vluchtelingen leiden de boel lelijk af. Althans, dat is mijn theorie :)
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:05:44 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156545777
als dat zo is dan moeten we er meer opnemen!!
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:06:18 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156545789
kunnen ze gelijk voor piet spelen als ze een extra zakcentje willen, dan hoeft papa ook niet meer op mysterieuze wijze te verdwijnen op pakjesavond
pi_156545826
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:06 schreef sp3c het volgende:
kunnen ze gelijk voor piet spelen als ze een extra zakcentje willen, dan hoeft papa ook niet meer op mysterieuze wijze te verdwijnen op pakjesavond
Maar als we de Afrikaanse vluchtelingen nemen wordt men boos, krijg je precies dezelfde discussie :N
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:10:22 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156545871
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Maar als we de Afrikaanse vluchtelingen nemen wordt men boos, krijg je precies dezelfde discussie :N
de blekere vluchtelingen kunnen voor de sint en voor het paard van de sint spelen
pi_156546114
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

de blekere vluchtelingen kunnen voor de sint en voor het paard van de sint spelen
Paarden? Vluchten de volbloed Arabieren nu ook al deze kant op?
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:22:13 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156546133
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:21 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Paarden? Vluchten de volbloed Arabieren nu ook al deze kant op?
nee daarom moeten mensen voor die beesten spelen he slimpie
pi_156546227
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:51 schreef sp3c het volgende:
Het is een vals argument en dus geen argument. Vals geld is geen wettig betaalmiddel. Vinden dat Sint en Piet racisme is of slavernij viert is niet te onderbouwen, en dus geen argument. Het maximale dat je kunt toeschrijven aan het Sinterklaasfeest is dat het de bevrijding van slavernij viert. Maar wie heeft daar een probleem mee?
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:31:48 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156546305
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:27 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Het is een vals argument en dus geen argument. Vals geld is geen wettig betaalmiddel. Vinden dat Sint en Piet racisme is of slavernij viert is niet te onderbouwen, en dus geen argument. Het maximale dat je kunt toeschrijven aan het Sinterklaasfeest is dat het de bevrijding van slavernij viert. Maar wie heeft daar een probleem mee?
lekker belangrijk man, dat is het hele punt toch niet :')

lees gewoon een keer wat er staat
pi_156546359
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

Er is ook geen werkelijk verhaal. Behalve een jankverhaal. Door mensen die in het westen wonen.
pi_156546627
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:31 schreef sp3c het volgende:

Dat is juist wel het punt. Dat mensen racisme en slavernij vieren toedichten aan het Sinterklaasfeest is ongegrond.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:55:44 #92
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156546786
quote:
Que?

Hoezo verheerlijking van slavernij? Waar heb jij het over?
1947-2016
pi_156547158
Ik woon in de Bijlmer en voel mij nog steeds deels slaaf. Waar gaat het dan mis?
pi_156547181
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:12 schreef Jaroon het volgende:
Ik woon in de Bijlmer en voel mij nog steeds deels slaaf. Waar gaat het dan mis?
Opleiding en werk?
pi_156547206
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:12 schreef Jaroon het volgende:
Volksstammen die er op kicken die rol in de vrije tijd aan te nemen. Maar die hoor je niet zeuren over zwarte Piet.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:53:35 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156547944
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:46 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dat is juist wel het punt. Dat mensen racisme en slavernij vieren toedichten aan het Sinterklaasfeest is ongegrond.
nee dat is het punt niet, lees het nu gewoon ff door
pi_156550083
Zwarte Pietcentrales in regio verzetten zich tegen gekleurde Piet

De meeste Zwarte Pietcentrales in de provincie Utrecht zijn niet van plan gekleurde Zwarte Pieten te leveren voor het Sinterklaasfeest. Dat blijkt uit een rondvraag van RTV Utrecht onder zeven verschillende Sinterklaas- en Zwarte Piet-centrales in de regio.

ROE
Ook de Zwarte Pieten in Utrechtse Heuvelrug blijven zwart, of liever gezegd: bruin. "Zwart zijn wij al jaren niet meer en de oorbellen, roe en de zak kennen wij ook al jaren niet meer," aldus een woordvoerder van het Sint & Pietengilde in Utrechtse Heuvelrug. Hetzelfde geldt voor de onafhankelijk in te huren Zwarte Pieten van 2pieten.nl (voor Leersum en omgeving) die ook bruin blijven.

Overeem Entertainment in Veenendaal zegt dit jaar niet gevraagd te zijn om anderskleurige Pieten te leveren. De eigenaar is daar blij mee: hij zou het niet leuk vinden om met Kleurpieten op pad te gaan. Als dat zou moeten, zou hij er zelfs mee stoppen. Ook Sinterklaascentrale Soest zegt niet gevraagd te zijn om gekleurde Pieten te leveren. Mocht dat gebeuren, dan is de centrale wel bereid dit te doen.

MENGELING
Binnen de Sinterklaasreserveerlijn in Utrecht is er geen eenduidigheid over het helemaal overstappen op gekleurde Pieten. Een woordvoerder is daarom voor het invoeren van een mengeling van zwarte, bruine en witte Pieten. In het verleden heeft de club ook al eens gewerkt met gekleurde Pieten. Volgens de woordvoerder 'hoorde je daar geen kind over' en is 'dit probleem een probleem van volwassenen'.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)-gekleurde-piet.html
Ze kunnen geen gekleurde pieten krijgen _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156550215
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

De meeste Zwarte Pietcentrales in de provincie Utrecht zijn niet van plan gekleurde Zwarte Pieten te leveren voor het Sinterklaasfeest. Dat blijkt uit een rondvraag van RTV Utrecht onder zeven verschillende Sinterklaas- en Zwarte Piet-centrales in de regio.

ROE
Ook de Zwarte Pieten in Utrechtse Heuvelrug blijven zwart, of liever gezegd: bruin. "Zwart zijn wij al jaren niet meer en de oorbellen, roe en de zak kennen wij ook al jaren niet meer," aldus een woordvoerder van het Sint & Pietengilde in Utrechtse Heuvelrug. Hetzelfde geldt voor de onafhankelijk in te huren Zwarte Pieten van 2pieten.nl (voor Leersum en omgeving) die ook bruin blijven.

Overeem Entertainment in Veenendaal zegt dit jaar niet gevraagd te zijn om anderskleurige Pieten te leveren. De eigenaar is daar blij mee: hij zou het niet leuk vinden om met Kleurpieten op pad te gaan. Als dat zou moeten, zou hij er zelfs mee stoppen. Ook Sinterklaascentrale Soest zegt niet gevraagd te zijn om gekleurde Pieten te leveren. Mocht dat gebeuren, dan is de centrale wel bereid dit te doen.

MENGELING
Binnen de Sinterklaasreserveerlijn in Utrecht is er geen eenduidigheid over het helemaal overstappen op gekleurde Pieten. Een woordvoerder is daarom voor het invoeren van een mengeling van zwarte, bruine en witte Pieten. In het verleden heeft de club ook al eens gewerkt met gekleurde Pieten. Volgens de woordvoerder 'hoorde je daar geen kind over' en is 'dit probleem een probleem van volwassenen'.
Heel goed, gewoon geen gehoor geven aan die paar %en azijnzeikers
pi_156550218
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Opleiding en werk?
Ja. Ik denk dat je een punt hebt.
pi_156550245
quote:

ROE

MENGELING
Tja, wie wil er nu als misselijk-van-de-pepernotenpiet over straat? Of als nierziektepiet. Ziet er niet uit toch?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:01:55 #101
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156550298
quote:

ROE

MENGELING
8} <O) 8}
1947-2016
pi_156550304
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:58 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Heel goed, gewoon geen gehoor geven aan die paar %en azijnzeikers
Maar er wordt wel gehoor aan gegeven......
pi_156550435
Dat je aan deels zwarte familie moet gaan uitleggen hoe je je slaaf voelt.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:10:39 #104
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_156550449
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar er wordt wel gehoor aan gegeven......
Ja, daar is het fout gegaan, daar had nooit gehoor aan gegeven moeten worden
pi_156550461
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:10 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Je komt er niet onderuit. Net als bij het geblaat van de PVV.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:20:10 #106
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_156550605
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je komt er niet onderuit. Net als bij het geblaat van de PVV.
Nee geblaat van de donkere (nog levend met hun gedachte in de tijd van de slavernij) medemens en links tuig.
pi_156550803
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:20 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee geblaat van de donkere (nog levend met hun gedachte in de tijd van de slavernij) medemens en links tuig.
Ja. En laten we de leuke zwarte medemens niet vergeten inderdaad.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:39:21 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156550983
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:10 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

och

klant is koning lijkt me, als iemand blauwe pieten besteld kun je daar gewoon aan voldoen lijkt me

dat is al heel wat anders dan eisen dat pieten niet zwart zijn

prima dat jij je pieten zwart wil maar iemand anders moet het ook zelf kunnen weten toch?
pi_156551039
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

och

klant is koning lijkt me, als iemand blauwe pieten besteld kun je daar gewoon aan voldoen lijkt me

prima dat jij je pieten zwart wil maar iemand anders moet het ook zelf kunnen weten toch?
Als zwart iemand uit de Bijlmer moet je zeker een rode Piet kunnen inhuren idd.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:50:24 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156551227
een blank iemand uit de bijlmer moet die vrijheid ook gewoon hebben vind ik, anders is het natuurlijk racismus
pi_156551265
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:50 schreef sp3c het volgende:
een blank iemand uit de bijlmer moet die vrijheid ook gewoon hebben vind ik, anders is het natuurlijk racismus
Zeker. Zeuren kan je overal. Dat is een recht.
pi_156551275
quote:

[..]

och

Bij Pietencentrales werken voornamelijk mensen die Piet spelen als hobby en er hoogstens een zakcentje aan overhouden. Mensen die dus Piet voor de lol spelen en als ze het zelf niet meer leuk vinden, het liever ook niet doen.

Bij ons in de middenstandsvereniging wordt ook zo'n lokaal clubje ingehuurd die alleen maar 2 weken per jaar voor zwarte piet spelen. Ik herken ieder jaar de kaasboer, omdat ik daar vaak mijn lunch haal _O-
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 17:00:10 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156551407
dat ze hun werk leuk vind ik goed om te horen maar echt veel doet het er niet toe
pi_156551496
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:00 schreef sp3c het volgende:
dat ze hun werk leuk vind ik goed om te horen maar echt veel doet het er niet toe
quote:
Waarschijnlijk kunnen ze dit niet eens, maar belangrijker is dat ze dit gewoon niet willen doen.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 17:09:07 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156551615
lees nu gewoon eens waar ik op reageerde want ik begin een beetje moedeloos te worden

doe maat even
pi_156551796
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:09 schreef sp3c het volgende:
lees nu gewoon eens waar ik op reageerde want ik begin een beetje moedeloos te worden

doe maat even
Je bedoeld dat het niet uitmaakt dat de Pietencentrales geen gekleurde Pieten willen leveren aan alle basisscholen van Utrecht?
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 17:44:18 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156552278
nope

je hebt niet gelezen
pi_156555901
Interview met Arnold Jan Scheer over zijn recent uitgekomen docu "Wild geraas"

http://nieuws.nl/exclusie(...)e-piet-van-het-jaar/
quote:
Scheer en zijn cameraman Roy Dames proberen nuance toe te voegen aan de discussie over Zwarte Piet maar voelen zich geïntimideerd door tegenstanders en genegeerd door de media, vertellen zij aan Nieuws.nl in een klein theaterkroegje op de Zeedijk. Bij de eerste vertoning van hun magnum opus over Zwarte Piet komen welgeteld vijf journalisten opdagen, constateert Nieuws.nl. Een schril contrast met het mediacircus waar de anti-Zwarte Pietdocumentaire van Sunny Bergman in 2014 op kon rekenen.
IDFA wil niet

Dames zegt tegen Nieuws.nl: “Het documentairefestival IDFA heeft onze film afgewezen en geen enkele landelijke omroep wil hem uitzenden. Ik kan er de vinger niet achter krijgen waarom, maar ik vermoed dat het angst is en politiek-correctheid gebaseerd op verkeerde aannames.” Scheer: “In de recente discussie lijkt iedereen klakkeloos aan te nemen dat Zwarte Piet rond 1850 is ontstaan.”
link naar 1 van de 5 journalisten: http://recensies.infonu.n(...)zen-wild-geraas.html

Belangrijkste vraag blijft: Waarom krijgt deze autoriteit op het gebied van de Sinterklaastraditie geen platform?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_156567637
Piet blijft zwart in Antwerpen

Genoeg van de zwartepietendiscussie? Kom naar België! Met die oproep nodigt Koen Kennis, schepen van Toerisme in Antwerpen, alle Nederlandse kinderen uit om het Sinterklaasfeest bij onze zuiderburen te komen vieren.

„We willen de Hollanders in de watten leggen met een discussieloos feest”, belooft Kennis. „Zonder gedoe over de Pieten!” De Sint komt – samen met de Zwarte Pieten – aan in de Vlaamse havenstad op zaterdag 14 november. „Van discussies over racisme horen wij hier vrijwel niets, terwijl we een stad zijn met 176 verschillende nationaliteiten. Iedereen weet: Pieten krijgen hun kleur door hun halsbrekende toeren in de schoorsteen. Roet is nu eenmaal niet paars, groen of geel.”

Kennis wil naar eigen zeggen ’de hand reiken’ naar Nederland, waar al jaren een heftige discussie over de kleur van de Pieten woedt. „Wij vieren Sinterklaas hier op de authentieke manier. Ik denk dat veel Nederlanders daar behoefte aan hebben. Ze zijn van harte welkom.”

Sinterklaas neemt voor de gelegenheid ook het boek met informatie over Nederlandse kindjes mee, zegt de schepen.

Er is nog wel één probleem: Zwarte Pieten trakteren in België op mandarijntjes in plaats van pepernoten. „Misschien is dat voor de Nederlandse kinderen iets te exotisch… Maar als er genoeg animo is, zorgen wij dat zij voor één keer ook pepernoten bij zich hebben.” Ook het inzetten van bussen vanuit ons land behoort volgens de politicus tot de mogelijkheden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_Antwerpen__.html
Inderdaad opmerkelijk dat er in een stad als Antwerpen niet zo'n 'discussie' is over zwarte piet.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:07:23 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156567671
Allemaal naar onze zuiderburen dus komende december ^O^
pi_156567861
In Antwerpen komt trouwens elk jaar de 'echte' Sint aan (jawel, de Sint uit de geweldige reeks 'Dag Sinterklaas') :Y

zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:25:59 #122
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156567903
quote:

ROE

MENGELING
Er zijn ook Pietencentrales die juist wel gekleurde pieten aanbieden trouwens. Wederom geen probleem dus.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_156568104
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:25 schreef Falco het volgende:

[..]

Er zijn ook Pietencentrales die juist wel gekleurde pieten aanbieden trouwens. Wederom geen probleem dus.
Dat staat al in de 1e regel:

quote:
De meeste Zwarte Pietcentrales in de provincie Utrecht zijn niet van plan gekleurde Zwarte Pieten te leveren voor het Sinterklaasfeest.
Scholen hoeven hun feeste echt niet af te zeggen omdat ze gekleurde pieten willen gebruiken, ze zullen er alleen wel veel meer voor moeten betalen. Of zelf de broer van een meester/juf in zo'n pakkie moeten hijsen. Of genoegen moeten nemen met een kleiner feeste met minder pieten.
pi_156568182
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Piet blijft zwart in Antwerpen

Genoeg van de zwartepietendiscussie? Kom naar België! Met die oproep nodigt Koen Kennis, schepen van Toerisme in Antwerpen, alle Nederlandse kinderen uit om het Sinterklaasfeest bij onze zuiderburen te komen vieren.

„We willen de Hollanders in de watten leggen met een discussieloos feest”, belooft Kennis. „Zonder gedoe over de Pieten!” De Sint komt – samen met de Zwarte Piet.

...

Sinterklaas neemt voor de gelegenheid ook het boek met informatie over Nederlandse kindjes mee, zegt de schepen.

Er is nog wel één probleem: Zwarte Pieten trakteren in België op mandarijntjes in plaats van pepernoten. „Misschien is dat voor de Nederlandse kinderen iets te exotisch… Maar als er genoeg animo is, zorgen wij dat zij voor één keer ook pepernoten bij zich hebben.” Ook het inzetten van bussen vanuit ons land behoort volgens de politicus tot de mogelijkheden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_Antwerpen__.html
Inderdaad opmerkelijk dat er in een stad als Antwerpen niet zo'n 'discussie' is over zwarte piet.
_O-
pi_156569170
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:23 schreef lolcat8811 het volgende:
In Antwerpen komt trouwens elk jaar de 'echte' Sint aan (jawel, de Sint uit de geweldige reeks 'Dag Sinterklaas') :Y

[ afbeelding ]
Sinterklazen met een kruisloze multikulmijter. :') :')
pi_156569650
quote:

[..]

och

Inderdaad, we leven in een vrij land. Elke rechter heeft een verbod op Zwarte Piet afgewezen, dus iedereen is vrij om legaal een Zwarte Piet in te huren. Neem je daar aanstoot aan dan ben je toch niet verplicht om te gaan kijken?
pi_156569664
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 12:50 schreef berko13 het volgende:

[..]

Sinterklazen met een kruisloze multikulmijter. :') :')
De mijters van bisschoppen hebben meestal geen kruis.
pi_156569671
Ik hoop van harte dat we in december niet weer met die zwarte Pieten discussie worden lastig gevallen.
pi_156569709
Het is al begonnen....
I have no soul....
  Moderator zaterdag 3 oktober 2015 @ 13:51:04 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156569987
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

Inderdaad, we leven in een vrij land. Elke rechter heeft een verbod op Zwarte Piet afgewezen, dus iedereen is vrij om legaal een Zwarte Piet in te huren. Neem je daar aanstoot aan dan ben je toch niet verplicht om te gaan kijken?
het gaat nu ff over of mensen blauwe pieten in zouden moeten kunnen huren van een commercieel bedrijf maar voetbalmanager2 miste die nuance ook al dus het is niet erg

moet kunnent toch?
pi_156570170
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De mijters van bisschoppen hebben meestal geen kruis.
Sinterklaas wel, tot de seculiere extremisten het nodig vonden om politiek correct te zijn en alweer een stukje cultuur weg te gooien om de moslim kindjes niet te kwetsen. :)
pi_156570317
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:02 schreef berko13 het volgende:

[..]

Sinterklaas wel, tot de seculiere extremisten het nodig vonden om politiek correct te zijn en alweer een stukje cultuur weg te gooien om de moslim kindjes niet te kwetsen. :)
Je leutert een eind weg. Het is niks extremisme om niet-christelijke kinderen te betrekken bij het sintfeest. Geen kruis op de mijter is veel meer oudhollandse cultuur dan wel.
Een echte bisschop heeft niet persé een kruis op de mijter.Meestal niet. Die sintfiguur is een karikatuur van een echte bisschop
pi_156570751
In België begrijpen ze wel dat Zwarte Piet helemaal niets met racisme te maken heeft. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_156570940
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je leutert een eind weg. Het is niks extremisme om niet-christelijke kinderen te betrekken bij het sintfeest. Geen kruis op de mijter is veel meer oudhollandse cultuur dan wel.
Een echte bisschop heeft niet persé een kruis op de mijter.Meestal niet. Die sintfiguur is een karikatuur van een echte bisschop
Het castreren van de heilige, christelijke sint is ingevoerd enerzijds onder druk van de groeiende islamitische kinderen die gekwetst worden daardoor en anderzijds door het fundamentalistische secularisme die alle verwijzingen naar geloof of religie wil verbannen uit onze maatschappij.
pi_156571042
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:44 schreef berko13 het volgende:

[..]

Het castreren van de heilige, christelijke sint is ingevoerd enerzijds onder druk van de groeiende islamitische kinderen die gekwetst worden daardoor en anderzijds door het fundamentalistische secularisme die alle verwijzingen naar geloof of religie wil verbannen uit onze maatschappij.
waauuw een heuse nepcastratie .
Iedereen is cultuurdeelnemer =cultuurmaker . Jouw idee van hoe iets moet met een mijter is gelukkig niet een ieders idee. Als mensen katholieke symbolen niet willen dragen , dan is dat ook Nederlandse cultuur. Niks mis mee.

Een tekening uit 1907 http://www.tzum.info/2010(...)s-in-den-boekwinkel/
pi_156691431
AH-winkelier mag zelf kiezen: Piet-versiering of niet

Managers van AH-filialen mogen dit najaar zelf kiezen of ze hun etalages, winkels en kassa's met Zwarte Piet versieren. Volgens een woordvoerder van de AH weten managers zelf 'het best' wat er in hun buurt speelt.

,,En wij kunnen ons goed voorstellen dat er regionale verschillen zijn. Tussen bijvoorbeeld de Randstad en Gelderland.'' Vorig jaar ontstond er nog commotie bij sommige Albert Heijn-winkels toen het leek alsof het hoofdkantoor Zwarte Piet in de ban zou doen.

Sommige filiaalnemers weigerden dat. Vorige week maakte het concern bekend dat Zwarte Piet 'gewoon' in het assortiment terugkeert. Zo zijn er verpakkingen, producten, en bordjes en bekers met de inmiddels omstreden knecht van Sinterklaas. Ook zijn traditionele 'Pietenpakjes' te koop. Daarnaast is er ook keuze uit Sinterklaasproducten zónder de afbeelding van Piet. ,,We willen voor ieder wat wils.''

Dat de tegenstanders inmiddels ook aangifte tegen Albert Heijn en andere winkelbedrijven wegens het gebruik van Zwarte Piet hebben gedaan, is volgens de woordvoerder 'niet van invloed' geweest. ,,We wachten dat rustig af.'' Bij Albert Heijn zijn meer dan 850 winkels aangesloten; ongeveer een kwart is van franchisenemers.
http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)iering-of-niet.dhtml\
oO/ w/ 8} *O* <O)
pi_156691457
Albert Heijn heeft geleerd van de fouten die ze vorig jaar maakten. Volgend jaar zal ook Jumbo hun fouten terug draaien waar nu al ophef over is.
pi_156691560
Zie Ginds Komt De Vluchteling

Zie ginds komt de vluchteling uit Syrië weer aan
Hij brengt ons nog meer sahbis, ik zie ze al staan
Hoe huppelt zijn IS vriend voor het hek van de AZC
Hoe waaien de IS vlaggen al heen en al weer.

Zijn sahbi staat te lachten en roept ons reeds toe :
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is KABOOM!
Och lieve vluchteling, och kom ook bij mij.
En rij dan niet stilletjes ons huisje voorbij.
(En rijd toch ons huisje vooral niet voorbij!)
(en rijd toch niet stilletjes ons huisje voorbij!)

[ Bericht 1% gewijzigd door WhateverWhatever op 08-10-2015 16:36:16 ]
pi_156691571
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:42 schreef okedoei het volgende:
Zwartepietdiscussie :')
Je druk maken om de kleur van een figuurtje van een kinderfeestje :')

Dit geldt overigens voor zowel de voor- en tegenstanders.
Dit!!!
pi_156691587
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:28 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dit!!!
Gelukkig overtreft de vluchtelingendiscussie dit jaar!

:)
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:31:32 #141
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156691618
Sylvana jaagt alle bezoekers weg met haar ZP gezeik, haha.

"LUL VERHALEN, met......
Vanavond een teleurstellende avond gehad. Wat een leuke ontspannen avond had moeten worden is om zeep geholpen door een eindeloze discussie over zwarte piet, of terwijl racisme. Sylvana Simons nam haal lul verhaal iets te serieus en heeft hiermee 3 kwart van de zaal weggejaagd. Jammer Karin Bruers we kwamen voor jou maar we konden de ellendige discussie niet langer aanhoren en zien en zijn uiteindelijk vertrokken.
What a shame."

--

Wat een vreselijke voorstelling gisteren in het Theater aan de Parade. Sylvana Siemons gebruikt het podium om haar zwarte Pieten discussie te voeren. Schandalig. Veel mensen weggelopen, waaronder wij. Ze snapt er helemaal niets van. Natuurlijk mag zij haar lulverhaal houden maar ga niet met het publiek (de eerste 4 rijen en de rest zat erbij en keek ernaar) in discussie. Zonde van de avond en van het geld. Het was haar eerste keer. Als je de voorstelling wilt redden, laat haar dan thuis!

--

Jammer dat er niemand ingreep toen Sylvana Simons de voorstelling verpestte gisteren in Den Bosch. Iedereen mag een mening hebben over zwarte piet, maar zij misbruikte dit podium daarvoor en voelde niet aan dat de discussie veel te lang duurde. Logisch dat ze uitgejouwd werd. Ik hoop dat ze haar nooit meer in deze show vragen. En inderdaad, op haar eigen facebook verdraait ze allemaal in haar voordeel. Bah.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_156799198
Zo zo, al 5 dagen geen zeurpieten hier. 8}
pi_156799400
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:15 schreef WhateverWhatever het volgende:
Zo zo, al 5 dagen geen zeurpieten hier. 8}
Toch nog een voordeel van al die vluchtelingen(topics).
pi_156799580
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Toch nog een voordeel van al die vluchtelingen(topics).
Precies! Misschien kunnen wij een aantal vluchtelingen een mooi ZP pakje aan doen, kunnen zij gelijk werken voor hun geld! De Asielzoeker Piet ^O^
pi_156799775
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:31 schreef Mani89 het volgende:
Sylvana jaagt alle bezoekers weg met haar ZP gezeik, haha.

"LUL VERHALEN, met......
Vanavond een teleurstellende avond gehad. Wat een leuke ontspannen avond had moeten worden is om zeep geholpen door een eindeloze discussie over zwarte piet, of terwijl racisme. Sylvana Simons nam haal lul verhaal iets te serieus en heeft hiermee 3 kwart van de zaal weggejaagd. Jammer Karin Bruers we kwamen voor jou maar we konden de ellendige discussie niet langer aanhoren en zien en zijn uiteindelijk vertrokken.
What a shame."

--

Wat een vreselijke voorstelling gisteren in het Theater aan de Parade. Sylvana Siemons gebruikt het podium om haar zwarte Pieten discussie te voeren. Schandalig. Veel mensen weggelopen, waaronder wij. Ze snapt er helemaal niets van. Natuurlijk mag zij haar lulverhaal houden maar ga niet met het publiek (de eerste 4 rijen en de rest zat erbij en keek ernaar) in discussie. Zonde van de avond en van het geld. Het was haar eerste keer. Als je de voorstelling wilt redden, laat haar dan thuis!

--

Jammer dat er niemand ingreep toen Sylvana Simons de voorstelling verpestte gisteren in Den Bosch. Iedereen mag een mening hebben over zwarte piet, maar zij misbruikte dit podium daarvoor en voelde niet aan dat de discussie veel te lang duurde. Logisch dat ze uitgejouwd werd. Ik hoop dat ze haar nooit meer in deze show vragen. En inderdaad, op haar eigen facebook verdraait ze allemaal in haar voordeel. Bah.

En terecht, oppleuren met die zielepoten :W
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:52:27 #146
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156799830
Wat voor voorstelling was dat dan?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156799897
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:52 schreef Copycat het volgende:
Wat voor voorstelling was dat dan?
quote:
De LULverhalen
Karin Bruers, Howard Komproe, Babs Gons, Sylvana Simons
Howard Komproe gaat door met de LULverhalen, maar dan anders dan je gewend bent. Namelijk met vrouwen… Bij de LULverhalen ‘Ladies Night’ staan er elke avond andere fascinerende dames op het podium. Allen met een goed verhaal. Naast grappen is er ook ruimte voor de gevoelige snaar. Een avond door vrouwen voor iedereen, want mannen zijn nog steeds welkom.

Komproe bedacht in 2012 dat het tijd werd om een mannelijke tegenhanger te maken van De Vagina Monologen en bedacht zo de LULverhalen. Dit seizoen deelt hij het podium met vrouwen. Vrouwen en geLUL, dat wil je niet missen!

De line-up van de avond:

Howard Komproe: OpperLUL. Bedenker van dit hele circus. Comedian en rasverteller.
Karin Bruers: Schrijft/ster. Want stralen kan ze. Brabantse humor op z'n best. Droog en Hard. Daarnaast ondernemer van het ondernemende soort. Talenwonder en wereldreizigster. Karin for President!
Babs Gons: Poëzie zonder poespas. Wanneer deze dame spreekt, luistert je hart. Wedden dat je haar nooit meer vergeet?! Deze vrouw staat haar mannetje..
Sylvana Simons: Soulfull, dancing queen, muziekbeterweter en jazzy presentatrice. Al jaren all over the place en nu dan op haar praatstoel. Whoop!

Dit? Neem ik aan iig :P

edit: Yes, hier is haar reactie:

quote:
Nou. Mijn eerste deelname aan De LULverhalen en ik kan met recht zeggen: legendarisch.
Het begon vredig. Maar toen begon ik over Zwarte Piet...
Ik ben uitgejouwd, uitgescholden en er zijn mensen boos weggelopen.
Toen stond er een meisje van 12 op.
Ze was erg geëmotioneerd en sprak de zaal toe:
"Ik vind het gemeen hoe jullie tegen haar doen. Ik heb t feest ook zonder zwarte pieten gevierd en altijd van genoten. Ik snap niet dat het zo lang duurt voordat jullie dat inzien!!"

Nicky. Met je mooie blonde haren. Wat ben ik trots op jou. Dat je durfde op te staan voor wat je weet dat goed is. In een zaal vol mensen die hun hakken in t zand hadden. Jij hebt mij hoop gegeven voor de toekomst; je was de jongste in de zaal en de moedigste!
:')_!
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:58:25 #148
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156799936
Soulfull ...
Painful ...
pi_156799973
Gast
quote:
LUL VERHALEN, met...... Vanavond een teleurstellende avond gehad. Wat een leuke ontspannen avond had moeten worden is om zeep geholpen door een eindeloze discussie over zwarte piet, of terwijl racisme. Sylvana Simons nam haal lul verhaal iets te serieus en heeft hiermee 3 kwart van de zaal weggejaagd. Jammer Karin Bruers we kwamen voor jou maar we konden de ellendige discussie niet langer aanhoren en zien en zijn uiteindelijk vertrokken. What a shame.
Theater aan de Parade
quote:
Lieve allemaal, hoezeer wij het verloop van de avond ook betreuren: wij hebben als theater niet het recht om in te grijpen in een voorstelling. Dit is aan de regisseur of producent. Wij onthouden ons van elke vorm van censuur. Bij het ter perse gaan van het magazine was alleen de naam van Karin Bruers bekend. Wel stond er - weliswaar in kleine lettertjes - bij dat Howard 3 dames ontvangt. Elke voorstelling kent 2 andere gasten met Karin Bruers als vaste host. 'Onze' gasten, Sylvana en Babs, zijn pas onlangs bekend gemaakt. Tot voor kort wisten wij dus net zo veel als jullie. Dit neemt niet weg dat we de gasten kenbaar hadden moeten maken aan onze gasten, ook al was het last minute. Hiervoor bieden wij onze oprechte excuses aan. Aan de andere kant: voor hetzelfde geld was het wel een onverwacht leuke avond geworden zonder pietendiscussie, waar wij ons overigens niet in mengen. Enfin, we zijn inmiddels in gesprek met de producent. De klachten die wij via mail, telefoon, social en het beoordelingsformulier ontvangen worden verzameld en voorgelegd aan Howard. Alle bezoekers van LULverhalen ontvangen t.z.t. een terugkoppeling van ons. Weet dus dat we ermee bezig zijn en jullie klachten serieus nemen. Wordt vervolgd!
pi_156800186
quote:
Nou. Mijn eerste deelname aan De LULverhalen en ik kan met recht zeggen: legendarisch.
Het begon vredig. Maar toen begon ik over Zwarte Piet...
Ik ben uitgejouwd, uitgescholden en er zijn mensen boos weggelopen.
Toen stond er een meisje van 12 op.
Ze was erg geëmotioneerd en sprak de zaal toe:
"Ik vind het gemeen hoe jullie tegen haar doen. Ik heb t feest ook zonder zwarte pieten gevierd en altijd van genoten. Ik snap niet dat het zo lang duurt voordat jullie dat inzien!!"

Nicky. Met je mooie blonde haren. Wat ben ik trots op jou. Dat je durfde op te staan voor wat je weet dat goed is. In een zaal vol mensen die hun hakken in t zand hadden. Jij hebt mij hoop gegeven voor de toekomst; je was de jongste in de zaal en de moedigste!
Gewoon een lulverhaal dus..
pi_156800294
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:12 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Gewoon een lulverhaal dus..
nee, een LULverhaal. met hoofdletters. tering wat een zeurpiet
pi_156800375
Eigenlijk zit er een verband tussen ZW en de vluchtelingen, bij alle 2 zijn het de kleine groeperingen waaraan gehoor wordt gegeven, lang leve de democratie!
pi_156800381
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:18 schreef bijdehand het volgende:

[..]

nee, een LULverhaal. met hoofdletters. tering wat een zeurpiet
;) _O-
pi_156801149
quote:
Hoera voor Zwarte Piet!

Toch goed om het ook eens van een ander te horen: het Openbaar Ministerie heeft de aangiften van Zwarte Piet-tegenstanders stuk voor stuk geseponeerd. Ze deden aangifte van discriminatie, racisme en (groepsbelediging), maar volgens het OM is daar helemaal geen sprake van. Via TPO:

De aangiften richtten zich tegen het gebruik van de figuur van Zwarte Piet door een aantal instanties, waaronder intochtcomités. Een aantal intochtcomités zoals de ‘Stichting Gouda’ voor de landelijke intocht en het ‘Sinterklaas Intochtcomité Amsterdam’ maakten zich volgens verschillende aangevers schuldig aan discriminatie en racisme.

Volgens de (beroeps)klagers zou het racistisch en discriminerend zijn dat mensen zich voor het Sinterklaasfeest zwart schminkten en bijvoorbeeld oorbellen droegen. Maar het OM is het daar gelukkig niet mee eens. Hier komt het op neer: er is helemaal niets mis met de grootste kindervriend allertijden.

Volgens het OM hebben de organisaties waartegen aangifte is gedaan zich niet opzettelijk beledigend uitgelaten over een groep mensen wegens hun ras. Daarnaast is het OM van oordeel dat er geen sprake is van aanzetten tot discriminatie.

Vervolging is volgens het OM niet aan de orde omdat er geen strafbare feiten zijn gepleegd. De aangevers zijn door het OM op de hoogte gesteld van de beslissing niet te vervolgen. Tegen deze beslissing kunnen de aangevers bij het gerechtshof een klacht indienen.

Ongetwijfeld zullen de aangevers hun best blijven doen om Zwarte Piet te verbieden, dus de kans is groot dat ze naar het gerechtshof stappen om een klacht in te dienen, maar voor de gemiddelde Nederlander is het allang duidelijk. Zwarte Piet is oké en Zwarte Piet moet gewoon blijven. Hoera voor Zwarte Piet! http://www.dagelijksestan(...)iminatie-of-racisme/
Zwarte Piet geen racisme, nog eens bevestigd wat we al wisten.
pi_156801359
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Deze foto zegt genoeg...
pi_156807631
quote:

[..]

Klacht bij het hof indienen!
pi_156809163
quote:

[..]

Fijn, dit soort (terechte) uitspraken, maar we schieten er weinig mee op als dezelfde dag - heel sneaky op de dag van het MH17-rapport - dit nieuws wordt gemeld: Sinterklaascomités bannen zwarte piet uit, schoorsteenpiet neemt het over

Dat wordt tussen neus en lippen door dus fijn even besloten door een klein groepje poco's. Ik weet het, mensen hebben er een hekel aan als ik poco's schrijf. Daarom ook even voluit: politiek-correcte figuren die namens anderen gaan bepalen wat wel en niet kan.

Het is niet anders dan krankzinnig te noemen dat Zwarte Piet wordt gecensureerd en dat het Sinterklaasfeest geweld wordt aangedaan (hoezo vrijheid van meningsuiting?) terwijl de rechter tegelijkertijd oordeelt dat Zwarte Piet niet racistisch is.
pi_156809323
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 19:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Fijn, dit soort (terechte) uitspraken, maar we schieten er weinig mee op als dezelfde dag - heel sneaky op de dag van het MH17-rapport - dit nieuws wordt gemeld: Sinterklaascomités bannen zwarte piet uit, schoorsteenpiet neemt het over

Dat wordt tussen neus en lippen door dus fijn even besloten door een klein groepje poco's. Ik weet het, mensen hebben er een hekel aan als ik poco's schrijf. Daarom ook even voluit: politiek-correcte figuren die namens anderen gaan bepalen wat wel en niet kan.

Het is niet anders dan krankzinnig te noemen dat Zwarte Piet wordt gecensureerd en dat het Sinterklaasfeest geweld wordt aangedaan (hoezo vrijheid van meningsuiting?) terwijl de rechter tegelijkertijd oordeelt dat Zwarte Piet niet racistisch is.
Als mensen andere Pieten willen, prima. Wat nu zo fout is aan deze situatie is dat een klein groepje linkse bestuurders en overige marginalen beslist om de gewone, meest populaire, Zwarte Piet uit te bannen.
pi_156809775
Het blijft Kafkaesk om te zien dat alleen maar geluisterd wordt naar de anti-Pieten en dat op basis van hun oneigelijke argumenten beslissingen worden genomen waar nauwelijks draagvlak voor is. Bizar!
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:07:51 #160
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156809936
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:02 schreef Montagui het volgende:
Het blijft Kafkaesk om te zien dat alleen maar geluisterd wordt naar de anti-Pieten en dat op basis van hun oneigelijke argumenten beslissingen worden genomen waar nauwelijks draagvlak voor is. Bizar!
Ergens gaat er iets helemaal fout tussen het gewone volk en mensen die de macht hebben om dingen te doen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156809994
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:02 schreef Montagui het volgende:
Klopt, maar welkom in Nederland.
pi_156810032
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 19:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als mensen andere Pieten willen, prima. Wat nu zo fout is aan deze situatie is dat een klein groepje linkse bestuurders en overige marginalen beslist om de gewone, meest populaire, Zwarte Piet uit te bannen.
Ik ben van mening dat het Nederlandse publiek moet spreken met de portemonnee en met daden. Blijf weg van intochten met Schoorsteenpieten en soortgelijke gedrochten, pak de auto, fiets of trein en ga naar de intocht in een buurtdorp. Goed voor het Sinterklaasfeest, goed voor lokale middenstanders in de regio.

En spreek met de portemonnee. Laat snoepgoed met witte pieten op de verpakking links liggen. Koop alleen snoepgoed in een neutrale verpakking of snoepgoed waar duidelijk een Zwarte Piet op te zien is.
pi_156810055
quote:

[..]

En terecht! :)
pi_156810178
Ik ben erover uit, laat het maar roetpieten worden. Het is zinloos en een verspilling van tijd om deze discussie nog 10 jaar te voeren.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:17:19 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156810217
dan voer ik liever nog 10 jaar de discussie
pi_156810288
Het zou eigenlijk mogelijk moeten zijn om concreet iets te ondernemen tegen dit soort beslissers; mensen die willens en wetens, uit politieke-correctheid, een feest beschadigen. Het zou ze gewoon verboden moeten worden om het karakter van Zwarte Piet op deze manier aan te tasten.

Het ergerlijke is dat ze doen alsof ze namens iedereen spreken en alsof ze de geniale oplossing hebben bedacht. De realiteit is heel anders. Het is een groepje laffe bestuurders en functionarissen dat buigt voor het slachtoffergedrag van een zeer kleine minderheid.

Detail: let op de schrijfwijze van het woord Schoorsteenpiet. Dat wordt door de NOS al met een hoofdletter S geschreven, alsof het een soort ingeburgerd begrip is. Ook de opmerking "die op steeds meer verzet stuit" is natuurlijk nergens op gebaseerd. Er is helemaal niet "steeds meer verzet". Er is een klein groepje hardnekkige klagers dat hun zin wil, meer niet.
pi_156810293
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:17 schreef sp3c het volgende:
dan voer ik liever nog 10 jaar de discussie
Als het je echt zoveel waard is, ga gerust je gang. Zou alleen niet weten waarom je niet met roet pieten kunt leven.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:20:54 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156810329
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:19 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Als het je echt zoveel waard is, ga gerust je gang. Zou alleen niet weten waarom je niet met roet pieten kunt leven.
ik kan niet leven met het idee om er maar roetpieten van te maken omdat je de discussie niet leuk vind
pi_156810426
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:16 schreef Odaiba het volgende:
Ik ben erover uit, laat het maar roetpieten worden. Het is zinloos en een verspilling van tijd om deze discussie nog 10 jaar te voeren.
Er is helemaal geen discussie. Er is een hetze tegen Zwarte Piet gaande. Niet op basis van argumenten, maar op basis van sentimenten en misplaatst slachtoffergedrag van mensen van wie de bet-overgrootouders ooit slaaf zijn geweest. Ze willen hun gram halen. En uiteindelijk gaat het ze gewoon om een zak geld.

Was het maar een discussie. Dan kon je hun jankverhaal met een paar heldere feiten en argumenten probleemloos van tafel vegen. Maar deze beroepsklagers zijn helemaal niet in een discussie geïnteresseerd. Ze weten zelf ook wel dat ze dan geen poot hebben om op te staan. Daarom een hetze, waarbij ze de gebruikelijke poco's natuurlijk wel weer aan hun zijde vinden.

Ze willen geen discussie, dus die hoeven we ook niet te voeren. Ik pleit voor het gebruiken van macht. Nederlandse consumenten moeten spreken met de portemonnee en met daden. Gewoon die klagers en hun politiek-correcte sympathisanten een hak zetten. Zij zijn degenen die zich moeten aanpassen, niet 95 procent van de Nederlandse bevolking.
pi_156810441
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik kan niet leven met het idee om er maar roetpieten van te maken omdat je de discussie niet leuk vind
Waarom kun jij niet leven met roetpieten als hulpje van sinterklaas?
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:26:33 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156810507
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:26:58 #172
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156810518
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:24 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Waarom kun jij niet leven met roetpieten als hulpje van sinterklaas?
Dat legt 'ie net uit.

En dat lijkt mij tevens ook het hoofdprobleem met deze hele transformatie. Dat beide kanten de discussie dood proberen te slaan en hun wil willen doordringen terwijl het een passief organisch proces zou moeten zijn, gedreven door de voorkeuren van het individu.

Doordrammen en/of opgeven is daarin dus gewoon het verraden van je eigen vrijheid en agentschap.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_156810553
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:19 schreef Odaiba het volgende:

[..]

De vraag is niet of je kunt leven met roetpieten. De vraag is of je elke traditie zomaar moet gaan aanpassen als een kleine groep mensen klaagt. En dat gebeurt dan ook nog vanuit de naïeve gedachte dat elk feest 100 procent van de bevolking moet aanspreken. Dat is met geen enkel feest het geval. Carnaval, Suikerfeest, Koningsdag, Pasen en Kerst zijn ook geen feestdagen die iedereen aanspreken.

De uitspraak van vandaag bevestigt nog eens wat bijna iedereen allang weet: Zwarte Piet is geen racisme. Er is dus ook geen enkele reden om Zwarte Piet aan te passen. Mensen die niet met Zwarte Piet kunnen leven, kunnen wegblijven bij de intocht en ervoor kiezen om het Sinterklaasfeest niet te vieren.
pi_156810635
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er is helemaal geen discussie. Er is een hetze tegen Zwarte Piet gaande. Niet op basis van argumenten, maar op basis van sentimenten en misplaatst slachtoffergedrag van mensen van wie de bet-overgrootouders ooit slaaf zijn geweest. Ze willen hun gram halen. En uiteindelijk gaat het ze gewoon om een zak geld.

Was het maar een discussie. Dan kon je hun jankverhaal met een paar heldere feiten en argumenten probleemloos van tafel vegen. Maar deze beroepsklagers zijn helemaal niet in een discussie geïnteresseerd. Ze weten zelf ook wel dat ze dan geen poot hebben om op te staan. Daarom een hetze, waarbij ze de gebruikelijke poco's natuurlijk wel weer aan hun zijde vinden.

Ze willen geen discussie, dus die hoeven we ook niet te voeren. Ik pleit voor het gebruiken van macht. Nederlandse consumenten moeten spreken met de portemonnee en met daden. Gewoon die klagers en hun politiek-correcte sympathisanten een hak zetten. Zij zijn degenen die zich moeten aanpassen, niet 95 procent van de Nederlandse bevolking.
Ik heb begrip voor je mening, maar hier wordt ik dus net zo moe als al die shitpraat van die tegenstanders.

Nederland is Nederland niet meer, we kunnen het niet meer stoppen. Dit land is niet meer voor Hollanders, maar voor multiculturele-Nederlanders. In bepaalde streken en provincies is het nog niet zover, maar ook dat gaat op een dag veranderen.

Ik stap uit het kamp van voorstanders en ga niet eens meer in het midden staan, de uitslag boeit me niet, ik verlaat het veld. Dit zal blijven doorgaan, of het niet meer over zwarte piet gaat, dan zoeken ze wel wat een ander onderwerp.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:31:54 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156810667
Hollanders en multiculturele-Nederlanders kunnen prima 1 en dezelfde persoon zijn
pi_156810730
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:31 schreef sp3c het volgende:
Hollanders en multiculturele-Nederlanders kunnen prima 1 en dezelfde persoon zijn
Ja, dat zien we.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:35:13 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156810779
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:33 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ja, dat zien we.
ik zie het dagelijks iig
pi_156810787
Bij ons blijft zwarte piet trouwens nog wel een tijdje zwart verwacht ik, dus voor mensen die er echt mee zitten en het moeten doen met roet pieten is het zwaarder lijkt mij.
pi_156810811
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik zie het dagelijks iig
Maarja de minderheid verpest het (nog)

ik zie het trouwens ook wel eens goed gaan hoor, maar dit soort dingen zijn zo jammer aan een multicultureel land.
pi_156810878
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:30 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik heb begrip voor je mening, maar hier wordt ik dus net zo moe als al die shitpraat van die tegenstanders.

Nederland is Nederland niet meer, we kunnen het niet meer stoppen. Dit land is niet meer voor Hollanders, maar voor multiculturele-Nederlanders. In bepaalde streken en provincies is het nog niet zover, maar ook dat gaat op een dag veranderen.

Ik stap uit het kamp van voorstanders en ga niet eens meer in het midden staan, de uitslag boeit me niet, ik verlaat het veld. Dit zal blijven doorgaan, of het niet meer over zwarte piet gaat, dan zoeken ze wel wat een ander onderwerp.
Dat er in dit land "nieuwe Nederlanders" komen wonen, wil niet zeggen dat al onze tradities dan maar moeten worden aangepast. Zeker niet als je ook nog eens ziet dat die nieuwe Nederlanders wél hun eigen tradities, rituelen en religies overeind houden en daar respect voor eisen. Respect is niet een eenrichtingsweg.

Ik ben overigens geen voorstander van Zwarte Piet, voor het geval je dat dacht. Het zal mij persoonlijk een rotzorg zijn. Maar waar het mij om gaat, is dat er geen enkele reden is om een traditie aan te tasten of om zeep te helpen op grond van oneigenlijke argumenten. En zoals ik al vaker heb gezegd, ben ik bang voor de precedentwerking: wat is het volgende feest of de volgende traditie die door een kleine, klagende minderheid wordt verziekt? En wat houden we in dit land dan nog over?
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:37:53 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156810879
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:35 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Maarja de minderheid verpest het (nog)
raar verhaal vind ik dat altijd

ik kom uit een gemengd gezin en ik krijg niet het gevoel dat er ergens een minderheid iets voor me zit te verpesten ofzo, als ik normaal doe dan doet nagenoeg iedereen die ik tegenkom normaal

sommige mensen zijn gewoon kut, die verpesten shit voor zichzelf
pi_156810908
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:31 schreef sp3c het volgende:
Precies. Er zijn dan ook meer dan genoeg gekleurde mensen in dit land die - terecht - geen enkele moeite hebben met Zwarte Piet en die snappen dat Zwarte Piet geen racisme is.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:40:23 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156810987
sterker nog er zijn ook meer dan genoeg gekleurde mensen die er wel - in hun ogen ook terecht - moeite mee hebben en die niet lopen te klootviolen

het is niet alsof je fan MOET zijn in Nederland
pi_156811050
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat er in dit land "nieuwe Nederlanders" komen wonen, wil niet zeggen dat al onze tradities dan maar moeten worden aangepast. Zeker niet als je ook nog eens ziet dat die nieuwe Nederlanders wél hun eigen tradities, rituelen en religies overeind houden en daar respect voor eisen. Respect is niet een eenrichtingsweg.

Ik ben overigens geen voorstander van Zwarte Piet, voor het geval je dat dacht. Het zal mij persoonlijk een rotzorg zijn. Maar waar het mij om gaat, is dat er geen enkele reden is om een traditie aan te tasten of om zeep te helpen op grond van oneigenlijke argumenten. En zoals ik al vaker heb gezegd, ben ik bang voor de precedentwerking: wat is het volgende feest of de volgende traditie die door een kleine, klagende minderheid wordt verziekt? En wat houden we in dit land dan nog over?
Ja hier kan ik me heel goed in vinden

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Precies. Er zijn dan ook meer dan genoeg gekleurde mensen in dit land die - terecht - geen enkele moeite hebben met Zwarte Piet en die snappen dat Zwarte Piet geen racisme is.
Ja ik ken ook meerdere gekleurde mensen die er geen problemen mee hebben. Hell, er zitten zelfs een aantal bij die gewoon blank denken, maar donker zijn xD Vind ik altijd zo grappig. 1 heeft dan wel blanke adoptie ouders of komen uit een gemengd gezin. Dat zijn dan misschien nog de goede gevallen.

Die hebben ook wat minder dat wij/zij gevoel
pi_156812196
Is het tegenwoordig in dat er alleen gehoor aan de minderheid wordt gegeven en de meerderheid niet meer meetelt?
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:11:44 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156812593
nee, zo vaak gebeurt dat helemaal niet
pi_156812712
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:19 schreef Elfletterig het volgende:
Het zou eigenlijk mogelijk moeten zijn om concreet iets te ondernemen tegen dit soort beslissers; mensen die willens en wetens, uit politieke-correctheid, een feest beschadigen. Het zou ze gewoon verboden moeten worden om het karakter van Zwarte Piet op deze manier aan te tasten.

Het ergerlijke is dat ze doen alsof ze namens iedereen spreken en alsof ze de geniale oplossing hebben bedacht. De realiteit is heel anders. Het is een groepje laffe bestuurders en functionarissen dat buigt voor het slachtoffergedrag van een zeer kleine minderheid.

[ afbeelding ]

Detail: let op de schrijfwijze van het woord Schoorsteenpiet. Dat wordt door de NOS al met een hoofdletter S geschreven, alsof het een soort ingeburgerd begrip is. Ook de opmerking "die op steeds meer verzet stuit" is natuurlijk nergens op gebaseerd. Er is helemaal niet "steeds meer verzet". Er is een klein groepje hardnekkige klagers dat hun zin wil, meer niet.
Ooit iemand gehoord van 'Nederland wordt Beter'?

Ik heb het even opgezocht op facebook.

https://www.facebook.com/nederlandwordtbeter/info?tab=page_info

quote:
Korte beschrijving: NLWB richt zich op erkenning van de invloed die het Nederlandse koloniale en slavernijverleden heeft op de huidige samenleving. Met diverse projecten wakkeren we een positieve discussie hierover aan.

Lange beschrijving: Organisatie: Stichting Nederland Wordt Beter
Contact: nederlandwordtbeter@gmail.com - www.facebook.com/nederlandwordtbeter

Activiteiten:
*Zwarte Piet is Racisme
www.facebook.com/zwartepietisblackface
Een bewustzijncampagne bedoeld om een groter bewustzijn rondom de racistische aspecten van Zwarte Piet te creëren in de samenleving.

* Zwart Van Roet
Historische tentoonstellingen & debatten

* Zuidoost Kijkt Naar De Toekomst: Zonder Zwarte Piet
Platform voor inwoners en ondernemers van Amsterdam Zuidoost dat zich richt op een Zwarte Piet vrije Sinterklaas viering in het stadsdeel.

* Nationale herdenking slavernijverleden en viering afschaffing slavernij
Een initiatief dat zich richt op een duidelijke scheiding tussen enerzijds de herinnering van de slachtoffers van slavernij en anderzijds viering van afschaffing van slavernij op Nederlands grondgebied. Samenwerkend met andere organisaties willen we een Nationale Herdenking in De Nieuwe Kerk in Amsterdam op 30 juni, gevolgd door de jaarlijke viering van Keti Koti (gebroken ketenen) op 1 juli.)De volgende intiatieven zijn onderdeel van Nederland Wordt Beter

* Piet 2014
Deze campagne wil een nieuwe Piet lanceren, of in iedere geval een discussie punt maken. Een Piet die een afspeigeling is van de huidige samenleving in plaats van een achterhaald koloniaal gedachtegoed.

* 3 Mei: Dag van Empathie
Een crappy facebookpaginaatje met slordig taalgebruik, ongeveer tweeduizend likes en een gmail contactadres.

Ook een link naar de actie van Guinsy Gario: Zwarte Piet is Racisme.

Het is een klein groepje kankeraars dat de hele politiekcorrecte goegemeente in haar greep houdt.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 13-10-2015 21:18:39 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:47:40 #188
862 Arcee
Look closer
pi_156814705
quote:
Het ergerlijke is dat ze doen alsof ze namens iedereen spreken en alsof ze de geniale oplossing hebben bedacht.
Inderdaad.

In dit artikel in De Volkskrant staat ook nog:

quote:
'Hiermee willen we een einde maken aan de onduidelijkheid over de toekomst van het uiterlijk van Zwarte Piet', zeggen de intochtorganisatoren. 'Met deze aanpassing blijven de traditie en het aloude sinterklaasverhaal overeind en wordt de uitvoering van piet in lijn gebracht met wat al jaren aan kinderen wordt verteld: hij komt door de schoorsteen.'
Dat zou mooi zijn ja, dat er hiermee een einde komt aan de discussie, maar het lijkt me erg naïef om te denken dat iedereen uit zowel het pro- als anti-Pieten-kamp hier mee kan leven.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_156822840
quote:
Ik citeer mezelf even, om aanvullend deze afbeelding te posten:

Deze is zelfs nog wat stelliger: Zwarte Piet nu Schoorsteenpiet.
Zo, dat beslist de NOS even voor ons, in samenwerking met politiek-correct Nederland.
pi_156822882
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 21:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Een crappy facebookpaginaatje met slordig taalgebruik, ongeveer tweeduizend likes en een gmail contactadres.

Het is een klein groepje kankeraars dat de hele politiekcorrecte goegemeente in haar greep houdt.
Nederland Wordt Beter is een clubje met een misleidende naam. Men wel discussie over de invloed van het koloniale verleden. Men houdt zich in de praktijk bezig met het vernielen van het Sinterklaasfeest. Ze doen niks waar Nederland "beter" van wordt. Ze doen des te meer dingen waar de verhoudingen in Nederland verder door verziekt raken.

Verder is het vooral schokkend hoe veel invloed er aan dit soort clubjes wordt toegekend. De mening van miljoenen Nederlanders doet er niet toe, de mening van tien man en een paardenkop krijgt enorm veel gewicht.
pi_156822897
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 21:47 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad.

In dit artikel in De Volkskrant staat ook nog:

[..]

Dat zou mooi zijn ja, dat er hiermee een einde komt aan de discussie, maar het lijkt me erg naïef om te denken dat iedereen uit zowel het pro- als anti-Pieten-kamp hier mee kan leven.
Er staat niet dat ze een einde willen maken aan de discussie. Ze willen een "einde maken aan de onduidelijkheid". Ze zijn helemaal niet geïnteresseerd in discussie, want ze weten dat ze een discussie op basis van inhoudelijke argumenten geheid verliezen.

Daarom maken ze liever een einde aan de "onduidelijkheid". Onduidelijkheid die er helemaal niet was; kunstmatig gecreëerde "onduidelijkheid", op basis van klachten van een klein groepje mensen. Voor miljoenen Nederlanders is het zo duidelijk als wat: Zwarte Piet is zwart.
pi_156824267
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 21:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Blijkt toch een gevaarlijkere organisatie te zijn voor het bestaan van Zwarte Piet.

Degelijke website:

http://nederlandwordtbeter.nl/

Met een groen linkser als communicatie en public affairs adviseur: Marleen van der steen

quote:
Nederland Wordt Beter

Communicatie/public affairs adviseur

Vanaf januari 2015

De Stichting Nederland Wordt Beter zet zich in voor meer kennis over de gevolgen van het koloniale en slavernijverleden. De campagne Zwarte Piet is Racisme is hier een onderdeel van. www.nederlandwordtbeter.nl
https://nl.linkedin.com/pub/marleen-van-der-steen-msc/b/5a4/7ab

En werkzaam bij het BKB Campagnebureau:

http://bkbcampaignwatch.nl/author/marleen-van-der-steen/

In 2013 schreef ze de volgende blog over Zwarte Piet:

http://bkbcampaignwatch.nl/zwarte-piet-is-het-probleem-niet/

Toch enigszins genuanceerd al blijkt wel duidelijk dat ook zij zich blind staart op het slavernij en racisme aspect en geen oog heeft voor de cultuur historisch ontstaansgeschiedenis(sen) van Zwarte Piet.

Als afgestudeerd cultureel antropologe zou je toch kunnen verwachten dat zij zich ook zou interesseren voor de Nederlandse cultuur?

In ieder geval steekt daarbij het pro-Pietense "Sint en Pietengilde" daar toch wat amateuristischer bij af. Alhoewel ze dit jaar toch wat meer in beeld en in actie komen.

http://www.sintenpietengilde.nl/

Maar willen we Zwarte Piet behouden, en niet laten verdwijnen naar de regio, buurtcomités en in huiskamers, dan zal ook daarvoor beter campagne gevoerd moeten worden. Op dit moment staan de anti-Pieten mijlenver voor wat betreft hun invloed in de media en hebben ze de eenzijdig geïnformeerde policor goegemeente achter zich.
pi_156825688
quote:
15s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:30 schreef Elfletterig het volgende:

]

Deze is zelfs nog wat stelliger: Zwarte Piet nu Schoorsteenpiet.
Zo, dat beslist de NOS even voor ons, in samenwerking met politiek-correct Nederland.
Stel je niet aan als een calimero. De NOS doet verslag en presenteert dat met een eenrelige kop. Kort en krachtig. NOS beslist alleen die kop op haar eigen pagina. Niks meer dan dat
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:05:58 #194
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_156826276
Wat vind men van dit idee eigenlijk?
GC / Zwarte Piet 2.0?

O+
Robert Moog died for our synths
pi_156826425
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:05 schreef Gehenna het volgende:
Wat vind men van dit idee eigenlijk?
GC / Zwarte Piet 2.0?

[ afbeelding ]

O+
Kindarbeid. Je zou maar voorstander zijn :{
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:15:47 #196
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_156826431
quote:
99s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Kindarbeid. Je zou maar voorstander zijn :{
:?
pi_156826446
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:15 schreef Gehenna het volgende:

[..]

:?
Wil je kindjes door schoorstenen laten klimmen en kinderen in de gaten laten houden enzo? :{
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:18:48 #198
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_156826485
quote:
99s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wil je kindjes door schoorstenen laten klimmen en kinderen in de gaten laten houden enzo? :{
uhm nee :?

Een kindje dat verkleed is als Superman ook gaat toch ook niet vliegen en vechten met schurken?..
pi_156826600
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:18 schreef Gehenna het volgende:

[..]

uhm nee :?

Een kindje dat verkleed is als Superman ook gaat toch ook niet vliegen en vechten met schurken?..
Nee gelukkig niet :{

maar ik reageerde op je plaatje he, niet op je link :P
pi_156826609
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nederland Wordt Beter is een clubje met een misleidende naam. Men wel discussie over de invloed van het koloniale verleden. Men houdt zich in de praktijk bezig met het vernielen van het Sinterklaasfeest. Ze doen niks waar Nederland "beter" van wordt. Ze doen des te meer dingen waar de verhoudingen in Nederland verder door verziekt raken.
Net zoiets als de Partij van de Arbeid of de Partij van de Vrijheid dus. Niets nieuws.
pi_156826726
OM: Zwarte Piet is geen discriminatie of racisme

Hoera voor Zwarte Piet!

Toch goed om het ook eens van een ander te horen: het Openbaar Ministerie heeft de aangiften van Zwarte Piet-tegenstanders stuk voor stuk geseponeerd. Ze deden aangifte van discriminatie, racisme en (groepsbelediging), maar volgens het OM is daar helemaal geen sprake van. Via TPO:

De aangiften richtten zich tegen het gebruik van de figuur van Zwarte Piet door een aantal instanties, waaronder intochtcomités. Een aantal intochtcomités zoals de ‘Stichting Gouda’ voor de landelijke intocht en het ‘Sinterklaas Intochtcomité Amsterdam’ maakten zich volgens verschillende aangevers schuldig aan discriminatie en racisme.

Volgens de (beroeps)klagers zou het racistisch en discriminerend zijn dat mensen zich voor het Sinterklaasfeest zwart schminkten en bijvoorbeeld oorbellen droegen. Maar het OM is het daar gelukkig niet mee eens. Hier komt het op neer: er is helemaal niets mis met de grootste kindervriend allertijden.

Volgens het OM hebben de organisaties waartegen aangifte is gedaan zich niet opzettelijk beledigend uitgelaten over een groep mensen wegens hun ras. Daarnaast is het OM van oordeel dat er geen sprake is van aanzetten tot discriminatie.

Vervolging is volgens het OM niet aan de orde omdat er geen strafbare feiten zijn gepleegd. De aangevers zijn door het OM op de hoogte gesteld van de beslissing niet te vervolgen. Tegen deze beslissing kunnen de aangevers bij het gerechtshof een klacht indienen.

Ongetwijfeld zullen de aangevers hun best blijven doen om Zwarte Piet te verbieden, dus de kans is groot dat ze naar het gerechtshof stappen om een klacht in te dienen, maar voor de gemiddelde Nederlander is het allang duidelijk. Zwarte Piet is oké en Zwarte Piet moet gewoon blijven. Hoera voor Zwarte Piet!

Bron

Nou zo is het en niet anders, nu niet meer zeiken, klaar en slotje.gif, geen aadacht meer geven aan de (linkse) azijnpissers, dank u!

8} 8} 8} 8} 8}

[ Bericht 3% gewijzigd door WhateverWhatever op 14-10-2015 12:01:56 ]
pi_156827615
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 08:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

Blijkt toch een gevaarlijkere organisatie te zijn voor het bestaan van Zwarte Piet.

Degelijke website:

http://nederlandwordtbeter.nl/

Met een groen linkser als communicatie en public affairs adviseur: Marleen van der steen

[..]

https://nl.linkedin.com/pub/marleen-van-der-steen-msc/b/5a4/7ab

En werkzaam bij het BKB Campagnebureau:

http://bkbcampaignwatch.nl/author/marleen-van-der-steen/

In 2013 schreef ze de volgende blog over Zwarte Piet:

http://bkbcampaignwatch.nl/zwarte-piet-is-het-probleem-niet/

Toch enigszins genuanceerd al blijkt wel duidelijk dat ook zij zich blind staart op het slavernij en racisme aspect en geen oog heeft voor de cultuur historisch ontstaansgeschiedenis(sen) van Zwarte Piet.

Als afgestudeerd cultureel antropologe zou je toch kunnen verwachten dat zij zich ook zou interesseren voor de Nederlandse cultuur?

In ieder geval steekt daarbij het pro-Pietense "Sint en Pietengilde" daar toch wat amateuristischer bij af. Alhoewel ze dit jaar toch wat meer in beeld en in actie komen.

http://www.sintenpietengilde.nl/

Maar willen we Zwarte Piet behouden, en niet laten verdwijnen naar de regio, buurtcomités en in huiskamers, dan zal ook daarvoor beter campagne gevoerd moeten worden. Op dit moment staan de anti-Pieten mijlenver voor wat betreft hun invloed in de media en hebben ze de eenzijdig geïnformeerde policor goegemeente achter zich.
Met zeiken en kankeren bereik je dingen. Het is ook een effectieve strategie.

De PVV zeikt over de instroom van asielzoekers, wordt groot in de peilingen en de VVD opent via Zijlstra de tegenaanval. En opeens kunnen uitkeringen voor asielzoekers omlaag en krijgen asielzoekers geen voorrang meer op een huurhuis (althans in een kabinetsplan).

De meeste mensen zijn helemaal niet inhoudelijk bezig. Mensen horen dingen over racisme. Daar wil je als fatsoensmens niet bijhoren, donkere mensen voelen zich ook beledigd. Zwarte Piet is niet racistisch, er zijn geen werkelijke argumenten voor. Alleen verwrongen en halve waarheden. Maarja, het woord racisme valt, mensen zoeken het niet voor zichzelf uit, en Zwarte Piet wordt uitgehold. Gewoon door de beeldvorming.

Is Marleen van der Steen van GroenLinks? Ze liked een uitspraak van Lodewijk Asscher, ook komt ze met dit citaat:

Kno'Ledge Cesare: 'Ze doken met vijf man op mij, en vervolgens doet een agent aangifte omdat hij een blauw plekje had.'

Cesare, een man met een crimineel verleden en bodyguard van Anouk. Moet je maar niet demonstreren tijdens een kinderfeestje. Ik heb meer zorgen om een agent met een blauwe plek (denigrerend om te spreken van plekje) dan die flapdrol.
pi_156828821
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Stel je niet aan als een calimero. De NOS doet verslag en presenteert dat met een eenrelige kop. Kort en krachtig. NOS beslist alleen die kop op haar eigen pagina. Niks meer dan dat
Sorry, maar als je dit werkelijk gelooft, ben je een stuk naïever dan ik dacht. Ik beschouw dit soort koppen als onderdeel van een zorgvuldig georchestreerd script om "Schoorsteenpiet" te introduceren als een nieuw begrip. De hoofdletter is veelzeggend.
pi_156828905
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sorry, maar als je dit werkelijk gelooft, ben je een stuk naïever dan ik dacht. Ik beschouw dit soort koppen als onderdeel van een zorgvuldig georchestreerd script om "Schoorsteenpiet" te introduceren als een nieuw begrip. De hoofdletter is veelzeggend.
Je hebt al een complottheorie , zie ik.
Het is gewoon 1 redacteur, die kort en krachtig een kop maakt van 1 regel.
Get a life.....
pi_156845122
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je hebt al een complottheorie , zie ik.
Het is gewoon 1 redacteur, die kort en krachtig een kop maakt van 1 regel.
Get a life.....
Sorry, maar je bent extreem naïef. Dit is onderdeel van een zorgvuldig uitgestippeld traject waarbij langzamerhand Zwarte Piet wordt weggecensureerd. Het Nederlandse volk wordt met dit soort kreten beïnvloed en gemasseerd.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 07:44:15 #206
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156845499
zwarte piet met alleen maar roetvegen is niet racistisch.
pi_156845633
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 07:44 schreef KingRadler het volgende:
Zwarte Piet moet helemaal weg joh:

FREEDOM RIDE TO MEPPEL INFORMATIESESSIE - DINSDAG 20 OKTOBER

https://www.facebook.com/events/1128562147173550/
http://stopblackface.com/KOZP/

20 oktober een info sessie om de intocht op 14 november te verpesten.

Schaamteloos.

En dan ook nog "Freedom Ride" hiervoor misbruiken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_Riders

Als je zo graag racisme en slavernij bespreekbaar wil maken in de NL ga dan niet ieders kindervriend en een kinderfeest daarvoor misbruiken.

Nogmaals....schaamteloos!
pi_156845687
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 08:08 schreef Montagui het volgende:

[..]

Schaamteloos.

Als je zo graag racisme en slavernij bespreekbaar wil maken in de NL ga dan niet ieders kindervriend en een kinderfeest daarvoor misbruiken.

Hoe minderwaardig ben je al je op die manier een feest voor kinderen wil verpesten :{ dat je het wel doen achter de schermen is al verwerpelijk, maar om het te doen waar al die kindjes bij zijn... :{
pi_156845696
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 07:44 schreef KingRadler het volgende:
De normale Zwarte Piet ook niet. :)
pi_156845734
quote:
99s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 08:19 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hoe minderwaardig ben je al je op die manier een feest voor kinderen wil verpesten :{ dat je het wel doen achter de schermen is al verwerpelijk, maar om het te doen waar al die kindjes bij zijn... :{
Als dit doorgaat en misgaat, en dat gaat het, dan is het klaar met het toegeven. Dan zie ik de gewone Piet weer de boventoon voeren.
pi_156845789
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 08:27 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Als dit doorgaat en misgaat, en dat gaat het, dan is het klaar met het toegeven. Dan zie ik de gewone Piet weer de boventoon voeren.
Je weet dat er onder het volk geen draagvlak is voor verandering van Zwarte Piet.

Daarom is dit gewoon uitlokking.
pi_156846033
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 08:36 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je weet dat er onder het volk geen draagvlak is voor verandering van Zwarte Piet.

Daarom is dit gewoon uitlokking.
Maar wat willen ze uitlokken is dan de vraag? Een knokpartij? Lijkt me PR-technisch geen handige zet namelijk. Laten zien dat NL racistisch is? Lijkt me lastig vol te houden als je zelf gaat rellen.

Dus als ze dit doorzetten dan ben ik erg benieuwd hoe de gematigde Piet-kritische mens gaat reageren. Je komt met kleurenpieten, roetpieten, stroopwafelpieten etc. en je krijgt alsnog een klap in je gezicht. Zou je toch aan het denken moeten zetten...
pi_156846045
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 03:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sorry, maar je bent extreem naïef. Dit is onderdeel van een zorgvuldig uitgestippeld traject waarbij langzamerhand Zwarte Piet wordt weggecensureerd. Het Nederlandse volk wordt met dit soort kreten beïnvloed en gemasseerd.
Ze hebben KLM al gevraagd om nog wittere chemtrails.
pi_156846085
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 08:27 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

nou ik hoop niet dat het doorgaat hoor
pi_156846284
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

nou ik hoop niet dat het doorgaat hoor
Ik hoop het ook niet maar als ik zo hun pagina bekijk lijken ze vrij vastberaden. :{
pi_156846302
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:27 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Ik hoop het ook niet maar als ik zo hun pagina bekijk lijken ze vrij vastberaden. :{
nah ik denk niet dat ze zoveel tokkies kunnen verzamelen
pi_156846314
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:07 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Maar wat willen ze uitlokken is dan de vraag? Een knokpartij? Lijkt me PR-technisch geen handige zet namelijk. Laten zien dat NL racistisch is? Lijkt me lastig vol te houden als je zelf gaat rellen.
Dát is het hem juist. Zie ook die link over de bijeenkomst van 'stopblackface' en lees en huiver de volgende link wat echt de bedoeling is van hun 'freedom ride'

http://www.starnieuws.com(...)dex/nieuwsitem/31464
quote:
Bij de nationale intocht in Meppel gaan activisten een brede mobilisatie op touw zetten om van overal in het land mensen naar meppel te halen om luidruchtig te protesteren tegen racisme. In Gouda ging het om een stil protest. Hier gaat het om een luid protest met het scanderen van leuzen, toeteren, zingen, schreeuwen etc. dat zal leiden tot een tegenmobilisatie van extreem rechts die met geweld het geweld de kop in zal willen drukken. Ook is er een grote kans dat de politie hetzelfde gaat doen. Om voorbereid te zijn op geweld zal KOZP trainingen geweldloos verzet organiseren om op basis van morele kracht de confrontatie aan te gaan met racisten.
Was getekend Sandew Hira (ook al zo'n activist)

Naast het moedwillig verpesten van een kinderfeest echt gewoon pure uitlokking.
pi_156846375
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dát is het hem juist. Zie ook die link over de bijeenkomst van 'stopblackface' en lees en huiver de volgende link wat echt de bedoeling is van hun 'freedom ride'

http://www.starnieuws.com(...)dex/nieuwsitem/31464

[..]

Was getekend Sandew Hira (ook al zo'n activist)

Naast het moedwillig verpesten van een kinderfeest echt gewoon pure uitlokking.
dan moet de burgemeester het verplaatsen naar een andere locatie... dat gebeurt vaker en ze kunnen er nu goed mee doen
pi_156846422
Gewoon even vanuit Suriname een protest organiseren. Hoe kom je er op? 8)7
pi_156846460
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 08:08 schreef Montagui het volgende:

[..]

Schaamteloos.

Wat een gasten :{

Een feest als sinterklaas hoort ook te evolueren, dat is traditie-eigen. Dat er over een paar jaar geen zwarte pieten meer zijn, maar een leuke vervanger (die in het plaatje past) zou ik echt helemaal prima vinden.

Maar dat gedram dat er het NU! helemaal anders moet, vind ik wel zo stom. Er wordt van alles gedaan om via een redelijk natuurlijk verloop een alternatief te introduceren en nog is het niet genoeg :{

Dat je achter de schermen verzet wil tonen, heb ik ook nog niet zo'n moeite mee, maar protesteren op een feest van kinderen -O- 8)7 :N
pi_156846633
Raar eigenlijk dat er geen journalist te porren is om de hele zaak achter het Zwarte Piet activisme eens grondig te onderzoeken.

Lijkt me een leuk ontmaskerings- (no pun intended) project.
pi_156846884
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:40 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Wat een gasten :{

Een feest als sinterklaas hoort ook te evolueren, dat is traditie-eigen. Dat er over een paar jaar geen zwarte pieten meer zijn, maar een leuke vervanger (die in het plaatje past) zou ik echt helemaal prima vinden.

Maar dat gedram dat er het NU! helemaal anders moet, vind ik wel zo stom. Er wordt van alles gedaan om via een redelijk natuurlijk verloop een alternatief te introduceren en nog is het niet genoeg :{

Dat je achter de schermen verzet wil tonen, heb ik ook nog niet zo'n moeite mee, maar protesteren op een feest van kinderen -O- 8)7 :N
Eens. Verandering had van mij wel gemogen, maar deze manier vind ik maar erg triest, provocerend en schofferend. Dan maar geen verandering.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 oktober 2015 @ 15:30:03 #223
862 Arcee
Look closer
pi_156852870
quote:
Sylvana Simons belaagd door woeste theaterbezoekers

De organisatie van de theatertour de LULverhalen heeft Sylvana Simons van het programma geschrapt nadat bezoekers over de rooie gingen vanwege het optreden van de presentatrice vorige week in Den Bosch.

Sylvana Simons stond vorige week op het podium in Den Bosch tijdens de vrouwelijke tegenhanger van Howard Komproe voorstelling de LULverhalen.

Het was de bedoeling dat de presentatrice op een hilarische wijze zou vertellen over onder meer het mannelijk geslacht, maar Sylvana besloot van het moment gebruik te maken om haar ongezouten mening over Zwarte Piet te delen. Woeste bezoekers eisten hierop vlak na de show hun geld terug bij het theater.

Vervolgens gingen verschillende theatergangers op sociale media los op Sylvana en de organisatie. "Wat een k*t-voorstelling bij theater Parade dankzij Sylvana Simons", schrijft een boze bezoeker. "Wat een schandalige vertoning bij de LULverhalen door Sylvana Simons die het podium gebruikt voor haar Zwarte Pietendiscussie", tweet een ander. "Denk je een avond te kunnen ontspannen bij de LULverhalen krijg je een Pietendiscussie met Sylvana Simons, jammer hoor", is verder te lezen.

Op de agenda van de LULverhalen Ladies on Stage staat het volgende optreden met Simons en Jan Heemskerk, Katinka (Tinkebell) en Soundos gepland op zaterdag 17 oktober in Zevenhuizen. Het dorpshuis Swanla in Zevenhuizen laat weten dat de organistatie van LULverhalen inmiddels maatregelen heeft genomen en Sylvana is vervangen door pornoster Bobbi Eden.

Bron: Telegraaf
pi_156852945
quote:
Hiermee is de intocht nog niet racisme me vrij, dit is reden voor ons om de strijd voort te zetten en met zijn allen naar Meppel te gaan en een zwarte Piet-vrije intocht op te eisen!
Maar dan moeten ze straks ook niet vreemd opkijken wanneer de mensen uit het pro-Pieten kamp met knokploegen aan komen zetten. Ongelooflijk dit :|W Dat gaat geheid escaleren.
pi_156853144
quote:

[ afbeelding ]

Hoe beschadigen ze hier het feest dan mee?
Piet blijft zwart, alleen de koppeling met huidskleur wordt weggehaald, het blijft heel precies passen in wat kinderen verteld wordt, zwart als roet.

Het is juist een prachtig compromis, de argumenten van beide zijde zijn erin opgenomen.
Ik ben voor, over met dat gezeik, beide kanten beetje water bij de wijn en gewoon weer sinterklaas vieren zonder gezeur. Wat een genot zal dat zijn zeg!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 oktober 2015 @ 16:00:15 #226
862 Arcee
Look closer
pi_156853402
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:46 schreef erodome het volgende:
Het is juist een prachtig compromis, de argumenten van beide zijde zijn erin opgenomen.
Ik ben voor, over met dat gezeik, beide kanten beetje water bij de wijn en gewoon weer sinterklaas vieren zonder gezeur. Wat een genot zal dat zijn zeg!
Ik ben ook voor. 8}

quote:
beide kanten beetje water bij de wijn
Voor het anti-Pietenkamp blijkbaar niet genoeg:

quote:
'Ook schoorsteenpiet niet welkom in Meppel'

De actiegroep Kick Out Zwarte Piet ziet de schoorsteenpiet niet zitten.

Gisteren werd bekend dat er tijdens de sinterklaasintocht in Meppel toch zwarte pieten meelopen. In Meppel worden ze schoorsteenpieten genoemd. "Dat is ook onacceptabel, het blijven zwarte pieten", zegt Kitty van de actiegroep. "Maar het is wel een stap in de goede richting, de hele kleur zwart moet weg."

De actiegroep vindt dit nog steeds racisme en wil tijdens de intocht naar Meppel gaan om een zwarte piet-vrije intocht te eisen. Ze gaan met de bus vanuit Amsterdam met een Freedom Ride naar Meppel. "We hebben met burgemeester Westmaas een locatie besproken voor onze demonstratie. Die plek maken we binnenkort bekend", zegt Kitty. "We verwachten met zo'n tientallen mensen naar Meppel komen."
Op naar spierwittepiet maar dus? <O)
pi_156853517
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:35 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Maar dan moeten ze straks ook niet vreemd opkijken wanneer de mensen uit het pro-Pieten kamp met knokploegen aan komen zetten. Ongelooflijk dit :|W Dat gaat geheid escaleren.
Dat willen ze juist. Het is dezelfde tactiek welke bijvoorbeeld Antifa gebruikt om concerten te 'verbieden'. Simpelweg aankondigen dat je per definitie gaat lopen rellen zodat je weet dat er extreem rechts op afkomt (ongeacht of de muziek in deze richting is, het gaat erom dat Antifa iets als 'fout' beschouwd) en de gemeente last het concert af uit angst voor rellen, schade et cetera.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 oktober 2015 @ 16:06:11 #228
862 Arcee
Look closer
pi_156853518

quote:
De actiegroep vindt dit nog steeds racisme
Ik vind het maar treurig. :{

Zijn er hier ook mensen die zelfs hier nog racisme in zien?
pi_156853564
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:06 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Normaliter niet, maar dergelijke mensen zullen nooit genoegen nemen met een compromis, het is alles of niets en zolang je een andere mening hebt zal je in hun ogen racistisch blijven.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_156853633
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:00 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik ben ook voor. 8}

[..]

Voor het anti-Pietenkamp blijkbaar niet genoeg:

[..]

Op naar spierwittepiet maar dus? <O)
Gewoon pech voor ze. Er is geluisterd, er is een compromis, nu is het klaar.
Alle argumenten die ze hebben waar ze een beetje een punt mee zouden hebben zijn hiermee opgelost.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator donderdag 15 oktober 2015 @ 16:12:59 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156853648
quote:
[ afbeelding ]

[..]

nou dan niet

gewoom weer roetzwarte piet want hier zit blijkbaar echt niemamd op te wachten
pi_156853649
quote:
[ afbeelding ]

[..]

Volgens mij was de bedoeling veel meer zwart, ze hebben het over ogen, mond en oren vrij van zwart, niet van alleen wat hele vage strepen.

De roetpiet kan echt heel goed uitgevoerd worden zonder aan de herkenbaarheid te tornen.
pi_156853662
Was te verwachten natuurlijk. Vorig jaar waren de strooppieten en kaaspieten ook niet goed genoeg en waren ze nog niet tevreden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 oktober 2015 @ 16:15:13 #234
862 Arcee
Look closer
pi_156853687
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:12 schreef erodome het volgende:
Volgens mij was de bedoeling veel meer zwart, ze hebben het over ogen, mond en oren vrij van zwart, niet van alleen wat hele vage strepen.
Ja, die foto die ze erbij hebben gezet maakt het er niet duidelijker op.

Maar een schoorsteenpiet heeft niet een egaal zwart gezicht, lijkt me. Gewoon roetvegen, her en der.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 oktober 2015 @ 16:15:26 #235
862 Arcee
Look closer
pi_156853691
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:13 schreef RobbieRonald het volgende:
Was te verwachten natuurlijk. Vorig jaar waren de strooppieten en kaaspieten ook niet goed genoeg en waren ze nog niet tevreden.
Maar die waren ook infantiel. :Y)
pi_156853746
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:15 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar die waren ook infantiel. :Y)
Dat vond iedereen wel ja :P maar het was een compromis om ze tegemoet te komen maar het lijkt erop alsof er alleen maar harder gezeurd wordt.
pi_156854229
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe beschadigen ze hier het feest dan mee?
Piet blijft zwart, alleen de koppeling met huidskleur wordt weggehaald, het blijft heel precies passen in wat kinderen verteld wordt, zwart als roet.

Op het moment dat Zwarte Piet slechts nog wat roetvegen heeft, is het niet meer Zwarte Piet, maar een ander karakter. De NOS heeft deze week al een voorschotje genomen door de term Schoorsteenpiet (let op de hoofdletter) te introduceren. Het zal me niks verbazen als we straks in het Sinterklaasjournaal de term Zwarte Piet niet eens meer horen.

Het feest wordt beschadigd omdat een oorspronkelijk karakter om zeep wordt geholpen. Niet op basis van draagvlak vanuit de samenleving, maar vanwege een kleine groep klagers.

Compromissen worden gesloten door gelijkwaardige partijen, die bijvoorbeeld samen regeren. Dit is geen compromis. Dit is een dictaat dat door een zeer kleine minderheid wordt opgedrongen aan een meerderheid, die daar op tegen is. Maar die meerderheid krijgt geen zeggenschap. Een paar zelfbenoemde deskundigen beslist wel even dat Zwarte Piet om zeep kan worden geholpen.
pi_156854268
Ik lees nu pas de post over het standpunt van de actiegroep. Zo zie je maar, erodome: denk je een goed compromis te hebben, is het de beroepsklagers nog niet goed genoeg. Dit is dus precies waarom een compromis niet werkt.

Het is heel simpel: handen af van Zwarte Piet. Mensen die geen Zwarte Piet willen zien, blijven weg bij de intocht en kijken er niet naar op tv.
pi_156854365
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:15 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, die foto die ze erbij hebben gezet maakt het er niet duidelijker op.

Maar een schoorsteenpiet heeft niet een egaal zwart gezicht, lijkt me. Gewoon roetvegen, her en der.
Niet perse alleen wat roetvegen hier en daar, het kan ook andersom, wat vegen in het zwart.

pi_156854406
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Op het moment dat Zwarte Piet slechts nog wat roetvegen heeft, is het niet meer Zwarte Piet, maar een ander karakter. De NOS heeft deze week al een voorschotje genomen door de term Schoorsteenpiet (let op de hoofdletter) te introduceren. Het zal me niks verbazen als we straks in het Sinterklaasjournaal de term Zwarte Piet niet eens meer horen.

Het feest wordt beschadigd omdat een oorspronkelijk karakter om zeep wordt geholpen. Niet op basis van draagvlak vanuit de samenleving, maar vanwege een kleine groep klagers.

Compromissen worden gesloten door gelijkwaardige partijen, die bijvoorbeeld samen regeren. Dit is geen compromis. Dit is een dictaat dat door een zeer kleine minderheid wordt opgedrongen aan een meerderheid, die daar op tegen is. Maar die meerderheid krijgt geen zeggenschap. Een paar zelfbenoemde deskundigen beslist wel even dat Zwarte Piet om zeep kan worden geholpen.
Waar staat er slechts wat roetvegen? Er staat ogen, mond en oren vrij.
En hoe wordt het een ander karakter als we zeggen dat dat zwart van roet is? Of hebben dan toch de anti pieters een punt als ze zeggen dat er een huidskleur mee uitgedrukt wordt?
pi_156854428
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:49 schreef Elfletterig het volgende:
Ik lees nu pas de post over het standpunt van de actiegroep. Zo zie je maar, erodome: denk je een goed compromis te hebben, is het de beroepsklagers nog niet goed genoeg. Dit is dus precies waarom een compromis niet werkt.

Het is heel simpel: handen af van Zwarte Piet. Mensen die geen Zwarte Piet willen zien, blijven weg bij de intocht en kijken er niet naar op tv.
Het gaat dan ook niet om de extreme klagers, maar juist om de eventuele kinderen die zich beter voelen als de koppeling met huidskleur losgelaten wordt.

Extreme klagers zullen er altijd zijn, niets aan te doen. Maar ze hebben geen enkel argument meer als het vermeende raciale er niet meer is.
pi_156858969
Sylvana Simons uit theatertour geschrapt na anti-zwartepieten betoog

Presentatrice Sylvana Simons (44) mag niet meer meedoen aan de theatertour LULverhalen, omdat bezoekers van haar eerste optreden woest de zaal uitliepen toen ze begon over Zwarte Piet. Dat bevestigt de producent. ,,Het moet vooral een leuke avond zijn en dit ging de verkeerde kant op.'' Sylvana respecteert de emoties die bij het publiek vrijkwamen, vertelt ze aan deze site, maar vindt het 'jammer' dat ze geen voorstellingen meer speelt.

Tijdens de theatertour LULverhalen, een initiatief van comedian Howard Komproe, vertellen vrouwen op het podium verhalen over 'de lul', letterlijk óf figuurlijk. De voorstellingen zijn een reactie op de eerdere Vagina Monologen. De dames kiezen zelf welk verhaal ze vertellen en hoe ze dat doen.

Simons koos vorige week in Den Bosch tijdens haar eerste voorstelling een onderwerp dat haar na aan het hart ligt: Zwarte Piet. Daar moesten de meeste bezoekers niets van hebben. ,,Ik ben uitgejouwd, uitgescholden en er zijn mensen boos weggelopen'', schreef Sylvana op Facebook.

Ook op Twitter waren de reacties niet mals. ,,Wat een schandalige vertoning bij de LULverhalen door Sylvana Simons, die het podium gebruikt voor haar Zwarte Pietendiscussie'', twitterde iemand. ,,Denk je een avond te kunnen ontspannen bij de LULverhalen, krijg je een Pietendiscussie met Sylvana. Jammer hoor'', reageert een ander. Verschillende mensen zeiden hun geld terug te willen.

Excuses
De producent van de voorstellingen baalt van de heftige reacties en heeft besloten de resterende twee optredens van Sylvana te schrappen. ,,De LULverhalen zijn altijd spraakmakend, maar dit ging de verkeerde kant op'', zegt een woordvoerster. Het theater heeft de bezoekers een mail gestuurd om excuses aan te bieden voor Sylvana's onderdeel van de LULverhalen.

Hoewel Simons zelf zegt het 'jammer' te vinden dat ze geen shows meer speelt, respecteert ze de beslissing van de producent. Sylvana heeft ook respect voor de emoties van haar toeschouwers, zegt ze. Maar ze wil heel graag begrijpen waarom de mensen zo boos werden.

In vrede oneens
,,We kunnen het in Nederland over álles hebben'', zegt Simons. ,,Van pikken en neuken tot seksime en islamofobie. Hoe kan het dan dat discussies over een fantasiefiguur zoveel kwaadheid teweegbrengen? Ik heb in de zaal ook gevraagd waar die boosheid vandaan kwam. Maar mensen liepen weg. Dan is het gesprek afgelopen'', aldus de aangedane presentatrice. ,,Waarom kunnen we het niet in vrede oneens zijn? Ik respecteer de pijn van anderen en het zou mooi zijn als zij mijn pijn óók respecteren, ondanks dat ze die misschien nooit hebben gevoeld.''

De eerstvolgende show die Simons zou spelen, wordt overgenomen door pornoster Bobbi Eden. Wie de tweede voorstelling overneemt, is nog onduidelijk.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)a-pietenbetoog.dhtml
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 oktober 2015 @ 20:22:55 #243
862 Arcee
Look closer
pi_156859119
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Sylvana Simons uit theatertour geschrapt na anti-zwartepieten betoog
Was ook al gepost. ;)
  Forum Admin donderdag 15 oktober 2015 @ 20:24:12 #244
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156859146
Mensen zijn de discussie beu..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156863031
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Quote van Sylvana:

Waarom kunnen we het niet in vrede oneens zijn?
Ja, Sylvana, waarom niet? Waarom per se verandering willen waar geen verandering nodig is? Waarom kan je Zwarte Piet niet gewoon met rust laten? Waarom moet ie kapot?

Ik ben het daarom helemaal met je eens. Laten we elkaar in vrede laten en het oneens met elkaar zijn. Jij jouw ding, ik mijn ding. Ik vier Sinterklaas met Zwarte Piet en jij bent het in vrede met me oneens. Kan je je wens overdragen aan je anti-Pieten vriendjes zodat we op 14 november een vredige intocht kunnen meemaken?

Alvast bedankt! :)
pi_156863628
Sylvana :r
Nog zo'n walgelijk figuur :r
  donderdag 15 oktober 2015 @ 22:36:16 #247
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_156864385
quote:
[ afbeelding ]

[..]

Als die Piet een neger zou zijn wel, want dat zie je dan direct. Dus kunnen alleen blanken zo'n Piet spelen, das duskriemienaazi...
Misschien moet Piet dan maar onder een gele boerka of zo...
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:05:19 #248
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156917263
Die roetvegen zijn wel makkelijker van het gezicht af te spoelen trouwens. Wat een teringkarwei was het altijd na afloop als je gezicht helemaal egaal donker was gekleurd. Denk dat de meesten die Piet gaan spelen helemaal geen moeite hebben als ze enkel wat roetvegen op hun gezicht hoeven te smeren.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_156917290
Er is geen compromis mogelijk. Mensen die daarin geloven zijn naïef.
pi_156917297
quote:
2s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:05 schreef Falco het volgende:
Die roetvegen zijn wel makkelijker van het gezicht af te spoelen trouwens. Wat een teringkarwei was het altijd na afloop als je gezicht helemaal egaal donker was gekleurd. Denk dat de meesten die Piet gaan spelen helemaal geen moeite hebben als ze enkel wat roetvegen op hun gezicht hoeven te smeren.
En negers die ZP spelen dan?
pi_156917717
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:07 schreef Scorpie het volgende:
Klopt. DE actiegroep Kick Out Zwarte Piet wil een Zwarte Piet vrije intocht.

http://www.rtvdrenthe.nl/(...)iet-welkom-in-Meppel

http://stopblackface.com/(...)-piet-vrij-te-maken/

En uit de speech van Sandew Hira van 16-11-2013:
quote:
Ten tweede, we moeten toe naar een beweging op basis van het principe van eenheid in verscheidenheid. Laat ieder zijn ding doen en toch met elkaar samenwerken in een Nationaal Comité voor een Verbod op Zwarte Piet, dat voor volgend jaar een grote demonstratie moet organiseren op de dag van de intocht in Amsterdam, niet de dag ervoor De twee miljoen likes op Facebook laten zien dat dit een strijd is van vele jaren. Wat racisme is diep geworteld in deze samenleving. Wat moeten we denken van die twee miljoen likes? Zijn dat allemaal racisten? We weten één ding zeker. Ze zijn geen anti-racisten. Ze hebben niet per ongeluk de pagina geliket. Ze hebben bewust positie gekozen in de discussie over Zwarte Piet. Zoals Andre Hazes zingt: een beetje verliefd. Zo kun je zeggen ze zijn een beetje racistisch, net zoals je een beetje zwanger kunt zijn.
Volgens hem zijn Sinterklaas met Zwarte Piet vierders racisten. Je kunt nou eenmaal niet een 'beetje' racistisch zijn. Je bent het of je bent het niet.

http://www.iisr.nl/kennis(...)in-16-november-2013/
pi_156917780
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:33 schreef Montagui het volgende:

[..]

Klopt. DE actiegroep Kick Out Zwarte Piet wil een Zwarte Piet vrije intocht.

http://www.rtvdrenthe.nl/(...)iet-welkom-in-Meppel

http://stopblackface.com/(...)-piet-vrij-te-maken/

En uit de speech van Sandew Hira van 16-11-2013:

[..]

Volgens hem zijn Sinterklaas met Zwarte Piet vierders racisten. Je kunt nou eenmaal niet een 'beetje' racistisch zijn. Je bent het of je bent het niet.

http://www.iisr.nl/kennis(...)in-16-november-2013/
Dat zijn niet de enige tegenstanders geloof ik. Je zult altijd wel mensen vinden die het ergens niet mee eens zijn, het is ook vrij naiëf om te veronderstellen dat je iedereen hiermee tegemoet zult moeten komen.
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:36:35 #253
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156917788
quote:
11s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En negers die ZP spelen dan?
Geldt toch hetzelfde voor :D? Waarom daar nou onderscheid in maken?

En daarbij: laat de Pieten en het organisatie-comité zelf bepalen hoe ze zichzelf willen schminken.
pi_156939621
Voor degenen die Zwarte Piet een warm hart toedragen:

http://www.petities24.com(...)tioneel_zwart_blijft
  maandag 19 oktober 2015 @ 10:44:22 #255
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156940091
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:07 schreef Scorpie het volgende:
Dit. Dus gewoon zwarte piet houden en niet toegeven aan een stelletje schreeuwers die om ZP misbruiken voor hun eigen gewin.
Tevens is het toch een opmaat tot nog meer gezeik van die hypocriete kant.
1947-2016
pi_156940243
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit. Dus gewoon zwarte piet houden en niet toegeven aan een stelletje schreeuwers die om ZP misbruiken voor hun eigen gewin.
Tevens is het toch een opmaat tot nog meer gezeik van die hypocriete kant.
Je hoeft niet per se naar de groep die het hardst schreeuwt te luisteren. Wat je ook kunt doen is de bezwaren serieus nemen, Piet voor een deel veranderen en daarmee klaar. Het lijkt me vrij naïef om te geloven dat je iedereen tegemoet kunt komen.
pi_156940328
quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hoeft niet per se naar de groep die het hardst schreeuwt te luisteren. Wat je ook kunt doen is de bezwaren serieus nemen, Piet voor een deel veranderen en daarmee klaar. Het lijkt me vrij naïef om te geloven dat je iedereen tegemoet kunt komen.
Er is voldoende geluisterd naar een stel discriminerende blankenhaters. Laat Zwarte Piet gewoon zwart blijven. Gewoon negeren en oproerkraaiers en ordeverstoorders oppakken, opsluiten en indien mogelijk uitzetten.
pi_156940373
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er is voldoende geluisterd naar een stel discriminerende blankenhaters. Laat Zwarte Piet gewoon zwart blijven.
Het ging over concessies, en één van de argumenten die hierboven werden geopperd was dat je dat maar gewoon helemaal niet moet doen omdat er altijd mensen blijven klagen. Dat lijkt me een wat onzinnig argument omdat het doel niet is om klagers te laten verdwijnen maar naar het inhoudelijke niveau van de bezwaren te kijken.
pi_156940462
quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het ging over concessies, en één van de argumenten die hierboven werden geopperd was dat je dat maar gewoon helemaal niet moet doen omdat er altijd mensen blijven klagen. Dat lijkt me een wat onzinnig argument omdat het doel niet is om klagers te laten verdwijnen maar naar het inhoudelijke niveau van de bezwaren te kijken.
Er zijn aanpassingen gedaan, men blijft maar door zeiken. Ondanks dat de rechter Zwarte Piet niet heeft verboden. Het is genoeg geweest. Laten we leren van onze fouten en laat Zwarte Piet weer gewoon Zwarte Piet zijn.
pi_156940639
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er is voldoende geluisterd naar een stel discriminerende blankenhaters. Laat Zwarte Piet gewoon zwart blijven. Gewoon negeren en oproerkraaiers en ordeverstoorders oppakken, opsluiten en indien mogelijk uitzetten.
Er zijn veel meer mensen die vinden dat het zp-concept veranderd moeten worden.
Nogal onfris om al die mensen, waaronder vele blanke mensen, te benoemen met 'een stel discriminerende blankenhaters.'
Kennelijk luister jij niet naar deze mensen.
pi_156940705
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:05 schreef Elzies het volgende:
Laten we leren van onze fouten en laat Zwarte Piet weer gewoon Zwarte Piet zijn.
De fout is toch dat de publieke opinie al vele jaren kritiek op zp van tafel veegt.
Vandaar dat na al die verdringing het ineens sterker opduikt. Je ziet ook dat er neurotisch gereageerd wordt. Men wilt perse die kritiek weer in de doofpot stoppen.
  maandag 19 oktober 2015 @ 11:40:14 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156941028
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er zijn veel meer mensen die vinden dat het zp-concept veranderd moeten worden.
Nogal onfris om al die mensen, waaronder vele blanke mensen, te benoemen met 'een stel discriminerende blankenhaters.'
Wat was het ook alweer vorig jaar? 83% vond zijn huidige vorm wel prima toch? Denk dat het dit jaar niet veel zal verschillen.

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De fout is toch dat de publieke opinie al vele jaren kritiek op zp van tafel veegt.
Vandaar dat na al die verdringing het ineens sterker opduikt. Je ziet ook dat er neurotisch gereageerd wordt. Men wilt perse die kritiek weer in de doofpot stoppen.
De publieke opinie fout? Nee, ik denk dat als de zeurpieten er zonder gestrekt been in waren gegaan 3 jaar terug, ze veel meer hadden bereikt nu. Maar gario en zijn makkers raasden wild als ze maar konden en beschuldigden direct het hele NL'se volk als een stel racistische nakomelingen van slavenhouders. Vind je het gek dan dat er wat mensen in de reactie schieten.
En je kan wel eenzijdig blijven praten, maar alle compromissen, toegevingen en discussie's over ZP worden net zo hard van tafel geveegd door de anti-zp brigade. Vooral ook met de kaart 'racisme' in de hand doen ze het maar al te graag.

Dus je statements gaan niet op maat.

Net zoals jij hier al 3 jaar doet, vooral wijzen en de schuld geven aan de grote boze blanke.
1947-2016
pi_156941084
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat was het ook alweer vorig jaar? 83% vond zijn huidige vorm wel prima toch? Denk dat het dit jaar niet veel zal verschillen.
Het percentage zegt natuurlijk niets over of tegenstanders wel of geen discriminerende blankenhaters zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 19 oktober 2015 @ 11:44:26 #264
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156941107
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het percentage zegt natuurlijk niets over of tegenstanders wel of geen discriminerende blankenhaters zijn.
Maar het zegt wel alles over hoe ZP in de maatschappij ligt en of deze aangepast moet worden.
1947-2016
pi_156941148
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar het zegt wel alles over hoe ZP in de maatschappij ligt en of deze aangepast moet worden.
Wat mij betreft moet er helemaal niks, en staat het de organisatiecomités vrij om ZP wel of niet aan te passen.

Het ging mij even om die 'discriminerende blankenhaters'. Ik heb best begrip voor het standpunt van de anti-ZP brigade, maar ik heb toch echt geen hekel aan blanken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156941939
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als er 1 groep is die niet luistert dan zijn het de anti-Zwarte Piet activisten.

Er wordt wel (en veel teveel) naar hen geluisterd maar zij luisteren totaal niet terug.

Zwarte Piet moet kapot, koste wat het kost.
  maandag 19 oktober 2015 @ 12:37:26 #267
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156941965
gelukkig zijn er nog geen gewonden gevallen onder zwarte pieten.
het kan ooit wel eens misgaan.
pi_156941988
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:05 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er zijn aanpassingen gedaan, men blijft maar door zeiken. Ondanks dat de rechter Zwarte Piet niet heeft verboden. Het is genoeg geweest. Laten we leren van onze fouten en laat Zwarte Piet weer gewoon Zwarte Piet zijn.
Dat er aanpassingen gedaan zijn heeft niets te maken met de inhoudelijke kant van de bezwaren. En lijkt me dus ook geen reden om verder geen aanpassingen meer te doen.
pi_156942108
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 12:36 schreef Montagui het volgende:

[..]

Als er 1 groep is die niet luistert dan zijn het de anti-Zwarte Piet activisten.

Er wordt wel (en veel teveel) naar hen geluisterd maar zij luisteren totaal niet terug.

Zwarte Piet moet kapot, koste wat het kost.
Johh, Luister eens naar je eigen . Jij luistert ook niet naar je "vijanden".

Zwarte Piet is een idee. Dat kan niet kapot. Een idee kan wel minder populair worden , maar dat is de keuze van de mensen zelf.
Hoe agressiever discriminerende types zp verdedigen. Hoe meer ze het hele idee minder populair maken, want mensen gaan nadenken over zoveel opwinding en zien dat er veel discriminerende emoties aan het idee kleven.
  Moderator maandag 19 oktober 2015 @ 12:53:43 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156942269
lekker belangrijk wat discriminerende types ergens van vinden
  maandag 19 oktober 2015 @ 13:00:32 #271
3542 Gia
User under construction
pi_156942401
Er zijn nu echt niet meer ZP-en dan vroeger. Vroeger was het gewoon, Zwarte Piet. Die had een zak vol strooigoed en alle kinderen holden achter hem aan. Terwijl Piet halsbrekende toeren uithaalde. Geweldig. Geen enkel kind zag ZP als een slaaf van de Sint, maar als een knecht. Zoals een melkboer en een bakker ook een knecht hadden. Hulpje dus. Geen enkel kind zag ZP als een neger, want ZP komt uit Spanje en Negers uit Afrika, dachten wij vroeger als kind. Er is helemaal geen overeenkomst tussen ZP en een negerslaaf. Als die gare idioot en consorten die link niet gelegd hadden, zou geen enkel kind deze ook zien.

Zwarten LEREN hun kinderen dat Zwarte Piet een parodie is op de slavernij en dat zwarte kindjes niets krijgen van Sinterklaas. En daar zorgen ze natuurlijk zelf voor, dat die niets krijgen, en hebben zodoende gelijk. Hun kinderen geloven dat ze niks van Sinterklaas krijgen en haten ZP.

Triest om je kinderen zo op te voeden.

Als ik ooit kleinkinderen heb, komt hier gegarandeerd een Zwarte Piet. Echt zwart, met kroeshaar, oorbellen en rode lippen. De enige echte Scrabbedoelie!

We vieren al jaren Kerst met cadeautjes, denk dat we dit jaar maar eens met Sinterklaas moeten doen. Al is het alleen maar om het feest in ere te houden.
  maandag 19 oktober 2015 @ 13:03:35 #272
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156942461
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 13:00 schreef Gia het volgende:

Zwarten LEREN hun kinderen dat Zwarte Piet een parodie is op de slavernij en dat zwarte kindjes niets krijgen van Sinterklaas. En daar zorgen ze natuurlijk zelf voor, dat die niets krijgen, en hebben zodoende gelijk. Hun kinderen geloven dat ze niks van Sinterklaas krijgen en haten ZP.

Whut?
  maandag 19 oktober 2015 @ 13:10:43 #273
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156942595
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 12:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat je de term bezigt, zegt eigenlijk al genoeg...
quote:
Zwarte Piet is een idee. Dat kan niet kapot. Een idee kan wel minder populair worden , maar dat is de keuze van de mensen zelf.
Hoe agressiever discriminerende types zp verdedigen. Hoe meer ze het hele idee minder populair maken, want mensen gaan nadenken over zoveel opwinding en zien dat er veel discriminerende emoties aan het idee kleven.
Die kan je ook tegenovergesteld zeggen. Hoe meer typetjes als gario zich laten kennen als blankenhater en overal racisme achter zien, willen meer en meer mensen zich daar ook niet mee identificeren.

quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2015 12:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat er aanpassingen gedaan zijn heeft niets te maken met de inhoudelijke kant van de bezwaren. En lijkt me dus ook geen reden om verder geen aanpassingen meer te doen.
Hoezo? In jou persoonlijke ogen misschien geen inhoudelijke aanpassingen, maar die zijn wel degelijk gedaan. Dommigheid is er af, de plaats naast Sinterklaas ipv er onder, een vrolijke vriend ipv de strenge kindermeenemer.
Maar het is allemaal niet genoeg volgens jou. ZP moet dood, om zijn huidskleur. Walgelijk volk eigenlijk wel.

Je kunt je wel zo blijven opstellen, maar daar kom je echt helemaal nergens mee. Inhoudelijk zeggen je posts ook echt helemaal niets meer met zo'n opstelling.
1947-2016
pi_156942695
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 13:10 schreef Red_85 het volgende:

Hoezo? In jou persoonlijke ogen misschien geen inhoudelijke aanpassingen, maar die zijn wel degelijk gedaan. Dommigheid is er af, de plaats naast Sinterklaas ipv er onder, een vrolijke vriend ipv de strenge kindermeenemer.
Maar het is allemaal niet genoeg volgens jou. ZP moet dood, om zijn huidskleur. Walgelijk volk eigenlijk wel.

Je kunt je wel zo blijven opstellen, maar daar kom je echt helemaal nergens mee. Inhoudelijk zeggen je posts ook echt helemaal niets meer met zo'n opstelling.
Lees nog eens terug. Het ging er om dat omdat er al aanpassingen zijn geweest we dat nu niet meer hoeven te doen. Maar daarmee negeer je de inhoudelijke kant en het is bovendien nogal een drogreden. Alsof Piet in de toekomst helemaal niet meer komt te veranderen...
  Moderator maandag 19 oktober 2015 @ 13:19:44 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156942793
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 13:00 schreef Gia het volgende:

dan heb ik zeker niet op zitten letten ofzo
pi_156942931
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 12:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Haha, ik luister juist naar hen. Ik weet wat hen beweegt. Zou je ook eens moet doen. Luister bv eens naar toespraken e/o uitspraken van Sandew Hira (echte naam Dew Boebaram), Jerry King Luther Afriyie (Kno'Ledge) en Kitty Balker (miss Kitty).

Sandew Hira is een paar jaar geleden begonnen met het opzetten van een campagne om Zwarte Piet af te schaffen/ uit het straatbeeld te laten verdwijnen. Het kunstproject van Quinsy, het opzetten van linkse media (via TV persoonlijkheden) voor hun doeleinden en de uitspraken door de VN werkgroep zijn allemaal onderdeel van deze campagne. Ze vangen tot op dit moment bot bij de wetgever, maar ook aan dat onderdeel van hun campagne wordt gewerkt.

En dan kun je wel zeggen dat ZP niet zomaar zal verdwijnen maar als onder druk van een opgezette algemene opinie ZP als racistisch wordt gezien zullen veel meer mensen ZP niet meer toelaten omdat ze niet als racist weggezet willen worden. Groepsdruk dingetje, weet je wel.

Zwarte Piet moet kapot joh, echt wel.
  maandag 19 oktober 2015 @ 15:16:32 #277
3542 Gia
User under construction
pi_156945230
quote:
10s.gif Op maandag 19 oktober 2015 13:03 schreef Copycat het volgende:

[..]

Whut?
Ik ga het ook niet terugzoeken, maar heb hier al voorbij zien komen dat zwarte kindjes (sorry voor de simplistische uitdrukking) niet bij Sinterklaas mogen komen. Hetgeen natuurlijk klinklare onzin is. Sinterklaas en Zwarte Piet zijn er voor alle kindjes. Wie anders beweert leert zijn/haar kind dat zelf.
  maandag 19 oktober 2015 @ 15:21:50 #278
3542 Gia
User under construction
pi_156945330
Wordt denk ik tijd voor een tegencampagne:

Zwarte Piet is GEEN racisme
Ik houd Zwarte Piet (ipv Kick out Zwarte Piet)

Alles om te voorkomen dat mensen zich niet schuldig gaan voelen als ze het feest vieren met ECHTE Zwarte Pieten, i.p.v. de namaakzooi.
  maandag 19 oktober 2015 @ 15:21:59 #279
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156945336
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 15:16 schreef Gia het volgende:

Ik ga het ook niet terugzoeken, maar heb hier al voorbij zien komen dat zwarte kindjes (sorry voor de simplistische uitdrukking) niet bij Sinterklaas mogen komen. Hetgeen natuurlijk klinklare onzin is. Sinterklaas en Zwarte Piet zijn er voor alle kindjes. Wie anders beweert leert zijn/haar kind dat zelf.
Ik denk dat dit hele verhaaltje klinklare onzin is.
  maandag 19 oktober 2015 @ 15:22:43 #280
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156945349
Je weet dat er geen ECHTE Zwarte Pieten bestaan?
  maandag 19 oktober 2015 @ 15:50:59 #281
3542 Gia
User under construction
pi_156945883
quote:
9s.gif Op maandag 19 oktober 2015 15:22 schreef Copycat het volgende:
Je weet dat er geen ECHTE Zwarte Pieten bestaan?
Jawel, die bestaan wel! Ze zijn echt helemaal Zwart! En helpen op 5 en 6 december Sinterklaas om alle cadeautjes rond te brengen.
Althans, voor jonge kinderen is dit een feit.

Tenzij je je kinderen leert dat het maar een verzinsel is en dat de Kerstman wel echt bestaat.

Voor Nederland, en ik geloof ook België brengt de Sint en Zwarte Piet de cadeau's en voor veel andere landen de Kerstman en de kerstelfjes.

Wie niet aan Sinterklaas doet, moet zelf maar zien hoe ze hun kinderen gaan uitleggen waarom de meeste kinderen in de klas nieuw speelgoed hebben gekregen en zij niet. Die andere kinderen zullen uitleggen dat alleen lieve kindjes cadeautjes krijgen. Dus de kindjes die niets kregen zullen denken dat ze niet lief zijn.

Tja. Toch echt je eigen verantwoording als Nederlandse ouder zijnde.
pi_156947094
Tegenstanders Zwarte Piet roepen op tot demonstratie bij intocht Meppel

quote:
Tegenstanders van Zwarte Piet willen demonstreren tijdens de landelijke intocht van Sinterklaas, op 14 november in Meppel.

De actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) roept mensen op naar de Drentse stad te komen om ''samen een statement te maken voor een sinterklaasfeest dat niet kwetst''.

De betogers eisen een ''zichtbare verandering van de racistische figuur Zwarte Piet''.

KOZP wil vreedzaam demonstreren, liet ze maandag weten. Ze hebben hiervoor een plek langs de route op het oog. ''Voor het Kollektief, naast de Prinsengracht in het centrum van Meppel.''

Tegenstanders van het donkerkleurige hulpje van de goedheiligman voerden vorig jaar ook actie bij de landelijke intocht in Gouda. Hierbij werden negentig mensen, zowel voor- als tegenstanders van Zwarte Piet, aangehouden.

Veiligheid

KOZP is in gesprek met de gemeente en politie om "de veiligheid van alle ouders, kinderen en volwassenen die opkomen voor een racisme-vrij sinterklaasfeest te garanderen."

"Het is aan de gemeente om ervoor te zorgen dat de politie en tegen-demonstranten de rechten van deze mensen niet schenden zoals in 2014 in Gouda en in 2011 in Dordrecht gebeurde", aldus de actiegroep.

Geen aanvraag

Een woordvoerder van de gemeente Meppel zegt tegen NU.nl dat er voor de demonstratie nog geen aanvraag is gedaan door de KOZP. Ook is de lokatie nog niet definitief.

"Er er zijn alleen nog maar oriënterende gesprekken geweest. Daarbij zijn ook verschillende lokaties aan bod gekomen", zegt de woordvoerder.

Als er een aanvraag gedaan wordt, wordt deze behandeld zoals elke andere aanvraag. "Iedereen in Nederland heeft het recht om te demonstreren. De demonstratie tegen Zwarte Piet zal worden getoetst aan de regels die voor iedereen geldt."
:')
pi_156947216
quote:
quote:
KOZP is in gesprek met de gemeente en politie om "de veiligheid van alle ouders, kinderen en volwassenen die opkomen voor een racisme-vrij sinterklaasfeest te garanderen."
Prima toch? Of hadden ze dat vorig jaar ook gedaan?
pi_156948708
Ja, gaan we dit gewoon alweer doen?

Ok :')
pi_156948729
quote:
Dit zijn schijnbaar de plekken waar zij willen demonstreren.
quote:
Wij willen Sinterklaas verwelkomen op de aankomstplek op de Prins Hendrikkade, wij willen op een betekenisvolle plek langs de route protesteren én wij willen op de Wheem vreedzaam ons statement kunnen maken.
Vreedzaam?

Nadat is bepaald dat er ook zwarte Zwarte Pieten meelopen is de demonstratie opgeschaald naar luidruchtig met uitlokking tot doel. Zie mijn post 217.

Morgen is hun vergadering waarin e.e.a. wordt doorgesproken.

Iemand tijd van 19:00 tot 22:00?
Adres: Zeeburgerdijk 21 Amsterdam.

https://www.facebook.com/events/1128562147173550
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 oktober 2015 @ 17:39:51 #287
862 Arcee
Look closer
pi_156948743
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 17:38 schreef Kosmoproleet het volgende:
Alweer? Nog steeds.
pi_156949222
quote:
Hoop dat ze allemaal opgepakt worden :)
Oprotten met dat tyfus volk!
pi_156949445
quote:
Sukkels. Ik ga ook weer lekker zwarte piet spelen maar niet bij een intocht waar er geprotesteerd wordt, alleen maar gezellige mensen. w/
pi_156949493
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 17:38 schreef Kosmoproleet het volgende:

Ok :')
Ja, omdat jij het wil.
Naturheilmittel
pi_156949840
God sta mij bij. ;(
  maandag 19 oktober 2015 @ 18:56:32 #292
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156950539
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 18:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Hoop dat ze allemaal opgepakt worden :)
Oprotten met dat tyfus volk!
Huh, wat is dit voor rare reactie? Je mag toch gewoon een demonstratie houden?
pi_156951114
quote:
2s.gif Op maandag 19 oktober 2015 18:56 schreef Falco het volgende:

[..]

Je mag toch ook zeggen dat dat volk moet oprotten. ;)
  maandag 19 oktober 2015 @ 19:16:02 #294
3542 Gia
User under construction
pi_156951170
quote:

[..]

Sommigen willen, blijkbaar, niet vreedzaam demonstreren, maar juist geweld uitlokken.

Bij zo'n intocht zijn er heel veel ouders, met kleine kindjes die sterk geloven in Sinterklaas en Zwarte Piet. Als daar actievoerders gaan staan schreeuwen dat Zwarte Piet niet bestaat, nep is en/of racisme is, misschien zelfs een kei tegen z'n kop krijgt, wat denk je dat dat doet met die tere kinderzieltjes? En hoe denk je dat hun pappies dan gaan reageren?

En terecht.

Laat die kinderen met rust, laat die intocht met rust. Demonstreer dan op een plek waar die kids dat niet meekrijgen. Maar nee, ze willen prominent op de kade staan en liefst zoveel mogelijk geweld uitlokken.

Zie link van Montagui.
  maandag 19 oktober 2015 @ 19:18:02 #295
3542 Gia
User under construction
pi_156951240
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 18:11 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Sukkels. Ik ga ook weer lekker zwarte piet spelen maar niet bij een intocht waar er geprotesteerd wordt, alleen maar gezellige mensen. w/
Veel plezier. Heb het ook een jaar gedaan, op een kinderdagverblijf. Zo leuk hoe die kinderen daarvan genieten!
pi_156951278
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 19:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Sommigen willen, blijkbaar, niet vreedzaam demonstreren, maar juist geweld uitlokken.

Bij zo'n intocht zijn er heel veel ouders, met kleine kindjes die sterk geloven in Sinterklaas en Zwarte Piet. Als daar actievoerders gaan staan schreeuwen dat Zwarte Piet niet bestaat, nep is en/of racisme is, misschien zelfs een kei tegen z'n kop krijgt, wat denk je dat dat doet met die tere kinderzieltjes? En hoe denk je dat hun pappies dan gaan reageren?

En terecht.

Laat die kinderen met rust, laat die intocht met rust. Demonstreer dan op een plek waar die kids dat niet meekrijgen. Maar nee, ze willen prominent op de kade staan en liefst zoveel mogelijk geweld uitlokken.

Zie link van Montagui.
Ze doen het erom idd.

Moet je dat weer gaan uitleggen aan je kleuters. :{
pi_156951356
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 19:16 schreef Gia het volgende:

[..]

En terecht.

Zie link van Montagui.
Dit dus :)
Van een kinderfeest blijf je af, daar ga je niet bij staan demonstreren.
  maandag 19 oktober 2015 @ 19:40:46 #298
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156951975
Gewoon lekker die demonstranten straal negeren en verder jezelf niet zo druk maken joh.
pi_156952397
quote:
2s.gif Op maandag 19 oktober 2015 19:40 schreef Falco het volgende:
Gewoon lekker die demonstranten straal negeren en verder jezelf niet zo druk maken joh.
Je hoeft niet eens extreem rechts te zijn om opgefokt te raken van die gasten als je samen met je kind gezellig de sint wil inhalen en zij de boel zitten te verzieken. Je kind is je heilig, daar blijf je van af.
pi_156952528
Snap überhaupt niet hoe zo'n demonstratie 'vreedzaam' kan zijn. Kinderen gaan vragen stellen. En de kans dat er leuzen zoals "sinterklaas bestaat niet" geroepen gaan worden is groot.
pi_156954060
quote:
15s.gif Op maandag 19 oktober 2015 19:57 schreef Infection het volgende:
Snap überhaupt niet hoe zo'n demonstratie 'vreedzaam' kan zijn. Kinderen gaan vragen stellen. En de kans dat er leuzen zoals "sinterklaas bestaat niet" geroepen gaan worden is groot.
Triest idd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')