abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:01:55 #101
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156550298
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zwarte Pietcentrales in regio verzetten zich tegen gekleurde Piet

De meeste Zwarte Pietcentrales in de provincie Utrecht zijn niet van plan gekleurde Zwarte Pieten te leveren voor het Sinterklaasfeest. Dat blijkt uit een rondvraag van RTV Utrecht onder zeven verschillende Sinterklaas- en Zwarte Piet-centrales in de regio.

ROE
Ook de Zwarte Pieten in Utrechtse Heuvelrug blijven zwart, of liever gezegd: bruin. "Zwart zijn wij al jaren niet meer en de oorbellen, roe en de zak kennen wij ook al jaren niet meer," aldus een woordvoerder van het Sint & Pietengilde in Utrechtse Heuvelrug. Hetzelfde geldt voor de onafhankelijk in te huren Zwarte Pieten van 2pieten.nl (voor Leersum en omgeving) die ook bruin blijven.

Overeem Entertainment in Veenendaal zegt dit jaar niet gevraagd te zijn om anderskleurige Pieten te leveren. De eigenaar is daar blij mee: hij zou het niet leuk vinden om met Kleurpieten op pad te gaan. Als dat zou moeten, zou hij er zelfs mee stoppen. Ook Sinterklaascentrale Soest zegt niet gevraagd te zijn om gekleurde Pieten te leveren. Mocht dat gebeuren, dan is de centrale wel bereid dit te doen.

MENGELING
Binnen de Sinterklaasreserveerlijn in Utrecht is er geen eenduidigheid over het helemaal overstappen op gekleurde Pieten. Een woordvoerder is daarom voor het invoeren van een mengeling van zwarte, bruine en witte Pieten. In het verleden heeft de club ook al eens gewerkt met gekleurde Pieten. Volgens de woordvoerder 'hoorde je daar geen kind over' en is 'dit probleem een probleem van volwassenen'.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)-gekleurde-piet.html
Ze kunnen geen gekleurde pieten krijgen _O-
8} <O) 8}
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156550304
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:58 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Heel goed, gewoon geen gehoor geven aan die paar %en azijnzeikers
Maar er wordt wel gehoor aan gegeven......
pi_156550435
Dat je aan deels zwarte familie moet gaan uitleggen hoe je je slaaf voelt.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:10:39 #104
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_156550449
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar er wordt wel gehoor aan gegeven......
Ja, daar is het fout gegaan, daar had nooit gehoor aan gegeven moeten worden
pi_156550461
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:10 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Je komt er niet onderuit. Net als bij het geblaat van de PVV.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:20:10 #106
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_156550605
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je komt er niet onderuit. Net als bij het geblaat van de PVV.
Nee geblaat van de donkere (nog levend met hun gedachte in de tijd van de slavernij) medemens en links tuig.
pi_156550803
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:20 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee geblaat van de donkere (nog levend met hun gedachte in de tijd van de slavernij) medemens en links tuig.
Ja. En laten we de leuke zwarte medemens niet vergeten inderdaad.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:39:21 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156550983
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:10 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

och

klant is koning lijkt me, als iemand blauwe pieten besteld kun je daar gewoon aan voldoen lijkt me

dat is al heel wat anders dan eisen dat pieten niet zwart zijn

prima dat jij je pieten zwart wil maar iemand anders moet het ook zelf kunnen weten toch?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_156551039
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

och

klant is koning lijkt me, als iemand blauwe pieten besteld kun je daar gewoon aan voldoen lijkt me

prima dat jij je pieten zwart wil maar iemand anders moet het ook zelf kunnen weten toch?
Als zwart iemand uit de Bijlmer moet je zeker een rode Piet kunnen inhuren idd.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:50:24 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156551227
een blank iemand uit de bijlmer moet die vrijheid ook gewoon hebben vind ik, anders is het natuurlijk racismus
pi_156551265
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:50 schreef sp3c het volgende:
een blank iemand uit de bijlmer moet die vrijheid ook gewoon hebben vind ik, anders is het natuurlijk racismus
Zeker. Zeuren kan je overal. Dat is een recht.
pi_156551275
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

och

Bij Pietencentrales werken voornamelijk mensen die Piet spelen als hobby en er hoogstens een zakcentje aan overhouden. Mensen die dus Piet voor de lol spelen en als ze het zelf niet meer leuk vinden, het liever ook niet doen.

Bij ons in de middenstandsvereniging wordt ook zo'n lokaal clubje ingehuurd die alleen maar 2 weken per jaar voor zwarte piet spelen. Ik herken ieder jaar de kaasboer, omdat ik daar vaak mijn lunch haal _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 17:00:10 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156551407
dat ze hun werk leuk vind ik goed om te horen maar echt veel doet het er niet toe
pi_156551496
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:00 schreef sp3c het volgende:
dat ze hun werk leuk vind ik goed om te horen maar echt veel doet het er niet toe
quote:
Waarschijnlijk kunnen ze dit niet eens, maar belangrijker is dat ze dit gewoon niet willen doen.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 17:09:07 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156551615
lees nu gewoon eens waar ik op reageerde want ik begin een beetje moedeloos te worden

doe maat even
pi_156551796
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:09 schreef sp3c het volgende:
lees nu gewoon eens waar ik op reageerde want ik begin een beetje moedeloos te worden

doe maat even
Je bedoeld dat het niet uitmaakt dat de Pietencentrales geen gekleurde Pieten willen leveren aan alle basisscholen van Utrecht?
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 17:44:18 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156552278
nope

je hebt niet gelezen
pi_156555901
Interview met Arnold Jan Scheer over zijn recent uitgekomen docu "Wild geraas"

http://nieuws.nl/exclusie(...)e-piet-van-het-jaar/
quote:
Scheer en zijn cameraman Roy Dames proberen nuance toe te voegen aan de discussie over Zwarte Piet maar voelen zich geïntimideerd door tegenstanders en genegeerd door de media, vertellen zij aan Nieuws.nl in een klein theaterkroegje op de Zeedijk. Bij de eerste vertoning van hun magnum opus over Zwarte Piet komen welgeteld vijf journalisten opdagen, constateert Nieuws.nl. Een schril contrast met het mediacircus waar de anti-Zwarte Pietdocumentaire van Sunny Bergman in 2014 op kon rekenen.
IDFA wil niet

Dames zegt tegen Nieuws.nl: “Het documentairefestival IDFA heeft onze film afgewezen en geen enkele landelijke omroep wil hem uitzenden. Ik kan er de vinger niet achter krijgen waarom, maar ik vermoed dat het angst is en politiek-correctheid gebaseerd op verkeerde aannames.” Scheer: “In de recente discussie lijkt iedereen klakkeloos aan te nemen dat Zwarte Piet rond 1850 is ontstaan.”
link naar 1 van de 5 journalisten: http://recensies.infonu.n(...)zen-wild-geraas.html

Belangrijkste vraag blijft: Waarom krijgt deze autoriteit op het gebied van de Sinterklaastraditie geen platform?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_156567637
Piet blijft zwart in Antwerpen

Genoeg van de zwartepietendiscussie? Kom naar België! Met die oproep nodigt Koen Kennis, schepen van Toerisme in Antwerpen, alle Nederlandse kinderen uit om het Sinterklaasfeest bij onze zuiderburen te komen vieren.

„We willen de Hollanders in de watten leggen met een discussieloos feest”, belooft Kennis. „Zonder gedoe over de Pieten!” De Sint komt – samen met de Zwarte Pieten – aan in de Vlaamse havenstad op zaterdag 14 november. „Van discussies over racisme horen wij hier vrijwel niets, terwijl we een stad zijn met 176 verschillende nationaliteiten. Iedereen weet: Pieten krijgen hun kleur door hun halsbrekende toeren in de schoorsteen. Roet is nu eenmaal niet paars, groen of geel.”

Kennis wil naar eigen zeggen ’de hand reiken’ naar Nederland, waar al jaren een heftige discussie over de kleur van de Pieten woedt. „Wij vieren Sinterklaas hier op de authentieke manier. Ik denk dat veel Nederlanders daar behoefte aan hebben. Ze zijn van harte welkom.”

Sinterklaas neemt voor de gelegenheid ook het boek met informatie over Nederlandse kindjes mee, zegt de schepen.

Er is nog wel één probleem: Zwarte Pieten trakteren in België op mandarijntjes in plaats van pepernoten. „Misschien is dat voor de Nederlandse kinderen iets te exotisch… Maar als er genoeg animo is, zorgen wij dat zij voor één keer ook pepernoten bij zich hebben.” Ook het inzetten van bussen vanuit ons land behoort volgens de politicus tot de mogelijkheden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_Antwerpen__.html
Inderdaad opmerkelijk dat er in een stad als Antwerpen niet zo'n 'discussie' is over zwarte piet.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:07:23 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156567671
Allemaal naar onze zuiderburen dus komende december ^O^
pi_156567861
In Antwerpen komt trouwens elk jaar de 'echte' Sint aan (jawel, de Sint uit de geweldige reeks 'Dag Sinterklaas') :Y

zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:25:59 #122
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156567903
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zwarte Pietcentrales in regio verzetten zich tegen gekleurde Piet

De meeste Zwarte Pietcentrales in de provincie Utrecht zijn niet van plan gekleurde Zwarte Pieten te leveren voor het Sinterklaasfeest. Dat blijkt uit een rondvraag van RTV Utrecht onder zeven verschillende Sinterklaas- en Zwarte Piet-centrales in de regio.

ROE
Ook de Zwarte Pieten in Utrechtse Heuvelrug blijven zwart, of liever gezegd: bruin. "Zwart zijn wij al jaren niet meer en de oorbellen, roe en de zak kennen wij ook al jaren niet meer," aldus een woordvoerder van het Sint & Pietengilde in Utrechtse Heuvelrug. Hetzelfde geldt voor de onafhankelijk in te huren Zwarte Pieten van 2pieten.nl (voor Leersum en omgeving) die ook bruin blijven.

Overeem Entertainment in Veenendaal zegt dit jaar niet gevraagd te zijn om anderskleurige Pieten te leveren. De eigenaar is daar blij mee: hij zou het niet leuk vinden om met Kleurpieten op pad te gaan. Als dat zou moeten, zou hij er zelfs mee stoppen. Ook Sinterklaascentrale Soest zegt niet gevraagd te zijn om gekleurde Pieten te leveren. Mocht dat gebeuren, dan is de centrale wel bereid dit te doen.

MENGELING
Binnen de Sinterklaasreserveerlijn in Utrecht is er geen eenduidigheid over het helemaal overstappen op gekleurde Pieten. Een woordvoerder is daarom voor het invoeren van een mengeling van zwarte, bruine en witte Pieten. In het verleden heeft de club ook al eens gewerkt met gekleurde Pieten. Volgens de woordvoerder 'hoorde je daar geen kind over' en is 'dit probleem een probleem van volwassenen'.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)-gekleurde-piet.html
Ze kunnen geen gekleurde pieten krijgen _O-
Er zijn ook Pietencentrales die juist wel gekleurde pieten aanbieden trouwens. Wederom geen probleem dus.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_156568104
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:25 schreef Falco het volgende:

[..]

Er zijn ook Pietencentrales die juist wel gekleurde pieten aanbieden trouwens. Wederom geen probleem dus.
Dat staat al in de 1e regel:

quote:
De meeste Zwarte Pietcentrales in de provincie Utrecht zijn niet van plan gekleurde Zwarte Pieten te leveren voor het Sinterklaasfeest.
Scholen hoeven hun feeste echt niet af te zeggen omdat ze gekleurde pieten willen gebruiken, ze zullen er alleen wel veel meer voor moeten betalen. Of zelf de broer van een meester/juf in zo'n pakkie moeten hijsen. Of genoegen moeten nemen met een kleiner feeste met minder pieten.
pi_156568182
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Piet blijft zwart in Antwerpen

Genoeg van de zwartepietendiscussie? Kom naar België! Met die oproep nodigt Koen Kennis, schepen van Toerisme in Antwerpen, alle Nederlandse kinderen uit om het Sinterklaasfeest bij onze zuiderburen te komen vieren.

„We willen de Hollanders in de watten leggen met een discussieloos feest”, belooft Kennis. „Zonder gedoe over de Pieten!” De Sint komt – samen met de Zwarte Piet.

...

Sinterklaas neemt voor de gelegenheid ook het boek met informatie over Nederlandse kindjes mee, zegt de schepen.

Er is nog wel één probleem: Zwarte Pieten trakteren in België op mandarijntjes in plaats van pepernoten. „Misschien is dat voor de Nederlandse kinderen iets te exotisch… Maar als er genoeg animo is, zorgen wij dat zij voor één keer ook pepernoten bij zich hebben.” Ook het inzetten van bussen vanuit ons land behoort volgens de politicus tot de mogelijkheden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_Antwerpen__.html
Inderdaad opmerkelijk dat er in een stad als Antwerpen niet zo'n 'discussie' is over zwarte piet.
_O-
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_156569170
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:23 schreef lolcat8811 het volgende:
In Antwerpen komt trouwens elk jaar de 'echte' Sint aan (jawel, de Sint uit de geweldige reeks 'Dag Sinterklaas') :Y

[ afbeelding ]
Sinterklazen met een kruisloze multikulmijter. :') :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')