nee, een LULverhaal. met hoofdletters. tering wat een zeurpietquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:12 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Gewoon een lulverhaal dus..
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 12:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
nee, een LULverhaal. met hoofdletters. tering wat een zeurpiet
Zwarte Piet geen racisme, nog eens bevestigd wat we al wisten.quote:Hoera voor Zwarte Piet!
Toch goed om het ook eens van een ander te horen: het Openbaar Ministerie heeft de aangiften van Zwarte Piet-tegenstanders stuk voor stuk geseponeerd. Ze deden aangifte van discriminatie, racisme en (groepsbelediging), maar volgens het OM is daar helemaal geen sprake van. Via TPO:
De aangiften richtten zich tegen het gebruik van de figuur van Zwarte Piet door een aantal instanties, waaronder intochtcomités. Een aantal intochtcomités zoals de ‘Stichting Gouda’ voor de landelijke intocht en het ‘Sinterklaas Intochtcomité Amsterdam’ maakten zich volgens verschillende aangevers schuldig aan discriminatie en racisme.
Volgens de (beroeps)klagers zou het racistisch en discriminerend zijn dat mensen zich voor het Sinterklaasfeest zwart schminkten en bijvoorbeeld oorbellen droegen. Maar het OM is het daar gelukkig niet mee eens. Hier komt het op neer: er is helemaal niets mis met de grootste kindervriend allertijden.
Volgens het OM hebben de organisaties waartegen aangifte is gedaan zich niet opzettelijk beledigend uitgelaten over een groep mensen wegens hun ras. Daarnaast is het OM van oordeel dat er geen sprake is van aanzetten tot discriminatie.
Vervolging is volgens het OM niet aan de orde omdat er geen strafbare feiten zijn gepleegd. De aangevers zijn door het OM op de hoogte gesteld van de beslissing niet te vervolgen. Tegen deze beslissing kunnen de aangevers bij het gerechtshof een klacht indienen.
Ongetwijfeld zullen de aangevers hun best blijven doen om Zwarte Piet te verbieden, dus de kans is groot dat ze naar het gerechtshof stappen om een klacht in te dienen, maar voor de gemiddelde Nederlander is het allang duidelijk. Zwarte Piet is oké en Zwarte Piet moet gewoon blijven. Hoera voor Zwarte Piet! http://www.dagelijksestan(...)iminatie-of-racisme/
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zwarte Piet geen racisme, nog eens bevestigd wat we al wisten.
Klacht bij het hof indienen!quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Fijn, dit soort (terechte) uitspraken, maar we schieten er weinig mee op als dezelfde dag - heel sneaky op de dag van het MH17-rapport - dit nieuws wordt gemeld: Sinterklaascomités bannen zwarte piet uit, schoorsteenpiet neemt het overquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als mensen andere Pieten willen, prima. Wat nu zo fout is aan deze situatie is dat een klein groepje linkse bestuurders en overige marginalen beslist om de gewone, meest populaire, Zwarte Piet uit te bannen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Fijn, dit soort (terechte) uitspraken, maar we schieten er weinig mee op als dezelfde dag - heel sneaky op de dag van het MH17-rapport - dit nieuws wordt gemeld: Sinterklaascomités bannen zwarte piet uit, schoorsteenpiet neemt het over
Dat wordt tussen neus en lippen door dus fijn even besloten door een klein groepje poco's. Ik weet het, mensen hebben er een hekel aan als ik poco's schrijf. Daarom ook even voluit: politiek-correcte figuren die namens anderen gaan bepalen wat wel en niet kan.
Het is niet anders dan krankzinnig te noemen dat Zwarte Piet wordt gecensureerd en dat het Sinterklaasfeest geweld wordt aangedaan (hoezo vrijheid van meningsuiting?) terwijl de rechter tegelijkertijd oordeelt dat Zwarte Piet niet racistisch is.
Ergens gaat er iets helemaal fout tussen het gewone volk en mensen die de macht hebben om dingen te doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:02 schreef Montagui het volgende:
Het blijft Kafkaesk om te zien dat alleen maar geluisterd wordt naar de anti-Pieten en dat op basis van hun oneigelijke argumenten beslissingen worden genomen waar nauwelijks draagvlak voor is. Bizar!
Klopt, maar welkom in Nederland.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:02 schreef Montagui het volgende:
Het blijft Kafkaesk om te zien dat alleen maar geluisterd wordt naar de anti-Pieten en dat op basis van hun oneigelijke argumenten beslissingen worden genomen waar nauwelijks draagvlak voor is. Bizar!
Ik ben van mening dat het Nederlandse publiek moet spreken met de portemonnee en met daden. Blijf weg van intochten met Schoorsteenpieten en soortgelijke gedrochten, pak de auto, fiets of trein en ga naar de intocht in een buurtdorp. Goed voor het Sinterklaasfeest, goed voor lokale middenstanders in de regio.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als mensen andere Pieten willen, prima. Wat nu zo fout is aan deze situatie is dat een klein groepje linkse bestuurders en overige marginalen beslist om de gewone, meest populaire, Zwarte Piet uit te bannen.
En terecht!quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 13:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als het je echt zoveel waard is, ga gerust je gang. Zou alleen niet weten waarom je niet met roet pieten kunt leven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:17 schreef sp3c het volgende:
dan voer ik liever nog 10 jaar de discussie
ik kan niet leven met het idee om er maar roetpieten van te maken omdat je de discussie niet leuk vindquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:19 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Als het je echt zoveel waard is, ga gerust je gang. Zou alleen niet weten waarom je niet met roet pieten kunt leven.
Er is helemaal geen discussie. Er is een hetze tegen Zwarte Piet gaande. Niet op basis van argumenten, maar op basis van sentimenten en misplaatst slachtoffergedrag van mensen van wie de bet-overgrootouders ooit slaaf zijn geweest. Ze willen hun gram halen. En uiteindelijk gaat het ze gewoon om een zak geld.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:16 schreef Odaiba het volgende:
Ik ben erover uit, laat het maar roetpieten worden. Het is zinloos en een verspilling van tijd om deze discussie nog 10 jaar te voeren.
Waarom kun jij niet leven met roetpieten als hulpje van sinterklaas?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik kan niet leven met het idee om er maar roetpieten van te maken omdat je de discussie niet leuk vind
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik kan niet leven met het idee om er maar roetpieten van te maken omdat je de discussie niet leuk vind
Dat legt 'ie net uit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:24 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Waarom kun jij niet leven met roetpieten als hulpje van sinterklaas?
De vraag is niet of je kunt leven met roetpieten. De vraag is of je elke traditie zomaar moet gaan aanpassen als een kleine groep mensen klaagt. En dat gebeurt dan ook nog vanuit de naïeve gedachte dat elk feest 100 procent van de bevolking moet aanspreken. Dat is met geen enkel feest het geval. Carnaval, Suikerfeest, Koningsdag, Pasen en Kerst zijn ook geen feestdagen die iedereen aanspreken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:19 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Als het je echt zoveel waard is, ga gerust je gang. Zou alleen niet weten waarom je niet met roet pieten kunt leven.
Ik heb begrip voor je mening, maar hier wordt ik dus net zo moe als al die shitpraat van die tegenstanders.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er is helemaal geen discussie. Er is een hetze tegen Zwarte Piet gaande. Niet op basis van argumenten, maar op basis van sentimenten en misplaatst slachtoffergedrag van mensen van wie de bet-overgrootouders ooit slaaf zijn geweest. Ze willen hun gram halen. En uiteindelijk gaat het ze gewoon om een zak geld.
Was het maar een discussie. Dan kon je hun jankverhaal met een paar heldere feiten en argumenten probleemloos van tafel vegen. Maar deze beroepsklagers zijn helemaal niet in een discussie geïnteresseerd. Ze weten zelf ook wel dat ze dan geen poot hebben om op te staan. Daarom een hetze, waarbij ze de gebruikelijke poco's natuurlijk wel weer aan hun zijde vinden.
Ze willen geen discussie, dus die hoeven we ook niet te voeren. Ik pleit voor het gebruiken van macht. Nederlandse consumenten moeten spreken met de portemonnee en met daden. Gewoon die klagers en hun politiek-correcte sympathisanten een hak zetten. Zij zijn degenen die zich moeten aanpassen, niet 95 procent van de Nederlandse bevolking.
Ja, dat zien we.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:31 schreef sp3c het volgende:
Hollanders en multiculturele-Nederlanders kunnen prima 1 en dezelfde persoon zijn
ik zie het dagelijks iigquote:
Maarja de minderheid verpest het (nog)quote:
Dat er in dit land "nieuwe Nederlanders" komen wonen, wil niet zeggen dat al onze tradities dan maar moeten worden aangepast. Zeker niet als je ook nog eens ziet dat die nieuwe Nederlanders wél hun eigen tradities, rituelen en religies overeind houden en daar respect voor eisen. Respect is niet een eenrichtingsweg.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:30 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik heb begrip voor je mening, maar hier wordt ik dus net zo moe als al die shitpraat van die tegenstanders.
Nederland is Nederland niet meer, we kunnen het niet meer stoppen. Dit land is niet meer voor Hollanders, maar voor multiculturele-Nederlanders. In bepaalde streken en provincies is het nog niet zover, maar ook dat gaat op een dag veranderen.
Ik stap uit het kamp van voorstanders en ga niet eens meer in het midden staan, de uitslag boeit me niet, ik verlaat het veld. Dit zal blijven doorgaan, of het niet meer over zwarte piet gaat, dan zoeken ze wel wat een ander onderwerp.
raar verhaal vind ik dat altijdquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:35 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Maarja de minderheid verpest het (nog)
Precies. Er zijn dan ook meer dan genoeg gekleurde mensen in dit land die - terecht - geen enkele moeite hebben met Zwarte Piet en die snappen dat Zwarte Piet geen racisme is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:31 schreef sp3c het volgende:
Hollanders en multiculturele-Nederlanders kunnen prima 1 en dezelfde persoon zijn
Ja hier kan ik me heel goed in vindenquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat er in dit land "nieuwe Nederlanders" komen wonen, wil niet zeggen dat al onze tradities dan maar moeten worden aangepast. Zeker niet als je ook nog eens ziet dat die nieuwe Nederlanders wél hun eigen tradities, rituelen en religies overeind houden en daar respect voor eisen. Respect is niet een eenrichtingsweg.
Ik ben overigens geen voorstander van Zwarte Piet, voor het geval je dat dacht. Het zal mij persoonlijk een rotzorg zijn. Maar waar het mij om gaat, is dat er geen enkele reden is om een traditie aan te tasten of om zeep te helpen op grond van oneigenlijke argumenten. En zoals ik al vaker heb gezegd, ben ik bang voor de precedentwerking: wat is het volgende feest of de volgende traditie die door een kleine, klagende minderheid wordt verziekt? En wat houden we in dit land dan nog over?
Ja ik ken ook meerdere gekleurde mensen die er geen problemen mee hebben. Hell, er zitten zelfs een aantal bij die gewoon blank denken, maar donker zijn xD Vind ik altijd zo grappig. 1 heeft dan wel blanke adoptie ouders of komen uit een gemengd gezin. Dat zijn dan misschien nog de goede gevallen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. Er zijn dan ook meer dan genoeg gekleurde mensen in dit land die - terecht - geen enkele moeite hebben met Zwarte Piet en die snappen dat Zwarte Piet geen racisme is.
Ooit iemand gehoord van 'Nederland wordt Beter'?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:19 schreef Elfletterig het volgende:
Het zou eigenlijk mogelijk moeten zijn om concreet iets te ondernemen tegen dit soort beslissers; mensen die willens en wetens, uit politieke-correctheid, een feest beschadigen. Het zou ze gewoon verboden moeten worden om het karakter van Zwarte Piet op deze manier aan te tasten.
Het ergerlijke is dat ze doen alsof ze namens iedereen spreken en alsof ze de geniale oplossing hebben bedacht. De realiteit is heel anders. Het is een groepje laffe bestuurders en functionarissen dat buigt voor het slachtoffergedrag van een zeer kleine minderheid.
[ afbeelding ]
Detail: let op de schrijfwijze van het woord Schoorsteenpiet. Dat wordt door de NOS al met een hoofdletter S geschreven, alsof het een soort ingeburgerd begrip is. Ook de opmerking "die op steeds meer verzet stuit" is natuurlijk nergens op gebaseerd. Er is helemaal niet "steeds meer verzet". Er is een klein groepje hardnekkige klagers dat hun zin wil, meer niet.
Een crappy facebookpaginaatje met slordig taalgebruik, ongeveer tweeduizend likes en een gmail contactadres.quote:Korte beschrijving: NLWB richt zich op erkenning van de invloed die het Nederlandse koloniale en slavernijverleden heeft op de huidige samenleving. Met diverse projecten wakkeren we een positieve discussie hierover aan.
Lange beschrijving: Organisatie: Stichting Nederland Wordt Beter
Contact: nederlandwordtbeter@gmail.com - www.facebook.com/nederlandwordtbeter
Activiteiten:
*Zwarte Piet is Racisme
www.facebook.com/zwartepietisblackface
Een bewustzijncampagne bedoeld om een groter bewustzijn rondom de racistische aspecten van Zwarte Piet te creëren in de samenleving.
* Zwart Van Roet
Historische tentoonstellingen & debatten
* Zuidoost Kijkt Naar De Toekomst: Zonder Zwarte Piet
Platform voor inwoners en ondernemers van Amsterdam Zuidoost dat zich richt op een Zwarte Piet vrije Sinterklaas viering in het stadsdeel.
* Nationale herdenking slavernijverleden en viering afschaffing slavernij
Een initiatief dat zich richt op een duidelijke scheiding tussen enerzijds de herinnering van de slachtoffers van slavernij en anderzijds viering van afschaffing van slavernij op Nederlands grondgebied. Samenwerkend met andere organisaties willen we een Nationale Herdenking in De Nieuwe Kerk in Amsterdam op 30 juni, gevolgd door de jaarlijke viering van Keti Koti (gebroken ketenen) op 1 juli.)De volgende intiatieven zijn onderdeel van Nederland Wordt Beter
* Piet 2014
Deze campagne wil een nieuwe Piet lanceren, of in iedere geval een discussie punt maken. Een Piet die een afspeigeling is van de huidige samenleving in plaats van een achterhaald koloniaal gedachtegoed.
* 3 Mei: Dag van Empathie
Inderdaad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:19 schreef Elfletterig het volgende:
Het ergerlijke is dat ze doen alsof ze namens iedereen spreken en alsof ze de geniale oplossing hebben bedacht.
Dat zou mooi zijn ja, dat er hiermee een einde komt aan de discussie, maar het lijkt me erg naïef om te denken dat iedereen uit zowel het pro- als anti-Pieten-kamp hier mee kan leven.quote:'Hiermee willen we een einde maken aan de onduidelijkheid over de toekomst van het uiterlijk van Zwarte Piet', zeggen de intochtorganisatoren. 'Met deze aanpassing blijven de traditie en het aloude sinterklaasverhaal overeind en wordt de uitvoering van piet in lijn gebracht met wat al jaren aan kinderen wordt verteld: hij komt door de schoorsteen.'
Ik citeer mezelf even, om aanvullend deze afbeelding te posten:quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:19 schreef Elfletterig het volgende:
Detail: let op de schrijfwijze van het woord Schoorsteenpiet. Dat wordt door de NOS al met een hoofdletter S geschreven, alsof het een soort ingeburgerd begrip is. Ook de opmerking "die op steeds meer verzet stuit" is natuurlijk nergens op gebaseerd. Er is helemaal niet "steeds meer verzet". Er is een klein groepje hardnekkige klagers dat hun zin wil, meer niet.
Nederland Wordt Beter is een clubje met een misleidende naam. Men wel discussie over de invloed van het koloniale verleden. Men houdt zich in de praktijk bezig met het vernielen van het Sinterklaasfeest. Ze doen niks waar Nederland "beter" van wordt. Ze doen des te meer dingen waar de verhoudingen in Nederland verder door verziekt raken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ooit iemand gehoord van 'Nederland wordt Beter'?
Ik heb het even opgezocht op facebook.
https://www.facebook.com/nederlandwordtbeter/info?tab=page_info
[..]
Een crappy facebookpaginaatje met slordig taalgebruik, ongeveer tweeduizend likes en een gmail contactadres.
Ook een link naar de actie van Guinsy Gario: Zwarte Piet is Racisme.
Het is een klein groepje kankeraars dat de hele politiekcorrecte goegemeente in haar greep houdt.
Er staat niet dat ze een einde willen maken aan de discussie. Ze willen een "einde maken aan de onduidelijkheid". Ze zijn helemaal niet geïnteresseerd in discussie, want ze weten dat ze een discussie op basis van inhoudelijke argumenten geheid verliezen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad.
In dit artikel in De Volkskrant staat ook nog:
[..]
Dat zou mooi zijn ja, dat er hiermee een einde komt aan de discussie, maar het lijkt me erg naïef om te denken dat iedereen uit zowel het pro- als anti-Pieten-kamp hier mee kan leven.
Blijkt toch een gevaarlijkere organisatie te zijn voor het bestaan van Zwarte Piet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ooit iemand gehoord van 'Nederland wordt Beter'?
Ik heb het even opgezocht op facebook.
https://www.facebook.com/nederlandwordtbeter/info?tab=page_info
[..]
Een crappy facebookpaginaatje met slordig taalgebruik, ongeveer tweeduizend likes en een gmail contactadres.
Ook een link naar de actie van Guinsy Gario: Zwarte Piet is Racisme.
Het is een klein groepje kankeraars dat de hele politiekcorrecte goegemeente in haar greep houdt.
https://nl.linkedin.com/pub/marleen-van-der-steen-msc/b/5a4/7abquote:Nederland Wordt Beter
Communicatie/public affairs adviseur
Vanaf januari 2015
De Stichting Nederland Wordt Beter zet zich in voor meer kennis over de gevolgen van het koloniale en slavernijverleden. De campagne Zwarte Piet is Racisme is hier een onderdeel van. www.nederlandwordtbeter.nl
Stel je niet aan als een calimero. De NOS doet verslag en presenteert dat met een eenrelige kop. Kort en krachtig. NOS beslist alleen die kop op haar eigen pagina. Niks meer dan datquote:Op woensdag 14 oktober 2015 01:30 schreef Elfletterig het volgende:
]
Deze is zelfs nog wat stelliger: Zwarte Piet nu Schoorsteenpiet.
Zo, dat beslist de NOS even voor ons, in samenwerking met politiek-correct Nederland.
Kindarbeid. Je zou maar voorstander zijnquote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:05 schreef Gehenna het volgende:
Wat vind men van dit idee eigenlijk?
GC / Zwarte Piet 2.0?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:15 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Kindarbeid. Je zou maar voorstander zijn
Wil je kindjes door schoorstenen laten klimmen en kinderen in de gaten laten houden enzo?quote:
uhm neequote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wil je kindjes door schoorstenen laten klimmen en kinderen in de gaten laten houden enzo?
Nee gelukkig nietquote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:18 schreef Gehenna het volgende:
[..]
uhm nee![]()
Een kindje dat verkleed is als Superman ook gaat toch ook niet vliegen en vechten met schurken?..
Net zoiets als de Partij van de Arbeid of de Partij van de Vrijheid dus. Niets nieuws.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 01:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nederland Wordt Beter is een clubje met een misleidende naam. Men wel discussie over de invloed van het koloniale verleden. Men houdt zich in de praktijk bezig met het vernielen van het Sinterklaasfeest. Ze doen niks waar Nederland "beter" van wordt. Ze doen des te meer dingen waar de verhoudingen in Nederland verder door verziekt raken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |