Ik ben ook voor.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:46 schreef erodome het volgende:
Het is juist een prachtig compromis, de argumenten van beide zijde zijn erin opgenomen.
Ik ben voor, over met dat gezeik, beide kanten beetje water bij de wijn en gewoon weer sinterklaas vieren zonder gezeur. Wat een genot zal dat zijn zeg!
Voor het anti-Pietenkamp blijkbaar niet genoeg:quote:beide kanten beetje water bij de wijn
Op naar spierwittepiet maar dus?quote:'Ook schoorsteenpiet niet welkom in Meppel'
De actiegroep Kick Out Zwarte Piet ziet de schoorsteenpiet niet zitten.
Gisteren werd bekend dat er tijdens de sinterklaasintocht in Meppel toch zwarte pieten meelopen. In Meppel worden ze schoorsteenpieten genoemd. "Dat is ook onacceptabel, het blijven zwarte pieten", zegt Kitty van de actiegroep. "Maar het is wel een stap in de goede richting, de hele kleur zwart moet weg."
De actiegroep vindt dit nog steeds racisme en wil tijdens de intocht naar Meppel gaan om een zwarte piet-vrije intocht te eisen. Ze gaan met de bus vanuit Amsterdam met een Freedom Ride naar Meppel. "We hebben met burgemeester Westmaas een locatie besproken voor onze demonstratie. Die plek maken we binnenkort bekend", zegt Kitty. "We verwachten met zo'n tientallen mensen naar Meppel komen."
Dat willen ze juist. Het is dezelfde tactiek welke bijvoorbeeld Antifa gebruikt om concerten te 'verbieden'. Simpelweg aankondigen dat je per definitie gaat lopen rellen zodat je weet dat er extreem rechts op afkomt (ongeacht of de muziek in deze richting is, het gaat erom dat Antifa iets als 'fout' beschouwd) en de gemeente last het concert af uit angst voor rellen, schade et cetera.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:35 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze straks ook niet vreemd opkijken wanneer de mensen uit het pro-Pieten kamp met knokploegen aan komen zetten. Ongelooflijk ditDat gaat geheid escaleren.
Normaliter niet, maar dergelijke mensen zullen nooit genoegen nemen met een compromis, het is alles of niets en zolang je een andere mening hebt zal je in hun ogen racistisch blijven.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:06 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ik vind het maar treurig.
Zijn er hier ook mensen die zelfs hier nog racisme in zien?
Gewoon pech voor ze. Er is geluisterd, er is een compromis, nu is het klaar.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik ben ook voor.
[..]
Voor het anti-Pietenkamp blijkbaar niet genoeg:
[..]
Op naar spierwittepiet maar dus?
nou dan nietquote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:06 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Volgens mij was de bedoeling veel meer zwart, ze hebben het over ogen, mond en oren vrij van zwart, niet van alleen wat hele vage strepen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:06 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ja, die foto die ze erbij hebben gezet maakt het er niet duidelijker op.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:12 schreef erodome het volgende:
Volgens mij was de bedoeling veel meer zwart, ze hebben het over ogen, mond en oren vrij van zwart, niet van alleen wat hele vage strepen.
Maar die waren ook infantiel.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:13 schreef RobbieRonald het volgende:
Was te verwachten natuurlijk. Vorig jaar waren de strooppieten en kaaspieten ook niet goed genoeg en waren ze nog niet tevreden.
Dat vond iedereen wel jaquote:
Op het moment dat Zwarte Piet slechts nog wat roetvegen heeft, is het niet meer Zwarte Piet, maar een ander karakter. De NOS heeft deze week al een voorschotje genomen door de term Schoorsteenpiet (let op de hoofdletter) te introduceren. Het zal me niks verbazen als we straks in het Sinterklaasjournaal de term Zwarte Piet niet eens meer horen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe beschadigen ze hier het feest dan mee?
Piet blijft zwart, alleen de koppeling met huidskleur wordt weggehaald, het blijft heel precies passen in wat kinderen verteld wordt, zwart als roet.
Het is juist een prachtig compromis, de argumenten van beide zijde zijn erin opgenomen.
Ik ben voor, over met dat gezeik, beide kanten beetje water bij de wijn en gewoon weer sinterklaas vieren zonder gezeur. Wat een genot zal dat zijn zeg!
Niet perse alleen wat roetvegen hier en daar, het kan ook andersom, wat vegen in het zwart.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, die foto die ze erbij hebben gezet maakt het er niet duidelijker op.
Maar een schoorsteenpiet heeft niet een egaal zwart gezicht, lijkt me. Gewoon roetvegen, her en der.
Waar staat er slechts wat roetvegen? Er staat ogen, mond en oren vrij.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Op het moment dat Zwarte Piet slechts nog wat roetvegen heeft, is het niet meer Zwarte Piet, maar een ander karakter. De NOS heeft deze week al een voorschotje genomen door de term Schoorsteenpiet (let op de hoofdletter) te introduceren. Het zal me niks verbazen als we straks in het Sinterklaasjournaal de term Zwarte Piet niet eens meer horen.
Het feest wordt beschadigd omdat een oorspronkelijk karakter om zeep wordt geholpen. Niet op basis van draagvlak vanuit de samenleving, maar vanwege een kleine groep klagers.
Compromissen worden gesloten door gelijkwaardige partijen, die bijvoorbeeld samen regeren. Dit is geen compromis. Dit is een dictaat dat door een zeer kleine minderheid wordt opgedrongen aan een meerderheid, die daar op tegen is. Maar die meerderheid krijgt geen zeggenschap. Een paar zelfbenoemde deskundigen beslist wel even dat Zwarte Piet om zeep kan worden geholpen.
Het gaat dan ook niet om de extreme klagers, maar juist om de eventuele kinderen die zich beter voelen als de koppeling met huidskleur losgelaten wordt.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:49 schreef Elfletterig het volgende:
Ik lees nu pas de post over het standpunt van de actiegroep. Zo zie je maar, erodome: denk je een goed compromis te hebben, is het de beroepsklagers nog niet goed genoeg. Dit is dus precies waarom een compromis niet werkt.
Het is heel simpel: handen af van Zwarte Piet. Mensen die geen Zwarte Piet willen zien, blijven weg bij de intocht en kijken er niet naar op tv.
Was ook al gepost.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Sylvana Simons uit theatertour geschrapt na anti-zwartepieten betoog
Ja, Sylvana, waarom niet? Waarom per se verandering willen waar geen verandering nodig is? Waarom kan je Zwarte Piet niet gewoon met rust laten? Waarom moet ie kapot?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Quote van Sylvana:
Waarom kunnen we het niet in vrede oneens zijn?
Als die Piet een neger zou zijn wel, want dat zie je dan direct. Dus kunnen alleen blanken zo'n Piet spelen, das duskriemienaazi...quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:06 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
En negers die ZP spelen dan?quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:05 schreef Falco het volgende:
Die roetvegen zijn wel makkelijker van het gezicht af te spoelen trouwens. Wat een teringkarwei was het altijd na afloop als je gezicht helemaal egaal donker was gekleurd. Denk dat de meesten die Piet gaan spelen helemaal geen moeite hebben als ze enkel wat roetvegen op hun gezicht hoeven te smeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |