abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156569650
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

och

klant is koning lijkt me, als iemand blauwe pieten besteld kun je daar gewoon aan voldoen lijkt me

dat is al heel wat anders dan eisen dat pieten niet zwart zijn

prima dat jij je pieten zwart wil maar iemand anders moet het ook zelf kunnen weten toch?
Inderdaad, we leven in een vrij land. Elke rechter heeft een verbod op Zwarte Piet afgewezen, dus iedereen is vrij om legaal een Zwarte Piet in te huren. Neem je daar aanstoot aan dan ben je toch niet verplicht om te gaan kijken?
pi_156569664
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 12:50 schreef berko13 het volgende:

[..]

Sinterklazen met een kruisloze multikulmijter. :') :')
De mijters van bisschoppen hebben meestal geen kruis.
pi_156569671
Ik hoop van harte dat we in december niet weer met die zwarte Pieten discussie worden lastig gevallen.
pi_156569709
Het is al begonnen....
I have no soul....
  Moderator zaterdag 3 oktober 2015 @ 13:51:04 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156569987
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

Inderdaad, we leven in een vrij land. Elke rechter heeft een verbod op Zwarte Piet afgewezen, dus iedereen is vrij om legaal een Zwarte Piet in te huren. Neem je daar aanstoot aan dan ben je toch niet verplicht om te gaan kijken?
het gaat nu ff over of mensen blauwe pieten in zouden moeten kunnen huren van een commercieel bedrijf maar voetbalmanager2 miste die nuance ook al dus het is niet erg

moet kunnent toch?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_156570170
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De mijters van bisschoppen hebben meestal geen kruis.
Sinterklaas wel, tot de seculiere extremisten het nodig vonden om politiek correct te zijn en alweer een stukje cultuur weg te gooien om de moslim kindjes niet te kwetsen. :)
pi_156570317
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:02 schreef berko13 het volgende:

[..]

Sinterklaas wel, tot de seculiere extremisten het nodig vonden om politiek correct te zijn en alweer een stukje cultuur weg te gooien om de moslim kindjes niet te kwetsen. :)
Je leutert een eind weg. Het is niks extremisme om niet-christelijke kinderen te betrekken bij het sintfeest. Geen kruis op de mijter is veel meer oudhollandse cultuur dan wel.
Een echte bisschop heeft niet persé een kruis op de mijter.Meestal niet. Die sintfiguur is een karikatuur van een echte bisschop
pi_156570751
In België begrijpen ze wel dat Zwarte Piet helemaal niets met racisme te maken heeft. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_156570940
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je leutert een eind weg. Het is niks extremisme om niet-christelijke kinderen te betrekken bij het sintfeest. Geen kruis op de mijter is veel meer oudhollandse cultuur dan wel.
Een echte bisschop heeft niet persé een kruis op de mijter.Meestal niet. Die sintfiguur is een karikatuur van een echte bisschop
Het castreren van de heilige, christelijke sint is ingevoerd enerzijds onder druk van de groeiende islamitische kinderen die gekwetst worden daardoor en anderzijds door het fundamentalistische secularisme die alle verwijzingen naar geloof of religie wil verbannen uit onze maatschappij.
pi_156571042
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:44 schreef berko13 het volgende:

[..]

Het castreren van de heilige, christelijke sint is ingevoerd enerzijds onder druk van de groeiende islamitische kinderen die gekwetst worden daardoor en anderzijds door het fundamentalistische secularisme die alle verwijzingen naar geloof of religie wil verbannen uit onze maatschappij.
waauuw een heuse nepcastratie .
Iedereen is cultuurdeelnemer =cultuurmaker . Jouw idee van hoe iets moet met een mijter is gelukkig niet een ieders idee. Als mensen katholieke symbolen niet willen dragen , dan is dat ook Nederlandse cultuur. Niks mis mee.

Een tekening uit 1907 http://www.tzum.info/2010(...)s-in-den-boekwinkel/
pi_156691431
AH-winkelier mag zelf kiezen: Piet-versiering of niet

Managers van AH-filialen mogen dit najaar zelf kiezen of ze hun etalages, winkels en kassa's met Zwarte Piet versieren. Volgens een woordvoerder van de AH weten managers zelf 'het best' wat er in hun buurt speelt.

,,En wij kunnen ons goed voorstellen dat er regionale verschillen zijn. Tussen bijvoorbeeld de Randstad en Gelderland.'' Vorig jaar ontstond er nog commotie bij sommige Albert Heijn-winkels toen het leek alsof het hoofdkantoor Zwarte Piet in de ban zou doen.

Sommige filiaalnemers weigerden dat. Vorige week maakte het concern bekend dat Zwarte Piet 'gewoon' in het assortiment terugkeert. Zo zijn er verpakkingen, producten, en bordjes en bekers met de inmiddels omstreden knecht van Sinterklaas. Ook zijn traditionele 'Pietenpakjes' te koop. Daarnaast is er ook keuze uit Sinterklaasproducten zónder de afbeelding van Piet. ,,We willen voor ieder wat wils.''

Dat de tegenstanders inmiddels ook aangifte tegen Albert Heijn en andere winkelbedrijven wegens het gebruik van Zwarte Piet hebben gedaan, is volgens de woordvoerder 'niet van invloed' geweest. ,,We wachten dat rustig af.'' Bij Albert Heijn zijn meer dan 850 winkels aangesloten; ongeveer een kwart is van franchisenemers.
http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)iering-of-niet.dhtml\
oO/ w/ 8} *O* <O)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156691457
Albert Heijn heeft geleerd van de fouten die ze vorig jaar maakten. Volgend jaar zal ook Jumbo hun fouten terug draaien waar nu al ophef over is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156691560
Zie Ginds Komt De Vluchteling

Zie ginds komt de vluchteling uit Syrië weer aan
Hij brengt ons nog meer sahbis, ik zie ze al staan
Hoe huppelt zijn IS vriend voor het hek van de AZC
Hoe waaien de IS vlaggen al heen en al weer.

Zijn sahbi staat te lachten en roept ons reeds toe :
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is KABOOM!
Och lieve vluchteling, och kom ook bij mij.
En rij dan niet stilletjes ons huisje voorbij.
(En rijd toch ons huisje vooral niet voorbij!)
(en rijd toch niet stilletjes ons huisje voorbij!)

[ Bericht 1% gewijzigd door WhateverWhatever op 08-10-2015 16:36:16 ]
pi_156691571
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:42 schreef okedoei het volgende:
Zwartepietdiscussie :')
Je druk maken om de kleur van een figuurtje van een kinderfeestje :')

Dit geldt overigens voor zowel de voor- en tegenstanders.
Dit!!!
pi_156691587
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:28 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dit!!!
Gelukkig overtreft de vluchtelingendiscussie dit jaar!

:)
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:31:32 #141
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156691618
Sylvana jaagt alle bezoekers weg met haar ZP gezeik, haha.

"LUL VERHALEN, met......
Vanavond een teleurstellende avond gehad. Wat een leuke ontspannen avond had moeten worden is om zeep geholpen door een eindeloze discussie over zwarte piet, of terwijl racisme. Sylvana Simons nam haal lul verhaal iets te serieus en heeft hiermee 3 kwart van de zaal weggejaagd. Jammer Karin Bruers we kwamen voor jou maar we konden de ellendige discussie niet langer aanhoren en zien en zijn uiteindelijk vertrokken.
What a shame."

--

Wat een vreselijke voorstelling gisteren in het Theater aan de Parade. Sylvana Siemons gebruikt het podium om haar zwarte Pieten discussie te voeren. Schandalig. Veel mensen weggelopen, waaronder wij. Ze snapt er helemaal niets van. Natuurlijk mag zij haar lulverhaal houden maar ga niet met het publiek (de eerste 4 rijen en de rest zat erbij en keek ernaar) in discussie. Zonde van de avond en van het geld. Het was haar eerste keer. Als je de voorstelling wilt redden, laat haar dan thuis!

--

Jammer dat er niemand ingreep toen Sylvana Simons de voorstelling verpestte gisteren in Den Bosch. Iedereen mag een mening hebben over zwarte piet, maar zij misbruikte dit podium daarvoor en voelde niet aan dat de discussie veel te lang duurde. Logisch dat ze uitgejouwd werd. Ik hoop dat ze haar nooit meer in deze show vragen. En inderdaad, op haar eigen facebook verdraait ze allemaal in haar voordeel. Bah.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_156799198
Zo zo, al 5 dagen geen zeurpieten hier. 8}
pi_156799400
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:15 schreef WhateverWhatever het volgende:
Zo zo, al 5 dagen geen zeurpieten hier. 8}
Toch nog een voordeel van al die vluchtelingen(topics).
pi_156799580
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Toch nog een voordeel van al die vluchtelingen(topics).
Precies! Misschien kunnen wij een aantal vluchtelingen een mooi ZP pakje aan doen, kunnen zij gelijk werken voor hun geld! De Asielzoeker Piet ^O^
pi_156799775
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:31 schreef Mani89 het volgende:
Sylvana jaagt alle bezoekers weg met haar ZP gezeik, haha.

"LUL VERHALEN, met......
Vanavond een teleurstellende avond gehad. Wat een leuke ontspannen avond had moeten worden is om zeep geholpen door een eindeloze discussie over zwarte piet, of terwijl racisme. Sylvana Simons nam haal lul verhaal iets te serieus en heeft hiermee 3 kwart van de zaal weggejaagd. Jammer Karin Bruers we kwamen voor jou maar we konden de ellendige discussie niet langer aanhoren en zien en zijn uiteindelijk vertrokken.
What a shame."

--

Wat een vreselijke voorstelling gisteren in het Theater aan de Parade. Sylvana Siemons gebruikt het podium om haar zwarte Pieten discussie te voeren. Schandalig. Veel mensen weggelopen, waaronder wij. Ze snapt er helemaal niets van. Natuurlijk mag zij haar lulverhaal houden maar ga niet met het publiek (de eerste 4 rijen en de rest zat erbij en keek ernaar) in discussie. Zonde van de avond en van het geld. Het was haar eerste keer. Als je de voorstelling wilt redden, laat haar dan thuis!

--

Jammer dat er niemand ingreep toen Sylvana Simons de voorstelling verpestte gisteren in Den Bosch. Iedereen mag een mening hebben over zwarte piet, maar zij misbruikte dit podium daarvoor en voelde niet aan dat de discussie veel te lang duurde. Logisch dat ze uitgejouwd werd. Ik hoop dat ze haar nooit meer in deze show vragen. En inderdaad, op haar eigen facebook verdraait ze allemaal in haar voordeel. Bah.

En terecht, oppleuren met die zielepoten :W
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:52:27 #146
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156799830
Wat voor voorstelling was dat dan?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156799897
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:52 schreef Copycat het volgende:
Wat voor voorstelling was dat dan?
quote:
De LULverhalen
Karin Bruers, Howard Komproe, Babs Gons, Sylvana Simons
Howard Komproe gaat door met de LULverhalen, maar dan anders dan je gewend bent. Namelijk met vrouwen… Bij de LULverhalen ‘Ladies Night’ staan er elke avond andere fascinerende dames op het podium. Allen met een goed verhaal. Naast grappen is er ook ruimte voor de gevoelige snaar. Een avond door vrouwen voor iedereen, want mannen zijn nog steeds welkom.

Komproe bedacht in 2012 dat het tijd werd om een mannelijke tegenhanger te maken van De Vagina Monologen en bedacht zo de LULverhalen. Dit seizoen deelt hij het podium met vrouwen. Vrouwen en geLUL, dat wil je niet missen!

De line-up van de avond:

Howard Komproe: OpperLUL. Bedenker van dit hele circus. Comedian en rasverteller.
Karin Bruers: Schrijft/ster. Want stralen kan ze. Brabantse humor op z'n best. Droog en Hard. Daarnaast ondernemer van het ondernemende soort. Talenwonder en wereldreizigster. Karin for President!
Babs Gons: Poëzie zonder poespas. Wanneer deze dame spreekt, luistert je hart. Wedden dat je haar nooit meer vergeet?! Deze vrouw staat haar mannetje..
Sylvana Simons: Soulfull, dancing queen, muziekbeterweter en jazzy presentatrice. Al jaren all over the place en nu dan op haar praatstoel. Whoop!

Dit? Neem ik aan iig :P

edit: Yes, hier is haar reactie:

quote:
Nou. Mijn eerste deelname aan De LULverhalen en ik kan met recht zeggen: legendarisch.
Het begon vredig. Maar toen begon ik over Zwarte Piet...
Ik ben uitgejouwd, uitgescholden en er zijn mensen boos weggelopen.
Toen stond er een meisje van 12 op.
Ze was erg geëmotioneerd en sprak de zaal toe:
"Ik vind het gemeen hoe jullie tegen haar doen. Ik heb t feest ook zonder zwarte pieten gevierd en altijd van genoten. Ik snap niet dat het zo lang duurt voordat jullie dat inzien!!"

Nicky. Met je mooie blonde haren. Wat ben ik trots op jou. Dat je durfde op te staan voor wat je weet dat goed is. In een zaal vol mensen die hun hakken in t zand hadden. Jij hebt mij hoop gegeven voor de toekomst; je was de jongste in de zaal en de moedigste!
:')_!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:58:25 #148
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156799936
Soulfull ...
Painful ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156799973
Gast
quote:
LUL VERHALEN, met...... Vanavond een teleurstellende avond gehad. Wat een leuke ontspannen avond had moeten worden is om zeep geholpen door een eindeloze discussie over zwarte piet, of terwijl racisme. Sylvana Simons nam haal lul verhaal iets te serieus en heeft hiermee 3 kwart van de zaal weggejaagd. Jammer Karin Bruers we kwamen voor jou maar we konden de ellendige discussie niet langer aanhoren en zien en zijn uiteindelijk vertrokken. What a shame.
Theater aan de Parade
quote:
Lieve allemaal, hoezeer wij het verloop van de avond ook betreuren: wij hebben als theater niet het recht om in te grijpen in een voorstelling. Dit is aan de regisseur of producent. Wij onthouden ons van elke vorm van censuur. Bij het ter perse gaan van het magazine was alleen de naam van Karin Bruers bekend. Wel stond er - weliswaar in kleine lettertjes - bij dat Howard 3 dames ontvangt. Elke voorstelling kent 2 andere gasten met Karin Bruers als vaste host. 'Onze' gasten, Sylvana en Babs, zijn pas onlangs bekend gemaakt. Tot voor kort wisten wij dus net zo veel als jullie. Dit neemt niet weg dat we de gasten kenbaar hadden moeten maken aan onze gasten, ook al was het last minute. Hiervoor bieden wij onze oprechte excuses aan. Aan de andere kant: voor hetzelfde geld was het wel een onverwacht leuke avond geworden zonder pietendiscussie, waar wij ons overigens niet in mengen. Enfin, we zijn inmiddels in gesprek met de producent. De klachten die wij via mail, telefoon, social en het beoordelingsformulier ontvangen worden verzameld en voorgelegd aan Howard. Alle bezoekers van LULverhalen ontvangen t.z.t. een terugkoppeling van ons. Weet dus dat we ermee bezig zijn en jullie klachten serieus nemen. Wordt vervolgd!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_156800186
quote:
Nou. Mijn eerste deelname aan De LULverhalen en ik kan met recht zeggen: legendarisch.
Het begon vredig. Maar toen begon ik over Zwarte Piet...
Ik ben uitgejouwd, uitgescholden en er zijn mensen boos weggelopen.
Toen stond er een meisje van 12 op.
Ze was erg geëmotioneerd en sprak de zaal toe:
"Ik vind het gemeen hoe jullie tegen haar doen. Ik heb t feest ook zonder zwarte pieten gevierd en altijd van genoten. Ik snap niet dat het zo lang duurt voordat jullie dat inzien!!"

Nicky. Met je mooie blonde haren. Wat ben ik trots op jou. Dat je durfde op te staan voor wat je weet dat goed is. In een zaal vol mensen die hun hakken in t zand hadden. Jij hebt mij hoop gegeven voor de toekomst; je was de jongste in de zaal en de moedigste!
Gewoon een lulverhaal dus..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')