abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 september 2015 @ 11:03:31 #1
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_156316970
Originele OP:

Nog geen berichtje van gezien op fok geloof ik. Geenpeil claimt inmiddels 255.000 handtekeningen binnen te hebben voor de aanvraag van het raadgevend referendum. Hieronder een inleidend tekstje van geenpeil voor degenen die niet bekend zijn met de aanleiding en het onderwerp van de referendumaanvraag.

quote:
Op 21 maart 2014 tekenden 28 regeringsleiders van EU-landen en de Oekraïnse premier Jatsenjoek een associatieverdrag tussen de Oekraïne en de EU. De EU zal de Oekraïne politiek en financieel steunen, de Oekraïne zal op haar beurt “Europese normen en maatstaven” invoeren. Is u ooit gevraagd wat u van deze expansie van de EU vindt?

GeenPeil vindt dat uw mening belangrijk is. Het is tijd dat wij als volk een duidelijk democratisch signaal naar Den Haag zenden. Daarom hebben we een raadgevend referendum aangevraagd. Hiervoor zijn 300.000 handtekeningen nodig voor 28 september. Dat is veel, maar met uw steun zeker haalbaar. Of u nu voor het associatieverdrag bent of juist tegen, uw stem dient gehoord te worden.

Zet uw handtekening door op “DIRECT TEKENEN” te drukken. Vul uw gegevens in en onderteken het formulier met uw handtekening. Vergeet niet daarna op de link in de verificatiemail te drukken, dit maakt uw digitale handtekening rechtsgeldig. Als u vragen heeft, kunt u op de pagina “hulp bij digitaal tekenen” kijken of uw vraag daar beantwoord wordt. Anders kunt u contact opnemen met democratie@geenstijl.nl. We helpen u graag.

U kunt de GeenPeil campagne verder helpen door GeenPeil.nl te delen met vrienden, familie en collega’s. Elke handtekening is nodig. Ook vindt u onder de tabbladen “mediaoverzicht” en “promotiemateriaal” in het menu hierboven meer informatie over de campagne en posters om uit te printen. Uw steun wordt zeer gewaardeerd!

STEUN ONS EN TEKEN NU!
Hoe denken jullie er over? Heeft het referendum nut of is het iets dat aan de landelijke en Europese politiek overgelaten moet worden?

Verder uiteraard de vraag of ze de laatste 45.000 ook binnen gaan halen. Het lijkt me erg krap worden voor 28 september. Ze zullen het voornamelijk van hun eigen bezoekers moeten hebben, aangezien ik er verder nergens iets van heb gezien.

Verder Geenstijl :')

[ Bericht 0% gewijzigd door BasEnAad op 23-09-2015 11:13:24 ]
  woensdag 23 september 2015 @ 11:07:27 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156317030
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:04 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb vandaag al twee mensen ervan weerhouden om te tekenen.
Dat vind ik wel knap! Hoe doe je dat? Bellen mensen jou eerst op voordat ze gaan tekenen? En weerhoud je ze dan?
Ik denk dat als je mensen zelf gaat bellen niet te tekenen, de kans groter is dat ze het toch doen. Omdat je het onder de aandacht brengt.
The End Times are wild
  woensdag 23 september 2015 @ 11:08:11 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156317043
Misschien eventjes de getallen updaten in de OP:

Een laatste push is belangrijk. Het zou jammer zijn als het schip toch nog zinkt in het zicht van de haven.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 23 september 2015 @ 11:08:48 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_156317063
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:08 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]
Ik heb het al gevraagd ja :P
pi_156317065
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat vind ik wel knap! Hoe doe je dat? Bellen mensen jou eerst op voordat ze gaan tekenen? En weerhoud je ze dan?
Ik denk dat als je mensen zelf gaat bellen niet te tekenen, de kans groter is dat ze het toch doen. Omdat je het onder de aandacht brengt.
Als ze weten waar het om gaat dan tekenen ze niet.
pi_156317097
Grappig die GeenStijl idioten en hun VVD vriendjes.
pi_156317305
Niet getekend.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 23 september 2015 @ 11:23:00 #8
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_156317348
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:10 schreef loni55 het volgende:
Grappig die GeenStijl idioten en hun VVD vriendjes.
Geenstijl en vvd hahaha. Jij hebt niet op zitten letten de afgelopen jaren.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_156317366
Heeft iemand een overzicht van de data waarop een tussenstand werd gegeven en het bijbehorende aantal handtekeningen? Ik ben wel benieuwd of het redelijk constant ging of dat het tempo nu veel hoger ligt.
  woensdag 23 september 2015 @ 11:23:52 #10
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_156317367
Iedere stem kan van mij op een Netflix en Spotify account rekenen.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
  woensdag 23 september 2015 @ 11:25:00 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156317387
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:08 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik denk er net anders over.

Ik denk: Als ze niets weten, dan tekenen ze sowieso niet. Als www.geenpeil.nl onder hun aandacht wordt gebracht zijn er 2 mogelijkheden: of ze tekenen wel, of ze tekenen niet. Aangezien niet tekenen geen invloed heeft (want dat zouden ze ook niet gedaan hebben als ze er nooit van gehoord hadden), is het geven van aandacht aan het onderwerp altijd goed.
The End Times are wild
  woensdag 23 september 2015 @ 11:25:26 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156317398
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:23 schreef Kaas- het volgende:
Heeft iemand een overzicht van de data waarop een tussenstand werd gegeven en het bijbehorende aantal handtekeningen? Ik ben wel benieuwd of het redelijk constant ging of dat het tempo nu veel hoger ligt.
Het tempo ligt veel hoger volgens mij. Het is een eindsprint.
The End Times are wild
  woensdag 23 september 2015 @ 11:27:39 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156317444
quote:
First Anti-EU Referendum Being Forced by Dutch Citizens

Now, for the first time in EU history, a national population is close to succeeding in forcing its government to answer to the will of the people directly. The largest Dutch political and entertainment blog, GeenStijl.nl, has launched a campaign to mount a referendum on the new treaty between the EU and Ukraine. The treaty would endorse the creation of a visa-free travel arrangement between Ukraine and the EU, and Dutch taxpayers would have to donate financial aid to Ukraine without knowing how Ukraine would spend it. The Netherlands would have to contribute to "powerful support for the European course of the country," which would mean increased involvement in the Ukrainian civil war.

By law, the campaign has to be conducted within six weeks, in which 300,000 signatures need to be collected in order to approve a referendum. Within the first three weeks, GeenStijl gathered 150,000 signatures, half the number required, and chances are it will succeed in crossing the 300,000 mark before the deadline, September 28.

http://www.gatestoneinstitute.org/6485/anti-eu-referendum
Mijn reisverslagen
pi_156317460
Zit er niet goed uit. Straks halen ze het ook nog, referendum, minstens twee debatten, wat kamervragen, dat gaat toch al snel 40-100 miljoen kosten afhankelijk van de uitslag. Maar goed dan heb je ook mogen stemmen en ligt er weer een stuk bureaucratie en parlementaire geschiedenis waarvan men in de toekomst zich afvraagt wat mensen toch bezielt heeft.
pi_156317473
quote:

[..]

Zoals al bepleit, je hoeft niet voor te stemmen, kortom ook als je voor bent, mag je dat prima stemmen natuurlijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 23 september 2015 @ 11:29:53 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156317484
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:28 schreef Wespensteek het volgende:
Zit er niet goed uit. Straks halen ze het ook nog, referendum, minstens twee debatten, wat kamervragen, dat gaat toch al snel 40-100 miljoen kosten afhankelijk van de uitslag. Maar goed dan heb je ook mogen stemmen en ligt er weer een stuk bureaucratie en parlementaire geschiedenis waarvan men in de toekomst zich afvraagt wat mensen toch bezielt heeft.
Je kunt je ook, net als het gros van Nederland, je druk maken over Utopia en het songfestival. Ieder zijn meug. Ik ben blij dat er nog mensen interesse tonen in de politiek en het uitoefenen van invloed hierop. In plaats van enkel defaïtisme en cynisme.
The End Times are wild
pi_156317497
quote:
De kosten kunnen een stuk omlaag wanneer je eens normale techniek gaat inzetten, DigID is dermate goed geïmplementeerd dat je dat prima voor referenda kunt gebruiken.
  woensdag 23 september 2015 @ 11:32:28 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156317523
De kosten zijn echt verwaarloosbaar ten opzichte van de staatsuitgave.
Vergelijk het met de aanschaf van een ei op een huishoudbudget, waar ook nog de hypotheek, de kinderopvang en de auto van betaald moeten worden.
The End Times are wild
  woensdag 23 september 2015 @ 11:35:12 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156317554
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:08 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]

Een laatste push is belangrijk. Het zou jammer zijn als het schip toch nog zinkt in het zicht van de haven.
is het vanuit democratisch oogpunt jammer als dit faalt?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156317599
quote:
3s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:35 schreef Re het volgende:

[..]

ja
(she/her)
pi_156317613
quote:

[..]

Als je democratie interpreteert zoals D66, dan zal het vast niet jammer zijn, maar die hebben sowieso al twee decennia niet meer door waar hun D voor staat.
pi_156317628
quote:

[..]

Ik denk dat het vooral de volledig lamgeslagen houding aangeeft.
Ik ben niet per definitie een groot voorstander van de huidige democratie, ik geloof in micro democratie en referenda zijn daar een prima middel voor.
  woensdag 23 september 2015 @ 11:40:39 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156317664
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral de volledig lamgeslagen houding aangeeft.
Ik ben niet per definitie een groot voorstander van de huidige democratie, ik geloof in micro democratie en referenda zijn daar een prima middel voor.
de mens is passief op dat gebied, waarom moet men geforceerd actief meedoen, zo is de mens niet geprogrammeerd
pi_156317693
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt je ook, net als het gros van Nederland, je druk maken over Utopia en het songfestival. Ieder zijn meug. Ik ben blij dat er nog mensen interesse tonen in de politiek en het uitoefenen van invloed hierop. In plaats van enkel defaïtisme en cynisme.
Het uitoefenen van invloed middels een raadgevend referendum over dit verdrag? Ik moet het nog zien zelfs als er Nee uitkomt dat het enige invloed gaat hebben op het beleid anders dan mogelijk extra bezuinigingen.
pi_156317696
quote:
3s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:40 schreef Re het volgende:

[..]

de mens is passief op dat gebied, waarom moet men geforceerd actief meedoen, zo is de mens niet geprogrammeerd
het vervelende met democratie is dat men vervelende besluiten kunt nemen tegen een minderheid, en dat men ook nog zegt: Dit is eerlijk, alleen daarom is democratie flawed.
  woensdag 23 september 2015 @ 11:44:10 #26
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156317735
pieterkleinrtl twitterde op woensdag 23-09-2015 om 08:04:16 Doe mij maar dat referendum: 'Kan ons land worden gered uit Europa?' #geenpeil #euColumn. http://t.co/IzUcheSeXG reageer retweet
quote:
Kan ons land worden gered uit Europa?

Adjunct-hoofdredacteur Pieter Klein over wat hem bezighoudt in zijn werk en privéleven.

De eerste keer dat ik hoorde van de referendum-actie van Geenpeil lag ik dubbel van het lachen. Wat een handige donderstenen, wat een boeven! Slimme actie, dacht ik. Het onbehagen over 'de politiek' en over Europa mobiliseren met een serieuze actie voor een 'raadgevend referendum'. Weken campagne voeren, dagelijks lol met nieuwe berichten op je provocerende site, en de politieke elite uitdagen en tarten tot je erbij neervalt. Wat een stunt - ze konden alleen maar winnen, zelf bij verlies.

De tweede gedachte was er een van zelfverwijt. Ik nam mezelf kwalijk dat RTL Nieuws geen aandacht had besteed aan de wet die een raadgevend referendum sinds juli mogelijk maakt, dankzij een initiatief van PvdA, D66 en GroenLinks. Hetzelfde gold voor onze journalistieke stilte over de ondertekening van het Associatieverdrag van de Europese Unie (EU) met Oekraïne. Dat verdrag - dat de samenwerking met Oekraïne moet verstevigen - kán de opmaat zijn naar een toekomstig lidmaatschap van de EU. Verdere uitbreiding dus. Alle alarmbellen hadden toen moeten afgaan. Ik woon immers in het land waarin 61 procent eerder die Europese Grondwet afwees. Dat had meer aandacht verdiend.

De website Geenstijl, het Burgercomité EU en het Forum voor Democratie voelden het haarfijn aan, en sprongen in het gat. Het associatieverdrag werd aangegrepen om te pogen de Nederlandse burgers zich te laten uitspreken. Een beetje gekunsteld, maar iedereen snapt het punt. (Lees hier de verhelderende toelichting van m'n collega Hella Hueck). De kern is dat Geenpeil de 'noodrem' van een referendum uitprobeert om een 'democratisch tekort' in Europa aan de kaak te stellen. En om aan te tonen dat politici van de meeste partijen (minus SP, PVV en Partij voor de Dieren die tégen het associatieverdrag stemden) de voeling met wat er leeft onder het volk volkomen zijn verloren.

De actie stelt de 'angst van de heersende politieke orde om burgers inspraak te geven' aan de kaak, en de overdracht van macht en bevoegdheden aan Brussel. In de woorden van Thierry Baudet, een van de initiatiefnemers: "We moeten ergens beginnen om de EU te bestrijden en ons land terug te veroveren.'' Eigenlijk is de achterliggende vraag van Geenpeil dus of Nederland kan worden verlost uit de klauwen van een steeds machtiger Europa.

Ik heb wekenlang geaarzeld of ik mijn handtekening zou gaan zetten. Ik voel me namelijk niet thuis bij de verbeten, agressieve manier waarop campagne wordt gevoerd. Werkelijk álles werd erbij gesleept - de vluchtelingencrisis, Griekenland - met een toon en met formuleringen waarbij ik me niet senang voel: inderdaad tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Bij voorkeur karaktermoord plegend op een ieder die enige nuance zoekt. Vandaar de kritiek dat het een 'haatgevend' referendum zou zijn, of dat Geenpeil alleen zou willen 'stoken'. Ik vond het niet zo slim van Geenpeil - wie campagne voert, moet bondgenoten zoeken, geen vijanden maken.

Enfin - ik ben eruit. Geenpeil heeft nog vier dagen te gaan om van 220.000 de vereiste 300.000 te halen, voordat dat referendum er echt komt. Ik ga vandaag tóch tekenen. Als zoveel mensen kennelijk de behoefte voelen om zich uit te spreken, dan zegt de democraat in mij dat dat dat steun verdient. (Als de 300.000 niet wordt gehaald, roept dat wel de vraag op of Nederland het allemaal wel prima vindt, of juist niet, maar dit terzijde). Willen we een debat over de toekomst van Europa? Laten we dat dan voeren, en politici in de gelegenheid stellen de degens te kruisen en ons te overtuigen. Of niet.

Ik vrees wel dat ik een a-typische ondertekenaar ben. Ik ben namelijk - per saldo - voor dat verdrag: immers, waarom zou het recht op zelfbeschikking Oekraïne - mogen worden ontzegd? Omdat Poetin dat niet leuk vindt? Oekraïne verdient dus steun en verankering; politiek, financieel, economisch, om bij te dragen aan de ontwikkeling van een democratische rechtsstaat. Valt volgens mij prima uit te leggen. Zó ingewikkeld is het nu ook weer niet.

Ik denk dat ons land niet moet worden gered uit Europa, maar uit de kramp die 'de politiek' in z'n greep houdt. Ik denk dat het project-Europa gered moeten worden. Het antwoord op de reeks crises in onze tijden is niet minder, maar juist meer Europa: een betere samenwerking. Het probleem is dat veel politici dat niet meer durven zeggen. Ze wijzen op de imperfecties van Brussel en de Unie, alsof ze géén invloed hebben, en nationale parlementen hun regeringen geen mandaat kunnen geven. Of naar huis kunnen sturen...

Enfin, ik hoop dus op de komst van het referendum. En, als dat net niet lukt, dan moeten de kiezers bij de volgende verkiezingen maar eens goed kijken naar de Europese paragrafen in de verkiezingsprogramma's.

Denk je dat onze toekomst in minder, of juist meer Europa ligt? En is dat wat je gevoel, of je intuïtie zegt - of is het je verstand?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_156317736
quote:

[..]

Hoho, ze gaan de democratie redden!

:')
pi_156317747
quote:
3s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:40 schreef Re het volgende:

[..]

In Zwitserland werkt het anders prima, een studie had ook uitgewezen dat gebieden waar burgers meer betrokken werden bij de politiek, het veel beter deden(economisch, maar ook het welzijn was in deze gebieden beter). Ik denk niet dat een mens daar echt passief voor is, maar dat voor politieke betrokkenheid een basis van vertrouwen en wederhoor nodig is. Laat nou net het vertrouwen in de politiek al jaren afnemen.

Zonde wel, maar we hebben dat als volk ook deels zelf in de hand.
pi_156317758
quote:
Als kosten je enigste klacht zijn dan zal het allemaal wel niet zo erg zijn.
  woensdag 23 september 2015 @ 11:45:44 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156317761
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

het vervelende met democratie is dat men vervelende besluiten kunt nemen tegen een minderheid, en dat men ook nog zegt: Dit is eerlijk, alleen daarom is democratie flawed.
het is idd een beetje achter de feiten aanhobbelen, en het gebrek aan eensgezindheid.. er zal altijd een minderheid zijn op welk gebied dan ook
pi_156317833
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:45 schreef karton2 het volgende:

[..]

Als kosten je enigste klacht zijn dan zal het allemaal wel niet zo erg zijn.
Het is volgens mij het enige gevolg van dat hele gedoe en inderdaad het is geen ramp natuurlijk, ik schat dat ongeveer 20-100 euro van door mij op te brengen/gebracht belastinggeld in die put beland, het is ten minste geen bodemloze put.
pi_156317876
quote:
3s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:45 schreef Re het volgende:

[..]

het is idd een beetje achter de feiten aanhobbelen, en het gebrek aan eensgezindheid.. er zal altijd een minderheid zijn op welk gebied dan ook
Uiteraard, maar het is nu steeds meer aan het uitdijen waardoor er steeds meer ongelijkheid ontstaat. Kijk alleen maar naar zaken als de zorg, pensioenen, of auto en accijnsbelastingen.
pi_156318049
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:23 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Geenstijl en vvd hahaha. Jij hebt niet op zitten letten de afgelopen jaren.
Oh ik ben mij ervan bewust dat zij nu zich ook tegen de VVD ageren want dat is hip maar uiteindelijk blijft het telegraaf niveau.
pi_156318118
quote:
Als kosten het probleem is dan kunnen we de democratie beter vervangen door een dictatuur. Scheelt je een hoop verkiezingen en twee kamers met politici. :')
  woensdag 23 september 2015 @ 12:06:58 #35
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156318133
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Uiteraard, maar het is nu steeds meer aan het uitdijen waardoor er steeds meer ongelijkheid ontstaat. Kijk alleen maar naar zaken als de zorg, pensioenen, of auto en accijnsbelastingen.
op een gegeven moment zal er een critical mass ontstaan wanneer de inbreuk op de primaire behoeftes zodanig wordt aangetast dat er niets anders op zit dan interventie. Iets wat in andere landen al gebeurd is waaronder de Oekraine.

Dit referendum laat wel zien dat we daar nog lang niet zijn, wellicht dat de early adopters van de verandering zich nu roeren, maar meer is het nog niet
pi_156318149
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:06 schreef grimselman het volgende:

[..]

Als kosten het probleem is dan kunnen we de democratie beter vervangen door een dictatuur. Scheelt je een hoop verkiezingen en twee kamers met politici. :')
Nee democratie heeft nog enig nut tov een dictatuur, alhoewel ik de laatste tijd steeds meer mijn vraagtekens begin te zetten.
  woensdag 23 september 2015 @ 12:24:00 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156318463
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee democratie heeft nog enig nut tov een dictatuur, alhoewel ik de laatste tijd steeds meer mijn vraagtekens begin te zetten.
Dictaturen hebben, net als bv pseudowetenschappen als alternatieve geneeskunde, geen zelfreinigend of corrigerend vermogen. Democratieën wel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 23 september 2015 @ 12:28:01 #38
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156318551
Waarom is mijn reactie weggehaald?
pi_156318611
quote:
Lekker bezig! _O_
Copthorne 2.0
  woensdag 23 september 2015 @ 12:47:40 #40
440653 BarryOSeven
pi_156318946
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:30 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Lekker bezig! _O_
Zal het nog maar eens posten.

Valt het jullie ook op dat er met

10 dagen - 100k stemmen nodig
8 dagen - 80k stemmen nodig
4,5 dag - 45k stemmen nodig.

Zoals ik net al zei, maar iemand heeft de reactie weggehaald.

Volgens mij zijn ze er al, en willen ze Vieze Pecht even met het hoofd op het bureau laten slaan.
pi_156318952
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk er net anders over.

Ik denk: Als ze niets weten, dan tekenen ze sowieso niet. Als www.geenpeil.nl onder hun aandacht wordt gebracht zijn er 2 mogelijkheden: of ze tekenen wel, of ze tekenen niet. Aangezien niet tekenen geen invloed heeft (want dat zouden ze ook niet gedaan hebben als ze er nooit van gehoord hadden), is het geven van aandacht aan het onderwerp altijd goed.
Aandacht geven aan onderwerpen en die bespreken is in vele gevallen goed. Maar om er dan meteen een referendum aan vast te zetten . Kom op hoor. Dit is alleen maar een samenwerkingsverband wat als doel heeft handel en politieke stabiliteit. Dat Rusland dat niet wil is jammer voor ze.
pi_156318976
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zoals al bepleit, je hoeft niet voor te stemmen, kortom ook als je voor bent, mag je dat prima stemmen natuurlijk.
Maar straks mag ik wel even gaan stemmen omdat anders alleen die 300.000 op komen dagen en de rest weg blijft?
pi_156319018
quote:
Ik nam mezelf kwalijk dat RTL Nieuws geen aandacht had besteed aan de wet die een raadgevend referendum sinds juli mogelijk maakt, dankzij een initiatief van PvdA, D66 en GroenLinks
Nu trekken ze zich massaal terug .
  woensdag 23 september 2015 @ 12:56:00 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156319109
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:51 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nu trekken ze zich massaal terug .
Eigenlijk wel vreemd, want omdat zij initiatiefnemers zijn van de referendumwet zouden ze dit juist moeten toejuichen. Ongeacht het onderwerp!
The End Times are wild
pi_156319138
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:47 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Zal het nog maar eens posten.

Valt het jullie ook op dat er met

10 dagen - 100k stemmen nodig
8 dagen - 80k stemmen nodig
4,5 dag - 45k stemmen nodig.

Zoals ik net al zei, maar iemand heeft de reactie weggehaald.

Volgens mij zijn ze er al, en willen ze Vieze Pecht even met het hoofd op het bureau laten slaan.
Of ze er al zijn durf ik niet te zeggen, maar ze zullen ongetwijfeld een grote veiligheidsmarge ingebouwd hebben (deels omdat een deel van de handtekeningen ongeldig kan worden verklaard en deels om nog extra mensen over de streep te halen). In tegenstelling tot wat ik eerder had gezegd verwacht ik nu wel dat ze het gaan redden :)
  woensdag 23 september 2015 @ 12:57:25 #46
45206 Pietverdriet
pi_156319142
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eigenlijk wel vreemd, want omdat zij initiatiefnemers zijn van de referendumwet zouden ze dit juist moeten toejuichen. Ongeacht het onderwerp!
Het laat het paternalisme goed zien bij deze partijen, je mag stemmen op wat zij goed vinden.
pi_156319190
Dit referendum gaat sowieso nergens over, want de Tweede Kamer gaat niet over het associatieverdrag.

Voor het associatieverdrag geldt deze procedure:
quote:
Deze procedure is één van de bijzondere wetgevingsprocedures die in de Europese Unie gebruikt worden. De akkoordprocedure wordt gebruikt bij het sluiten van veel internationale overeenkomsten. De akkoordprocedure slaat op de rol die de wetgevende instellingen van de EU, het Europees Parlement en de Raad van Ministers, spelen; die keuren een overeenkomst goed of af, maar hebben verder geen invloed op hoe een overeenkomst er uiteindelijk uit komt te zien.

In het kort verloopt de procedure als volgt. De Europese Commissie legt een internationale overeenkomst voor aan de Raad van Ministers (Raad) en het Europees Parlement (EP). Die stemmen over het voorstel. Wanneer Raad en EP vóór stemmen, kan de internationale overeenkomst, voor zover het de Europese Unie betreft, van kracht worden.
http://www.europa-nu.nl/id/vh7bi4zutqzf/akkoordprocedure_acc
http://www.europa-nu.nl/id/vh7dosdm4dzj/associatie_overeenkomst

Degenen die tegen dit verdrag zijn, hadden dus moeten stemmen bij de EU-verkiezingen op een partij die geen verdere uitbreiding wilde.

Dit referendum gaat dus nergens over, wat het nationale parlement er van vindt, is niet relevant.
pi_156319208
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Misschien juichen ze het in het algemeen wel toe. Alleen op dit punt vinden ze het waarschijnlijk net als de meeste mensen een referendum niet waard.
  woensdag 23 september 2015 @ 13:02:20 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156319239
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:00 schreef Chadi het volgende:

[..]

Misschien juichen ze het in het algemeen wel toe. Alleen op dit punt vinden ze het waarschijnlijk net als de meeste mensen een referendum niet waard.
Er zijn toch een aantal individuele kamerleden geweest van die partijen die wel getekend hebben? In ieder geval van D66. Terwijl ze tevens aangaven met het referendum vóór te gaan stemmen. Die mensen heb ik democratisch hoger in mijn achting dan mensen die roepen pro-democratie te zijn maar dit referendum proberen tegen te houden.
The End Times are wild
pi_156319250
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:59 schreef Wombcat het volgende:
Dit referendum gaat sowieso nergens over, want de Tweede Kamer gaat niet over het associatieverdrag.

Voor het associatieverdrag geldt deze procedure:

[..]

http://www.europa-nu.nl/id/vh7bi4zutqzf/akkoordprocedure_acc
http://www.europa-nu.nl/id/vh7dosdm4dzj/associatie_overeenkomst

Degenen die tegen dit verdrag zijn, hadden dus moeten stemmen bij de EU-verkiezingen op een partij die geen verdere uitbreiding wilde.

Dit referendum gaat dus nergens over, wat het nationale parlement er van vindt, is niet relevant.
Onze Minister kan tegen stemmen in opdracht van het Parlement en volk.
pi_156319260
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het laat het paternalisme goed zien bij deze partijen, je mag stemmen op wat zij goed vinden.
Zij maken het juist mogelijk om een referendum te starten. Dus dan klopt je stelling niet.
pi_156319289
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn toch een aantal individuele kamerleden geweest van die partijen die wel getekend hebben? In ieder geval van D66. Terwijl ze tevens aangaven met het referendum vóór te gaan stemmen. Die mensen heb ik democratisch hoger in mijn achting dan mensen die roepen pro-democratie te zijn maar dit referendum proberen tegen te houden.
Omdat democratie bestaat bij de gratie van het referendum? Alleen voorstanders daarvan zijn democratisch?
  woensdag 23 september 2015 @ 13:06:55 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156319329
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:05 schreef Chadi het volgende:

[..]

Omdat democratie bestaat bij de gratie van het referendum? Alleen voorstanders daarvan zijn democratisch?
Nee, en dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb gezegd dat politici die vóór het referendum tekenen hoger in mijn achting staan dan politici die dit proberen te dwarsbomen.
The End Times are wild
pi_156319396
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, en dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb gezegd dat politici die vóór het referendum tekenen hoger in mijn achting staan dan politici die dit proberen te dwarsbomen.
Er is niemand die het dwarsboomt. Je bent of voor of tegen. Maar als je tegen bent dan dwarsboom je het blijkbaar. Dat is een vrije keuze. Beetje ondemocratische gedachte van je :)
pi_156319470
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:49 schreef Chadi het volgende:

[..]

Maar straks mag ik wel even gaan stemmen omdat anders alleen die 300.000 op komen dagen en de rest weg blijft?
Er is meen ik 30 procent opkomst nodig, iets wat trouwens belachelijk is, maar dat terzijde.
pi_156319515
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is meen ik 30 procent opkomst nodig, iets wat trouwens belachelijk is, maar dat terzijde.
Dat is wel extreem laag. Ben benieuwd of het überhaupt gehaald gaat worden bij dit referendum. De meeste die ik ken en meedoen doen het meer om te sarren.
pi_156319572
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

30 procent opkomst lijkt me moeilijk haalbaar voor een onderwerp als deze.

Tenzij ze de discussie breder trekken naar een standpunt over de algehele tendens / koers bij de EU (dus afdracht steeds meer bevoegdheden door lidstaten, minder soevereiniteit voor lidstaten, problemen die het vrije verkeer van personen met zich meebrengt, problemen met de muntunie enz).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_156319600
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:17 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat is wel extreem laag. Ben benieuwd of het überhaupt gehaald gaat worden bij dit referendum. De meeste die ik ken en meedoen doen het meer om te sarren.
Extreem laag? Bij de Europese verkiezingen was een opkomst percentage van 42%, mogen we dan ook wel ongeldig verklaren lijkt me.

Kortom, je moet eerst 15K mensen vinden die het in gang willen zetten, vervolgens 300.000 mensen vinden voordat je uberhaupt een referendum hebt, en mocht je dan ook nog eens 30% landelijke opkomst halen, dan gaan de heren eens babbelen over iets wat nog niet eens bindend is, kijk dat is democratie in Nederland.
  woensdag 23 september 2015 @ 13:25:36 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156319691
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

30 procent opkomst lijkt me moeilijk haalbaar voor een onderwerp als deze.

Tenzij ze de discussie breder trekken naar een standpunt over de algehele tendens / koers bij de EU (dus afdracht steeds meer bevoegdheden door lidstaten, minder soevereiniteit voor lidstaten, problemen die het vrije verkeer van personen met zich meebrengt, problemen met de muntunie enz).
In mijn ogen gaat het impliciet dan ook meer daar om.
The End Times are wild
pi_156320083
Als de 300k wordt gehaald dan hoop ik op een debat tussen Wilders en Verhofstadt :~
pi_156320574
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Extreem laag? Bij de Europese verkiezingen was een opkomst percentage van 42%, mogen we dan ook wel ongeldig verklaren lijkt me.

Kortom, je moet eerst 15K mensen vinden die het in gang willen zetten, vervolgens 300.000 mensen vinden voordat je uberhaupt een referendum hebt, en mocht je dan ook nog eens 30% landelijke opkomst halen, dan gaan de heren eens babbelen over iets wat nog niet eens bindend is, kijk dat is democratie in Nederland.
Ik denk dat die drempels er zijn omdat er anders groeperingen zijn die dit gaan gebruiken ..misbruiken om om de week een referendum te houden ergens over.
pi_156320606
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:42 schreef karton2 het volgende:
Als de 300k wordt gehaald dan hoop ik op een debat tussen Wilders en Verhofstadt :~
Wilders en debat... Contradictio in terminis
  woensdag 23 september 2015 @ 14:01:53 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156320631
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:00 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik denk dat die drempels er zijn omdat er anders groeperingen zijn die dit gaan gebruiken ..misbruiken om om de week een referendum te houden ergens over.
Zo gemakkelijk is het niet om die 300K te bereiken. Het wordt nu nog spannend. Heb jij getekend of niet?
The End Times are wild
pi_156320660
17.5k per dag op dit moment. Moet binnen 3 dagen wel lukken. En we hebben nog 4,5 dagen.
  woensdag 23 september 2015 @ 14:05:57 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156320753
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:02 schreef Infection het volgende:
17.5k per dag op dit moment. Moet binnen 3 dagen wel lukken. En we hebben nog 4,5 dagen.
Het kan lukken, maar dan moeten we er met zń allen wel aan blijven trekken. Door mensen in onze directe omgeving te benaderen te tekenen. Als 5% van de mensen die reeds ondertekend hebben een actieve houding aanneemt zijn we binnen.
Blijven we semi-passief (alleen zelf tekenen) dan halen we het net niet. Het GS potientieel is nu wel uitgeput, ze moeten ergens anders vandaan komen.
The End Times are wild
pi_156320779
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het kan lukken, maar dan moeten we er met zń allen wel aan blijven trekken. Door mensen in onze directe omgeving te benaderen te tekenen. Als 5% van de mensen die reeds ondertekend hebben een actieve houding aanneemt zijn we binnen.
Blijven we semi-passief (alleen zelf tekenen) dan halen we het net niet. Het GS potientieel is nu wel uitgeput, ze moeten ergens anders vandaan komen.
Er is altijd nog dit: https://www.thunderclap.it/projects/31629-geenpeil

Morgen zullen alle mensen die zich hiervoor aangemeld hebben automatisch een berichtje de wereld in sturen via Twitter en/of Facebook.
  woensdag 23 september 2015 @ 14:09:11 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156320833
Social reach is 1,7 mijoen mensen. Als 1% daarvan tekent zijn we alweer op de helft van het nu nog te behalen aantal!
The End Times are wild
pi_156320879
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:09 schreef LXIV het volgende:
Social reach is 1,7 mijoen mensen. Als 1% daarvan tekent zijn we alweer op de helft van het nu nog te behalen aantal!
:Y

Ben wel benieuwd hoeveel handtekeningen dit morgen op gaat leveren.
pi_156320905
Exact 18.413
pi_156320964
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:09 schreef LXIV het volgende:
Ik denk helaas dat een groot deel van die 1,7 miljoen accounts van buitenlanders en kinderen (niet-stemgerechtigden) zijn.
pi_156321063
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:01 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wilders en debat... Contradictio in terminis
Wat dacht je van Verhofstadt dan?
pi_156321068
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dictaturen hebben, net als bv pseudowetenschappen als alternatieve geneeskunde, geen zelfreinigend of corrigerend vermogen. Democratieën wel.
Dat hangt af van de kiezers, normaal gesproken wel maar als een grote meerderheid te dom is om te poepen maakt het bar weinig uit.
  woensdag 23 september 2015 @ 14:21:25 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156321190
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:13 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik denk helaas dat een groot deel van die 1,7 miljoen accounts van buitenlanders en kinderen (niet-stemgerechtigden) zijn.
Dat denk ik ook. En honden en andere huisdieren niet te vergeten. Maar 1% is ook een voorzichtige schatting, toch?
The End Times are wild
pi_156321250
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. En honden en andere huisdieren niet te vergeten. Maar 1% is ook een voorzichtige schatting, toch?
Ik denk dat 1 promille dichterbij komt. Ik denk dat zeker 20% het bericht überhaupt pas na de deadline ziet. Maar het kan zeker een extra zet geven, daar niet van.
  woensdag 23 september 2015 @ 14:26:18 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156321322
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:23 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik denk dat 1 promille dichterbij komt. Ik denk dat zeker 20% het bericht überhaupt pas na de deadline ziet. Maar het kan zeker een extra zet geven, daar niet van.
Iedere stem is meegenomen, zeker nu het zo spannend wordt!
The End Times are wild
pi_156321420
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Iedere stem is meegenomen, zeker nu het zo spannend wordt!
Dat is ook waar. Ben wel benieuwd of de politiek/media het gewoon totaal negeert als de teller blijft steken op 293.000 of iets dergelijks.
pi_156321928
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:17 schreef karton2 het volgende:

[..]

Wat dacht je van Verhofstadt dan?
:D dat wordt wel lachen ja.
pi_156322270
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Democratieën hebben de grootste moeite om problemen daadwerkelijk aan te pakken, door de continue strijd van voor- en tegenstanders. Vandaar dat we opgescheept zitten met de multiculturele samenleving, en 'rupsje nooit genoeg' Brussel.
pi_156322467
Ik heb wel getekend, baat het niet schaadt het niet. Echter meen ik te herinneren dat die halve wijf jort kelder er wat mee te maken heeft. Hij gaf ook zijn motivatie erachter. Wat mij twee keer deed denken of dit wel nut heeft.
pi_156322631
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:00 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat er enigzins draagvlak moet zijn lijkt me logisch, maar een opkomst van 30% haal je zelden bij referenda, dat zie je bijvoorbeeld ook bij lokale situaties. Wat misschien een optie is, om referenda te koppelen aan de eerst volgende verkiezingen, dat scheelt in kosten en draagt bij aan de opkomst.
  woensdag 23 september 2015 @ 15:23:36 #81
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_156322704
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als je democratie interpreteert zoals D66, dan zal het vast niet jammer zijn, maar die hebben sowieso al twee decennia niet meer door waar hun D voor staat.
De democraten: "Alles is prima zolang het onze mening maar is".
  woensdag 23 september 2015 @ 15:27:19 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156322794
quote:

[..]

Precies.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156322886
Ik heb zojuist Alexander Pechtold heel verdrietig gemaakt...
I´m back.
  woensdag 23 september 2015 @ 15:33:13 #84
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_156322927
quote:
9s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:31 schreef Ryan3 het volgende:
^O^
pi_156322959
Ik zie dat ze de alleen de enveloppen tellen, zonder te kijken hoeveel formulieren er in zitten.
(En of het verder wel redelijk klopt)
  woensdag 23 september 2015 @ 15:38:15 #86
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156323036
quote:
9s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:31 schreef Ryan3 het volgende:
Tsja, die toevoeging verontwaardigde mij ook wel wat eigenlijk. Niet omdat ik Pechtold nou zo'n verschrikkelijk toffe peer vindt, maar vooral omdat het juist door toedoen van onder andere D66 nu mogelijk is om zo'n raadgevend referendum te organiseren.

Ik heb een week geleden wel getekend, maar begin me net als anderen steeds meer af te vragen wat dit nu eigenlijk daadwerkelijk op zal gaan leveren. Een simpel 'JA' of 'NEE' referendum zal de lading van het vraagstuk niet dekken, maar de kans is groot dat het wel in die mate over-gesimplificeerd zal worden.
  woensdag 23 september 2015 @ 15:38:42 #87
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156323051
Livestream, gewoon omdat het kan

Mijn reisverslagen
pi_156323073
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:38 schreef Belabor het volgende:

[..]

Tsja, die toevoeging verontwaardigde mij ook wel wat eigenlijk. Niet omdat ik Pechtold nou zo'n verschrikkelijk toffe peer vindt, maar vooral omdat het juist door toedoen van onder andere D66 nu mogelijk is om zo'n raadgevend referendum te organiseren.
  woensdag 23 september 2015 @ 15:41:49 #89
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156323131
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja goh, lees mijn hele reactie dan eens. Als je het gaat over-simplificeren als een 'JA' of 'NEE' vraag, dan ben ik het geheel met Pechtold eens. Als je er echter een soort vragenlijst van gaat maken of zoiets als de Likert-schaal gaat toepassen, dan worden zulke referenda wel ineens een stuk interessanter.

Dan kun je tenminste de daadwerkelijke houding van de burgers gaan peilen, in plaats van alle twijfelaars en sterk overtuigde stemmers op twee hopen te gooien. Dat verstoort de beeldvorming van wat de burgers daadwerkelijk denken en willen.
pi_156323144
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:38 schreef SeLang het volgende:

Ik begin nu wel meer te begrijpen waarom al die mensen zo'n moeite hebben met dat kinderachtige gedoe bij dit onderwerp.

Ik denk dat ze dit onderwerp wat serieuzer hadden moeten brengen, want hierdoor haken veel mensen af.
pi_156323192
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:41 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ja goh, lees mijn hele reactie dan eens. Als je het gaat over-simplificeren als een 'JA' of 'NEE' vraag, dan ben ik het geheel met Pechtold eens. Als je er echter een soort vragenlijst van gaat maken of zoiets als de Likert-schaal gaat toepassen, dan worden zulke referenda wel ineens een stuk interessanter.

Dan kun je tenminste de daadwerkelijke houding van de burgers gaan peilen, in plaats van alle twijfelaars en sterk overtuigde stemmer op twee hopen te gooien. Dat verstoort de beeldvorming van wat de burgers daadwerkelijk denken en willen.
Kunnen we dan voortaan bij de verkiezingen ook per onderwerp gaan kiezen op welke partij we stemmen?
  woensdag 23 september 2015 @ 15:45:27 #92
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156323237
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Kunnen we dan voortaan bij de verkiezingen ook per onderwerp gaan kiezen op welke partij we stemmen?
Zou ik geen slecht idee vinden, maar dan moet de hele samenstelling van de Tweede Kamer over de kop zodat elke portefeuille zijn eigen vertegenwoordiging krijgt.

Zo zou dus een streng asielbeleid samen kunnen gaan met een liberale arbeidsmarkt, als de Nederlanders dat zo willen. Ik zou het wel zien zitten eigenlijk.
pi_156323243
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:29 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dat is ook waar. Ben wel benieuwd of de politiek/media het gewoon totaal negeert als de teller blijft steken op 293.000 of iets dergelijks.
Waarschijnlijk zullen er dan ineens wel mediaberichten verschijnen.

Daarnaast zou het me niets verbazen als ze er nu al zijn..
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_156323378
Hebben ze eigenlijk ook al rekening gehouden met een foutmarge? Zat lolbroeken die maar wat invullen en opsturen, Pechtold had gisteren nog mail gekregen dat hij mee deed aan Geenpeil. :')

Maar in al die enveloppen zitten waarschijnlijk wel meerdere handtekeningen, gaat nog spannend worden.
pi_156323393
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:38 schreef SeLang het volgende:

Het postadres was toch gewoon de Kiesraad, niet de GS-HQ?
pi_156323403
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:49 schreef tralalala het volgende:
Hebben ze eigenlijk ook al rekening gehouden met een foutmarge? Zat lolbroeken die maar wat invullen en opsturen, Pechtold had gisteren nog mail gekregen dat hij mee deed aan Geenpeil. :')

Maar in al die enveloppen zitten waarschijnlijk wel meerdere handtekeningen, gaat nog spannend worden.
Ja, ik denk dat ze daarom nu nog zo hard lobbyen, omdat er een foutmarge van toch wel zeker 10% zit. Niet alleen lolbroeken, maar ook verkeerd ingevulde en dubbel ingevulde formulieren.
pi_156323429
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het postadres was toch gewoon de Kiesraad, niet de GS-HQ?
Nee, dat was voor de eerste 15K, deze moeten naar GS HQ
pi_156323433
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:49 schreef tralalala het volgende:

Lijkt me wel, hadden ze toen met Powned ook rekening mee gehouden (hadden ze uiteindelijk ook meer leden dan wat ze volgens de tussentijdse tellingen zogenaamd hadden).
pi_156323456
Ook de stream maar weer eens kijken dan.

Edit: Wanneer zijn die enveloppen binnen gekomen? Is dat alleen van vandaag?
pi_156323503
quote:

[..]

Ik vraag me af waarom je, ook al sta je achter de EU-politiek, dit niet gewoon zou willen voorleggen in een raadgevend referendum.
quote:
Ik heb een week geleden wel getekend, maar begin me net als anderen steeds meer af te vragen wat dit nu eigenlijk daadwerkelijk op zal gaan leveren. Een simpel 'JA' of 'NEE' referendum zal de lading van het vraagstuk niet dekken, maar de kans is groot dat het wel in die mate over-gesimplificeerd zal worden.
Ik zie het toch als een soort opiniepeiling, ongeacht welke vraag voorgelegd zal worden precies. Het is een raadgevend referendum, het verplicht de politiek nergens toe. Alleen heeft de politiek wrs toch ook wel in de gaten dat de scepsis over de EU behoorlijk gegroeid is. En dat komt niet alleen door de vluchtelingencrisis en hoe men daar mee omgaat, maar ook door natuurlijk de Griekenlandcrisis, de transferunie die opgetuigd wordt, de onverzadigbare annexatiedrift van de EUcraten, die ons in conflict brengt met Rusland, het creëren van arbeidsmigratiestroom van de armere landen binnen de EU naar de rijkere landen ten koste van de eigen laag opgeleide bevolking, de hiermee vergezeld gaande afbraak van de verzorgingsstaat, de uitholling van de soevereiniteit van lidstaten, de ongebreidelde bureaucratie van de EU, het ten tenhemelschreiende lobbyïsme bij de EU van corporate industry culminerend in een soort dictaat van TTIP met daarin ISDS, dat "5 presidents stuk" over de toekomst van de EU waarbij nationale begrotingen in feite worden vastgesteld door EUcraten, het steeds meer proberen beleid door te drukken door boetes op te leggen, de mankerende democratische invloed op al die processen.... en in feite is dat nog niet eens alles, want men bereidt EU al voor op nog grotere migratiestromen uit Afrika, waar de bevolking zich in 35 jaar heeft verdubbeld, waarbij het geboortecijfer in EU te laag is voor vervanging...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 23-09-2015 15:59:51 ]
I´m back.
pi_156323522
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, deze moesten officieel ook naar de Kiesraad. Maar die geeft geen tussenstanden, dus hebben ze opgeroepen het naar GS te sturen zodat zij een tussenstand kunnen bijhouden. Zij geven alle formulieren vervolgens door aan de Kiesraad.
pi_156323533
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah ik zie het al, op http://geenpeil.nl/geenpeil-faq/ staat inderdaad hun eigen adres, maar op het formulier het adres van de Kiesraad (https://www.referendumove(...)34116-definitief.pdf). GS zal zelf hun eigen ontvangen formulieren wel naar de Kiesraad brengen, maar sommigen (waaronder ik) zullen het ook wel meteen naar de Kiesraad hebben gestuurd (en zitten dus niet bij deze telling).
pi_156323536
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik begin nu wel meer te begrijpen waarom al die mensen zo'n moeite hebben met dat kinderachtige gedoe bij dit onderwerp.

Ik denk dat ze dit onderwerp wat serieuzer hadden moeten brengen, want hierdoor haken veel mensen af.
Vind ik ook. Daarom heb ik mijn stemmen naar Burgercomité EU verzonden.
pi_156323542
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:55 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Nee, deze moesten officieel ook naar de Kiesraad. Maar die geeft geen tussenstanden, dus hebben ze opgeroepen het naar GS te sturen zodat zij een tussenstand kunnen bijhouden. Zij geven alle formulieren vervolgens door aan de Kiesraad.
Oja, zo was het.
pi_156323566
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Oja, zo was het.
Kans is groot dat er ook een paar duizend direct naar de Kiesraad zijn gestuurd.
pi_156323583
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:57 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Kans is groot dat er ook een paar duizend direct naar de Kiesraad zijn gestuurd.
Ik heb iig een direct naar de Kiesraad gestuurd, dus tel die er maar bij op :D
  woensdag 23 september 2015 @ 15:58:22 #107
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156323607
Ik zie dit niet gebeuren, mensen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 23 september 2015 @ 15:58:24 #108
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156323608
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:54 schreef Ryan3 het volgende:
Ik vraag me af waarom je, ook al sta je achter de EU-politiek, dit niet gewoon zou willen voorleggen in een raadgevend referendum.
Misschien had je deze gemist, maar in principe heb ik dit al tegnover raptorix beschreven:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Ik zie het toch als een soort opiniepeiling, ongeacht welke vraag voorgelegd zal worden precies. *rest geknipt in verband met lange quote*
Dus je ziet het als een soort proteststem, bedoel je? Maar ik ben het met je eens verder, alleen bevestigd dit ook mijn mening zoals die ook in die afbeelding van raptorix staat: je kunt de gehele EU-problematiek niet in één referendum vatten, tenzij dat referendum dus slim uitgewerkt wordt of er meer dan één referendum plaats gaat vinden.
pi_156323727
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:58 schreef Belabor het volgende:

[..]

Misschien had je deze gemist, maar in principe heb ik dit al tegnover raptorix beschreven:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Dus je ziet het als een soort proteststem, bedoel je? Maar ik ben het met je eens verder, alleen bevestigd dit ook mijn mening zoals die ook in die afbeelding van raptorix staat: je kunt de gehele EU-problematiek niet in één referendum vatten, tenzij dat referendum dus slim uitgewerkt wordt of er meer dan één referendum plaats gaat vinden.
Als we een referendum krijgen en iets van 2/3 van de bevolking staat afwijzend tegenover de EU, is dat iig een niet mis te verstaan signaal, lijkt me. Als het ongeveer 50-50 dan gaat er geen signaal van uit natuurlijk. Maar ja, zo zie ik het dan toch idd. Ik ben iig sws benieuwd hoe de NL'ers denken over de EU ook en dan levert een referendum betere data dan de peilingen van Maurice de Hondt.
I´m back.
pi_156323740
Ik kan niet vinden op geenpeil hoeveel stemmen ze nu hebben. Iemand een link voor mij?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_156323753
Die livestream ook echt. Die gast kan geen enveloppe meer zien vanavond :D. Nja hij moet het ook maar vol zien te lullen.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  woensdag 23 september 2015 @ 16:04:47 #112
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_156323756
Zit die vent enveloppe te tellen. Niet slim. Kunnen toch ook meerdere handtekeningen in een envelop zitten?
  woensdag 23 september 2015 @ 16:05:26 #113
2964 Armageddon
pi_156323771
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:04 schreef maryen65 het volgende:
Ik kan niet vinden op geenpeil hoeveel stemmen ze nu hebben. Iemand een link voor mij?
260.000 ongeveer.
pi_156323805
Komt aardig wat per post binnen zo te zien. Gemiddeld 4 á 5 formulieren per enveloppe (was zijn inschatting) plus de 255.000 digitale formulieren die al binnen zijn. Gaan ze wel halen denk ik.
  woensdag 23 september 2015 @ 16:06:57 #115
2964 Armageddon
pi_156323822
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:04 schreef NoXia het volgende:
Zit die vent enveloppe te tellen. Niet slim. Kunnen toch ook meerdere handtekeningen in een envelop zitten?
René maakt de enveloppen NIET open, omdat GeenPeil ze maandag ongeopend aan de Kiesraad wil overhandigen. Op die manier kunnen we niet van fraude beticht worden.
  woensdag 23 september 2015 @ 16:07:36 #116
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156323840
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als we een referendum krijgen en iets van 2/3 van de bevolking staat afwijzend tegenover de EU, is dat iig een niet mis te verstaan signaal, lijkt me.
Tsja, maar een stem op 'NEE' kan van iemand zijn die fel tegen de EU is of iemand die heel erg twijfelt en toch maar dat antwoord gekozen heeft. De verschillen tussen opvatting zijn daarin ontzettend groot, dus zoveel zou zo'n vraag uiteindelijk niet zeggen.

quote:
Als het ongeveer 50-50 dan gaat er geen signaal van uit natuurlijk. Maar ja, zo zie ik het dan toch idd. Ik ben iig sws benieuwd hoe de NL'ers denken over de EU ook en dan levert een referendum betere data dan de peilingen van Maurice de Hondt.
Daarom ben ik dus een voorstander van de Likert-schaal in referenda: zo kun je zelf een punt kiezen tussen 'Heel erg mee eens' en 'Heel erg mee oneens' en krijg je een veel beter beeld van de attitudes onder de bevolking.

Kost natuurlijk wel veel langer om de resultaten te analyseren, maar goed, daar hebben we tegenwoordig computers voor! :)
pi_156323847
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:05 schreef Armageddon het volgende:

[..]

260.000 ongeveer.
Oke thxx
pi_156323880
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:04 schreef maryen65 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)e_zijn_er_bijna.html

Dit was vanochtend. Zal inmiddels al wel weer meer zijn.
pi_156323915
Natuurlijk wel veel kans op ongein, of allemaal dubbele meuk (digitaal en papier) etc. Kiesraad heeft nog zat te doen maandag :D.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_156323940
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:08 schreef Infection het volgende:

[..]

http://www.geenstijl.nl/m(...)e_zijn_er_bijna.html

Dit was vanochtend. Zal inmiddels al wel weer meer zijn.
Ja die had ik gezien vanmorgen
pi_156323982
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:07 schreef Belabor het volgende:

[..]

Tsja, maar een stem op 'NEE' kan van iemand zijn die fel tegen de EU is of iemand die heel erg twijfelt en toch maar dat antwoord gekozen heeft. De verschillen tussen opvatting zijn daarin ontzettend groot, dus zoveel zou zo'n vraag uiteindelijk niet zeggen.

[..]

Daarom ben ik dus een voorstander van de Likert-schaal in referenda: zo kun je zelf een punt kiezen tussen 'Heel erg mee eens' en 'Heel erg mee oneens' en krijg je een veel beter beeld van de attitudes onder de bevolking.

Kost natuurlijk wel veel langer om de resultaten te analyseren, maar goed, daar hebben we tegenwoordig computers voor! :)
Een stem op partij X kan ook heel overtuigend zijn, of een enorme twijfel. Ook bij de reguliere verkiezingen dus maar een Likert-schaal gebruiken?

Daarnaast is het dan het slimst om op de extremen te stemmen (heel erg mee (on)eens), ook al neig je misschien maar een beetje naar een kant, aangezien je bij de extremen het meeste invloed hebt op het gemiddelde.
  woensdag 23 september 2015 @ 16:12:15 #122
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_156323986
Doet me een beetje denken aan geenstijl TV toen ze leden nodig hadden; uiteindelijk hadden ze veel meer dat dat ze zeiden.

Ze hebben het ook al; dat weten hun dat weten 'wij' niet.
  woensdag 23 september 2015 @ 16:13:59 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156324040
Ik denk: digitaal nu 260.000
In enveloppen bij GS en de kiesraad: 10.000 (meerdere handtekeningen per envelop mogelijk).
Met die thunderclap van morgen nog eens 10.000

Dat betekent dat er nog 20.000 binnen moeten komen in 4 dagen.

5000 per dag. Dat is te doen, dat is zeker te halen. Als we ons inspannen. Vanavond maar eens met de fiets langs wat offline personen.
The End Times are wild
  woensdag 23 september 2015 @ 16:15:31 #124
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156324084
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:12 schreef MrBadGuy het volgende:
Een stem op partij X kan ook heel overtuigend zijn, of een enorme twijfel. Ook bij de reguliere verkiezingen dus maar een Likert-schaal gebruiken?
Er werd al eerder voorgesteld om te stemmen per portefeuille (Defensie, zorg, onderwijs etc. etc.) bij de TK verkiezingen. Dit is nu niet mogelijk met de huidige vorm van de TK, maar ik zou het wel een goed idee vinden.

Je hebt gelijk dat het op de huidige manier voor TK-verkiezingen ook een twijfel kan zijn. Echter heb je dan de keuze uit een groot aantal partijen, en bij een referendum maximaal uit twee of drie mogelijke antwoorden. Daar zit wel een wezenlijk verschil in.

quote:
Daarnaast is het dan het slimst om op de extremen te stemmen (heel erg mee (on)eens), ook al neig je misschien maar een beetje naar een kant, aangezien je bij de extremen het meeste invloed hebt op het gemiddelde.
Het gaat er niet om wat het "slimst" is, het gaat er om dat je een goed beeld wilt hebben van wat mensen denken. Als iedereen bij een Likert schaal oneerlijke antwoorden zou geven, dan zou het inderdaad niet de juiste methode zijn. Als iedereen eerlijk stemt, geeft het een veel beter beeld van hoe mensen echt denken.
pi_156324406
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:15 schreef Belabor het volgende:

[..]

Er werd al eerder voorgesteld om te stemmen per portefeuille (Defensie, zorg, onderwijs etc. etc.) bij de TK verkiezingen. Dit is nu niet mogelijk met de huidige vorm van de TK, maar ik zou het wel een goed idee vinden.

Je hebt gelijk dat het op de huidige manier voor TK-verkiezingen ook een twijfel kan zijn. Echter heb je dan de keuze uit een groot aantal partijen, en bij een referendum maximaal uit twee of drie mogelijke antwoorden. Daar zit wel een wezenlijk verschil in.

[..]

Het gaat er niet om wat het "slimst" is, het gaat er om dat je een goed beeld wilt hebben van wat mensen denken. Als iedereen bij een Likert schaal oneerlijke antwoorden zou geven, dan zou het inderdaad niet de juiste methode zijn. Als iedereen eerlijk stemt, geeft het een veel beter beeld van hoe mensen echt denken.
Iedereen eerlijk stemmen is in zo'n geval een illusie. Ik zou stemmen op de manier zodat ik het meeste invloed heb op de uiteindelijk uitslag, dus zonder nuances aan te brengen.

Probleem bij zo'n systeem is wel welke vragen je naar voren je zou moeten brengen, de formulering van deze vele vragen, conflicterende antwoorden (lagere belastingen willen en meer uitgeven aan van alles en nog wat, maar de staatsschuld moet wel binnen de perken blijven), het analyseren van de vele gegevens die ieder weer op zijn eigen manier gaat uitleggen, etc.

Dan heb ik liever gewoon het huidige systeem, met misschien zo af en toe een referendum over echt belangrijke vraagstukken (zoals het afdragen van allemaal bevoegdheden en onze autonomie).
pi_156324448
1115 enveloppen volgens de telling van Van Leeuwen, dat zullen volgens zijn eigen schatting zo'n 4000-5000 handtekeningen zijn :)
pi_156324471
Was lachen met die stream, 1115 stemmen geteld
pi_156324711
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:27 schreef maryen65 het volgende:
Was lachen met die stream, 1115 stemmen enveloppen geteld
Waar meerdere stemmen in kunnen zitten ;)
pi_156324731
Ik denk dat juist de eveneloppen veel stemmen bevatten, zijn toch al snel mensen die er wat meer uitprinten en hun gezinsleden/vrienden ook laten tekeken.
  woensdag 23 september 2015 @ 16:37:34 #130
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156324743
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:25 schreef MrBadGuy het volgende:
Iedereen eerlijk stemmen is in zo'n geval een illusie. Ik zou stemmen op de manier zodat ik het meeste invloed heb op de uiteindelijk uitslag, dus zonder nuances aan te brengen.
Ik denk dat dit helaas een gevolg is van ons huidige electoraat. Mensen stemmen veelal niet meer op wat hun het meest nabij ligt, maar kiezen er liever voor om "strategisch" te stemmen of zo extreem mogelijk te stemmen om de kiezers waar ze het meest mee oneens zijn in de weg te zitten.

Ik neem je niets kwalijk, maar ik vind dat persoonlijk de verkeerde manier om met je stem om te gaan. Maar goed, daarom hebben wij gelukkig een democratie.
quote:
Probleem bij zo'n systeem is wel welke vragen je naar voren je zou moeten brengen, de formulering van deze vele vragen, conflicterende antwoorden (lagere belastingen willen en meer uitgeven aan van alles en nog wat, maar de staatsschuld moet wel binnen de perken blijven), het analyseren van de vele gegevens die ieder weer op zijn eigen manier gaat uitleggen, etc.
Tsja, in mijn ogen is dat in de huidige situatie minstens zo'n groot probleem. Ik zie niet in waarom het formuleren van goede vragen voor bijvoorbeeld een Likert-schaal lastiger zou zijn dan voor een simpele ja/nee vraag.
pi_156324772
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:37 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat juist de eveneloppen veel stemmen bevatten, zijn toch al snel mensen die er wat meer uitprinten en hun gezinsleden/vrienden ook laten tekeken.
Er zaten een paar open enveloppen tussen waar soms tientallen formulieren in zaten. Eentje zelfs met 50. Vast van vrijwilligers die de straat op zijn gegaan.
pi_156324806
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:36 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Waar meerdere stemmen in kunnen zitten ;)
Ja klopt
pi_156325809
quote:

[..]

Het was ook Pechtold die EU verdragen wilde uitsluiten van referenda. Die motie is afgeschoten.
pi_156326262
quote:

[..]

Als we een referendum krijgen en iets van 2/3 van de bevolking staat afwijzend tegenover de EU, is dat iig een niet mis te verstaan signaal, lijkt me. Als het ongeveer 50-50 dan gaat er geen signaal van uit natuurlijk. Maar ja, zo zie ik het dan toch idd. Ik ben iig sws benieuwd hoe de NL'ers denken over de EU ook en dan levert een referendum betere data dan de peilingen van Maurice de Hondt.
De opkomst is dan ook nog relevant. Als die 25% is, dan zegt de uitkomst nog niet veel.
pi_156326596
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De opkomst is dan ook nog relevant. Als die 25% is, dan zegt de uitkomst nog niet veel.
Opkomst moet minimaal 30% zijn anders is de uitslag niet geldig.
pi_156326682
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat klopt idd. Als 25% maar meedoet zegt het niet veel. Ook zo'n referendum betekent natuurlijk dat je campagne moet voeren en betekent dat de discussie gaat leven bij de burger.
I´m back.
pi_156326802
quote:

[..]

Natuurlijk is dat wel een 'mis te verstaan signaal'. Dat hebben we toch gezien bij het referendum over de Europese grondwet?

Die opkomst was niet eens zo slecht meen ik me te herinneren, en maar liefst 66% van de mensen die zijn gaan stemmen stond afwijzend tegenover de Europese grondwet.

Dat signaal is ook niet opgepakt, men heeft het project gewoon voortgezet, en de 'tegenstemmers' weggezet als ongeïnformeerde gekkies zonder inhoudelijk verstand van zaken.

Ik zie ze gerust op diezelfde voet verder gaan. Desondanks ben ik wel voor een nieuw referendum gerelateerd aan de EU in de hoop dat het debat en referendum zo gespind wordt dat het uitdraait op een stellingname over de hele koers van de huidige EU.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_156326825
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel een 'mis te verstaan signaal'. Dat hebben we toch gezien bij het referendum over de Europese grondwet?

Die opkomst was niet eens zo slecht meen ik me te herinneren, en maar liefst 66% van de mensen die zijn gaan stemmen stond afwijzend tegenover de Europese grondwet.

Dat signaal is ook niet opgepakt, men heeft het project gewoon voortgezet, en de 'tegenstemmers' weggezet als ongeïnformeerde gekkies zonder inhoudelijk verstand van zaken.

Ik zie ze gerust op diezelfde voet verder gaan. Desondanks ben ik wel voor een nieuw referendum gerelateerd aan de EU in de hoop dat het debat en referendum zo gespind wordt dat het uitdraait op een stellingname over de hele koers van de huidige EU.
Kunnen ze niet blijven doen hoor...
I´m back.
pi_156326853
quote:
Het kabinet geeft 80 miljoen uit om 2 Rembrandt schilderijen te kopen, dus dan vindt ik dit referendum een betere bestemming voor dat geld
pi_156326878
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:01 schreef gdejong het volgende:

[..]

Het kabinet geeft 80 miljoen uit om 2 Rembrandt schilderijen te kopen, dus dan vindt ik dit referendum een betere bestemming voor dat geld
Die 80 miljoen mag van mij ook naar taalonderwijs.
pi_156326896
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kunnen ze niet blijven doen hoor...
Ik denk nog héél lang, wat EU betreft.

Voordat het zo ver komt is mooi TTIP er ook al doorgedrukt en hebben we nog minder zeggenschap of de mogelijkheid om nog fors bij te sturen.
pi_156326936
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:01 schreef gdejong het volgende:

[..]

Alhoewel ik helemaal niets zie in die aanschaf kun je die schilderijen altijd weer verkopen dat zal met deze uitslag niet meevallen tenzij je zelf politicus bent, die kunnen alles verkopen als een signaal dat hun standpunt steunt.
pi_156326987
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik denk nog héél lang, wat EU betreft.

Voordat het zo ver komt is mooi TTIP er ook al doorgedrukt en hebben we nog minder zeggenschap of de mogelijkheid om nog fors bij te sturen.
Ja, nou ja, kijk ik zie het zo, op een groter mondiaal niveau hebben wij burgers totaal geen invloed en ik denk, nadat ik dat interview zag van Sven Kokkelmans met Kofi Annan, dat de toekomst op langere termijn al zo'n beetje vast staat voor EU. Daar kan onze regering zelfs niets aan veranderen, ook al zou onze regering het er niet mee eens zijn. Laten we dus als sceptici en critici dan in ieder geval iets proberen, ook al is het voor de vorm dan.
I´m back.
pi_156327146
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Alhoewel ik helemaal niets zie in die aanschaf kun je die schilderijen altijd weer verkopen dat zal met deze uitslag niet meevallen tenzij je zelf politicus bent, die kunnen alles verkopen als een signaal dat hun standpunt steunt.
Ik denk niet dat die schilderijen weer verkocht worden. Zie je het al voor je dat de overheid zegt: "We hebben geld tekort, oh dan verkopen we de Rembrandt schilderijen toch gewoon!"

Als er naar het resultaat van het vorige referendum was geluisterd hadden we niet miljarden hoeven over te maken naar Griekenland... dus een referendum is erg veel waard
pi_156327214
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:14 schreef gdejong het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die schilderijen weer verkocht worden. Zie je het al voor je: "He de overheid heeft geld tekort, oh dan verkopen we de Rembrandt schilderijen toch gewoon?!

Als er naar het resultaat van het vorige referendum was geluisterd hadden we niet miljarden hoeven over te maken naar Griekenland... dus een referendum is erg veel waard
Je maakt een grapje. Als was geluisterd had je mogelijk gelijk, weet je al wat het probleem is?
pi_156327245
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je maakt een grapje. Als was geluisterd had je mogelijk gelijk, weet je al wat het probleem is?
Vertel?
pi_156327311
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:18 schreef gdejong het volgende:

[..]

Vertel?
Er is niet geluisterd en dat gaan ze nu ook niet doen.
  woensdag 23 september 2015 @ 18:22:38 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_156327326
Zo te zien gaan ze het misschien gewoon redden..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_156327359
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De politiek kan niet referenda blijven negeren, en zijn geloofwaardigheid blijven houden. Dan gaat de bevolking gewoon op andere partijen stemmen
  woensdag 23 september 2015 @ 18:26:32 #150
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_156327449
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:23 schreef gdejong het volgende:

[..]

De politiek kan niet referenda blijven negeren, en zijn geloofwaardigheid blijven houden. Dan gaat de bevolking gewoon op andere partijen stemmen
Voor wie heeft politiek geloofwaardigheid dan?
pi_156327459
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:23 schreef gdejong het volgende:

[..]

Ja dat bleek wel na het vorige referendum.
pi_156327620
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja dat bleek wel na het vorige referendum.
Wanneer de politiek altijd een referendum uitslag negeert zal dat anders zijn.
pi_156327716
quote:
5s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:26 schreef pfaf het volgende:

[..]

Voor wie heeft politiek geloofwaardigheid dan?
Touché . De politiek is zijn geloofwaardigheid voor mij ook al lang geleden verloren.
Maar de politici zelf hechten erg aan hun vermeende geloofwaardigheid, want een politicus zit liever in het kabinet dan in de oppositie.
pi_156327734
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:31 schreef gdejong het volgende:

[..]

Wanneer de politiek altijd een referendum uitslag negeert zal dat anders zijn.
niet bij dit referendum want de teksten zijn te complex voor de meeste burgers en ze weten niet waarover het gaat. Als het al een Nee zal worden zullen ze kijken naar het waarom en hooguit minimale aanpassingen doen en het weer doorvoeren. Ze gaan echt niet opnieuw met de hele EU en Oekraïne onderhandelen voor structurele aanpassingen. Dat is ook nauwelijks mogelijk want er wordt bijna niets in geregeld dat Nederland niet zou willen, het verdrag eist juist aanpassingen van de Oekraïne.
pi_156327856
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, kijk ik zie het zo, op een groter mondiaal niveau hebben wij burgers totaal geen invloed en ik denk, nadat ik dat interview zag van Sven Kokkelmans met Kofi Annan, dat de toekomst op langere termijn al zo'n beetje vast staat voor EU. Daar kan onze regering zelfs niets aan veranderen, ook al zou onze regering het er niet mee eens zijn. Laten we dus als sceptici en critici dan in ieder geval iets proberen, ook al is het voor de vorm dan.
Nederland doet toch exact wat Duitsland wil.

Tijdens de algemene beschouwingen, vroeg Halbe Zeilstra aan Mark Rutte, of hij aan Merkel wilde vragen of ze wilde ophouden met uitnodigende woorden tegenover vluchtelingen uit te spreken.

Soms lijkt de VVD campagne tegen zichzelf te voeren.
pi_156327882
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

niet bij dit referendum want de teksten zijn te complex voor de meeste burgers en ze weten niet waarover het gaat. Als het al een Nee zal worden zullen ze kijken naar het waarom en hooguit minimale aanpassingen doen en het weer doorvoeren. Ze gaan echt niet opnieuw met de hele EU en Oekraïne onderhandelen voor structurele aanpassingen. Dat is ook nauwelijks mogelijk want er wordt bijna niets in geregeld dat Nederland niet zou willen, het verdrag eist juist aanpassingen van de Oekraïne.
We hebben gezien waartoe dit soort verdragen leidt, het toevoegen van meer arme en/of corrupte landen aan de EU. Ik denk niet dat veel Nederlanders daar voor zijn en zullen ze daarom defensief tegen stemmen bij referenda over dergelijke onderwerpen, waardoor de politiek meer openheid moet geven om ze te overtuigen.
pi_156328045
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

niet bij dit referendum want de teksten zijn te complex voor de meeste burgers en ze weten niet waarover het gaat.
Dat verwijt (dat degenen die stemmen eigenlijk geen idee hebben waarover ze stemmen) geldt ook voor verkiezingen in het algemeen en vaak zelfs voor stemmingen in het parlement (het gros van de parlementariers stemt immers ook alleen maar voor of tegen omdat de fractiespecialist dat zegt). Als dat een criterium wordt voor het houden van verkiezingen kunnen we net zo morgen al een junta installeren.
pi_156328241
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:39 schreef gdejong het volgende:

[..]

We hebben gezien waartoe dit soort verdragen leidt, het toevoegen van meer arme en/of corrupte landen aan de EU. Ik denk niet dat veel Nederlanders daar voor zijn en zullen ze daarom defensief tegen stemmen bij referenda over dergelijke onderwerpen, waardoor de politiek meer openheid moet geven om ze te overtuigen.
Daar leidt dit verdrag dus niet toe al is het wel een eerste aanzet. Juist daarom is het aanvechten van dit verdrag vreemd, pas later wordt het echt spannend. Dit verdrag werd voor Polen al in 1998 getekend daarna volgde een lange periode waarbij het land zich moest aanpassen, dat was goed voor de Polen en voor Nederlandse bedrijven. De fouten werden pas gemaakt toen men veel te snel verder toetreding ging regelen en men de grens helemaal ging openzetten voor de Poolse loodgieter (Ik dacht 2005).
pi_156328265
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat verwijt (dat degenen die stemmen eigenlijk geen idee hebben waarover ze stemmen) geldt ook voor verkiezingen in het algemeen en vaak zelfs voor stemmingen in het parlement (het gros van de parlementariers stemt immers ook alleen maar voor of tegen omdat de fractiespecialist dat zegt). Als dat een criterium wordt voor het houden van verkiezingen kunnen we net zo morgen al een junta installeren.
Het is inderdaad een beproefde strategie in de politiek om het zo ingewikkeld mogelijk te maken en met halve waarheden of gewoon leugens te strooien, dat ze de bevolking kunnen manipuleren in de richting die zij willen
pi_156328286
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Je hebt gelijk maar het verschil is dat bij gewone stemmingen de politici er van profiteren en als ze er last van hebben gebruiken ze het argument om dit referendum te negeren.
pi_156328421
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Daar leidt dit verdrag dus niet toe al is het wel een eerste aanzet. Juist daarom is het aanvechten van dit verdrag vreemd, pas later wordt het echt spannend. Dit verdrag werd voor Polen al in 1998 getekend daarna volgde een lange periode waarbij het land zich moest aanpassen, dat was goed voor de Polen en voor Nederlandse bedrijven. De fouten werden pas gemaakt toen men veel te snel verder toetreding ging regelen en men de grens helemaal ging openzetten voor de Poolse loodgieter (Ik dacht 2005).
Dat juist dit verdrag word aangevochten komt doordat de mogelijkheid voor het regelen van een referendum pas sinds 1 juli van dit jaar mogelijk is.
In jouw voorbeeld over Polen zou ik pleiten voor meer referenda om te voorkomen dat het te snel gaat. Politici zijn echter heel sluw, je geeft ze een vinger en ze nemen zonder te vragen later je hele hand
pi_156328492
Kan aan mij liggen maar wat stopt iemand om dat formulier in te vullen met andermans gegevens?

Een email authenticatie? :')
pi_156328813
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kan aan mij liggen maar wat stopt iemand om dat formulier in te vullen met andermans gegevens?

Vroeg ik me ook al af. Ben benieuwd hoe ze aan willen tonen dat dit de daadwerkelijke personen waren. Een handtekening bewijst overigens niet zoveel.

Ik zou als ik wil het formulier namens een aantal mensen in kunnen vullen. Ik heb tenslotte toegang tot hun mail. Niet dat ik dat ook daadwerkelijk zou doen... :+
  Moderator / Miss SHO woensdag 23 september 2015 @ 19:10:15 #164
22592 crew  Ole
pi_156328891
Dat kan op papier toch ook?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 23 september 2015 @ 19:10:30 #165
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_156328903
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:10 schreef Ole het volgende:
Dat kan op papier toch ook?
Idd. Door ook de adressen in te vullen en te controleren kan je wel nagaan hoe authentiek 't is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_156329140
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:08 schreef Infection het volgende:

[..]

Vroeg ik me ook al af. Ben benieuwd hoe ze aan willen tonen dat dit de daadwerkelijke personen waren. Een handtekening bewijst overigens niet zoveel.

Ik zou als ik wil het formulier namens een aantal mensen in kunnen vullen. Ik heb tenslotte toegang tot hun mail. Niet dat ik dat ook daadwerkelijk zou doen... :+
Voor dit soort dingen zou DigiD wel handig zijn. Is een stuk lastiger om zonder toestemming iets te doen.
pi_156329996
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:55 schreef gdejong het volgende:

[..]

Dat juist dit verdrag word aangevochten komt doordat de mogelijkheid voor het regelen van een referendum pas sinds 1 juli van dit jaar mogelijk is.
In jouw voorbeeld over Polen zou ik pleiten voor meer referenda om te voorkomen dat het te snel gaat. Politici zijn echter heel sluw, je geeft ze een vinger en ze nemen zonder te vragen later je hele hand
Vreemd argument, gaat men dan nu elk verdrag en wet aanvechten omdat het kan?
pi_156333115
quote:

[..]

Nee.

Als 98 mensen willen dat de huizen van 2 worden verwoest omdat die 98 het dan 0,000001% beter krijgen en die 2 het verschrikkelijk veel slechter, dan is het niet democratisch om de wil van die 98 te volgen. Het algemeen belang, het belang van het volk als geheel, dicteert dan dat die huizen niet worden gesloopt.

Bovenstaand is het uitgangspunt van onze representatieve democratie. Die 98 zijn de baas in die zin dat zij de volksvertegenwoordiging kunnen kiezen, maar die volksvertegenwoordiging heeft de grondwettelijke taak alle 100 als geheel te vertegenwoordigen (artikeltje 50 Grondwet).

Het is niet zo dat directe democratie altijd het doel is geweest maar door een gebrek aan technologie voor indirecte democratie is gekozen.

En waarover zijn we nu eigenlijk ontevreden? Dat de Europese samenwerking na WOII ons de langstdurende vrede en meeste welvaart ooit heeft opgeleverd? Stel dat we na WOII met een referendum over de kwijtschelding (of verlichting) van honderd miljoen miljard aan Duitse schulden hadden moeten beslissen. Zouden "we" serieus de visie hebben gehad om dat te doen?
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  Forum Admin woensdag 23 september 2015 @ 21:27:42 #169
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156333920
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:

Je hebt een valide punt en ben zelf dus ook best "bang" dat er een heleboel duplicaten bijzitten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156334291
quote:
Amen
Have a heart that never hardens, and a temper that never tires, and a touch that never hurts.<br />-Charles Dickens
pi_156334666
Waar staat de teller nu op?
  woensdag 23 september 2015 @ 21:44:41 #172
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156334691
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:09 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Nee.

Als 98 mensen willen dat de huizen van 2 worden verwoest omdat die 98 het dan 0,000001% beter krijgen en die 2 het verschrikkelijk veel slechter, dan is het niet democratisch om de wil van die 98 te volgen. Het algemeen belang, het belang van het volk als geheel, dicteert dan dat die huizen niet worden gesloopt.

Bovenstaand is het uitgangspunt van onze representatieve democratie. Die 98 zijn de baas in die zin dat zij de volksvertegenwoordiging kunnen kiezen, maar die volksvertegenwoordiging heeft de grondwettelijke taak alle 100 als geheel te vertegenwoordigen (artikeltje 50 Grondwet).

Het is niet zo dat directe democratie altijd het doel is geweest maar door een gebrek aan technologie voor indirecte democratie is gekozen.

En waarover zijn we nu eigenlijk ontevreden? Dat de Europese samenwerking na WOII ons de langstdurende vrede en meeste welvaart ooit heeft opgeleverd? Stel dat we na WOII met een referendum over de kwijtschelding (of verlichting) van honderd miljoen miljard aan Duitse schulden hadden moeten beslissen. Zouden "we" serieus de visie hebben gehad om dat te doen?
ik vind persoonlijk een hulpmiddel als een referendum prima maar in deze vorm met deze vaagheid en opkomst zou ik er weinig waarde aan hechten, vooral omdat het onderwerp over de rug van dit vraagstuk wordt getild. Ik denk dat de meeste handtekeningen van burgers komen die denken dat er over EU JA/NEE zal worden getemd oid. niet over een verdragje met wat landen aar we voorheen geen toegang tot hadden.

Ik heb ook weinig problemen met de indirecte democratie op elk niveau en onderwerp zullen er minderheden zijn, maar de rechten van doe minderheden mogen nooit minder worden om die reden
pi_156334819
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:44 schreef vigen98 het volgende:
Waar staat de teller nu op?
Vanochtend op 255.000.
pi_156334827
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:47 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Vanochtend op 255.000.
Gaat hem niet worden.
pi_156334898
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:47 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Gaat hem niet worden.
Waarom niet? Ik zie ze het wel halen omdat ze onwijs veel handtekeningen op het laatst hebben gekregen.
  woensdag 23 september 2015 @ 21:49:22 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156334910
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:47 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Gaat hem niet worden.
Denk ik wel. Morgen is er een social media actie, vanavond loopt een twitter actie en er moeten nog duizenden papieren stemmen aan toegevoegd worden. Het zal lukken, maar er moet nog wel gewerkt worden.
Ik heb nu meer hoop dat het lukt dan 2 weken terug.
The End Times are wild
pi_156334991
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:49 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik zie ze het wel halen omdat ze onwijs veel handtekeningen op het laatst hebben gekregen.
Ik heb zo'n gevoel dat maar 5000 te kort krijgen :P
pi_156336121
quote:
3s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:44 schreef Re het volgende:

[..]

ik vind persoonlijk een hulpmiddel als een referendum prima maar in deze vorm met deze vaagheid en opkomst zou ik er weinig waarde aan hechten, vooral omdat het onderwerp over de rug van dit vraagstuk wordt getild. Ik denk dat de meeste handtekeningen van burgers komen die denken dat er over EU JA/NEE zal worden getemd oid. niet over een verdragje met wat landen aar we voorheen geen toegang tot hadden.

Ik heb ook weinig problemen met de indirecte democratie op elk niveau en onderwerp zullen er minderheden zijn, maar de rechten van doe minderheden mogen nooit minder worden om die reden
EU ja/nee referendum hebben we al gehad, het resultaat daarvan was duidelijk.
Nu is het zaak om de ongebreidelde uitbreiding van europa te remmen en geen kansloze landen toe te laten.

Als toen was geluisterd naar het volk was dit referendum niet eens nodig geweest en hadden we er als land heel wat beter voorgestaan.
pi_156336570
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:49 schreef LXIV het volgende:
vanavond loopt een twitter actie
Oh ja, wat dan?
  woensdag 23 september 2015 @ 22:30:56 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156336628
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:29 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Oh ja, wat dan?
Ik snap het niet helemaal (heb geen twitter), maar het staat op geenstijl
The End Times are wild
pi_156336751
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik snap het niet helemaal (heb geen twitter), maar het staat op geenstijl
Ik kan het er niet vinden.
  woensdag 23 september 2015 @ 22:36:36 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156336817
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:34 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik kan het er niet vinden.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/make_it_so.html

Het is geen twitter, maar whatsapp.

En dan is er nog iets wat THunderclap heet.
The End Times are wild
pi_156336876
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/make_it_so.html

Het is geen twitter, maar whatsapp.

En dan is er nog iets wat THunderclap heet.
Thunderclap gaat hopelijk zorgen voor die laatste paar duizend handtekeningen.
  woensdag 23 september 2015 @ 22:38:30 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156336885
Hoe dat allemaal werkt weet ik niet. Ik ben meer als die opa, die door het koude en natte Oost-Groningen heeft gefietst om 100 papieren handtekeningen op te halen en die denkt dat hij weer voor het Verzet bezig is, net als in 40-45. Alleen is de hoofdzetel van de vijand nu niet meer Berlijn maar Brussel. Ach ja, het begint beiden met een B.
The End Times are wild
  woensdag 23 september 2015 @ 22:39:37 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156336909
Trouwens, de sfeer op GS is gewoon heel goed en positief. Mensen die het gevoel hebben nu een verschil te kunnen maken als ze zich inspannen. Die samen sterk kunnen zijn om de gemeenschappelijke vijand een loer te draaien. Die de straat op gaan en aanbellen bij mensen voor handtekeningen.
The End Times are wild
  woensdag 23 september 2015 @ 22:42:04 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156336974
Die opa van die papieren handtekeningen (uit Oost-Groningen) had er ook alvast briefjes van 100 GULDEN bij gedaan, met het gezicht van Wilders erop. Ter vervanging van de euro, als straks die 300.000 stemmen binnen waren.
The End Times are wild
  woensdag 23 september 2015 @ 22:42:59 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156336992
Ik weet niet zeker of dit over 4 dagen echt een wettig betaalmiddel geworden is, maar hij bedoelt het vast goed.
The End Times are wild
pi_156337061
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:42 schreef LXIV het volgende:
Ik weet niet zeker of dit over 4 dagen echt een wettig betaalmiddel geworden is, maar hij bedoelt het vast goed.
Ik hoop het niet :')
  woensdag 23 september 2015 @ 22:46:15 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156337070
Je zult trouwens maar in Oost-Groningen wonen. Tussen al die communisten en verraders. En dan ook nog Den Haag, die zo snel mogelijk het gas onder je voeten vandaan pompt. De huizen daar waren sowieso al bijna niks meer waard. En dan nog die kleigrond en die voortdurende regen om je oren! Het is niet niks, om dan op je 89-ste nog de fiets te pakken (bijna niemand kan daar een auto betalen) en door die wind, door die regen, over die plakkerige natte klei heen te fietsen om handtekeningen voor een referendum te verzamelen. Terwijl je ieder moment vanuit een vervallen boerderij of schaapshut door een communist met een Kalashnikov neergeschoten kunt worden.
brrr. Moet er niet aan denken!
The End Times are wild
  woensdag 23 september 2015 @ 22:53:35 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156337315
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:46 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik hoop het niet :')
Ik weet niet hoe de beurs er op zal reageren. Het kan ook een boom geven, net als in Zwitserland
The End Times are wild
pi_156338079
thierrybaudet twitterde op woensdag 23-09-2015 om 23:14:22 We staan nu op 270.000. Steun de democratie! Laatste loodjes! #GeenPeil http://t.co/czNMb3pfZ4 doe het nu!!! reageer retweet
  woensdag 23 september 2015 @ 23:19:31 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156338157
30.000 en nog minstens 10.000 papieren handtekeningen!
Morgen die thunderclap er nog bij, dat zijn er ook wel 10.000

Nog even hard werken, en dan zijn we er!
The End Times are wild
pi_156338195
15K in 1 dag. Dit halen ze, makkelijk. + dat praktisch elke race tegen de klok (serious request, 555-acties, etc etc) halen altijd de meeste euro's/stemmen op het laatst.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 23 september 2015 @ 23:21:12 #194
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_156338222
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:46 schreef LXIV het volgende:
Je zult trouwens maar in Oost-Groningen wonen. Tussen al die communisten en verraders. En dan ook nog Den Haag, die zo snel mogelijk het gas onder je voeten vandaan pompt. De huizen daar waren sowieso al bijna niks meer waard. En dan nog die kleigrond en die voortdurende regen om je oren! Het is niet niks, om dan op je 89-ste nog de fiets te pakken (bijna niemand kan daar een auto betalen) en door die wind, door die regen, over die plakkerige natte klei heen te fietsen om handtekeningen voor een referendum te verzamelen. Terwijl je ieder moment vanuit een vervallen boerderij of schaapshut door een communist met een Kalashnikov neergeschoten kunt worden.
brrr. Moet er niet aan denken!
Stalingrad is er niks bij. Schijnt dat hippe bebaarde mensen uit de stad niet meer naar Nepal gaan om rond te trekken maar voortaan op expeditie naar Noord-Groningen gaan.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_156339781
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:19 schreef LXIV het volgende:
30.000 en nog minstens 10.000 papieren handtekeningen!
Morgen die thunderclap er nog bij, dat zijn er ook wel 10.000

Nog even hard werken, en dan zijn we er!
Hoe kom je aan die stand? :)

Nvm, zie het al. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Physsic op 24-09-2015 00:29:07 ]
  donderdag 24 september 2015 @ 08:05:38 #196
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156342802
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:42 schreef LXIV het volgende:
Die opa van die papieren handtekeningen (uit Oost-Groningen) had er ook alvast briefjes van 100 GULDEN bij gedaan, met het gezicht van Wilders erop. Ter vervanging van de euro, als straks die 300.000 stemmen binnen waren.
[ afbeelding ]
dit is toch best een eng idee, en dat heeft dan in het verzet gezeten
pi_156342958
(she/her)
pi_156343028
Jan Roos zit zo bij Goedemorgen Nederland aan tafel.
  donderdag 24 september 2015 @ 08:38:27 #199
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156343053
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:35 schreef Kaas- het volgende:
Jan Roos zit zo bij Goedemorgen Nederland aan tafel.
Hij gaat Oost-Groningers aansporen hun handtekening te zetten.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_156343081
Vandaag een paginagrote advertentie in de Telegraaf. Ze gaan het gewoon redden.
  donderdag 24 september 2015 @ 08:45:03 #201
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156343109
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:42 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Sorry, maar die man is gewoon achterlijk.

Eerst tegen Hitler strijden en dan in dezelfde soort bullshit trappen die een volksmenner als Wilders verkondigt.

Het zal de leeftijd wel zijn, vermoed ik.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 24 september 2015 @ 08:47:43 #202
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156343131
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:17 schreef Houtenbeen het volgende:
thierrybaudet twitterde op woensdag 23-09-2015 om 23:14:22 We staan nu op 270.000. Steun de democratie! Laatste loodjes! #GeenPeil http://t.co/czNMb3pfZ4 doe het nu!!! reageer retweet
Beseft die man dat kiezen om hier niet voor te tekenen ook democratie is?
  donderdag 24 september 2015 @ 08:49:16 #203
45206 Pietverdriet
pi_156343144
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:47 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Beseft die man dat kiezen om hier niet voor te tekenen ook democratie is?
Je begrijpt waar het om gaat?
  donderdag 24 september 2015 @ 08:57:46 #204
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156343225
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je begrijpt waar het om gaat?
Alles waar 'de kiezer' een keus maakt, dus ook om iets niet te doen, is democratie. Simple as that.
pi_156343268
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:45 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Sorry, maar die man is gewoon achterlijk.

Eerst tegen Hitler strijden en dan in dezelfde soort bullshit trappen die een volksmenner als Wilders verkondigt.

Het zal de leeftijd wel zijn, vermoed ik.
Hitler met Wilders vergelijken. Dan ben je pas achterlijk.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_156343302
Ach, als dat referendum er komt, dan gaan we gewoon stemmen natuurlijk.

Vind het onderwerp alleen een beetje mager. Dat Associatieverdrag maakt immers niet dat Oekraïne toetreedt tot de EU, noch dat de Oekraïners massaal hier mogen komen werken. Het is een vooral eens handelsverdrag.

Of moeten we tegenstemmen om Poetin een plezier te doen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 24 september 2015 @ 09:28:49 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156343566
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:05 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, als dat referendum er komt, dan gaan we gewoon stemmen natuurlijk.

Vind het onderwerp alleen een beetje mager. Dat Associatieverdrag maakt immers niet dat Oekraïne toetreedt tot de EU, noch dat de Oekraïners massaal hier mogen komen werken. Het is een vooral eens handelsverdrag.

Of moeten we tegenstemmen om Poetin een plezier te doen?
De werkelijke inhoud, zoals opgevat door de bevolking, zal voor of tegen de EU zijn. Zo ging dat met de Europese grondwet ook. Mensen stemden daar aan de hand van hun gevoel bij de euro, die toen net was ingevoerd.
Dat hele associatieverdrag zegt de mensen weinig.
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 09:29:57 #208
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156343587
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:02 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Hitler met Wilders vergelijken. Dan ben je pas achterlijk.
Dezelfde retorische trucjes en volksmennerij. Dat ontkennen is pas achterlijk.
pi_156343614
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

De werkelijke inhoud, zoals opgevat door de bevolking, zal voor of tegen de EU zijn. Zo ging dat met de Europese grondwet ook. Mensen stemden daar aan de hand van hun gevoel bij de euro, die toen net was ingevoerd.
Dat hele associatieverdrag zegt de mensen weinig.
Tsja, maar zo werkt het natuurlijk niet. Het referendum gaat niet over 'wel of geen EU', dus zo zal het kabinet het (terecht) ook niet interpreteren.

Dan had Geenstijl hun kruit beter droog kunnen houden en deze actie op een ander moment moeten organiseren.
  donderdag 24 september 2015 @ 09:34:58 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156343663
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, maar zo werkt het natuurlijk niet. Het referendum gaat niet over 'wel of geen EU', dus zo zal het kabinet het (terecht) ook niet interpreteren.

Dan had Geenstijl hun kruit beter droog kunnen houden en deze actie op een ander moment moeten organiseren.
De belangen van GS liggen natuurlijk ook deels op een ander vlak. Dit verdrag bood gewoon de mogelijkheid tot een referendum. Was er een ander EU-gerelateerd onderwerp geweest dan hadden ze daar op aangegrepen.
Verder is de sfeer daar wel goed, mensen zijn echt actief bezig om handtekeningen te verzamelen en anderen attent te maken op dat referendum. Wat dat betreft zouden GL/D66/PvdA dit wel moeten toejuichen, want het effect van mensen actief laten participeren in de democratie is wel bereikt. Zie ook mijn bericht over de opa in Oost-Groningen.
Het is beter als het gezapige naar de stembus sloffen omdat GTST toch nog niet begonnen is wat we normaal zien.
The End Times are wild
pi_156343683
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

De belangen van GS liggen natuurlijk ook deels op een ander vlak. Dit verdrag bood gewoon de mogelijkheid tot een referendum. Was er een ander EU-gerelateerd onderwerp geweest dan hadden ze daar op aangegrepen.
Verder is de sfeer daar wel goed, mensen zijn echt actief bezig om handtekeningen te verzamelen en anderen attent te maken op dat referendum. Wat dat betreft zouden GL/D66/PvdA dit wel moeten toejuichen, want het effect van mensen actief laten participeren in de democratie is wel bereikt. Zie ook mijn bericht over de opa in Oost-Groningen.
Het is beter als het gezapige naar de stembus sloffen omdat GTST toch nog niet begonnen is wat we normaal zien.
Ik had persoonlijk een andere aanleiding genomen.
  donderdag 24 september 2015 @ 09:37:42 #212
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156343713
GS is dit toch gewoon begonnen zodat ze de aandacht nog wat meer op zichzelf konden vestigen?
  donderdag 24 september 2015 @ 09:38:22 #213
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156343723
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik had persoonlijk een andere aanleiding genomen.
Ik weet niet of die voorhanden was.

In ieder geval zijn een aantal burgers nu wel betrokken geraakt en hebben ze het gevoel gekregen dat ze enigszins invloed kunnen uitoefenen. Ze doen hun best met plakken en knippen van papiertjes en met kleuren. Ik vind dat sowieso goed, ongeacht het onderwerp.

Net zoals die opa die briefjes van 100 gulden met fotos van Wilders geknutseld heeft en naar de redactie van GS gestuurd, zodat ze deze kunnen verspreiden als noodvaluta als straks de 300K gehaald zijn. Dat is toch leuk!
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 09:38:49 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156343732
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:37 schreef Euribob het volgende:
GS is dit toch gewoon begonnen zodat ze de aandacht nog wat meer op zichzelf konden vestigen?
GS heeft hits nodig om aardappels op tafel te zetten.
The End Times are wild
pi_156343735
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:37 schreef Euribob het volgende:
Die arme jongen bewegen steeds meer in de marge, dat klopt.
  donderdag 24 september 2015 @ 09:39:44 #216
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156343744
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

GS heeft hits nodig om aardappels op tafel te zetten.
Ja precies, puur eigen belang dus.
  donderdag 24 september 2015 @ 09:41:06 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156343761
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:39 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja precies, puur eigen belang dus.
Ja, maar wat is daar mis mee? Een bakker bakt ook brood uit eigenbelang. Dat wil niet zeggen dat hij dit niet goed doet of dat het niet goed is dat het gebeurt.
The End Times are wild
pi_156343817
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, maar wat is daar mis mee? Een bakker bakt ook brood uit eigenbelang. Dat wil niet zeggen dat hij dit niet goed doet of dat het niet goed is dat het gebeurt.
Was jij niet de man die het Nederlandse meisjes heel erg aanwreef dat ze op Griekenland gingen helpen omdat ze dit niet uit altruïsme deden, maar alleen maar om het eigen ego te strelen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 24 september 2015 @ 09:45:30 #219
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156343836
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Was jij niet de man die het Nederlandse meisjes heel erg aanwreef dat ze op Griekenland gingen helpen omdat ze dit niet uit altruïsme deden, maar alleen maar om het eigen ego te strelen?
Ik wreef het ze neit aan, maar het was wel hun motivatie. Maar beweert GS dan ergens dat het puur altruïsme is?
Er is toch niks mis met eigenbelang? Ik snap niet dat dit voor mensen reden is om ergens voor of tegen te zijn.
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 09:45:56 #220
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156343842
Het is weer een beetje terug naar de jaren '60. Ludieke acties. Mensen die thuis zitten te knutselen, zoals die opa met die bankbiljetten. De hippies van GS nemen het voortouw. De wereld wordt weer beter.
Mijn reisverslagen
  donderdag 24 september 2015 @ 09:48:48 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156343895
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:45 schreef SeLang het volgende:
Het is weer een beetje terug naar de jaren '60. Ludieke acties. Mensen die thuis zitten te knutselen, zoals die opa met die bankbiljetten. De hippies van GS nemen het voortouw. De wereld wordt weer beter.
Als Links begint te knutselen zijn dat meestal brandbommen en poeptaarten. Dan is het Geenstijl-publiek toch veel liever en vriendelijker.
The End Times are wild
pi_156343915
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik wreef het ze neit aan
_O- .

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat wat die meisjes doen is geen altruïsme maar puur egoïsme en verwaandheid. Ze voegen qua hulp eigenlijk niks toe, die vluchtelingen kunnen zelf de laatste zes meter ook wel lopen. Wat ze wel heel veel toevoegen is hun eigen status van 'kijk mij eens vluchtelingen helpen'
pi_156344037
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gezien het feit dat verdragen bovengeschikt zijn aan de grondwet en relatief onomkeerbaar zijn, lijkt mij dat in het algemeen een uitstekende aanleiding voor een volksraadpleging. Het is een beetje jammer dat die knuppelachtige man en zijn vriendjes dat dan nog dreigen te verpesten met hun kinderachtige grapjes en hokjesgeest, maar het moet maar even zoals het kan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156344066
Opvallend om te zien dat ook hier goedmensen vooraan de rij staan om alles wat naar rechts ruikt te veroordelen op basis van associatie. Verder wordt nergens naar gekeken.

Zijn het echter criminele allochtonen of frauderende asielzoekers dan wordt alles bedekt met de mantel der liefde. Want het voelt zo goed als andere mensen zieliger zijn dan jijzelf, ofzo.
pi_156344072
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:29 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds geen pogroms en knokploegen.
Ook is de doelgroep waar wilders op doelt inderdaad oververtegenwoordigd in allerlei negatieve lijsten als criminaliteit en werkloosheid. Joden waren dat niet. Als je dat niet wil zien, prima, eigen mening, alleen dat komt wel verschrikkelijk dom over.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156344140
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:58 schreef Cracka-ass het volgende:
Opvallend om te zien dat ook hier goedmensen vooraan de rij staan om alles wat naar rechts ruikt te veroordelen op basis van associatie. Verder wordt nergens naar gekeken.

Zijn het echter criminele allochtonen of frauderende asielzoekers dan wordt alles bedekt met de mantel der liefde. Want het voelt zo goed als andere mensen zieliger zijn dan jijzelf, ofzo.
Dat is inderdaad de eigenschap van de gutmensch. Een ander negatief framen om een politiek incorrecte mening, maar zelf hypocriet zijn als de neten.
1947-2016
  donderdag 24 september 2015 @ 10:02:34 #227
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156344160
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds geen pogroms en knokploegen.
Ook is de doelgroep waar wilders op doelt inderdaad oververtegenwoordigd in allerlei negatieve lijsten als criminaliteit en werkloosheid. Joden waren dat niet. Als je dat niet wil zien, prima, eigen mening, alleen dat komt wel verschrikkelijk dom over.
Ik blijf bij mijn uitspraak. Het zijn hetzelfde soort trucjes. Zoiets als bijvoorbeeld de oorzaak van de gebrekkige ouderenzorg leggen bij de opvang van de vluchtelingen. Iets wat als je naar de bedragen kijkt echt compleet achterlijk is.

'De vreemdeling' als zondebok. Klinkt dat niet bekend?
pi_156344194
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:29 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En voor je het weet draait Wilders ook het gas open!!1!
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_156344217
Deze paar posts hierboven volgen prachtig dit stuk uit het Parool:

quote:
Dat Theodor Holman zijn dagelijkse column in Het Parool het liefst benut om zijn onmetelijke haat jegens de PvdA te ventileren, hoeft inmiddels niemand meer te verbazen. Ex-gelovigen zijn nu eenmaal de grootste inquisiteurs, al worden hun aanvallen soms wat sleets.

Vrijdag richtte Holman zijn pijlen op PvdA-Kamerlid Jan Vos, die Geert Wilders van 'kenmerken van fascistoïde leiderschap' had beticht. Tijdens de Algemene Beschouwingen noemde Wilders de Tweede Kamer een 'nepparlement' omdat het niet de mening van de 'miljoenen Nederlanders' vertegenwoordigt die willen dat de grenzen dicht gaan en er geen vluchteling meer bijkomt.

De reactie van Holman lijkt sprekend op de standaardreactie van Wilders, zodra iemand een vergelijking trekt tussen zijn 'beweging' en die van tachtig jaar geleden: schandelijk, walgelijk, hoe durft Vos Wilders neer te zetten als 'de vijand van Anne Frank', aanhanger van een Blut-und-Bodenideologie die voor het ausradieren van bepaalde bevolkingsgroepen was.

Achterlijke rassenwaan
Het is opvallend hoe weinig kennis Holman heeft van de zaken waarover hij schrijft. Als hij (of Wilders) ook maar één serieus boek over het fascisme had gelezen, had hij geweten dat hij hiermee niet bepaald de kern van het fascisme raakt. Lang niet alle fascistische partijen en bewegingen van de jaren dertig waren antisemitisch. Sterker nog, Benito Mussolini, uitvinder en grondlegger van het begrip, maakte de nazi's herhaaldelijk belachelijk om hun achterlijke rassenwaan. Zijn fascistische partij had prominente Joodse leden. Ook onze eigen NSB was lange tijd officieel niet antisemitisch en had enkele Joodse leden.

Het rabiate antisemitisme is geen algemeen kenmerk van het fascisme maar een specifieke eigenschap van het Duitse fascisme, het nazisme.
Wat zijn wel algemene kenmerken van het fascisme? Onder andere de neiging een systematisch onderscheid te maken tussen het volk en een perverse politiek-parlementaire elite die puur op eigen gewin uit is en het volk bedriegt. Alleen de fascistische leider begrijpt het volk en komt daarvoor op, terwijl het parlementarisme neerkomt op de heerschappij van leugenaars en volksverlakkers. Komt dit bekend voor?

Hiernaast noemt Holman het gebruik willen maken van geweld een kenmerk van het fascisme. Hier heeft hij op het eerste gezicht een punt. Er lijkt een duidelijk contrast te zijn tussen historische fascisten en de geweldloosheid van Wilders. Ook fascisten waren echter terughoudend met geweld zolang het niet in hun strategisch belang was. Zowel Mussolini als Hitler kwamen langs de semi-legale politieke weg aan de macht en verklaarden direct een einde te zullen maken aan de chaos en het straatgeweld waar hun aanhang grotendeels verantwoordelijk voor was.

In de huidige politieke cultuur rust een veel sterker taboe op het gebruik van geweld dan tijdens het interbellum, en is het vrijwel nooit in het strategisch belang van een politieke partij om daarmee te dreigen. Bovendien maakt Wilders wel degelijk gebruik van geweldsfantasieën: denk aan zijn uitspraken over het 'straat voor straat terugveroveren' van 'onze' buurten en zijn anti-islamitische oorlogsretoriek.

Jan Vos zat er dus niet naast. Theodor Holman wel. Hij zou zijn verontschuldigingen moeten aanbieden. Niet aan Vos (die zit daar toch niet op te wachten), maar aan het publiek dat hij heeft blootgesteld aan zijn gebrek aan historische kennis.
http://www.parool.nl/paro(...)l-van-fascisme.dhtml
  donderdag 24 september 2015 @ 10:06:14 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156344224
Het is onzin om Wilders met Hitler te vergelijken, net zoals het onzin is om Samsom met Pol Pot te vergelijken.
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 10:07:31 #231
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156344247
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:04 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

En voor je het weet draait Wilders ook het gas open!!1!
Ik vergelijk hem op het gebied van retoriek en volksmennerij. Niet op iets anders.
Dat maak jij ervan.
  donderdag 24 september 2015 @ 10:08:56 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156344274
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:05 schreef Ludachrist het volgende:
Deze paar posts hierboven volgen prachtig dit stuk uit het Parool:

[..]

http://www.parool.nl/paro(...)l-van-fascisme.dhtml
Goed stuk idd. Nota bene dat de hele betiteling van de nazi's als facisten vooral uit de Soviet-koker komt, omdat zij het woord 'socialisme' niet geassocieerd wilden zien met de nazi's
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 10:11:37 #233
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156344312
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik vergelijk hem op het gebied van retoriek en volksmennerij. Niet op iets anders.
Dat maak jij ervan.
Ik las pas op FB een bijna wanhopige oproep van iemand over de toespraak van Wilders bij de algemene beschouwingen. Dat was in de trant van: Maar mensen, luister dan toch wat Wilders hier zegt! Dat is toch gewoon precies zoals het is!! Het is geen volksmennerij, hij is de enige die gewoon zegt waar het op staat. De rest van de kamer draait het volk zand in de ogen!! :')
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 10:13:28 #234
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156344353
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik las pas op FB een bijna wanhopige oproep van iemand over de toespraak van Wilders bij de algemene beschouwingen. Dat was in de trant van: Maar mensen, luister dan toch wat Wilders hier zegt! Dat is toch gewoon precies zoals het is!! Het is geen volksmennerij, hij is de enige die gewoon zegt waar het op staat. De rest van de kamer draait het volk zand in de ogen!! :')
Ik kan daar eigenlijk ook alleen maar om lachen (zolang die groep niet te groot wordt) :') .
  donderdag 24 september 2015 @ 10:15:38 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156344393
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:13 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik kan daar eigenlijk ook alleen maar om lachen (zolang die groep niet te groot wordt) :') .
Maar die groep is heel groot! Alleen omdat zij ook heel passief is, gebeurt er niks. Als die groep de moeite zou nemen te gaan stemmen, dan had de PVV denk ik wel 50+ zetels.
Maar de interesses van die groep reiken in het algemeen niet verder dan GTST, TVOH en de voetbal.
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 10:16:46 #236
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156344422
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar die groep is heel groot! Alleen omdat zij ook heel passief is, gebeurt er niks. Als die groep de moeite zou nemen te gaan stemmen, dan had de PVV denk ik wel 50+ zetels.
Maar de interesses van die groep reiken in het algemeen niet verder dan GTST, TVOH en de voetbal.
Ok rephrase: Zolang die groep niet de absolute macht krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door DustPuppy op 24-09-2015 10:24:36 ]
  donderdag 24 september 2015 @ 10:24:16 #237
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156344585
*dubbel*
pi_156344654
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Goed stuk idd. Nota bene dat de hele betiteling van de nazi's als facisten vooral uit de Soviet-koker komt, omdat zij het woord 'socialisme' niet geassocieerd wilden zien met de nazi's
De nazi's waren gewoon een fascistische beweging hoor, ongeacht of de term van de Sovjets, de Italianen, de Duitsers of de linkse grachtengordelelite kwam.
  donderdag 24 september 2015 @ 10:39:11 #239
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156344861
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat PVV-stemmers juist mensen zijn die wel in grote mate hun stem laten gelden, juist omdat ze het zo sterk eens zijn met Wilders zijn standpunten over immigratie en de vluchtelingenproblematiek.

Volgens mij wordt de grootte van de aanhang door PVV-stemmers grof overschat. PVV-stemmers zullen ook vooral met mensen omgaan die dezelfde opvattingen hebben, dat zal nogal een invloed hebben op hun beeld van de samenleving.
  donderdag 24 september 2015 @ 10:57:22 #240
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156345207
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de eigenschap van de gutmensch. Een ander negatief framen om een politiek incorrecte mening, maar zelf hypocriet zijn als de neten.
dit natuurlijk in tegenstelling tot the pvv-jugend, blind maar vol vertrouwen in een charismatische leider van de echte Hollander
pi_156346563
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:02 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik blijf bij mijn uitspraak. Het zijn hetzelfde soort trucjes. Zoiets als bijvoorbeeld de oorzaak van de gebrekkige ouderenzorg leggen bij de opvang van de vluchtelingen. Iets wat als je naar de bedragen kijkt echt compleet achterlijk is.

'De vreemdeling' als zondebok. Klinkt dat niet bekend?
Appels en peren zijn beide fruit. En je kent het spreekwoord voor de rest.
1947-2016
pi_156346644
Als Wilders charisma zou hebben had hij allang tegen de 50 zetels gehad in de peilingen. Maar het is gewoon een rare kerel die zich vrij asociaal opstelt in de tweede kamer, wat tenenkrommende situaties oplevert.
pi_156346661
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Appels en peren zijn beide fruit. En je kent het spreekwoord voor de rest.
Punt is dus dat het juist geen appels en peren zijn, Henk.
  † In Memoriam † donderdag 24 september 2015 @ 12:10:39 #244
230491 Zith
pls tip
pi_156346760
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als Links begint te knutselen zijn dat meestal brandbommen en poeptaarten. Dan is het Geenstijl-publiek toch veel liever en vriendelijker.
Hetzelfde publiek die juicht als er in Duitsland weer een paar vluchtelingencentra met brandbommen bestookt worden?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † donderdag 24 september 2015 @ 12:11:19 #245
230491 Zith
pls tip
pi_156346777
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

...En je ziet niet in dat jouw post precies hetzelfde doet?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † donderdag 24 september 2015 @ 12:13:54 #246
230491 Zith
pls tip
pi_156346830
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:06 schreef LXIV het volgende:
Het is onzin om Wilders met Hitler te vergelijken, net zoals het onzin is om Samsom met Pol Pot te vergelijken.
Bedriegt mijn geheugen mij of kan ik een aantal topics en posts herrinneren van jouw waarin je (sommige) SPers en communisten met Mao en Polpol vergelijkt (of dat ze hun gedachtegoed waardeerden)?

EDIT: Zat wat op Google hiernaar te zoeken en kan niet vinden dat je dit doet. Sterker nog, je komt voor ze op, mijn excuses :)

POL / Martin Bosma: 'Hitler was een socialist'
quote:
Idem geldt trouwens voor Mao. Het is volstrekt onzinnig om Femke Halsema met hem te vergelijken 'omdat ze ook links is'. De ideeën van Halsema en Mao staan evengoed mijlenver van elkaar verwijderd als de ideeën van Balkenende en Mao.
POL / Martin Bosma: 'Hitler was een socialist'

quote:
Ja, de SP had Maoisme in haar partijprogramma staan, dat kan ik niet ontkennen. Maar er is toch geen SP'er in de kamer die nog een 'grote sprong voorwaarts' of 'culturele revolutie' nastreeft, laat staan miljoenen doden.

[ Bericht 23% gewijzigd door Zith op 24-09-2015 12:26:46 ]
  donderdag 24 september 2015 @ 12:25:00 #247
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156347034
Hoeveel nu nog? Ik heb gestemd in ieder geval :)
pi_156347172
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:25 schreef leolinedance het volgende:
Hoeveel nu nog? Ik heb gestemd in ieder geval :)
27k

Vanmiddag een social media bom met reach van 1,8 miljoen en vanochtend optreden Jan Roos bij WNL (250k kijkers ongeveer).

Oh, en paginagrote ad in de Telegraaf.

Denk dat dit wel goed zit..
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  donderdag 24 september 2015 @ 12:34:55 #249
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156347191
quote:
12s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:33 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

27k

Vanmiddag een social media bom met reach van 1,8 miljoen en vanochtend optreden Jan Roos bij WNL (250k kijkers ongeveer).

Dat was vanmorgen die 27k jammer dat er geen live teller is.
pi_156347757
quote:

[..]

27k

Moet het niet 270k zijn?
pi_156348062
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:06 schreef Zolder het volgende:

[..]

Moet het niet 270k zijn?
Dat is hoeveel er binnen zijn gehaald (273k volgens laatste telling). Hij vroeg hoeveel er nog moesten :).
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_156348456
quote:

[..]

27k

Dit inderdaad. Grote kans dat er nog een behoorlijke speling over blijft zelfs. Die 300k halen ze sowieso.

Die social media bom is om 14:00 uur toch?
  donderdag 24 september 2015 @ 13:56:52 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156348661
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:45 schreef Infection het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Grote kans dat er nog een behoorlijke speling over blijft zelfs. Die 300k halen ze sowieso.

Die social media bom is om 14:00 uur toch?
Ja, nog 4 minuten! Ben benieuwd.
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 13:58:26 #255
440653 BarryOSeven
pi_156348699
Lol 2 miljoen bombers, dat moet echt bizar worden :D
  donderdag 24 september 2015 @ 13:58:57 #256
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156348709
Ik start FB alvast op!
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 13:59:26 #257
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156348721
Ik doe niet aan sociale media dus ik kan de bom niet zien afgaan ;(
Kan ik ergens iets zien?
Mijn reisverslagen
  donderdag 24 september 2015 @ 14:00:25 #258
440653 BarryOSeven
pi_156348736
Nou dat werkt wel lekker :P
pi_156348739
Ik zie niets op FB.
  donderdag 24 september 2015 @ 14:01:08 #260
440653 BarryOSeven
pi_156348752
Nou kan ik me voorstellen dat dat script nu overuren aan het maken is, geef het even 10 minuten voor 2 miljoen.
  donderdag 24 september 2015 @ 14:01:10 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156348755
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:59 schreef SeLang het volgende:
Ik doe niet aan sociale media dus ik kan de bom niet zien afgaan ;(
Kan ik ergens iets zien?
Via twitter misschien? Naar twitter gaan en hashtag #geenpeil uitluisteren?
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 14:01:45 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156348763
Zie ook nog niks op FB.
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 14:01:55 #263
440653 BarryOSeven
pi_156348767
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Via twitter misschien? Naar twitter gaan en hashtag #geenpeil uitluisteren?
Twitter is los :P
pi_156348776
Heb zelf nog niets op FB geplaatst blijkbaar. Zal wel even duren.
  donderdag 24 september 2015 @ 14:02:27 #265
440653 BarryOSeven
pi_156348777
vossejongk twitterde op donderdag 24-09-2015 om 14:01:09 De tijd dringt! Teken nu op http://t.co/iqTMQyOjgh en win een EU-referendum! #GeenPeil http://t.co/D1bomBAEBb reageer retweet
x 40 momenteel, niet de beloofde 2 miljoen :P
  donderdag 24 september 2015 @ 14:02:56 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156348785
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:00 schreef luxerobots het volgende:
Ik zie niets op FB.
Het enige dat ik binnenkrijg is bericht van ene Marjan uit Boxtel dat ze een hele leuke doos met kinderkleertjes voor weinig wegdoet. Is dat het dan?
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 14:03:57 #267
440653 BarryOSeven
pi_156348801
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het enige dat ik binnenkrijg is bericht van ene Marjan op Boxtel dat ze een hele leuke doos met kinderkleertjes voor weinig wegdoet. Is dat het dan?
Houd er even rekening mee dat er wat scripts draaien en dat dit denk ik niet een doorsnee hoeveel subscribers is. Kan zijn dat ze bijvoorbeeld Facebook na Twitter doen en we de komende 3 weken nog bombers zien :p
  donderdag 24 september 2015 @ 14:04:00 #268
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156348802
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 24 september 2015 @ 14:05:41 #269
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156348833
Godverdomme nu moet ik zelfs nog weer moeite gaan doen door te gaan stemmen op zo'n ongelooflijk onzin referendum :'). Bedankt kabinet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 24 september 2015 @ 14:06:00 #270
440653 BarryOSeven
pi_156348841
Heb er nu 1 op facebook :P
  donderdag 24 september 2015 @ 14:07:52 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156348874
quote:
Dat zijn er veel. Het zal wel trending in NL worden!
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 14:10:27 #272
440653 BarryOSeven
pi_156348918
#geenpeil niet trending :D

#dagvandemateriaalman heeft dus blijkbaar meer tweets dan de 1 miljoen van thunderclap. yeah right.
  donderdag 24 september 2015 @ 14:10:59 #273
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156348932
Ik vraag me af of dit nog werkt. Ik denk dat de meeste mensen die hadden willen tekenen dit al gedaan hebben.

Plus je hebt meestal nog wel een aantal dat afgekeurd wordt.

Maar goed, we zullen zien. Ik zou het wel jammer geld vinden als het door zou gaan.
Het is niet alsof het kabinet hier gehoor aan gaat geven, mocht het een negatieve uitslag krijgen.
  donderdag 24 september 2015 @ 14:11:28 #274
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156348940
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat zijn er veel. Het zal wel trending in NL worden!
Ik hoop het!
pi_156348948
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:10 schreef BarryOSeven het volgende:

#dagvandemateriaalman heeft dus blijkbaar meer tweets dan de 1 miljoen van thunderclap. yeah right.
Ze zullen dit soort Thunderclaps er bij Twitter wel tussenuit filteren voor de lijst met trending topics.
  donderdag 24 september 2015 @ 14:11:55 #276
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156348954
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:10 schreef DustPuppy het volgende:
Ik vraag me af of dit nog werkt. Ik denk dat de meeste mensen die hadden willen tekenen dit al gedaan hebben.

Plus je hebt meestal nog wel een aantal dat afgekeurd wordt.

Maar goed, we zullen zien. Ik zou het wel jammer geld vinden als het door zou gaan.
Het is niet alsof het kabinet hier gehoor aan gaat geven, mocht het een negatieve uitslag krijgen.
Wat is jammer geld?
pi_156348956
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:10 schreef BarryOSeven het volgende:

Kan nog steeds trending worden. Volgensmij zijn de tweets nog in volle gang.
pi_156349000
In Rotterdam is het inmiddels trending.
pi_156349023
Ben wel benieuwd op hoeveel handtekeningen de teller vanavond staat.
  donderdag 24 september 2015 @ 14:19:05 #280
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156349087
Ik denk dat het probleem nu is dat de server het niet zal trekken. Met én die advertentie in de Telegraaf, en de thunderclap, en de laatste 3 dagen.
The End Times are wild
pi_156349107
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  donderdag 24 september 2015 @ 14:35:31 #282
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156349373
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat is jammer geld?
Kost een paar miljoen voor de kiesraad om een referendum te organiseren.
  donderdag 24 september 2015 @ 14:39:15 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156349437
Ik heb het openingsplaatje voor het grote EU REFERENDUMTOPIC #1 al klaar
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 14:40:11 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156349448
Die enge man op het plaatje is echt iemand van de EU! Geen karakter uit een film of zo!
The End Times are wild
pi_156349483
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Verwaarloosbaar klein getal vergeleken met de 262 miljard die we in totaal uitgeven.
pi_156349501
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:40 schreef LXIV het volgende:
Die enge man op het plaatje is echt iemand van de EU! Geen karakter uit een film of zo!
Behalve dat hij geshopt is om er uit te zien als een jood.
  donderdag 24 september 2015 @ 14:43:05 #287
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156349502
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Verwaarloosbaar klein getal vergeleken met de 262 miljard die we in totaal uitgeven.
Blijft weggegooid geld aangezien het kabinet hier echt niks mee gaat doen mocht het door gaan.
  donderdag 24 september 2015 @ 14:43:34 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156349509
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:43 schreef Infection het volgende:

[..]

Hij is niet geshopt!
The End Times are wild
pi_156349510
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:43 schreef Infection het volgende:

[..]

Mr. Burns volgens mij.
pi_156349543
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hij is niet geshopt!
Zijn neus is in het echt toch echt anders.

donderdag 24 september 2015 @ 14:46:08 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156349558
Het is een goed plaatje omdat het een objectief beeld geeft van de EU en zijn doelstellingen om binnen Europa meer zeggenschap te veroveren.
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 14:47:07 #292
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156349582
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:45 schreef Infection het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ok! Ik had dat plaatje wat ik gebruikt heb ook van het internet. In het echt is hij net iets minder eng, maar ik ga toch de huidige versie gebruiken!
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2015 @ 14:49:06 #293
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156349631
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Zonde van het geld vind je het dus.
pi_156349643
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok! Ik had dat plaatje wat ik gebruikt heb ook van het internet. In het echt is hij net iets minder eng, maar ik ga toch de huidige versie gebruiken!
Er zit inderdaad wel een kern van waarheid in.
pi_156349684
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hij is al vervangen vorig jaar, je hebt nu deze nodig:

donderdag 24 september 2015 @ 14:54:18 #296
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156349738
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zonde van het geld vind je het dus.
Ja, dit kabinet gaat niks met de uitslag doen.

Dus mocht het referendum doorgaan en een positieve uitslag hebben dan is er niks aan de hand.

En mocht het referendum doorgaan en een negatieve uitslag hebben, waar vervolgens het kabinet weer niks mee doet, hebben we eens te meer bevestigd dat het kabinet niks doet met dit soort peilingen, wat we al wisten (!)

Dus ik snap serieus niet wat we hiermee opschieten behalve dat we de schatkist (wat uiteindelijk ons eigen geld is) weer wat leger maken. Misschien kan iemand het uitleggen?
  donderdag 24 september 2015 @ 14:55:26 #297
440653 BarryOSeven
pi_156349764
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:45 schreef Infection het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit plaatje is geshopt
pi_156349790
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:54 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, dit kabinet gaat niks met de uitslag doen.

Dus mocht het referendum doorgaan en een positieve uitslag hebben dan is er niks aan de hand.

En mocht het referendum doorgaan en een negatieve uitslag hebben, waar vervolgens het kabinet weer niks mee doet, hebben we eens te meer bevestigd dat het kabinet niks doet met dit soort peilingen, wat we al wisten (!)

Dus ik snap serieus niet wat we hiermee opschieten behalve dat we de schatkist (wat uiteindelijk ons eigen geld is) weer wat leger maken. Misschien kan iemand het uitleggen?
Als het kabinet er niets mee doet, zullen er alleen maar meer mensen bijkomen die zich tegen hen afkeren. En dat levert weer meer stemmen voor mensen zoals Wilders op. Prima dat ze nee zeggen, maar ze graven wel hun eigen graf. Misschien toch nog niet zo'n heel slecht idee als ze de uitslag naast zich neerleggen.
  donderdag 24 september 2015 @ 14:57:03 #299
440653 BarryOSeven
pi_156349808
quote:
Als dat uiteindelijk uit blijkt stop ik met de democratie en ga ik een eigen wereld graven diep onder de grond.
  donderdag 24 september 2015 @ 15:01:06 #300
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_156349893
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:39 schreef LXIV het volgende:
Ik heb het openingsplaatje voor het grote EU REFERENDUMTOPIC #1 al klaar
[ afbeelding ]
Mr. Burns :P
  donderdag 24 september 2015 @ 15:02:42 #301
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156349920
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:56 schreef Infection het volgende:

[..]

Als het kabinet er niets mee doet, zullen er alleen maar meer mensen bijkomen die zich tegen hen afkeren. En dat levert weer meer stemmen voor mensen zoals Wilders op. Prima dat ze nee zeggen, maar ze graven wel hun eigen graf. Misschien toch nog niet zo'n heel slecht idee als ze de uitslag naast zich neerleggen.
Wederom, dat is niks nieuw. Dus we zijn alleen maar geld weg aan het gooien en de grote pik van GS aan het masseren. Vergeef me als ik daar weinig fiducie in heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')