abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156319260
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het laat het paternalisme goed zien bij deze partijen, je mag stemmen op wat zij goed vinden.
Zij maken het juist mogelijk om een referendum te starten. Dus dan klopt je stelling niet.
pi_156319289
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn toch een aantal individuele kamerleden geweest van die partijen die wel getekend hebben? In ieder geval van D66. Terwijl ze tevens aangaven met het referendum vóór te gaan stemmen. Die mensen heb ik democratisch hoger in mijn achting dan mensen die roepen pro-democratie te zijn maar dit referendum proberen tegen te houden.
Omdat democratie bestaat bij de gratie van het referendum? Alleen voorstanders daarvan zijn democratisch?
  woensdag 23 september 2015 @ 13:06:55 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156319329
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:05 schreef Chadi het volgende:

[..]

Omdat democratie bestaat bij de gratie van het referendum? Alleen voorstanders daarvan zijn democratisch?
Nee, en dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb gezegd dat politici die vóór het referendum tekenen hoger in mijn achting staan dan politici die dit proberen te dwarsbomen.
The End Times are wild
pi_156319396
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, en dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb gezegd dat politici die vóór het referendum tekenen hoger in mijn achting staan dan politici die dit proberen te dwarsbomen.
Er is niemand die het dwarsboomt. Je bent of voor of tegen. Maar als je tegen bent dan dwarsboom je het blijkbaar. Dat is een vrije keuze. Beetje ondemocratische gedachte van je :)
pi_156319470
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:49 schreef Chadi het volgende:

[..]

Maar straks mag ik wel even gaan stemmen omdat anders alleen die 300.000 op komen dagen en de rest weg blijft?
Er is meen ik 30 procent opkomst nodig, iets wat trouwens belachelijk is, maar dat terzijde.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_156319515
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is meen ik 30 procent opkomst nodig, iets wat trouwens belachelijk is, maar dat terzijde.
Dat is wel extreem laag. Ben benieuwd of het überhaupt gehaald gaat worden bij dit referendum. De meeste die ik ken en meedoen doen het meer om te sarren.
pi_156319572
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is meen ik 30 procent opkomst nodig, iets wat trouwens belachelijk is, maar dat terzijde.
30 procent opkomst lijkt me moeilijk haalbaar voor een onderwerp als deze.

Tenzij ze de discussie breder trekken naar een standpunt over de algehele tendens / koers bij de EU (dus afdracht steeds meer bevoegdheden door lidstaten, minder soevereiniteit voor lidstaten, problemen die het vrije verkeer van personen met zich meebrengt, problemen met de muntunie enz).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_156319600
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:17 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat is wel extreem laag. Ben benieuwd of het überhaupt gehaald gaat worden bij dit referendum. De meeste die ik ken en meedoen doen het meer om te sarren.
Extreem laag? Bij de Europese verkiezingen was een opkomst percentage van 42%, mogen we dan ook wel ongeldig verklaren lijkt me.

Kortom, je moet eerst 15K mensen vinden die het in gang willen zetten, vervolgens 300.000 mensen vinden voordat je uberhaupt een referendum hebt, en mocht je dan ook nog eens 30% landelijke opkomst halen, dan gaan de heren eens babbelen over iets wat nog niet eens bindend is, kijk dat is democratie in Nederland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 23 september 2015 @ 13:25:36 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156319691
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

30 procent opkomst lijkt me moeilijk haalbaar voor een onderwerp als deze.

Tenzij ze de discussie breder trekken naar een standpunt over de algehele tendens / koers bij de EU (dus afdracht steeds meer bevoegdheden door lidstaten, minder soevereiniteit voor lidstaten, problemen die het vrije verkeer van personen met zich meebrengt, problemen met de muntunie enz).
In mijn ogen gaat het impliciet dan ook meer daar om.
The End Times are wild
pi_156320083
Als de 300k wordt gehaald dan hoop ik op een debat tussen Wilders en Verhofstadt :~
pi_156320574
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Extreem laag? Bij de Europese verkiezingen was een opkomst percentage van 42%, mogen we dan ook wel ongeldig verklaren lijkt me.

Kortom, je moet eerst 15K mensen vinden die het in gang willen zetten, vervolgens 300.000 mensen vinden voordat je uberhaupt een referendum hebt, en mocht je dan ook nog eens 30% landelijke opkomst halen, dan gaan de heren eens babbelen over iets wat nog niet eens bindend is, kijk dat is democratie in Nederland.
Ik denk dat die drempels er zijn omdat er anders groeperingen zijn die dit gaan gebruiken ..misbruiken om om de week een referendum te houden ergens over.
pi_156320606
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:42 schreef karton2 het volgende:
Als de 300k wordt gehaald dan hoop ik op een debat tussen Wilders en Verhofstadt :~
Wilders en debat... Contradictio in terminis
  woensdag 23 september 2015 @ 14:01:53 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156320631
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:00 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik denk dat die drempels er zijn omdat er anders groeperingen zijn die dit gaan gebruiken ..misbruiken om om de week een referendum te houden ergens over.
Zo gemakkelijk is het niet om die 300K te bereiken. Het wordt nu nog spannend. Heb jij getekend of niet?
The End Times are wild
pi_156320660
17.5k per dag op dit moment. Moet binnen 3 dagen wel lukken. En we hebben nog 4,5 dagen.
  woensdag 23 september 2015 @ 14:05:57 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156320753
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:02 schreef Infection het volgende:
17.5k per dag op dit moment. Moet binnen 3 dagen wel lukken. En we hebben nog 4,5 dagen.
Het kan lukken, maar dan moeten we er met zń allen wel aan blijven trekken. Door mensen in onze directe omgeving te benaderen te tekenen. Als 5% van de mensen die reeds ondertekend hebben een actieve houding aanneemt zijn we binnen.
Blijven we semi-passief (alleen zelf tekenen) dan halen we het net niet. Het GS potientieel is nu wel uitgeput, ze moeten ergens anders vandaan komen.
The End Times are wild
pi_156320779
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het kan lukken, maar dan moeten we er met zń allen wel aan blijven trekken. Door mensen in onze directe omgeving te benaderen te tekenen. Als 5% van de mensen die reeds ondertekend hebben een actieve houding aanneemt zijn we binnen.
Blijven we semi-passief (alleen zelf tekenen) dan halen we het net niet. Het GS potientieel is nu wel uitgeput, ze moeten ergens anders vandaan komen.
Er is altijd nog dit: https://www.thunderclap.it/projects/31629-geenpeil

Morgen zullen alle mensen die zich hiervoor aangemeld hebben automatisch een berichtje de wereld in sturen via Twitter en/of Facebook.
  woensdag 23 september 2015 @ 14:09:11 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156320833
Social reach is 1,7 mijoen mensen. Als 1% daarvan tekent zijn we alweer op de helft van het nu nog te behalen aantal!
The End Times are wild
pi_156320879
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:09 schreef LXIV het volgende:
Social reach is 1,7 mijoen mensen. Als 1% daarvan tekent zijn we alweer op de helft van het nu nog te behalen aantal!
:Y

Ben wel benieuwd hoeveel handtekeningen dit morgen op gaat leveren.
pi_156320905
Exact 18.413
pi_156320964
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:09 schreef LXIV het volgende:
Social reach is 1,7 mijoen mensen. Als 1% daarvan tekent zijn we alweer op de helft van het nu nog te behalen aantal!
Ik denk helaas dat een groot deel van die 1,7 miljoen accounts van buitenlanders en kinderen (niet-stemgerechtigden) zijn.
pi_156321063
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:01 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wilders en debat... Contradictio in terminis
Wat dacht je van Verhofstadt dan?
pi_156321068
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dictaturen hebben, net als bv pseudowetenschappen als alternatieve geneeskunde, geen zelfreinigend of corrigerend vermogen. Democratieën wel.
Dat hangt af van de kiezers, normaal gesproken wel maar als een grote meerderheid te dom is om te poepen maakt het bar weinig uit.
  woensdag 23 september 2015 @ 14:21:25 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156321190
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:13 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik denk helaas dat een groot deel van die 1,7 miljoen accounts van buitenlanders en kinderen (niet-stemgerechtigden) zijn.
Dat denk ik ook. En honden en andere huisdieren niet te vergeten. Maar 1% is ook een voorzichtige schatting, toch?
The End Times are wild
pi_156321250
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. En honden en andere huisdieren niet te vergeten. Maar 1% is ook een voorzichtige schatting, toch?
Ik denk dat 1 promille dichterbij komt. Ik denk dat zeker 20% het bericht überhaupt pas na de deadline ziet. Maar het kan zeker een extra zet geven, daar niet van.
  woensdag 23 september 2015 @ 14:26:18 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156321322
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:23 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik denk dat 1 promille dichterbij komt. Ik denk dat zeker 20% het bericht überhaupt pas na de deadline ziet. Maar het kan zeker een extra zet geven, daar niet van.
Iedere stem is meegenomen, zeker nu het zo spannend wordt!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')