abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156321420
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Iedere stem is meegenomen, zeker nu het zo spannend wordt!
Dat is ook waar. Ben wel benieuwd of de politiek/media het gewoon totaal negeert als de teller blijft steken op 293.000 of iets dergelijks.
pi_156321928
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:17 schreef karton2 het volgende:

[..]

Wat dacht je van Verhofstadt dan?
:D dat wordt wel lachen ja.
pi_156322270
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dictaturen hebben, net als bv pseudowetenschappen als alternatieve geneeskunde, geen zelfreinigend of corrigerend vermogen. Democratieën wel.
Democratieën hebben de grootste moeite om problemen daadwerkelijk aan te pakken, door de continue strijd van voor- en tegenstanders. Vandaar dat we opgescheept zitten met de multiculturele samenleving, en 'rupsje nooit genoeg' Brussel.
pi_156322467
Ik heb wel getekend, baat het niet schaadt het niet. Echter meen ik te herinneren dat die halve wijf jort kelder er wat mee te maken heeft. Hij gaf ook zijn motivatie erachter. Wat mij twee keer deed denken of dit wel nut heeft.
pi_156322631
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:00 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik denk dat die drempels er zijn omdat er anders groeperingen zijn die dit gaan gebruiken ..misbruiken om om de week een referendum te houden ergens over.
Dat er enigzins draagvlak moet zijn lijkt me logisch, maar een opkomst van 30% haal je zelden bij referenda, dat zie je bijvoorbeeld ook bij lokale situaties. Wat misschien een optie is, om referenda te koppelen aan de eerst volgende verkiezingen, dat scheelt in kosten en draagt bij aan de opkomst.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 23 september 2015 @ 15:23:36 #81
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_156322704
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als je democratie interpreteert zoals D66, dan zal het vast niet jammer zijn, maar die hebben sowieso al twee decennia niet meer door waar hun D voor staat.
De democraten: "Alles is prima zolang het onze mening maar is".
  woensdag 23 september 2015 @ 15:27:19 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156322794
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:08 schreef Chadi het volgende:

[..]

Als ze weten waar het om gaat dan tekenen ze niet.
Precies.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156322886
Ik heb zojuist Alexander Pechtold heel verdrietig gemaakt...
I´m back.
  woensdag 23 september 2015 @ 15:33:13 #84
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_156322927
quote:
9s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:31 schreef Ryan3 het volgende:
^O^
pi_156322959
Ik zie dat ze de alleen de enveloppen tellen, zonder te kijken hoeveel formulieren er in zitten.
(En of het verder wel redelijk klopt)
  woensdag 23 september 2015 @ 15:38:15 #86
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156323036
quote:
9s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:31 schreef Ryan3 het volgende:
Tsja, die toevoeging verontwaardigde mij ook wel wat eigenlijk. Niet omdat ik Pechtold nou zo'n verschrikkelijk toffe peer vindt, maar vooral omdat het juist door toedoen van onder andere D66 nu mogelijk is om zo'n raadgevend referendum te organiseren.

Ik heb een week geleden wel getekend, maar begin me net als anderen steeds meer af te vragen wat dit nu eigenlijk daadwerkelijk op zal gaan leveren. Een simpel 'JA' of 'NEE' referendum zal de lading van het vraagstuk niet dekken, maar de kans is groot dat het wel in die mate over-gesimplificeerd zal worden.
  woensdag 23 september 2015 @ 15:38:42 #87
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156323051
Livestream, gewoon omdat het kan

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_156323073
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:38 schreef Belabor het volgende:

[..]

Tsja, die toevoeging verontwaardigde mij ook wel wat eigenlijk. Niet omdat ik Pechtold nou zo'n verschrikkelijk toffe peer vindt, maar vooral omdat het juist door toedoen van onder andere D66 nu mogelijk is om zo'n raadgevend referendum te organiseren.
  woensdag 23 september 2015 @ 15:41:49 #89
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156323131
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja goh, lees mijn hele reactie dan eens. Als je het gaat over-simplificeren als een 'JA' of 'NEE' vraag, dan ben ik het geheel met Pechtold eens. Als je er echter een soort vragenlijst van gaat maken of zoiets als de Likert-schaal gaat toepassen, dan worden zulke referenda wel ineens een stuk interessanter.

Dan kun je tenminste de daadwerkelijke houding van de burgers gaan peilen, in plaats van alle twijfelaars en sterk overtuigde stemmers op twee hopen te gooien. Dat verstoort de beeldvorming van wat de burgers daadwerkelijk denken en willen.
pi_156323144
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:38 schreef SeLang het volgende:

Ik begin nu wel meer te begrijpen waarom al die mensen zo'n moeite hebben met dat kinderachtige gedoe bij dit onderwerp.

Ik denk dat ze dit onderwerp wat serieuzer hadden moeten brengen, want hierdoor haken veel mensen af.
pi_156323192
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:41 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ja goh, lees mijn hele reactie dan eens. Als je het gaat over-simplificeren als een 'JA' of 'NEE' vraag, dan ben ik het geheel met Pechtold eens. Als je er echter een soort vragenlijst van gaat maken of zoiets als de Likert-schaal gaat toepassen, dan worden zulke referenda wel ineens een stuk interessanter.

Dan kun je tenminste de daadwerkelijke houding van de burgers gaan peilen, in plaats van alle twijfelaars en sterk overtuigde stemmer op twee hopen te gooien. Dat verstoort de beeldvorming van wat de burgers daadwerkelijk denken en willen.
Kunnen we dan voortaan bij de verkiezingen ook per onderwerp gaan kiezen op welke partij we stemmen?
  woensdag 23 september 2015 @ 15:45:27 #92
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156323237
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Kunnen we dan voortaan bij de verkiezingen ook per onderwerp gaan kiezen op welke partij we stemmen?
Zou ik geen slecht idee vinden, maar dan moet de hele samenstelling van de Tweede Kamer over de kop zodat elke portefeuille zijn eigen vertegenwoordiging krijgt.

Zo zou dus een streng asielbeleid samen kunnen gaan met een liberale arbeidsmarkt, als de Nederlanders dat zo willen. Ik zou het wel zien zitten eigenlijk.
pi_156323243
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:29 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dat is ook waar. Ben wel benieuwd of de politiek/media het gewoon totaal negeert als de teller blijft steken op 293.000 of iets dergelijks.
Waarschijnlijk zullen er dan ineens wel mediaberichten verschijnen.

Daarnaast zou het me niets verbazen als ze er nu al zijn..
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_156323378
Hebben ze eigenlijk ook al rekening gehouden met een foutmarge? Zat lolbroeken die maar wat invullen en opsturen, Pechtold had gisteren nog mail gekregen dat hij mee deed aan Geenpeil. :')

Maar in al die enveloppen zitten waarschijnlijk wel meerdere handtekeningen, gaat nog spannend worden.
pi_156323393
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:38 schreef SeLang het volgende:

Het postadres was toch gewoon de Kiesraad, niet de GS-HQ?
pi_156323403
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:49 schreef tralalala het volgende:
Hebben ze eigenlijk ook al rekening gehouden met een foutmarge? Zat lolbroeken die maar wat invullen en opsturen, Pechtold had gisteren nog mail gekregen dat hij mee deed aan Geenpeil. :')

Maar in al die enveloppen zitten waarschijnlijk wel meerdere handtekeningen, gaat nog spannend worden.
Ja, ik denk dat ze daarom nu nog zo hard lobbyen, omdat er een foutmarge van toch wel zeker 10% zit. Niet alleen lolbroeken, maar ook verkeerd ingevulde en dubbel ingevulde formulieren.
pi_156323429
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het postadres was toch gewoon de Kiesraad, niet de GS-HQ?
Nee, dat was voor de eerste 15K, deze moeten naar GS HQ
pi_156323433
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:49 schreef tralalala het volgende:

Lijkt me wel, hadden ze toen met Powned ook rekening mee gehouden (hadden ze uiteindelijk ook meer leden dan wat ze volgens de tussentijdse tellingen zogenaamd hadden).
pi_156323456
Ook de stream maar weer eens kijken dan.

Edit: Wanneer zijn die enveloppen binnen gekomen? Is dat alleen van vandaag?
pi_156323503
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:38 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom je, ook al sta je achter de EU-politiek, dit niet gewoon zou willen voorleggen in een raadgevend referendum.
quote:
Ik heb een week geleden wel getekend, maar begin me net als anderen steeds meer af te vragen wat dit nu eigenlijk daadwerkelijk op zal gaan leveren. Een simpel 'JA' of 'NEE' referendum zal de lading van het vraagstuk niet dekken, maar de kans is groot dat het wel in die mate over-gesimplificeerd zal worden.
Ik zie het toch als een soort opiniepeiling, ongeacht welke vraag voorgelegd zal worden precies. Het is een raadgevend referendum, het verplicht de politiek nergens toe. Alleen heeft de politiek wrs toch ook wel in de gaten dat de scepsis over de EU behoorlijk gegroeid is. En dat komt niet alleen door de vluchtelingencrisis en hoe men daar mee omgaat, maar ook door natuurlijk de Griekenlandcrisis, de transferunie die opgetuigd wordt, de onverzadigbare annexatiedrift van de EUcraten, die ons in conflict brengt met Rusland, het creëren van arbeidsmigratiestroom van de armere landen binnen de EU naar de rijkere landen ten koste van de eigen laag opgeleide bevolking, de hiermee vergezeld gaande afbraak van de verzorgingsstaat, de uitholling van de soevereiniteit van lidstaten, de ongebreidelde bureaucratie van de EU, het ten tenhemelschreiende lobbyïsme bij de EU van corporate industry culminerend in een soort dictaat van TTIP met daarin ISDS, dat "5 presidents stuk" over de toekomst van de EU waarbij nationale begrotingen in feite worden vastgesteld door EUcraten, het steeds meer proberen beleid door te drukken door boetes op te leggen, de mankerende democratische invloed op al die processen.... en in feite is dat nog niet eens alles, want men bereidt EU al voor op nog grotere migratiestromen uit Afrika, waar de bevolking zich in 35 jaar heeft verdubbeld, waarbij het geboortecijfer in EU te laag is voor vervanging...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 23-09-2015 15:59:51 ]
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')