abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156324448
1115 enveloppen volgens de telling van Van Leeuwen, dat zullen volgens zijn eigen schatting zo'n 4000-5000 handtekeningen zijn :)
pi_156324471
Was lachen met die stream, 1115 stemmen geteld
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_156324711
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:27 schreef maryen65 het volgende:
Was lachen met die stream, 1115 stemmen enveloppen geteld
Waar meerdere stemmen in kunnen zitten ;)
pi_156324731
Ik denk dat juist de eveneloppen veel stemmen bevatten, zijn toch al snel mensen die er wat meer uitprinten en hun gezinsleden/vrienden ook laten tekeken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 23 september 2015 @ 16:37:34 #130
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156324743
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:25 schreef MrBadGuy het volgende:
Iedereen eerlijk stemmen is in zo'n geval een illusie. Ik zou stemmen op de manier zodat ik het meeste invloed heb op de uiteindelijk uitslag, dus zonder nuances aan te brengen.
Ik denk dat dit helaas een gevolg is van ons huidige electoraat. Mensen stemmen veelal niet meer op wat hun het meest nabij ligt, maar kiezen er liever voor om "strategisch" te stemmen of zo extreem mogelijk te stemmen om de kiezers waar ze het meest mee oneens zijn in de weg te zitten.

Ik neem je niets kwalijk, maar ik vind dat persoonlijk de verkeerde manier om met je stem om te gaan. Maar goed, daarom hebben wij gelukkig een democratie.
quote:
Probleem bij zo'n systeem is wel welke vragen je naar voren je zou moeten brengen, de formulering van deze vele vragen, conflicterende antwoorden (lagere belastingen willen en meer uitgeven aan van alles en nog wat, maar de staatsschuld moet wel binnen de perken blijven), het analyseren van de vele gegevens die ieder weer op zijn eigen manier gaat uitleggen, etc.
Tsja, in mijn ogen is dat in de huidige situatie minstens zo'n groot probleem. Ik zie niet in waarom het formuleren van goede vragen voor bijvoorbeeld een Likert-schaal lastiger zou zijn dan voor een simpele ja/nee vraag.
pi_156324772
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:37 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat juist de eveneloppen veel stemmen bevatten, zijn toch al snel mensen die er wat meer uitprinten en hun gezinsleden/vrienden ook laten tekeken.
Er zaten een paar open enveloppen tussen waar soms tientallen formulieren in zaten. Eentje zelfs met 50. Vast van vrijwilligers die de straat op zijn gegaan.
pi_156324806
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:36 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Waar meerdere stemmen in kunnen zitten ;)
Ja klopt
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_156325809
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:38 schreef Belabor het volgende:

[..]

Tsja, die toevoeging verontwaardigde mij ook wel wat eigenlijk. Niet omdat ik Pechtold nou zo'n verschrikkelijk toffe peer vindt, maar vooral omdat het juist door toedoen van onder andere D66 nu mogelijk is om zo'n raadgevend referendum te organiseren.

Ik heb een week geleden wel getekend, maar begin me net als anderen steeds meer af te vragen wat dit nu eigenlijk daadwerkelijk op zal gaan leveren. Een simpel 'JA' of 'NEE' referendum zal de lading van het vraagstuk niet dekken, maar de kans is groot dat het wel in die mate over-gesimplificeerd zal worden.
Het was ook Pechtold die EU verdragen wilde uitsluiten van referenda. Die motie is afgeschoten.
pi_156326262
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als we een referendum krijgen en iets van 2/3 van de bevolking staat afwijzend tegenover de EU, is dat iig een niet mis te verstaan signaal, lijkt me. Als het ongeveer 50-50 dan gaat er geen signaal van uit natuurlijk. Maar ja, zo zie ik het dan toch idd. Ik ben iig sws benieuwd hoe de NL'ers denken over de EU ook en dan levert een referendum betere data dan de peilingen van Maurice de Hondt.
De opkomst is dan ook nog relevant. Als die 25% is, dan zegt de uitkomst nog niet veel.
pi_156326596
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De opkomst is dan ook nog relevant. Als die 25% is, dan zegt de uitkomst nog niet veel.
Opkomst moet minimaal 30% zijn anders is de uitslag niet geldig.
pi_156326682
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat klopt idd. Als 25% maar meedoet zegt het niet veel. Ook zo'n referendum betekent natuurlijk dat je campagne moet voeren en betekent dat de discussie gaat leven bij de burger.
I´m back.
pi_156326802
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als we een referendum krijgen en iets van 2/3 van de bevolking staat afwijzend tegenover de EU, is dat iig een niet mis te verstaan signaal, lijkt me. Als het ongeveer 50-50 dan gaat er geen signaal van uit natuurlijk. Maar ja, zo zie ik het dan toch idd. Ik ben iig sws benieuwd hoe de NL'ers denken over de EU ook en dan levert een referendum betere data dan de peilingen van Maurice de Hondt.
Natuurlijk is dat wel een 'mis te verstaan signaal'. Dat hebben we toch gezien bij het referendum over de Europese grondwet?

Die opkomst was niet eens zo slecht meen ik me te herinneren, en maar liefst 66% van de mensen die zijn gaan stemmen stond afwijzend tegenover de Europese grondwet.

Dat signaal is ook niet opgepakt, men heeft het project gewoon voortgezet, en de 'tegenstemmers' weggezet als ongeïnformeerde gekkies zonder inhoudelijk verstand van zaken.

Ik zie ze gerust op diezelfde voet verder gaan. Desondanks ben ik wel voor een nieuw referendum gerelateerd aan de EU in de hoop dat het debat en referendum zo gespind wordt dat het uitdraait op een stellingname over de hele koers van de huidige EU.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_156326825
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel een 'mis te verstaan signaal'. Dat hebben we toch gezien bij het referendum over de Europese grondwet?

Die opkomst was niet eens zo slecht meen ik me te herinneren, en maar liefst 66% van de mensen die zijn gaan stemmen stond afwijzend tegenover de Europese grondwet.

Dat signaal is ook niet opgepakt, men heeft het project gewoon voortgezet, en de 'tegenstemmers' weggezet als ongeïnformeerde gekkies zonder inhoudelijk verstand van zaken.

Ik zie ze gerust op diezelfde voet verder gaan. Desondanks ben ik wel voor een nieuw referendum gerelateerd aan de EU in de hoop dat het debat en referendum zo gespind wordt dat het uitdraait op een stellingname over de hele koers van de huidige EU.
Kunnen ze niet blijven doen hoor...
I´m back.
pi_156326853
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:28 schreef Wespensteek het volgende:
Zit er niet goed uit. Straks halen ze het ook nog, referendum, minstens twee debatten, wat kamervragen, dat gaat toch al snel 40-100 miljoen kosten afhankelijk van de uitslag. Maar goed dan heb je ook mogen stemmen en ligt er weer een stuk bureaucratie en parlementaire geschiedenis waarvan men in de toekomst zich afvraagt wat mensen toch bezielt heeft.
Het kabinet geeft 80 miljoen uit om 2 Rembrandt schilderijen te kopen, dus dan vindt ik dit referendum een betere bestemming voor dat geld
pi_156326878
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:01 schreef gdejong het volgende:

[..]

Het kabinet geeft 80 miljoen uit om 2 Rembrandt schilderijen te kopen, dus dan vindt ik dit referendum een betere bestemming voor dat geld
Die 80 miljoen mag van mij ook naar taalonderwijs.
pi_156326896
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kunnen ze niet blijven doen hoor...
Ik denk nog héél lang, wat EU betreft.

Voordat het zo ver komt is mooi TTIP er ook al doorgedrukt en hebben we nog minder zeggenschap of de mogelijkheid om nog fors bij te sturen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_156326936
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:01 schreef gdejong het volgende:

[..]

Alhoewel ik helemaal niets zie in die aanschaf kun je die schilderijen altijd weer verkopen dat zal met deze uitslag niet meevallen tenzij je zelf politicus bent, die kunnen alles verkopen als een signaal dat hun standpunt steunt.
pi_156326987
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik denk nog héél lang, wat EU betreft.

Voordat het zo ver komt is mooi TTIP er ook al doorgedrukt en hebben we nog minder zeggenschap of de mogelijkheid om nog fors bij te sturen.
Ja, nou ja, kijk ik zie het zo, op een groter mondiaal niveau hebben wij burgers totaal geen invloed en ik denk, nadat ik dat interview zag van Sven Kokkelmans met Kofi Annan, dat de toekomst op langere termijn al zo'n beetje vast staat voor EU. Daar kan onze regering zelfs niets aan veranderen, ook al zou onze regering het er niet mee eens zijn. Laten we dus als sceptici en critici dan in ieder geval iets proberen, ook al is het voor de vorm dan.
I´m back.
pi_156327146
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Alhoewel ik helemaal niets zie in die aanschaf kun je die schilderijen altijd weer verkopen dat zal met deze uitslag niet meevallen tenzij je zelf politicus bent, die kunnen alles verkopen als een signaal dat hun standpunt steunt.
Ik denk niet dat die schilderijen weer verkocht worden. Zie je het al voor je dat de overheid zegt: "We hebben geld tekort, oh dan verkopen we de Rembrandt schilderijen toch gewoon!"

Als er naar het resultaat van het vorige referendum was geluisterd hadden we niet miljarden hoeven over te maken naar Griekenland... dus een referendum is erg veel waard
pi_156327214
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:14 schreef gdejong het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die schilderijen weer verkocht worden. Zie je het al voor je: "He de overheid heeft geld tekort, oh dan verkopen we de Rembrandt schilderijen toch gewoon?!

Als er naar het resultaat van het vorige referendum was geluisterd hadden we niet miljarden hoeven over te maken naar Griekenland... dus een referendum is erg veel waard
Je maakt een grapje. Als was geluisterd had je mogelijk gelijk, weet je al wat het probleem is?
pi_156327245
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je maakt een grapje. Als was geluisterd had je mogelijk gelijk, weet je al wat het probleem is?
Vertel?
pi_156327311
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:18 schreef gdejong het volgende:

[..]

Vertel?
Er is niet geluisterd en dat gaan ze nu ook niet doen.
  woensdag 23 september 2015 @ 18:22:38 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_156327326
Zo te zien gaan ze het misschien gewoon redden..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_156327359
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De politiek kan niet referenda blijven negeren, en zijn geloofwaardigheid blijven houden. Dan gaat de bevolking gewoon op andere partijen stemmen
  woensdag 23 september 2015 @ 18:26:32 #150
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_156327449
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:23 schreef gdejong het volgende:

[..]

De politiek kan niet referenda blijven negeren, en zijn geloofwaardigheid blijven houden. Dan gaat de bevolking gewoon op andere partijen stemmen
Voor wie heeft politiek geloofwaardigheid dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')