Nee, deze moesten officieel ook naar de Kiesraad. Maar die geeft geen tussenstanden, dus hebben ze opgeroepen het naar GS te sturen zodat zij een tussenstand kunnen bijhouden. Zij geven alle formulieren vervolgens door aan de Kiesraad.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, dat was voor de eerste 15K, deze moeten naar GS HQ
Ah ik zie het al, op http://geenpeil.nl/geenpeil-faq/ staat inderdaad hun eigen adres, maar op het formulier het adres van de Kiesraad (https://www.referendumove(...)34116-definitief.pdf). GS zal zelf hun eigen ontvangen formulieren wel naar de Kiesraad brengen, maar sommigen (waaronder ik) zullen het ook wel meteen naar de Kiesraad hebben gestuurd (en zitten dus niet bij deze telling).quote:Op woensdag 23 september 2015 15:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, dat was voor de eerste 15K, deze moeten naar GS HQ
Vind ik ook. Daarom heb ik mijn stemmen naar Burgercomité EU verzonden.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:42 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik begin nu wel meer te begrijpen waarom al die mensen zo'n moeite hebben met dat kinderachtige gedoe bij dit onderwerp.
Ik denk dat ze dit onderwerp wat serieuzer hadden moeten brengen, want hierdoor haken veel mensen af.
Oja, zo was het.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:55 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nee, deze moesten officieel ook naar de Kiesraad. Maar die geeft geen tussenstanden, dus hebben ze opgeroepen het naar GS te sturen zodat zij een tussenstand kunnen bijhouden. Zij geven alle formulieren vervolgens door aan de Kiesraad.
Ik heb iig een direct naar de Kiesraad gestuurd, dus tel die er maar bij opquote:Op woensdag 23 september 2015 15:57 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Kans is groot dat er ook een paar duizend direct naar de Kiesraad zijn gestuurd.
Misschien had je deze gemist, maar in principe heb ik dit al tegnover raptorix beschreven:quote:Op woensdag 23 september 2015 15:54 schreef Ryan3 het volgende:
Ik vraag me af waarom je, ook al sta je achter de EU-politiek, dit niet gewoon zou willen voorleggen in een raadgevend referendum.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus je ziet het als een soort proteststem, bedoel je? Maar ik ben het met je eens verder, alleen bevestigd dit ook mijn mening zoals die ook in die afbeelding van raptorix staat: je kunt de gehele EU-problematiek niet in één referendum vatten, tenzij dat referendum dus slim uitgewerkt wordt of er meer dan één referendum plaats gaat vinden.quote:Ik zie het toch als een soort opiniepeiling, ongeacht welke vraag voorgelegd zal worden precies. *rest geknipt in verband met lange quote*
quote:Op woensdag 23 september 2015 15:58 schreef Belabor het volgende:
[..]
Misschien had je deze gemist, maar in principe heb ik dit al tegnover raptorix beschreven:Als we een referendum krijgen en iets van 2/3 van de bevolking staat afwijzend tegenover de EU, is dat iig een niet mis te verstaan signaal, lijkt me. Als het ongeveer 50-50 dan gaat er geen signaal van uit natuurlijk. Maar ja, zo zie ik het dan toch idd. Ik ben iig sws benieuwd hoe de NL'ers denken over de EU ook en dan levert een referendum betere data dan de peilingen van Maurice de Hondt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Dus je ziet het als een soort proteststem, bedoel je? Maar ik ben het met je eens verder, alleen bevestigd dit ook mijn mening zoals die ook in die afbeelding van raptorix staat: je kunt de gehele EU-problematiek niet in één referendum vatten, tenzij dat referendum dus slim uitgewerkt wordt of er meer dan één referendum plaats gaat vinden.I´m back.
260.000 ongeveer.quote:Op woensdag 23 september 2015 16:04 schreef maryen65 het volgende:
Ik kan niet vinden op geenpeil hoeveel stemmen ze nu hebben. Iemand een link voor mij?
René maakt de enveloppen NIET open, omdat GeenPeil ze maandag ongeopend aan de Kiesraad wil overhandigen. Op die manier kunnen we niet van fraude beticht worden.quote:Op woensdag 23 september 2015 16:04 schreef NoXia het volgende:
Zit die vent enveloppe te tellen. Niet slim. Kunnen toch ook meerdere handtekeningen in een envelop zitten?
Tsja, maar een stem op 'NEE' kan van iemand zijn die fel tegen de EU is of iemand die heel erg twijfelt en toch maar dat antwoord gekozen heeft. De verschillen tussen opvatting zijn daarin ontzettend groot, dus zoveel zou zo'n vraag uiteindelijk niet zeggen.quote:Op woensdag 23 september 2015 16:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als we een referendum krijgen en iets van 2/3 van de bevolking staat afwijzend tegenover de EU, is dat iig een niet mis te verstaan signaal, lijkt me.
Daarom ben ik dus een voorstander van de Likert-schaal in referenda: zo kun je zelf een punt kiezen tussen 'Heel erg mee eens' en 'Heel erg mee oneens' en krijg je een veel beter beeld van de attitudes onder de bevolking.quote:Als het ongeveer 50-50 dan gaat er geen signaal van uit natuurlijk. Maar ja, zo zie ik het dan toch idd. Ik ben iig sws benieuwd hoe de NL'ers denken over de EU ook en dan levert een referendum betere data dan de peilingen van Maurice de Hondt.
http://www.geenstijl.nl/m(...)e_zijn_er_bijna.htmlquote:Op woensdag 23 september 2015 16:04 schreef maryen65 het volgende:
Ik kan niet vinden op geenpeil hoeveel stemmen ze nu hebben. Iemand een link voor mij?
Ja die had ik gezien vanmorgenquote:Op woensdag 23 september 2015 16:08 schreef Infection het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)e_zijn_er_bijna.html
Dit was vanochtend. Zal inmiddels al wel weer meer zijn.
Een stem op partij X kan ook heel overtuigend zijn, of een enorme twijfel. Ook bij de reguliere verkiezingen dus maar een Likert-schaal gebruiken?quote:Op woensdag 23 september 2015 16:07 schreef Belabor het volgende:
[..]
Tsja, maar een stem op 'NEE' kan van iemand zijn die fel tegen de EU is of iemand die heel erg twijfelt en toch maar dat antwoord gekozen heeft. De verschillen tussen opvatting zijn daarin ontzettend groot, dus zoveel zou zo'n vraag uiteindelijk niet zeggen.
[..]
Daarom ben ik dus een voorstander van de Likert-schaal in referenda: zo kun je zelf een punt kiezen tussen 'Heel erg mee eens' en 'Heel erg mee oneens' en krijg je een veel beter beeld van de attitudes onder de bevolking.
Kost natuurlijk wel veel langer om de resultaten te analyseren, maar goed, daar hebben we tegenwoordig computers voor!
Er werd al eerder voorgesteld om te stemmen per portefeuille (Defensie, zorg, onderwijs etc. etc.) bij de TK verkiezingen. Dit is nu niet mogelijk met de huidige vorm van de TK, maar ik zou het wel een goed idee vinden.quote:Op woensdag 23 september 2015 16:12 schreef MrBadGuy het volgende:
Een stem op partij X kan ook heel overtuigend zijn, of een enorme twijfel. Ook bij de reguliere verkiezingen dus maar een Likert-schaal gebruiken?
Het gaat er niet om wat het "slimst" is, het gaat er om dat je een goed beeld wilt hebben van wat mensen denken. Als iedereen bij een Likert schaal oneerlijke antwoorden zou geven, dan zou het inderdaad niet de juiste methode zijn. Als iedereen eerlijk stemt, geeft het een veel beter beeld van hoe mensen echt denken.quote:Daarnaast is het dan het slimst om op de extremen te stemmen (heel erg mee (on)eens), ook al neig je misschien maar een beetje naar een kant, aangezien je bij de extremen het meeste invloed hebt op het gemiddelde.
Iedereen eerlijk stemmen is in zo'n geval een illusie. Ik zou stemmen op de manier zodat ik het meeste invloed heb op de uiteindelijk uitslag, dus zonder nuances aan te brengen.quote:Op woensdag 23 september 2015 16:15 schreef Belabor het volgende:
[..]
Er werd al eerder voorgesteld om te stemmen per portefeuille (Defensie, zorg, onderwijs etc. etc.) bij de TK verkiezingen. Dit is nu niet mogelijk met de huidige vorm van de TK, maar ik zou het wel een goed idee vinden.
Je hebt gelijk dat het op de huidige manier voor TK-verkiezingen ook een twijfel kan zijn. Echter heb je dan de keuze uit een groot aantal partijen, en bij een referendum maximaal uit twee of drie mogelijke antwoorden. Daar zit wel een wezenlijk verschil in.
[..]
Het gaat er niet om wat het "slimst" is, het gaat er om dat je een goed beeld wilt hebben van wat mensen denken. Als iedereen bij een Likert schaal oneerlijke antwoorden zou geven, dan zou het inderdaad niet de juiste methode zijn. Als iedereen eerlijk stemt, geeft het een veel beter beeld van hoe mensen echt denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |