abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156323192
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:41 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ja goh, lees mijn hele reactie dan eens. Als je het gaat over-simplificeren als een 'JA' of 'NEE' vraag, dan ben ik het geheel met Pechtold eens. Als je er echter een soort vragenlijst van gaat maken of zoiets als de Likert-schaal gaat toepassen, dan worden zulke referenda wel ineens een stuk interessanter.

Dan kun je tenminste de daadwerkelijke houding van de burgers gaan peilen, in plaats van alle twijfelaars en sterk overtuigde stemmer op twee hopen te gooien. Dat verstoort de beeldvorming van wat de burgers daadwerkelijk denken en willen.
Kunnen we dan voortaan bij de verkiezingen ook per onderwerp gaan kiezen op welke partij we stemmen?
  woensdag 23 september 2015 @ 15:45:27 #92
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156323237
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Kunnen we dan voortaan bij de verkiezingen ook per onderwerp gaan kiezen op welke partij we stemmen?
Zou ik geen slecht idee vinden, maar dan moet de hele samenstelling van de Tweede Kamer over de kop zodat elke portefeuille zijn eigen vertegenwoordiging krijgt.

Zo zou dus een streng asielbeleid samen kunnen gaan met een liberale arbeidsmarkt, als de Nederlanders dat zo willen. Ik zou het wel zien zitten eigenlijk.
pi_156323243
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:29 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dat is ook waar. Ben wel benieuwd of de politiek/media het gewoon totaal negeert als de teller blijft steken op 293.000 of iets dergelijks.
Waarschijnlijk zullen er dan ineens wel mediaberichten verschijnen.

Daarnaast zou het me niets verbazen als ze er nu al zijn..
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_156323378
Hebben ze eigenlijk ook al rekening gehouden met een foutmarge? Zat lolbroeken die maar wat invullen en opsturen, Pechtold had gisteren nog mail gekregen dat hij mee deed aan Geenpeil. :')

Maar in al die enveloppen zitten waarschijnlijk wel meerdere handtekeningen, gaat nog spannend worden.
pi_156323393
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:38 schreef SeLang het volgende:
Livestream, gewoon omdat het kan

Het postadres was toch gewoon de Kiesraad, niet de GS-HQ?
pi_156323403
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:49 schreef tralalala het volgende:
Hebben ze eigenlijk ook al rekening gehouden met een foutmarge? Zat lolbroeken die maar wat invullen en opsturen, Pechtold had gisteren nog mail gekregen dat hij mee deed aan Geenpeil. :')

Maar in al die enveloppen zitten waarschijnlijk wel meerdere handtekeningen, gaat nog spannend worden.
Ja, ik denk dat ze daarom nu nog zo hard lobbyen, omdat er een foutmarge van toch wel zeker 10% zit. Niet alleen lolbroeken, maar ook verkeerd ingevulde en dubbel ingevulde formulieren.
pi_156323429
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het postadres was toch gewoon de Kiesraad, niet de GS-HQ?
Nee, dat was voor de eerste 15K, deze moeten naar GS HQ
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_156323433
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:49 schreef tralalala het volgende:

Lijkt me wel, hadden ze toen met Powned ook rekening mee gehouden (hadden ze uiteindelijk ook meer leden dan wat ze volgens de tussentijdse tellingen zogenaamd hadden).
pi_156323456
Ook de stream maar weer eens kijken dan.

Edit: Wanneer zijn die enveloppen binnen gekomen? Is dat alleen van vandaag?
pi_156323503
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:38 schreef Belabor het volgende:

[..]

Tsja, die toevoeging verontwaardigde mij ook wel wat eigenlijk. Niet omdat ik Pechtold nou zo'n verschrikkelijk toffe peer vindt, maar vooral omdat het juist door toedoen van onder andere D66 nu mogelijk is om zo'n raadgevend referendum te organiseren.
Ik vraag me af waarom je, ook al sta je achter de EU-politiek, dit niet gewoon zou willen voorleggen in een raadgevend referendum.
quote:
Ik heb een week geleden wel getekend, maar begin me net als anderen steeds meer af te vragen wat dit nu eigenlijk daadwerkelijk op zal gaan leveren. Een simpel 'JA' of 'NEE' referendum zal de lading van het vraagstuk niet dekken, maar de kans is groot dat het wel in die mate over-gesimplificeerd zal worden.
Ik zie het toch als een soort opiniepeiling, ongeacht welke vraag voorgelegd zal worden precies. Het is een raadgevend referendum, het verplicht de politiek nergens toe. Alleen heeft de politiek wrs toch ook wel in de gaten dat de scepsis over de EU behoorlijk gegroeid is. En dat komt niet alleen door de vluchtelingencrisis en hoe men daar mee omgaat, maar ook door natuurlijk de Griekenlandcrisis, de transferunie die opgetuigd wordt, de onverzadigbare annexatiedrift van de EUcraten, die ons in conflict brengt met Rusland, het creëren van arbeidsmigratiestroom van de armere landen binnen de EU naar de rijkere landen ten koste van de eigen laag opgeleide bevolking, de hiermee vergezeld gaande afbraak van de verzorgingsstaat, de uitholling van de soevereiniteit van lidstaten, de ongebreidelde bureaucratie van de EU, het ten tenhemelschreiende lobbyīsme bij de EU van corporate industry culminerend in een soort dictaat van TTIP met daarin ISDS, dat "5 presidents stuk" over de toekomst van de EU waarbij nationale begrotingen in feite worden vastgesteld door EUcraten, het steeds meer proberen beleid door te drukken door boetes op te leggen, de mankerende democratische invloed op al die processen.... en in feite is dat nog niet eens alles, want men bereidt EU al voor op nog grotere migratiestromen uit Afrika, waar de bevolking zich in 35 jaar heeft verdubbeld, waarbij het geboortecijfer in EU te laag is voor vervanging...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 23-09-2015 15:59:51 ]
I´m back.
pi_156323522
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, deze moesten officieel ook naar de Kiesraad. Maar die geeft geen tussenstanden, dus hebben ze opgeroepen het naar GS te sturen zodat zij een tussenstand kunnen bijhouden. Zij geven alle formulieren vervolgens door aan de Kiesraad.
pi_156323533
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah ik zie het al, op http://geenpeil.nl/geenpeil-faq/ staat inderdaad hun eigen adres, maar op het formulier het adres van de Kiesraad (https://www.referendumove(...)34116-definitief.pdf). GS zal zelf hun eigen ontvangen formulieren wel naar de Kiesraad brengen, maar sommigen (waaronder ik) zullen het ook wel meteen naar de Kiesraad hebben gestuurd (en zitten dus niet bij deze telling).
pi_156323536
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik begin nu wel meer te begrijpen waarom al die mensen zo'n moeite hebben met dat kinderachtige gedoe bij dit onderwerp.

Ik denk dat ze dit onderwerp wat serieuzer hadden moeten brengen, want hierdoor haken veel mensen af.
Vind ik ook. Daarom heb ik mijn stemmen naar Burgercomité EU verzonden.
pi_156323542
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:55 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Nee, deze moesten officieel ook naar de Kiesraad. Maar die geeft geen tussenstanden, dus hebben ze opgeroepen het naar GS te sturen zodat zij een tussenstand kunnen bijhouden. Zij geven alle formulieren vervolgens door aan de Kiesraad.
Oja, zo was het.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_156323566
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Oja, zo was het.
Kans is groot dat er ook een paar duizend direct naar de Kiesraad zijn gestuurd.
pi_156323583
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:57 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Kans is groot dat er ook een paar duizend direct naar de Kiesraad zijn gestuurd.
Ik heb iig een direct naar de Kiesraad gestuurd, dus tel die er maar bij op :D
  woensdag 23 september 2015 @ 15:58:22 #107
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156323607
Ik zie dit niet gebeuren, mensen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 23 september 2015 @ 15:58:24 #108
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156323608
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:54 schreef Ryan3 het volgende:
Ik vraag me af waarom je, ook al sta je achter de EU-politiek, dit niet gewoon zou willen voorleggen in een raadgevend referendum.
Misschien had je deze gemist, maar in principe heb ik dit al tegnover raptorix beschreven:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Ik zie het toch als een soort opiniepeiling, ongeacht welke vraag voorgelegd zal worden precies. *rest geknipt in verband met lange quote*
Dus je ziet het als een soort proteststem, bedoel je? Maar ik ben het met je eens verder, alleen bevestigd dit ook mijn mening zoals die ook in die afbeelding van raptorix staat: je kunt de gehele EU-problematiek niet in één referendum vatten, tenzij dat referendum dus slim uitgewerkt wordt of er meer dan één referendum plaats gaat vinden.
pi_156323727
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 15:58 schreef Belabor het volgende:

[..]

Misschien had je deze gemist, maar in principe heb ik dit al tegnover raptorix beschreven:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Dus je ziet het als een soort proteststem, bedoel je? Maar ik ben het met je eens verder, alleen bevestigd dit ook mijn mening zoals die ook in die afbeelding van raptorix staat: je kunt de gehele EU-problematiek niet in één referendum vatten, tenzij dat referendum dus slim uitgewerkt wordt of er meer dan één referendum plaats gaat vinden.
Als we een referendum krijgen en iets van 2/3 van de bevolking staat afwijzend tegenover de EU, is dat iig een niet mis te verstaan signaal, lijkt me. Als het ongeveer 50-50 dan gaat er geen signaal van uit natuurlijk. Maar ja, zo zie ik het dan toch idd. Ik ben iig sws benieuwd hoe de NL'ers denken over de EU ook en dan levert een referendum betere data dan de peilingen van Maurice de Hondt.
I´m back.
pi_156323740
Ik kan niet vinden op geenpeil hoeveel stemmen ze nu hebben. Iemand een link voor mij?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_156323753
Die livestream ook echt. Die gast kan geen enveloppe meer zien vanavond :D. Nja hij moet het ook maar vol zien te lullen.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  woensdag 23 september 2015 @ 16:04:47 #112
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_156323756
Zit die vent enveloppe te tellen. Niet slim. Kunnen toch ook meerdere handtekeningen in een envelop zitten?
  woensdag 23 september 2015 @ 16:05:26 #113
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_156323771
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:04 schreef maryen65 het volgende:
Ik kan niet vinden op geenpeil hoeveel stemmen ze nu hebben. Iemand een link voor mij?
260.000 ongeveer.
pi_156323805
Komt aardig wat per post binnen zo te zien. Gemiddeld 4 á 5 formulieren per enveloppe (was zijn inschatting) plus de 255.000 digitale formulieren die al binnen zijn. Gaan ze wel halen denk ik.
  woensdag 23 september 2015 @ 16:06:57 #115
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_156323822
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:04 schreef NoXia het volgende:
Zit die vent enveloppe te tellen. Niet slim. Kunnen toch ook meerdere handtekeningen in een envelop zitten?
René maakt de enveloppen NIET open, omdat GeenPeil ze maandag ongeopend aan de Kiesraad wil overhandigen. Op die manier kunnen we niet van fraude beticht worden.
  woensdag 23 september 2015 @ 16:07:36 #116
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156323840
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als we een referendum krijgen en iets van 2/3 van de bevolking staat afwijzend tegenover de EU, is dat iig een niet mis te verstaan signaal, lijkt me.
Tsja, maar een stem op 'NEE' kan van iemand zijn die fel tegen de EU is of iemand die heel erg twijfelt en toch maar dat antwoord gekozen heeft. De verschillen tussen opvatting zijn daarin ontzettend groot, dus zoveel zou zo'n vraag uiteindelijk niet zeggen.

quote:
Als het ongeveer 50-50 dan gaat er geen signaal van uit natuurlijk. Maar ja, zo zie ik het dan toch idd. Ik ben iig sws benieuwd hoe de NL'ers denken over de EU ook en dan levert een referendum betere data dan de peilingen van Maurice de Hondt.
Daarom ben ik dus een voorstander van de Likert-schaal in referenda: zo kun je zelf een punt kiezen tussen 'Heel erg mee eens' en 'Heel erg mee oneens' en krijg je een veel beter beeld van de attitudes onder de bevolking.

Kost natuurlijk wel veel langer om de resultaten te analyseren, maar goed, daar hebben we tegenwoordig computers voor! :)
pi_156323847
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:05 schreef Armageddon het volgende:

[..]

260.000 ongeveer.
Oke thxx
pi_156323880
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:04 schreef maryen65 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)e_zijn_er_bijna.html

Dit was vanochtend. Zal inmiddels al wel weer meer zijn.
pi_156323915
Natuurlijk wel veel kans op ongein, of allemaal dubbele meuk (digitaal en papier) etc. Kiesraad heeft nog zat te doen maandag :D.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_156323940
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:08 schreef Infection het volgende:

[..]

http://www.geenstijl.nl/m(...)e_zijn_er_bijna.html

Dit was vanochtend. Zal inmiddels al wel weer meer zijn.
Ja die had ik gezien vanmorgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')