En diezelfde ransmakaakjes mogen ook bij een referendum stemmen..quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mensen krijgen achteraf nogal eens spijt van hun stemkeuze. Ik geloof dat de PvdA en VVD samen nog iets van 40 zetels hebben!
Rasoptimisten daar houd ik van.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:50 schreef luxerobots het volgende:
Ik doe maar alvast een paar voorspellingen.
- Dit referendum komt er.
- Een erg lage opkomt (media zijn niet enthousiast, weinig interesse in EU, associatieverdrag en Oekraïne)
- Meerderheid (van de lage opkomst) stemt tegen.
- Politiek doet er niets mee.
Daar zult u het mee moeten doen.
Toch heb ik een zwak voor grassroot democratie als dit. Vind het tekenend dat de gevestigde media er zo mee omgaan.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:50 schreef luxerobots het volgende:
- Een erg lage opkomt (media zijn niet enthousiast, weinig interesse in EU, associatieverdrag en Oekraïne)
Een paar anti-pieten kunnen maandenlang discussies voeren in elk praatprogramma op de publieke omroep. Maar hier is nauwelijks aandacht voor.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch heb ik een zwak voor grassroot democratie als dit. Vind het tekenend dat de gevestigde media er zo mee omgaan.
Of het links is weet ik niet, maar het is tekenend. Zou het mooi vinden als het lukt, de kracht van Internet.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een paar anti-pieten kunnen maandenlang discussies voeren in elk praatprogramma op de publieke omroep. Maar hier is nauwelijks aandacht voor.
Heb het idee dat het 'linkse' gedachtegoed nog altijd oververtegenwoordigd is in onze media.
De Nederlandse media zullen het proberen te negeren maar de buitenlandse media duiken er dan massaal op. Want het is best wel groot nieuws dat we in Nederland een referendum hebben weten af te dwingen dat pijnlijk duidelijk maakt hoe groot de kloof is tussen wat de kiezer wil en wat de etatistische linkse politieke elite van Nederland wil. Die staan dan mooi te kijk.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:50 schreef luxerobots het volgende:
Ik heb (nog) niet getekend. Ik ben erg ontevreden over de EU, we hebben een gedrocht geschapen vol corruptie, nepotisme en zelfverrijking.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:22 schreef SeLang het volgende:
[..]
De Nederlandse media zullen het proberen te negeren maar de buitenlandse media duiken er dan massaal op. Want het is best wel groot nieuws dat we in Nederland een referendum hebben weten af te dwingen dat pijnlijk duidelijk maakt hoe groot de kloof is tussen wat de kiezer wil en wat de etatistische linkse politieke elite van Nederland wil. Die staan dan mooi te kijk.
Het gaat helemaal niet om dit specifieke verdrag. Het is een uiting van algehele onvrede over dat Europese circus, net zoals de stem tegen de Europese grondwet die ook werd genegeerd. Alleen leven we nu in andere tijden waarin het toch lastiger wordt om te negeren vanwege het toenemend verzet in heel Europa tegen wat eigenlijk een soort staatsgreep is geweest.
Het gaat geenpeil ook niet om dit specifieke verdrag. Je kan niet zomaar een onderwerp kiezen om een referendum over af te dwingen. Je kan alleen een raadgevend referendum afdwingen over een wetvoorstel dat recent is goedgekeurd en geschikt wordt geacht over om een referendum over te houden. Geenpeil heeft er voor gekozen om het eerste de beste wetsvoorstel te pakken dat over de EU gaat. Daarom dit onderwerp.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb (nog) niet getekend. Ik ben erg ontevreden over de EU, we hebben een gedrocht geschapen vol corruptie, nepotisme en zelfverrijking.
Dit associatieverdrag met Oekraïne vindt ik daarentegen helemaal niet zo slecht. In Oekraïne is oorlog, het land wordt verscheurd door een beweging die bij Europa wil en een beweging die bij Poetin wil. Doen we niets, dan spelen we Poetin in de kaart.
Ik vind het eigenlijk niet opportuun om hierop de EU af te rekenen. Het onderwerp is m.i. een strategische misser.
Ik weet dat ze niet een referendum kunnen afdwingen over elk onderwerp. Maar ik vind dit toch wel een hele slechte keuze. Denk ook dat het de kiezer weinig interesseert.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:45 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Het gaat geenpeil ook niet om dit specifieke verdrag. Je kan niet zomaar een onderwerp kiezen om een referendum over af te dwingen. Je kan alleen een raadgevend referendum afdwingen over een wetvoorstel dat recent is goedgekeurd en geschikt wordt geacht over om een referendum over te houden. Geenpeil heeft er voor gekozen om het eerste de beste wetsvoorstel te pakken dat over de EU gaat. Daarom dit onderwerp.
Als het de grootst mogelijke moeite kost om in zes weken tijd de handtekening van minder dan 2,5 procent van de stemgerechtigde bevolking te krijgen lijkt het me nogal dubieus om daaruit te concluderen "wat de kiezer wil".quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:22 schreef SeLang het volgende:
[..]
De Nederlandse media zullen het proberen te negeren maar de buitenlandse media duiken er dan massaal op. Want het is best wel groot nieuws dat we in Nederland een referendum hebben weten af te dwingen dat pijnlijk duidelijk maakt hoe groot de kloof is tussen wat de kiezer wil en wat de etatistische linkse politieke elite van Nederland wil. Die staan dan mooi te kijk.
Zelfde hier.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik heb nog wat vrienden aangeschreven, zelf heb ik reeds getekend (ondanks dat het van Geenstijl afkomstig is, hetgeen zeer zeker niet mijn webstek is), hopelijk tekenen nog wat vrienden.
Ja, ik ben dan wel FOK!ker, maar ik heb vrienden.![]()
Vraag me door je opmerking af wat voor soort nieuws er nog meer achtergehouden wordt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch heb ik een zwak voor grassroot democratie als dit. Vind het tekenend dat de gevestigde media er zo mee omgaan.
Lukt het deze keer niet dan lukt het een volgende keer wel. Het VK heeft in 2017 een referendum, dat is een uitgelezen moment om het in NL nogmaals te proberen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:22 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om dit specifieke verdrag. Het is een uiting van algehele onvrede over dat Europese circus, net zoals de stem tegen de Europese grondwet die ook werd genegeerd. Alleen leven we nu in andere tijden waarin het toch lastiger wordt om te negeren vanwege het toenemend verzet in heel Europa tegen wat eigenlijk een soort staatsgreep is geweest.
Hoe Albanese bendes vluchtelingen dwingen tot prostitutie in de opvangkampen?quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:08 schreef karton2 het volgende:
[..]
Vraag me door je opmerking af wat voor soort nieuws er nog meer achtergehouden wordt.
Niks van gehoord. Heb je een bron?quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe Albanese bendes vluchtelingen dwingen tot prostitutie in de opvangkampen?
Hoe is je Duits?quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:23 schreef karton2 het volgende:
[..]
Niks van gehoord. Heb je een bron?
Zo te zien heeft Deutschland al langer problemen met Albanese bendes & gedwongen prostitutie. Die vluchtelingen van nu zijn gewoon een extra marktquote:Op dinsdag 22 september 2015 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe is je Duits?
http://www.spiegel.de/pan(...)ungen-a-1028961.html
Wat hij zegtquote:Op dinsdag 22 september 2015 21:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als het de grootst mogelijke moeite kost om in zes weken tijd de handtekening van minder dan 2,5 procent van de stemgerechtigde bevolking te krijgen lijkt het me nogal dubieus om daaruit te concluderen "wat de kiezer wil".
Het zou wat zijn als we referendums konden aanvragen met likes.quote:Op dinsdag 22 september 2015 23:20 schreef Zelfscanner het volgende:
Bolletje even vragen. Die hadden alleen al 260.000 likes in een week boor witte pepernoten
quote:Op dinsdag 22 september 2015 23:45 schreef Copthorne het volgende:
Dit gaat een close call worden.
Vandaag nog familieleden aangespoord om te stemmen. Hoe staat het bij jullie wat betreft de werving?
Mijn doel was om 20 ! mensen te werven. Dit omdat er vanuit de initiële aanmelding van 15.000 naar 300.000 handtekeningen geworven moest worden. Redenering: als iedereen van de originele 15.000 in staat is om 20 mensen over te halen, dan zijn we binnen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 23:45 schreef Copthorne het volgende:
Vandaag nog familieleden aangespoord om te stemmen. Hoe staat het bij jullie wat betreft de werving?
Het is frustrerend dat mensen compleet gebrainwashed zijn, zelfs mijn over algemeen redelijk goed opgeleide collega's snappen compleet niet dat dit een unieke kans is om aan te tonen dat de politici lak aan ze hebben, over algemeen typische d66 lui die ook vinden dat als je niet stemt met de 2e kamer verkiezingen je geen commentaar mag hebben.quote:Op woensdag 23 september 2015 08:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn doel was om 20 ! mensen te werven. Dit omdat er vanuit de initiële aanmelding van 15.000 naar 300.000 handtekeningen geworven moest worden. Redenering: als iedereen van de originele 15.000 in staat is om 20 mensen over te halen, dan zijn we binnen.
Je moet het ook niet primair over de inhoud van het referendum hebben. Hier: GC / Werven van mensen voor geenpeil.nl heb ik kort omschreven hoe je een handtekening binnenhaalt. Ga je teveel op de inhoud in, dan kun je minder mensen laten tekenen dan wanneer je gebruik maakt van sociale druk, consistentie en angst. Werkt veel effectiever.quote:Op woensdag 23 september 2015 08:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is frustrerend dat mensen compleet gebrainwashed zijn, zelfs mijn over algemeen redelijk goed opgeleide collega's snappen compleet niet dat dit een unieke kans is om aan te tonen dat de politici lak aan ze hebben, over algemeen typische d66 lui die ook vinden dat als je niet stemt met de 2e kamer verkiezingen je geen commentaar mag hebben.
Calculerende burgers krijg je niet in beweging als ze geen direct eigenbelang zien.quote:Op woensdag 23 september 2015 08:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is frustrerend dat mensen compleet gebrainwashed zijn, zelfs mijn over algemeen redelijk goed opgeleide collega's snappen compleet niet dat dit een unieke kans is om aan te tonen dat de politici lak aan ze hebben, over algemeen typische d66 lui die ook vinden dat als je niet stemt met de 2e kamer verkiezingen je geen commentaar mag hebben.
Maar dee meeste burgers zijn helemaal niet calculerend. Als jij ze persoonlijk vraagt om iets kleins voor jou te doen, dan is de sociale druk al hoog genoeg om toe te geven in de meeste gevallen.quote:Op woensdag 23 september 2015 08:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Calculerende burgers krijg je niet in beweging als ze geen direct eigenbelang zien.
Net kleine kinderen.
de basisprincipes van een democratiequote:Op woensdag 23 september 2015 08:36 schreef LXIV het volgende:
gebruik maakt van sociale druk, consistentie en angst.
Niet .quote:Op dinsdag 22 september 2015 23:45 schreef Copthorne het volgende:
Onzin D66 is juist voor referendum. Maar dan wel eentje die zinnig is.quote:Op woensdag 23 september 2015 08:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom? Is het niet prima om wat meer macht bij de burger zelf te leggen?quote:Op woensdag 23 september 2015 10:04 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb vandaag al twee mensen ervan weerhouden om te tekenen.
Er komt nog een enorm social media bombardement, en ik denk dat het 1 dag voor eind in 1 keer als een sneeuwbal zal gaan, zou me niet verbazen als men uiteindelijk op 450.000 uit komt.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:50 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Dat gaat ineens snel zeg! Wellicht dat ze het toch gaan halen dan.
Ah, dus alleen als D66 iets zinnigs vind mag er een referendum over komen? Zo kennen we de vrienden van D66 weer.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Onzin D66 is juist voor referendum. Maar dan wel eentje die zinnig is.
Powned is absoluut geen onderdeel van Geenstijl.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:00 schreef Loll het volgende:
Snap niet dat powned geen mailtje/brief stuurt naar al zijn leden evenals de telegraaf.
Toch allemaal van dezelfde eigenaar plus het feit dat elke redactie redelijk euro sceptisch is.
mooi idee van democratie, je mag instemmen met dingen die de partij zinnig vind.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, dus alleen als D66 iets zinnigs vind mag er een referendum over komen? Zo kennen we de vrienden van D66 weer.
Beetje net zoals Tommie, pleiten voor een gekozen burgemeester, lukte niet, en toen liet zich 2 maanden later maar gewoon op de oude manier benoemen.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
mooi idee van democratie, je mag instemmen met dingen die de partij zinnig vind.
Als je voor burgerinspraak bent, dan moeten burgers ook mogen beslissen wat zij zinnig vinden.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Onzin D66 is juist voor referendum. Maar dan wel eentje die zinnig is.
Daarom is die drempel van 300.000 ingevoerd.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je voor burgerinspraak bent, dan moeten burgers ook mogen beslissen wat zij zinnig vinden.
Ah gossie . Dat heb ik nergens gezegd. Maar als jij dat beeld van D66 zo wil blijven voeden door je eigen onzin moet je het vooral niet laten.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, dus alleen als D66 iets zinnigs vind mag er een referendum over komen? Zo kennen we de vrienden van D66 weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |