SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Website: http://www.fortarock.nl/
Twitter: https://twitter.com/fortarock
Facebook: https://www.facebook.com/fortarockfestival
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCmXhuPRx9tNm9SUi7AQA-Dw
De locatie van de 2016 editie is nog niet bekend.
2014 Aftermovie:
Tickets:
Er is nog geen informatie bekend over de 2016 editie.
Line-Up
Zaterdag 4 Juni:
Within temptation
Gojira
Tremonti
Legion Of The Damned
Heidevolk
Evra
Zondag 5 juni:
Volbeat
Megadeth
Disturbed
Amon Amarth
King Diamond
Babymetal
Eluveitie
Obituary
Ababath
Dark Funeral
Flesgod Apocalypse
Havok
Windhand
Bombus
[ Bericht 3% gewijzigd door indiaantje89 op 16-03-2016 12:27:21 ]
Ok ben benieuwd, onder "groots" kun je voor Fortarocken volgens mij niet zo heel veel acts hebben: Metallica, Iron Maiden, Rammstein, Black Sabbath, Slipknot, Kiss. Guns 'N Roses, Aerosmith, System Of A Down?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:06 schreef Tokus het volgende:
ik had vernomen dat zij niet op FortaRock staan. Van een bron die het meestal wel redelijk bij het rechte eind heeft omtrend FortaRock.
En een andere bron (nog net iets dichter op het vuur) zei me dat ze wel met wat groots bezig zijn, maar toen ik vroeg of dat Iron Maiden was, werd dat ontkend. (dat was een week of twee voordat black Sabbath ineens aankondigde hun afscheidstour te doen)
En slipknot stond er vorig jaar al, dus die gaan we denk ik dit jaar (gelukkig) niet weer zienquote:Op dinsdag 15 september 2015 13:35 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ok ben benieuwd, onder "groots" kun je voor Fortarocken volgens mij niet zo heel veel acts hebben: Metallica, Iron Maiden, Rammstein, Black Sabbath, Slipknot, Kiss. Guns 'N Roses, Aerosmith, System Of A Down?
Een Avenged Sevenfold lijkt me voor NL ook nog niet rijp als headliner.
Voor mij geld dat voor Black Sabbath dus weer. Maiden stond 2 jaar terug al op Fortarock en dat was erg tof.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:35 schreef Gehenna het volgende:
[..]
En slipknot stond er vorig jaar al, dus die gaan we denk ik dit jaar (gelukkig) niet weer zien
Ik hoop zelf heel erg op Black Sabbath (ziggodome 2013
), maar Iron Maiden heb ik ook nog steeds nooit live gezien, wat eigenlijk ook wel een must is
quote:Op donderdag 17 september 2015 11:35 schreef Gehenna het volgende:
[..]
En slipknot stond er vorig dit jaar al, dus die gaan we denk ik dit volgend jaar (gelukkig) niet weer zien
Het was niet dat ze slecht spelen, ik vond het gewoon in z'n algemeen compleet rukquote:Op donderdag 17 september 2015 13:32 schreef indiaantje89 het volgende:
Hoezo gelukkig? Ik vond Slipknot vorig (2x gezien in HMH en Rock Am Ring) erg strak spelen hoor. Maar het kan je ding niet zijn natuurlijk. Maar dat vind ik zou Maiden ook al een beetje kort vinden na vorige keer.
Ik ben ook niet zeker van of Black Sabbath massa's publiek trekt. Al zal het wel helpen dat het een laatste tour is.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:23 schreef Loveless85 het volgende:
Het nadeel is dat ze wel écht een grote headliner nodig hebben willen ze het Goffertpark lekker vullen, dat heeft Slipknot wel aangetoond. Dus dingen als A7X, Megadeth e.d. vallen dan al af, daar komt gewoon echt geen 20k+ man op af...
Maiden is een goede, maar vrij snel na 2014. Metallica kan ook zomaar weer gaan touren, die zijn tegenwoordig ook jaar na jaar op pad en zouden nog met een nieuw album bezig zijn.
Sabbath zou ik een mooie headliner vinden, eerste keer dat ze er staan, afscheidstournee, etc. etc.
Ben benieuwd waar bv. een Rock am Ring mee komt, die zijn vaak vrij vroeg. Iets als Rammstein misschien toch weer?
Kans lijkt me aanwezig, had dan persoonlijk toch voor Black Sabbath gegaan in hun geval, laatste tour van een legendarische band als BS aan je voorbij laten gaan is toch wel een beetje pijnlijk.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:56 schreef Loveless85 het volgende:
Vind ik ookDan zal het wel Maiden worden?
Helemaal eens hoor, ben persoonlijk meer een Maiden fan, maar in 2014 al zeer uitgebreid getourd (Ziggo + Forta), en geen afzwaaitour.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:58 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Kans lijkt me aanwezig, had dan persoonlijk toch voor Black Sabbath gegaan in hun geval, laatste tour van een legendarische band als BS aan je voorbij laten gaan is toch wel een beetje pijnlijk.
vorige keer trok Maiden 25.000. Deze keer vast niet, omdat het een album-tour is en geen greatest hits tour.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:35 schreef Loveless85 het volgende:
Volgens Tokus iets groots, en die had t bij rechte eind dat dat niet Sabbath was.
Overigens denk ik dat Metallica nog altijd wel 30k bezoekers trekt. Bij Maiden vraag ik me zeer af of dat lukt.
Nee dat was ook mijn idee, als hij solo toert zal Rammstein niet op pad zijn. Hou je praktisch alleen Metallica over? Of extreme dingen als AC/DC, Aerosmith, GnR, wat allemaal wel op z'n eigen manier highly unlikely isquote:Op woensdag 30 september 2015 10:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als Lindeman kennelijk op Hellfest speelt...dan lijkt het me raar als Rammstein op Forta staat, of is dat een gek idee?
Precies wat ik ook dacht. En GNR vind ik dan ook weer geen Forta headliner. Dus ben benieuwd. In NL komen er geen 30.000 naar Nijmegen om Pour Some Sugar On Me mee te zingenquote:Op woensdag 30 september 2015 10:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als Lindeman kennelijk op Hellfest speelt...dan lijkt het me raar als Rammstein op Forta staat, of is dat een gek idee?
Doe ze alle drie maar.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:12 schreef Gehenna het volgende:
Iets als Korn, Deftones of System of a Down dan? Daar komen denk ik wel genoeg mensen op af.
Korn en Deftones zit je met 10k bezoekers denk ik. Dat is echt long gone. Leuk voor op de middag, meer niet. SOAD zou dan nog kunnen ja.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:12 schreef Gehenna het volgende:
Iets als Korn, Deftones of System of a Down dan? Daar komen denk ik wel genoeg mensen op af.
Mwah, in (semi-)originele setting is het denk ik voor ieder festival wel een musthave. Aan de andere kant, als je ziet hoeveel shows/tours en gecancelled zijn van de 'new guns 'n roses', dan schrik je je dood. Dus kan me voorstellen dat promotors terughoudend zijn.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
En of ze überhaupt het vliegtuig halen, het hotel uit kunnen komen, de coffeeshop uitgang kunnen vinden etc. Zoveel redenen om die act lekker links te laten liggen.
Ik vind dat originele setting promo praatje ook altijd een beetje suggestief. In dit geval zal dat zijn dat Slash & Axl er weer bij zijn. Kan me nog goed herinneren dat ze met Limp Bizkit riepen, ja originele setting dit en dat. Maar ondertussen waren zowel Lethal als Sam Rivers er niet bij afgelopen tour. Ach ja.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mwah, in (semi-)originele setting is het denk ik voor ieder festival wel een musthave. Aan de andere kant, als je ziet hoeveel shows/tours en gecancelled zijn van de 'new guns 'n roses', dan schrik je je dood. Dus kan me voorstellen dat promotors terughoudend zijn.
Mjah zal moeten blijken wie wel/niet mee gaat en in hoeverre dat 'originele bezetting' is. Daar kan je oeverloos over discussieren. Neem je Gilby Clarke mee? Neem je Matt Sorum mee?quote:Op woensdag 30 september 2015 11:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik vind dat originele setting promo praatje ook altijd een beetje suggestief. In dit geval zal dat zijn dat Slash & Axl er weer bij zijn. Kan me nog goed herinneren dat ze met Limp Bizkit riepen, ja originele setting dit en dat. Maar ondertussen waren zowel Lethal als Sam Rivers er niet bij afgelopen tour. Ach ja.
Of überhaupt op komen dagen op een vol veldquote:Op woensdag 30 september 2015 11:18 schreef Loveless85 het volgende:
On the other hand, het blijft Guns 'n Roses. Dus óf zoiets echt gebeurt is pas zeker op het moment dat ze de eerste noten spelen op het podium. En zelfs dan is het afwachten of ze de set vol maken
Tsja wat heb je dan nog.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:05 schreef Loveless85 het volgende:
En Iron Maiden staat 8 juni in het Gelredome. Wordt toch wel erg benieuwd wat dan die grote metal-headliner gaat zijn...
Ik zou voor dit moment m'n geld zetten op Rammstein of SOAD.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:55 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Tsja wat heb je dan nog.
System Of A Down, Metallica, Linkin Park. Of toch iets onwaarschijnlijke als Tool, Rage Against The Machine of GnR?
Of toch Rammstein die gaat touren?
SOAD was nog rete strak in de Ziggodome. Dus wat mij betreft welkom.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zou voor dit moment m'n geld zetten op Rammstein of SOAD.
Vraag me heel erg af hoeveel volk Linkin Park nog trekt, staan niet heel veel in NL maar toch vrij recentelijk nog Ziggo Dome en te zien geweest op wat andere festivals in de buurt...
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:46 schreef AgeEll het volgende:
Die verkochten de laatste x geeneens de verkleinde gelredome uit.
Zouden ze dan ac/dc hebben. Weet niet of dat was uitverkocht vorig jaar.
Daarom, en geen gezeik dat ze er al hebben gestaan (wat je wellicht met Rammstein zou hebben). Die staan weer prima op Pinkpop. Iedereen blij.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:56 schreef indiaantje89 het volgende:
Zou een top booking zijn voor Forta.
En dan misschien ook gelijk de big fish war RIR mee bezig was?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Daarom, en geen gezeik dat ze er al hebben gestaan (wat je wellicht met Rammstein zou hebben). Die staan weer prima op Pinkpop. Iedereen blij.
Ben benieuwd, zou voor al die Duitse festivals een prima headliner zijn. Verwacht dat er maar weinig festivals zijn die én Rammstein én AC/DC hebben. Bijna niet te betalen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:59 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
En dan misschien ook gelijk de big fish war RIR mee bezig was?
ik verwacht eigenlijk geen enkel festival dat AC/DC heeft, aangezien ze zo goed als nooit op festivals staan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ben benieuwd, zou voor al die Duitse festivals een prima headliner zijn. Verwacht dat er maar weinig festivals zijn die én Rammstein én AC/DC hebben. Bijna niet te betalen.
Zal wss zien dat in de UK AC/DC bv. op Download staat en daar Rammstein ontbreekt, aldus de geruchten op Download FR precies andersom, dus dan AC/DC misschien Hellfest?
Coachelle vorig jaar nog, maar die hebben er moeilijk veel geld voor neergelegd denk ik.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:41 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik verwacht eigenlijk geen enkel festival dat AC/DC heeft, aangezien ze zo goed als nooit op festivals staan.
Klopt, maar er duiken toch her en der wel wat geruchten op dat er een tweede europese leg komt, met deze keer wel wat festivals. Zal nog steeds een gage zijn die maar door enkelen te betalen is. Zou anders ook niet weten waar Forta mee moet komen als Sabbath, Maiden en Rammstein al af zijn gevallen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:41 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik verwacht eigenlijk geen enkel festival dat AC/DC heeft, aangezien ze zo goed als nooit op festivals staan.
ik wel. En het is een band die al is genoemd bij een ander festival.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:43 schreef Loveless85 het volgende:
Zou anders ook niet weten waar Forta mee moet komen als Sabbath, Maiden en Rammstein al af zijn gevallen.
klopt, maar Coachelle is iets compleet anders dan elk ander festival.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:43 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Coachelle vorig jaar nog, maar die hebben er moeilijk veel geld voor neergelegd denk ik.
Dan is het dus RIP Forta in de huidige setup. Goffert is prima aan te passen aan je aantal bezoekers, maar het is en blijft een beetje een droeve bedoening als je weer met kunst- en vliegwerk daar 15k bezoekers in gaat krijgen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:44 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik wel. En het is een band die al is genoemd bij een ander festival.
Als het klopt, dan wordt het overigens weer geen mega-Forta. maar meer zoiets als dit jaar. Misschien net iets groter.
Defineer 'echt'quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:06 schreef mrsmith0331 het volgende:
Als er maar weer eens beetje echte metal komt!
Potentieel interessant!quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 23:17 schreef Tokus het volgende:
ook nog iets met een berg uit het land van hobbits komt ook, had ik zo vernomen.
bovenste ring was dicht toen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 11:49 schreef AgeEll het volgende:
Was volbeat uitverkocht in de ahoy een paar jaar terug? Vind het niet echt een headliner, maar ben dan ook niet echt fan. Zal aan de programmering liggen of er wat volk op af komt
nee.quote:Op zondag 25 oktober 2015 11:11 schreef mrsmith0331 het volgende:
Maar de show daarna, in de Ziggodome, was wel volledig uitverkocht toch?
En ook daar bovenste ring dichtquote:Op zondag 25 oktober 2015 11:11 schreef mrsmith0331 het volgende:
Maar de show daarna, in de Ziggodome, was wel volledig uitverkocht toch?
quote:FORTAROCK 2016 OP ZONDAG 5 JUNI MET O.A. VOLBEAT EN PREPARTY OP ZATERDAG 4 JUNI IN GOFFERTPARK
KAARTVERKOOP EARLY BIRDS BEGINT VOLGENDE WEEK VRIJDAG 6 NOVEMBER
Drie podia, een mooie line-up met voldoende bands, een divers aanbod aan festival catering en natuurlijk de populaire Biergarten: dat is FortaRock. Volgend jaar vindt het metal festival plaats op zondag 5 juni en de eerste namen liegen er niet om: Volbeat, Disturbed, King Diamond, Abbath, Dark Funeral, Windhand en Havok. En wat is een festival zonder een opwarmfeestje? De preparty van FortaRock wordt komend jaar niet in Doornroosje, maar op hetzelfde terrein georganiseerd, op zaterdag 4 juni vanaf 16.00 uur in het mooie Goffertpark en de eerste namen hiervoor volgen snel!
Voor FortaRock 2016 zullen zowel dagkaarten als combi-tickets te koop zijn. De kaartverkoop van de twee Early Bird tickets (combi-tickets en dagkaarten voor de zondag) start volgende week vrijdag 6 november om 10.00 uur via www.ticketmaster.nl. Hou de website www.fortarock.nl en de social media in de gaten voor meer nieuws over de voorverkoop.
VOLBEAT
Het gaat goed met Volbeat, de band scoort niet alleen in thuisland Denemarken, maar ook ver daarbuiten. De mix van metal, rock met vette rockabilly, country coolness slaat aan en dat is ook niet zo vreemd getuige de laatste wapenfeiten van de Denen in Nederland. In 2016 komt Volbeat terug naar FortaRock als afsluiter en met een nieuw album. Een album dat naar eigen zeggen weer net zo heavy wordt als het debuut uit 2007.
DISTURBED
Er zijn weinig bands met zo'n herkenbaar geluid als Disturbed. Dit is voornamelijk te danken aan de charismatische zanger David Draiman en de karakteristieke moderne heavy sound van de band. Onlangs verscheen het nieuwe album 'Immortalized' en na een pauze van maar liefst zes jaar is de Amerikaanse band weer te zien in Nederland, ditmaal op FortaRock. Degene die ooit een Disturbed concert heeft bijgewoond weet dat ze nimmer teleurstellen en altijd een vlammend optreden weggeven.
KING DIAMOND
The King is terug en hoe! Voor het eerst zal Deense heavy metal band King Diamond de legendarische langspeler 'Abigail' uit 1987 integraal live vertolken. Het album wordt beschouwd als één van de beste heavy metal concept albums dat het genre heeft voortgebracht. De muziek kenmerkt zich door occulte horror verhalen met de unieke hoge falsetto zang van King, begeleid door een spookhuis van heavy metal riffs. Geïnspireerd door de podiumvertoning van Alice Cooper is iedere King Diamond show ook een visueel spektakel.
ABBATH
De Noorse ex-Immortal frontman Abbath presenteert op FortaRock zijn nieuwe band. Het debuut album is in de maak, maar het zal ons verbazen als Abbath niet in het verlengde ligt van van het legendarische Immortal. Hondsbrutale black metal met een dikke rock 'n roll saus. Abbath klinkt ongetwijfeld net zo majestueus en machtig. Kwaliteit uit Noorwegen!
DARK FUNERAL
Het Zweedse Dark Funeral is in 1993 opgericht staat bekend om de snelle, intense en furieuze black metal met satanische teksten. In 2016 verschijnt eindelijk de langverwachte opvolger van 'Angelus Exuro Pro Eternus' uit 2009. Een voorproefje van dit album is eind 2014 al uitgebracht, het nummer 'Nail The To The Cross' laat een verpletterende indruk achter. Dat belooft wat!
WINDHAND
De stoner en doom metal van het Amerikaanse gezelschap Windhang is hard, traag en loom. Het nieuwe album 'Grief's Internal Flower' is wederom van een duistere schoonheid. De zware grooves en de ietwat lijzige zang van zangeres Dorthoia Cottrel gaan hand in hand. De band is nog niet vaak in Nederland te bewonderen geweest. Neem de tijd voor Windhand en laat je meevoeren op de bezwerende uitgesponnen reperterende riffs doordrenkt met fuzz.
HAVOK
Het Amerikaanse Havok surft sinds de het vorige decennium mee op de retro thrash metal wave van bands die het genre weer nieuw leven inblazen. Originaliteit is ver te zoeken bij al deze bands, maar dat is van ondergeschikt belang wanneer je het met zoveel venijn en overtuiging brengt als Havok dat doet. Pure klassieke thrash metal zoals in de gloriedagen van Exodus, Testament of Death Angel. Het is dan ook uitstekend headbangen op Havok. Als dit niet direct de eerste moshpit van de dag oplevert weten wij het ook niet meer.
Voor alle informatie over FortaRock: www.fortarock.nl.
FORTAROCK 2016
Met o.a. Volbeat, Disturbed, King Diamond, Abbath, Dark Funeral, Windhand en Havok
Zaterdag 4 (preparty) en zondag 5 juni 2016
Goffertpark, Nijmegen
Ticketprijs: tba
Hangt denk ik voor een groot deel ook gewoon af van de prijs. Zit je t/m 65¤ is het wel de moeite, daar boven gaan mensen denk ik snel om zich heen kijken. GMM heeft een dikke line-up voor rond de 190, Rock am Ring zal weer zoiets kosten gok ik. Rock im Revier heeft nu nog een early bird voor ¤125 (!).quote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Prima namenalleen benieuwd hoe de verkoop zal gaan.
'tba' en 'tba'.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aan wat voor prijzen moet ik denken voor early bird en reguliere tickets?
De leukste thuis jij, weet je dan wat het vorig jaar koste?quote:
Volbeat is wel behoorlijk flut weer inderdaadquote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:52 schreef Mark het volgende:
Duidelijk, hier hoef ik geen seconde over te twijfelen. Mij zien ze niet in de Goffert bij Fortarock 2016.
Volbeat.... viel bijkans in slaap toen ze er de vorige keer stonden.
quote:Aanstaande vrijdag 6 november om 10.00 uur start de kaartverkoop voor FortaRock 2016 met de early birds. Deze zijn te koop tot en met 6 december. Daarna gaan de reguliere tickets in de verkoop. Hieronder de ticketprijzen.
Tot en met zondag 6 december
Early bird zondag ¤ 49 plus ¤ 2,50 servicekosten
Early bird combi (zondag & zaterdag) ¤ 59 plus ¤ 2,50 servicekosten
Vanaf maandag 7 december
Zaterdag ticket ¤ 25 plus ¤ 2,50 servicekosten
Zondag ticket ¤ 69 plus ¤ 2,50 servicekosten
Combi ¤ 85 plus ¤ 2,50 servicekosten
Kaarten zijn vanaf vrijdag te koop via de onderstaande links
Combiticket: www.ticketmaster.nl/event/155441
Zondag: www.ticketmaster.nl/event/155435
Meer info: www.fortarock.nl
Ligt er even aan wat nou die zaterdag gaat worden en wat die zondag. Voor die zondag kan je een prima dagje vermaken hoor, en de meeste mensen in NL reizen niet heel snel over de grens, dat blijft toch een grens. En als ze gaan dan zullen de meeste naar Werchter of iets dergelijks gaan.quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:46 schreef Loveless85 het volgende:
Ik vind de non-earlybirds voor beide dagen (of eigenlijk; avond + dag) niet echt mals, als je het afzet tegen bv. een GMM of Hellfest. Daar ben je incl parkeren en kamperen voor onder de 200 klaar, voor 3 volle dagen én headliners van de bovenste plank.
naar Duitsland niet nee, maar naar Graspop gaan heel wat Nederlanders.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:08 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ligt er even aan wat nou die zaterdag gaat worden en wat die zondag. Voor die zondag kan je een prima dagje vermaken hoor, en de meeste mensen in NL reizen niet heel snel over de grens, dat blijft toch een grens. En als ze gaan dan zullen de meeste naar Werchter of iets dergelijks gaan.
Op RAR vorig jaar ook maar enkele Nederlanders gehoord/gezien en hier en daar een Belg.
Ook vanuit het Noorden en Midden van het land? Ben er zelf nooit geweestquote:Op dinsdag 3 november 2015 18:28 schreef Tokus het volgende:
[..]
naar Duitsland niet nee, maar naar Graspop gaan heel wat Nederlanders.
Je hebt gelijk:quote:Op woensdag 18 november 2015 09:02 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Eentje toch? Rest volgende week?
twitter:fortarock twitterde op maandag 23-11-2015 om 12:00:04ELUVEITIE BEVESTIGD VOOR FORTAROCK 2016!Op zondag 5 juni 2016 zal ook Eluveitie van de partij zijn op FortaRock!... https://t.co/3WvaXtixGE reageer retweet
twitter:fortarock twitterde op woensdag 02-12-2015 om 12:00:04OBITUARY BEVESTIGD VOOR FORTAROCK 2016!De legendarische death metalband Obituary is toegevoegd aan de line-up... https://t.co/79NvxTBGbX reageer retweet
Gaat de vvk niet zo goed denk je?quote:Op woensdag 2 december 2015 12:21 schreef Tokus het volgende:
en de earlybird-periode is verlengd met vijf weken, tot 7 januari.
Ik dacht dat die wel reuze populair waren hier. In mijn kennissenkring iig wel.quote:Op woensdag 2 december 2015 12:30 schreef Mark het volgende:
Met Volbeat als headliner zou me dat niks verbazen
Doen het ook niet "slecht" maar niet als headliner.quote:Op woensdag 2 december 2015 12:37 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik dacht dat die wel reuze populair waren hier. In mijn kennissenkring iig wel.
Ik snap het zelf ook niet echt
vanwege dat er nog niets over de preparty bekend is, zeggen ze.quote:Op woensdag 2 december 2015 12:25 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Gaat de vvk niet zo goed denk je?
Vorig jaar wel?quote:Op maandag 21 december 2015 12:06 schreef indiaantje89 het volgende:
Gojira is nu ook toegevoegd aan de line-up.
Ben nog niet enthousiast dit jaar.
Toen hadden ze nog wel een waardige headliner (of je het nu leuk vind of niet, Slipknot staat er op beter op dan Volbeat). En toen stonden er best een aantal mooie namen op het affiche (Lamb Of God, Godsmack, Exodus, Epica, Red Fang).quote:
Oh vanuit organisatorisch oogpunt zou dat best kunnen, maar ik kijk er zelf als fan/bezoeker tegen aan. En dan vind het programma kwalitatief heel vergelijkbaar met vorig jaarquote:Op maandag 21 december 2015 13:37 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Toen hadden ze nog wel een waardige headliner (of je het nu leuk vind of niet, Slipknot staat er op beter op dan Volbeat). En toen stonden er best een aantal mooie namen op het affiche (Lamb Of God, Godsmack, Exodus, Epica, Red Fang).
Megadeth en King Diamond zijn wel ok, maar verder vind ik het allemaal nog niet super.
quote:Zondag 5 juni: Volbeat, Megadeth, Disturbed, King Diamond, Eluveitie, Obituary, Abbath, Dark Funeral, Havok, Windhand en meer!
Zaterdag 4 juni: Gojira, Legion of the Damned en meer!
De verkoop van de early birds is gestart. Hieronder de ticketprijzen.
Tot en met donderdag 7 januari
Early bird zondag ¤ 49 plus ¤ 2,50 servicekosten
Early bird combi (zondag & zaterdag) ¤ 59 plus ¤ 2,50 servicekosten
Vanaf vrijdag 8 januari
Zaterdag ticket ¤ 25 plus ¤ 2,50 servicekosten
Zondag ticket ¤ 69 plus ¤ 2,50 servicekosten
Combi ¤ 85 plus ¤ 2,50 servicekosten
Ticketlinks:
Combiticket: www.ticketmaster.nl/event/155441
Zondag: www.ticketmaster.nl/event/155435
quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:04 schreef Mark het volgende:
Within Temptation bevestigd voor de zondag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:14 schreef Gehenna het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Helemaal niks mis mee hoor.En zal zeker niet voor de pre party niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door indiaantje89 op 06-01-2016 12:29:50 ]
Is nou volgens mij niet bepaald een band die lekker ligt bij het Forta publiek?quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:23 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Helemaal niks mis mee hoor.En zal zeker niet voor de pre party niet.
zaterdagquote:Op woensdag 6 januari 2016 12:04 schreef Mark het volgende:
Within Temptation bevestigd voor de zondag
Ik zou niet weten waarom niet. Als Epica en Delain en dat soort zaken ook kan, dan zou ik niet weten waarom Within Temptation niet zou kunnen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Is nou volgens mij niet bepaald een band die lekker ligt bij het Forta publiek?
Rock Am Ring ook.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:00 schreef pipster het volgende:
Wat is dat eigenlijk tegenwoordig met dat Volbeat dat als headliner staat bij metal festivals? Forta en Graspop. Dat is toch gewoon middelmatige 3FM rock. (of verklaart dat het meteen...)
Ja, dat die NL overslaan is wel echt zonde, zeker gezien het 'The End' is. Goed, ze trekken ook geen 50k+ bezoekers, maar is het wel een aansprekendere naam dan Volbeat, imho.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:10 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Rock Am Ring ook.
Reden: weinig doorstroming in de metal scene en een gebrek aan nieuwe headliners. Daardoor is een feestband als Volbeat maar als headliner gebombardeerd.
Ik blijf er bij dat ze Black Sabbath hadden moeten halen dit jaar.
Dat zal financieel best wel eens een te grote stap geweest kunnen zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik blijf er bij dat ze Black Sabbath hadden moeten halen dit jaar.
Daarop inhakend, als het mag. Ik heb een jaar of tien haast geen band gezien, en ben twee jaar geleden pas weer een beetje naar concertenaan het gaan. Dus ik ben best blij dat Maiden en Matallica nog touren, elke band uit de jaren 80 en 90 die ik nog niet gezien heb is welkom. Maar het is eigelijk best gek dat de headliers zo bejaard zijn vaak!quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:10 schreef indiaantje89 het volgende:
weinig doorstroming in de metal scene en een gebrek aan nieuwe headliners.
Die was ik vergeten, vind ik ook leuk. Airbourne vind ik nog wat te weinig eigen smoel hebben...maar wie weet.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Avenged Sevenfold is ook al toegetreden tot de "metal headliners".
Wat denk ik de toekomst is dat de Foo Fighters en Queens Of The Stone Age bands straks richting de "metal" festivals wordt geboekt. Maar wie weet heb je over 5 jaar weer een opleving dat er zo eer wat bandjes uit de lucht komen vallen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Die was ik vergeten, vind ik ook leuk. Airbourne vind ik nog wat te weinig eigen smoel hebben...maar wie weet.
Nu ja, eens zien wat anderen zeggen, maar de 50k festivals lopen misschien gewoon op hun eind binnen het genre. Is ook niet het einde van de wereld, Twee dagen lang bands die 10k trekken...kan ook heel leuk zijn. Je maakt een festival tenslotte altijd een beetje zelf!
sinds Rammstein is er geen enkele band bijgekomen die een festival van zulke formaten kan headlinen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Misschien dat Tokus of Mark nog suggesties hebben, die hebben er iets meer kaas van gegeten binnen dit genre. En Loveless ook nog wel.
Die beschouw ik al een beetje als "de oude garde":quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:35 schreef Mark het volgende:
Ik denk dat Machine Head uiteindelijk de plek van een Slayer in gaat nemen als grootste thrashband, maar dat is niet genoeg om een groot festival te headlinen
Frappant dat niemand meer Metallica noemt
Alsjeblieft niet. Persoonlijk heb ik liever 1 dag met wat minder maar wel goede bands, dan zo'n hagelschottactiek. Oude Waldrock was altijd een mooi voorbeeld, of de oude DOA. Ik ben oudquote:Op donderdag 7 januari 2016 15:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zou een driedaags festival voor 20k in de toekomst niet meer zijn wat we gaan zien? IPV 50k?
Gaat gewoon niet werken, dat red je niet met 20k bezoekers. Gewoon een goed eendagsfestival met sterke headliner en leuke programmering voor de breedte.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:17 schreef pipster het volgende:
Als ze er nu inderdaad gewoon zoiets als Rock in Park van makenlijkt me prima. Maar dan met de betere metal.
Ik had ook beter Rockin' Park geschreven, dat festival in Nijmegen dat een paar keer is geweest.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Gaat gewoon niet werken, dat red je niet met 20k bezoekers. Gewoon een goed eendagsfestival met sterke headliner en leuke programmering voor de breedte.
Ik zie Slipknot nog wel groeien, Alter Bridge eveneens. Zeker als ineens een paar 'ouwetjes' omvallen denk ik dat dat soort bands wel een toename in interesse zien. Dingen als Trivium kan ook nog, en ik vrees ook wel dat we misschien wat overspoeld worden met Britse metalcore a la BFMV, BMTH, dat werk. Maar dat is misschien ook meer iets voor Pinkpop.
Oh en Nightwish, zeker met Floor zie ik dat nog wel groeien. Zitten nu al tegen headliner aan, net als WT.
https://twitter.com/KerrangMagazine/status/685152185919881216quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Alter Bridge, dat moet dan wel weer opstarten,
Vorige zomer ook al op tournee, stond vorig jaar op Graspop en dit jaar weer.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die Tremonti werkt zich ook het apelazerus dan, in de zomer touren met z'n eigen band, dan niet Alter Bridge album....mooi werk.
Gezien vorig jaar, en verheug me al op dit jaarquote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Vorige zomer ook al op tournee, stond vorig jaar op Graspop en dit jaar weer.
Heb hem vorige maand in 013 gezien, die mogen ze van mij ook best op Fortarock neerzetten, wat een gitarist is datquote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die Tremonti werkt zich ook het apelazerus dan, in de zomer touren met z'n eigen band, dan niet Alter Bridge album....mooi werk.
Nu.nlquote:Pantera was een succesvolle Amerikaanse groovemetalband die tussen 1981 en 2003 bestond. Na het einde van de band, mede veroorzaakt door drank, drugs en communicatieproblemen, was er nog even hoop op een reünie.
Die werd definitief de grond in geboord toen een verwarde fan Dimebag eind 2014 doodschoot tijdens een optreden van zijn nieuwe project Damageplan.
Dan komt de ware aard van het beestje blijkbaar bovenquote:Op maandag 1 februari 2016 09:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is vooral dat het geen geïsoleerd incident is. Van zodra je teveel alcohol in Anselmo kapt en hij zijn remmingen kwijt raakt, gaat hij elke keer opnieuw de racistische kant op.
Vroeger werd er altijd een draai aan gegeven maar dit filmpje is gewoon erg duidelijk.quote:Anderzijds is dit al jaren duidelijk en heb je wel onder een steen geleefd als dit nu plots een probleem is.
Dat eerste. Beetje overtrokken reactie.quote:Op maandag 1 februari 2016 09:18 schreef AgeEll het volgende:
[..]
De hitlergroet of dat ze er niet bij zijn.
Oh? Dus jij hebt er geen probleem mee?quote:Op maandag 1 februari 2016 10:06 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Dat eerste. Beetje overtrokken reactie.
Neh.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:10 schreef Mark het volgende:
[..]
Oh? Dus jij hebt er geen probleem mee?
In de USA heeft meneer Anselmo het recht op vrijheid van meningsuiting. Het geeft ons echter het recht om het niet met hem eens te zijn en hem niet meer uit te nodigen.quote:
Dat is uiteraard waar, maar ik zou niet zo reageren.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:16 schreef Mark het volgende:
[..]
In de USA heeft meneer Anselmo het recht op vrijheid van meningsuiting. Het geeft ons echter het recht om het niet met hem eens te zijn en hem niet meer uit te nodigen.
Wat mij betreft geeft hij nooit meer een concert in Nederland.
als je als festival niet met dat soort praktijken geassocieerd wenst te worden, dan cancel je dat optreden.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:32 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Dat is uiteraard waar, maar ik zou niet zo reageren.
Nja, tenzij ik zou denken dat er dan bezoekers wegblijven. Denk jij dat?
Er zal niemand zijn kaartje inleveren omdat zo'n bekrompen idioot op het podium staat. Maar er zijn al genoeg adhesiebetuigingen te lezen op FB aan het adres van de organisatie om in te zien dat het weldenkende deel van het publiek hem liever niet ziet. En de organisatie ook niet meer.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:32 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Dat is uiteraard waar, maar ik zou niet zo reageren.
Nja, tenzij ik zou denken dat er dan bezoekers wegblijven. Denk jij dat?
Je vindt het leuk om andere users na te praten? Post van Mark hierboven is van dezelfde strekking...quote:Op maandag 1 februari 2016 10:47 schreef Tokus het volgende:
[..]
als je als festival niet met dat soort praktijken geassocieerd wenst te worden, dan cancel je dat optreden.
Tokus kan prima zijn eigen mening verwoorden. Dat wij (en het gros der metalheads) hetzelfde denken lijkt me in dit geval niet meer dan logisch.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:49 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Je vindt het leuk om andere users na te praten? Post van Mark hierboven is van dezelfde strekking...
Ik denk niet hetzelfde. Ik vind het een kinderachtige actie die nergens op slaat, maar verder niet echt schokkend.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:50 schreef Mark het volgende:
[..]
Tokus kan prima zijn eigen mening verwoorden. Dat wij (en het gros der metalheads) hetzelfde denken lijkt me in dit geval niet meer dan logisch.
Ik zei al dat het grootste deel het eens is, rare uitzonderingen houd je altijdquote:Op maandag 1 februari 2016 10:51 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Ik denk niet hetzelfde. Ik vind het een kinderachtige actie die nergens op slaat, maar verder niet echt schokkend.
Ik zal dit onthouden voor het geval ik jou eens iets zie posten dat iemand al gezegd heeft.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:49 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Je vindt het leuk om andere users na te praten? Post van Mark hierboven is van dezelfde strekking...
Joh, zekere mate van alcohol/drugsmisbruik is gewoon gemeengoed in dat wereldje, daar gaat geen festivalorganisator over vallen. En er zijn best wat voorbeelden van grote artiesten die de meest domme shit hebben gedaan onder invloed. Maar dit gaat gewoon écht te ver en toont de ware aard van het beestje.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:55 schreef indiaantje89 het volgende:
Volstrekt logisch. Fortarock is op dit moment de werkgever van de band. Als ik hier op mijn werk dat soort praktijken ga uitvoeren dan hoef ik ook niet meer te komen.
En als het echt door de alcohol en/of drugs komt dan is het eigenlijk alleen maar erger. Gewoon duidelijk laten blijken dat dit niet door de beugel kan, en dat dit niet gewenst is op de Nederlandse festival weides.
er lijken ook maar twee soorten reacties te zijnquote:Op maandag 1 februari 2016 10:48 schreef Mark het volgende:
[..]
Er zal niemand zijn kaartje inleveren omdat zo'n bekrompen idioot op het podium staat. Maar er zijn al genoeg adhesiebetuigingen te lezen op FB aan het adres van de organisatie om in te zien dat het weldenkende deel van het publiek hem liever niet ziet. En de organisatie ook niet meer.
Je moet in dit soort zaken niet laten leiden door verkoop, maar door je eigen ethische normen en waarden.
Dat je nou als 'consument' / muziekliefhebber punt 1 aanhangt kan ik me érgens nog voorstellen. Ik persoonlijk kan hem niet los zien van z'n uitspraken, maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die denken 'Ik vind het goeie muziek, zijn verdere meningen interesseren me niet'. Maar goed, als festival kan je simpelweg dit niet negeren, aangezien die passiviteit haast een signaal van goedkeuring afgeeft.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:21 schreef Tokus het volgende:
[..]
er lijken ook maar twee soorten reacties te zijn
-"het boeit me niet wat hij zegt, laat hem gewoon spelen"
-"goed dat FortaRock er wat van zegt en de band wil cancellen"
waarom nerdyquote:Op maandag 1 februari 2016 12:46 schreef Gehenna het volgende:
Als luisteraar kan ik het gedachtengoed van de artiest prima los zien van de muziek, zolang het maar niet doorschemert in de muziek of een plek krijgt in hun optredens.
Zo luister ik graag naar Burzum, maar vind ik Varg toch echt wel een (nerdy) randdebiel![]()
Als festival organisatie (stel dat ik het was) zou ik hier wel stelling in nemen.
Die gast is niet lekker. Gaat de boeken in als black metal kameleon. Mooie witte baard trouwens. Hij is nu echt oud.quote:
Dat vind ik dan weer wel erg.quote:
Amerikanen en Frans, het is pinotquote:Op maandag 1 februari 2016 14:49 schreef MrSalazar het volgende:
lol @ pino gris trouwens. Sesamstraat?
Ja jammer. Ik respecteer ieders mening.quote:
Zoals gezegd mag je je mening uiten. Het staat anderen dan vrij om jou niet uit te nodigen.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:08 schreef Gehenna het volgende:
Mijn innerlijke hippie zit wel een beetje met het vraagstuk of intolerantie tegen intolerantie niet hypocriet is..
Maar wat als je al uitgenodigd bent en je hebt geaccepteerd?quote:Op maandag 1 februari 2016 15:14 schreef Mark het volgende:
[..]
Zoals gezegd mag je je mening uiten. Het staat anderen dan vrij om jou niet uit te nodigen.
Dat jochie is wel een baas idd, Henry probeert heel scherp te zijn, maar komt gewoon over als een domme lul.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:33 schreef MrSalazar het volgende:
Ik zag laatst een i-view met henry rollins after a concert to some little bitchboy. Mr Bitchboy stood up to him and there was never any part where rollins really looked bad, but his interviewer neither.
This fucking guy never got offended/intimidated etc rollins said. Nice one, little blond dude.
Hij probeert het continu, maar deze interviewer is a fucking cool mofo.
ik zie Flynn daarop niet met gestrekte hand staan. Bovendien was dat in z'n wigger-tijdperk (afgaande op z'n uiterlijk), toen hij zonodig moest rappen. Dat zie ik een white power aanhanger ook niet snel doen.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:08 schreef Gehenna het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Hoewel dit wel een oude foto is natuurlijk
Inderdaad: "hij heeft wel vaker dit soort dingen geroepen"quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:42 schreef Gehenna het volgende:
Op Facebook lijken de meerderheid helemaal achter FortaRock te staan, maar de paar butthurt fans die reageren zijn wel vermakelijk om te lezen
"hij is gewoon lomp en niet zo snugger, en hij heeft z'n excuses aangeboden"quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Inderdaad: "hij heeft wel vaker dit soort dingen geroepen"
Oh dan is het niet erg
I'm gonna go into three months fucking bender, okay?quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:45 schreef Gehenna het volgende:
Vrij spel voor randdiebelen, zolang er maar een excuses achteraan komt dus
Good Charlotte?quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:21 schreef Loveless85 het volgende:
Jullie worden zeker boos als ik 'Charlotte' zeg?
nu is "exclusief" een heel rekbaar begrip. Meestal houdt dat in dat het alleen die tour er staat. Zomerfestivals vallen dan meestal onder een nieuwe tour.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:16 schreef indiaantje89 het volgende:
Staan exclusief in 013 ook (A Night with Machine Head).
De bekrompenheid is dan wel groot. Van je favoriete band trek je toch meer dan van iemand die je met geen mogelijkheid mag. En dan de boosheid op het festival, gelachen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:42 schreef Gehenna het volgende:
Op Facebook lijken de meerderheid helemaal achter FortaRock te staan, maar de paar butthurt fans die reageren zijn wel vermakelijk om te lezen
Ja op Youtube helemaal, de jij-mag-dat-want-jij-bent-cool-mentaliteit heerst wel aardig daarquote:Op woensdag 3 februari 2016 21:37 schreef Tokus het volgende:
de reacties bij buitenlandse artikelen over dit cancellen zijn overigens niet zo begripvol als vanuit Nederland. Vooral figuren vanuit de VS vinden het vaker grote onzin dan vanuit Europa.
Wellicht omdat "freedom of speech" in de USA nogal een ding is. De KKK mag daar gewoon hun boodschap uitdragen. Ze zullen dus al snel vinden dat die Europeanen dat recht inperken en dat is not done.quote:Op woensdag 3 februari 2016 21:37 schreef Tokus het volgende:
de reacties bij buitenlandse artikelen over dit cancellen zijn overigens niet zo begripvol als vanuit Nederland. Vooral figuren vanuit de VS vinden het vaker grote onzin dan vanuit Europa.
Dan ga je alleen de 'hoofddag', de andere is een uit de hand gelopen preparty.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:
De tering, 2 dagen dit jaar.. dikke geldklopperij. In plaats van goede bands op 1 dag smeren ze die nu natuurlijk uit over 2 dagen en vullen ze de rest op met grauwe middelmaat.![]()
Er zijn al zoveel meerdaagse festivals. Vond het juist leuk dat dit op 1 dag werd gehouden.
Dit inderdaad. Eerst even lezen voordat je begint met zeikenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dan ga je alleen de 'hoofddag', de andere is een uit de hand gelopen preparty.
Nee joh, gewoon zeiken omdat het kan!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:53 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Eerst even lezen voordat je begint met zeiken
Dat wordt er veel te veel gedaan tegenwoordigquote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon zeiken omdat het kan!
Dat laatste vooral. Normaal kwamen we mooi met een groep in de bus. Nu moet je ergens in de buurt wat proberen te regelen als je gaat, want even op en neer is ook niet super. Ik sla dit jaar in ieder geval over.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:52 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik lees toch dat hij op beide dagen 2 leuke bandjes vind staan. Zowel op de preparty als op de gewone dag![]()
Maar goed als je beide dagen gaat moet je al in de buurt wonen of een zelf een slaapplek zien te regelen. Dat is jammer dat dit Goffert niet kan/mag.
quote:SUICIDAL TENDENCIES, ARCHITECTS, MONSTER TRUCK, AVATAR EN THE SHRINE BEVESTIGD VOOR FORTAROCK 2016
Met trots presenteren we de laatste namen voor de achtste editie van FortaRock. Suicidal Tendencies, Architects, Monster Truck, Avatar en The Shrine zijn bevestigd. Daarmee is de line-up van 26 artiesten voor 4 en 5 juni in het Goffertpark te Nijmegen compleet.
En tegenwoordig met Dave Lombardo op drums, toch?quote:Op woensdag 16 maart 2016 14:51 schreef Mark het volgende:
Kijk, eindelijk een band die de moeite waard is!
waarschijnlijk alleen op de huidige amerikaanse tour.quote:Op woensdag 16 maart 2016 15:40 schreef Gehenna het volgende:
[..]
En tegenwoordig met Dave Lombardo op drums, toch?
Ben zelf maar voor twee nummers geweest, stond te ver naar achteren, dus niet echt meegekregen.quote:
Die stonden er dan ook tegen hun zin. En dan nog eens al die covers.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:55 schreef HostiMeister het volgende:
Weet je wat ik enorm kut vond? Disturbed![]()
Mijn god, wat een waardeloos optreden
Dat wist ik niet. En dat verklaart wel een hoop ja.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die stonden er dan ook tegen hun zin. En dan nog eens al die covers.
Dat is een veronderstelling op basis van hun zure bakkes, hè, ze zijn het mij niet komen vertellen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:07 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. En dat verklaart wel een hoop ja.
Ow, ja, die keutel in zijn lange jas met 30 graden in de volle zon, zou ik ook zo kijken ja.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is een veronderstelling op basis van hun zure bakkes, hè, ze zijn het mij niet komen vertellen.
Moet kunnenquote:Op donderdag 15 september 2016 14:01 schreef indiaantje89 het volgende:
Metallica zit in de geruchtenmolen dit jaar. Wat denken jullie, is dat haalbaar nog voor Fortarock nadat ze de laatste jaren toch weer aan het "krimpen" zijn?
Alleen als Pinkpop ze niet 'wil'. Zie Rammstein dit jaar.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:01 schreef indiaantje89 het volgende:
Metallica zit in de geruchtenmolen dit jaar. Wat denken jullie, is dat haalbaar nog voor Fortarock nadat ze de laatste jaren toch weer aan het "krimpen" zijn?
Is het ook, maarja, Pinkpop kan waarschijnlijk beter betalen, meer aanzien, dubbele aan bezoekers, en er zijn ook acts die sowieso alleen de 'major festivals' willen doen.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:14 schreef Kyran het volgende:
Het is ook raar, je kan ze beter op Fortarock zetten. Past beter en Pinkpop verkoop sowieso wel al zet je er Jan Smit neer.
Eens, en Fortarock gaat anders ook wel een beetje een dump plekje worden voor headliners die niet op Pinkpop staan.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Is het ook, maarja, Pinkpop kan waarschijnlijk beter betalen, meer aanzien, dubbele aan bezoekers, en er zijn ook acts die sowieso alleen de 'major festivals' willen doen.
Laatste twee waren toch al niet de absolute A-categorie. Ze zijn wel echt een maatje kleiner dan Pinkpop, in alle opzichtenquote:Op donderdag 15 september 2016 14:20 schreef Kyran het volgende:
Fortarock is ook geen kleintje op zich toch?
Iron Maiden, Rammsten, Slipknot, Volbeat zijn niet de minste namen als headliners en allemaal wel redelijk bevriend met Metallica, dus ik denk niet dat ze nee zouden zeggen. Zullen waarschijnlijk wel wat bandjes zelf mee willen nemen, dat dan weer wel.
Eens, anders ben je gewoon té 'volgend', en heb je teveel concurrentie van dingen als GMM, Pinkpop, Rock am Ring, dat hele Rock im Revier-circus.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:52 schreef indiaantje89 het volgende:
Het blijft gewoon jammer dat (mede door het ontbreken van een goede camping gelegenheid) ze niet echt iets blijvends kunnen neerzetten ala Graspop.
Het is een leuk festival, begrijp me niet verkeerd. Erg leuk dat we zoiets ook in NL hebben. Maar het is allemaal net iets te afhankelijk van wat er in de buurt is.
Je hebt nu 2 dagen wel iets te doen op het terrein, maar het is ook net niet voor mensen die niet uit die regio komen. Het zou mooi zijn als ze Fortarock een locatie zou kunnen vinden waar ze 2/3 vaste dagen hun festival met bijbehorende camping kwijt zouden kunnen.
die prijsverlaging en teruggave was in 2015 hoor. Tevens was alleen 2013 een XL editie, daarna was het "gewoon" FortaRock.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:41 schreef Loveless85 het volgende:
Vanaf dat het XL-edities zijn
2013 (Rammstein): 48.000
2014 (Maiden): 25.000
2015 (Slipknot): 15.000
2016 (Volbeat): 20.000 (aldus interview trok VVK nog wat aan na prijsverlaging/teruggave).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |