quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:46 schreef AgeEll het volgende:
Die verkochten de laatste x geeneens de verkleinde gelredome uit.
Zouden ze dan ac/dc hebben. Weet niet of dat was uitverkocht vorig jaar.
Daarom, en geen gezeik dat ze er al hebben gestaan (wat je wellicht met Rammstein zou hebben). Die staan weer prima op Pinkpop. Iedereen blij.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:56 schreef indiaantje89 het volgende:
Zou een top booking zijn voor Forta.
En dan misschien ook gelijk de big fish war RIR mee bezig was?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Daarom, en geen gezeik dat ze er al hebben gestaan (wat je wellicht met Rammstein zou hebben). Die staan weer prima op Pinkpop. Iedereen blij.
Ben benieuwd, zou voor al die Duitse festivals een prima headliner zijn. Verwacht dat er maar weinig festivals zijn die én Rammstein én AC/DC hebben. Bijna niet te betalen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:59 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
En dan misschien ook gelijk de big fish war RIR mee bezig was?
ik verwacht eigenlijk geen enkel festival dat AC/DC heeft, aangezien ze zo goed als nooit op festivals staan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ben benieuwd, zou voor al die Duitse festivals een prima headliner zijn. Verwacht dat er maar weinig festivals zijn die én Rammstein én AC/DC hebben. Bijna niet te betalen.
Zal wss zien dat in de UK AC/DC bv. op Download staat en daar Rammstein ontbreekt, aldus de geruchten op Download FR precies andersom, dus dan AC/DC misschien Hellfest?
Coachelle vorig jaar nog, maar die hebben er moeilijk veel geld voor neergelegd denk ik.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:41 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik verwacht eigenlijk geen enkel festival dat AC/DC heeft, aangezien ze zo goed als nooit op festivals staan.
Klopt, maar er duiken toch her en der wel wat geruchten op dat er een tweede europese leg komt, met deze keer wel wat festivals. Zal nog steeds een gage zijn die maar door enkelen te betalen is. Zou anders ook niet weten waar Forta mee moet komen als Sabbath, Maiden en Rammstein al af zijn gevallen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:41 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik verwacht eigenlijk geen enkel festival dat AC/DC heeft, aangezien ze zo goed als nooit op festivals staan.
ik wel. En het is een band die al is genoemd bij een ander festival.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:43 schreef Loveless85 het volgende:
Zou anders ook niet weten waar Forta mee moet komen als Sabbath, Maiden en Rammstein al af zijn gevallen.
klopt, maar Coachelle is iets compleet anders dan elk ander festival.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:43 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Coachelle vorig jaar nog, maar die hebben er moeilijk veel geld voor neergelegd denk ik.
Dan is het dus RIP Forta in de huidige setup. Goffert is prima aan te passen aan je aantal bezoekers, maar het is en blijft een beetje een droeve bedoening als je weer met kunst- en vliegwerk daar 15k bezoekers in gaat krijgen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:44 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik wel. En het is een band die al is genoemd bij een ander festival.
Als het klopt, dan wordt het overigens weer geen mega-Forta. maar meer zoiets als dit jaar. Misschien net iets groter.
Defineer 'echt'quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:06 schreef mrsmith0331 het volgende:
Als er maar weer eens beetje echte metal komt!
Potentieel interessant!quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 23:17 schreef Tokus het volgende:
ook nog iets met een berg uit het land van hobbits komt ook, had ik zo vernomen.
bovenste ring was dicht toen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 11:49 schreef AgeEll het volgende:
Was volbeat uitverkocht in de ahoy een paar jaar terug? Vind het niet echt een headliner, maar ben dan ook niet echt fan. Zal aan de programmering liggen of er wat volk op af komt
nee.quote:Op zondag 25 oktober 2015 11:11 schreef mrsmith0331 het volgende:
Maar de show daarna, in de Ziggodome, was wel volledig uitverkocht toch?
En ook daar bovenste ring dichtquote:Op zondag 25 oktober 2015 11:11 schreef mrsmith0331 het volgende:
Maar de show daarna, in de Ziggodome, was wel volledig uitverkocht toch?
quote:FORTAROCK 2016 OP ZONDAG 5 JUNI MET O.A. VOLBEAT EN PREPARTY OP ZATERDAG 4 JUNI IN GOFFERTPARK
KAARTVERKOOP EARLY BIRDS BEGINT VOLGENDE WEEK VRIJDAG 6 NOVEMBER
Drie podia, een mooie line-up met voldoende bands, een divers aanbod aan festival catering en natuurlijk de populaire Biergarten: dat is FortaRock. Volgend jaar vindt het metal festival plaats op zondag 5 juni en de eerste namen liegen er niet om: Volbeat, Disturbed, King Diamond, Abbath, Dark Funeral, Windhand en Havok. En wat is een festival zonder een opwarmfeestje? De preparty van FortaRock wordt komend jaar niet in Doornroosje, maar op hetzelfde terrein georganiseerd, op zaterdag 4 juni vanaf 16.00 uur in het mooie Goffertpark en de eerste namen hiervoor volgen snel!
Voor FortaRock 2016 zullen zowel dagkaarten als combi-tickets te koop zijn. De kaartverkoop van de twee Early Bird tickets (combi-tickets en dagkaarten voor de zondag) start volgende week vrijdag 6 november om 10.00 uur via www.ticketmaster.nl. Hou de website www.fortarock.nl en de social media in de gaten voor meer nieuws over de voorverkoop.
VOLBEAT
Het gaat goed met Volbeat, de band scoort niet alleen in thuisland Denemarken, maar ook ver daarbuiten. De mix van metal, rock met vette rockabilly, country coolness slaat aan en dat is ook niet zo vreemd getuige de laatste wapenfeiten van de Denen in Nederland. In 2016 komt Volbeat terug naar FortaRock als afsluiter en met een nieuw album. Een album dat naar eigen zeggen weer net zo heavy wordt als het debuut uit 2007.
DISTURBED
Er zijn weinig bands met zo'n herkenbaar geluid als Disturbed. Dit is voornamelijk te danken aan de charismatische zanger David Draiman en de karakteristieke moderne heavy sound van de band. Onlangs verscheen het nieuwe album 'Immortalized' en na een pauze van maar liefst zes jaar is de Amerikaanse band weer te zien in Nederland, ditmaal op FortaRock. Degene die ooit een Disturbed concert heeft bijgewoond weet dat ze nimmer teleurstellen en altijd een vlammend optreden weggeven.
KING DIAMOND
The King is terug en hoe! Voor het eerst zal Deense heavy metal band King Diamond de legendarische langspeler 'Abigail' uit 1987 integraal live vertolken. Het album wordt beschouwd als één van de beste heavy metal concept albums dat het genre heeft voortgebracht. De muziek kenmerkt zich door occulte horror verhalen met de unieke hoge falsetto zang van King, begeleid door een spookhuis van heavy metal riffs. Geïnspireerd door de podiumvertoning van Alice Cooper is iedere King Diamond show ook een visueel spektakel.
ABBATH
De Noorse ex-Immortal frontman Abbath presenteert op FortaRock zijn nieuwe band. Het debuut album is in de maak, maar het zal ons verbazen als Abbath niet in het verlengde ligt van van het legendarische Immortal. Hondsbrutale black metal met een dikke rock 'n roll saus. Abbath klinkt ongetwijfeld net zo majestueus en machtig. Kwaliteit uit Noorwegen!
DARK FUNERAL
Het Zweedse Dark Funeral is in 1993 opgericht staat bekend om de snelle, intense en furieuze black metal met satanische teksten. In 2016 verschijnt eindelijk de langverwachte opvolger van 'Angelus Exuro Pro Eternus' uit 2009. Een voorproefje van dit album is eind 2014 al uitgebracht, het nummer 'Nail The To The Cross' laat een verpletterende indruk achter. Dat belooft wat!
WINDHAND
De stoner en doom metal van het Amerikaanse gezelschap Windhang is hard, traag en loom. Het nieuwe album 'Grief's Internal Flower' is wederom van een duistere schoonheid. De zware grooves en de ietwat lijzige zang van zangeres Dorthoia Cottrel gaan hand in hand. De band is nog niet vaak in Nederland te bewonderen geweest. Neem de tijd voor Windhand en laat je meevoeren op de bezwerende uitgesponnen reperterende riffs doordrenkt met fuzz.
HAVOK
Het Amerikaanse Havok surft sinds de het vorige decennium mee op de retro thrash metal wave van bands die het genre weer nieuw leven inblazen. Originaliteit is ver te zoeken bij al deze bands, maar dat is van ondergeschikt belang wanneer je het met zoveel venijn en overtuiging brengt als Havok dat doet. Pure klassieke thrash metal zoals in de gloriedagen van Exodus, Testament of Death Angel. Het is dan ook uitstekend headbangen op Havok. Als dit niet direct de eerste moshpit van de dag oplevert weten wij het ook niet meer.
Voor alle informatie over FortaRock: www.fortarock.nl.
FORTAROCK 2016
Met o.a. Volbeat, Disturbed, King Diamond, Abbath, Dark Funeral, Windhand en Havok
Zaterdag 4 (preparty) en zondag 5 juni 2016
Goffertpark, Nijmegen
Ticketprijs: tba
Hangt denk ik voor een groot deel ook gewoon af van de prijs. Zit je t/m 65¤ is het wel de moeite, daar boven gaan mensen denk ik snel om zich heen kijken. GMM heeft een dikke line-up voor rond de 190, Rock am Ring zal weer zoiets kosten gok ik. Rock im Revier heeft nu nog een early bird voor ¤125 (!).quote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Prima namenalleen benieuwd hoe de verkoop zal gaan.
'tba' en 'tba'.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aan wat voor prijzen moet ik denken voor early bird en reguliere tickets?
De leukste thuis jij, weet je dan wat het vorig jaar koste?quote:
Volbeat is wel behoorlijk flut weer inderdaadquote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:52 schreef Mark het volgende:
Duidelijk, hier hoef ik geen seconde over te twijfelen. Mij zien ze niet in de Goffert bij Fortarock 2016.
Volbeat.... viel bijkans in slaap toen ze er de vorige keer stonden.
quote:Aanstaande vrijdag 6 november om 10.00 uur start de kaartverkoop voor FortaRock 2016 met de early birds. Deze zijn te koop tot en met 6 december. Daarna gaan de reguliere tickets in de verkoop. Hieronder de ticketprijzen.
Tot en met zondag 6 december
Early bird zondag ¤ 49 plus ¤ 2,50 servicekosten
Early bird combi (zondag & zaterdag) ¤ 59 plus ¤ 2,50 servicekosten
Vanaf maandag 7 december
Zaterdag ticket ¤ 25 plus ¤ 2,50 servicekosten
Zondag ticket ¤ 69 plus ¤ 2,50 servicekosten
Combi ¤ 85 plus ¤ 2,50 servicekosten
Kaarten zijn vanaf vrijdag te koop via de onderstaande links
Combiticket: www.ticketmaster.nl/event/155441
Zondag: www.ticketmaster.nl/event/155435
Meer info: www.fortarock.nl
Ligt er even aan wat nou die zaterdag gaat worden en wat die zondag. Voor die zondag kan je een prima dagje vermaken hoor, en de meeste mensen in NL reizen niet heel snel over de grens, dat blijft toch een grens. En als ze gaan dan zullen de meeste naar Werchter of iets dergelijks gaan.quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:46 schreef Loveless85 het volgende:
Ik vind de non-earlybirds voor beide dagen (of eigenlijk; avond + dag) niet echt mals, als je het afzet tegen bv. een GMM of Hellfest. Daar ben je incl parkeren en kamperen voor onder de 200 klaar, voor 3 volle dagen én headliners van de bovenste plank.
naar Duitsland niet nee, maar naar Graspop gaan heel wat Nederlanders.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:08 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ligt er even aan wat nou die zaterdag gaat worden en wat die zondag. Voor die zondag kan je een prima dagje vermaken hoor, en de meeste mensen in NL reizen niet heel snel over de grens, dat blijft toch een grens. En als ze gaan dan zullen de meeste naar Werchter of iets dergelijks gaan.
Op RAR vorig jaar ook maar enkele Nederlanders gehoord/gezien en hier en daar een Belg.
Ook vanuit het Noorden en Midden van het land? Ben er zelf nooit geweestquote:Op dinsdag 3 november 2015 18:28 schreef Tokus het volgende:
[..]
naar Duitsland niet nee, maar naar Graspop gaan heel wat Nederlanders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |