abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 oktober 2015 @ 11:15:14 #76
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_157080021
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:11 schreef mrsmith0331 het volgende:
Maar de show daarna, in de Ziggodome, was wel volledig uitverkocht toch?
nee.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_157080037
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:11 schreef mrsmith0331 het volgende:
Maar de show daarna, in de Ziggodome, was wel volledig uitverkocht toch?
En ook daar bovenste ring dicht
pi_157155154
quote:
FORTAROCK 2016 OP ZONDAG 5 JUNI MET O.A. VOLBEAT EN PREPARTY OP ZATERDAG 4 JUNI IN GOFFERTPARK
KAARTVERKOOP EARLY BIRDS BEGINT VOLGENDE WEEK VRIJDAG 6 NOVEMBER

Drie podia, een mooie line-up met voldoende bands, een divers aanbod aan festival catering en natuurlijk de populaire Biergarten: dat is FortaRock. Volgend jaar vindt het metal festival plaats op zondag 5 juni en de eerste namen liegen er niet om: Volbeat, Disturbed, King Diamond, Abbath, Dark Funeral, Windhand en Havok. En wat is een festival zonder een opwarmfeestje? De preparty van FortaRock wordt komend jaar niet in Doornroosje, maar op hetzelfde terrein georganiseerd, op zaterdag 4 juni vanaf 16.00 uur in het mooie Goffertpark en de eerste namen hiervoor volgen snel!

Voor FortaRock 2016 zullen zowel dagkaarten als combi-tickets te koop zijn. De kaartverkoop van de twee Early Bird tickets (combi-tickets en dagkaarten voor de zondag) start volgende week vrijdag 6 november om 10.00 uur via www.ticketmaster.nl. Hou de website www.fortarock.nl en de social media in de gaten voor meer nieuws over de voorverkoop.

VOLBEAT
Het gaat goed met Volbeat, de band scoort niet alleen in thuisland Denemarken, maar ook ver daarbuiten. De mix van metal, rock met vette rockabilly, country coolness slaat aan en dat is ook niet zo vreemd getuige de laatste wapenfeiten van de Denen in Nederland. In 2016 komt Volbeat terug naar FortaRock als afsluiter en met een nieuw album. Een album dat naar eigen zeggen weer net zo heavy wordt als het debuut uit 2007.

DISTURBED
Er zijn weinig bands met zo'n herkenbaar geluid als Disturbed. Dit is voornamelijk te danken aan de charismatische zanger David Draiman en de karakteristieke moderne heavy sound van de band. Onlangs verscheen het nieuwe album 'Immortalized' en na een pauze van maar liefst zes jaar is de Amerikaanse band weer te zien in Nederland, ditmaal op FortaRock. Degene die ooit een Disturbed concert heeft bijgewoond weet dat ze nimmer teleurstellen en altijd een vlammend optreden weggeven.

KING DIAMOND
The King is terug en hoe! Voor het eerst zal Deense heavy metal band King Diamond de legendarische langspeler 'Abigail' uit 1987 integraal live vertolken. Het album wordt beschouwd als één van de beste heavy metal concept albums dat het genre heeft voortgebracht. De muziek kenmerkt zich door occulte horror verhalen met de unieke hoge falsetto zang van King, begeleid door een spookhuis van heavy metal riffs. Geïnspireerd door de podiumvertoning van Alice Cooper is iedere King Diamond show ook een visueel spektakel.

ABBATH
De Noorse ex-Immortal frontman Abbath presenteert op FortaRock zijn nieuwe band. Het debuut album is in de maak, maar het zal ons verbazen als Abbath niet in het verlengde ligt van van het legendarische Immortal. Hondsbrutale black metal met een dikke rock 'n roll saus. Abbath klinkt ongetwijfeld net zo majestueus en machtig. Kwaliteit uit Noorwegen!

DARK FUNERAL
Het Zweedse Dark Funeral is in 1993 opgericht staat bekend om de snelle, intense en furieuze black metal met satanische teksten. In 2016 verschijnt eindelijk de langverwachte opvolger van 'Angelus Exuro Pro Eternus' uit 2009. Een voorproefje van dit album is eind 2014 al uitgebracht, het nummer 'Nail The To The Cross' laat een verpletterende indruk achter. Dat belooft wat!

WINDHAND
De stoner en doom metal van het Amerikaanse gezelschap Windhang is hard, traag en loom. Het nieuwe album 'Grief's Internal Flower' is wederom van een duistere schoonheid. De zware grooves en de ietwat lijzige zang van zangeres Dorthoia Cottrel gaan hand in hand. De band is nog niet vaak in Nederland te bewonderen geweest. Neem de tijd voor Windhand en laat je meevoeren op de bezwerende uitgesponnen reperterende riffs doordrenkt met fuzz.

HAVOK
Het Amerikaanse Havok surft sinds de het vorige decennium mee op de retro thrash metal wave van bands die het genre weer nieuw leven inblazen. Originaliteit is ver te zoeken bij al deze bands, maar dat is van ondergeschikt belang wanneer je het met zoveel venijn en overtuiging brengt als Havok dat doet. Pure klassieke thrash metal zoals in de gloriedagen van Exodus, Testament of Death Angel. Het is dan ook uitstekend headbangen op Havok. Als dit niet direct de eerste moshpit van de dag oplevert weten wij het ook niet meer.

Voor alle informatie over FortaRock: www.fortarock.nl.

FORTAROCK 2016
Met o.a. Volbeat, Disturbed, King Diamond, Abbath, Dark Funeral, Windhand en Havok
Zaterdag 4 (preparty) en zondag 5 juni 2016
Goffertpark, Nijmegen
Ticketprijs: tba
pi_157155226
King Diamond, Abbath, Windhand, Havok. Klink goed *O*
Robert Moog died for our synths
pi_157155281
Prima namen :) alleen benieuwd hoe de verkoop zal gaan.
pi_157155304
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 10:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Prima namen :) alleen benieuwd hoe de verkoop zal gaan.
Hangt denk ik voor een groot deel ook gewoon af van de prijs. Zit je t/m 65¤ is het wel de moeite, daar boven gaan mensen denk ik snel om zich heen kijken. GMM heeft een dikke line-up voor rond de 190, Rock am Ring zal weer zoiets kosten gok ik. Rock im Revier heeft nu nog een early bird voor ¤125 (!).
  woensdag 28 oktober 2015 @ 10:15:37 #82
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_157155307
Aan wat voor prijzen moet ik denken voor early bird en reguliere tickets?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_157155316
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 10:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aan wat voor prijzen moet ik denken voor early bird en reguliere tickets?
'tba' en 'tba'.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 10:47:28 #84
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_157155728
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 10:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

'tba' en 'tba'.
De leukste thuis jij, weet je dan wat het vorig jaar koste?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 28 oktober 2015 @ 10:49:57 #85
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_157155757
Denk rond de 50 euro.
pi_157155893
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 10:49 schreef AgeEll het volgende:
Denk rond de 50 euro.
Was na de prijsverlaging, ervoor volgens mij rond de 65?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 28 oktober 2015 @ 12:08:20 #87
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_157156859
Deftones, Korn, Bring Me The Horizon, Disturbed, Bullet For My Valentine, Amon Amarth, Trivium, Of Mice & Men, Architects, Billy Talent & Biffy Clyro naar rock am Ring. Hier valt nog wel wat uit te halen denk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_157156872
Misschien kan je BFMV, Deftones of Trivium verleiden die preparty te headlinen.

Ze zullen niet het lijstje 1:1 over kunnen nemen, dat zijn iets teveel acts van formaatje subheadliner op een festival als Forta.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 20:52:41 #89
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_157168097
Duidelijk, hier hoef ik geen seconde over te twijfelen. Mij zien ze niet in de Goffert bij Fortarock 2016.
Volbeat.... viel bijkans in slaap toen ze er de vorige keer stonden.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_157169404
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:52 schreef Mark het volgende:
Duidelijk, hier hoef ik geen seconde over te twijfelen. Mij zien ze niet in de Goffert bij Fortarock 2016.
Volbeat.... viel bijkans in slaap toen ze er de vorige keer stonden.
Volbeat is wel behoorlijk flut weer inderdaad :')
Maar ik vind het toch wel een leuke toevoeging, ik ken genoeg mensen die hun graag zien en daarom nu staan te springen om weer heen te gaan. En ik kan mijn ei wel kwijt bij de andere helft van het programma :D
Robert Moog died for our synths
pi_157257570
Ik vind Volbeat dan wel weer een paar leuke nummers hebben en hun shows die ik gezien heb vind ik niet echt saai.

Ze hebben wel vrij mainstream muziek maar dat is niet altijd slecht.
pi_157292438
quote:
Aanstaande vrijdag 6 november om 10.00 uur start de kaartverkoop voor FortaRock 2016 met de early birds. Deze zijn te koop tot en met 6 december. Daarna gaan de reguliere tickets in de verkoop. Hieronder de ticketprijzen.

Tot en met zondag 6 december
Early bird zondag ¤ 49 plus ¤ 2,50 servicekosten
Early bird combi (zondag & zaterdag) ¤ 59 plus ¤ 2,50 servicekosten

Vanaf maandag 7 december
Zaterdag ticket ¤ 25 plus ¤ 2,50 servicekosten
Zondag ticket ¤ 69 plus ¤ 2,50 servicekosten
Combi ¤ 85 plus ¤ 2,50 servicekosten

Kaarten zijn vanaf vrijdag te koop via de onderstaande links

Combiticket: www.ticketmaster.nl/event/155441
Zondag: www.ticketmaster.nl/event/155435

Meer info: www.fortarock.nl
pi_157292474
Ik vind de non-earlybirds voor beide dagen (of eigenlijk; avond + dag) niet echt mals, als je het afzet tegen bv. een GMM of Hellfest. Daar ben je incl parkeren en kamperen voor onder de 200 klaar, voor 3 volle dagen én headliners van de bovenste plank.
pi_157292898
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:46 schreef Loveless85 het volgende:
Ik vind de non-earlybirds voor beide dagen (of eigenlijk; avond + dag) niet echt mals, als je het afzet tegen bv. een GMM of Hellfest. Daar ben je incl parkeren en kamperen voor onder de 200 klaar, voor 3 volle dagen én headliners van de bovenste plank.
Ligt er even aan wat nou die zaterdag gaat worden en wat die zondag. Voor die zondag kan je een prima dagje vermaken hoor, en de meeste mensen in NL reizen niet heel snel over de grens, dat blijft toch een grens. En als ze gaan dan zullen de meeste naar Werchter of iets dergelijks gaan.

Op RAR vorig jaar ook maar enkele Nederlanders gehoord/gezien en hier en daar een Belg.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 november 2015 @ 18:28:46 #95
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_157296461
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 15:08 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ligt er even aan wat nou die zaterdag gaat worden en wat die zondag. Voor die zondag kan je een prima dagje vermaken hoor, en de meeste mensen in NL reizen niet heel snel over de grens, dat blijft toch een grens. En als ze gaan dan zullen de meeste naar Werchter of iets dergelijks gaan.

Op RAR vorig jaar ook maar enkele Nederlanders gehoord/gezien en hier en daar een Belg.
naar Duitsland niet nee, maar naar Graspop gaan heel wat Nederlanders.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_157299558
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 18:28 schreef Tokus het volgende:

[..]

naar Duitsland niet nee, maar naar Graspop gaan heel wat Nederlanders.
Ook vanuit het Noorden en Midden van het land? Ben er zelf nooit geweest :P.
pi_157355911
Kaartverkoop is gestart!
pi_157356189
En mijn vriend en ik zijn erbij *) Hij is een groot Disturbed fan, en ik begin het ook weer steeds meer te waarderen :) Volbeat lijkt me ook tof, en de rest ga ik me eens in verdiepen!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_157641493
Vandaag nieuwe namen!
pi_157641811
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 08:27 schreef indiaantje89 het volgende:
Vandaag nieuwe namen!
Eentje toch? Rest volgende week?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties