abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juni 2013 @ 09:40:30 #1
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_127349577

Bij de 5e editie van FortaRock verhuist het festival naar het Goffertpark, waar heel wat meer mensen in kunnen dan Park Brakkenstein. Rammstein is de headliner, overige namen worden in de loop der tijd bekendgemaakt.

Datum: 1 juni 2013
Plaats: Goffertpark, Nijmegen.

Earlybird tickets: 67,50 euro. Uitverkocht.
Kaarten: 75,00 euro

-Rammstein
-Volbeat
-Motörhead
-Hatebreed
-Enslaved
-Delain

www.fortarock.nl

Nu ook met fotorepo! Foto's: FortaRock XL 2013

Deel 1 MUZ / FortaRock XL 1 juni 2013 in Nijmegen, met o.a. Rammstein
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  maandag 3 juni 2013 @ 09:44:16 #2
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_127349657
Laatste drie posts:

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 09:25 schreef AgeEll het volgende:
Leuke festivaldag gehad. Goede sfeer en terrein goed ingericht.
Enige echte minpunt vond ik dat het voorste vak niet werd afgesloten. Die liep echt veels te vol. Het was echt te druk tijdens Volbeat en vooral bij Rammstein.

Oh, en het geluid vond ik niet de hele dag even goed.

Oh ja, en t weer. Ik had het wel erg koud :(
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 09:26 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Dat geduw en getrek was bij ons ook verschrikkelijk (liep nog bijna uit tot knok partijen). Ook van die 40 jarige huisvrouwtjes die express het pad voor andere mensen gingen blokkeren, waarop de andere partij natuurlijk door ging duwen.

Ook kwam er een kerel gecrowdsurft, die lieten die mensen dan ook expres vallen :r. Kom dan niet naar een festival! Ze stonden ook continu te filmen met een telefoon uit 1995 ofzo. Verschrikkelijk dat soort lui.
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 09:40 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Mwahhh, goed ingericht... Als je van de Jägermeister stage naar de main stage liep moest je vlak langs de dranktenten, waardoor het daar erg druk kon zijn.
En hier nog toffe foto's van Nood-kloon MUZ / FortaRock XL 1 juni 2013 in Nijmegen, met o.a. Rammstein
pi_127349732
Volgende keer neem ik denk ik ook maar oordopjes mee oid. Heb nog steeds een kleine piep in mijn oren. Maar het was het waard. :)
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_127349858
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 09:47 schreef HostiMeister het volgende:
Volgende keer neem ik denk ik ook maar oordopjes mee oid. Heb nog steeds een kleine piep in mijn oren. Maar het was het waard. :)
Ik niet, maar dat is meer het gevolg van te vaak concerten en festivals bezoeken zonder oordoppen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_127351519
Vorig jaar Fortarock was mijn eerste festival/optreden met oordoppen. Het begon steeds langer te duren voordat de pieptoon uit mijn oren was. Had geen zin om te wachten tot die piep een keetje niet meer zou verdwijnen. Toch te veel optredens bezocht zonder doppen, want in rumoerige omstandigheden kan ik echt al niemand meer verstaan (was soms lastig als barman). Ook in de auto en zo kan ik slecht onderscheid maken tussen de ruis van de auto en bijvoorbeeld de radio of iemand op de achterbank die wat zegt.
Oordoppen zijn even wennen, maar uiteindelijk wel de moeite waard. Hoop nog lang van goede muziek te kunnen genieten :)
pi_127351645
Ik merk inderdaad wel dat ik in een lawaaierige omgeving meer moeite heb om mensen te verstaan.
Gisteren viel ook nog wel mee vond ik eerlijk gezegd. Zeker op de main stage. Ik heb toch wel festivals meegemaakt waar het volume nog een paar decibel hoger lag.
Alleen in de tent bij Heaven Shall Burn ging het wel even hard.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 juni 2013 @ 11:14:49 #7
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_127351832
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:07 schreef Monolith het volgende:
Ik merk inderdaad wel dat ik in een lawaaierige omgeving meer moeite heb om mensen te verstaan.
Gisteren viel ook nog wel mee vond ik eerlijk gezegd. Zeker op de main stage. Ik heb toch wel festivals meegemaakt waar het volume nog een paar decibel hoger lag.
Alleen in de tent bij Heaven Shall Burn ging het wel even hard.
gisteren was het vrij leeg bij wat er nog over was van de mainstage ;)
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_127351875
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:14 schreef Tokus het volgende:

[..]

gisteren was het vrij leeg bij wat er nog over was van de mainstage ;)
Ik ben nog steeds brak / duf, dus het was voor mijn gevoel gisteren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 11:44:48 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127352728
Leuk festival was erg onder de indruk van opeth (wist al wel dat ik ze goed vond maar vond het nieuwe album iets minder, maar ze staan op het podium zeker hun mannetjes nog)

Verder vond ik Amenra en Entombed erg tof. Verder vond ik de kip/pannekoeken/bbq broodjes en gebakken vis ook erg goed :9

Minpuntje vond ik het geluid bij Mötorhead.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 3 juni 2013 @ 12:09:46 #10
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_127353738
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Leuk festival was erg onder de indruk van opeth (wist al wel dat ik ze goed vond maar vond het nieuwe album iets minder, maar ze staan op het podium zeker hun mannetjes nog)
als ze nog steeds hun droge humor hebben, is het sowieso al tof :P

quote:
te hard?
Robert Moog died for our synths
pi_127353862
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:09 schreef Gehenna het volgende:
[..]

te hard?
Vooral slecht. Hard stond het niet echt. Tenminste niet ergens halverwege het veld waar wij stonden.
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 12:34:33 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127354608
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:09 schreef Gehenna het volgende:

[..]

te hard?
Nee fluister niveautje...
  maandag 3 juni 2013 @ 12:38:20 #13
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_127354761
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee fluister niveautje...
hehe volgens mij valt dat "EVERYTHING LOUDER THAN EVERYTHING ELSE!!" van hun best wel mee :P
Robert Moog died for our synths
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 12:39:36 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127354809
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:38 schreef Gehenna het volgende:

[..]

hehe volgens mij valt dat "EVERYTHING LOUDER THAN EVERYTHING ELSE!!" van hun best wel mee :P
Besef wel dat ik dus toch nog een keer een clubshow van ze moet zien. Lemmy zag er ook wel slecht uit met z'n kuchje... Gelukkig kon ik hem wel net zo goed verstaan als in de lemmy docu... niet dus :D
  maandag 3 juni 2013 @ 12:40:32 #15
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_127354842
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:44 schreef Bosbeetle het volgende:

Verder vond ik Amenra en Entombed erg tof. Verder vond ik de kip/pannekoeken/bbq broodjes en gebakken vis ook erg goed :9

Ik schrok best wel van Lemmy. Toen ik bezig was de foto's te maken, kon je zijn arm duidelijk zien trillen... :{
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 12:42:02 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127354894
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:40 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Ik schrok best wel van Lemmy. Toen ik bezig was de foto's te maken, kon je zijn arm duidelijk zien trillen... :{
Dat kuchje was ook duidelijk niet geacteerd, had me niet verbaasd als zijn hart het op dat moment zou begeven.
  maandag 3 juni 2013 @ 12:44:00 #17
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_127354965
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat kuchje was ook duidelijk niet geacteerd, had me niet verbaasd als zijn hart het op dat moment zou begeven.
Dan was ie in het harnas gestorven... Anyway, er stond daar ook wel een koude tocht hoor... in het publiek zal het misschien minder te merken zijn, maar daarboven zou het wel een paar graden kouder aanvoelen. Misschien had ie het ook koud...
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 12:44:38 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127354982
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:44 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Dan was ie in het harnas gestorven... Anyway, er stond daar ook wel een koude tocht hoor... in het publiek zal het misschien minder te merken zijn, maar daarboven zou het wel een paar graden kouder aanvoelen. Misschien had ie het ook koud...
In het publiek was het ook koud!
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 13:17:51 #19
332671 crew  indiaantje89
pi_127356223
Ik vond de kou wel meevallen. Als je beetje in de menigte stond was het best te doen. Die vlammetjes van Rammstein gaven natuurlijk ook wel enige warmte ;) dat voelde je nog best goed van een afstand.

Die toetsenist van Rammstein trouwens _O_. Af en toe leek het echt of je naar een soort van komedie aan het kijken was.
pi_127356408
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:17 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik vond de kou wel meevallen. Als je beetje in de menigte stond was het best te doen. Die vlammetjes van Rammstein gaven natuurlijk ook wel enige warmte ;) dat voelde je nog best goed van een afstand.

Die toetsenist van Rammstein trouwens _O_. Af en toe leek het echt of je naar een soort van komedie aan het kijken was.
Ik zat te wachten tot hij in plat Rotterdams een gedicht ging voordragen.
  maandag 3 juni 2013 @ 13:35:20 #21
19954 VisStick
Blub ik ben een VisStick
pi_127356913
Voor mij waren de hoogtepunten wat de muziek betreft Volbeat, Rammstein en Hatebreed. Vooral Hatebreed hebben we weer herontdekt. Toch heerlijke muziek om op los te gaan.

Minpunt was de lange file voor het parkeren, waardoor we pas rond een uur of 3 op het terrein waren.

Ik had alleen een t-shirt met een hoody erover en dat was eigenlijk best goed te doen. Alleen tijdens een windvlaag werd het wat koud :)

Verder dus een prima feest en waarschijnlijk volgend jaar weer heen!
pi_127362215
Ik heb me ook prima vermaakt maar toch hoop ik dat het volgend jaar weer kleinschaliger is op Brakkestein, en dan het liefst met een line up ala Fortarock 2012 ^O^ maar dat zal wel niet meer gebeuren nu Mojo de scepter zwaait.
Ik vispas als ik de vispas heb
pi_127362378
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:46 schreef Gorgrealis het volgende:
Ik heb me ook prima vermaakt maar toch hoop ik dat het volgend jaar weer kleinschaliger is op Brakkestein, en dan het liefst met een line up ala Fortarock 2012 ^O^ maar dat zal wel niet meer gebeuren nu Mojo de scepter zwaait.
Ik vermoed inderdaad niet dat ze even eenmalig voor een omvang van pakweg 50k bezoekers zijn gegaan en nu weer vrolijk teruggaan naar max 8k. :P
Op zich heb ik daar niet zoveel moeite mee, maar ik hoop dat ze volgende jaar dan wel het geluid wat beter hebben geregeld.
pi_127363118
quote:
7s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:25 schreef Monsieursander het volgende:
Er waren wat foutjes in Bück Dich (spoiler: richard en paul playbacken dan) maar dat is geen geen probleem, het was gewoon perfect.
Hoe zag je dat ze pleebekken? En waarom doen ze dat?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 juni 2013 @ 16:47:29 #25
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_127364955
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:46 schreef Gorgrealis het volgende:
Volgend jaar in de Goffert, maar zeer waarschijnlijk niet meer deze grootte. Alleen als er weer zo'n headliner gevonden wordt. De kans is, lijkt mij, groot dat het volgend jaar voor zo'n 20.000 - 30.000 man zal zijn. Nog steeds groot, maar niet extreem groot. En Mojo zwaait de scepter niet bij het programma, maar zit wel aan tafel. De hoofdprogrammeur is nog steeds Freek Koster en hij zwaait de scepter (samen met Robert Korstanje???). :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')