abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 januari 2016 @ 12:36:33 #126
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_158869654
quote:
2s.gif Op woensdag 6 januari 2016 12:04 schreef Mark het volgende:
Within Temptation bevestigd voor de zondag
zaterdag ;)
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 6 januari 2016 @ 12:38:07 #127
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_158869688
Zie het, my bad :@
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_158870727
quote:
2s.gif Op woensdag 6 januari 2016 12:32 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Is nou volgens mij niet bepaald een band die lekker ligt bij het Forta publiek?
Ik zou niet weten waarom niet. Als Epica en Delain en dat soort zaken ook kan, dan zou ik niet weten waarom Within Temptation niet zou kunnen.
  woensdag 6 januari 2016 @ 13:50:34 #129
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158871452
Epica viel niet echt in de smaak vorig jaar had ik het idee.. Het was rustig rond het podium en het publiek dat bleef was heel erg tam.
Robert Moog died for our synths
pi_158871576
ok ben vorig jaar niet geweest. Vond Epica op Pinkpop best geinig.

Als Within Temptation over het algemeen wel wat rustiger. Maar ik kan het strotje van Sharon den Adel wel waarderen. Zo'n band die in het buitenland groter is dan hier in NL volgens mij.
pi_158894897
Wat is dat eigenlijk tegenwoordig met dat Volbeat dat als headliner staat bij metal festivals? Forta en Graspop. Dat is toch gewoon middelmatige 3FM rock. (of verklaart dat het meteen...)
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_158895078
quote:
6s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:00 schreef pipster het volgende:
Wat is dat eigenlijk tegenwoordig met dat Volbeat dat als headliner staat bij metal festivals? Forta en Graspop. Dat is toch gewoon middelmatige 3FM rock. (of verklaart dat het meteen...)
Rock Am Ring ook.

Reden: weinig doorstroming in de metal scene en een gebrek aan nieuwe headliners. Daardoor is een feestband als Volbeat maar als headliner gebombardeerd.

Ik blijf er bij dat ze Black Sabbath hadden moeten halen dit jaar.
pi_158895321
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:10 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Rock Am Ring ook.

Reden: weinig doorstroming in de metal scene en een gebrek aan nieuwe headliners. Daardoor is een feestband als Volbeat maar als headliner gebombardeerd.

Ja, dat die NL overslaan is wel echt zonde, zeker gezien het 'The End' is. Goed, ze trekken ook geen 50k+ bezoekers, maar is het wel een aansprekendere naam dan Volbeat, imho.
  donderdag 7 januari 2016 @ 12:16:00 #134
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_158896741
quote:
Dat zal financieel best wel eens een te grote stap geweest kunnen zijn.
Persoonlijk hoop ik ooit nog eens Van Halen in hun thuisstad terug te zien
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:54:00 #135
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_158898883
quote:
weinig doorstroming in de metal scene en een gebrek aan nieuwe headliners.
Daarop inhakend, als het mag. Ik heb een jaar of tien haast geen band gezien, en ben twee jaar geleden pas weer een beetje naar concertenaan het gaan. Dus ik ben best blij dat Maiden en Matallica nog touren, elke band uit de jaren 80 en 90 die ik nog niet gezien heb is welkom. Maar het is eigelijk best gek dat de headliers zo bejaard zijn vaak!

Dit jaar stopt Sabath en Twisted Sister, Ozzy is ook niet lang meer bezig denk ik als solo artiest,
King Diamond, Judas Priest, Scorpions. Kiss...ook allemaal met minsten 1 been in de AOW. (Al waren de optredens van de laatste drie op GMM best leuk....maar laten we wel wezen. De voorraad 'echte headliners' droogt op.

Over twee jaar, wat zijn dan de headliners die 50k mensen naar een festival trekken in jullie ogen? Ik vind persoonlijk Slipknot altijd feest, maar ze trekken geen Sabath aantallen. Voor mij persoonlijk is een paar dagen lang bands als BFMV, 5FDP, Slipknot etc reden genoeg om te gaan. De affiche van GMM van dit jaar zou zonder Sabath ook genoeg zijn voor mij om te gaan.Maar hoe denken anderen daarover?

Maiden, Volbeat en Rammstein kunnen niet alle festivals vol laten lopen elk jaar tenslotte...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_158899078
Avenged Sevenfold is ook al toegetreden tot de "metal headliners". Al is het niet echt 100% metal zie ik Alter Bridge ook nog wel een keer deze status halen.

Moet nog even de ontwikkeling afwachten van Airbourne, is een bandje met potentie wat mij betreft. Lijkt een beetje op AC/DC soms. Verder is de spoeling vrij dun in dat genre.

En dan nog zijn dit niet de bands die 55.000 bezoekers gaan trekken naar de festivals.Daarom zie ik het wel een beetje somber in kwa dat betreft.

Misschien dat Tokus of Mark nog suggesties hebben, die hebben er iets meer kaas van gegeten binnen dit genre. En Loveless ook nog wel.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:09:19 #137
153506 Captain_Fabulous
pi_158899223
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Avenged Sevenfold is ook al toegetreden tot de "metal headliners".
Die was ik vergeten, vind ik ook leuk. Airbourne vind ik nog wat te weinig eigen smoel hebben...maar wie weet.
Nu ja, eens zien wat anderen zeggen, maar de 50k festivals lopen misschien gewoon op hun eind binnen het genre. Is ook niet het einde van de wereld, Twee dagen lang bands die 10k trekken...kan ook heel leuk zijn. Je maakt een festival tenslotte altijd een beetje zelf!
pi_158899538
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Die was ik vergeten, vind ik ook leuk. Airbourne vind ik nog wat te weinig eigen smoel hebben...maar wie weet.
Nu ja, eens zien wat anderen zeggen, maar de 50k festivals lopen misschien gewoon op hun eind binnen het genre. Is ook niet het einde van de wereld, Twee dagen lang bands die 10k trekken...kan ook heel leuk zijn. Je maakt een festival tenslotte altijd een beetje zelf!
Wat denk ik de toekomst is dat de Foo Fighters en Queens Of The Stone Age bands straks richting de "metal" festivals wordt geboekt. Maar wie weet heb je over 5 jaar weer een opleving dat er zo eer wat bandjes uit de lucht komen vallen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 januari 2016 @ 14:31:32 #139
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_158899761
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:04 schreef indiaantje89 het volgende:

Misschien dat Tokus of Mark nog suggesties hebben, die hebben er iets meer kaas van gegeten binnen dit genre. En Loveless ook nog wel.
sinds Rammstein is er geen enkele band bijgekomen die een festival van zulke formaten kan headlinen.

Slipknot, Volbeat, Avenged Sevenfold staan tegenwoordig ook bovenaan, maar trekken niet het volk dat de legendes trekken. Sabaton, Nightwish en Within Temptation passen in vele gebieden ook wel ongeveer tussen die namen (waaronder Belgie), Ghost bij het volgende album ook als ze zo doorgaan.
Alter Bridge werd ook al genoemd, die misschien ook wel inderdaad.

Airbourne verwacht ik niet veel meer van. Die hadden enkele jaren geleden wat momentum, maar daar hoor je eigeniljk bijna niemand meer over. Dat is teveel een AC/DC kopie, ook al is het wel leuk.

Dan is er nog Steel Panther, wat natuurlijk een grote grap is, maar het zit muzikaal wel goed in elkaar en trekt steeds meer volk.
Mastodon was enkele jaren terug de grote belofte, maar gaat echt geen festivals a la Graspop headlinen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:35:50 #140
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_158899880
Ik denk dat Machine Head uiteindelijk de plek van een Slayer in gaat nemen als grootste thrashband, maar dat is niet genoeg om een groot festival te headlinen
Frappant dat niemand meer Metallica noemt
Dommage arachide-fromage
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:46:42 #141
153506 Captain_Fabulous
pi_158900153
Metallica is nu gewoon een band die af en toe tourt omdat het kantoorpeersoneel elk jaar betaalt moet worden, als creatieve kracht moeten ze zich toch echt maar eerst weer eens bewijzen!
Niet dat ze optredens plichtmatig afdoen, dat bedoel ik niet, ik denk dat ze er nog steeds heel veel plezier in hebben, en ik ga gewoon als ze weer in de buurt zijn, absoluut! Maar als dat de toekomst is, is de toekomst nogal somber.
pi_158900240
quote:
2s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:35 schreef Mark het volgende:
Ik denk dat Machine Head uiteindelijk de plek van een Slayer in gaat nemen als grootste thrashband, maar dat is niet genoeg om een groot festival te headlinen
Frappant dat niemand meer Metallica noemt
Die beschouw ik al een beetje als "de oude garde": :D.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:49:29 #143
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_158900241
Maar dat is wel een band die een festival kan headlinen
Dommage arachide-fromage
pi_158900257
System Of A Down ook uiteraard.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:51:30 #145
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_158900302
Tool?
Dommage arachide-fromage
pi_158900492
Het nadeel is alleen dat de Metallica's, System Of A Downs, Rammsteins etc. ook gewoon staan op Rock Werchter en Pinkpop. Festivals die Mojo toch wat belangrijker vind dan bijv. een Fortarock.
pi_158900534
ANVIL ze komen eraan....
  donderdag 7 januari 2016 @ 15:05:37 #148
153506 Captain_Fabulous
pi_158900633
De grote headliners die nog over zijn volgend jaar, zijn inderdaad ook 'te' populair bij andere festivals...ik zit niet te wachten op Foo Fighters op Forta, or GMM, oid, dus dat is ook geen oplossing vind ik :7
Zou een driedaags festival voor 20k in de toekomst niet meer zijn wat we gaan zien? IPV 50k?
  donderdag 7 januari 2016 @ 15:14:49 #149
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_158900914
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 15:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zou een driedaags festival voor 20k in de toekomst niet meer zijn wat we gaan zien? IPV 50k?
Alsjeblieft niet. Persoonlijk heb ik liever 1 dag met wat minder maar wel goede bands, dan zo'n hagelschottactiek. Oude Waldrock was altijd een mooi voorbeeld, of de oude DOA. Ik ben oud ;(
Dommage arachide-fromage
pi_158900994
Als ze er nu inderdaad gewoon zoiets als Rock in Park van maken ^O^ lijkt me prima. Maar dan met de betere metal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')