quote:De aanwezigheid van mensen met een “links georiënteerd” en “negroïde uiterlijk” gaf de politie bij de landelijke Sinterklaasintocht, vorig jaar in Gouda, “een onrustig gevoel van veiligheid voor de aanwezige gezinnen”. Dat schrijven de agenten in het proces-verbaal op grond waarvan Jerry Afriyie volgende week woensdag wordt vervolgd.
Hij is de enige van de negentig mensen die destijds werden gearresteerd, die ook daadwerkelijk wordt vervolgd. Alle andere zaken zijn geseponeerd. Afriyie, die al jarenlang actie voert tegen Zwarte Piet onder de naam Kno’ledge Cesare, wordt verdacht van mishandeling van een agent en wederspannigheid bij zijn arrestatie.
Op beelden die zijn gemaakt van de protesten tegen de Sinterklaasintocht op 15 november 2015, is te zien hoe Afriyie tegen de grond wordt gewerkt door een handjevol agenten dat bovenop hem gaat zitten. Zijn advocaat, Tomas Kodrzycki, is van plan die beelden volgende week in de rechtszaal te vertonen. Afriyie is destijds ook direct de bevoegdheid ontnomen om zijn baan als beveiliger uit te oefenen. Dat is volgens de politie, die deze bevoegdheid moet verlenen, vanwege de mishandeling van de agent – dat Afriyie alleen nog verdacht was en het toen nog niet eens vaststond of hij hiervoor zou worden vervolgd, had volgens de politie geen invloed op dat besluit.
Demonstratieverbod
Alle actievoerders in Gouda werden aangehouden omdat ze de Sinterklaasoptocht bijwoonden op een plaats waar de burgemeester een demonstratieverbod had afgekondigd. Zij stonden daar zwijgend, sommigen met anti-Zwarte Piet T-shirts aan. De activistische journalist Kevin P. Roberson legde de arrestatie van Afriyie/Kno’ledge vast op film. [v.a. 7.30]
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-negroide-uiterlijk/quote:“Wij hielden ons op tussen het podium van Sinterklaas en de media. Wij zagen hier gezinnen met hun kleine kinderen staan en daartussen mensen, die opvielen door hun afwijkende uiterlijk met betrekking tot het beeld van mensen met gezinnen. Hun uiterlijk zou je kunnen typeren als links georiënteerd. Wij spraken deze mensen aan en hoorden dat zij geen antwoord gaven op eenvoudige vragen als: ‘Waar komen jullie vandaan en wat komen jullie hier doen of wat is jullie intentie?’ Wij zagen ook meerdere mensen met een negroïde uiterlijk zich tussen het genoemde podium en de opstelling van de pers begonnen te verzamelen. Sommige van hun hadden grote rugzakken en andere droegen t-shirts met teksten tegen racisme. Dit beeld gaf ons een onrustig gevoel van veiligheid voor de aanwezige gezinnen.
Ongelukkig in de zin van dat ze weten dat hier weer een boel mensen over zullen vallen en er weer een hoop heisa ontstaat ja. Je moet tegenwoordig heel voorzichtig zijn in je woordkeuze.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:21 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ongelukkig geformuleerd ?het is toch gewoon de naam, van iemand met een negroïde uiterlijk? Kap nou eens met dat gejank en slachtoffer gedoe.
quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:23 schreef Hathor het volgende:
Een links georienteerd uiterlijk...wat moet ik me daar bij voorstellen?
En ik vind het belachelijk dat je moet op passen om iets bij zijn naam te noemen. En daardoor vind ik dat je niet voorzichtig moet zijn met je woordkeuze in zulke gevallen maar gewoon moet zeggen hoe het is. Oprotten met dat onterecht gehuil.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ongelukkig in de zin van dat ze weten dat hier weer een boel mensen over zullen vallen en er weer een hoop heisa ontstaat ja. Je moet tegenwoordig heel voorzichtig zijn in je woordkeuze.
Volgende stap is iedereen met een donker uiterlijk preventief in de gevangenis stoppen rond Sinterklaas?quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:24 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
En ik vind het belachelijk dat je moet op passen om iets bij zijn naam te noemen. En daardoor vind ik dat je niet voorzichtig moet zijn met je woordkeuze in zulke gevallen maar gewoon moet zeggen hoe het is. Oprotten met dat onterecht gehuil.
Dammit, je was me voor.quote:
Dit is ronduit debiel, maar in het licht van recente politieberichtgeving niet verbazingwekkend.quote:Hun uiterlijk zou je kunnen typeren als links georiënteerd.
Misschien wel een mening uiten. Krijg je daar een onrustig gevoel van?quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:23 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben ben benieuwd wat onze landelijke huilneger Quincy dit jaar weer gaat doen.
Mij irriteren vooral de boze blanke mannetjes die in werkelijk alles wel een reden zien om hun slachtofferschap weer rond te slingeren.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Al die blanke weg met ons typetjes die er nog het hardst over vallen irriteren me denk ik nog het meest.
quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:31 schreef Ringo het volgende:
"Nee hoor, wij doen echt niet aan etnisch profileren." En vervolgens gaan die dienstkloppers ongegeneerd op negerjacht picnic.
Heb je je net helemaal geschminkt en je oorbellen ingedaan, wordt je opgesloten.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:25 schreef Slaro het volgende:
[..]
Volgende stap is iedereen met een donker uiterlijk preventief in de gevangenis stoppen rond Sinterklaas?
Welk slachtofferschap?quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mij irriteren vooral de boze blanke mannetjes die in werkelijk alles wel een reden zien om hun slachtofferschap weer rond te slingeren.
Als je met ons de groep wijsgeren bedoelt waar jij toe behoort dan voel je je terecht aangesproken.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Al die blanke weg met ons typetjes die er nog het hardst over vallen irriteren me denk ik nog het meest.
Alsjeblieft zeg... NWS loopt over van de chronisch verontwaardigde 'ik mag niks, want ja, blank'-jankers.quote:
Je kan niet iemand zo 1,2,3 in een hokje plaatsen. Maar van die Nederlanders die zichzelf een soort white guilt als in de VS aanpraten draait mijn maag zich om.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:35 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Als je met ons de groep wijsgeren bedoelt waar jij toe behoort dan voel je je terecht aangesproken.
Exact. Hoewel ik als blanke ook niet exact weet hoe ik op het zoveelste nieuwsbericht moet reageren.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg... NWS loopt over van de chronisch verontwaardigde 'ik mag niks, want ja, blank'-jankers.
Daar is de bozeblankman inderdaad erg goed in... Nederland zelf heeft nergens schuld aan, en de Nederlander als individu al helemaal niet. De moslim, de Marokkaan en de vluchteling is dan weer wel een monolithische eenheid.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je kan niet iemand zo 1,2,3 in een hokje plaatsen. Maar van die Nederlanders die zichzelf een soort white guilt als in de VS aanpraten draait mijn maag zich om.
Vooral om misplaatst gehuil omtrent een kinderfeest.
Er is niets mis met een kritische houding naar je eigen tradities. Zeker als die stammen uit een barbaarse tijd. Dat heeft niets met schuldgevoel te maken maar met sociale cohesie.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je kan niet iemand zo 1,2,3 in een hokje plaatsen. Maar van die Nederlanders die zichzelf een soort white guilt als in de VS aanpraten draait mijn maag zich om.
Vooral om misplaatst gehuil omtrent een kinderfeest.
quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:40 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Er is niets mis met een kritische houding naar je eigen tradities. Zeker als die stammen uit een barbaarse tijd. Dat heeft niets met schuldgevoel te maken maar met sociale cohesie.
Doe als ik (Duits-Zwitserse wortels, dus SUPER-ARIËR!) en zie het als het zoveelste fröbelstukje van Geenstijl om de boel weer lekker op te stoken.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:38 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Exact. Hoewel ik als blanke ook niet exact weet hoe ik op het zoveelste nieuwsbericht moet reageren.
Inderdaad. Was gewoon de waarheid en sfeer van dat moment. Niks mis mee.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Sorry, maar als ik dit zo lees in de wetenschap dat er vooraf spanningen waren en dat er signalen waren dat er anti -en pro Zwarte Pieten aanhangers zouden verschijnen, kan ik me deze uitspraken best voorstellen. Misschien wat ongelukkig geformuleerd, maar laten we daar nou niet teveel heisa over maken zeg.
Oh ok, zo vaak post ik er niet eerlijk gezegd en herken me er dan ook totaal niet in. Maar het is gevoelsmatig wel zo dat er overdreven gezocht wordt naar racisme en discriminatie en dat men in het algemeen wel erg lange tenen heeft tegenwoordig.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg... NWS loopt over van de chronisch verontwaardigde 'ik mag niks, want ja, blank'-jankers.
Gezocht? Zoals de TS alhier, die weinig heisa ziet en toch het bericht plaatst?quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Oh ok, zo vaak post ik er niet eerlijk gezegd en herken me er dan ook totaal niet in. Maar het is gevoelsmatig wel zo dat er overdreven gezocht wordt naar racisme en discriminatie en dat men in het algemeen wel erg lange tenen heeft tegenwoordig.
Kap nou eens met "bozeblankman" zeggen als je zelf wilt dat bijvoorbeeld het woordje "kansenparel" niet gebruikt wordt. Best kinderachtig hoor.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar is de bozeblankman inderdaad erg goed in... Nederland zelf heeft nergens schuld aan, en de Nederlander als individu al helemaal niet. De moslim, de Marokkaan en de vluchteling is dan weer wel een monolithische eenheid.
Ik heb sinterklaas als kind nooit als een racistisch feest ervaren of negers als minderwaardig gezien erdoor, absoluut niet. Los daarvan vind ik dat je niet teveel aan tradities moet komen vooral om iedereen maar niet tegen het hoofd te stoten of een plezier te doen. Dan krijg je een vinger/hele arm effect waarbij je identiteit/cultuur en gewoontes steeds verder afgebroken wordt. Nederlanders met hun overlegcultuur, zelfhaat, individualisme en overdreven coulant gevonden willen worden maken dit mogelijk.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:40 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Er is niets mis met een kritische houding naar je eigen tradities. Zeker als die stammen uit een barbaarse tijd. Dat heeft niets met schuldgevoel te maken maar met sociale cohesie.
Ze vallen over de combinatie van de woordjes "negroïde" en "onrustig gevoel van veiligheid".quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inderdaad. Was gewoon de waarheid en sfeer van dat moment. Niks mis mee.
Hoe moet je het anders noemen? Blank is toch ook gewoon blank? Negroïde is gewoon keurig verwoord. Maar de selectief verongelijkte policor moeten er weer zout op leggen.
Vind je het irritant?quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kap nou eens met "bozeblankman" zeggen als je zelf wilt dat bijvoorbeeld het woordje "kansenparel" niet gebruikt wordt. Best kinderachtig hoor.
Jee, dat moeten we niet willen met z'n allen, toch?quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, ik vind het enorm hypocriet. EttervanBelgië.
Dat mag je allemaal vinden, maar wordt dan niet kwaad als een ander er anders over denkt. Want daar gaat het hier om.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik heb sinterklaas als kind nooit als een racistisch feest ervaren of negers als minderwaardig gezien erdoor, absoluut niet. Los daarvan vind ik dat je niet teveel aan tradities moet komen vooral om iedereen maar niet tegen het hoofd te stoten of een plezier te doen. Dan krijg je een vinger/hele arm effect waarbij je identiteit/cultuur en gewoontes steeds verder afgebroken wordt. Nederlanders met hun overlegcultuur, zelfhaat, individualisme en overdreven coulant gevonden willen worden maken dit mogelijk.
En dat wordt wel eerst los gehaald van de context. Ze doen alsof die combinatie los bestaat in de ogen van de politie van Gouda. Terwijl dat dus alleen gold voor die situatie op dat moment.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze vallen over de combinatie van de woordjes "negroïde" en "onrustig gevoel van veiligheid".
Het is altijd erg makkelijk om zaken om te draaien, nietwaar? Iedere Nederlander is zich pijnlijk bewust van wat er in ons verleden is gebeurd. Het is niet nodig dat er telkens opnieuw in te wrijven, zeker niet door mensne die nog nooit 1 dag van hun leven slaaf zijn geweest.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar is de bozeblankman inderdaad erg goed in... Nederland zelf heeft nergens schuld aan, en de Nederlander als individu al helemaal niet. De moslim, de Marokkaan en de vluchteling is dan weer wel een monolithische eenheid.
Dit.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:53 schreef stbabylon het volgende:
En dat wordt wel eerst los gehaald van de context. Ze doen alsof die combinatie los bestaat in de ogen van de politie van Gouda. Terwijl dat dus alleen gold voor die situatie op dat moment.
Jij wil onze overlegcultuur afbreken?quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik heb sinterklaas als kind nooit als een racistisch feest ervaren of negers als minderwaardig gezien erdoor, absoluut niet. Los daarvan vind ik dat je niet teveel aan tradities moet komen vooral om iedereen maar niet tegen het hoofd te stoten of een plezier te doen. Dan krijg je een vinger/hele arm effect waarbij je identiteit/cultuur en gewoontes steeds verder afgebroken wordt. Nederlanders met hun overlegcultuur, zelfhaat, individualisme en overdreven coulant gevonden willen worden maken dit mogelijk.
Dat hadden ze ook anders moeten verwoorden. Er liep een keer een neger bij ons door de straat, dus de buurvrouw belde de politie. Toen werd haar ook verteld om de volgende keer te zeggen dat er een 'verdacht persoon' door de straat liep in plaats van een neger.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze vallen over de combinatie van de woordjes "negroïde" en "onrustig gevoel van veiligheid".
Het is meer de beweegreden van de blanke Nederlanders die me tegen de borst stuit. Vind overigens de hele discussie onzinnig eigenlijkquote:Op maandag 17 augustus 2015 15:52 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Dat mag je allemaal vinden, maar wordt dan niet kwaad als een ander er anders over denkt. Want daar gaat het hier om.
In sommige situaties wel, Nederlanders zouden nog met IS overleggen om begrip voor hen te krijgen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij wil onze overlegcultuur afbreken?
Jaja, geef jou een vinger....quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
In sommige situaties wel, .
Ik denk niet dat je dat kan doorgronden.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is meer de beweegreden van de blanke Nederlanders die me tegen de borst stuit.
Ik vind het redelijk netjes verwoord van de politie, maar aangezien je tegenwoordig hele legers van mensen hebt die op iedere slak zout leggen krijg je dit.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat hadden ze ook anders moeten verwoorden. Er liep een keer een neger bij ons door de straat, dus de buurvrouw belde de politie. Toen werd haar ook verteld om de volgende keer te zeggen dat er een 'verdacht persoon' door de straat liep in plaats van een neger.
Was toch zo? De negroïde mensen die daar niet als feestvierders stonden, maar als protesteerders, waren daar ook om onrust te stoken, dus voor onveiligheid te zorgen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Of ze moedwillig voor onveiligheid kwamen zorgen durf ik te betwijfelen. Ze hadden echter niets in de binnenstad te zoeken daar er een verbod gold om daar te demonstreren. Er waren 2 aangewezen plekken voor zowel de Pro als de anti bewegingen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Was toch zo? De negroïde mensen die daar niet als feestvierders stonden, maar als protesteerders, waren daar ook om onrust te stoken, dus voor onveiligheid te zorgen.
Nee, die opmerking van jouquote:Op maandag 17 augustus 2015 15:45 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje een onrustig gevoel van je domgeorienteerd uitziende onderbouwing.
Ik zeg niet dat de actie goed is, alleen de benaming is in mijn ogen niets mis mee.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:25 schreef Slaro het volgende:
[..]
Volgende stap is iedereen met een donker uiterlijk preventief in de gevangenis stoppen rond Sinterklaas?
Communicatie is vast nooit je sterkste punt geweest.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:14 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de actie goed is, alleen de benaming is in mijn ogen niets mis mee.
En jouw volgende stap, na het selectief lezen en jankiejankie doen, is huilen dat alles en iedereen die het woord "bruin" gebruikt een racist is?
Ongefundeerd lopen roep toeteren en dan zonder argumenten op de man spelen, bij jou gaat het beter inderdaadquote:Op maandag 17 augustus 2015 16:21 schreef Slaro het volgende:
[..]
Communicatie is vast nooit je sterkste punt geweest.
Als je al toegeeft dat het niet jouw sterkste punt is moet je vooral anderen niet gaan verwijten dezelfde fout te maken.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:23 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ongefundeerd lopen roep toeteren en dan zonder argumenten op de man spelen, bij jou gaat het beter inderdaad
De formulering vind ik niet zo interessant, wel de onderliggende situatie. Je wordt opgepakt omdat je je als neger op de openbare weg bevindt en de politie niet vertelt waar je vandaan komt omdat je ze een onrustig gevoel geeft. Dat is in elke andere context volslagen van de pot gerukt en een grof schandaal, en ik zie eigenlijk niet zo goed waarom het in deze context dat niet zou zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-negroide-uiterlijk/
Sorry, maar als ik dit zo lees in de wetenschap dat er vooraf spanningen waren en dat er signalen waren dat er anti -en pro Zwarte Pieten aanhangers zouden verschijnen, kan ik me deze uitspraken best voorstellen. Misschien wat ongelukkig geformuleerd, maar laten we daar nou niet teveel heisa over maken zeg.
Ik snap dat jij dat niet ziet.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De formulering vind ik niet zo interessant, wel de onderliggende situatie. Je wordt opgepakt omdat je je als neger op de openbare weg bevindt en de politie niet vertelt waar je vandaan komt omdat je ze een onrustig gevoel geeft. Dat is in elke andere context volslagen van de pot gerukt en een grof schandaal, en ik zie eigenlijk niet zo goed waarom het in deze context dat niet zou zijn.
Deze conclusie achteraf mag dan misschien wel terecht zijn (weet ik niet doe ik ook geen uitspraak over).quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:30 schreef Childofthe90s het volgende:
Die mensen die daar demonstreerden waren overwegend negroïde en links-georiënteerd. Prima observatie dus van de politie.
Hoezo hadden ze daar schijt aan dan? Los van de legaliteit van een dergelijk demonstratieverbod, ze demonstreerden helemaal niet. Dan blijft er over dat je niet als neger op een plein mag staan.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik snap dat jij dat niet ziet.
Maar ik zal het even uitleggen. Er was een lange discussie gaande die de emoties hoog op lieten lopen tussen voor- en tegenstanders van Zwarte Piet. Er zouden groepen demonstranten naar de intocht komen waarop de burgemeester heeft besloten dat er alleen gedemonstreerd mocht worden op 2 aangewezen plekken. Echter, de anti-groepering die voornamelijk uit negroïde personen bestond, had hier schijt aan en ging toch de binnenstad in om tussen de gezinnetjes te gaan staan.
Waarom pak je dan die boze blanken niet op?quote:Dit was in de ogen van de politie een potentieel linke situatie. Niet per se omdat de negroïde mensen een gevaar vormen, maar ook omdat er misschien boze blanke huisvaders of boze blanke jongeren tegenin zouden gaan hetgeen de gezinnetjes in gevaar zou kunnen brengen.
Nee, dat is het absoluut niet. Als er wordt aangekondigd dat men de Sinterklaasviering gaat verstoren en dan verschijnt deze groep mag een agent in godsnaam dan gewoon zijn gezond verstand gebruiken. Als er bij een Gazademonstratie opeens allemaal kale blanke mannen in legerbroeken verschijnen, hoop ik ook dat de politie dit doorheeft en ingrijpt.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:33 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Deze conclusie achteraf mag dan misschien wel terecht zijn (weet ik niet doe ik ook geen uitspraak over).
Maar om vooraf aan te nemen dat de overwegend "negroïde en links-georiënteerde" mensen daar zijn om te demonstreren is absoluut absurd.
Mij irriteren vooral de boze blanke mannetjes als jij (ja, echt. je komt heel boos over in alle topics waarin je post) die anderen denigrerend voor boze blanke mannetjes uitmaken.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mij irriteren vooral de boze blanke mannetjes die in werkelijk alles wel een reden zien om hun slachtofferschap weer rond te slingeren.
Omdat die daar staan om gezellig Sinterklaas te vieren met hun kinderen en zij kunnen wel eens heel boos worden als er een stelletje nietsnutten ook dit feestje proberen te verpesten!quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo hadden ze daar schijt aan dan? Los van de legaliteit van een dergelijk demonstratieverbod, ze demonstreerden helemaal niet. Dan blijft er over dat je niet als neger op een plein mag staan.
[..]
Waarom pak je dan die boze blanken niet op?
Ze demonstreerden niet?quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo hadden ze daar schijt aan dan? Los van de legaliteit van een dergelijk demonstratieverbod, ze demonstreerden helemaal niet. Dan blijft er over dat je niet als neger op een plein mag staan.
[..]
Waarom pak je dan die boze blanken niet op?
Je mag gewoon met een T-shirt met een boodschap lopen, ook als neger. Als zij ervoor kiezen om daar gewoon tussen te gaan staan dan is daar niks mee. Indien mensen dat als de provocatie zien waar ze op zaten te wachten en heibel gaan maken dan pak je die mensen op.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze demonstreerden niet?
[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/6AOQEsbvF3d427070mdycAA3HnE=/704x398/smart/http://metronieuws.tcdn.n(...)18530.jpg]afbeelding[/url] ]
Ze waren er duidelijk om te provoceren. Als je dat niet wilt zien dan is de discussie toch gewoon klaar.
Ah die krant van nikker wat doe je nou?quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
NRC is trouwens wel echt kansloos bezig om de Goudse politie in zo'n kwaad daglicht te stellen.
Heb je ook een foto van de vermeend links georiënteerde mensen in kwestie?quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze demonstreerden niet?
[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/6AOQEsbvF3d427070mdycAA3HnE=/704x398/smart/http://metronieuws.tcdn.n(...)18530.jpg]afbeelding[/url] ]
Ze waren er duidelijk om te provoceren. Als je dat niet wilt zien dan is de discussie toch gewoon klaar.
Vast wel, maar zodra je gaat samenscholen, dan begint het al meer op demonstreren of eigenlijk zelfs provoceren te lijken he. Politie heeft dat prima gezien en goed geanticipeerd. Daarbij hebben ze voorkomen dat het in een veldslag ontaarde en er wellicht wel getraumatiseerde kindertjes te betreuren waren.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je mag gewoon met een T-shirt met een boodschap lopen, ook als neger. Als zij ervoor kiezen om daar gewoon tussen te gaan staan dan is daar niks mee. Indien mensen dat als de provocatie zien waar ze op zaten te wachten en heibel gaan maken dan pak je die mensen op.
Wut?quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:45 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ah die krant van nikker wat doe je nou?
NWS / NRC kop 'Nigger, are you crazy?' zorgt voor ophef in VS.quote:
Ah.. oh ja, dát!quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:51 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
NWS / NRC kop 'Nigger, are you crazy?' zorgt voor ophef in VS.
Ze hadden wat goed te maken denk ik
Ik heb nooit mijn ID-kaart bij me. Ik ben blank, ik word echt nooit gecontroleerd.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die doen er niet zo toe. De rel ontstond om het woordje "negroïde" in combinatie met de woordjes "onrustig", "gevoel", "van" en "veiligheid".quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:45 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Heb je ook een foto van de vermeend links georiënteerde mensen in kwestie?
Dat is oprecht vervelend voor die persoon, maar wat heeft dat met deze discussie te maken?quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik heb nooit mijn ID-kaart bij me. Ik ben blank, ik word echt nooit gecontroleerd.
Een vriend van me uit Suriname - timide jongen, overdreven beschaafd, bijna autistische volger van de wet- en regelgeving - wordt echt constant gecontroleerd als hij door Zwolle loopt. Hij heeft geen tatoeages, netjes gekleed, spreekt zeer beschaafd, maar hij wordt bijna wekelijks naar zijn papieren gevraagd.
Waarom?
Ander kleurtje.
Ben je blank? Laat je papieren thuis, niemand vraagt er ooit om.
Ik doe dit al 5 jaar nu en het werkt echt.
Een treurige constatering dus.![]()
Als blank persoon heb je enorm veel privileges. Ook bij sollicitaties.
De Geenstijl-huilebalken laten zich onnodig opjutten. Doe het experiment en schmink jezelf of schrijf Achmed op je sollicitatiebrief i.p.v. Floris.
Het woordje "zwart"quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat is oprecht vervelend voor die persoon, maar wat heeft dat met deze discussie te maken?
Nee, ze staan daar gewoon met hun T-shirts, iedereen kan ze zien, maar geen kind dat er last van heeft of iets wat de ceremonie verstoort. Het is evenmin iets waar het demonstratieverbod zich over uitstrekt.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vast wel, maar zodra je gaat samenscholen, dan begint het al meer op demonstreren of eigenlijk zelfs provoceren te lijken he.
Het is de politie die de openbare orde hier verstoort door mensen op te pakken voor een fictief strafbaar feit. Dat kennen we van mensen die iets over het koningshuis zeggen of over buitenlandse hoogwaardigheidsbekleders.quote:Politie heeft dat prima gezien en goed geanticipeerd. Daarbij hebben ze voorkomen dat het in een veldslag ontaarde en er wellicht wel getraumatiseerde kindertjes te betreuren waren.
Als jij daar als negroïde persoon aanwezig was met je kind om Sinterklaas te vieren, was er geen ruk aan de hand. Je doet het nu voorkomen alsof negroïde personen niet welkom zijn en dat is nogal kansloos, want je weet zelf dat dit absoluut niet het geval is.quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:
kennen we van mensen die iets over het koningshuis zeggen of over buitenlandse hoogwaardigheidsbekleders.
Iedereen heeft zijn mond vol over de vrijheid van meningsuiting, maar o wee als het moeite gaat kosten. Dan zorgen de autoriteiten wel eventjes dat die uitingen er niet komen en lappen burgermeesters de grondwet aan hun laars met allerlei demonstratieverboden en maken ze ook andere meningsuiters monddood. En dat gaat dan zelfs zo ver dat je als neger niet op een plein mag staan.
Niet jokken. Je weet heel goed dat men daar stond om de boel te verzieken. Het doel was provoceren, en opgepakt worden was de superbonus. Wat dat betreft was het een geslaagd uitje.quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, ze staan daar gewoon met hun T-shirts, iedereen kan ze zien, maar geen kind dat er last van heeft of iets wat de ceremonie verstoort. Het is evenmin iets waar het demonstratieverbod zich over uitstrekt.
Wat ben je weer lekker dwars, rebelletje van me. Maar hier ga je wat ver in je overdrijving. Om niet te zeggen dat je glashard liegt.quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:
En dat gaat dan zelfs zo ver dat je als neger niet op een plein mag staan.
Behalve dat mensen zwarte piet naar je roepen dan. En zonder kind dan? Mag dat ook of is dat het voorrecht van blanken?quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als jij daar als negroïde persoon aanwezig was met je kind om Sinterklaas te vieren, was er geen ruk aan de hand.
Dat is juist het punt, de staat heeft geen plek aan te wijzen waar je mag staan. Je mag overal staan. Als je dan een evenement organiseert wat er toe leidt dat je niet als neger in een T-shirt met tekst op de openbare weg mag staan, dan organiseer je het verkeerde evenement of organiseer je het hele evenement verkeerd.quote:Je doet het nu voorkomen alsof negroïde personen niet welkom zijn en dat is nogal kansloos, want je weet zelf dat dit absoluut niet het geval is.
De kans dat dit zou gaan ontaarden in een matpartij, was gewoon te groot. Hadden ze op de aangewezen plek gaan staan, dan was er niets aan de hand.
Ik heb de indruk dat het doel was om aan de aanwezige volwassenen te laten zien dat er tegenstanders zijn, en dat niet te laten horen en dus niks te verstoren.quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:15 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Niet jokken. Je weet heel goed dat men daar stond om de boel te verzieken. Het doel was provoceren, en opgepakt worden was de superbonus. Wat dat betreft was het een geslaagd uitje.
Gelukkig zijn jouw indrukken niet altijd op waarheid gestoeld, wat ook blijkt uit mijn tweede quote van jou. Of Jan Roos' mes dat opeens een meter was. Je dikt de boel graag wat aan voor effect. Een soort Jan Roos dus, zeg maar.quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat het doel was om aan de aanwezige volwassenen te laten zien dat er tegenstanders zijn, en dat niet te laten horen en dus niks te verstoren.
Ongetwijfeld de gezinnen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:29 schreef regiliopeace het volgende:
http://nos.nl/artikel/200(...)ntocht-in-gouda.html
Wat vreemd dat ze geen ongerust gevoel kregen van extreem rechts. Of zijn dat die gezinnen waar ze het over hebben?
Maar het gebeurde in het geval van het nieuwsbericht dus bij negroïde mensen van wie de dienders een ongerust gevoel kregen. Dat gevoel blijkt dan weer veroorzaakt door hun huidskleur, een mening en kledingkeus.quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ongetwijfeld de gezinnen.
Als extreem Links de macht grijpt dan zijn dat ineens de verdachten. Dan loopt er een Nederlands gezinnetje over straat en dan begint de politie met vragen:
"Zo, aan de wandel op zondagmiddag? En jullie allemaal roomblank? Blijf maar even staan, dan check ik jullie gegevens even. Zo zo. Nog nooit een uitkering ontvangen? Niet zo best. En wat zie ik hier? Een koophuis en een vermogen boven de belastingvrije voet? Hoe zit dat precies? En u mevrouw, geen werk? Zeker thuisgebleven 'om voor de kinderen te zorgen' Niet zo mooi, vind u zelf ook niet?' En als dan ook nog het strafblad leeg blijkt dan wordt er even een busje opgeroepen om dit 'verdachte' gezin op te halen.
Hetzelfde gebeurde in de Soviet-Unie met de koelakken. Eerlijke hardwerkende mensen, die verdacht waren omdat ze wat bezit hadden en niet onder de luizen zaten. Binnen 2 jaar was er een hongersnood.
maar dat klopt toch ook gewoon in dit geval?quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:41 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Maar het gebeurde in het geval van het nieuwsbericht dus bij negroïde mensen van wie de dienders een ongerust gevoel kregen. Dat gevoel blijkt dan weer veroorzaakt door hun huidskleur, een mening en kledingkeus.
Goh, weer een Fok-moderator met of een gaatje in zijn hoofd, of racistische denkbeelden.quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dat klopt toch ook gewoon in dit geval?
die mensen stonden daar niet om gezellig mee te sint en pieten ofzo
Het gaat niet om het naampje maar om de schijn dat er wordt geprofileerd op basis van die uiterlijke negroïde/linkse kenmerken. Oftewel: "ah een neger (of links persoon), die hoort hier niet thuis, oppakken"... die schijn, dat is het discussiepunt. Niet het gebruik van de termen zelf.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:24 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
En ik vind het belachelijk dat je moet op passen om iets bij zijn naam te noemen. En daardoor vind ik dat je niet voorzichtig moet zijn met je woordkeuze in zulke gevallen maar gewoon moet zeggen hoe het is. Oprotten met dat onterecht gehuil.
Het gaat dus niet om het woordje zelfquote:Op maandag 17 augustus 2015 16:14 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de actie goed is, alleen de benaming is in mijn ogen niets mis mee.
En jouw volgende stap, na het selectief lezen en jankiejankie doen, is huilen dat alles en iedereen die het woord "bruin" gebruikt een racist is?
ik snap het prima juistquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:02 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Goh, weer een Fok-moderator met of een gaatje in zijn hoofd, of racistische denkbeelden.
Die mensen stonden daar, inderdaad. En ze waren daar inderdaad niet om sinterklaas te vieren. Maar ze zijn door de positie aangevallen aangehouden omdat ze links en negroide waren, aldus de politie zelf.
Wat snap jij daaraan niet?
Laat me raden, je bent zelf ook negroïde?quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:02 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Goh, weer een Fok-moderator met of een gaatje in zijn hoofd, of racistische denkbeelden.
Die mensen stonden daar, inderdaad. En ze waren daar inderdaad niet om sinterklaas te vieren. Maar ze zijn door de positie aangevallen aangehouden omdat ze links en negroide waren, aldus de politie zelf.
Wat snap jij daaraan niet?
De eerste niet-rechtse of rechts-progressieve fok-vrijwilliger moet nog gevonden worden. Hoe krijgen ze het voor elkaar? Dat ze niet ergens toevallig een andersdenkenden moderator of nieuwsposter maken? Moet ooit toch een keer per ongeluk gebeuren?
nee maar het is ze verboden om op die plek tegen zwarte piet te demonstreren hequote:Op maandag 17 augustus 2015 18:06 schreef Harunobu het volgende:
Verdacht van wat? Tegen zwartepiet zijn is ook al misdadig?
Neuh, een kapmes van een meter is een veel accuratere beschrijving dan een knuppelachtig ding, en ik zit er qua verhoudingen in ieder geval minder ver naast dan 12 staat tot 5.quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:32 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Gelukkig zijn jouw indrukken niet altijd op waarheid gestoeld, wat ook blijkt uit mijn tweede quote van jou. Of Jan Roos' mes dat opeens een meter was. Je dikt de boel graag wat aan voor effect. Een soort Jan Roos dus, zeg maar.
Dat kan ik nergens uit afleiden. Het heeft er alle schijn van dat dit was wat ze wilden doen, er zijn en zwijgen. Ze wisten van het demonstratieverbod, dus gingen ze niet marcheren, schreeuwen en met spandoeken en vlaggen zwaaien.quote:Jouw posts komen dan ook het best tot hun recht als ze worden genuttigd met een flinke korrel zout.
Doe gewoon niet zo flauw. Hun insteek was om de boel te verneuken. Dat is zo klaar als een klontje.
ik ookquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:07 schreef Infection het volgende:
[..]
Laat me raden, je bent zelf ook negroïde?
Dat hij net als jouw een racist is?quote:
waarom ben ik nou weer een racist?quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:09 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Dat hij net als jouw een racist is?
Omdat je niet tegen zwarte piet bent... en die andere neger is een racist omdatie wel tegen zwarte piet is.quote:
Juw leugen is minder leugen omdat de verhoudingen anaders zijn dan die van Roos?quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Neuh, een kapmes van een meter is een veel accuratere beschrijving dan een knuppelachtig ding, en ik zit er qua verhoudingen in ieder geval minder ver naast dan 12 staat tot 5.
Ja, en ik ben de heilige maagd Maria en jij m'n onbevlekt ontvangen zoontje...quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat kan ik nergens uit afleiden. Het heeft er alle schijn van dat dit was wat ze wilden doen, er zijn en zwijgen. Ze wisten van het demonstratieverbod, dus gingen ze niet marcheren, schreeuwen en met spandoeken en vlaggen zwaaien.
wtf lul je nou manquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:09 schreef Harunobu het volgende:
Je mag als niet-rechtse fokker alleen nog posten als je aantoont dat je blauwe ogen hebt? Nou, die heb ik toevallig. Jij ook?
Het verdedigen van het profileren van mogelijke verdachten op basis van ethnische kenmerken. Lijkt me duidelijk.quote:
Omdat het altijd negroïde mensen zijn die de racisme kaart overal bij trekken (jij dan waarschijnlijk als uitzondering).quote:
Haha, dan was je geen modator geweest. Dat ze moderators screenen op ras en op politieke kleur, dat begrijp ik nog wel. Maar krijg je tegenwoordig ook een ban op fok als je als gebruiker niet kunt aantonen dat je of rechts of blank bent?quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
wtf lul je nou man
en nee die van mij zijn bruin net als mijn huid
Ik weet het antwoord.. en jij gaat op je neus kijken. Of met termen als house negro smijten, dat kan ookquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:09 schreef Harunobu het volgende:
Je mag als niet-rechtse fokker alleen nog posten als je aantoont dat je blauwe ogen hebt? Nou, die heb ik toevallig. Jij ook?
De politie komt zelf met de racisme-kaart. Waarom je linkse medemens er dan van beschuldigen?quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:11 schreef Infection het volgende:
[..]
Omdat het altijd negroïde mensen zijn die de racisme kaart overal bij trekken (jij dan waarschijnlijk als uitzondering). Ik zie een blanke niet klagen om het woordje bleekscheet of kaaskop.
En racisme kan zogenaamd altijd maar van één kant komen. Dat is ook de grootste onzin die er bestaat.
Misschien niet, maar als je je statement brengt op een manier die de openbare orde niet verstoort - in dit geval het enkele aanwezig zijn in combinatie een shirt - dan vraag ik me wel af bij wie het probleem ligt. Uit het nieuwsbericht dat ik postte bleek ook al dat extreem rechts aanwezig was. Daar hoor ik de agenten niet over, dus blijkbaar had dat geen prioriteit of gold het dubieuze demonstratieverbod niet voor hen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dat klopt toch ook gewoon in dit geval?
die mensen stonden daar niet om gezellig mee te sint en pieten ofzo
Ho ho ho. Ik ben blank, gediscrimineerd geweest en dit hier op fok en in het echte leven gebruikt om mijn argumenten te maken. Dus niet alleen negers spelen die kaart, he.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:11 schreef Infection het volgende:
[..]
Omdat het altijd negroïde mensen zijn die de racisme kaart overal bij trekken (jij dan waarschijnlijk als uitzondering).
Ik zie een blanke niet klagen om het woordje bleekscheet of kaaskop.
En racisme kan zogenaamd altijd maar van één kant komen. Dat is ook de grootste onzin die er bestaat.
Misschien het minderjarige meisje dat deelmoderator is op Flora & Fauna.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:12 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik weet het antwoord.. en jij gaat op je neus kijken. Of met termen als house negro smijten, dat kan ook
Onderbouw trouwens eens dat al het personeel hier rechts is? Want eh.. dat klopt vlgens mij niet helemaal.. integendeel
dat slaat toch nergens op manquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:11 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Het verdedigen van het profileren van mogelijke verdachten op basis van ethnische kenmerken. Lijkt me duidelijk.
Ik heb het over racisme-roepers. Niet over mensen die racistisch zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:13 schreef Harunobu het volgende:
[..]
De politie komt zelf met de racisme-kaart. Waarom je linkse medemens er dan van beschuldigen?
Mooi. Maar zo zien veel negroïde mensen het niet. Die vinden dat een blanke niet gediscrimineerd kan worden.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ho ho ho. Ik ben blank, gediscrimineerd geweest en dit hier op fok en in het echte leven gebruikt om mijn argumenten te maken. Dus niet alleen negers spelen die kaart, he.
Blijf vooral doorgaan met jezefl voor schut zetten. Het is vermakelijkquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:14 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Misschien het minderjarige meisje dat deelmoderator op Flora & Fauna.
Je ziet dus linkse mensen niet als mede-mensen. Ah, had het kunnen verwachten natuurlijk.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik heb het over racisme-roepers. Niet over mensen die racistisch zijn.
En linkse medemens? Ik kan mijzelf niet tot links rekenen.
O jee, links, heb je het kopje thee al genoemd, ga je nog een (s) voor links zetten en je dan met rechts afrukken op te werk gestelde uitkeringstrekkers? Ik praat niet met reaguurbots.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:10 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Juw leugen is minder leugen omdat de verhoudingen anaders zijn dan die van Roos?iets met meten met twee maten.. Je liegt hier de bel bij elkaar om je punt te maken. Iets dat links voor de gewoonte heeft. Onderwijl niet realiserend dat je totale punt nu niets meer waard is..
Geen argument, verrassend.quote:Ja, en ik ben de heilige maagd Maria en jij m'n onbevlekt ontvangen zoontje...
ik zie regelmatig maar blanken klagen over bleekscheet en kaaskopquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:11 schreef Infection het volgende:
[..]
Omdat het altijd negroïde mensen zijn die de racisme kaart overal bij trekken (jij dan waarschijnlijk als uitzondering).
Ik zie een blanke niet klagen om het woordje bleekscheet of kaaskop.
ja dat roepen die boze blanke mannekes ook altijdquote:En racisme kan zogenaamd altijd maar van één kant komen. Dat is ook de grootste onzin die er bestaat.
nou en?quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:19 schreef Harunobu het volgende:
Moet de eerste nigger nog tegenkomen die mij gaat vertellen dat ik niet tegen zwarte piet mag zijn.
Kleinzerig? Ik klaag juist over de mensen die telkens maar alles racisme noemen, die zijn kleinzerig.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie regelmatig maar blanken klagen over bleekscheet en kaaskop
google eens op Heatwave + kaaskop + fok bv
[..]
ja dat roepen die boze blanke mannekes ook altijd
is idd de grootste onzin die er is ja ... en als iedereen blank, zwart, geel, rood een keer niet zo godvergeten kleinzerig was zoals jou en zoals harunobu en zoals Heatwave dan was de wereld een stuk gezelliger
kunnen we eindelijk een keer goede grappen maken over elkaar
Ik heb nog nooit iemand daar tegen in zien ging bij mij. Dat zie je vooral en alleen op het internet bij die black panther types die niemand serieus neemt.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:16 schreef Infection het volgende:
[..]
Mooi. Maar zo zien veel negroïde mensen het niet. Die vinden dat een blanke niet gediscrimineerd kan worden.
Ach jeetje, wordt het lastig als je op je leugentjes wordt gewezen?quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
O jee, links, heb je het kopje thee al genoemd, ga je nog een (s) voor links zetten en je dan met rechts afrukken op te werk gestelde uitkeringstrekkers? Ik praat niet met reaguurbots.
Lees het eerste stuk van je eigen in deze post door mij gequote post voor je over argumenten begint?quote:
kom nou, je zit er al over te huilen voordat het gebeurdequote:Op maandag 17 augustus 2015 18:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Kleinzerig? Ik klaag juist over de mensen die telkens maar alles racisme noemen, die zijn kleinzerig.
En je mag mij best een kaaskop noemen hoor, ik heb er geen probleem mee.
Als het een verboden betoging tegen besparingen in gehandicaptenzorg betrof zouden mensen in rolstoelen de eerste verdachten zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:11 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Het verdedigen van het profileren van mogelijke verdachten op basis van ethnische kenmerken. Lijkt me duidelijk.
voor jou misschien nietquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:22 schreef Harunobu het volgende:
Alleen is binnen ons land het het discrimineren van de blanke jongeman Pieter-Jan op basis van zijn ethniciteit, leeftijd of geslacht niet zo een probleem.
Zegt genoeg dat je met zo een rare analogie moet komen om het goed te praten. Als het kromme ervan makkelijker recht te praten was had je wel een beter voorbeeld kunnen bedenken.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als het een verboden betoging tegen besparingen in gehandicaptenzorg betrof zouden mensen in rolstoelen de eerste verdachten zijn.
Met dat soort "profiling" is niets mis mee.
als het om voetbalh00ligans gaat dan zijn blanke kerels met tattoos en nette haartjes verdachterquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:25 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Zegt genoeg dat je met zo een rare analogie moet komen om het goed te praten. Als het kromme ervan makkelijker recht te praten was had je wel een beter voorbeeld kunnen bedenken.
Ik een racisme-roeper? Ik zeg alleen dat blanken ook gediscrimineerd kunnen worden. Maar wij zijn niet zo kleinzerig als vele negroïde mensen zijn en schuiven het dus niet zo snel op racisme af. Maar als we dat wel doen wordt er gezegd dat het niet racistisch is omdat wij geen racistisch verleden hebben. Ga toch weg.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
kom nou, je zit er al over te huilen voordat het gebeurde
jij bent zelf een racisme roeper (komt allemaal zogenaamd van een kant toch?) en ja die zijn nagenoeg allemaal veelste kleinzerig
En die worden ook door 5 man politie tegen de grond gewerkt omdat ze ergens staan?quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het om voetbalh00ligans gaat dan zijn blanke kerels met tattoos en nette haartjes verdachter
niemand ontkend dat blanken niet gediscrimineerd kunnen wordenquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:27 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik een racisme-roeper? Ik zeg alleen dat blanken ook gediscrimineerd kunnen worden. Maar wij zijn niet zo kleinzerig als vele negroïde mensen zijn en schuiven het dus niet zo snel op racisme af. Maar als we dat wel doen wordt er gezegd dat het niet racistisch is omdat wij geen racistisch verleden hebben. Ga toch weg.
als ze niet meewerken komt dat wel eens voor jaquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:27 schreef Harunobu het volgende:
[..]
En die worden ook door 5 man politie tegen de grond gewerkt omdat ze ergens staan?
Heb ze laatst nog een optocht door Den Haag zien maken, zonder vergunning. Ze verstoorden duidelijk de orde. Politie deed niets.
Neuh, met een peloton ME begeleid door honden en paarden. Eventueel ondersteund met traangas en waterkanon.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:27 schreef Harunobu het volgende:
[..]
En doe worden ook door 5 man politie tegen de grond gewerkt omdat ze ergens staan?
Die verstoorden de orde niet eens. Politie was bang dat ze dat gingen doen, en misschien wel terecht. Je mag alleen van de wet niets doen voordat verdachte ook daadwerkelijk in overtreding is.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:29 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Neuh, met een peloton ME begeleid door honden en paarden. Eventueel ondersteund met traangas en waterkanon.
Volgende pietprotestanten die behandeling ook maar geven? Goed plan
Als jij niet verder komt dan de clichés van het Telegraafondervolk dan ga ik geen toetsaanslagen meer aan jou besteden, hoeveel smilies je er ook tussenpropt.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:22 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ach jeetje, wordt het lastig als je op je leugentjes wordt gewezen?Maarreh, allevier je clicheetjes heb ik nog nooit gebruikt. Maar probeer me anders even op een andere manier te framen?
Enneh, me voor reaguurbot uitmaken en dan nuffig roepen dat je daar niet mee praat is zelfs voor jou wat goedkoop
afrukken ook echt? Gutteguttegut
Als jij mij iets bekwaam onder de neus zou weten te wrijven, dan weet ik waar je het over hebt en kan ik daar op reageren, maar het lukt je maar niet. Dat je nog steeds boos op me bent omdat ik heb uitgemolken hoe Jan Roos zichzelf te kakken heeft gezet neem ik tevreden ter kennisgeving aan, maar dat heeft in deze discussie niets te zoeken.quote:Lees het eerste stuk van je eigen in deze post door mij gequote post voor je over argumenten begint?
Kijk, je kunt nu wel lekker beledigd gaan doen en lompe dingen gaan zeggen of me op een andere manier proberen te diskwalificeren. Maar jij bent degene die aantoonbaar liegt om een punt te maken. Moet je niet gaan janken als ik je dat onder je neus wrijf. Ook de aandacht verleggen helpt niet. Man up, of pleur op
Mwah, ik trek me er zelf niet zoveel van aan. Maar het valt mij vaak op dat dat het geval is. Op zowel FOK! als in het echte leven.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
niemand ontkend dat blanken niet gediscrimineerd kunnen worden
waarom kruip je nu ineens in die slachtofferrol?
Waarom traangas?quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:31 schreef sp3c het volgende:
ik weet niet of je met traangas moet gaan gooien met zoveel kindertjes in de buurt
zou wel gewoon een keer lachen zijn
of fok! is het sowieso niet het gevalquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:31 schreef Infection het volgende:
[..]
Mwah, ik trek me er zelf niet zoveel van aan. Maar het valt mij vak op dat dat het geval is. Op zowel FOK! als in het echte leven.
lijkt mij ook niet zo'n heel goed ideequote:Op maandag 17 augustus 2015 18:31 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Waarom traangas?
Gewoon een rubberen kogel in het gezicht voor iedereen met een anti-Piet tshirt tijdens de intocht.
Je weet nooit wat ze van plan zijn!
De linkse kerk valt met bosjes over het feiten benoemen. Dat weet je toch zo onderhand wel?quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:21 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ongelukkig geformuleerd ?het is toch gewoon de naam, van iemand met een negroïde uiterlijk? Kap nou eens met dat gejank en slachtoffer gedoe.
in dit geval lijkt het zelfs de linkse kerk niet zo heel erg veel te kunnen schelenquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De linkse kerk valt met bosjes over het feiten benoemen. Dat weet je toch zo onderhand wel?
Ja maar racisme.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:34 schreef SpecialK het volgende:
Om even terug te slaan op het topic... Het is heel simpel mensen:
1. Je wilt een processie doen (sinterklaas optocht, nazi demo, carnaval gezooi)
2. Je gaat naar de gemeente, die kijkt in de kalender of er op jouw gekozen dag en plaats niet al een andere processie bezig is.
3. Vergunning wordt afgegeven
4. Processie wordt gehouden
5. Mensen die zonder vergunning gaan tegen-demo-en of die de openbare orde verstoren worden opgepakt.
6. Wil je demonstreren tegen iemands processie zonder opgepakt te worden? Begin bij stap 1.
Moeilijk, he. In een democratie leven.
ik vertel je net dat ik die cliche's nog nooit heb gebruikt. Laat ze maar zien.Het enige da ik net deed was jou het etiketje 'links' opplakken. Dat lijkt mij niet ver bezijden de waarheid. Dat jij dat nu gebruikt om onder je eigen leugens uit te komen zegt meer over jou.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij niet verder komt dan de clichés van het Telegraafondervolk dan ga ik geen toetsaanslagen meer aan jou besteden, hoeveel smilies je er ook tussenpropt.
Hohoho, lees mijn posts in dat toic eens? Ik zeik Roos ook af. Enneh, ik ben niet boos over hoe jij uitmelkt, hoor. Ik haalde het alleen als tweede voorbeeld van een leugen binnen 24 uur. Jij gooit het nu helemaal daarop om over je glasharde gelieg in dit topic heen te schreeuwen. Doorzichtig en een beetje sneu.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Als jij mij iets bekwaam onder de neus zou weten te wrijven, dan weet ik waar je het over hebt en kan ik daar op reageren, maar het lukt je maar niet. Dat je nog steeds boos op me bent omdat ik heb uitgemolken hoe Jan Roos zichzelf te kakken heeft gezet neem ik tevreden ter kennisgeving aan, maar dat heeft in deze discussie niets te zoeken.
Eerder huilen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:31 schreef sp3c het volgende:
ik weet niet of je met traangas moet gaan gooien met zoveel kindertjes in de buurt
zou wel gewoon een keer lachen zijn
Het mag allemaal, zoals je je maar niet schuldig maakt als racisme. Geld helaas ook voor de politie.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:34 schreef SpecialK het volgende:
Om even terug te slaan op het topic... Het is heel simpel mensen:
1. Je wilt een processie doen (sinterklaas optocht, nazi demo, carnaval gezooi)
2. Je gaat naar de gemeente, die kijkt in de kalender of er op jouw gekozen dag en plaats niet al een andere processie bezig is.
3. Vergunning wordt afgegeven
4. Processie wordt gehouden
5. Mensen die zonder vergunning gaan tegen-demo-en of die de openbare orde verstoren worden opgepakt.
6. Wil je demonstreren tegen iemands processie zonder opgepakt te worden? Begin bij stap 1.
Moeilijk, he. In een democratie leven.
dat is dan ook niet gebeurtquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:42 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Het mag allemaal, zoals je je maar niet schuldig maakt als racisme. Geld helaas ook voor de politie.
Als je dan op basis van een racistisch profiel preventief mogelijke overtreders hardhandig arresteert, tja dan overtreed je de wet.
Mensen met een links oogmerk aanpakken, dat mag wel. Als je als politie nu gewoon een IQ van boven de 95 hebt, zoals 70% van Nederland, dan schrijf je gewoon netjes op 'linkse uiterlijk en anti-piet tshirts' en dan pak je gewoon alle niggers aan, en dan is er niets aan de hand.
Helaas moet je in een democratie minderheden met wetten beschermen tegen de tyrranie van de meerderheid.
Je weet wel wat ik bedoel. Natuurlijk mag dat. Niet zo flauw doen. Deze negroïde personen met hun haatkledij waren er echter met de intentie de boel te provoceren en dat is ze gelukt. Chapeau!quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Behalve dat mensen zwarte piet naar je roepen dan. En zonder kind dan? Mag dat ook of is dat het voorrecht van blanken?
Zodra de openbare orde in het geding komt, mag de staat dat wel.quote:Dat is juist het punt, de staat heeft geen plek aan te wijzen waar je mag staan. Je mag overal staan. Als je dan een evenement organiseert wat er toe leidt dat je niet als neger in een T-shirt met tekst op de openbare weg mag staan, dan organiseer je het verkeerde evenement of organiseer je het hele evenement verkeerd.
Ik niet. Ik vond het zelfs nogal onbeschoft om toch naar dat kinderfeest te komen. Een stel volwassenen die een kinderfeestje komen vergallen. Man man man.quote:Ik heb de indruk dat het doel was om aan de aanwezige volwassenen te laten zien dat er tegenstanders zijn, en dat niet te laten horen en dus niks te verstoren.
Misschien was jij er bij en heb je gelijk. Helaas schrijft de politie dus foutief op dat ze dat wel gedaan hebben. Als de politie schuld bekend terwijl ze eigenlijk onschuldig zijn, tja...quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is dan ook niet gebeurt
die mensen zijn niet aan de hand van dat profiel in elkaar geslagen ofzo, er stonden ook gewoon negroide mensen langs de kant sint en piet toe te juichen, die hebben ze ook niet te grazen genomen ofzo
dit groepje was verdacht en daarop zijn ze aangesproken ... gevolgen zijn bekend
Van mij mag je een racist zijn en dat in het openbaar uiten. Veel handiger dat we elkaars echte mening weten.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:42 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Het mag allemaal, zoals je je maar niet schuldig maakt als racisme.
Dat is waar.quote:Geld helaas ook voor de politie.
Als je dan op basis van een racistisch profiel preventief mogelijke overtreders hardhandig arresteert, tja dan overtreed je de wet.
Wat mij betreft is de bewoording onhandig maar ik geloof er niet in dat de politie zomaar even leuke donkere gezinnetjes die oprecht voor de processie komen gaan lopen knuppelen. Het is natuurlijk gewoon een signalement. Vooral (grote) groepen van donkere mensen die tussen de menigte staan is natuurlijk een beetje raar.quote:Mensen met een links oogmerk aanpakken, dat mag wel. Als je als politie nu gewoon een IQ van boven de 95 hebt, zoals 70% van Nederland, dan schrijf je gewoon netjes op 'linkse uiterlijk en anti-piet tshirts' en dan pak je gewoon alle niggers aan, en dan is er niets aan de hand.
Ik denk dat het even belangrijk is om je te beseffen dat er ook zoiets bestaat als de tirannie van de minderheid.quote:Helaas moet je in een democratie minderheden met wetten beschermen tegen de tyrranie van de meerderheid.
Ja, goed héquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:07 schreef Tchock het volgende:
Een topic openen met "nieuwe rel" in de titel om te zeggen dat we er geen heisa over moeten maken
Dat snap ik heel goed!quote:
Daarom zijn ze ook aangehouden en tegen de grond gewerkt. Omdat ze een 'negroïde uiterlijk' hadden. Dat is natuurlijk niet al te best voor het gevoel van veiligheid.quote:Wat mij betreft is de bewoording onhandig maar ik geloof er niet in dat de politie zomaar even leuke donkere gezinnetjes die oprecht voor de processie komen gaan lopen knuppelen. Het is natuurlijk gewoon een signalement. Vooral (grote) groepen van donkere mensen die tussen de menigte staan is natuurlijk een beetje raar.
In een democratie? wtfquote:Ik denk dat het even belangrijk is om je te beseffen dat er ook zoiets bestaat als de tirannie van de minderheid.
ik was er niet bij, ik lees het gewoon zoals het er staat in dit topic ... meer weet ik ook nietquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:48 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Misschien was jij er bij en heb je gelijk. Helaas schrijft de politie dus foutief op dat ze dat wel gedaan hebben. Als de politie schuld bekend terwijl ze eigenlijk onschuldig zijn, tja...
jij bent de man van de persoonlijke aanvallen vriendquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:53 schreef Harunobu het volgende:
Jij kunt dus of niet lezen, of bent bizar slecht in debateren.
Yup. Zelfs in een democratie kan een bepaalde minderheid het rechtssysteem zo naar zijn eigen hand zetten. De Nederlandse grondwet is bijzonder fragiel en zwakjes opgesteld en het nodigt uit tot ongrondwettelijke wetgevingen op basis van zwakke precedenten.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:52 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed!
[..]
Daarom zijn ze ook aangehouden en tegen de grond gewerkt. Omdat ze een 'negroïde uiterlijk' hadden. Dat is natuurlijk niet al te best voor het gevoel van veiligheid.
[..]
In een democratie, wtf?
oh please, hier op Fok opent men topics over de meest onbenullige zaken, een facebook post van een ex-GL lid of van een Surinaamse rapper, een tweet van Quincy, een column in de Washington Post wordt tot nieuws verheven om toch maar over "racisme huilies" te kunnen klagen.quote:
Er hielp zelfs een donkere agent mee tijdens de arrestaties. De teringracist.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat slaat toch nergens op man
als de politie ergens naar toe moet en als signalement 'twee korte mannekes met spleetogen' dan mogen alle zwarten ook doorlopen want dan gaan ze op zoek naar 2 chinezen
tegenstanders van piet zijn in de regel negers en de meesten hebben rare antipiet tshirts
als je dat weet, en je daar een troepje van op de verkeerde plaats ziet staan dan is dat gewoon verdacht (niet meer)
dan ga je ff navragen en als ze dan niet meewerken dan moeten ze ook niet zeuren
dat heeft met racisme niets te maken
Je kunt niet op ras profileren als je zelf zwart bent?quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er hielp zelfs een donkere agent mee tijdens de arrestaties. De teringracist.
ja hey ik vind het allemaal best hoor, ik kan wel wat hebben maar als je niet verder komt dan mensen op de man aanvallen dan moet je je misschien eerder afvragen of je zelf niet bizar slecht bent in debateren want echt veel verder dan met je vingertjes in je oortjes 'wellus domme racist!!!' lijk je niet te komenquote:Op maandag 17 augustus 2015 18:58 schreef Harunobu het volgende:
Dus? Je gaat me vertellen dat er op Fok alleen maar fatsoenlijke en rationele users zijn?
Dan ga ik dus mensen inderdaad aanspreken op hun racisme, domheid of tokkie-gedrag.
Ik kan op de man spelen en tegelijkertijd het concordance-model verdedigen. Dan veranderd niet ineens het universum zodat ik ongelijk krijg omdat ik geen gelijk mag hebben 'omdat ik op de man speel'. Ik heb gelijk of ik heb het niet. Dat ik ook mensen aanspreek die racistisch, moderator of dom zijn, dat staat daar los van.
Met Fok-staf moet je sowieso op de man spelen want het is dan sowieso geen gelijkwaardig debat.
zo iemand ben jij toch ook?quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:02 schreef Harunobu het volgende:
Zo lekker krom gedacht weer. Dezelfde kromheid waardoor mensen denken dat iemand die tegen zwarte piet is nimmer nooit zelf blank kan zijn.
Nee, niet jokken, je deed het in dit verband:quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:38 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
ik vertel je net dat ik die cliche's nog nooit heb gebruikt. Laat ze maar zien.Het enige da ik net deed was jou het etiketje 'links' opplakken.
Dat soort opmerkingen onstijgt het door mij genoemde niveau niet, die had zo van een reaguurbot kunnen komen.quote:Je liegt hier de bel bij elkaar om je punt te maken. Iets dat links voor de gewoonte heeft.
Mij ver genoeg, en bovendien slaat je generalisatie nergens op.quote:Dat lijkt mij niet ver bezijden de waarheid.
Het kapmes van een meter bleek slechts 70 cm lang, boehoe. Een leugen is wanneer ik zeg dat ik het nagemeten heb en het precies een meter is, terwijl het in werkelijkheid een stuk korter is. In een topic waar ik notabene zelf een foto van het knuppelachtige ding heb geplaatst is een 'kapmes van een meter' hooguit een overdrijving.quote:Dat jij dat nu gebruikt om onder je eigen leugens uit te komen zegt meer over jou.
Nu overschat je hoeveel aandacht ik heb voor jouw posts ernstig.quote:Hohoho, lees mijn posts in dat toic eens? Ik zeik Roos ook af. Enneh, ik ben niet boos over hoe jij uitmelkt, hoor.
Mooi kut voorbeeld dan, laat staan dat je er ook maar niet in slaagt mij duidelijk te maken welke leugen ik in dit topic had geplaatst.quote:Ik haalde het alleen als tweede voorbeeld van een leugen binnen 24 uur. Jij gooit het nu helemaal daarop om over je glasharde gelieg in dit topic heen te schreeuwen. Doorzichtig en een beetje sneu.
Nee, helaas, het komt allemaal niet aan. Het is in je eigen wereldje ongetwijfeld hartstikke helder en scherp geformuleerd maar je slaagt er totaal niet in mij duidelijk te maken wat je bedoelt.quote:Feit: je liegt. Da's al jammer. Dat je dan een stukkie karaktermoord toepast om er onderuit te komen tekent je ook weer. Dan me allerlei cliche's toedichten en me daarop afrekenen, tsja..die kennen we van een ander figuur hier. Dact dat je ietsje slimmer was dan dat. Maar probeer het anders nog eens?
ow nu stem ik PVV omdat ik het niet met je eens ben???quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:05 schreef Harunobu het volgende:
Ah, werkloze zure PVV stemmer gaat me nu bedreigen!
Leg mij eens uit waarom het topic niet beter af is als jij niet meer post?
Jij kunt niet eens met interpunctie schrijven.
Ze hadden spreekkoren kunnen aanheffen, met spandoeken kunnen lopen en met vlaggen kunnen zwaaien, ze hadden het hele gebeuren ernstig kunnen verstoren, maar blijkbaar kozen ze ervoor om zwijgend aanwezig te zijn met hun T-shirts. Dat lijkt me hooguit een provocatie voor de aanwezige extreemrechtsjes die het extreem belangrijk vinden dat de jongste kinderen niet met een andere Piet dan een negerkarikatuur worden geconfronteerd. Als die zo makkelijk geprovceerd raken dan pak je die op.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je weet wel wat ik bedoel. Natuurlijk mag dat. Niet zo flauw doen. Deze negroïde personen met hun haatkledij waren er echter met de intentie de boel te provoceren en dat is ze gelukt. Chapeau!
Nee. Sommige teksten mag je ook niet op een T-shirt zetten, maar van een dergelijk tekst was hier geen sprake, dus mag een neger met zo'n T-shirt op de openbare weg staan.quote:Zodra de openbare orde in het geding komt, mag de staat dat wel.
Volgens mij was het niet vergald tot de politie besloot dat het wel weer eens genoeg was geweest met die vervelende vrijheid van meningsuiting.quote:Ik niet. Ik vond het zelfs nogal onbeschoft om toch naar dat kinderfeest te komen. Een stel volwassenen die een kinderfeestje komen vergallen. Man man man.
Ze profileerden niet alleen op ras, dat is nu juist het punt.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:02 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Je kunt niet op ras profileren als je zelf zwart bent?![]()
Oke, dus gewoon een vrouw of een oud iemand alle solicitanten die vrouw zijn of te oud zijn laten weigeren. Niets aan de hand en niet tegen de wet, want geen discriminatie.
Zo lekker krom gedacht weer. Dezelfde kromheid waardoor mensen denken dat iemand die tegen zwarte piet is nimmer nooit zelf blank kan zijn.
Een doodnormale vader met kind zou zich daardoor ook geprovoceerd kunnen voelen, want misschien was hij inmiddels al doodmoe van die maanden durende discussie.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze hadden spreekkoren kunnen aanheffen, met spandoeken kunnen lopen en met vlaggen kunnen zwaaien, ze hadden het hele gebeuren ernstig kunnen verstoren, maar blijkbaar kozen ze ervoor om zwijgend aanwezig te zijn met hun T-shirts. Dat lijkt me hooguit een provocatie voor de aanwezige extreemrechtsjes die het extreem belangrijk vinden dat de jongste kinderen niet met een andere Piet dan een negerkarikatuur worden geconfronteerd. Als die zo makkelijk geprovceerd raken dan pak je die op.
Nee, dat mocht dus niet, althans... niet op die plek.quote:Nee. Sommige teksten mag je ook niet op een T-shirt zetten, maar van een dergelijk tekst was hier geen sprake, dus mag een neger met zo'n T-shirt op de openbare weg staan.
Het was al ver van te voren vergald. Ver voor 5 december, wat mij betreft.quote:Volgens mij was het niet vergald tot de politie besloot dat het wel weer eens genoeg was geweest met die vervelende vrijheid van meningsuiting.
Hahaha.. heb je 'm weer met z'n splitquote per regelquote:Op maandag 17 augustus 2015 19:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, niet jokken, je deed het in dit verband:
[..]
Dat soort opmerkingen onstijgt het door mij genoemde niveau niet, die had zo van een reaguurbot kunnen komen.
[..]
Mij ver genoeg, en bovendien slaat je generalisatie nergens op.
[..]
Het kapmes van een meter bleek slechts 70 cm lang, boehoe. Een leugen is wanneer ik zeg dat ik het nagemeten heb en het precies een meter is, terwijl het in werkelijkheid een stuk korter is. In een topic waar ik notabene zelf een foto van het knuppelachtige ding heb geplaatst is een 'kapmes van een meter' hooguit een overdrijving.
[..]
Nu overschat je hoeveel aandacht ik heb voor jouw posts ernstig.
[..]
Mooi kut voorbeeld dan, laat staan dat je er ook maar niet in slaagt mij duidelijk te maken welke leugen ik in dit topic had geplaatst.
[..]
Nee, helaas, het komt allemaal niet aan. Het is in je eigen wereldje ongetwijfeld hartstikke helder en scherp geformuleerd maar je slaagt er totaal niet in mij duidelijk te maken wat je bedoelt.
Daar sprak ik je op aan en sindsdien is de beer losquote:Op maandag 17 augustus 2015 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:
En dat gaat dan zelfs zo ver dat je als neger niet op een plein mag staan.
Men moet de dagelijkse frustraties van een cubicle job toch een plaatsje geven. Een zondebok is dan wel handig.quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
oh please, hier op Fok opent men topics over de meest onbenullige zaken, een facebook post van een ex-GL lid of van een Surinaamse rapper, een tweet van Quincy, een column in de Washington Post wordt tot nieuws verheven om toch maar over "racisme huilies" te kunnen klagen.
Ja, en een moslimfundi zou zich geprovoceerd kunnen voelen door blote benen. Moet de politie dan de vrouw met de blote benen maar oppakken?quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Een doodnormale vader met kind zou zich daardoor ook geprovoceerd kunnen voelen, want misschien was hij inmiddels al doodmoe van die maanden durende discussie.
Taalkundig gezien wel, maar het demonstratieverbod houdt niet in dat de staat de vrijheid van meningsuiting lokaal mag uitschakelen.quote:Ze mochten er niet demonstreren. In stilte aanwezig zijn met t-shirts met choquerende teksten is natuurlijk ook gewoon een demonstratie.
Jawel. Het was het idee dat ze iets anders wilden gaan doen wat de agenten zo'n "onrustig gevoel" gaf.quote:Nee, dat mocht dus niet, althans... niet op die plek.
Ja, en niet alleen om de intocht altijd ruim voor 5 december is. Daarom is het ook zo belangrijk dat het weer een feest voor iedereen wordt, want anders kun je geen feestjes op de openbare weg houden met alleen maar gelijkgestemden. Andersdenkenden van straat halen kan nou eenmaal niet in een vrij land.quote:Het was al ver van te voren vergald. Ver voor 5 december, wat mij betreft.
Daar kwam het in de praktijk in deze situatie op neer, een groepje neges, o jee, die gaan vast de boel verstoren, laten we ze eerst heen en weer duwen en daarna arresteren.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:24 schreef IntensiveGary het volgende:
Daar sprak ik je op aan en sindsdien is de beer losJe doet belachelijke aannames en als je ermee wordt geconfronteerd ga je de gekste dingen schreeuwen.
Overigens had de politie hetzelfde gevoel van onveiligheid gehad als het type 'stichting Martijn' massaal stond opgesteld. Heeft dus niet veel te maken met de huidskleur.quote:Sommige van hun hadden grote rugzakken en andere droegen t-shirts met teksten tegen racisme. Dit beeld gaf ons een onrustig gevoel van veiligheid voor de aanwezige gezinnen.
Ah, we kunnen weer normaal discussiëren. Ok, dan doe ik ook weer mee.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar kwam het in de praktijk in deze situatie op neer, een groepje neges, o jee, die gaan vast de boel verstoren, laten we ze eerst heen en weer duwen en daarna arresteren.
lijkt mij een redelijk verhaal tbhquote:“Wij hielden ons op tussen het podium van Sinterklaas en de media. Wij zagen hier gezinnen met hun kleine kinderen staan en daartussen mensen, die opvielen door hun afwijkende uiterlijk met betrekking tot het beeld van mensen met gezinnen. Hun uiterlijk zou je kunnen typeren als links georiënteerd. Wij spraken deze mensen aan en hoorden dat zij geen antwoord gaven op eenvoudige vragen als: ‘Waar komen jullie vandaan en wat komen jullie hier doen of wat is jullie intentie?’ Wij zagen ook meerdere mensen met een negroïde uiterlijk zich tussen het genoemde podium en de opstelling van de pers begonnen te verzamelen. Sommige van hun hadden grote rugzakken en andere droegen t-shirts met teksten tegen racisme. Dit beeld gaf ons een onrustig gevoel van veiligheid voor de aanwezige gezinnen.
doen ze dan ook nietquote:Op maandag 17 augustus 2015 19:55 schreef IntensiveGary het volgende:
Het enige dat je de Politie in dit geval kunt verwijten is dat ze wederom opzichtig falen in de PR. Ik bedoel; in je rapport zeggen dat een groepje negers best eng is,
Dit ja.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:43 schreef sp3c het volgende:
natuurlijk kan dat wel, er zijn gewoon spelregels voor demonstraties en tegendemonstraties
houd je je daar niet aan dan moet je naar het gevang en mag je niet langs start om je geld op te halen
Nope, alleen wordt het wel zo opgepikt, helaas... nog wat voorzichtiger formuleren dus :-Dquote:
Volgens mij zijn die spelregels de insteek van de hele discussie. Je kunt je achter regels verschuilen, maar volgens mij is er geen regel die je vrijheid van meningsuiting beperkt. De rechter kan dat doen, als er toch verstoring van de openbare orde is geconstateerd bijvoorbeeld. In de spelregels staat volgens mij niet dat een mening of een uitingsvorm daarvan vooraf getoetst moet worden door iemand die daar de capaciteiten hoogstwaarschijnlijk ook niet voor heeft.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dit ja.
Zo, nu ben ik wel klaar met mijnheer Weltschmerz.
Ach, eerst die hoorzitting waarin wordt verkondigd hoe slecht wij zijn maar eens afwachten. Daar gaat Robertson ook heen. That is, als hij de accreditatie rondkrijgt. Oh, en de tweede horde weet te nemen; de crowdfunding van z'n drie meiertjes reiskostenquote:Op maandag 17 augustus 2015 20:04 schreef sp3c het volgende:
gewoon die hele matige drol een keer inslikken man
klaar mee, leuk geweest
de gemeente gouda heeft ze verboden daar te gaan staanquote:Op maandag 17 augustus 2015 20:04 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die spelregels de insteek van de hele discussie. Je kunt je achter regels verschuilen, maar volgens mij is er geen regel die je vrijheid van meningsuiting beperkt. De rechter kan dat doen, als er toch verstoring van de openbare orde is geconstateerd bijvoorbeeld. In de spelregels staat volgens mij niet dat een mening of een uitingsvorm daarvan vooraf getoetst moet worden door iemand die daar de capaciteiten hoogstwaarschijnlijk ook niet voor heeft.
Nee, de gemeente heeft een demonstratieverbod uitgevaardigd. Ze wisten waarschijnlijk zelf ook wel dat er een vocale groep mensen bestaat die tegen de Sinterklaastraditie is, en die konden ze onder het mom van ordeverstoring al van tevoren monddood waren. Een demonstratieverbod is geen uitingsverbod.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
de gemeente gouda heeft ze verboden daar te gaan staan
als er dan toch negers met lelijke tshirts gaan staan dan is dat voor oom agent gewoon een verdachte situatie
er is gewoon plek voor ze ingeruimd waar ze zich helemaal wild konden te uiten maar daar kwamen niet genoeg camera's langs dus gingen ze toch maar naar het punt waar ze precies niet mochten staanquote:Op maandag 17 augustus 2015 20:13 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Nee, de gemeente heeft een demonstratieverbod uitgevaardigd. Ze wisten waarschijnlijk zelf ook wel dat er een vocale groep mensen bestaat die tegen de Sinterklaastraditie is, en die konden ze onder het mom van ordeverstoring al van tevoren monddood waren. Een demonstratieverbod is geen uitingsverbod.
Tja, ik vind het raar als de overheid mij voor gaat schrijven waar ik mijn mening mag uiten. Dat ontneemt wel de vrijheid aan de meningsuiting. Een mening is natuurlijk ook niet echt iets waard als hij niet gehoord kan worden.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
er is gewoon plek voor ze ingeruimd waar ze zich helemaal wild konden te uiten maar daar kwamen niet genoeg camera's langs dus gingen ze toch maar naar het punt waar ze precies niet mochten staan
dan krijg je dit soort dingen
http://www.denederlandseg(...)299q0sr/vgrnbj1z0qzwquote:Op maandag 17 augustus 2015 20:17 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Tja, ik vind het raar als de overheid mij voor gaat schrijven waar ik mijn mening mag uiten. Dat ontneemt wel de vrijheid aan de meningsuiting. Een mening is natuurlijk ook niet echt iets waard als hij niet gehoord kan worden.
ja en ik vind het raar dat ze per se een kinderfeestje moesten verstierenquote:Op maandag 17 augustus 2015 20:17 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Tja, ik vind het raar als de overheid mij voor gaat schrijven waar ik mijn mening mag uiten. Dat ontneemt wel de vrijheid aan de meningsuiting. Een mening is natuurlijk ook niet echt iets waard als hij niet gehoord kan worden.
Het doel was dan ook om de orde te verstoren onder het mom van een demonstratie. Ze mochten elders gillen en schreeuwen, maar vonden het verstoren van een kinderfeestje belangrijker... Tsja...quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:17 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
En heeft de wet dat geregeld?quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:20 schreef MrGuma het volgende:
[..]
De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.
Zover ik weet was er een demonstratie verbod. Mag aannemen dat dit wettelijk onderbouwd is.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:23 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
En heeft de wet dat geregeld?
Het lijkt me eerder dat het juist niet onder het mom van een demonstratie was. Demonstreren was tenslotte verboden. Ik vind verstoren een zware kwalificatie voor het enkele dragen van een tshirt en de toevalligheid van een andere huidskleur dan het gros de feestvierders.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:23 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Het doel was dan ook om de orde te verstoren onder het mom van een demonstratie. Ze mochten elders gillen en schreeuwen, maar vonden het verstoren van een kinderfeestje belangrijker... Tsja...
Als er niemand geinteresseerd is in de mening was het ook geen probleem dat ze daar stonden. Het probleem was dat er wel geïnteresseerden waren, en die konden ze er waarschijnlijk niet bij gebruiken.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en ik vind het raar dat ze per se een kinderfeestje moesten verstieren
de mening kon prima gehoord worden, er is alleen niemand in geinteresseerd als en een paar 100 meter verderop duizenden mensen het naar hun zin hebben
als er wel geinteresseerden waren geweest dan hadden ze gewoon op de plek waar de gemeente ze geplaatst had hun feestje kunnen houdenquote:Op maandag 17 augustus 2015 20:27 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Als er niemand geinteresseerd is in de mening was het ook geen probleem dat ze daar stonden. Het probleem was dat er wel geïnteresseerden waren, en die konden ze er waarschijnlijk niet bij gebruiken.
Als dat gebeurt grijp je in als politie. Ik vraag me af of het beschreven politieoptreden niet juist bijdraagt aan de kansen op ongeregeldheden. Als je mensen op basis van ras of uiterlijk al aan een vragenvuur onderwerpt voor ze begonnen zijn met welke verstoring dan ook werk je wel één en ander in de hand.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
als er wel geinteresseerden waren geweest dan hadden ze gewoon op de plek waar de gemeente ze geplaatst had hun feestje kunnen houden
en nee natuurlijk kun je die mensen er niet bij gebruiken, dat is gewoon wachten op schermutselingen met boze papa's
Als extreem rechts demonstreert houden ze de antifa groep er ook weg middels een verbod, zover ik weet.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:25 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Het lijkt me eerder dat het juist niet onder het mom van een demonstratie was. Demonstreren was tenslotte verboden. Ik vind verstoren een zware kwalificatie voor het enkele dragen van een tshirt en de toevalligheid van een andere huidskleur dan het gros de feestvierders.
Ze mochten elders gillen en schreeuwen ja, maar dat is geen vrijheid van meningsuiting. Die geldt overal in de openbare ruimte, niet waar het de gemeente het beste uitkomt.
In dit geval was het een sinterklaasintocht. Dat zou je als een demonstratie kunnen beschouwen maar dan had het hele feest verboden moeten worden volgens hun eigen regels.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als extreem rechts demonstreert houden ze de antifa groep er ook weg middels een verbod, zover ik weet.
ja man dat zeggen h00ligans altijdquote:Op maandag 17 augustus 2015 20:34 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Als dat gebeurt grijp je in als politie. Ik vraag me af of het beschreven politieoptreden niet juist bijdraagt aan de kansen op ongeregeldheden. Als je mensen op basis van ras of uiterlijk al aan een vragenvuur onderwerpt voor ze begonnen zijn met welke verstoring dan ook werk je wel één en ander in de hand.
Het is ze niet verboden daar te zijn, enkel om te demonstreren. Uit het artikel maak ik ook niet echt op dat het ze om de shirts te doen was. Ze hebben het over kenmerken als negroïde en links georienteerd uitziend.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja man dat zeggen h00ligans altijd
feit is dat ze is verboden om daar te zijn, als je er dan toch bent dan moet je niet opkijken als ze vragen of je je malle tshirt wilt uitleggen
Dat is het dus welquote:Op maandag 17 augustus 2015 20:13 schreef regiliopeace het volgende:
Een demonstratieverbod is geen uitingsverbod.
Ze waren daar in ieder geval niet om gezelllig Sinterklaas te vierenquote:Op maandag 17 augustus 2015 20:25 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Het lijkt me eerder dat het juist niet onder het mom van een demonstratie was. Demonstreren was tenslotte verboden. Ik vind verstoren een zware kwalificatie voor het enkele dragen van een tshirt en de toevalligheid van een andere huidskleur dan het gros de feestvierders.
Ze mochten elders gillen en schreeuwen ja, maar dat is geen vrijheid van meningsuiting. Die geldt overal in de openbare ruimte, niet waar het de gemeente het beste uitkomt.
Ja, tussen de duizenden gezinnen met kinderen die op de Sint stonden te wachten waren vast geïnteresseerdenquote:Op maandag 17 augustus 2015 20:27 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Als er niemand geinteresseerd is in de mening was het ook geen probleem dat ze daar stonden. Het probleem was dat er wel geïnteresseerden waren, en die konden ze er waarschijnlijk niet bij gebruiken.
"hun afwijkende uiterlijk met betrekking tot het beeld van mensen met gezinnen. Hun uiterlijk zou je kunnen typeren als links georiënteerd."quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:38 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Het is ze niet verboden daar te zijn, enkel om te demonstreren. Uit het artikel maak ik ook niet echt op dat het ze om de shirts te doen was. Ze hebben het over kenmerken als negroïde en links georienteerd uitziend.
Ja, ho..dat staat niet letterlijk gespecificeerd, dus ik kan daar nog allerlei wilde theorieën en aannames op afvuren, om over een potje semantiek nog maar te zwijgen, zodat ik altijd op 'RACISMINATIE!' uitkom...quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:40 schreef sp3c het volgende:
ja dat zijn dus die 'zwarte piet is racisme tshirts' die ze altijd aanhebben
nu kun je dat niet letterlijk uit de tekst opmaken maar ik ga er gewoon vanuit
Goed, het woordje algeheel mist daar. De strekking is natuurlijk niet dat je je van elke uiting moet onthouden.quote:
Wel van gegroepeerde uitingen met shirts.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:45 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Goed, het woordje algeheel mist daar. De strekking is natuurlijk niet dat je je van elke uiting moet onthouden.
Mensen die volgens de politie de openbare orde verstoorden zijn ook gearresteerd. 90 stuks, verdeeld over alle partijen als ik de NOS mag geloven. Extreem rechts was zelf ook vertegenwoordigd, maar daar hoor ik de politie dus niet over spreken. Dat maakte ze blijkbaar niet nerveus of het demonstratieverbod diende slechts alleen tegenstanders van het evenement te weren.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:45 schreef sp3c het volgende:
zag je ook gewoon op de beelden van die arrestaties natuurlijk
het was gewoon een demonstratie, 1 waar ze specifiek geen toestemming voor hadden ... dan gaat dat gewoon niet door en als er dan figuren op komen dagen die een aantal uiterlijke kenmerken bezit van de klagers dan moet de politie daar gewoon wat mee doen
quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het gaat dus niet om het woordje zelf
Nee, ik reageerde op TS die zei " ongelukkig gekozen woorden". Maar verder geef ik je gelijk, zie hier:quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het gaat niet om het naampje maar om de schijn dat er wordt geprofileerd op basis van die uiterlijke negroïde/linkse kenmerken. Oftewel: "ah een neger (of links persoon), die hoort hier niet thuis, oppakken"... die schijn, dat is het discussiepunt. Niet het gebruik van de termen zelf.
quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:33 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Deze conclusie achteraf mag dan misschien wel terecht zijn (weet ik niet doe ik ook geen uitspraak over).
Maar om vooraf aan te nemen dat de overwegend "negroïde en links-georiënteerde" mensen daar zijn om te demonstreren is absoluut absurd.
Tja, er is wat dat betreft natuurlijk niks denigrerends aan 'k*tmarokkaan', 'dobberneger' of 'rifaap'. Of reageer je daar ook zo gebeten op?quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:38 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Mij irriteren vooral de boze blanke mannetjes als jij (ja, echt. je komt heel boos over in alle topics waarin je post) die anderen denigrerend voor boze blanke mannetjes uitmaken.
Je verandert van onderwerp. Slechte framepoging, trouwens. Je kunt het ook gewoon niet laten om iedereen die niet jouw mening onderschrijft meteen - zij het indirect - voor racist uit te maken, he?quote:Op maandag 17 augustus 2015 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tja, er is wat dat betreft natuurlijk niks denigrerends aan 'k*tmarokkaan', 'dobberneger' of 'rifaap'. Of reageer je daar ook zo gebeten op?
Matig. Maar ik ga wel 'volgen' inderdaad, even kijken in hoeverre en vooral waar je semi-jolige reacties ons mogen verheffen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 22:49 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je verandert van onderwerp. Slechte framepoging, trouwens. Je kunt het ook gewoon niet laten om iedereen die niet jouw mening onderschrijft meteen - zij het indirect - voor racist uit te maken, he?
Kerel, als er morgen een topic over files is begin je nog over je stokpaardje. Je bent gewoon net zo obsessief als de types die je aanvalt, Zoniet erger.. zet je eigen posts van de laatste week eens op een rijtje. Gewoon voor de gein. Als je een interessanter type was had ik het voor je gedaan.
Boze blankman is een term die voor jou is uitgevonden, echt. Blijkt trouwens ook gewoon uit je antwoord.
Zo, zo. Je gaat volgen. Doe geen moeite, je vindt me zo. Gewoon drie keer 'boze blankman' roepen en ik verschijn als vanzelf om je in de zeik te zetten. Tenzij diep in de nacht. Dan lees ik het de volgende ochtend wel. Nou, houdoe he. Zo zeggen ze dat toch bij jullie?quote:Op maandag 17 augustus 2015 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Matig. Maar ik ga wel 'volgen' inderdaad, even kijken in hoeverre en vooral waar je semi-jolige reacties ons mogen verheffen.
Je vindt jezelf al heel wat, dus er zullen er nog genoeg volgen.
Je verwart me met iemand die het iets kan schelen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 23:05 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Zo, zo. Je gaat volgen. Doe geen moeite, je vindt me zo. Gewoon drie keer 'boze blankman' roepen en ik verschijn als vanzelf om je in de zeik te zetten. Tenzij diep in de nacht. Dan lees ik het de volgende ochtend wel. Nou, houdoe he. Zo zeggen ze dat toch bij jullie?
De conclusie dat het negroïde uiterlijk van de mensen de politie een onrustig gevoel gaf is dan ook onjuist en zeer tendentieus..quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:56 schreef sp3c het volgende:
maar dat staat er toch niet??
er staat dat ze de situatie zorgwekkend vonden, argumenten daarvoor zijn:
[..]
lijkt mij een redelijk verhaal tbh
Had de rechter hen een gebiedsverbod opgelegd?quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:15 schreef sp3c het volgende:
dus gingen ze toch maar naar het punt waar ze precies niet mochten staan
Er was een demonstratieverbod.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 08:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Had de rechter hen een gebiedsverbod opgelegd?
Dat bepaalt niet waar je mag zijn en waar niet.quote:
Was toch de werkelijkheid die dag? Stelletje negroïde demonstranten stonden daar toch voor onrust te zorgen met hun gedrag?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 00:13 schreef madam-april het volgende:
[..]
De conclusie dat het negroïde uiterlijk van de mensen de politie een onrustig gevoel gaf is dan ook onjuist en zeer tendentieus..
nee dat was nergens voor nodig natuurlijk, als ze gewoon met hun kratje parbobier toevallig daar terecht waren gekomen dan had niemand er wat van gezegdquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 08:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Had de rechter hen een gebiedsverbod opgelegd?
En daarom zijn ze lekker opgepakt!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat was nergens voor nodig natuurlijk, als ze gewoon met hun kratje parbobier toevallig daar terecht waren gekomen dan had niemand er wat van gezegd
ze mochten er echter niet demonstreren maar dat deden ze toch
Zelfs indien dit een vergadering zou zijn in de zin van de Wet Openbare Manifestaties dan nog mag je dat niet zomaar beeindigen. Een betoging lijkt het me in ieder geval niet, daar ze juist aan het zwijgen waren, of is hun huidskleur al een statement? Er was genoeg politie en er waren geen wanordelijkheden, dus dan was een inperking van de grondwettelijke vrijheden niet gerechtvaardigd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat was nergens voor nodig natuurlijk, als ze gewoon met hun kratje parbobier toevallig daar terecht waren gekomen dan had niemand er wat van gezegd
ze mochten er echter niet demonstreren maar dat deden ze toch
Het dragen van een T-shirt is niet kennisgevingsplichtig.quote:
Wie denkt hier nu makkelijk?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:14 schreef sp3c het volgende:
das wel heel makkelijk gedacht
dan kun je altijd en overal te pas en te onpas gaan demonstreren met zijn allen zolang je de statements maar op je shirt laat drukken ipv op de banners
ze stonden gewoon hun demonstratie op de verkeerde plek te doen
Weltschmertz denk ik maar je wilt vast wat anders zeggenquote:
Nee extreem rechts wist dat ze fout waren en hebben er verder weinig tijd meer aan besteed. Dat er alleen over de antipiet uitspraken zijn is omdat dat pv openbaar is gemaakt.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:53 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Mensen die volgens de politie de openbare orde verstoorden zijn ook gearresteerd. 90 stuks, verdeeld over alle partijen als ik de NOS mag geloven. Extreem rechts was zelf ook vertegenwoordigd, maar daar hoor ik de politie dus niet over spreken. Dat maakte ze blijkbaar niet nerveus of het demonstratieverbod diende slechts alleen tegenstanders van het evenement te weren.
Nog even voor jouw debiele beeld:quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het dragen van een T-shirt is niet kennisgevingsplichtig.
quote:GOUDA -
Bij de intocht van Sinterklaas in Gouda zijn zaterdag negentig mensen aangehouden. Het gaat om voor- en tegenstanders van Zwarte Piet. Zestig demonstranten stonden volgens de politie niet op de aangewezen locaties en dertig anderen hadden zich schuldig gemaakt aan „andere wanordelijkheden”. Volgens de politie worden ze zaterdagavond weer vrijgelaten. Wel krijgen ze een boete van 220 euro.
De gemeente had locaties aangewezen waar gedemonstreerd mocht worden. Toch trokken voor- en tegenstanders van Zwarte Piet naar De Markt.
Spandoek
Terwijl Sinterklaas onthaald werd op het bordes van het stadhuis, ging het aan de achterkant mis. Tegenstanders van Zwarte Piet demonstreerden met een spandoek met de tekst 'Zwarte Piet is racisme' en lieten ten midden van duizenden kinderen duidelijk van zich horen.
Voorstanders gingen voor het doek staan, waarna er een opstootje ontstond. Na de officiële ontvangst van Sinterklaas vertrokken veel mensen en werd het weer rustiger.
Burgemeester Milo Schoenmaker van Gouda zei teleurgesteld te zijn over de incidenten en noemde de sfeer ,,grimmig''. Volgens hem is het protest een bedroevende ontwikkeling. Een vader en kinderen kwamen door opstootjes in het centrum in het gedrang, zei Schoenmaker. „Een vervelend moment”. Ook riepen demonstranten beledigingen naar de politie en naar andere betogers.
Gescholden
Buiten het oog van de tv-camera's werd over en weer getrokken, geduwd en gescholden. Er was veel politie op de been om de situatie onder controle te houden.
„Het is jammer dat groepjes volwassenen van buiten de stad het nodig vonden om op het einde van de intocht te betogen tussen de kinderen. Ik vind het teleurstellend dat ze een kinderfeest daarmee ontsieren,” aldus de Goudse burgemeester na afloop. Volgens Schoenmaker hebben veel kinderen niets van het protest gemerkt.
Scenario's
Voor de intocht zijn volgens de burgemeester alle scenario's, ook met arrestanten, doorgenomen. „Ik had het, ook met de kennis van nu, niet anders aangepakt”, aldus Schoenmaker. Hij zei verder wel bedroefd te zijn dat het zo is gelopen en te hopen „dat we snel van de discussie af zijn”.
Toch kijkt Schoenmaker ook positief terug op de intocht: „Gouda heeft met veel plezier toegewerkt naar deze bijzondere dag. Veel vrijwilligers, instellingen en ondernemers zijn maandenlang actief geweest om de komst van de sint tot in de puntjes voor te bereiden. Zonder hun inzet was dit feest onmogelijk geweest.”
Bron
Nee, dat bepaalt dat je niet mag demonstreren, wat ze wel deden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat bepaalt niet waar je mag zijn en waar niet.
Mij wel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:37 schreef sp3c het volgende:
waarschijnlijk zijn die ook wel terug te vinden maar dat kan niemand wat schelen
Hoe te pas en te onpas? Er is geen te onpas, je hebt het recht om te demonstreren, het is niet aan een ander en al helemaal niet aan de autoriteiten om te bepalen of het wel gepast is. Daar ga je de mist in. Je mag demonstreren wanneer je wil en waar je wil, het is je uitdrukkelijke recht om die plekken op te zoeken waar je het meeste aandacht krijgt, de enige beperking daarop is ter voorkoming of beeindiging van wanordelijkheden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:14 schreef sp3c het volgende:
das wel heel makkelijk gedacht
dan kun je altijd en overal te pas en te onpas gaan demonstreren met zijn allen zolang je de statements maar op je shirt laat drukken ipv op de banners
ze stonden gewoon hun demonstratie op de verkeerde plek te doen
Bij de arrestatie in het bewuste filmpje was daar geen aanleiding voor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nog even voor jouw debiele beeld:
[..]
Het mag dus níét wanneer je wil en waar je wil...quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
de enige beperking daarop is ter voorkoming of beeindiging van wanordelijkheden
Jawel, alleen bij een specifieke uitzondering niet. Net zoals je mag lopen waar en wanneer je wil, daar zijn soms ook uitzonderingen op en mag je ergens niet lopen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:40 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het mag dus níét wanneer je wil en waar je wil...
Nou, dan zijn we er toch, of niet?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe te pas en te onpas? Er is geen te onpas, je hebt het recht om te demonstreren, het is niet aan een ander en al helemaal niet aan de autoriteiten om te bepalen of het wel gepast is. Daar ga je de mist in. Je mag demonstreren wanneer je wil en waar je wil, het is je uitdrukkelijke recht om die plekken op te zoeken waar je het meeste aandacht krijgt, de enige beperking daarop is ter voorkoming of beeindiging van wanordelijkheden.
Jawel, want:quote:Dus ja, je mag je overal te onpas in een T-shirt van je keuze hullen, 'vergaderen' en zelfs betogen. Dat is natuurlijk erg kut bij dit soort dingen, maar ja, een openbaar feest op de openbare weg brengt dan ook met zich mee dat het of niet controversieel is, of dat er tegengeluiden te horen zijn.
Bij de arrestatie in het bewuste filmpje was daar geen aanleiding voor.
quote:Afriyie, die al jarenlang actie voert tegen Zwarte Piet onder de naam Kno’ledge Cesare, wordt verdacht van mishandeling van een agent en wederspannigheid bij zijn arrestatie.
Nee, want tot de politie ingreep waren die wanordelijkheden er niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou, dan zijn we er toch, of niet?
Er zijn er nog veel meer opgepakt, maar die zaken zijn geseponeerd. Waarom zou dat nu zijn als de politie zo goed zijn werk heeft gedaan? Wederspannigheid is er vanzelfsprekend pas zodra hij gearresteerd wordt en ik vermoed een eventuele mishandeling ook.quote:Jawel, want:
[..]
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, want tot de politie ingreep waren die wanordelijkheden er niet.
Dus dan zijn we er.... toch? hé.. toch?quote:de enige beperking daarop is ter voorkoming of beeindiging van wanordelijkheden.
We gaan het wel zien.quote:Er zijn er nog veel meer opgepakt, maar die zaken zijn geseponeerd. Waarom zou dat nu zijn als de politie zo goed zijn werk heeft gedaan? Wederspannigheid is er vanzelfsprekend pas zodra hij gearresteerd wordt en ik vermoed een eventuele mishandeling ook.
En die uitzondering maakt in dit geval nou net een wereld van verschil.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel, alleen bij een specifieke uitzondering niet. Net zoals je mag lopen waar en wanneer je wil, daar zijn soms ook uitzonderingen op en mag je ergens niet lopen.
Nee, de burgermeester mag daartoe een andere plek aanwijzen voor een demonstratie, of een ander tijdstip. Maar indien er dan toch elders iets ontstaat wat op een vergadering of betoging lijkt, is het niet aan de politie om die mensen de mond te snoeren, maar kan ook dat uitsluitend ter voorkoming van wanordelijkheden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]![]()
Je schrijft zelf:
[..]
Dus dan zijn we er.... toch? hé.. toch?
Het lijkt me nu al wel duidelijk dat het onzinargument was.quote:We gaan het wel zien.
Wat een totale onzin kraam jij uit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, de burgermeester mag daartoe een andere plek aanwijzen voor een demonstratie, of een ander tijdstip. Maar indien er dan toch elders iets ontstaat wat op een vergadering of betoging lijkt, is het niet aan de politie om die mensen de mond te snoeren, maar kan ook dat uitsluitend ter voorkoming van wanordelijkheden.
Dat lijkt me niet aan jou om te beoordelen. Jij en Sp3c gaan er maar vanuit dat je een vergunning moet hebben om te demonstreren en dat de politie zou mogen optreden om de feestelijkheden niet te verstoren, maar zo werkt het niet met de kennelijk zo gehate vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat een totale onzin kraam jij uit.
nee er zijn natuurlijk meer beperkingen ... de doorstroom van het verkeer bijvoorbeeld maar in dit geval zijn lijkt me dat het voorkomen van wanordelijkheden de lading prima dektquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe te pas en te onpas? Er is geen te onpas, je hebt het recht om te demonstreren, het is niet aan een ander en al helemaal niet aan de autoriteiten om te bepalen of het wel gepast is. Daar ga je de mist in. Je mag demonstreren wanneer je wil en waar je wil, het is je uitdrukkelijke recht om die plekken op te zoeken waar je het meeste aandacht krijgt, de enige beperking daarop is ter voorkoming of beeindiging van wanordelijkheden.
nee dat mag niet te pas en te onpas, dat geef je zelf hierboven ook al aan en dat is vooral kut voor de betogersquote:Dus ja, je mag je overal te onpas in een T-shirt van je keuze hullen, 'vergaderen' en zelfs betogen. Dat is natuurlijk erg kut bij dit soort dingen, maar ja, een openbaar feest op de openbare weg brengt dan ook met zich mee dat het of niet controversieel is, of dat er tegengeluiden te horen zijn.
nee dan lees je niet goedquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet aan jou om te beoordelen. Jij en Sp3c gaan er maar vanuit dat je een vergunning moet hebben om te demonstreren en dat de politie zou mogen optreden om de feestelijkheden niet te verstoren, maar zo werkt het niet met de kennelijk zo gehate vrijheid van meningsuiting.
Klopt uiteraard, politie zal alleen mogen optreden in het kader van de openbare orde. Burgemeester heeft gelegenheid gegeven om te demonstreren op een andere plek. Rest de vraag: was er hier reden om te vrezen voor wanordelijkheden?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, de burgermeester mag daartoe een andere plek aanwijzen voor een demonstratie, of een ander tijdstip. Maar indien er dan toch elders iets ontstaat wat op een vergadering of betoging lijkt, is het niet aan de politie om die mensen de mond te snoeren, maar kan ook dat uitsluitend ter voorkoming van wanordelijkheden.
Ik vraag me toch af: wie of wat is die policor? Die allesverstikkende leviathan die kennelijk overal en altijd aanwezig is?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Was toch de werkelijkheid die dag? Stelletje negroïde demonstranten stonden daar toch voor onrust te zorgen met hun gedrag?
Maar he, is niet policor natuurlijk om het bij naam te noemen, dus is het hele onderzoek onjuist
Zodra mensen gaan lopen muiten over de vorm, wet je inhoudelijk gelijk hebt.
Dit mag de politie allemaal wel doen, zolang ze maar geen zwarte personen aanhouden, want racisme.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:34 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Klopt uiteraard, politie zal alleen mogen optreden in het kader van de openbare orde. Burgemeester heeft gelegenheid gegeven om te demonstreren op een andere plek. Rest de vraag: was er hier reden om te vrezen voor wanordelijkheden?
Ik denk zelf dat die vrees wel gegrond was. Een heftig maatschappelijk debat, hoog oplopende emoties aan beide kanten, vele bedreigingen in aanloop naar het evenement in combinatie met een grote menigte.
Is het dan vergezocht om te vrezen voor opstootjes tussen voor- en tegenstanders (en de daaropvolgende gevolgen binnen de menigte)? Nee, dat is het niet. En dus mag de politie prima optreden namens de burgemeester
Helemaal niks, maar met een beetje fantasie kun je overal wel iets racistisch in vinden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar wat is er nu zo racistisch aan de beschrijving van het handelen van de agenten in dat proces-verbaal?
Nu loop je natuurlijk de boel behoorlijk te verdraaien.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 17:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dit mag de politie allemaal wel doen, zolang ze maar geen zwarte personen aanhouden, want racisme.
Lees de rest van mijn posts even. Dan snap je dat de post die je hier quote sarcastisch bedoeld is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 19:46 schreef KreKkeR het volgende:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dit mag de politie allemaal wel doen, zolang ze maar geen zwarte personen aanhouden, want racisme.
En dit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:07 schreef sp3c het volgende:
maar er is geen sprake van dat mensen zijn opgepakt om hun negroide uiterlijk
er werd enkel gesteld dat er tussen de politie en de pers een troepje links georienteerde mensen begon te verzamelen met tshirts met goede teksten, waaronder ook meerdere negers, die er duidelijk niet waren om sinterklaas te vieren en dat men zich daardoor met het oog op de vele aanwezige gezinnetjes zich een beetje zorgen begonnen te maken over de situatie
die mensen zijn aangesproken maar ze wilden geen antwoord geven
Ik meen me te herinneren dat de issue juist was dat de uitspraak van de agent enigszins de schijn zou kunnen wekken dat de mensen hoofdzakelijk waren geprofileerd op hun negroïde en/of linkse uiterlijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:07 schreef sp3c het volgende:
maar er is geen sprake van dat mensen zijn opgepakt om hun negroide uiterlijk
er werd enkel gesteld dat er tussen de politie en de pers een troepje links georienteerde mensen begon te verzamelen met tshirts met goede teksten, waaronder ook meerdere negers, die er duidelijk niet waren om sinterklaas te vieren en dat men zich daardoor met het oog op de vele aanwezige gezinnetjes zich een beetje zorgen begonnen te maken over de situatie
die mensen zijn aangesproken maar ze wilden geen antwoord geven
de politie geeft alleen aan wat er op dat moment gebeurdequote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:13 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat de issue juist was dat de uitspraak van de agent enigszins de schijn zou kunnen wekken dat de mensen hoofdzakelijk waren geprofileerd op hun negroïde en/of linkse uiterlijk.
Alleen de zin:
"Sommige van hun hadden grote rugzakken en andere droegen t-shirts met teksten tegen racisme."
Doet vermoeden dat het dus toch niet alleen het negroïde en/of linkse uiterlijk was. Het is dus zoals TS gezien de toevoeging v/d laatste zin puur een kwestie van een eerdere zin die wat ongelukkig geformuleerd was. Niet omdat je, zoals sommigen in dit topic beweren, 'niet het beestje bij de naam mag noemen', of omdat je termen als neger of negroïde niet zou mogen gebruiken. Maar puur omdat het zonder toevoeging van dat laatste stuk over die t-shirts en de context zou kunnen wijzen op etnische en politiek georiënteerde profilering.
En ook met toevoeging van dat laatste stuk over die T-shirts is het natuurlijk nog maar de vraag wat daadwerkelijk doorslaggevend is geweest. Misschien zag men de T-shirts pas nadat men de mensen aansprak vanwege hun negroïde uiterlijk... Dat riekt ook al naar etnische profileren. Maar goed, dat is pure speculatie dus verder vrij niet zo heel zinvol.
Dat weet je best, dus niet zo'n suggestieve vraag stellen. Voegt werkelijk helemaal niets toe in de discussie, moeimaker.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 17:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af: wie of wat is die policor? Die allesverstikkende leviathan die kennelijk overal en altijd aanwezig is?
Namen?
het gaat niet om de term. Het gaat erom dat puur het kleurtje bepaalde dat de politie ingreep.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inderdaad. Was gewoon de waarheid en sfeer van dat moment. Niks mis mee.
Hoe moet je het anders noemen? Blank is toch ook gewoon blank? Negroïde is gewoon keurig verwoord. Maar de selectief verongelijkte policor moeten er weer zout op leggen.
Wat hadden ze dan moeten zeggen? Niets meer dan waarheid. Die groep was hoofdzakelijk van 'negroïde uiterlijk'. Surinamers, Antilianen, Caraïbers, weet ik veel wat had de lading niet gedekt. 'Negroïde uiterlijk' is de goede benaming. 'Donkere medemens'? Jamaar dat is 'donker'...quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:48 schreef Angst het volgende:
[..]
het gaat niet om de term. Het gaat erom dat puur het kleurtje bepaalde dat de politie ingreep.
Dat is zeg maar de definitie van discriminatie, op een eigenschap een groep anders benaderen.
Overigens ligt ik alleen toe. Ik durf hier niet echt een oordeel over te vormen.
volgens de quote van de politie uit het proces verbaal was het dus niet puur het kleurtje dat bepaalde of de politie ingreepquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:48 schreef Angst het volgende:
[..]
het gaat niet om de term. Het gaat erom dat puur het kleurtje bepaalde dat de politie ingreep.
Dat is zeg maar de definitie van discriminatie, op een eigenschap een groep anders benaderen.
Overigens ligt ik alleen toe. Ik durf hier niet echt een oordeel over te vormen.
Zo ligt het dus niet. We hebben jaren gehad dat burgermeesters extreem-rechts naar het industrieterrein dirigeerde. Dat mocht niet en dat mag niet. Er gebeurt nog steeds veel dat niet mag, maar vaak worden de zaken tegen de verdachten geseponeerd en ontrekt het politie-optreden zich verder ook aan rechterlijke controle.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dan lees je niet goed
ik stel dat als je verboden is om te demonstreren dat je dan niet mag demonstreren
Toontje? Waar heb je het over? Je doet gewoon een aantal aannames die voorbij gaan aan de nuanceringen van het recht van burgermeesters om plekken aan te wijzen voor demonstraties en het recht van de politie om tegen meningsuitingen elders op te treden.quote:maar als je op dit toontje overschakelt gaat dan weet ik al hoe laat is ... ik snap niet dat mensen deze discussie niet gewoon als normale volwassenen kunnen voeren maar deze kleuterschool pas ik echt voor, je kunt gewoon lezen wat ik zeg en daar gewoon als een grote jongen op reageren en anders zoek je het maar uit
Zo, daar komen even wat oude opgekropte frustraties boven.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:19 schreef sp3c het volgende:
Dat zure belerende toontje dat je altijd opzet als je niet snel genoeg je zin krijgt ... dan ga je mensen woorden in de mond leggen enzo, heel irritant en heel kinderachtig
Dat is juist het punt he, als je iets met de vrijheid van meningsuiting hebt dan moet je er af en toe eens wat last van hebben, met er niets tegen hebben ben je er niet.quote:Ik heb niets tegen de vrijheid van meningsuiting, die conclusie kun je uit geen enkele post van mij trekken, sterker nog ik heb altijd het recht van deze antipiet malloten om er tegen te zijn verdedigd en als jij het dan toch nodig vind om iets anders te suggereren dan ben je gewoon een kleuter en zijn je argumenten blijkbaar niet goed genoeg
Ik zal het niet erg missen.quote:Prima, reageer ik niet meer op je
Van mij zul je niks horen.quote:als je weer normaal kunt doen hoor ik het wel
Die journalist had wat meer mogen moeten doorvragen. Wat houdt "mishandeling" in? Dat kan je voor iets serieus gebruiken en voor iets banaals, bijvoorbeeld dat de verdachte nadat hij al dan niet onterecht werd gearresteerd bij het verzet duwde of iets dergelijks. Verzet tegen arrestatie en vluchten zou nooit strafbaar mogen zijn, alles wat hieruit voortvloeit binnen het redelijke ook niet. Hell, als een politie-agent achter iemand aan zit waartegen aanhoudingsvuur gebruikt mag worden dan vind ik het zelfs prima als de verdachte de agent schiet voordat de agent hem kan schieten, een mens mag zichzelf verdedigen. Zie maar dat je agenten capabel genoeg zijn dat ze op een normale manier iemand kunnen aanhouden zonder te schieten.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-negroide-uiterlijk/
Doet me aan die aap van Planet of de apes denkenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |