abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:56:27 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155321546
statement stond op de tshirts
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_155321897
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:56 schreef sp3c het volgende:
statement stond op de tshirts
Het dragen van een T-shirt is niet kennisgevingsplichtig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:14:18 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155322004
das wel heel makkelijk gedacht

dan kun je altijd en overal te pas en te onpas gaan demonstreren met zijn allen zolang je de statements maar op je shirt laat drukken ipv op de banners

ze stonden gewoon hun demonstratie op de verkeerde plek te doen
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:26:27 #254
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155322340
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:14 schreef sp3c het volgende:

dan kun je altijd en overal te pas en te onpas gaan demonstreren met zijn allen zolang je de statements maar op je shirt laat drukken ipv op de banners

Wie denkt hier nu makkelijk?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:27:45 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155322388
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wie denkt hier nu makkelijk?
Weltschmertz denk ik maar je wilt vast wat anders zeggen
pi_155322438
Maar wat is er nu zo racistisch aan de beschrijving van het handelen van de agenten in dat proces-verbaal?
pi_155322522
Jeetje mineetje, het is allemaal wat hé mensjes. Gut o gut.....
Zonder wrijving geen glans
pi_155322627
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:53 schreef regiliopeace het volgende:

[..]

Mensen die volgens de politie de openbare orde verstoorden zijn ook gearresteerd. 90 stuks, verdeeld over alle partijen als ik de NOS mag geloven. Extreem rechts was zelf ook vertegenwoordigd, maar daar hoor ik de politie dus niet over spreken. Dat maakte ze blijkbaar niet nerveus of het demonstratieverbod diende slechts alleen tegenstanders van het evenement te weren.
Nee extreem rechts wist dat ze fout waren en hebben er verder weinig tijd meer aan besteed. Dat er alleen over de antipiet uitspraken zijn is omdat dat pv openbaar is gemaakt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:37:27 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155322691
waarschijnlijk zijn die ook wel terug te vinden maar dat kan niemand wat schelen
pi_155323213
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het dragen van een T-shirt is niet kennisgevingsplichtig.
Nog even voor jouw debiele beeld:

quote:
GOUDA -

Bij de intocht van Sinterklaas in Gouda zijn zaterdag negentig mensen aangehouden. Het gaat om voor- en tegenstanders van Zwarte Piet. Zestig demonstranten stonden volgens de politie niet op de aangewezen locaties en dertig anderen hadden zich schuldig gemaakt aan „andere wanordelijkheden”. Volgens de politie worden ze zaterdagavond weer vrijgelaten. Wel krijgen ze een boete van 220 euro.

De gemeente had locaties aangewezen waar gedemonstreerd mocht worden. Toch trokken voor- en tegenstanders van Zwarte Piet naar De Markt.

Spandoek

Terwijl Sinterklaas onthaald werd op het bordes van het stadhuis, ging het aan de achterkant mis. Tegenstanders van Zwarte Piet demonstreerden met een spandoek met de tekst 'Zwarte Piet is racisme' en lieten ten midden van duizenden kinderen duidelijk van zich horen.

Voorstanders gingen voor het doek staan, waarna er een opstootje ontstond. Na de officiële ontvangst van Sinterklaas vertrokken veel mensen en werd het weer rustiger.

Burgemeester Milo Schoenmaker van Gouda zei teleurgesteld te zijn over de incidenten en noemde de sfeer ,,grimmig''. Volgens hem is het protest een bedroevende ontwikkeling. Een vader en kinderen kwamen door opstootjes in het centrum in het gedrang, zei Schoenmaker. „Een vervelend moment”. Ook riepen demonstranten beledigingen naar de politie en naar andere betogers.
Gescholden

Buiten het oog van de tv-camera's werd over en weer getrokken, geduwd en gescholden. Er was veel politie op de been om de situatie onder controle te houden.

„Het is jammer dat groepjes volwassenen van buiten de stad het nodig vonden om op het einde van de intocht te betogen tussen de kinderen. Ik vind het teleurstellend dat ze een kinderfeest daarmee ontsieren,” aldus de Goudse burgemeester na afloop. Volgens Schoenmaker hebben veel kinderen niets van het protest gemerkt.

Scenario's

Voor de intocht zijn volgens de burgemeester alle scenario's, ook met arrestanten, doorgenomen. „Ik had het, ook met de kennis van nu, niet anders aangepakt”, aldus Schoenmaker. Hij zei verder wel bedroefd te zijn dat het zo is gelopen en te hopen „dat we snel van de discussie af zijn”.

Toch kijkt Schoenmaker ook positief terug op de intocht: „Gouda heeft met veel plezier toegewerkt naar deze bijzondere dag. Veel vrijwilligers, instellingen en ondernemers zijn maandenlang actief geweest om de komst van de sint tot in de puntjes voor te bereiden. Zonder hun inzet was dit feest onmogelijk geweest.”

Bron
pi_155323980
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat bepaalt niet waar je mag zijn en waar niet.
Nee, dat bepaalt dat je niet mag demonstreren, wat ze wel deden.
pi_155324194
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:37 schreef sp3c het volgende:
waarschijnlijk zijn die ook wel terug te vinden maar dat kan niemand wat schelen
Mij wel.
-
pi_155325542
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:14 schreef sp3c het volgende:

Hoe te pas en te onpas? Er is geen te onpas, je hebt het recht om te demonstreren, het is niet aan een ander en al helemaal niet aan de autoriteiten om te bepalen of het wel gepast is. Daar ga je de mist in. Je mag demonstreren wanneer je wil en waar je wil, het is je uitdrukkelijke recht om die plekken op te zoeken waar je het meeste aandacht krijgt, de enige beperking daarop is ter voorkoming of beeindiging van wanordelijkheden.

Dus ja, je mag je overal te onpas in een T-shirt van je keuze hullen, 'vergaderen' en zelfs betogen. Dat is natuurlijk erg kut bij dit soort dingen, maar ja, een openbaar feest op de openbare weg brengt dan ook met zich mee dat het of niet controversieel is, of dat er tegengeluiden te horen zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:56 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nog even voor jouw debiele beeld:

[..]

Bij de arrestatie in het bewuste filmpje was daar geen aanleiding voor.
pi_155325782
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
de enige beperking daarop is ter voorkoming of beeindiging van wanordelijkheden
Het mag dus níét wanneer je wil en waar je wil...
pi_155325831
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 15:40 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het mag dus níét wanneer je wil en waar je wil...
Jawel, alleen bij een specifieke uitzondering niet. Net zoals je mag lopen waar en wanneer je wil, daar zijn soms ook uitzonderingen op en mag je ergens niet lopen.
pi_155326247
quote:

[..]

Hoe te pas en te onpas? Er is geen te onpas, je hebt het recht om te demonstreren, het is niet aan een ander en al helemaal niet aan de autoriteiten om te bepalen of het wel gepast is. Daar ga je de mist in. Je mag demonstreren wanneer je wil en waar je wil, het is je uitdrukkelijke recht om die plekken op te zoeken waar je het meeste aandacht krijgt, de enige beperking daarop is ter voorkoming of beeindiging van wanordelijkheden.
Nou, dan zijn we er toch, of niet?

quote:
Dus ja, je mag je overal te onpas in een T-shirt van je keuze hullen, 'vergaderen' en zelfs betogen. Dat is natuurlijk erg kut bij dit soort dingen, maar ja, een openbaar feest op de openbare weg brengt dan ook met zich mee dat het of niet controversieel is, of dat er tegengeluiden te horen zijn.

Bij de arrestatie in het bewuste filmpje was daar geen aanleiding voor.
Jawel, want:

quote:
Afriyie, die al jarenlang actie voert tegen Zwarte Piet onder de naam Kno’ledge Cesare, wordt verdacht van mishandeling van een agent en wederspannigheid bij zijn arrestatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2015 16:02:00 ]
pi_155326403
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nou, dan zijn we er toch, of niet?

Nee, want tot de politie ingreep waren die wanordelijkheden er niet.

quote:
Jawel, want:

[..]

Er zijn er nog veel meer opgepakt, maar die zaken zijn geseponeerd. Waarom zou dat nu zijn als de politie zo goed zijn werk heeft gedaan? Wederspannigheid is er vanzelfsprekend pas zodra hij gearresteerd wordt en ik vermoed een eventuele mishandeling ook.
pi_155326477
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, want tot de politie ingreep waren die wanordelijkheden er niet.
8)7

Je schrijft zelf:

quote:
de enige beperking daarop is ter voorkoming of beeindiging van wanordelijkheden.
Dus dan zijn we er.... toch? hé.. toch?

quote:
Er zijn er nog veel meer opgepakt, maar die zaken zijn geseponeerd. Waarom zou dat nu zijn als de politie zo goed zijn werk heeft gedaan? Wederspannigheid is er vanzelfsprekend pas zodra hij gearresteerd wordt en ik vermoed een eventuele mishandeling ook.
We gaan het wel zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2015 16:15:22 ]
pi_155326518
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jawel, alleen bij een specifieke uitzondering niet. Net zoals je mag lopen waar en wanneer je wil, daar zijn soms ook uitzonderingen op en mag je ergens niet lopen.
En die uitzondering maakt in dit geval nou net een wereld van verschil.
pi_155326815
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

8)7

Je schrijft zelf:

[..]

Dus dan zijn we er.... toch? hé.. toch?
Nee, de burgermeester mag daartoe een andere plek aanwijzen voor een demonstratie, of een ander tijdstip. Maar indien er dan toch elders iets ontstaat wat op een vergadering of betoging lijkt, is het niet aan de politie om die mensen de mond te snoeren, maar kan ook dat uitsluitend ter voorkoming van wanordelijkheden.

quote:
We gaan het wel zien.
Het lijkt me nu al wel duidelijk dat het onzinargument was.
pi_155326846
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, de burgermeester mag daartoe een andere plek aanwijzen voor een demonstratie, of een ander tijdstip. Maar indien er dan toch elders iets ontstaat wat op een vergadering of betoging lijkt, is het niet aan de politie om die mensen de mond te snoeren, maar kan ook dat uitsluitend ter voorkoming van wanordelijkheden.
Wat een totale onzin kraam jij uit.
pi_155326939
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat een totale onzin kraam jij uit.
Dat lijkt me niet aan jou om te beoordelen. Jij en Sp3c gaan er maar vanuit dat je een vergunning moet hebben om te demonstreren en dat de politie zou mogen optreden om de feestelijkheden niet te verstoren, maar zo werkt het niet met de kennelijk zo gehate vrijheid van meningsuiting.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:31:32 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155327035
quote:

[..]

nee er zijn natuurlijk meer beperkingen ... de doorstroom van het verkeer bijvoorbeeld maar in dit geval zijn lijkt me dat het voorkomen van wanordelijkheden de lading prima dekt

quote:
nee dat mag niet te pas en te onpas, dat geef je zelf hierboven ook al aan en dat is vooral kut voor de betogers
  Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:33:02 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155327072
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet aan jou om te beoordelen. Jij en Sp3c gaan er maar vanuit dat je een vergunning moet hebben om te demonstreren en dat de politie zou mogen optreden om de feestelijkheden niet te verstoren, maar zo werkt het niet met de kennelijk zo gehate vrijheid van meningsuiting.
nee dan lees je niet goed

ik stel dat als je verboden is om te demonstreren dat je dan niet mag demonstreren

maar als je op dit toontje overschakelt gaat dan weet ik al hoe laat is ... ik snap niet dat mensen deze discussie niet gewoon als normale volwassenen kunnen voeren maar deze kleuterschool pas ik echt voor, je kunt gewoon lezen wat ik zeg en daar gewoon als een grote jongen op reageren en anders zoek je het maar uit

[ Bericht 7% gewijzigd door sp3c op 18-08-2015 16:39:56 ]
pi_155327113
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt uiteraard, politie zal alleen mogen optreden in het kader van de openbare orde. Burgemeester heeft gelegenheid gegeven om te demonstreren op een andere plek. Rest de vraag: was er hier reden om te vrezen voor wanordelijkheden?

Ik denk zelf dat die vrees wel gegrond was. Een heftig maatschappelijk debat, hoog oplopende emoties aan beide kanten, vele bedreigingen in aanloop naar het evenement in combinatie met een grote menigte.

Is het dan vergezocht om te vrezen voor opstootjes tussen voor- en tegenstanders (en de daaropvolgende gevolgen binnen de menigte)? Nee, dat is het niet. En dus mag de politie prima optreden namens de burgemeester
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')