Mensen die volgens de politie de openbare orde verstoorden zijn ook gearresteerd. 90 stuks, verdeeld over alle partijen als ik de NOS mag geloven. Extreem rechts was zelf ook vertegenwoordigd, maar daar hoor ik de politie dus niet over spreken. Dat maakte ze blijkbaar niet nerveus of het demonstratieverbod diende slechts alleen tegenstanders van het evenement te weren.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:45 schreef sp3c het volgende:
zag je ook gewoon op de beelden van die arrestaties natuurlijk
het was gewoon een demonstratie, 1 waar ze specifiek geen toestemming voor hadden ... dan gaat dat gewoon niet door en als er dan figuren op komen dagen die een aantal uiterlijke kenmerken bezit van de klagers dan moet de politie daar gewoon wat mee doen
quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het gaat dus niet om het woordje zelf
Nee, ik reageerde op TS die zei " ongelukkig gekozen woorden". Maar verder geef ik je gelijk, zie hier:quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het gaat niet om het naampje maar om de schijn dat er wordt geprofileerd op basis van die uiterlijke negroïde/linkse kenmerken. Oftewel: "ah een neger (of links persoon), die hoort hier niet thuis, oppakken"... die schijn, dat is het discussiepunt. Niet het gebruik van de termen zelf.
quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:33 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Deze conclusie achteraf mag dan misschien wel terecht zijn (weet ik niet doe ik ook geen uitspraak over).
Maar om vooraf aan te nemen dat de overwegend "negroïde en links-georiënteerde" mensen daar zijn om te demonstreren is absoluut absurd.
Tja, er is wat dat betreft natuurlijk niks denigrerends aan 'k*tmarokkaan', 'dobberneger' of 'rifaap'. Of reageer je daar ook zo gebeten op?quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:38 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Mij irriteren vooral de boze blanke mannetjes als jij (ja, echt. je komt heel boos over in alle topics waarin je post) die anderen denigrerend voor boze blanke mannetjes uitmaken.
Je verandert van onderwerp. Slechte framepoging, trouwens. Je kunt het ook gewoon niet laten om iedereen die niet jouw mening onderschrijft meteen - zij het indirect - voor racist uit te maken, he?quote:Op maandag 17 augustus 2015 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tja, er is wat dat betreft natuurlijk niks denigrerends aan 'k*tmarokkaan', 'dobberneger' of 'rifaap'. Of reageer je daar ook zo gebeten op?
Matig. Maar ik ga wel 'volgen' inderdaad, even kijken in hoeverre en vooral waar je semi-jolige reacties ons mogen verheffen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 22:49 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je verandert van onderwerp. Slechte framepoging, trouwens. Je kunt het ook gewoon niet laten om iedereen die niet jouw mening onderschrijft meteen - zij het indirect - voor racist uit te maken, he?
Kerel, als er morgen een topic over files is begin je nog over je stokpaardje. Je bent gewoon net zo obsessief als de types die je aanvalt, Zoniet erger.. zet je eigen posts van de laatste week eens op een rijtje. Gewoon voor de gein. Als je een interessanter type was had ik het voor je gedaan.
Boze blankman is een term die voor jou is uitgevonden, echt. Blijkt trouwens ook gewoon uit je antwoord.
Zo, zo. Je gaat volgen. Doe geen moeite, je vindt me zo. Gewoon drie keer 'boze blankman' roepen en ik verschijn als vanzelf om je in de zeik te zetten. Tenzij diep in de nacht. Dan lees ik het de volgende ochtend wel. Nou, houdoe he. Zo zeggen ze dat toch bij jullie?quote:Op maandag 17 augustus 2015 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Matig. Maar ik ga wel 'volgen' inderdaad, even kijken in hoeverre en vooral waar je semi-jolige reacties ons mogen verheffen.
Je vindt jezelf al heel wat, dus er zullen er nog genoeg volgen.
Je verwart me met iemand die het iets kan schelen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 23:05 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Zo, zo. Je gaat volgen. Doe geen moeite, je vindt me zo. Gewoon drie keer 'boze blankman' roepen en ik verschijn als vanzelf om je in de zeik te zetten. Tenzij diep in de nacht. Dan lees ik het de volgende ochtend wel. Nou, houdoe he. Zo zeggen ze dat toch bij jullie?
De conclusie dat het negroïde uiterlijk van de mensen de politie een onrustig gevoel gaf is dan ook onjuist en zeer tendentieus..quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:56 schreef sp3c het volgende:
maar dat staat er toch niet??
er staat dat ze de situatie zorgwekkend vonden, argumenten daarvoor zijn:
[..]
lijkt mij een redelijk verhaal tbh
Had de rechter hen een gebiedsverbod opgelegd?quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:15 schreef sp3c het volgende:
dus gingen ze toch maar naar het punt waar ze precies niet mochten staan
Er was een demonstratieverbod.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 08:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Had de rechter hen een gebiedsverbod opgelegd?
Dat bepaalt niet waar je mag zijn en waar niet.quote:
Was toch de werkelijkheid die dag? Stelletje negroïde demonstranten stonden daar toch voor onrust te zorgen met hun gedrag?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 00:13 schreef madam-april het volgende:
[..]
De conclusie dat het negroïde uiterlijk van de mensen de politie een onrustig gevoel gaf is dan ook onjuist en zeer tendentieus..
nee dat was nergens voor nodig natuurlijk, als ze gewoon met hun kratje parbobier toevallig daar terecht waren gekomen dan had niemand er wat van gezegdquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 08:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Had de rechter hen een gebiedsverbod opgelegd?
En daarom zijn ze lekker opgepakt!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat was nergens voor nodig natuurlijk, als ze gewoon met hun kratje parbobier toevallig daar terecht waren gekomen dan had niemand er wat van gezegd
ze mochten er echter niet demonstreren maar dat deden ze toch
Zelfs indien dit een vergadering zou zijn in de zin van de Wet Openbare Manifestaties dan nog mag je dat niet zomaar beeindigen. Een betoging lijkt het me in ieder geval niet, daar ze juist aan het zwijgen waren, of is hun huidskleur al een statement? Er was genoeg politie en er waren geen wanordelijkheden, dus dan was een inperking van de grondwettelijke vrijheden niet gerechtvaardigd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat was nergens voor nodig natuurlijk, als ze gewoon met hun kratje parbobier toevallig daar terecht waren gekomen dan had niemand er wat van gezegd
ze mochten er echter niet demonstreren maar dat deden ze toch
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |