abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:08:42 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_155328232
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Was toch de werkelijkheid die dag? Stelletje negroïde demonstranten stonden daar toch voor onrust te zorgen met hun gedrag?
Maar he, is niet policor natuurlijk om het bij naam te noemen, dus is het hele onderzoek onjuist :')

Zodra mensen gaan lopen muiten over de vorm, wet je inhoudelijk gelijk hebt.
Ik vraag me toch af: wie of wat is die policor? Die allesverstikkende leviathan die kennelijk overal en altijd aanwezig is?

Namen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_155328360
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:34 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Klopt uiteraard, politie zal alleen mogen optreden in het kader van de openbare orde. Burgemeester heeft gelegenheid gegeven om te demonstreren op een andere plek. Rest de vraag: was er hier reden om te vrezen voor wanordelijkheden?

Ik denk zelf dat die vrees wel gegrond was. Een heftig maatschappelijk debat, hoog oplopende emoties aan beide kanten, vele bedreigingen in aanloop naar het evenement in combinatie met een grote menigte.

Is het dan vergezocht om te vrezen voor opstootjes tussen voor- en tegenstanders (en de daaropvolgende gevolgen binnen de menigte)? Nee, dat is het niet. En dus mag de politie prima optreden namens de burgemeester
Dit mag de politie allemaal wel doen, zolang ze maar geen zwarte personen aanhouden, want racisme. :')
pi_155328404
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar wat is er nu zo racistisch aan de beschrijving van het handelen van de agenten in dat proces-verbaal?
Helemaal niks, maar met een beetje fantasie kun je overal wel iets racistisch in vinden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:46:14 #279
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_155333055
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dit mag de politie allemaal wel doen, zolang ze maar geen zwarte personen aanhouden, want racisme. :')
Nu loop je natuurlijk de boel behoorlijk te verdraaien.

Het is een probleem op het moment dat men negroïde mensen aanhoudt PUUR op basis van het feit dat men vanwege hun afkomst vermoed dat ze tegen daar problemen komen veroorzaken.

Er is een verschil tussen geen mensen mogen aanhouden op basis van etnische profilering en mensen aanhouden op basis van een redelijke verdenking.

In dit geval hadden de mensen ook bepaalde shirtjes met tekst aan, dat het ze aanvankelijk puur op basis van hun negroïde uiterlijk zijn aangehouden is hierdoor minder aannemelijk. Feit blijft, wanneer dit wel het geval zou zijn, dan kan is dit wel degelijk fout en heeft het, nogmaals, geen zak te maken met geen negroïde mensen mogen oppakken. Ik snap niet hoe je de boel zo probeert te verdraaien.
Krekker is de bom!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:07:55 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155333764
maar er is geen sprake van dat mensen zijn opgepakt om hun negroide uiterlijk

er werd enkel gesteld dat er tussen de politie en de pers een troepje links georienteerde mensen begon te verzamelen met tshirts met goede teksten, waaronder ook meerdere negers, die er duidelijk niet waren om sinterklaas te vieren en dat men zich daardoor met het oog op de vele aanwezige gezinnetjes zich een beetje zorgen begonnen te maken over de situatie

die mensen zijn aangesproken maar ze wilden geen antwoord geven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_155334327
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 19:46 schreef KreKkeR het volgende:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Lees de rest van mijn posts even. Dan snap je dat de post die je hier quote sarcastisch bedoeld is. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:07 schreef sp3c het volgende:

er werd enkel gesteld dat er tussen de politie en de pers een troepje links georienteerde mensen begon te verzamelen met tshirts met goede teksten, waaronder ook meerdere negers, die er duidelijk niet waren om sinterklaas te vieren en dat men zich daardoor met het oog op de vele aanwezige gezinnetjes zich een beetje zorgen begonnen te maken over de situatie

En dit.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2015 20:26:35 ]
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:13:34 #282
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_155338536
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:07 schreef sp3c het volgende:

Ik meen me te herinneren dat de issue juist was dat de uitspraak van de agent enigszins de schijn zou kunnen wekken dat de mensen hoofdzakelijk waren geprofileerd op hun negroïde en/of linkse uiterlijk.

Alleen de zin:
"Sommige van hun hadden grote rugzakken en andere droegen t-shirts met teksten tegen racisme."

Doet vermoeden dat het dus toch niet alleen het negroïde en/of linkse uiterlijk was. Het is dus zoals TS gezien de toevoeging v/d laatste zin puur een kwestie van een eerdere zin die wat ongelukkig geformuleerd was. Niet omdat je, zoals sommigen in dit topic beweren, 'niet het beestje bij de naam mag noemen', of omdat je termen als neger of negroïde niet zou mogen gebruiken. Maar puur omdat het zonder toevoeging van dat laatste stuk over die t-shirts en de context zou kunnen wijzen op etnische en politiek georiënteerde profilering.

En ook met toevoeging van dat laatste stuk over die T-shirts is het natuurlijk nog maar de vraag wat daadwerkelijk doorslaggevend is geweest. Misschien zag men de T-shirts pas nadat men de mensen aansprak vanwege hun negroïde uiterlijk... Dat riekt ook al naar etnische profileren. Maar goed, dat is pure speculatie dus verder vrij niet zo heel zinvol.
Krekker is de bom!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:24:14 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155338969
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 22:13 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat de issue juist was dat de uitspraak van de agent enigszins de schijn zou kunnen wekken dat de mensen hoofdzakelijk waren geprofileerd op hun negroïde en/of linkse uiterlijk.

Alleen de zin:
"Sommige van hun hadden grote rugzakken en andere droegen t-shirts met teksten tegen racisme."

Doet vermoeden dat het dus toch niet alleen het negroïde en/of linkse uiterlijk was. Het is dus zoals TS gezien de toevoeging v/d laatste zin puur een kwestie van een eerdere zin die wat ongelukkig geformuleerd was. Niet omdat je, zoals sommigen in dit topic beweren, 'niet het beestje bij de naam mag noemen', of omdat je termen als neger of negroïde niet zou mogen gebruiken. Maar puur omdat het zonder toevoeging van dat laatste stuk over die t-shirts en de context zou kunnen wijzen op etnische en politiek georiënteerde profilering.

En ook met toevoeging van dat laatste stuk over die T-shirts is het natuurlijk nog maar de vraag wat daadwerkelijk doorslaggevend is geweest. Misschien zag men de T-shirts pas nadat men de mensen aansprak vanwege hun negroïde uiterlijk... Dat riekt ook al naar etnische profileren. Maar goed, dat is pure speculatie dus verder vrij niet zo heel zinvol.
de politie geeft alleen aan wat er op dat moment gebeurde

er liepen rare hippies tussen de gezinnen en negers met rugzakken en rare tshirts verzamelden zich tussen de pers en de politie voor het podium en dat vond men een zorgwekkende situatie

meer niet

het profileren komt van het NRC
pi_155339165
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik vraag me toch af: wie of wat is die policor? Die allesverstikkende leviathan die kennelijk overal en altijd aanwezig is?

Namen?
Dat weet je best, dus niet zo'n suggestieve vraag stellen. Voegt werkelijk helemaal niets toe in de discussie, moeimaker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:43:23 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155339667
dat hele policor gezeur heeft sowieso nooit ergens iets toegevoegd dus wat dat betreft kan het uitstapje wel wat mij betreft
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:48:09 #286
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_155339785
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Inderdaad. Was gewoon de waarheid en sfeer van dat moment. Niks mis mee.

Hoe moet je het anders noemen? Blank is toch ook gewoon blank? Negroïde is gewoon keurig verwoord. Maar de selectief verongelijkte policor moeten er weer zout op leggen.
het gaat niet om de term. Het gaat erom dat puur het kleurtje bepaalde dat de politie ingreep.
Dat is zeg maar de definitie van discriminatie, op een eigenschap een groep anders benaderen.

Overigens ligt ik alleen toe. Ik durf hier niet echt een oordeel over te vormen.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_155339903
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 22:48 schreef Angst het volgende:

[..]

het gaat niet om de term. Het gaat erom dat puur het kleurtje bepaalde dat de politie ingreep.
Dat is zeg maar de definitie van discriminatie, op een eigenschap een groep anders benaderen.

Overigens ligt ik alleen toe. Ik durf hier niet echt een oordeel over te vormen.
Wat hadden ze dan moeten zeggen? Niets meer dan waarheid. Die groep was hoofdzakelijk van 'negroïde uiterlijk'. Surinamers, Antilianen, Caraïbers, weet ik veel wat had de lading niet gedekt. 'Negroïde uiterlijk' is de goede benaming. 'Donkere medemens'? Jamaar dat is 'donker'...
Je slaat door.

En nee, het is geen discriminatie. Hoe jij het ziet is racisme, jij denkt namelijk dat ze op ras zijn uitgekozen om lekker te gaan tegenrellen. Waarom waren die gasten daar ook alweer?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:56:02 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155340019
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 22:48 schreef Angst het volgende:

[..]

volgens de quote van de politie uit het proces verbaal was het dus niet puur het kleurtje dat bepaalde of de politie ingreep

het kleurtje had er volgens de tekst uberhaupt niets mee te maken, das gewoon een beknopte omschrijving van de mannen die tussen politie, podium en pers in gingen staan
pi_155340136
Zucht

Heb je geen vrolijke nieuws J0kkebr0k :P
pi_155347789
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dan lees je niet goed

ik stel dat als je verboden is om te demonstreren dat je dan niet mag demonstreren
Zo ligt het dus niet. We hebben jaren gehad dat burgermeesters extreem-rechts naar het industrieterrein dirigeerde. Dat mocht niet en dat mag niet. Er gebeurt nog steeds veel dat niet mag, maar vaak worden de zaken tegen de verdachten geseponeerd en ontrekt het politie-optreden zich verder ook aan rechterlijke controle.

quote:
maar als je op dit toontje overschakelt gaat dan weet ik al hoe laat is ... ik snap niet dat mensen deze discussie niet gewoon als normale volwassenen kunnen voeren maar deze kleuterschool pas ik echt voor, je kunt gewoon lezen wat ik zeg en daar gewoon als een grote jongen op reageren en anders zoek je het maar uit
Toontje? Waar heb je het over? Je doet gewoon een aantal aannames die voorbij gaan aan de nuanceringen van het recht van burgermeesters om plekken aan te wijzen voor demonstraties en het recht van de politie om tegen meningsuitingen elders op te treden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator woensdag 19 augustus 2015 @ 15:19:20 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155354116
Dat zure belerende toontje dat je altijd opzet als je niet snel genoeg je zin krijgt ... dan ga je mensen woorden in de mond leggen enzo, heel irritant en heel kinderachtig

Ik heb niets tegen de vrijheid van meningsuiting, die conclusie kun je uit geen enkele post van mij trekken, sterker nog ik heb altijd het recht van deze antipiet malloten om er tegen te zijn verdedigd en als jij het dan toch nodig vind om iets anders te suggereren dan ben je gewoon een kleuter en zijn je argumenten blijkbaar niet goed genoeg

Prima, reageer ik niet meer op je

als je weer normaal kunt doen hoor ik het wel :')
pi_155356162
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:19 schreef sp3c het volgende:
Dat zure belerende toontje dat je altijd opzet als je niet snel genoeg je zin krijgt ... dan ga je mensen woorden in de mond leggen enzo, heel irritant en heel kinderachtig
Zo, daar komen even wat oude opgekropte frustraties boven.
quote:
Ik heb niets tegen de vrijheid van meningsuiting, die conclusie kun je uit geen enkele post van mij trekken, sterker nog ik heb altijd het recht van deze antipiet malloten om er tegen te zijn verdedigd en als jij het dan toch nodig vind om iets anders te suggereren dan ben je gewoon een kleuter en zijn je argumenten blijkbaar niet goed genoeg
Dat is juist het punt he, als je iets met de vrijheid van meningsuiting hebt dan moet je er af en toe eens wat last van hebben, met er niets tegen hebben ben je er niet.

quote:
Prima, reageer ik niet meer op je
Ik zal het niet erg missen.
quote:
als je weer normaal kunt doen hoor ik het wel :')
Van mij zul je niks horen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155420233
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[..]

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-negroide-uiterlijk/

Sorry, maar als ik dit zo lees in de wetenschap dat er vooraf spanningen waren en dat er signalen waren dat er anti -en pro Zwarte Pieten aanhangers zouden verschijnen, kan ik me deze uitspraken best voorstellen. Misschien wat ongelukkig geformuleerd, maar laten we daar nou niet teveel heisa over maken zeg.
Die journalist had wat meer mogen moeten doorvragen. Wat houdt "mishandeling" in? Dat kan je voor iets serieus gebruiken en voor iets banaals, bijvoorbeeld dat de verdachte nadat hij al dan niet onterecht werd gearresteerd bij het verzet duwde of iets dergelijks. Verzet tegen arrestatie en vluchten zou nooit strafbaar mogen zijn, alles wat hieruit voortvloeit binnen het redelijke ook niet. Hell, als een politie-agent achter iemand aan zit waartegen aanhoudingsvuur gebruikt mag worden dan vind ik het zelfs prima als de verdachte de agent schiet voordat de agent hem kan schieten, een mens mag zichzelf verdedigen. Zie maar dat je agenten capabel genoeg zijn dat ze op een normale manier iemand kunnen aanhouden zonder te schieten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:15:35 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155420889
Hij heeft uberhaupt niets gevraagd toch?

Alleen het proces verbaal heel slecht geinterpreteerd
pi_155425822
Kno'ledge Cesare :')

Jesus...
pi_155436259
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:35 schreef Maharajah het volgende:
Kno'ledge Cesare :')

Jesus...
Doet me aan die aap van Planet of de apes denken :') .
Al was die waarschijnlijk wijzer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')