Ik zou nu Denemarken schrappen op 2.quote:Scandinavische landen: 1. Noorwegen, 2. Denemarken, 3. Finland, 4. Zweden...
5. Nieuw-Zeeland.
6. Australië.
Dat heeft veel met het politieke klimaat te maken, lijkt me, waar je het liefste zou willen wonen, of denk je van niet?quote:
Is dat zo verziekt dan?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:26 schreef Fok-it het volgende:
Waarom zou je nu op dit moment in een verziekt land als Zweden willen wonen?
Ze zijn compleet doorgeslagen in genderisme om maar een voorbeeld te noemenquote:
Ja, okee, in politiek-correctisme dus?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ze zijn compleet doorgeslagen in genderisme om maar een voorbeeld te noemen
Chili? Why?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:27 schreef Kowloon het volgende:
Scandinavië lijkt mij zo koud.Mijn top 5 ziet er zo uit op dit moment:
1. Chili
2. Amerikaanse Westkust
3. Nederland
4. China
5. Portugal
Een van de beste surflanden ter wereld, lekkere keuken, ruige natuur en economisch hebben ze alles goed op de rails. Dat zijn overigens, afgezien van dat laatste, ook dingen waar ik bij Portugal aan denk.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:30 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Chili? Why?
Portugal zeker +1 trouwens.
Ah ja. Klopt. Heb zelf in Portugal gewoond. Prachtig land wmb.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een van de beste surflanden ter wereld, lekkere keuken, ruige natuur en economisch hebben ze alles goed op de rails. Dat zijn overigens, afgezien van dat laatste, ook dingen waar ik bij Portugal aan denk.
Daar merk je toch niks van als je in blokhut achter de open haard zit terwijl buiten de sneeuw een meter hoog ligt?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:26 schreef Fok-it het volgende:
Waarom zou je nu op dit moment in een verziekt land als Zweden willen wonen?
Aha, aan de kust of in het binnenland?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:35 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ah ja. Klopt. Heb zelf in Portugal gewoond. Prachtig land wmb.
True.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daar merk je toch niks van als je in blokhut achter de open haard zit terwijl buiten de sneeuw een meter hoog ligt?
Canada dan maar? Lijkt mij wel redelijk vergelijkbaar, maar anders qua politiek.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
True.
Al kan het alsnog een principe kwestie zijn
Canada lijkt me prima land om te wonen ja.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Canada dan maar? Lijkt mij wel redelijk vergelijkbaar, maar anders qua politiek.
Lissabon. Dicht aan de kust dus. Veel surfers.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Aha, aan de kust of in het binnenland?
Tof. Lissabon is echt een mooie stad vind ik. Zelf ook gesurft?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:44 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Lissabon. Dicht aan de kust dus. Veel surfers.
Prachtige stad inderdaad. Mooi 'vervallen'.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Tof. Lissabon is echt een mooie stad vind ik. Zelf ook gesurft?
Ik heb er over getwijfeld. Stond zelfs even in dubio.quote:
Er is nu al een tijdje een groep users bezig om berichten van de Zweedse geenstijl equivalenten te halen en die in NWS te posten. Althans dat idee heb ik een beetje.quote:
Herten slachten en hout sprokkelen?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 08:45 schreef xpompompomx het volgende:
Het liefste ergens achteraf met een het liefste ook nog een beetje een onvriendelijk klimaat zodat ik fijn 24/7 de jonge woudloper moet uithangen.
Je kun dat combineren door op een van de Waddeneilanden te gaan wonen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 08:00 schreef Hexagon het volgende:
Als sterveling zou ik het liefst gewoon in NL blijven. Mocht ik ooit schatrijk worden moet ik nog uitzoeken welke paradijselijke eilandengroep het beste is.
De Wadden zijn me nogal een paradijselijke eilandengroep inderdaadquote:Op vrijdag 24 juli 2015 08:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je kun dat combineren door op een van de Waddeneilanden te gaan wonen.
Het Micronesië van het Noorden.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De Wadden zijn me nogal een paradijselijke eilandengroep inderdaad
Vlees uit blikquote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En als dat onvoldoende lukt zijn er dan hulplijnen beschikbaar?
Daarom staat Patagonië ook in mijn lijstjequote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:08 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zuid-Chili is overigens ook wel ruig, schijnt nauwelijks begaanbaar en bewoond te zijn.
Ah, ik dacht altijd dat dat alleen Argentinië betrof.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom staat Patagonië ook in mijn lijstjeIs ook een dure vakantiebestemming helaas
![]()
Lapland ligt ook niet in Zweden alleen hequote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ah, ik dacht altijd dat dat alleen Argentinië betrof.
De Veluwe ligt anders wel alleen in Gelderland.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lapland ligt ook niet in Zweden alleen he
Daar kan ik ook niks aan doen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De Veluwe ligt anders wel alleen in Gelderland.
Ook echt leven? Mij lijkt me dat niets. Schaamtecultuur, heel veel werken, een beetje een "neon loneliness" gevoel krijg ik erbij.quote:
Ja leven.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ook echt leven? Mij lijkt me dat niets. Schaamtecultuur, heel veel werken, een beetje een "neon loneliness" gevoel krijg ik erbij.
Zolang er dingen als geloof zijn niet nee. Geloof zorgt voor onrespectvol gedrag naar anderen toe.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik zou het niet weten. Een land waar mensen elkaar respecteren en elkaar nergens toe dwingen. Volgens mij bestaat dat land nog niet.
Nonsens. Ik merk dagelijks immers het tegenovergestelde. Maar goed. Geloof is inmiddels wel een lekker gemakkelijk en klassiek paradepaardje als je ergens tegenaan wil trappen natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:34 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Zolang er dingen als geloof zijn niet nee. Geloof zorgt voor onrespectvol gedrag naar anderen toe.
Het tegenovergestelde komt ook door geloofquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Nonsens. Ik merk dagelijks immers het tegenovergestelde. Maar goed. Geloof is inmiddels wel een lekker gemakkelijk en klassiek paradepaardje als je ergens tegenaan wil trappen natuurlijk.
Kortom, is niet afhankelijk van gelovig of nietquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:39 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde komt ook door geloof
Het blijft wel een feit dat een grote groep gelovigen anderen ziet als minderwaardig, net als een grote groot niet gelovigen dat andersom ziet.
Nee maar wel afhankelijk van geloof zelf.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Kortom, is niet afhankelijk van gelovig of niet
Noord-Korea lijkt me aan die criteria te voldoen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:45 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Nee maar wel afhankelijk van geloof zelf.
Maarja we gaan off-topic, ik zou zelf 100% liever wonen in een land dat geen gelovigen heeft of waar ze de grote minderheid zijn.
Zie niet zo in waarom de hoeveelheid gelovigen van belang is. Hier is 10% officieel niet religieus. Daar merk je op straat echter helemaal niets van.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:45 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Nee maar wel afhankelijk van geloof zelf.
Maarja we gaan off-topic, ik zou zelf 100% liever wonen in een land dat geen gelovigen heeft of waar ze de grote minderheid zijn.
Daar is de staat het geloof.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Noord-Korea lijkt me aan die criteria te voldoen.
Niet echt, daar hebben ze een ander geloof wat ze indoctrinerenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Noord-Korea lijkt me aan die criteria te voldoen.
Het christelijk geloof is nu wel ok, maar dat is een hele lange tijd wel anders geweest.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Zie niet zo in waarom de hoeveelheid gelovigen van belang is. Hier is 10% officieel niet religieus. Daar merk je op straat echter helemaal niets van.
Moslims zijn niet inherrent aan gezeik. Ook daar weer legio voorbeelden van. Kijk maar naar de moslims in bepaalde zuid-Europese landen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:55 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Niet echt, daar hebben ze een ander geloof wat ze indoctrinerenHet geloof dat de grote leider een god boven iedereen is.
[..]
Het christelijk geloof is nu wel ok, maar dat is een hele lange tijd wel anders geweest.
Homorechten, Vrouwenrechten, Slavernij, Crusades, etc.
Hoe meer moslims er gaan komen hier, hoe slechter het zal worden; kijk maar naar de UK.
Zuid-Europeanen zijn ook een stuk meer strijdlustig dan wij hierzoquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Moslims zijn niet inherrent aan gezeik. Ook daar weer legio voorbeelden van. Kijk maar naar de moslims in bepaalde zuid-Europese landen.
Ik zou Finland schrappen, als Euro-land komt het momenteel niet in aanmerkingquote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:12 schreef Ryan3 het volgende:
N.a.v. een al oud topic uit december 2001, zijn we van mening veranderd?
C&H / In welk land, naast NL, wil je 't liefst leven...
Ik had toen:
[..]
Ik zou nu Denemarken schrappen op 2.
1. Noorwegen.
2. Finland.
3. Zweden.
4. Denemarken.
5. Nieuw-Zeeland.
6. Canada.
7. IJsland.
8. Oostenrijk.
9. Zwitserland.
10. Duitsland.
Wat mij betreft is dit de nummer 10. Hoort NL niet meer bij.
Massachusettes, Maine, Vermont, New Hampshire, Washington, Oregon valt wel mee, lijkt wel wat op NL, denk ik, toch?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:21 schreef Hexagon het volgende:
Als het puur om politiek plezier ging zou ik de VS kiezen. Zoveel verkiezingen. Geen enkele verveling
Maar om allerlei andere redenen, nee
New Hampshire lijkt me zeker goed te doen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Massachusettes, Maine, Vermont, New Hampshire, Washington, Oregon valt wel mee, lijkt wel wat op NL, denk ik, toch?
Je gelooft in Breivik zijn complottheorietjes? Wat schattig.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:35 schreef Abendlandes het volgende:
Ik begrijp niet dat mensen de Scandinavische landen zo hoog waarderen. Het zijn zonder twijfel prachtige landen met een prachtige oorspronkelijke bevolking. Maar helaas zijn deze landen de kweekvijver van het cultureelmarxisme. Resultaten daarvan zijn goed merkbaar, Zweden heeft (qua verhouding) de meeste verkrachtingen ter wereld, bepaalde wijken zijn ontoegankelijk geworden, straatbendes, sluiting van scholen etc etc
Ik zal het liefst in Japan wonen. Japaners zijn nette, eervolle, beleefde mensen. Er zijn geen moslims of andere mensen met een agressieve culturele achtergrond, er is een goede gezondheidszorg en andere voorzieningen.
Natuurlijk... Het was te verwachten dat een policor met een linkse dooddoener zou komen. Het cultureelmarxisme is niet geïntroduceerd door Breivik, maar door Spengler, lang voordat Breivik überhaupt geboren was...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je gelooft in Breivik zijn complottheorietjes? Wat schattig.
http://www.theguardian.co(...)e-to-play-the-victim
Lees de verhalen over Zweden eens, Abendlandes heeft daarin gewoon gelijk. Dat land holt enorm echt achteruit en je mag het eigenlijk niet zeggen maar vooral vanwege de vele import die de sociale dienst ruif komt leegvreten en de criminaliteit enorm laat stijgen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je gelooft in Breivik zijn complottheorietjes? Wat schattig.
http://www.theguardian.co(...)e-to-play-the-victim
De Zweedse banken kennen geen bonuscultuur.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:35 schreef Abendlandes het volgende:
Ik begrijp niet dat mensen de Scandinavische landen zo hoog waarderen. Het zijn zonder twijfel prachtige landen met een prachtige oorspronkelijke bevolking. Maar helaas zijn deze landen de kweekvijver van het cultureelmarxisme. Resultaten daarvan zijn goed merkbaar, Zweden heeft (qua verhouding) de meeste verkrachtingen ter wereld, bepaalde wijken zijn ontoegankelijk geworden, straatbendes, sluiting van scholen etc etc
Ik zal het liefst in Japan wonen. Japaners zijn nette, eervolle, beleefde mensen. Er zijn geen moslims of andere mensen met een agressieve culturele achtergrond, er is een goede gezondheidszorg en andere voorzieningen.
Je kunt moeilijk van een ander verlangen dat die zich op feiten baseert als je zelf Spengler aanhangt.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:59 schreef Abendlandes het volgende:
[..]
Natuurlijk... Het was te verwachten dat een policor met een linkse dooddoener zou komen. Het cultureelmarxisme is niet geïntroduceerd door Breivik, maar door Spengler, lang voordat Breivik überhaupt geboren was...
Probeer anders iets wat gebaseerd is op feiten...
Ik zou graag in Gent, Leuven of Antwerpen willen wonen.quote:
Ik heb nooit begrepen wat Antwerpen aantrekkelijk maakt.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:02 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik zou graag in Gent, Leuven of Antwerpen willen wonen.
Het is wat consistenter van stijl dan Brussel, wat overigens ook een fraaie stad is.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen wat Antwerpen aantrekkelijk maakt.
Als je beetje je laat-middeleeuwse geschiedenis kent, zijn dat alle drie wel steden waar je wel een keer een wandeling wilt maken, volgens mij (zelfs Zeeland en Zeeuws-Vlaanderen zijn dan leuk). De gulden sporenslag, de graaf van Vlaanderen? Beetje slenteren zoals de familie Van Rossem. Ik heb dan weer een gezin dat geen reet om geschiedenis geeft, maar als je het geluk hebt dat je familieleden dat wel leuk vinden, dan is ook Antwerpen goed te doen. Ik geef toe Gent en Brugge spreken meer tot de verbeelding.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen wat Antwerpen aantrekkelijk maakt.
Waar zeg ik dat ik Spengler aanhang? Ik zeg enkel dat hij de term 'cultureelmarxisme' heeft geïntroduceerd...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:55 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Je kunt moeilijk van een ander verlangen dat die zich op feiten baseert als je zelf Spengler aanhangt.
Is dat zo? Dat is voor de Frankfurter Schule dan?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:39 schreef Abendlandes het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik Spengler aanhang? Ik zeg enkel dat hij de term 'cultureelmarxisme' heeft geïntroduceerd...
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik zou het niet weten. Een land waar mensen elkaar respecteren en elkaar nergens toe dwingen. Volgens mij bestaat dat land nog niet.
Nederland in 1985.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
Waarom zet jij Suriname op 1 indien je minimaal 1,5 miljoen euro hebt ?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:00 schreef XL het volgende:
[..]
Ik zou Finland schrappen, als Euro-land komt het momenteel niet in aanmerking
Ik zou Zweden schrappen, omdat de immigratie problemen daar momenteel de verkeerde kant opgaan en de criminaliteit sterk stijgt.
Ik zou IJsland schrappen vanwege stijgende werkloosheid en dalende lonen.
Mijn lijst:
1. Canada (alles goed + zicht op een mooi paspoort)
2. Noorwegen
3. Zwitserland
4. Denemarken
5. Singapore
6. Australie
7. Japan
Binnen EURO-pa
1. Oostenrijk
2. Nederland/Duitsland
Zou ik financieel onafhankelijk zijn komen ook economische mindere landen op de lijst. Vermoedelijk:
1. Suriname
2. Portugal
3. USA
4. Indonesie
Daar is 1,5 miljoen euro wrs 15 miljoen surinaamse gulden?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:08 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Waarom zet jij Suriname op 1 indien je minimaal 1,5 miljoen euro hebt ?
Waarom dan Lissabon. Ik zou dan voor een of ander kust dorp gaan dat op de metro lijn naar Porto ligt. En waarom is de aanwezigheid van moslims belangrijk ?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:57 schreef Daniel11x het volgende:
Portugal Lissabon, het is helemaal tot bijna niet aangestast door Moslims ook vanwege de geschiedenis ervan en Brazilianen en Portugezen zijn gewoon cool!
2. Brasil
3. Italy
ze hebben nu de surinaamse dollar. de surinaamse gulden is aan hyperinflatie ten onder gegaan, is minder waard dan pleepapier.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar is 1,5 miljoen euro wrs 15 miljoen surinaamse gulden?
Ja, de herinneringen aan de tijd dat je 8 was, die zijn meestal redelijk okee, als je uit een stabiel gezin komt.quote:
Dan zou ik wel een paar jaartjes wachten want op het moment gaat het niet best hier, dankzij onze fijne presidente en haar grijpgrage vrienden.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:57 schreef Daniel11x het volgende:
Portugal Lissabon, het is helemaal tot bijna niet aangestast door Moslims ook vanwege de geschiedenis ervan en Brazilianen en Portugezen zijn gewoon cool!
2. Brasil
3. Italy
Grote tegenstelling arm-rijk.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:17 schreef arjan1112 het volgende:
Ja als je over de economie gaat beginnen is er maar 1 land mogelijk, en dat is de Verenigde Staten.
Alle andere landen die genoemd zijn door anderen zijn wel perfect? Of heb je dat niet gevraagd?quote:
Voor mij is dat thuiskomen. Het is land van mijn voorouders en ik voel me daar heel goed en ben daar heel gelukkig. Dat is het allerbelangrijkste. En ja, dan maar minder luxe..maar daat weegt niet op tegen het geluksgevoel dat ik daar ervaar.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:19 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Ga eens de pluspunten van Marokko uitleggen dan.
Momenteel minder, maar ben er vaak ja. Maar dat staat los van jouw vraag. Alsof je anderen die vraag ook stelde.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:20 schreef arjan1112 het volgende:
Je woont toch 8 maanden per jaar al daar ?
Ai, Ik heb het inderdaad gehoord van Brazilië, maar dingen komen en dingen kunnen ook gaan.. Het is wel een mooi en groot land!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:16 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Dan zou ik wel een paar jaartjes wachten want op het moment gaat het niet best hier, dankzij onze fijne presidente en haar grijpgrage vrienden.
Nou. okequote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Momenteel minder, maar ben er vaak ja. Maar dat staat los van jouw vraag. Alsof je anderen die vraag ook stelde.
Ja oke. alles meewegend schijnen Zwitserland en Oostenrijk het op allerlei punten toch erg goed te doen.quote:
De achtergestelde vraag is natuurlijk: waar is het objectief gesproken voor een gemiddeld mensen eigenlijk het beste wonen op deze planeet. Wie hebben de zaakjes het best voor elkaar, als het ware.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Alle andere landen die genoemd zijn door anderen zijn wel perfect? Of heb je dat niet gevraagd?
Wat doet het ertoe of het land perfect is? De vraag is waar je zou willen wonen.
Dat klopt en ik woon er dan ook al zeer veel jaren met groot plezier.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:21 schreef Daniel11x het volgende:
[..]
Ai, Ik heb het inderdaad gehoord van Brazilië, maar dingen komen en dingen kunnen ook gaan.. Het is wel een mooi en groot land!
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:25 schreef highender het volgende:
1) Cyprus, omdat het makkelijk emigreren is en het (fiscale) klimaat vooralsnog uitstekend is.
2) Uruguay, Zuid-Amerika bevalt sowieso uitstekend voor wat betreft de sfeer, specifiek Uruguay vanwege het liberale drugsbeleid, de uitstekende steaks, en de mooie Argentijnse vrouwen die daar op vakantie gaan.
3) Mauritius, Bahama's, Kaaimaneilanden of vergelijkbaar, ik hou van het tropische en fiscale klimaat.
4). Botswana, Namibië of een ander Zuid-Afrikaans land vanwege de natuur, eigen logde of zo...
Betaal je op Cyprus na de crisis werkelijk minder belasting als in Nederland?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:25 schreef highender het volgende:
1) Cyprus, omdat het makkelijk emigreren is en het (fiscale) klimaat vooralsnog uitstekend is.
2) Uruguay, Zuid-Amerika bevalt sowieso uitstekend voor wat betreft de sfeer, specifiek Uruguay vanwege het liberale drugsbeleid, de uitstekende steaks, en de mooie Argentijnse vrouwen die daar op vakantie gaan.
3) Mauritius, Bahama's, Kaaimaneilanden of vergelijkbaar, ik hou van het tropische en fiscale klimaat.
4). Botswana, Namibië of een ander Zuid-Afrikaans land vanwege de natuur, eigen logde of zo...
Dus eigenlijk gewoon Argentinie met marihuana.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:25 schreef highender het volgende:
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:38 schreef arjan1112 het volgende:
1 Nederland
2 Duitsland
3 Belgie
4 Luxemburg
5 Oostenrijk
6 ergens in Afrika
7 Laos ofzo
Cuba niet meer.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:30 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zie Chili, China, de Emiraten, Singapore, Maleisië en Hong Kong zoal voorbij komen door de usual suspects.
Laat ik dan eens een lijstje gaan maken met Noord-Korea en Cuba
1. De eerste 20k zijn nog steeds belastingvrij.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:27 schreef arjan1112 het volgende:
Betaal je op Cyprus na de crisis werkelijk minder belasting als in Nederland?
Waarom Uraguay en niet Peru ofzo
3. onbetaalbaar
4. zijn mensen van het noord europese ras daar welkom ?
Klopt.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:27 schreef qwerty_x het volgende:
Dus eigenlijk gewoon Argentinie met marihuana.
Homo's veel ook hè. Weet ik toevallig uit Brideshead Revisited (van Evelyn Waugh). In de 19de eeuw gingen al die homo's uit Engeland, en kennelijk waren er daar veel van, lekker naar Marokko. Was het Thailand van de 19de tot begin 20ste eeuw, voor rijke homo's. Casablanca ook.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:21 schreef arjan1112 het volgende:
Tanger
Schijnt magisch te zijn. Daarom was / is het ook zo populair bij hippies
1) ISquote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:32 schreef arjan1112 het volgende:
enkel noord korea volgens mij ... of ben ik een of ander vaag land vergeten.
Zelfs albanie schijnt tegenwoordig de vrije markt aan te hangen.
Artsen worden geroemd daar idd. En de auto-monteurs zijn wizzards. De sigarendraaiers zijn meer dan superb. En echt een mooi deuntje muziek kunnen ze daar ook maken.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:45 schreef robin007bond het volgende:
Nu de relatie tussen de VS en Cuba beter is (en mits Cuba veel aan mensenrechten zou verbeteren) zou het daar misschien nog best fijn vertoeven zijn. Ook best goede gezondheidszorg.
Het is wel kut hoor.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 00:27 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Dat is het enige negatieve van ze.
Kom op man. Ik denk toch wel dat we een andere mentaliteit tov dieren moeten vinden.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 00:28 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Niks mis met griend vlees. Ga anders hier eens in het slachthuis kijken
De kut dit. Ik zie dat toch als een soort hondjes, die wel van water houden.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 00:30 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Het is vast goedkoper dan vlees te importeren.
Oke, gehondoleerd dan!quote:Op zaterdag 25 juli 2015 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kom op man. Ik denk toch wel dat we een andere mentaliteit tov dieren moeten vinden.
Kijk naar mijn avatar, ons hondje, gestorven verleden jaar oktober.
Zie verder dit topic:quote:Op zaterdag 25 juli 2015 00:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De kut dit. Ik zie dat toch als een soort hondjes, die wel van water houden.
Ja, daar word je emotioneel van.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 00:33 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Zie verder dit topic:
NWS / 250 grienden afgeslacht bij Faeröereilanden
Dat is het zwakke punt idd, heb je gelijk in hoor. Er is ook sprake van hypocrisie, geef ik toe.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 00:34 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dan moet jij het zwaar hebben als je langs de vlees afdeling van de supermarkt loopt.
Voor mij is het omdat dat het land is waar ik me thuis voel en mijn roots hebben liggen. Dat is niet objectief. Objectieve reden dat ik kan verzinnen is dat het voor velen het beste is om in het land van herkomst te wonen in verband met identiteitscrisis en allerlei andere zaken.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De achtergestelde vraag is natuurlijk: waar is het objectief gesproken voor een gemiddeld mensen eigenlijk het beste wonen op deze planeet. Wie hebben de zaakjes het best voor elkaar, als het ware.
Natuurlijk komen er dan ook subjectievere zaken om de hoek kijken, zoals taal, cultuur, klimaat of de manier zoals mensen met elkaar omgaan gemiddeld gesproken. Kijk als je eigen kribbe in de Maghreb lag, of die van je ouders, en je woont hier, misschien wordt je dan een uitvergrote liefde voor je eigen land aangepraat, wat te begrijpen valt. Ik bedoel, de liefde voor het eigen land wordt een ieder aangeboren. Echter onuitgesproken probeert dit topic dus daaroverheen te springen. Wat heeft een mens nodig, in welke landen wordt daarin objectief gesproken het beste voorzien. Zoiets.
Maar goed, voor jou Marokko dus, en dan ben ik benieuwd waarom objectief gesproken Marokko beter scoort voor jou dan om een zijstraat te noemen Noorwegen, dat erg veel genoemd wordt....
Ja, okee, ik kan me die identiteitscrisis van iemand die niet uit het westen afkomstig is tov het westen best voorstellen. Edoch dan word je toch uitgenodigd om daaroverheen te springen, verder te kijken. Waar heeft die gekke apensoort die heeft leren praten, schrijven en rekenen hier op deze aarde het nu eigenlijk het beste voor mekaar gekregen tav wat een gemiddeld mens als vervulling van zijn primaire en vooruit secundaire verlangens betreft wenst... We gaan dus maw verder kijken dan onze neus lang is. Is best een opgave, want als je van de islam bent, en ergens is geen islam, dan ben je al een beetje ontevreden, ook al is alles om perfect te leven aanwezig. Da's dus moeilijk. Daarom moet je een islamitisch mens (en ook Joodspersoon en christenhond/mens) vragen even afstand te doen van zijn/haar religie. Kan dat? Kan je even afstand doen van je religie? En dan nog even nadenken over de vraag in de OP, misschien?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 01:07 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Voor mij is het omdat dat het land is waar ik me thuis voel en mijn roots hebben liggen. Dat is niet objectief. Objectieve reden dat ik kan verzinnen is dat het voor velen het beste is om in het land van herkomst te wonen in verband met identiteitscrisis en allerlei andere zaken.
Waarom een islamitisch land?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 01:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
Als Marokko niet zou lukken dan wel een islamitisch land als bijvoorbeeld Oman. Voorkeur gaat uit naar een islamitisch land.
Wonen in Griekenland lijkt me ook wel wat.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 01:09 schreef 99.999 het volgende:
Van de landen rond de Mediterranee lijkt Marokko me momenteel ook niet bepaald het beroerdste om te leven. Het zou niet mijn eerste keuze zijn maar als je roots er liggen, dan snap ik het wel.
Het is niet islamitisch hè. En als je roots daar niet bij liggen, dan is Marokko wel het beste plaatsje om te wonen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 02:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wonen in Griekenland lijkt me ook wel wat.
Je kunt zeggen wat je wil, maar de politici behalen wel maximaal resultaat voor hun burgers, bij een minimale economische prestatie.
Ook dat land lijkt me te prefereren boven gezellige landen als Libië of Egyptequote:Op zaterdag 25 juli 2015 02:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je kunt zeggen wat je wil, maar de politici behalen wel maximaal resultaat voor hun burgers, bij een minimale economische prestatie.
Er is maar 1 manier om hier achter te komen, Arjan, en de sigaretten zijn er vast spotgoedkoop.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 09:50 schreef arjan1112 het volgende:
Vraag me af of het leven in Libie voor een normale burger werkelijk zo slecht is; er is nu helemaal geen overheid meer, kentekens zijn afgeschaft bv...
Je werkt je daar het rompslompus man. Net als in de VS. Ik las iemand de VS vanwege economische redenen noemen, maar daar staat tegenover dat je geen vrije tijd meer hebt. Ik moet daar niet aan denken.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 02:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar je nam geen enkel risico?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 07:44 schreef Dagonet het volgende:
Ik heb er over getwijfeld. Stond zelfs even in dubio.
Ik vond het toch te eng, dat gelach de hele tijd.quote:
Ongeveer tegelijkertijd, Oswald Spengler schreef het tweede deel van zijn 'Untergang des Abendlandes' in 1922 en de Frankfurter Schule werd in 1923 opgericht.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat is voor de Frankfurter Schule dan?
Het was een prachtig land voor de westerse bemoeienis en de zogenaamde Arabische lente.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 09:50 schreef arjan1112 het volgende:
Vraag me af of het leven in Libie voor een normale burger werkelijk zo slecht is; er is nu helemaal geen overheid meer, kentekens zijn afgeschaft bv...
Merk dat met de jaren de behoefte aan een land waarin islam staatsgodsdienst is, toeneemt. Voor mij is dit heel belangrijk.quote:
Onder Muamar ? Dat is wel bekend, maar ook dat er vrijwel niets van die positive verhalen klopt, je zou gratis onderwijs gezondheidszorg goedkope leningen voor boeren enz enz gehad hebben onder zijn leiding...quote:Op maandag 27 juli 2015 22:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het was een prachtig land voor de westerse bemoeienis en de zogenaamde Arabische lente.
Had er nichten wonen en die leefden heel goed.
Denemarken was volgens jou toch een Stalinistisch land ?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:28 schreef cempexo het volgende:
Denemarken uiteraard, 20-40% hoger inkomen dan NL, Werkloosheid thans 2.9-3.9 %
Woningen zijn 2 maal zo groot en de helft goedkoper dan in Nederland. 95% vrijstaand op eigen grond van 1000 tot 5000 m2
Hypotheek 95% en thans een Minus rente van 0,233%. Totaal rente van de laatste 5 jaar was gemiddeld 0,8% per jaar.
Menselijke beschaving is gratis. Denemarken is ongeschikt voor Nederlanders, wel geschikt voor Hollanders.
Denemarken is ongeschikt voor Nederlanders, wel geschikt voor Hollanders.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:37 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Denemarken was volgens jou toch een Stalinistisch land ?
Wat nou? Dus je betaalt je hoofdsom terug en krijgt daar geld op toe van de bank?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:28 schreef cempexo het volgende:
Denemarken uiteraard, 20-40% hoger inkomen dan NL, Werkloosheid thans 2.9-3.9 %
Woningen zijn 2 maal zo groot en de helft goedkoper dan in Nederland. 95% vrijstaand op eigen grond van 1000 tot 5000 m2
Hypotheek 95% en thans een Minus rente van 0,233%. Totaal rente van de laatste 5 jaar was gemiddeld 0,8% per jaar.
Menselijke beschaving is gratis. Denemarken is ongeschikt voor Nederlanders, wel geschikt voor Hollanders.
Een utopisch islamitisch land c.q. theocratie dan, bedoel je? Want, laten we wel zijn, voor meeste landen waar islam "staatsgodsdienst" is, geldt 1) dictatoriaal, 2) corrupt, 3) enorme kloof tussen rijk en arm, 4) mensenrechten worden met voeten getreden 5) etc. etc.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:07 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Merk dat met de jaren de behoefte aan een land waarin islam staatsgodsdienst is, toeneemt. Voor mij is dit heel belangrijk.
Want je houd niet zo van al die vrijheid hier?quote:Op maandag 27 juli 2015 22:07 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Merk dat met de jaren de behoefte aan een land waarin islam staatsgodsdienst is, toeneemt. Voor mij is dit heel belangrijk.
Hollanders zijn bereid een fortuin te betalen voor een miniwoninkje op zompige grond, met in de wijde omtrek alleen maar weilanden en sloten. Nederlanders hebben al grond om het huis en natuur in de buurt, waarom zouden die in godsnaam naar Denemarken willen..quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat nou? Dus je betaalt je hoofdsom terug en krijgt daar geld op toe van de bank?.
En wat is nou het verschil tussen Nederlanders en Hollanders dan?
Waar meer misdaad per 10.000 inwoners was dan Nederland in 2014.quote:
Dat geloof ik graag...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:41 schreef cempexo het volgende:
[..]
Denemarken is ongeschikt voor Nederlanders, wel geschikt voor Hollanders.
Dit,quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, de herinneringen aan de tijd dat je 8 was, die zijn meestal redelijk okee, als je uit een stabiel gezin komt.
Ik heb die herinnering ook aan 1970..
Wat is goed aan het super-corrupte Italië (corruption index), onderdrukkersland Hongkong, China en Letland?quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:32 schreef De_Kaas- het volgende:
Wanneer ik een ander land dan mijn favoriete land Nederland zou moeten kiezen om in te wonen, zou ik selecteren op een mix van criteria als stabiliteit, cultuur, keuken, klimaat, natuur, economische kansen en vrijheid. Minder ontwikkelde landen sluit ik niet uit; die vind ik juist interessant omdat je daar nog veel meer bij kunt dragen aan de vooruitgang en omdat er daar vaak een niet goed te beschrijven veel positievere vibe/energie is.
(1. Nederland)
1. Italië
2. Spanje
3. Hongkong
4. Brazilië
5. China
6. Duitsland
7. Zuid-Afrika
8. Frankrijk
9. Verenigde Staten
10. Griekenland
11. Tsjechië
12. Noorwegen
13. Zweden
14. Argentinië
15. Portugal
16. België
17. Letland
18. Japan
19. Turkije
20. Denemarken
Ik leidde m'n post in met mijn criteria, dus daar heb je je antwoord.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is goed aan het super-corrupte Italië (corruption index), onderdrukkersland Hongkong, China en Letland?
Hooijmaijers, Van den Nieuwenhuizen enz. kunnen altijd nog in Italië terecht.
Nederland is ondermaats in criteria 2 tot en met 5.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:42 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Ik leidde m'n post in met mijn criteria, dus daar heb je je antwoord.
En toch nummer 1 in de wiskundige functie uit mijn onderbewustzijn, waarvan mijn persoonlijke wegingen van en cijfers voor de diverse criteria u onbekend zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland is ondermaats in criteria 2 tot en met 5.
Klopt helemaalquote:
Nederlandse cultuur +1quote:
Ik heb trouwens alleen op Italië gereageerd.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is goed aan het super-corrupte Italië (corruption index), onderdrukkersland Hongkong, China en Letland?
Hooijmaijers, Van den Nieuwenhuizen enz. kunnen altijd nog in Italië terecht.
Van de Baltische staten volgens mij de rijkste en meest ontwikkelde. En dat klimaat valt nog wel iets mee daar, geloof ik.quote:Op donderdag 30 juli 2015 07:41 schreef arjan1112 het volgende:
Hoezo Estland. Dat is een arm land en het is daar koud
Mwah, bijzonder eenzijdige economie.quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:18 schreef arjan1112 het volgende:
Luxemburg is één van de weinige landen waar alles nog beter is dan in Nederland, denk ik.
Het talenonderwijs is er in ieder geval totaal klote. Wij hebben een groot Luxemburgs bouwbedrijf als klant en de communicatie met die mensen is gewoon altijd helemaal kut. Duits spreken ze amper, Engels vaak helemaal niet en hun Frans is moeilijk te verstaan omdat ze er een Luxemburgse variant van gebruiken.quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:18 schreef arjan1112 het volgende:
Luxemburg is één van de weinige landen waar alles nog beter is dan in Nederland, denk ik.
Ja, als je er op vakantie bent is het ook altijd maar weer de vraag welke taal de mensen sprekenquote:Op donderdag 30 juli 2015 10:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het talenonderwijs is er in ieder geval totaal klote. Wij hebben een groot Luxemburgs bouwbedrijf als klant en de communicatie met die mensen is gewoon altijd helemaal kut. Duits spreken ze amper, Engels vaak helemaal niet en hun Frans is moeilijk te verstaan omdat ze er een Luxemburgse variant van gebruiken.
Que financiën, sowieso.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, als je er op vakantie bent is het ook altijd maar weer de vraag welke taal de mensen spreken.
Vind zelf Nederland ook wat 'schoner'.
Deels wel, ik heb geen enkele dictatuur op mijn lijstje:quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat heeft veel met het politieke klimaat te maken, lijkt me, waar je het liefste zou willen wonen, of denk je van niet?
???quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:55 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Niet echt, daar hebben ze een ander geloof wat ze indoctrinerenHet geloof dat de grote leider een god boven iedereen is.
[..]
Het christelijk geloof is nu wel ok, maar dat is een hele lange tijd wel anders geweest.
Homorechten, Vrouwenrechten, Slavernij, Crusades, etc.
Hoe meer moslims er gaan komen hier, hoe slechter het zal worden; kijk maar naar de UK.
Ja, want in Argentinie is geen marihuana...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:27 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Dus eigenlijk gewoon Argentinie met marihuana.
Misschien waar jij woont wel, maar andere wijken heb je gewoon shariah.quote:Op donderdag 30 juli 2015 22:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
???
Ik heb de UK op 1 staan, ik woon er tegenwoordig, en waar heb je het over?
London is een van de meest relaxte steden die ik ken, echt geen problemen met Moslims hoor.
Nu ga je natuurlijk een bende Daily Mail en Sun artikelen quoten, maar geloof me, het is hier echt prima wonen
Familie (kinderen), vrienden en werk lijken me de voornaamste redenen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 17:45 schreef pfaf het volgende:
Wat houdt iedereen die Nederland niet op 1 heeft eigenlijk tegen? Ik wil het topic niet kapen, maar ben wel benieuwd.
Financiële knechting?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 17:45 schreef pfaf het volgende:
Wat houdt iedereen die Nederland niet op 1 heeft eigenlijk tegen? Ik wil het topic niet kapen, maar ben wel benieuwd.
Nou, als je financieel onafhankelijk bent dan lukt dat wel makkelijk.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zou toch juist reden moeten zijn om te vluchten naar het buitenland?
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, als je financieel onafhankelijk bent dan lukt dat wel makkelijk.
Ryan waar blijft de TOP5 van 'landen waar je het liefst wil wonen' van dit topic ?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, als je financieel onafhankelijk bent dan lukt dat wel makkelijk.
Staat toch in OP, dacht ik?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:43 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
[..]
Ryan waar blijft de TOP5 van 'landen waar je het liefst wil wonen' van dit topic ?
Nou ja, volgens mij had ik al een soort overzichtje gemaakt:quote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:47 schreef arjan1112 het volgende:
Nee dat is wat jij zelf vind. ik bedoel... een top 5 van wat iedereen in dit topic zei.
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:04 schreef Ryan3 het volgende:
Lijkt niet veel verschil te zitten tussen de lijstjes nu en de lijstjes 14 jaar geleden (in dat eerste topic uit 2001 C&H / In welk land, naast NL, wil je 't liefst leven...).
Over een langere periode zie je grosso modo dat de Noord-Europese landen hoog scoren:
1) Denemarken, Noorwegen, Zweden en Finland, eventueel IJsland.
2) Daaronder zit wrs een subcategorie zoals Nederland, Duitsland, eventueel België en Luxemburg, Oostenrijk en Zwitserland...
3) En dan krijg je vaak de categorie Engelstalige landen en staten van de VS als: Australië, Nieuw-Zeeland, Canada, in VS: Massachusettes, Maine, Vermont, New Hampshire, Rhode Island, Oregon, Washington.
4) Met buitencategorieën als Japan en Formosa bijv.
5) De beschikbaarheid in het buitenland van breedband techniek speelt ook een rol natuurlijk, en dan zit je bij de topcategorie landen goed..
Weinig genoemd worden landen die in het Latijnse taalgebied liggen. Komt dat door de taal alleen of ook de levensinstelling daar?
Dat is in het hele land. En dat lijkt me niet meer dan normaal, als mensen onderling hun zaken willen oplossen dan moet dat kunnen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 17:11 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Misschien waar jij woont wel, maar andere wijken heb je gewoon shariah.
Ook regent het te vaak in Londen
Daarnaast ken ik de Daily Mail niet eens en lees Sun niet.
Hier bijv een artikel: http://www.gatestoneinstitute.org/3555/sharia-law-london
Het heeft mij niet tegengehouden, ik ben nu in mijn nummer 1 plaatsquote:Op vrijdag 31 juli 2015 17:45 schreef pfaf het volgende:
Hoe kom jij zo in Zuid-Amerika terecht dan, net als El_Matador, ir Delft en dan iets van geologisch dingetje, mijnbouw?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het heeft mij niet tegengehouden, ik ben nu in mijn nummer 1 plaats
Mijn nummer 1 plaats is Londonquote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe kom jij zo in Zuid-Amerika terecht dan, net als El_Matador, ir Delft en dan iets van geologisch dingetje, mijnbouw?
Ik dacht dat jij in Zuid-Amerika zat joh...quote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:58 schreef Viajero het volgende:
[..]
Mijn nummer 1 plaats is London
Nummer 2 is inderdaad Buenos Aires, maar dat gaat voorlopig helaas nog niet gebeuren.
Ik kom er vrij regelmatig, maar mijn woonadres is London.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij in Zuid-Amerika zat joh...
Okee, maar ook iets van ir Delft?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik kom er vrij regelmatig, maar mijn woonadres is London.
Nee, veel vrienden in Zuid Amerika, en ik spreek vloeiend Spaans en Portugeesquote:
Ja, okee, kan, maar je ziet dus wel dat relatief weinig mensen de Latijnse talen sprekende landen op een hoge plaats hebben staan, als ze al genoemd worden. Je kunt het grosso modo echt indelen in 1) Scandinavië, 2) Benelux en Duitssprekende landen en dan 3) de betere Engelssprekende landen als hoge noteringen. Hoe komt dat, alleen taal?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, veel vrienden in Zuid Amerika, en ik spreek vloeiend Spaans en Portugees
Op een of ander manier voel ik me helemaal thuis in Buenos Aires.
Geen idee. Ik denk dat afstand ook meespeelt. Ten eerste zullen niet veel mensen in Zuid Amerika geweest zijn, en ten tweede is het nogal ver van vrienden en familie in NL. Dat speelt voor mij ook mee, vanuit London is het makkelijker even een weekend terug te gaan dan vanuit Buenos Aires...quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, kan, maar je ziet dus wel dat relatief weinig mensen de Latijnse talen sprekende landen op een hoge plaats hebben staan, als ze al genoemd worden. Je kunt het grosso modo echt indelen in 1) Scandinavië, 2) Benelux en Duitssprekende landen en dan 3) de betere Engelssprekende landen als hoge noteringen. Hoe komt dat, alleen taal?
Dat laatste speelt wrs zeker wel een rol. Ook Zuid-Amerika is natuurlijk een continent zoals Afrika in principe, stuk minder wel, maar toch. De geschiedenis is ook heel erg unheimisch voor ons. Ik heb volgens mij 35 jaar geleden een boek gelezen over de geschiedenis van Zuid-Amerika en er daarna eigenlijk nooit meer iets over gelezen... En ja, dan heb je die volkomen mislukte war on drugs van de VS nog, die natuurlijk ook diepe groeven trekt door Zuid-Amerika... Ik bedoel in IS lijken ze wat koppensnellen betreft nog een stelletje goed bedoelende amateurs bij wat de dagelijkse kost is in Mexico en Midden-Amerika...quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Geen idee. Ik denk dat afstand ook meespeelt. Ten eerste zullen niet veel mensen in Zuid Amerika geweest zijn, en ten tweede is het nogal ver van vrienden en familie in NL. Dat speelt voor mij ook mee, vanuit London is het makkelijker even een weekend terug te gaan dan vanuit Buenos Aires...
Ook zal meespelen dat je wel tegen een bepaalde dosis armoede, viezigheid, criminaliteit en ongeorganiseerdheid moet kunnen. Niet dat het zo heel erg is daar maar toch meer dan in de top 3.
Latijns Amerika komt inderdaad weinig in het nieuws, en als het in het nieuws komt is het meestal over misdaad...quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat laatste speelt wrs zeker wel een rol. Ook Zuid-Amerika is natuurlijk een continent zoals Afrika in principe, stuk minder wel, maar toch. De geschiedenis is ook heel erg unheimisch voor ons. Ik heb volgens mij 35 jaar geleden een boek gelezen over de geschiedenis van Zuid-Amerika en er daarna eigenlijk nooit meer iets over gelezen... En ja, dan heb je die volkomen mislukte war on drugs van de VS nog, die natuurlijk ook diepe groeven trekt door Zuid-Amerika... Ik bedoel in IS lijken ze wat koppensnellen betreft nog een stelletje goed bedoelende amateurs bij wat de dagelijkse kost is in Mexico en Midden-Amerika...
Dat laatste geloof ik ook best. Ik zeg al het is zonde dat die war on drugs de boel zo naar de donder heeft geholpen, denk ik. Het heeft sws best een interessante geschiedenis natuurlijk, wat ik ervan weet.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Latijns Amerika komt inderdaad weinig in het nieuws, en als het in het nieuws komt is het meestal over misdaad...
En dat is ook waar, in de westerse wereld kan je rustig een auto huren en gaan verkennen, of gewoon overal door een stad lopen, en daar moet je toch net iets meer oppassen. Maar het is maar een deel van de waarheid, en als je dat beetje kennis hebt en je spreekt de taal dan kan je daar prima leven
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
1. Groot-Brabant
2. België
3. Luxemburg
4. Engeland/Wales
Vind je Brabant nou echt zo gaaf?quote:
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vind je Brabant nou echt zo gaaf?
Ik heb altijd zoiets van Brabant is wel aardig, zouden eigenlijk geen Brabanders in moeten wonen, zelfde als Frankrijk.
De war on drugs is inderdaad verschrikkelijk, en Latijns Amerika is een van de regios die er het meest onder te lijden heeft.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat laatste geloof ik ook best. Ik zeg al het is zonde dat die war on drugs de boel zo naar de donder heeft geholpen, denk ik. Het heeft sws best een interessante geschiedenis natuurlijk, wat ik ervan weet.
Ben het volledig met je eens. Helaas is Zweden ook erg aangetast door de islam.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:59 schreef Abendlandes het volgende:
[..]
Natuurlijk... Het was te verwachten dat een policor met een linkse dooddoener zou komen. Het cultureelmarxisme is niet geïntroduceerd door Breivik, maar door Spengler, lang voordat Breivik überhaupt geboren was...
Probeer anders iets wat gebaseerd is op feiten...
Klopt helemaal. We zijn het lachertje van de wereld geworden, we zijn compleet nihilistisch geworden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:54 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Ben het volledig met je eens. Helaas is Zweden ook erg aangetast door de islam.
Spengler trouwens. Ons continent gaat helaas echt ten onder.
En wat houdt dat in, stervende?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:11 schreef Abendlandes het volgende:
[..]
Klopt helemaal. We zijn het lachertje van de wereld geworden, we zijn compleet nihilistisch geworden.
Europa is stervende.
Onzin. Nederland is niet relevant genoeg voor andere landen om erover te lachen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:11 schreef Abendlandes het volgende:
[..]
Klopt helemaal. We zijn het lachertje van de wereld geworden
Waarom zou je een van de beste ter wereld om in te wonen, precies uitlachen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:40 schreef ems. het volgende:
[..]
Onzin. Nederland is niet relevant genoeg voor andere landen om erover te lachen.
Dat moet je aan de mensen vragen die elke kans grijpen om te vertellen hoe slecht Nederland wel niet is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou je een van de beste ter wereld om in te wonen, precies uitlachen?
Het is onvermijdelijk. Decadentie heeft in het verleden altijd het einde van een beschaving ingeluid. Meer ambitieuze naties/culturen staan klaar.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:11 schreef Abendlandes het volgende:
[..]
Klopt helemaal. We zijn het lachertje van de wereld geworden, we zijn compleet nihilistisch geworden.
Europa is stervende.
Doelde met 'we' meer op Europa.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:40 schreef ems. het volgende:
[..]
Onzin. Nederland is niet relevant genoeg voor andere landen om erover te lachen.
Helaas moet ik u daarin gelijk geven. We zijn verzwakt en hebben geen principes meer.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:47 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Het is onvermijdelijk. Decadentie heeft in het verleden altijd het einde van een beschaving ingeluid. Meer ambitieuze naties/culturen staan klaar.
bouwsector? dan zou ik vermoeden dat het Lusoburguês zijn,quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het talenonderwijs is er in ieder geval totaal klote. Wij hebben een groot Luxemburgs bouwbedrijf als klant en de communicatie met die mensen is gewoon altijd helemaal kut. Duits spreken ze amper, Engels vaak helemaal niet en hun Frans is moeilijk te verstaan omdat ze er een Luxemburgse variant van gebruiken.
Als mensen zich cultureel ontwikkelen en 'het oude' niet meer willen dan is dat hun keuze .quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:11 schreef Abendlandes het volgende:
[..]
Dat Europa cultureel en demografisch aan het uitsterven is.
Het is zeker een keuze en niemand heeft Europa hiertoe gedwongen. Dat klopt. Maar dan nog kun je het betreuren dat deze keuze gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 01:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als mensen zich cultureel ontwikkelen en 'het oude' niet meer willen dan is dat hun keuze .
Als men minder kindertjes wilt maken, dan is dat ook hun keuze.
Als jij dat niet wilt, dan doe je toch lekker niet mee... Ieder zijn eigen keuze.
Ik reageerde op Abendlandes die dramatisch zat te doen : Europa is aan het uitsterven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is zeker een keuze en niemand heeft Europa hiertoe gedwongen. Dat klopt. Maar dan nog kun je het betreuren dat deze keuze gemaakt wordt.
Uiteindelijk is het de zwakheid en decadentie van de -te- welvarende Europeaan geweest die hem de das om doet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Avondlandquote:Het woord "Avondland" verwijst ook naar het boek van Oswald Spengler (1880-1936) "Der Untergang des Abendlandes" (1918-22) waarin gesteld wordt dat de Europese cultuur naar zijn einde loopt ("in ihre Endzeit eingetreten sei").
Mensen vergeten hoe goed ze het hebben zodra ze het eenmaal leven. Die figuren hebben het wereldbeeld en de zelfreflectie van een kleuter.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:15 schreef grotenaz het volgende:
Ik vind zo'n topic echt belachelijk.. Wat is er mis met Nederland? Je hebt hier alles. Nergens op aarde wordt er zo goed voor alles gezorgd en alles onderhouden. Als je voorbij Duitsland gaat zijn de snelwegen al kut. Heel Zuid-Europa is zowel kut als arm. En dan heb ik nog niets gezegd over de schatkist van Spanje en Portugal.
Het Midden-Oosten is oorlogsgebied (op Iran na). In Azië worden de mensenrechten om de haverklap geschonden. Australië is niet voor de Europeaan bestemd. De VS is knettergek en in Midden- en Zuid-Amerika leven zorgwekkend veel mensen onder de armoedegrens.
Echt waar, geen plek zo mooi als Nederland
Dat was allemaal al bekend. Die ondergang voltrekt zich nu. Dat gaat niet in één klap, maar historisch gezien toch vrij rap. In 2070 zal er weinig resteren van de voormalige cultuur en bevolking van het avondland.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik reageerde op Abendlandes die dramatisch zat te doen : Europa is aan het uitsterven.
Over de naam Abendlandes:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Avondland
De ondergang werd 100 jaar geleden al voorspeld dus ? En? Wanneer komt ie ?
Ik geef je helemaal gelijk. Simple as thatquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:23 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Mensen vergeten hoe goed ze het hebben zodra ze het eenmaal leven. Die figuren hebben het wereldbeeld en de zelfreflectie van een kleuter.
Het zou veel helpen om iedereen die jankt over Nederland een jaartje in een armoedig hol als Venezuela of India te laten wonen.
welja.... paniekzaaier.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat was allemaal al bekend. Die ondergang voltrekt zich nu. Dat gaat niet in één klap, maar historisch gezien toch vrij rap. In 2070 zal er weinig resteren van de voormalige cultuur en bevolking van het avondland.
Het gaat er niet om hoe goed mensen het op een zeker moment hebben. Het gaat om de levensvatbaarheid van het Westen als geheel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
welja.... paniekzaaier.
De voorspelling van 100 geleden was bogus uit. Jouw voorspelling ook.
Wel is het zo dat een cultuur zich ontwikkelt, oude vormen en gedachtes worden losgelaten.
Of politieke toestanden leggen grote claims op een cultuur. Maar Europa bestaat nog.....mensen hebben het beter dan 100 jaar of 75 jaar terug . Of 25 jaar geleden voor de oost-europeanen.
Gelukkig nu niet meer. Mensen eisten hun zelfbeschikking op. Met vele dodenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:47 schreef LXIV het volgende:
De Europese vlag wapperde toen over de halve wereld.
Via nationalisme.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Gelukkig nu niet meer. Mensen eisten hun zelfbeschikking op. Met vele doden
Van welk land verwacht je dan concurrentie?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat er niet om hoe goed mensen het op een zeker moment hebben. Het gaat om de levensvatbaarheid van het Westen als geheel.
100 jaar geleden was dit de positie van het Westen:
[ afbeelding ]
De Europese vlag wapperde toen over de halve wereld.
?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:02 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Van welk land verwacht je dan concurrentie?
Wie neemt de plaats van het westen in als grootmacht? China? Rijp voor een revolutie naar mijn mening. Afrika? Zuid-Amerika? Ik ben het compleet met je eens dat de westerse wereld aan het randje van de afgrond staat, maar ik denk niet dat we onze positie als grootmacht zullen verliezen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
?
Het punt is dat de Europese bevolkingen decadent en hedonistisch zijn geworden en dat hun maatschappijen (aka 'het Avondland'), daarmee niet meer vitaal.
Die hele import van derdewereldbewoners is niet veel meer dan een symptoom daarvan. Die nemen eigenlijk alleen maar vrijgekomen plaatsen (soms prematuur) in.
Wij zijn onze eigen concurrenten.
Maar die derdewereldbewoners komen vanuit hun vitaliteit hiernaar toe om de decadente en hedonistische westerlingen te bezetten of hun plaatsen in te nemen dus? Volgens mij komen de vluchtelingen naar het westen toe, omdat hun cultuur helemaal niet zo'n vitaliteit bezit, maar omdat het daar één grote chaos en puizooi is, veel cynischer dan onze vermeende decadentie en komen ze alleen hiernaar toe zoals een mens zou vluchten voor een brand in zijn eigen huis.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
?
Het punt is dat de Europese bevolkingen decadent en hedonistisch zijn geworden en dat hun maatschappijen (aka 'het Avondland'), daarmee niet meer vitaal.
Die hele import van derdewereldbewoners is niet veel meer dan een symptoom daarvan. Die nemen eigenlijk alleen maar vrijgekomen plaatsen (soms prematuur) in.
Het feit dat we niet meer de halve wereld met geweld onderwerpn is een teken van decadentie en hedonisme?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
?
Ze komen hier naartoe want gratis geldquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar die derdewereldbewoners komen vanuit hun vitaliteit hier naar toe om de decadente en hedonistische westerlingen te bezetten of hun plaatsen in te nemen dus? Volgens mij komen de vluchtelingen naar het westen toe, omdat hun cultuur helemaal niet zo'n vitaliteit bezit, maar omdat het daar één grote chaos en puizooi is, veel cynischer dan onze vermeende decadentie en komen ze alleen hiernaar toe zoals een mens zou vluchten voor een brand in zijn eigen huis.
Om lijf en leden te redden en een menselijk bestaan op te zoeken; - ja, en dan gaat dat vergezeld van het krijgen van geld daarvoor idd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:59 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Ze komen hier naartoe want gratis geld
De mensen die het echt slecht hebben hebben ook niet de middelen om hiernaartoe te komen (m.u.v. mensen uit Syrie)quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Om lijf en leden te redden en een menselijk bestaan op te zoeken; - ja, en dan gaat dat vergezeld van het krijgen van geld daarvoor idd.
Jij bedoelt alleen de vitaalsten en rijksten vertrekken naar het westen toe, om zodoende ook het westen over het nemen gelijk Lodewijk hierboven beweert? Maar los even van of dit wel of niet waar is, waarom zou iemand die rijk is op die manier vertrekken? Toch niet omdat daar waar hij vandaan komt alles lekker okee is? En als alles niet lekker okee is, maar één grote chaos en bende, waar is dat dan een teken van? Van vitaliteit of van... Juist niet van vitaliteit?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:03 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
De mensen die het echt slecht hebben hebben ook niet de middelen om hiernaartoe te komen (m.u.v. mensen uit Syrie)
Wat is je punt?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij bedoelt alleen de vitaalsten en rijksten vertrekken naar het westen toe, om zodoende ook het westen over het nemen gelijk Lodewijk hierboven beweert? Maar los even van of dit wel of niet waar is, waarom zou iemand die rijk is op die manier vertrekken? Toch niet omdat daar waar hij vandaan komt alles lekker okee is? En als alles niet lekker okee is, maar één grote chaos en bende, waar is dat dan een teken van? Van vitaliteit of van... Juist niet van vitaliteit?
Stel het westen wordt idd in 2070 onder de voet gelopen, zoals Lodewijk beweert, door allerlei vluchtelingen en moslims en weet ik veel wat en jij en je rijke familie weten ternauwernood te ontsnappen aan dit onheil: zullen de mensen dan zeggen: "kijk, dat is het teken van de vitale westerse cultuur" of zou men eerder geneigd zijn te zeggen: "kijk, daar gaan de laatste verdrietige hoopjes ongeluk uit een cultuur die ten gronde is gericht? Alleen de rijkste en grootste oplichters weten zoals gewoonlijk weer het zinkende schip te verlaten, net zoals bij het zinken van de Titanic."
Het punt is dat je misschien wel wat kritiek kunt hebben op het westen, maar dat het westen als culture eenheid nog vele malen vitaler is dan al de landen en culturen waar o.m. die vluchtelingenstroom vandaan komt.quote:
Westerse normen en waarden zijn enorm vervaagd... De normen en waarden die ons naar de top hebben geholpen zijn door linkse stromingen afgefakkeld.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het punt is dat je misschien wel wat kritiek kunt hebben op het westen, maar dat het westen als culture eenheid nog vele malen vitaler is dan al de landen en culturen waar o.m. die vluchtelingenstroom vandaan komt.
Welke normen zijn dat ?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:26 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Westerse normen en waarden zijn enorm vervaagd... De normen en waarden die ons naar de top hebben geholpen zijn door linkse stromingen afgefakkeld.
Je bedoelt de menselijkheid en spreiding van welvaart e.d.?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:26 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Westerse normen en waarden zijn enorm vervaagd... De normen en waarden die ons naar de top hebben geholpen zijn door linkse stromingen afgefakkeld.
Oa nucleaire familie, monogamie als standaard... Ze bestaan nog wel maar vervagen snel.quote:
Vrouw aan het aanrecht? Dat idee?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:54 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Oa nucleaire familie, monogamie als standaard... Ze bestaan nog wel maar vervagen snel.
Nee hoor, vrouwen die werken is goed voor de economie. Maar combineer dat wel met werken en een stabiel gezinsleven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vrouw aan het aanrecht? Dat idee?
Zwitserland ook een goeie jaquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:47 schreef raptorix het volgende:
-Oostenrijk
-Zwitserland
-Duitsland
-Noorwegen
-Canada
-Denemarken
-Nieuw Zeeland
-Australie
-IJsland
-Sealand
Reservere land: https://nl.wikipedia.org/wiki/Liberland
Moeten we hier nou serieus op in gaan?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:54 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Oa nucleaire familie, monogamie als standaard... Ze bestaan nog wel maar vervagen snel.
Niet iedereen heeft trek in een gezin.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:47 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Nee hoor, vrouwen die werken is goed voor de economie. Maar combineer dat wel met werken en een stabiel gezinsleven.
In wezen zijn de meeste derdewereld samenlevingen veel vitaler dan het Westen. Traditionele waarden als die van het gezin en het volk zijn daar nog in stand. De bevolkingsgroei is ook vele malen hoger. Daarnaast zijn deze landen in wezen expansionalistisch, al gaat dat niet door het omverwerpen van staten om die te koloniseren maar door er bevolking heen te sturen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar die derdewereldbewoners komen vanuit hun vitaliteit hiernaar toe om de decadente en hedonistische westerlingen te bezetten of hun plaatsen in te nemen dus? Volgens mij komen de vluchtelingen naar het westen toe, omdat hun cultuur helemaal niet zo'n vitaliteit bezit, maar omdat het daar één grote chaos en puizooi is, veel cynischer dan onze vermeende decadentie en komen ze alleen hiernaar toe zoals een mens zou vluchten voor een brand in zijn eigen huis.
Als je te debiel bent om te begrijpen wat voor stabiliteit het traditionele huwelijk de wereld heeft gebracht hoef je dat niet te doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moeten we hier nou serieus op in gaan?
Monogamie is juist iets wat in ons geslopen wat technisch helemaal niet handig is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:26 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Mijn punt is al sinds jaren dat het probleem immanent is en dat migranten enkel een gevolg ervan. Wij richten onszelf ten gronde. Dat doen niet de immigranten. Die zijn slechts een symptoom. We kunnen het hen niet kwalijk nemen dat zij nog wel de basale natuurwetten gehoorzamen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij bedoelt alleen de vitaalsten en rijksten vertrekken naar het westen toe, om zodoende ook het westen over het nemen gelijk Lodewijk hierboven beweert? Maar los even van of dit wel of niet waar is, waarom zou iemand die rijk is op die manier vertrekken? Toch niet omdat daar waar hij vandaan komt alles lekker okee is? En als alles niet lekker okee is, maar één grote chaos en bende, waar is dat dan een teken van? Van vitaliteit of van... Juist niet van vitaliteit?
Stel het westen wordt idd in 2070 onder de voet gelopen, zoals Lodewijk beweert, door allerlei vluchtelingen en moslims en weet ik veel wat en jij en je rijke familie weten ternauwernood te ontsnappen aan dit onheil: zullen de mensen dan zeggen: "kijk, dat is het teken van de vitale westerse cultuur" of zou men eerder geneigd zijn te zeggen: "kijk, daar gaan de laatste verdrietige hoopjes ongeluk uit een cultuur die ten gronde is gericht? Alleen de rijkste en grootste oplichters weten zoals gewoonlijk weer het zinkende schip te verlaten, net zoals bij het zinken van de Titanic."
Ja, het was zo stabiel, dat we het daarom hebben afgebroken en nu leeft niemand meer in een nucleus gezin en worden we overgenomen door de vluchtelingen en moslims, want die leven nog wel in een nucleus gezin? Alhoewel niet alle moslims monogaam zijn, maar dat is een ander verhaal. Zo debiel?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:50 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Als je te debiel bent om te begrijpen wat voor stabiliteit het traditionele huwelijk de wereld heeft gebracht hoef je dat niet te doen.
leg uit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Monogamie is juist iets wat in ons geslopen wat technisch helemaal niet handig is.
Het feminisme (met in zijn kielzog de pil) is 100x schadelijker voor het Avondland dan de islam.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vrouw aan het aanrecht? Dat idee?
Nee, heel veel mensen niet meer. Die vinden het leuker om links en rechts wat te neuken zonder de consequenties ervan te dragen en besteden hun tijd liever aan andere dingen. Vooral 'reizen' is dan favoriet. Met die instelling kun je als maatschappij je hegemonie echter niet handhaven. Nog niet eens je voortbestaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft trek in een gezin.
Wartaalquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat monogamie biologisch onhandig is
Jaja, zwarte kous. Als deze nieuwe normen en waarden de teloorgang van het 'Avondland' betekenen, dan zij dat maar zo.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het feminisme (met in zijn kielzog de pil) is 100x schadelijker voor het Avondland dan de islam.
Heer-lijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, heel veel mensen niet meer. Die vinden het leuker om links en rechts wat te neuken zonder de consequenties ervan te dragen en besteden hun tijd liever aan andere dingen. Vooral 'reizen' is dan favoriet. Met die instelling kun je als maatschappij je hegemonie echter niet handhaven. Nog niet eens je voortbestaan.
De traditionele waarden van de migranten zorgen ervoor dat zij uiteindelijk het Avondland zullen beërven. Dat is een juiste observatie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het was zo stabiel, dat we het daarom hebben afgebroken en nu leeft niemand meer in een nucleus gezin en worden we overgenomen door de vluchtelingen en moslims, want die leven nog wel in een nucleus gezin? Alhoewel niet alle moslims monogaam zijn, maar dat is een ander verhaal. Zo debiel?
Nee spreiding van genen is namelijk evolutionair gezien veiliger.quote:
familieleven =/= incestquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee spreiding van genen is namelijk evolutionair gezien veiliger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |