Ik zou nu Denemarken schrappen op 2.quote:Scandinavische landen: 1. Noorwegen, 2. Denemarken, 3. Finland, 4. Zweden...
5. Nieuw-Zeeland.
6. Australië.
Dat heeft veel met het politieke klimaat te maken, lijkt me, waar je het liefste zou willen wonen, of denk je van niet?quote:
Is dat zo verziekt dan?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:26 schreef Fok-it het volgende:
Waarom zou je nu op dit moment in een verziekt land als Zweden willen wonen?
Ze zijn compleet doorgeslagen in genderisme om maar een voorbeeld te noemenquote:
Ja, okee, in politiek-correctisme dus?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ze zijn compleet doorgeslagen in genderisme om maar een voorbeeld te noemen
Chili? Why?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:27 schreef Kowloon het volgende:
Scandinavië lijkt mij zo koud.Mijn top 5 ziet er zo uit op dit moment:
1. Chili
2. Amerikaanse Westkust
3. Nederland
4. China
5. Portugal
Een van de beste surflanden ter wereld, lekkere keuken, ruige natuur en economisch hebben ze alles goed op de rails. Dat zijn overigens, afgezien van dat laatste, ook dingen waar ik bij Portugal aan denk.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:30 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Chili? Why?
Portugal zeker +1 trouwens.
Ah ja. Klopt. Heb zelf in Portugal gewoond. Prachtig land wmb.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een van de beste surflanden ter wereld, lekkere keuken, ruige natuur en economisch hebben ze alles goed op de rails. Dat zijn overigens, afgezien van dat laatste, ook dingen waar ik bij Portugal aan denk.
Daar merk je toch niks van als je in blokhut achter de open haard zit terwijl buiten de sneeuw een meter hoog ligt?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:26 schreef Fok-it het volgende:
Waarom zou je nu op dit moment in een verziekt land als Zweden willen wonen?
Aha, aan de kust of in het binnenland?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:35 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ah ja. Klopt. Heb zelf in Portugal gewoond. Prachtig land wmb.
True.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daar merk je toch niks van als je in blokhut achter de open haard zit terwijl buiten de sneeuw een meter hoog ligt?
Canada dan maar? Lijkt mij wel redelijk vergelijkbaar, maar anders qua politiek.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
True.
Al kan het alsnog een principe kwestie zijn
Canada lijkt me prima land om te wonen ja.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Canada dan maar? Lijkt mij wel redelijk vergelijkbaar, maar anders qua politiek.
Lissabon. Dicht aan de kust dus. Veel surfers.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Aha, aan de kust of in het binnenland?
Tof. Lissabon is echt een mooie stad vind ik. Zelf ook gesurft?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:44 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Lissabon. Dicht aan de kust dus. Veel surfers.
Prachtige stad inderdaad. Mooi 'vervallen'.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Tof. Lissabon is echt een mooie stad vind ik. Zelf ook gesurft?
Ik heb er over getwijfeld. Stond zelfs even in dubio.quote:
Er is nu al een tijdje een groep users bezig om berichten van de Zweedse geenstijl equivalenten te halen en die in NWS te posten. Althans dat idee heb ik een beetje.quote:
Herten slachten en hout sprokkelen?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 08:45 schreef xpompompomx het volgende:
Het liefste ergens achteraf met een het liefste ook nog een beetje een onvriendelijk klimaat zodat ik fijn 24/7 de jonge woudloper moet uithangen.
Je kun dat combineren door op een van de Waddeneilanden te gaan wonen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 08:00 schreef Hexagon het volgende:
Als sterveling zou ik het liefst gewoon in NL blijven. Mocht ik ooit schatrijk worden moet ik nog uitzoeken welke paradijselijke eilandengroep het beste is.
De Wadden zijn me nogal een paradijselijke eilandengroep inderdaadquote:Op vrijdag 24 juli 2015 08:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je kun dat combineren door op een van de Waddeneilanden te gaan wonen.
Het Micronesië van het Noorden.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De Wadden zijn me nogal een paradijselijke eilandengroep inderdaad
Vlees uit blikquote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En als dat onvoldoende lukt zijn er dan hulplijnen beschikbaar?
Daarom staat Patagonië ook in mijn lijstjequote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:08 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zuid-Chili is overigens ook wel ruig, schijnt nauwelijks begaanbaar en bewoond te zijn.
Ah, ik dacht altijd dat dat alleen Argentinië betrof.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom staat Patagonië ook in mijn lijstjeIs ook een dure vakantiebestemming helaas
![]()
Lapland ligt ook niet in Zweden alleen hequote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ah, ik dacht altijd dat dat alleen Argentinië betrof.
De Veluwe ligt anders wel alleen in Gelderland.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lapland ligt ook niet in Zweden alleen he
Daar kan ik ook niks aan doen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De Veluwe ligt anders wel alleen in Gelderland.
Ook echt leven? Mij lijkt me dat niets. Schaamtecultuur, heel veel werken, een beetje een "neon loneliness" gevoel krijg ik erbij.quote:
Ja leven.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ook echt leven? Mij lijkt me dat niets. Schaamtecultuur, heel veel werken, een beetje een "neon loneliness" gevoel krijg ik erbij.
Zolang er dingen als geloof zijn niet nee. Geloof zorgt voor onrespectvol gedrag naar anderen toe.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik zou het niet weten. Een land waar mensen elkaar respecteren en elkaar nergens toe dwingen. Volgens mij bestaat dat land nog niet.
Nonsens. Ik merk dagelijks immers het tegenovergestelde. Maar goed. Geloof is inmiddels wel een lekker gemakkelijk en klassiek paradepaardje als je ergens tegenaan wil trappen natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:34 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Zolang er dingen als geloof zijn niet nee. Geloof zorgt voor onrespectvol gedrag naar anderen toe.
Het tegenovergestelde komt ook door geloofquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Nonsens. Ik merk dagelijks immers het tegenovergestelde. Maar goed. Geloof is inmiddels wel een lekker gemakkelijk en klassiek paradepaardje als je ergens tegenaan wil trappen natuurlijk.
Kortom, is niet afhankelijk van gelovig of nietquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:39 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde komt ook door geloof
Het blijft wel een feit dat een grote groep gelovigen anderen ziet als minderwaardig, net als een grote groot niet gelovigen dat andersom ziet.
Nee maar wel afhankelijk van geloof zelf.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Kortom, is niet afhankelijk van gelovig of niet
Noord-Korea lijkt me aan die criteria te voldoen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:45 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Nee maar wel afhankelijk van geloof zelf.
Maarja we gaan off-topic, ik zou zelf 100% liever wonen in een land dat geen gelovigen heeft of waar ze de grote minderheid zijn.
Zie niet zo in waarom de hoeveelheid gelovigen van belang is. Hier is 10% officieel niet religieus. Daar merk je op straat echter helemaal niets van.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:45 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Nee maar wel afhankelijk van geloof zelf.
Maarja we gaan off-topic, ik zou zelf 100% liever wonen in een land dat geen gelovigen heeft of waar ze de grote minderheid zijn.
Daar is de staat het geloof.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Noord-Korea lijkt me aan die criteria te voldoen.
Niet echt, daar hebben ze een ander geloof wat ze indoctrinerenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Noord-Korea lijkt me aan die criteria te voldoen.
Het christelijk geloof is nu wel ok, maar dat is een hele lange tijd wel anders geweest.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Zie niet zo in waarom de hoeveelheid gelovigen van belang is. Hier is 10% officieel niet religieus. Daar merk je op straat echter helemaal niets van.
Moslims zijn niet inherrent aan gezeik. Ook daar weer legio voorbeelden van. Kijk maar naar de moslims in bepaalde zuid-Europese landen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:55 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Niet echt, daar hebben ze een ander geloof wat ze indoctrinerenHet geloof dat de grote leider een god boven iedereen is.
[..]
Het christelijk geloof is nu wel ok, maar dat is een hele lange tijd wel anders geweest.
Homorechten, Vrouwenrechten, Slavernij, Crusades, etc.
Hoe meer moslims er gaan komen hier, hoe slechter het zal worden; kijk maar naar de UK.
Zuid-Europeanen zijn ook een stuk meer strijdlustig dan wij hierzoquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Moslims zijn niet inherrent aan gezeik. Ook daar weer legio voorbeelden van. Kijk maar naar de moslims in bepaalde zuid-Europese landen.
Ik zou Finland schrappen, als Euro-land komt het momenteel niet in aanmerkingquote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:12 schreef Ryan3 het volgende:
N.a.v. een al oud topic uit december 2001, zijn we van mening veranderd?
C&H / In welk land, naast NL, wil je 't liefst leven...
Ik had toen:
[..]
Ik zou nu Denemarken schrappen op 2.
1. Noorwegen.
2. Finland.
3. Zweden.
4. Denemarken.
5. Nieuw-Zeeland.
6. Canada.
7. IJsland.
8. Oostenrijk.
9. Zwitserland.
10. Duitsland.
Wat mij betreft is dit de nummer 10. Hoort NL niet meer bij.
Massachusettes, Maine, Vermont, New Hampshire, Washington, Oregon valt wel mee, lijkt wel wat op NL, denk ik, toch?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:21 schreef Hexagon het volgende:
Als het puur om politiek plezier ging zou ik de VS kiezen. Zoveel verkiezingen. Geen enkele verveling
Maar om allerlei andere redenen, nee
New Hampshire lijkt me zeker goed te doen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Massachusettes, Maine, Vermont, New Hampshire, Washington, Oregon valt wel mee, lijkt wel wat op NL, denk ik, toch?
Je gelooft in Breivik zijn complottheorietjes? Wat schattig.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:35 schreef Abendlandes het volgende:
Ik begrijp niet dat mensen de Scandinavische landen zo hoog waarderen. Het zijn zonder twijfel prachtige landen met een prachtige oorspronkelijke bevolking. Maar helaas zijn deze landen de kweekvijver van het cultureelmarxisme. Resultaten daarvan zijn goed merkbaar, Zweden heeft (qua verhouding) de meeste verkrachtingen ter wereld, bepaalde wijken zijn ontoegankelijk geworden, straatbendes, sluiting van scholen etc etc
Ik zal het liefst in Japan wonen. Japaners zijn nette, eervolle, beleefde mensen. Er zijn geen moslims of andere mensen met een agressieve culturele achtergrond, er is een goede gezondheidszorg en andere voorzieningen.
Natuurlijk... Het was te verwachten dat een policor met een linkse dooddoener zou komen. Het cultureelmarxisme is niet geïntroduceerd door Breivik, maar door Spengler, lang voordat Breivik überhaupt geboren was...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je gelooft in Breivik zijn complottheorietjes? Wat schattig.
http://www.theguardian.co(...)e-to-play-the-victim
Lees de verhalen over Zweden eens, Abendlandes heeft daarin gewoon gelijk. Dat land holt enorm echt achteruit en je mag het eigenlijk niet zeggen maar vooral vanwege de vele import die de sociale dienst ruif komt leegvreten en de criminaliteit enorm laat stijgen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je gelooft in Breivik zijn complottheorietjes? Wat schattig.
http://www.theguardian.co(...)e-to-play-the-victim
De Zweedse banken kennen geen bonuscultuur.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:35 schreef Abendlandes het volgende:
Ik begrijp niet dat mensen de Scandinavische landen zo hoog waarderen. Het zijn zonder twijfel prachtige landen met een prachtige oorspronkelijke bevolking. Maar helaas zijn deze landen de kweekvijver van het cultureelmarxisme. Resultaten daarvan zijn goed merkbaar, Zweden heeft (qua verhouding) de meeste verkrachtingen ter wereld, bepaalde wijken zijn ontoegankelijk geworden, straatbendes, sluiting van scholen etc etc
Ik zal het liefst in Japan wonen. Japaners zijn nette, eervolle, beleefde mensen. Er zijn geen moslims of andere mensen met een agressieve culturele achtergrond, er is een goede gezondheidszorg en andere voorzieningen.
Je kunt moeilijk van een ander verlangen dat die zich op feiten baseert als je zelf Spengler aanhangt.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:59 schreef Abendlandes het volgende:
[..]
Natuurlijk... Het was te verwachten dat een policor met een linkse dooddoener zou komen. Het cultureelmarxisme is niet geïntroduceerd door Breivik, maar door Spengler, lang voordat Breivik überhaupt geboren was...
Probeer anders iets wat gebaseerd is op feiten...
Ik zou graag in Gent, Leuven of Antwerpen willen wonen.quote:
Ik heb nooit begrepen wat Antwerpen aantrekkelijk maakt.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:02 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik zou graag in Gent, Leuven of Antwerpen willen wonen.
Het is wat consistenter van stijl dan Brussel, wat overigens ook een fraaie stad is.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen wat Antwerpen aantrekkelijk maakt.
Als je beetje je laat-middeleeuwse geschiedenis kent, zijn dat alle drie wel steden waar je wel een keer een wandeling wilt maken, volgens mij (zelfs Zeeland en Zeeuws-Vlaanderen zijn dan leuk). De gulden sporenslag, de graaf van Vlaanderen? Beetje slenteren zoals de familie Van Rossem. Ik heb dan weer een gezin dat geen reet om geschiedenis geeft, maar als je het geluk hebt dat je familieleden dat wel leuk vinden, dan is ook Antwerpen goed te doen. Ik geef toe Gent en Brugge spreken meer tot de verbeelding.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen wat Antwerpen aantrekkelijk maakt.
Waar zeg ik dat ik Spengler aanhang? Ik zeg enkel dat hij de term 'cultureelmarxisme' heeft geïntroduceerd...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:55 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Je kunt moeilijk van een ander verlangen dat die zich op feiten baseert als je zelf Spengler aanhangt.
Is dat zo? Dat is voor de Frankfurter Schule dan?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:39 schreef Abendlandes het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik Spengler aanhang? Ik zeg enkel dat hij de term 'cultureelmarxisme' heeft geïntroduceerd...
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik zou het niet weten. Een land waar mensen elkaar respecteren en elkaar nergens toe dwingen. Volgens mij bestaat dat land nog niet.
Nederland in 1985.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
Waarom zet jij Suriname op 1 indien je minimaal 1,5 miljoen euro hebt ?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:00 schreef XL het volgende:
[..]
Ik zou Finland schrappen, als Euro-land komt het momenteel niet in aanmerking
Ik zou Zweden schrappen, omdat de immigratie problemen daar momenteel de verkeerde kant opgaan en de criminaliteit sterk stijgt.
Ik zou IJsland schrappen vanwege stijgende werkloosheid en dalende lonen.
Mijn lijst:
1. Canada (alles goed + zicht op een mooi paspoort)
2. Noorwegen
3. Zwitserland
4. Denemarken
5. Singapore
6. Australie
7. Japan
Binnen EURO-pa
1. Oostenrijk
2. Nederland/Duitsland
Zou ik financieel onafhankelijk zijn komen ook economische mindere landen op de lijst. Vermoedelijk:
1. Suriname
2. Portugal
3. USA
4. Indonesie
Daar is 1,5 miljoen euro wrs 15 miljoen surinaamse gulden?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:08 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Waarom zet jij Suriname op 1 indien je minimaal 1,5 miljoen euro hebt ?
Waarom dan Lissabon. Ik zou dan voor een of ander kust dorp gaan dat op de metro lijn naar Porto ligt. En waarom is de aanwezigheid van moslims belangrijk ?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:57 schreef Daniel11x het volgende:
Portugal Lissabon, het is helemaal tot bijna niet aangestast door Moslims ook vanwege de geschiedenis ervan en Brazilianen en Portugezen zijn gewoon cool!
2. Brasil
3. Italy
ze hebben nu de surinaamse dollar. de surinaamse gulden is aan hyperinflatie ten onder gegaan, is minder waard dan pleepapier.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar is 1,5 miljoen euro wrs 15 miljoen surinaamse gulden?
Ja, de herinneringen aan de tijd dat je 8 was, die zijn meestal redelijk okee, als je uit een stabiel gezin komt.quote:
Dan zou ik wel een paar jaartjes wachten want op het moment gaat het niet best hier, dankzij onze fijne presidente en haar grijpgrage vrienden.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:57 schreef Daniel11x het volgende:
Portugal Lissabon, het is helemaal tot bijna niet aangestast door Moslims ook vanwege de geschiedenis ervan en Brazilianen en Portugezen zijn gewoon cool!
2. Brasil
3. Italy
Grote tegenstelling arm-rijk.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:17 schreef arjan1112 het volgende:
Ja als je over de economie gaat beginnen is er maar 1 land mogelijk, en dat is de Verenigde Staten.
Alle andere landen die genoemd zijn door anderen zijn wel perfect? Of heb je dat niet gevraagd?quote:
Voor mij is dat thuiskomen. Het is land van mijn voorouders en ik voel me daar heel goed en ben daar heel gelukkig. Dat is het allerbelangrijkste. En ja, dan maar minder luxe..maar daat weegt niet op tegen het geluksgevoel dat ik daar ervaar.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:19 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Ga eens de pluspunten van Marokko uitleggen dan.
Momenteel minder, maar ben er vaak ja. Maar dat staat los van jouw vraag. Alsof je anderen die vraag ook stelde.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:20 schreef arjan1112 het volgende:
Je woont toch 8 maanden per jaar al daar ?
Ai, Ik heb het inderdaad gehoord van Brazilië, maar dingen komen en dingen kunnen ook gaan.. Het is wel een mooi en groot land!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:16 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Dan zou ik wel een paar jaartjes wachten want op het moment gaat het niet best hier, dankzij onze fijne presidente en haar grijpgrage vrienden.
Nou. okequote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Momenteel minder, maar ben er vaak ja. Maar dat staat los van jouw vraag. Alsof je anderen die vraag ook stelde.
Ja oke. alles meewegend schijnen Zwitserland en Oostenrijk het op allerlei punten toch erg goed te doen.quote:
De achtergestelde vraag is natuurlijk: waar is het objectief gesproken voor een gemiddeld mensen eigenlijk het beste wonen op deze planeet. Wie hebben de zaakjes het best voor elkaar, als het ware.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Alle andere landen die genoemd zijn door anderen zijn wel perfect? Of heb je dat niet gevraagd?
Wat doet het ertoe of het land perfect is? De vraag is waar je zou willen wonen.
Dat klopt en ik woon er dan ook al zeer veel jaren met groot plezier.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:21 schreef Daniel11x het volgende:
[..]
Ai, Ik heb het inderdaad gehoord van Brazilië, maar dingen komen en dingen kunnen ook gaan.. Het is wel een mooi en groot land!
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:25 schreef highender het volgende:
1) Cyprus, omdat het makkelijk emigreren is en het (fiscale) klimaat vooralsnog uitstekend is.
2) Uruguay, Zuid-Amerika bevalt sowieso uitstekend voor wat betreft de sfeer, specifiek Uruguay vanwege het liberale drugsbeleid, de uitstekende steaks, en de mooie Argentijnse vrouwen die daar op vakantie gaan.
3) Mauritius, Bahama's, Kaaimaneilanden of vergelijkbaar, ik hou van het tropische en fiscale klimaat.
4). Botswana, Namibië of een ander Zuid-Afrikaans land vanwege de natuur, eigen logde of zo...
Betaal je op Cyprus na de crisis werkelijk minder belasting als in Nederland?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:25 schreef highender het volgende:
1) Cyprus, omdat het makkelijk emigreren is en het (fiscale) klimaat vooralsnog uitstekend is.
2) Uruguay, Zuid-Amerika bevalt sowieso uitstekend voor wat betreft de sfeer, specifiek Uruguay vanwege het liberale drugsbeleid, de uitstekende steaks, en de mooie Argentijnse vrouwen die daar op vakantie gaan.
3) Mauritius, Bahama's, Kaaimaneilanden of vergelijkbaar, ik hou van het tropische en fiscale klimaat.
4). Botswana, Namibië of een ander Zuid-Afrikaans land vanwege de natuur, eigen logde of zo...
Dus eigenlijk gewoon Argentinie met marihuana.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:25 schreef highender het volgende:
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:38 schreef arjan1112 het volgende:
1 Nederland
2 Duitsland
3 Belgie
4 Luxemburg
5 Oostenrijk
6 ergens in Afrika
7 Laos ofzo
Cuba niet meer.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:30 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zie Chili, China, de Emiraten, Singapore, Maleisië en Hong Kong zoal voorbij komen door de usual suspects.
Laat ik dan eens een lijstje gaan maken met Noord-Korea en Cuba
1. De eerste 20k zijn nog steeds belastingvrij.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:27 schreef arjan1112 het volgende:
Betaal je op Cyprus na de crisis werkelijk minder belasting als in Nederland?
Waarom Uraguay en niet Peru ofzo
3. onbetaalbaar
4. zijn mensen van het noord europese ras daar welkom ?
Klopt.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:27 schreef qwerty_x het volgende:
Dus eigenlijk gewoon Argentinie met marihuana.
Homo's veel ook hè. Weet ik toevallig uit Brideshead Revisited (van Evelyn Waugh). In de 19de eeuw gingen al die homo's uit Engeland, en kennelijk waren er daar veel van, lekker naar Marokko. Was het Thailand van de 19de tot begin 20ste eeuw, voor rijke homo's. Casablanca ook.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:21 schreef arjan1112 het volgende:
Tanger
Schijnt magisch te zijn. Daarom was / is het ook zo populair bij hippies
1) ISquote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:32 schreef arjan1112 het volgende:
enkel noord korea volgens mij ... of ben ik een of ander vaag land vergeten.
Zelfs albanie schijnt tegenwoordig de vrije markt aan te hangen.
Artsen worden geroemd daar idd. En de auto-monteurs zijn wizzards. De sigarendraaiers zijn meer dan superb. En echt een mooi deuntje muziek kunnen ze daar ook maken.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:45 schreef robin007bond het volgende:
Nu de relatie tussen de VS en Cuba beter is (en mits Cuba veel aan mensenrechten zou verbeteren) zou het daar misschien nog best fijn vertoeven zijn. Ook best goede gezondheidszorg.
Het is wel kut hoor.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 00:27 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Dat is het enige negatieve van ze.
Kom op man. Ik denk toch wel dat we een andere mentaliteit tov dieren moeten vinden.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 00:28 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Niks mis met griend vlees. Ga anders hier eens in het slachthuis kijken
De kut dit. Ik zie dat toch als een soort hondjes, die wel van water houden.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 00:30 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Het is vast goedkoper dan vlees te importeren.
Oke, gehondoleerd dan!quote:Op zaterdag 25 juli 2015 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kom op man. Ik denk toch wel dat we een andere mentaliteit tov dieren moeten vinden.
Kijk naar mijn avatar, ons hondje, gestorven verleden jaar oktober.
Zie verder dit topic:quote:Op zaterdag 25 juli 2015 00:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De kut dit. Ik zie dat toch als een soort hondjes, die wel van water houden.
Ja, daar word je emotioneel van.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 00:33 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Zie verder dit topic:
NWS / 250 grienden afgeslacht bij Faeröereilanden
Dat is het zwakke punt idd, heb je gelijk in hoor. Er is ook sprake van hypocrisie, geef ik toe.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 00:34 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dan moet jij het zwaar hebben als je langs de vlees afdeling van de supermarkt loopt.
Voor mij is het omdat dat het land is waar ik me thuis voel en mijn roots hebben liggen. Dat is niet objectief. Objectieve reden dat ik kan verzinnen is dat het voor velen het beste is om in het land van herkomst te wonen in verband met identiteitscrisis en allerlei andere zaken.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De achtergestelde vraag is natuurlijk: waar is het objectief gesproken voor een gemiddeld mensen eigenlijk het beste wonen op deze planeet. Wie hebben de zaakjes het best voor elkaar, als het ware.
Natuurlijk komen er dan ook subjectievere zaken om de hoek kijken, zoals taal, cultuur, klimaat of de manier zoals mensen met elkaar omgaan gemiddeld gesproken. Kijk als je eigen kribbe in de Maghreb lag, of die van je ouders, en je woont hier, misschien wordt je dan een uitvergrote liefde voor je eigen land aangepraat, wat te begrijpen valt. Ik bedoel, de liefde voor het eigen land wordt een ieder aangeboren. Echter onuitgesproken probeert dit topic dus daaroverheen te springen. Wat heeft een mens nodig, in welke landen wordt daarin objectief gesproken het beste voorzien. Zoiets.
Maar goed, voor jou Marokko dus, en dan ben ik benieuwd waarom objectief gesproken Marokko beter scoort voor jou dan om een zijstraat te noemen Noorwegen, dat erg veel genoemd wordt....
Ja, okee, ik kan me die identiteitscrisis van iemand die niet uit het westen afkomstig is tov het westen best voorstellen. Edoch dan word je toch uitgenodigd om daaroverheen te springen, verder te kijken. Waar heeft die gekke apensoort die heeft leren praten, schrijven en rekenen hier op deze aarde het nu eigenlijk het beste voor mekaar gekregen tav wat een gemiddeld mens als vervulling van zijn primaire en vooruit secundaire verlangens betreft wenst... We gaan dus maw verder kijken dan onze neus lang is. Is best een opgave, want als je van de islam bent, en ergens is geen islam, dan ben je al een beetje ontevreden, ook al is alles om perfect te leven aanwezig. Da's dus moeilijk. Daarom moet je een islamitisch mens (en ook Joodspersoon en christenhond/mens) vragen even afstand te doen van zijn/haar religie. Kan dat? Kan je even afstand doen van je religie? En dan nog even nadenken over de vraag in de OP, misschien?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 01:07 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Voor mij is het omdat dat het land is waar ik me thuis voel en mijn roots hebben liggen. Dat is niet objectief. Objectieve reden dat ik kan verzinnen is dat het voor velen het beste is om in het land van herkomst te wonen in verband met identiteitscrisis en allerlei andere zaken.
Waarom een islamitisch land?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 01:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
Als Marokko niet zou lukken dan wel een islamitisch land als bijvoorbeeld Oman. Voorkeur gaat uit naar een islamitisch land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |