De keerzijde van de medaille: waar wil je echt niet wonen of dood gevonden worden?
N.a.v.
POL / In welk land wil je het liefste leven? (recap)1) IS (geen land, en ook niet erkend natuurlijk, maar ik zou er echt niet willen zijn, Dante's hel)
2) Syrië
3) Irak
4) Afghanistan
5) Saoudi-Arabië
6) Egypte
7) Mexico
8) Noord-Korea
9) Zimbabwe
10) Nigeria
En n.a.v. deze post in het andere topic:
quote:
De achtergestelde vraag is natuurlijk: waar is het objectief gesproken voor een gemiddeld mens eigenlijk het beste wonen op deze planeet. Wie hebben de zaakjes het best voor elkaar, als het ware.
Natuurlijk komen er dan ook subjectievere zaken om de hoek kijken, zoals taal, cultuur, klimaat of de manier zoals mensen met elkaar omgaan gemiddeld gesproken. Kijk als je eigen kribbe in de Maghreb lag, of die van je ouders, en je woont hier, misschien wordt je dan een uitvergrote liefde voor je eigen land aangepraat, wat te begrijpen valt. Ik bedoel, de liefde voor het eigen land wordt een ieder aangeboren. Echter onuitgesproken probeert dit topic dus daaroverheen te springen. Wat heeft een mens nodig, in welke landen wordt daarin objectief gesproken het beste voorzien. Zoiets.
Maar goed, voor jou Marokko dus, en dan ben ik benieuwd waarom objectief gesproken Marokko beter scoort voor jou dan om een zijstraat te noemen Noorwegen, dat erg veel genoemd wordt.
Waar hebben mensen het eigenlijk het slechtst voor mekaar dus eigenlijk, en waarom is dat zo?
Waarom kunnen mensen dat niet verbeteren?
De vraag is natuurlijk: waarom krijgen die mensen het eigenlijk niet voor mekaar itt de landen waar het wel in redelijke mate lukt....
[ Bericht 29% gewijzigd door Ryan3 op 25-07-2015 00:41:59 ]