Dat laatste speelt wrs zeker wel een rol. Ook Zuid-Amerika is natuurlijk een continent zoals Afrika in principe, stuk minder wel, maar toch. De geschiedenis is ook heel erg unheimisch voor ons. Ik heb volgens mij 35 jaar geleden een boek gelezen over de geschiedenis van Zuid-Amerika en er daarna eigenlijk nooit meer iets over gelezen... En ja, dan heb je die volkomen mislukte war on drugs van de VS nog, die natuurlijk ook diepe groeven trekt door Zuid-Amerika... Ik bedoel in IS lijken ze wat koppensnellen betreft nog een stelletje goed bedoelende amateurs bij wat de dagelijkse kost is in Mexico en Midden-Amerika...quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Geen idee. Ik denk dat afstand ook meespeelt. Ten eerste zullen niet veel mensen in Zuid Amerika geweest zijn, en ten tweede is het nogal ver van vrienden en familie in NL. Dat speelt voor mij ook mee, vanuit London is het makkelijker even een weekend terug te gaan dan vanuit Buenos Aires...
Ook zal meespelen dat je wel tegen een bepaalde dosis armoede, viezigheid, criminaliteit en ongeorganiseerdheid moet kunnen. Niet dat het zo heel erg is daar maar toch meer dan in de top 3.
Latijns Amerika komt inderdaad weinig in het nieuws, en als het in het nieuws komt is het meestal over misdaad...quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat laatste speelt wrs zeker wel een rol. Ook Zuid-Amerika is natuurlijk een continent zoals Afrika in principe, stuk minder wel, maar toch. De geschiedenis is ook heel erg unheimisch voor ons. Ik heb volgens mij 35 jaar geleden een boek gelezen over de geschiedenis van Zuid-Amerika en er daarna eigenlijk nooit meer iets over gelezen... En ja, dan heb je die volkomen mislukte war on drugs van de VS nog, die natuurlijk ook diepe groeven trekt door Zuid-Amerika... Ik bedoel in IS lijken ze wat koppensnellen betreft nog een stelletje goed bedoelende amateurs bij wat de dagelijkse kost is in Mexico en Midden-Amerika...
Dat laatste geloof ik ook best. Ik zeg al het is zonde dat die war on drugs de boel zo naar de donder heeft geholpen, denk ik. Het heeft sws best een interessante geschiedenis natuurlijk, wat ik ervan weet.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Latijns Amerika komt inderdaad weinig in het nieuws, en als het in het nieuws komt is het meestal over misdaad...
En dat is ook waar, in de westerse wereld kan je rustig een auto huren en gaan verkennen, of gewoon overal door een stad lopen, en daar moet je toch net iets meer oppassen. Maar het is maar een deel van de waarheid, en als je dat beetje kennis hebt en je spreekt de taal dan kan je daar prima leven
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
1. Groot-Brabant
2. België
3. Luxemburg
4. Engeland/Wales
Vind je Brabant nou echt zo gaaf?quote:
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vind je Brabant nou echt zo gaaf?
Ik heb altijd zoiets van Brabant is wel aardig, zouden eigenlijk geen Brabanders in moeten wonen, zelfde als Frankrijk.
De war on drugs is inderdaad verschrikkelijk, en Latijns Amerika is een van de regios die er het meest onder te lijden heeft.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat laatste geloof ik ook best. Ik zeg al het is zonde dat die war on drugs de boel zo naar de donder heeft geholpen, denk ik. Het heeft sws best een interessante geschiedenis natuurlijk, wat ik ervan weet.
Ben het volledig met je eens. Helaas is Zweden ook erg aangetast door de islam.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:59 schreef Abendlandes het volgende:
[..]
Natuurlijk... Het was te verwachten dat een policor met een linkse dooddoener zou komen. Het cultureelmarxisme is niet geïntroduceerd door Breivik, maar door Spengler, lang voordat Breivik überhaupt geboren was...
Probeer anders iets wat gebaseerd is op feiten...
Klopt helemaal. We zijn het lachertje van de wereld geworden, we zijn compleet nihilistisch geworden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:54 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Ben het volledig met je eens. Helaas is Zweden ook erg aangetast door de islam.
Spengler trouwens. Ons continent gaat helaas echt ten onder.
En wat houdt dat in, stervende?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:11 schreef Abendlandes het volgende:
[..]
Klopt helemaal. We zijn het lachertje van de wereld geworden, we zijn compleet nihilistisch geworden.
Europa is stervende.
Onzin. Nederland is niet relevant genoeg voor andere landen om erover te lachen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:11 schreef Abendlandes het volgende:
[..]
Klopt helemaal. We zijn het lachertje van de wereld geworden
Waarom zou je een van de beste ter wereld om in te wonen, precies uitlachen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:40 schreef ems. het volgende:
[..]
Onzin. Nederland is niet relevant genoeg voor andere landen om erover te lachen.
Dat moet je aan de mensen vragen die elke kans grijpen om te vertellen hoe slecht Nederland wel niet is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou je een van de beste ter wereld om in te wonen, precies uitlachen?
Het is onvermijdelijk. Decadentie heeft in het verleden altijd het einde van een beschaving ingeluid. Meer ambitieuze naties/culturen staan klaar.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:11 schreef Abendlandes het volgende:
[..]
Klopt helemaal. We zijn het lachertje van de wereld geworden, we zijn compleet nihilistisch geworden.
Europa is stervende.
Doelde met 'we' meer op Europa.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:40 schreef ems. het volgende:
[..]
Onzin. Nederland is niet relevant genoeg voor andere landen om erover te lachen.
Helaas moet ik u daarin gelijk geven. We zijn verzwakt en hebben geen principes meer.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:47 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Het is onvermijdelijk. Decadentie heeft in het verleden altijd het einde van een beschaving ingeluid. Meer ambitieuze naties/culturen staan klaar.
bouwsector? dan zou ik vermoeden dat het Lusoburguês zijn,quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het talenonderwijs is er in ieder geval totaal klote. Wij hebben een groot Luxemburgs bouwbedrijf als klant en de communicatie met die mensen is gewoon altijd helemaal kut. Duits spreken ze amper, Engels vaak helemaal niet en hun Frans is moeilijk te verstaan omdat ze er een Luxemburgse variant van gebruiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |