Wonen in Griekenland lijkt me ook wel wat.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 01:09 schreef 99.999 het volgende:
Van de landen rond de Mediterranee lijkt Marokko me momenteel ook niet bepaald het beroerdste om te leven. Het zou niet mijn eerste keuze zijn maar als je roots er liggen, dan snap ik het wel.
Het is niet islamitisch hè. En als je roots daar niet bij liggen, dan is Marokko wel het beste plaatsje om te wonen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 02:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wonen in Griekenland lijkt me ook wel wat.
Je kunt zeggen wat je wil, maar de politici behalen wel maximaal resultaat voor hun burgers, bij een minimale economische prestatie.
Ook dat land lijkt me te prefereren boven gezellige landen als Libië of Egyptequote:Op zaterdag 25 juli 2015 02:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je kunt zeggen wat je wil, maar de politici behalen wel maximaal resultaat voor hun burgers, bij een minimale economische prestatie.
Er is maar 1 manier om hier achter te komen, Arjan, en de sigaretten zijn er vast spotgoedkoop.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 09:50 schreef arjan1112 het volgende:
Vraag me af of het leven in Libie voor een normale burger werkelijk zo slecht is; er is nu helemaal geen overheid meer, kentekens zijn afgeschaft bv...
Je werkt je daar het rompslompus man. Net als in de VS. Ik las iemand de VS vanwege economische redenen noemen, maar daar staat tegenover dat je geen vrije tijd meer hebt. Ik moet daar niet aan denken.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 02:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar je nam geen enkel risico?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 07:44 schreef Dagonet het volgende:
Ik heb er over getwijfeld. Stond zelfs even in dubio.
Ik vond het toch te eng, dat gelach de hele tijd.quote:
Ongeveer tegelijkertijd, Oswald Spengler schreef het tweede deel van zijn 'Untergang des Abendlandes' in 1922 en de Frankfurter Schule werd in 1923 opgericht.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat is voor de Frankfurter Schule dan?
Het was een prachtig land voor de westerse bemoeienis en de zogenaamde Arabische lente.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 09:50 schreef arjan1112 het volgende:
Vraag me af of het leven in Libie voor een normale burger werkelijk zo slecht is; er is nu helemaal geen overheid meer, kentekens zijn afgeschaft bv...
Merk dat met de jaren de behoefte aan een land waarin islam staatsgodsdienst is, toeneemt. Voor mij is dit heel belangrijk.quote:
Onder Muamar ? Dat is wel bekend, maar ook dat er vrijwel niets van die positive verhalen klopt, je zou gratis onderwijs gezondheidszorg goedkope leningen voor boeren enz enz gehad hebben onder zijn leiding...quote:Op maandag 27 juli 2015 22:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het was een prachtig land voor de westerse bemoeienis en de zogenaamde Arabische lente.
Had er nichten wonen en die leefden heel goed.
Denemarken was volgens jou toch een Stalinistisch land ?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:28 schreef cempexo het volgende:
Denemarken uiteraard, 20-40% hoger inkomen dan NL, Werkloosheid thans 2.9-3.9 %
Woningen zijn 2 maal zo groot en de helft goedkoper dan in Nederland. 95% vrijstaand op eigen grond van 1000 tot 5000 m2
Hypotheek 95% en thans een Minus rente van 0,233%. Totaal rente van de laatste 5 jaar was gemiddeld 0,8% per jaar.
Menselijke beschaving is gratis. Denemarken is ongeschikt voor Nederlanders, wel geschikt voor Hollanders.
Denemarken is ongeschikt voor Nederlanders, wel geschikt voor Hollanders.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:37 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Denemarken was volgens jou toch een Stalinistisch land ?
Wat nou? Dus je betaalt je hoofdsom terug en krijgt daar geld op toe van de bank?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:28 schreef cempexo het volgende:
Denemarken uiteraard, 20-40% hoger inkomen dan NL, Werkloosheid thans 2.9-3.9 %
Woningen zijn 2 maal zo groot en de helft goedkoper dan in Nederland. 95% vrijstaand op eigen grond van 1000 tot 5000 m2
Hypotheek 95% en thans een Minus rente van 0,233%. Totaal rente van de laatste 5 jaar was gemiddeld 0,8% per jaar.
Menselijke beschaving is gratis. Denemarken is ongeschikt voor Nederlanders, wel geschikt voor Hollanders.
Een utopisch islamitisch land c.q. theocratie dan, bedoel je? Want, laten we wel zijn, voor meeste landen waar islam "staatsgodsdienst" is, geldt 1) dictatoriaal, 2) corrupt, 3) enorme kloof tussen rijk en arm, 4) mensenrechten worden met voeten getreden 5) etc. etc.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:07 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Merk dat met de jaren de behoefte aan een land waarin islam staatsgodsdienst is, toeneemt. Voor mij is dit heel belangrijk.
Want je houd niet zo van al die vrijheid hier?quote:Op maandag 27 juli 2015 22:07 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Merk dat met de jaren de behoefte aan een land waarin islam staatsgodsdienst is, toeneemt. Voor mij is dit heel belangrijk.
Hollanders zijn bereid een fortuin te betalen voor een miniwoninkje op zompige grond, met in de wijde omtrek alleen maar weilanden en sloten. Nederlanders hebben al grond om het huis en natuur in de buurt, waarom zouden die in godsnaam naar Denemarken willen..quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat nou? Dus je betaalt je hoofdsom terug en krijgt daar geld op toe van de bank?.
En wat is nou het verschil tussen Nederlanders en Hollanders dan?
Waar meer misdaad per 10.000 inwoners was dan Nederland in 2014.quote:
Dat geloof ik graag...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:41 schreef cempexo het volgende:
[..]
Denemarken is ongeschikt voor Nederlanders, wel geschikt voor Hollanders.
Dit,quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, de herinneringen aan de tijd dat je 8 was, die zijn meestal redelijk okee, als je uit een stabiel gezin komt.
Ik heb die herinnering ook aan 1970..
Wat is goed aan het super-corrupte Italië (corruption index), onderdrukkersland Hongkong, China en Letland?quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:32 schreef De_Kaas- het volgende:
Wanneer ik een ander land dan mijn favoriete land Nederland zou moeten kiezen om in te wonen, zou ik selecteren op een mix van criteria als stabiliteit, cultuur, keuken, klimaat, natuur, economische kansen en vrijheid. Minder ontwikkelde landen sluit ik niet uit; die vind ik juist interessant omdat je daar nog veel meer bij kunt dragen aan de vooruitgang en omdat er daar vaak een niet goed te beschrijven veel positievere vibe/energie is.
(1. Nederland)
1. Italië
2. Spanje
3. Hongkong
4. Brazilië
5. China
6. Duitsland
7. Zuid-Afrika
8. Frankrijk
9. Verenigde Staten
10. Griekenland
11. Tsjechië
12. Noorwegen
13. Zweden
14. Argentinië
15. Portugal
16. België
17. Letland
18. Japan
19. Turkije
20. Denemarken
Ik leidde m'n post in met mijn criteria, dus daar heb je je antwoord.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is goed aan het super-corrupte Italië (corruption index), onderdrukkersland Hongkong, China en Letland?
Hooijmaijers, Van den Nieuwenhuizen enz. kunnen altijd nog in Italië terecht.
Nederland is ondermaats in criteria 2 tot en met 5.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:42 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Ik leidde m'n post in met mijn criteria, dus daar heb je je antwoord.
En toch nummer 1 in de wiskundige functie uit mijn onderbewustzijn, waarvan mijn persoonlijke wegingen van en cijfers voor de diverse criteria u onbekend zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland is ondermaats in criteria 2 tot en met 5.
Klopt helemaalquote:
Nederlandse cultuur +1quote:
Ik heb trouwens alleen op Italië gereageerd.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is goed aan het super-corrupte Italië (corruption index), onderdrukkersland Hongkong, China en Letland?
Hooijmaijers, Van den Nieuwenhuizen enz. kunnen altijd nog in Italië terecht.
Van de Baltische staten volgens mij de rijkste en meest ontwikkelde. En dat klimaat valt nog wel iets mee daar, geloof ik.quote:Op donderdag 30 juli 2015 07:41 schreef arjan1112 het volgende:
Hoezo Estland. Dat is een arm land en het is daar koud
Mwah, bijzonder eenzijdige economie.quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:18 schreef arjan1112 het volgende:
Luxemburg is één van de weinige landen waar alles nog beter is dan in Nederland, denk ik.
Het talenonderwijs is er in ieder geval totaal klote. Wij hebben een groot Luxemburgs bouwbedrijf als klant en de communicatie met die mensen is gewoon altijd helemaal kut. Duits spreken ze amper, Engels vaak helemaal niet en hun Frans is moeilijk te verstaan omdat ze er een Luxemburgse variant van gebruiken.quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:18 schreef arjan1112 het volgende:
Luxemburg is één van de weinige landen waar alles nog beter is dan in Nederland, denk ik.
Ja, als je er op vakantie bent is het ook altijd maar weer de vraag welke taal de mensen sprekenquote:Op donderdag 30 juli 2015 10:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het talenonderwijs is er in ieder geval totaal klote. Wij hebben een groot Luxemburgs bouwbedrijf als klant en de communicatie met die mensen is gewoon altijd helemaal kut. Duits spreken ze amper, Engels vaak helemaal niet en hun Frans is moeilijk te verstaan omdat ze er een Luxemburgse variant van gebruiken.
Que financiën, sowieso.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, als je er op vakantie bent is het ook altijd maar weer de vraag welke taal de mensen spreken.
Vind zelf Nederland ook wat 'schoner'.
Deels wel, ik heb geen enkele dictatuur op mijn lijstje:quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat heeft veel met het politieke klimaat te maken, lijkt me, waar je het liefste zou willen wonen, of denk je van niet?
???quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:55 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Niet echt, daar hebben ze een ander geloof wat ze indoctrinerenHet geloof dat de grote leider een god boven iedereen is.
[..]
Het christelijk geloof is nu wel ok, maar dat is een hele lange tijd wel anders geweest.
Homorechten, Vrouwenrechten, Slavernij, Crusades, etc.
Hoe meer moslims er gaan komen hier, hoe slechter het zal worden; kijk maar naar de UK.
Ja, want in Argentinie is geen marihuana...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:27 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Dus eigenlijk gewoon Argentinie met marihuana.
Misschien waar jij woont wel, maar andere wijken heb je gewoon shariah.quote:Op donderdag 30 juli 2015 22:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
???
Ik heb de UK op 1 staan, ik woon er tegenwoordig, en waar heb je het over?
London is een van de meest relaxte steden die ik ken, echt geen problemen met Moslims hoor.
Nu ga je natuurlijk een bende Daily Mail en Sun artikelen quoten, maar geloof me, het is hier echt prima wonen
Familie (kinderen), vrienden en werk lijken me de voornaamste redenen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 17:45 schreef pfaf het volgende:
Wat houdt iedereen die Nederland niet op 1 heeft eigenlijk tegen? Ik wil het topic niet kapen, maar ben wel benieuwd.
Financiële knechting?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 17:45 schreef pfaf het volgende:
Wat houdt iedereen die Nederland niet op 1 heeft eigenlijk tegen? Ik wil het topic niet kapen, maar ben wel benieuwd.
Nou, als je financieel onafhankelijk bent dan lukt dat wel makkelijk.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zou toch juist reden moeten zijn om te vluchten naar het buitenland?
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, als je financieel onafhankelijk bent dan lukt dat wel makkelijk.
Ryan waar blijft de TOP5 van 'landen waar je het liefst wil wonen' van dit topic ?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, als je financieel onafhankelijk bent dan lukt dat wel makkelijk.
Staat toch in OP, dacht ik?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:43 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
[..]
Ryan waar blijft de TOP5 van 'landen waar je het liefst wil wonen' van dit topic ?
Nou ja, volgens mij had ik al een soort overzichtje gemaakt:quote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:47 schreef arjan1112 het volgende:
Nee dat is wat jij zelf vind. ik bedoel... een top 5 van wat iedereen in dit topic zei.
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:04 schreef Ryan3 het volgende:
Lijkt niet veel verschil te zitten tussen de lijstjes nu en de lijstjes 14 jaar geleden (in dat eerste topic uit 2001 C&H / In welk land, naast NL, wil je 't liefst leven...).
Over een langere periode zie je grosso modo dat de Noord-Europese landen hoog scoren:
1) Denemarken, Noorwegen, Zweden en Finland, eventueel IJsland.
2) Daaronder zit wrs een subcategorie zoals Nederland, Duitsland, eventueel België en Luxemburg, Oostenrijk en Zwitserland...
3) En dan krijg je vaak de categorie Engelstalige landen en staten van de VS als: Australië, Nieuw-Zeeland, Canada, in VS: Massachusettes, Maine, Vermont, New Hampshire, Rhode Island, Oregon, Washington.
4) Met buitencategorieën als Japan en Formosa bijv.
5) De beschikbaarheid in het buitenland van breedband techniek speelt ook een rol natuurlijk, en dan zit je bij de topcategorie landen goed..
Weinig genoemd worden landen die in het Latijnse taalgebied liggen. Komt dat door de taal alleen of ook de levensinstelling daar?
Dat is in het hele land. En dat lijkt me niet meer dan normaal, als mensen onderling hun zaken willen oplossen dan moet dat kunnen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 17:11 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Misschien waar jij woont wel, maar andere wijken heb je gewoon shariah.
Ook regent het te vaak in Londen
Daarnaast ken ik de Daily Mail niet eens en lees Sun niet.
Hier bijv een artikel: http://www.gatestoneinstitute.org/3555/sharia-law-london
Het heeft mij niet tegengehouden, ik ben nu in mijn nummer 1 plaatsquote:Op vrijdag 31 juli 2015 17:45 schreef pfaf het volgende:
Hoe kom jij zo in Zuid-Amerika terecht dan, net als El_Matador, ir Delft en dan iets van geologisch dingetje, mijnbouw?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het heeft mij niet tegengehouden, ik ben nu in mijn nummer 1 plaats
Mijn nummer 1 plaats is Londonquote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe kom jij zo in Zuid-Amerika terecht dan, net als El_Matador, ir Delft en dan iets van geologisch dingetje, mijnbouw?
Ik dacht dat jij in Zuid-Amerika zat joh...quote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:58 schreef Viajero het volgende:
[..]
Mijn nummer 1 plaats is London
Nummer 2 is inderdaad Buenos Aires, maar dat gaat voorlopig helaas nog niet gebeuren.
Ik kom er vrij regelmatig, maar mijn woonadres is London.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij in Zuid-Amerika zat joh...
Okee, maar ook iets van ir Delft?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik kom er vrij regelmatig, maar mijn woonadres is London.
Nee, veel vrienden in Zuid Amerika, en ik spreek vloeiend Spaans en Portugeesquote:
Ja, okee, kan, maar je ziet dus wel dat relatief weinig mensen de Latijnse talen sprekende landen op een hoge plaats hebben staan, als ze al genoemd worden. Je kunt het grosso modo echt indelen in 1) Scandinavië, 2) Benelux en Duitssprekende landen en dan 3) de betere Engelssprekende landen als hoge noteringen. Hoe komt dat, alleen taal?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, veel vrienden in Zuid Amerika, en ik spreek vloeiend Spaans en Portugees
Op een of ander manier voel ik me helemaal thuis in Buenos Aires.
Geen idee. Ik denk dat afstand ook meespeelt. Ten eerste zullen niet veel mensen in Zuid Amerika geweest zijn, en ten tweede is het nogal ver van vrienden en familie in NL. Dat speelt voor mij ook mee, vanuit London is het makkelijker even een weekend terug te gaan dan vanuit Buenos Aires...quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, kan, maar je ziet dus wel dat relatief weinig mensen de Latijnse talen sprekende landen op een hoge plaats hebben staan, als ze al genoemd worden. Je kunt het grosso modo echt indelen in 1) Scandinavië, 2) Benelux en Duitssprekende landen en dan 3) de betere Engelssprekende landen als hoge noteringen. Hoe komt dat, alleen taal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |