.quote:Op woensdag 15 juli 2015 20:59 schreef Lokasenna het volgende:
Ik moet er niets van hebben, ik vind het een naar en vies idee.
quote:Op woensdag 15 juli 2015 20:41 schreef DerRabbit het volgende:
Ik ben een tijdje lang minnaar geweest in een bepaalde situatie. Tijdens mijn relaties heb ik na twee maanden altijd een minnares gehad, gewoon omdat het de relatie spannend houdt. Daarbij ben je nooit te oud om te leren, dus af en toe buiten de deur eten houdt je scherp en up-to-date over de laatste trends op het gebied van seks!
Alsof dat de afwijkende norm is ofzoquote:Op woensdag 15 juli 2015 19:26 schreef Andijvie_ het volgende:
Ervaring mee? Heb je een affaire terwijl je een relatie hebt?
Of ben jij de minnaar/minnares in het spel?
Hoe zijn jullie ermee omgegaan? Hoe heb jij en de minnaar/minnares het geheim gehouden buiten de relatie om of waren jullie er open over? Wie wisten het en hoe lang heeft het geduurd? Wat waren de redenen om een minnaar/minnares te hebben?
Als je er geen hebt, wat zijn de redenen dat je er geen 1 hebt.
Meer een topic wat betreft ervaringen en de ethische gedachtes van anderen.
Dit.quote:Op donderdag 16 juli 2015 17:52 schreef Forbry het volgende:
[..]
Alsof dat de afwijkende norm is ofzo![]()
![]()
Ik probeer mij veelal te onthouden van waardeoordelen, maar bij deze zou ik toch echt willen zeggen dat je die situatie alles behalve handig hebt aangepaktquote:Op donderdag 16 juli 2015 22:18 schreef Moira. het volgende:
Ik ben een korte tijd 'minnares' geweest als je dat zo wil noemen.
Was echter in 'medewerking' van de vrouw in kwestie, niks geheim. Eerst met z'n 3en gekloot, en daarna 'leende' ze haar man af en toe uit aan mij, want ze hadden zo'n open relatie (niet dat ze met iedereen rondneukten, maar dat alles bespreekbaar was en ze van elkaar snapten dat je na zoveel jaar misschien wel eens buiten de deur wilde snoepen, en dan had ze liever dat ik het was dan een wildvreemde). Is tijdje prima gegaan zo, maar ik kreeg op een gegeven moment van de man mee dat hij eigenlijk al veel langer van de vrouw wilde scheiden.
Dat gebeurde dus ook uiteindelijk, de vrouw denkende dat het door mijn tussenkomst kwam, wat zover ik weet niet zo was aangezien het zelfs al voor mijn tussenkomst meerdere keren ter sprake was gekomen tussen hen, maar daarna wel nog een jaar een relatie met hem gehad toen zij gescheiden waren dus heel geloofwaardig kwam dat dan al niet meer over
Je hoeft elkaar ook niet iedere week te zien en als je zo af en toe een verlofdag opoffert, dan hoef je ook niet te overwerken.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:55 schreef bluuf het volgende:
Wat ik mij afvraag : waar haalt men in godsnaam de tijd vandaan om naast een gezin (met kinderen dan) ook nog een minnaar / minnares te hebben?
Ik zou zelf bijvoorbeeld niet weten waar ik de tijd vandaag zou moeten halen om vreemd te gaan als ik dat van plan zou zijn (naast 40uur/week werken + reistijd wil ik namelijk ook nog wel tijd met mijn kinderen doorbrengen).
Ook de bekende "ik moet overwerken" gaat op een gegeven moment toch ook niet meer werken?
Ligt misschien ook aan je baan of functie. Of je je tijd zelf indeelt of niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:55 schreef bluuf het volgende:
Wat ik mij afvraag : waar haalt men in godsnaam de tijd vandaan om naast een gezin (met kinderen dan) ook nog een minnaar / minnares te hebben?
Ik zou zelf bijvoorbeeld niet weten waar ik de tijd vandaag zou moeten halen om vreemd te gaan als ik dat van plan zou zijn (naast 40uur/week werken + reistijd wil ik namelijk ook nog wel tijd met mijn kinderen doorbrengen).
Ook de bekende "ik moet overwerken" gaat op een gegeven moment toch ook niet meer werken?
Met het remote werken vanuit huis wat tegenwoordig eigenlijk de norm is qua overwerk lijkt het mij dat het op zou moeten vallen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ligt misschien ook aan je baan of functie. Of je je tijd zelf indeelt of niet.
En verder een relatie met je partner hebben waarbij al een tijd langs elkaar heen werd geleefd. Dan valt dat vele overwerken niet op.
Ik zat er al op te wachten, die vraag had ik een stuk eerder verwacht in het topic.quote:
Zo ben ik mijn vriendin dus kwijtgeraakt..... jaren geleden. Het rare is dat ik er toen trots op was een minnares te hebben. Nu vind ik mezelf een gigantische respectloze kloothommel die zoiets heeft gedaan. Klootzak is ook het goede woord. Als ik er nu aan terugdenk....quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:26 schreef Andijvie_ het volgende:
Hoe zijn jullie ermee omgegaan? Hoe heb jij en de minnaar/minnares het geheim gehouden buiten de relatie om of waren jullie er open over? Wie wisten het en hoe lang heeft het geduurd? Wat waren de redenen om een minnaar/minnares te hebben?
Ze struikelde en zat ineens op je lul?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:32 schreef Sigaartje het volgende:
(Hoe het begon? Op een moment waren we plotseling aan het zoenen en voor het weet voel je een tong en een paar minuten later zatie er al in ook.
Zoiets ja, maar dan anders.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:39 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ze struikelde en zat ineens op je lul?
Ik vind het altijd maar raar, ''plotseling'' aan het zoenen, uh-huh....quote:
Het gebeurt. Natuurlijk probeert één van de twee ergens mee te starten en als de ander er op ingaat, is het raak. Dan ben je een knappe jongen om het te stoppen als je haar al een hele tijd wel leuk vond.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:41 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd maar raar, ''plotseling'' aan het zoenen, uh-huh....
What she tripped, fell, landed on his dick?!quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:39 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ze struikelde en zat ineens op je lul?
Mijn geweten zou bezwaar maken ja, mits ik al in een relatie zit natuurlijk, maar goed!quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:46 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Het gebeurt. Natuurlijk probeert één van de twee ergens mee te starten en als de ander er op ingaat, is het raak. Dan ben je een knappe jongen om het te stoppen als je haar al een hele tijd wel leuk vond.
Wilde ik eerst typen ja.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:48 schreef EggsTC het volgende:
[..]
What she tripped, fell, landed on his dick?!
Aaaight shady, maybe he's rite grady but think about the baby before you get all crazy.
quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:52 schreef Sigaartje het volgende:
Ik praat mezelf ook niet goed. Integendeel.
Inmiddels heeft het mijn leven zo sterk veranderd, tja, daar heb ik zelf om gevraagd. Als je de misselijke egoïst uithangt, zul je de consequenties onder ogen moeten zien.
Valt wel mee hoor, was niet eens zo'n drama. Beetje lastig om de complete gecompliceerde situatie genuanceerd uit te leggen in een FOK!postquote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:33 schreef RaveNeef het volgende:
[..]
Ik probeer mij veelal te onthouden van waardeoordelen, maar bij deze zou ik toch echt willen zeggen dat je die situatie alles behalve handig hebt aangepakt![]()
gozer. wat een bazenreactiequote:Op donderdag 16 juli 2015 20:25 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Om buiten je relatie seks met een ander te hebben vind ik laf. Je wilt blijkbaar nog rondneuken maar hebt niet het lef om de zekerheid die je van je meisje krijgt op het spel te zetten.
Ga of voor het avontuur (rondneuken) of voor je meisje (zekerheid). Kijk voor jezelf wat je belangrijker vind en accepteer de voor en nadelen. Ga niet van beide walletjes eten, daar kwets je niet alleen anderen mee, op de lange termijn ook jezelf.
Mwah ik ben altijd binnen 3 maanden betrapt... geen fijne kerstdagen kan ik je vertellen! Haha! Maar goed uiteindelijk maar beter zo!quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:55 schreef bluuf het volgende:
DE multi-functionele reactie die bijna overal toepasbaar is in R&P.quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:21 schreef Mathemaat het volgende:
Geef een man brood te eten en hij wil vlees. Geef een man kleding en hij wil schoenen. Geef een man een zilverstaaf en hij wil een goudstaaf. Geef een man een vrouw en hij wil een harem.
DE multi-functionele reactie van vrouwen die denken dat hun mening relevant is.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:29 schreef Yiwei het volgende:
[..]
DE multi-functionele reactie die bijna overal toepasbaar is in R&P.
Helemaal mee eens en ook volledig van toepassing op mijn eigen relaties.quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:25 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Om buiten je relatie seks met een ander te hebben vind ik laf. Je wilt blijkbaar nog rondneuken maar hebt niet het lef om de zekerheid die je van je meisje krijgt op het spel te zetten.
Ga of voor het avontuur (rondneuken) of voor je meisje (zekerheid). Kijk voor jezelf wat je belangrijker vind en accepteer de voor en nadelen. Ga niet van beide walletjes eten, daar kwets je niet alleen anderen mee, op de lange termijn ook jezelf.
Dit.quote:Op donderdag 16 juli 2015 17:54 schreef ems. het volgende:
Als ik een minnares zou willen zou ik in de eerste instantie nooit een relatie hebben.
quote:Maîtresse
Een maîtresse is een buitenechtelijke minnares of bijzit. Deze Franse aanduiding betekent letterlijk "meesteres".
Een "maîtraisse en titre" is een officiële maîtresse, zoals sommige Franse edelen en politici in de zeventiende, achttiende en negentiende eeuw hadden.
Uit het verleden kennen we een aantal beroemde maîtresses zoals Madame de Pompadour, Nell Gwyn, Louise de Kerouaille en Eva Braun.
De term wordt in het Woordenboek der Nederlandse Taal van Van Dale geduid als "minnares buiten het huwelijk".
Over het algemeen verwijst dit naar de minnares die een getrouwde man er op nahoudt, naast zijn wettige vrouw. Het kan echter evengoed betrekking hebben op een celibatair, vooral als het niet om een gewone, op een huwelijk gelijkende relatie gaat met wat een 'vriendin' kan genoemd worden, maar om een eerder geheime verhouding (niet samenwonend, kinderen met de naam van de moeder, geen publieke bekendmaking of erkenning, geen opname in de familiekring enz).[bron?]
Wauwquote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:48 schreef ems. het volgende:
[..]
DE multi-functionele reactie van vrouwen die denken dat hun mening relevant is.
Same here. Leg altijd duidelijk uit wat m'n intenties zijn. Het is verder haar keus of ze er mee door wil gaan of niet. Vindt het wel bijzonder hoe ze het voor zichzelf kunnen rechtpraten. Maargoed, dat is niet mijn probleemquote:Op zaterdag 18 juli 2015 03:07 schreef kroodje_broket het volgende:
[..]
Helemaal mee eens en ook volledig van toepassing op mijn eigen relaties.
Echter ben ik wel een paar keer de minnaar geweest. In dergelijke gevallen ondervind ik dan ook geen gewetensbezwaar, waarschijnlijk omdat ik andermans relatie niet beschouw als mijn verantwoordelijkheid.
Sluit ik me geheel bij aan. Dames die schijnbaar de behoefte hebben buiten de deur te snoepen raak ik nog niet eens aan met een lange stok. Nope, nope, nope, niet mijn kinkquote:Op zaterdag 18 juli 2015 16:09 schreef ems. het volgende:
Ook dat probleem heb ik niet. Zodra een vrouw bezet is daalt haar aantrekkelijkheid. Dat ze dan eventueel buiten de deur met mij zou willen hosselen draagt slechts bij aan de desinteresse.
Is verantwoordelijkheid echt het criterium daarvoor?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 03:07 schreef kroodje_broket het volgende:
[..]
Helemaal mee eens en ook volledig van toepassing op mijn eigen relaties.
Echter ben ik wel een paar keer de minnaar geweest. In dergelijke gevallen ondervind ik dan ook geen gewetensbezwaar, waarschijnlijk omdat ik andermans relatie niet beschouw als mijn verantwoordelijkheid.
Nee. Mocht niet van mijn vriendin.quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:26 schreef Andijvie_ het volgende:
Is het dan wel een affaire?quote:Op donderdag 16 juli 2015 14:59 schreef mrs.bashful het volgende:
Alleen maar digitaal. Telt dat ook?![]()
Overigens weet mijn man ervan. In theorie hebben we een open relatie.
Dat, en wellicht het handigst als je beide een relatie hebt en dus wat te verliezen hebt / er beiden niet meer uit wilt halen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:15 schreef agter het volgende:
Ik denk dat als je het goed aanpakt, je er niet over kletst. En het al helemaal niet op Fok gaat zetten.
(Maar lastig is het wel.)
Dat het eigenlijk niet mag. Vrijgezel zijn ze net zo leuk, maar is het niet zo spannend. Ik denk dat het echt zo simpel is.quote:Op zondag 26 juli 2015 02:19 schreef agter het volgende:
Er zijn genoeg vrouwen die juist op een getrouwde man vallen, en andersom.
Wat is nu de attractie, vraag ik me af?
Ik heb wel eens gelezen dat als een man getrouwd is, dat voor vrouwen soms een teken is dat hij dus gewild is, een goede vangst, zeg maar. Daarom denkt zo'n vrouw dan misschien, die moet ik hebben.quote:Op zondag 26 juli 2015 02:19 schreef agter het volgende:
Er zijn genoeg vrouwen die juist op een getrouwde man vallen, en andersom.
Wat is nu de attractie, vraag ik me af?
Is het niet juist bezitterig er wel één te nemen?quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:12 schreef Lucifera het volgende:
ik ben veel te bezitterig om een minnaar te nemen of minnares te zijn.
Ja. Dit heb ik als ik niet in een relatie zit. Ik zit niet voor niets in een relatie met iemand.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:39 schreef VAS het volgende:
veel verschillende vrouwen gehad tijdens mijn vorige relatie.
Erg vervelend maar pak waar ik recht op heb
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:55 schreef bluuf het volgende:
Nee, of je laat je door fokkers op hotelkamers neuken en met nog veel meer ga je sexchatten. Boeien dat je een gezin en partner hebt waar je respect voor elkaar hoort te hebben, nee gewoon je jeukende kut voorrang geven.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ligt misschien ook aan je baan of functie. Of je je tijd zelf indeelt of niet.
En verder een relatie met je partner hebben waarbij al een tijd langs elkaar heen werd geleefd. Dan valt dat vele overwerken niet op.
Nog zo'n mega egoist... als je zo graag met een ander wilt, ben daar dan gewoon eerlijk over, nu doe je alleen waar jij zin in hebt en de rest kan verrekken, walgelijkquote:Op zondag 2 augustus 2015 11:39 schreef VAS het volgende:
veel verschillende vrouwen gehad tijdens mijn vorige relatie.
Erg vervelend maar pak waar ik recht op heb
Heb hetzelfde, voor de man dan.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 16:09 schreef ems. het volgende:
Ook dat probleem heb ik niet. Zodra een vrouw bezet is daalt haar aantrekkelijkheid. Dat ze dan eventueel buiten de deur met mij zou willen hosselen draagt slechts bij aan de desinteresse.
Gaat prima hoor. Dat heeft de evolutie prachtig geregeld.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:03 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
En de energie. Stel je geeft je minnares een beurt en dan kom je thuis. Vervolgens verwacht je vriendin/vrouw dat je nog een keer dat kunstje herhaalt? Doodvermoeiend.
gewoon condoom om...quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:11 schreef droppus het volgende:
Nooit een minnares gehad (en zeker ook geen minnaar).
Ik hou niet van vreemdgaan en heb het zelf mogen ondervinden, dat
iemand het bij mij deed. Ik zou een ander echt niet op die manier
pijn kunnen doen. Daarnaast is het een partij smerig. Zit je lekker
visjes te roeren van een ander in die gleuf.
Nog steeds smerig. Moet ook uit he. Raak je die visjes met je vingers aan in plaats van met spuit 11.quote:
zo klinkt het inderdaad heel goor, maar bij een one night stand heb ik daar dan weer nooit over nagedachtquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:32 schreef droppus het volgende:
[..]
Nog steeds smerig. Moet ook uit he. Raak je die visjes met je vingers aan in plaats van met spuit 11.
Ik eerlijk gezegd ook niet, maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat het minder smerig is met een condoom. Maar als het om een minnaar gaat, dan is het een ander verhaal. Als je in een lange relatie zit ga je echt niet meer met condoom neuken. En nu ga je de volgende keer bij een ONS aan die visjes denkenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:33 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
zo klinkt het inderdaad heel goor, maar bij een one night stand heb ik daar dan weer nooit over nagedacht
Ah dubbele standaards, heerlijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:40 schreef Cracka-ass het volgende:
Als ik een relatie heb neuk ik er niet buiten. Als ik single ben heb ik er geen moeite mee om een gebonden vrouw te behagen. Heeft wel iets extra's eigenlijk.
Jij begrijpt niet wat een dubbele standaard is begrijp ik.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ah dubbele standaards, heerlijk.
Dan heb ik geen enkel probleem met het 'single ventje'.quote:Heb je er ook geen moeite mee als een single ventje jouw gebonden vrouwtje behaagt?
Ja je respecteert je eigen monogame relatie maar niet die van een anderquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:57 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Jij begrijpt niet wat een dubbele standaard is begrijp ik.
[..]
Dan heb ik geen enkel probleem met het 'single ventje'.
Het is geen monogame relatie als zij buiten de deur neukt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja je respecteert je eigen monogame relatie maar niet die van een ander![]()
Zou ik wel als dubbele standaard typeren nietwaar?
Voorspelbare reactie.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:03 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Het is geen monogame relatie als zij buiten de deur neukt.
Verder heb ik niks te maken met wat twee mensen onderling afspreken.
Wat bedoel je concreet?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Voorspelbare reactie.
Idem geldt dus voor jouw vriendinnetje?
Als je vriendin even gaat theabaggen met de buurman, is het dan ook geen monogame relatie meer, en dus is de seks van je buurman met jouw vriendin legitiem?quote:
Ik heb met mijn vriendin iets anders afgesproken dus dat levert wel discussie op. Mijn buurman zou ik verder niks kwalijk nemen. Hij speelt vanzelfsprekend geen rol in de relatie die ik met mijn vriendin heb.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je vriendin even gaat theabaggen met de buurman, is het dan ook geen monogame relatie meer, en dus is de seks van je buurman met jouw vriendin legitiem?
Leuke ambitie. Maar als je buurman je nu gaat vertellen wat die allemaal met haar hebt gedaan dan? Hoe ze zijn schacht heeft bewerkt enzo. Dan zou jij je geduld niet verliezen c.q je buurman dus wel wat kwalijk nemen. Immers, hij vertelt alleen maar over "that chick he banged"quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:11 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik heb met mijn vriendin iets anders afgesproken dus dat levert wel discussie op. Mijn buurman zou ik verder niks kwalijk nemen. Hij speelt vanzelfsprekend geen rol in de relatie die ik met mijn vriendin heb.
Je doet er verstandig aan je eigen onzekerheden niet op anderen te projecteren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Leuke ambitie. Maar als je buurman je nu gaat vertellen wat die allemaal met haar hebt gedaan dan? Hoe ze zijn schacht heeft bewerkt enzo. Dan zou jij je geduld niet verliezen c.q je buurman dus wel wat kwalijk nemen. Immers, hij vertelt alleen maar over "that chick he banged"
Dat jij je buurman niets kwalijk neemt is vreemd. Dat duidt dus eigenlijk op een beta positie, je buurman heeft je vriendin immers gedomineerd en eigen gemaakt, met jouw stilzwijgende goedkeuren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:20 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je doet er verstandig aan je eigen onzekerheden niet op anderen te projecteren.
Het gaat toch om wie er vreemd gaat, niet om de persoon met wie dit gedaan wordt?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je vriendin even gaat theabaggen met de buurman, is het dan ook geen monogame relatie meer, en dus is de seks van je buurman met jouw vriendin legitiem?
Ik heb toch geen relatie met mijn buurman? Echt, je doet er beter aan die pickup boekjes weg te leggen en je zelfrespect niet af te laten hangen van derden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat jij je buurman niets kwalijk neemt is vreemd. Dat duidt dus eigenlijk op een beta positie, je buurman heeft je vriendin immers gedomineerd en eigen gemaakt, met jouw stilzwijgende goedkeuren.
Ik weet niet wat nu verstandiger is
Iemand anders zijn partner behagen maar vervolgens denken je handen te wassen in onschuld is vrij naïef vind ik.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het gaat toch om wie er vreemd gaat, niet om de persoon met wie dit gedaan wordt?
Andermans relatie is mijn zaak niet, zeker als ik ze niet ken.
Je kunt het heel analytisch benaderen maar volgens mij zit je nu gewoon een beetje te blaten. Het komt erg naïef over en ik kan me niet indenken dat je echt besef hebt van wat je zegtquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:26 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik heb toch geen relatie met mijn buurman? Echt, je doet er beter aan die pickup boekjes weg te leggen en je zelfrespect niet af te laten hangen van derden.
Wellicht loop je dan ook nog eens tegen een vochtige vulva aan.
Onbekenden hebben geen invloed op mijn leven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je kunt het heel analytisch benaderen maar volgens mij zit je nu gewoon een beetje te blaten. Het komt erg naïef over en ik kan me niet indenken dat je echt besef hebt van wat je zegt
Ja je reinste gelul uiteraard. Nogmaals, als je buurman je alle details over je vriendin haar "muff" vertelt aan jou en 8 vrienden, dan zit jij er ongeroerd bij. Onbekenden hebben namelijk geen invloed op Cracka- "Bad boy"assquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:47 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Onbekenden hebben geen invloed op mijn leven.
Ik begrijp niet waarom dat zo verwarrend is voor je.
Hoe vaak voer jij zulke gesprekken met onbekenden?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja je reinste gelul uiteraard. Nogmaals, als je buurman je alle details over je vriendin haar "muff" vertelt aan jou en 8 vrienden, dan zit jij er ongeroerd bij. Onbekenden hebben namelijk geen invloed op Cracka- "Bad boy"ass
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:09 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Hoe vaak voer jij zulke gesprekken met onbekenden?Daar gaat het niet om. Je zegt dat onbekenden geen invloed hebben op je leven. Dat is helaas niet aan jou om te bepalen en een zeer loze kreet. Als je gescamd/ gelicht/ verneukt wordt door onbekenden dan hebben die zeker invloed. En ook als je een of andere gast in je bed ziet die op je vriendin ligt te pompen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kan je in alle toonaarden ontkennen natuurlijk, maar dat gaat er bij mij niet in
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
Omdat ontopic blijven zo moeilijk voor je is: in de relationele sfeer hebben onbekenden geen invloed op mijn leven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Je zegt dat onbekenden geen invloed hebben op je leven. Dat is helaas niet aan jou om te bepalen en een zeer loze kreet. Als je gescamd/ gelicht/ verneukt wordt door onbekenden dan hebben die zeker invloed.
Dan ben ik ontsteld door de actie van mijn vriendin. Daar heeft die kerel niks mee te maken.quote:En ook als je een of andere gast in je bed ziet die op je vriendin ligt te pompen.
Nogmaals, dat zegt echt vooral wat over jezelf.quote:Dat kan je in alle toonaarden ontkennen natuurlijk, maar dat gaat er bij mij niet in
Hij projecteert zijn eigen gedrag op anderen. Of hij is heel rancuneus omdat hem het één en ander is overkomen, of zijn empathisch vermogen ligt wat laag.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:22 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Nogmaals, dat zegt echt vooral wat over jezelf.
Lijkt me dan best wel zielig. Als je als vent het niet spannend kan houden tussen de lakensquote:Op woensdag 15 juli 2015 20:41 schreef DerRabbit het volgende:
Ik ben een tijdje lang minnaar geweest in een bepaalde situatie. Tijdens mijn relaties heb ik na twee maanden altijd een minnares gehad, gewoon omdat het de relatie spannend houdt. Daarbij ben je nooit te oud om te leren, dus af en toe buiten de deur eten houdt je scherp en up-to-date over de laatste trends op het gebied van seks!
net of je bij een ONS weet wat je in de kuip haaltquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:35 schreef droppus het volgende:
eerlijk gezegd ook niet, maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat het minder smerig is met een condoom. Maar als het om een minnaar gaat, dan is het een ander verhaal. Als je in een lange relatie zit ga je echt niet meer met condoom neuken. En nu ga je de volgende keer bij een ONS aan die visjes
Jij liever dan ik. Mijn tempo ligt niet zo hoog :-P Ik lees op zo'n moment liever de krantquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gaat prima hoor. Dat heeft de evolutie prachtig geregeld.
Dit is een vraag, die blijft meegaan.quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:26 schreef Andijvie_ het volgende:
dan kun je beter vrijgezel blijven of een partner uitzoeken die er net zo over denkt.quote:Op zondag 16 augustus 2015 01:49 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Dit is een vraag, die blijft meegaan.
Net zoals het kijken naar porno van alle tijden is.
Biologisch gezien zijn we niet monogaam. Het is leuk om nieuwe dingen te leren kennen, eens een ander spel te spelen, een andere ervaring op te doen, etc. Dat houdt ons bezig. Of je de bevrediging van die prikkel in seks zoekt, is iets anders. Je kan ook op vele andere manieren, je "ei" daarin kwijt. Maar seks is een optie. Dus vreemdgaan ook, eens je in een relatie zit.
In geval je vreemdgaat (vanuit een gesloten relatie), is er niet enkel de partner wiens vertrouwen je schaadt, er is ook de kans (risico) op soa's. Hoe schat je beide risico's in ? Loont dit voor het plezier dat je ervoor terugkrijgt. In je spel. Of loont het niet.
Het blijven moeilijke ethische vragen. Wat doe je bijvoorbeeld met het idee, dat het leven sterfelijk is. Als je sterft is alles gedaan (over en out). Waarom zou een ander je het plezier met een ander daarin tegenhouden ? Waarom dat begrenzen. Als bv de kans op soa heel klein is (het risico eens waard).
Je kan met de liefde (en trouw in je hart) je graf in gaan. Of naast die liefde, een klein scheurtje erin open gelaten hebben. Voor een klein beetje ontrouw. Wat is daar zo erg aan ?
Als je lokroep van seks volgt, geef je je jezelf aan je hormonen over. Laat je jezelf gaan, drijven en stromen. In een ervaring. Avontuur.
Laat je je verstand en ethiek spreken, trek je een grens. Ook al vindt je chocolade nog zo lekker. En heb je zin om die smaak eens te proeven. Je blijft eraf. Ontzegt jezelf dit in je leven. Vanuit een hogere moraal en ideaal.
Ik weet het niet (ik begrijp beide kanten van het verhaal).
Persoonlijk zou ik liever hebben dat alle mensen in een open relatie zaten. Maar toch voor elkaar bleven kiezen (als partners). Hierdoor zou de probleemstelling in deze vraag van zelf verdwijnen.
misschien kun je je reactie ook daar posten, krijgt het topic meteen een kick.quote:Op zondag 16 augustus 2015 18:06 schreef alors het volgende:
Zoals ik al las in een ander topic over maatschappelijke ontevredenheid, tolerantie als een excuus voor onverschilligheid.
- Als je beide in een open relatie zit, stelt dit probleem zich niet (klopt).quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:35 schreef Witchybitch het volgende:
dan kun je beter vrijgezel blijven of een partner uitzoeken die er net zo over denkt.
eigenlijk was die hippie tijd zo slecht nog niet.
Je spreekt af met elkaar een vertrouwelijke en exclusieve band te hebben. Wat is dat in godsnaam waard als jij je niet kunt/wilt beheersen en je weggeeft aan anderen?quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:33 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Echter zijn er (zoals in de wiskunde) nog veel meer combinaties en mogelijkheden dan dit.
- Wat als je een ideale partner hebt, maar die geen open relatie wilt. Terwijl je er zelf wel voor open zou staan (al hoeft dat laatste niet).
Op zo een moment durf ik mezelf filosofisch soms de vraag stellen, wat is er nu op tegen om zowel het vriendschappelijke als seksuele aspect in jezelf met andere mensen te delen ?
Mogelijke antwoorden/bedenkingen hierbij:
- Let op voor soa's
- De ander heeft daar geen zin in (geen seks zonder partner liefde)
- Maar niet iedereen is zo, je kan daarin zeker gelijkgestemde vinden.
- Maar dan moet je partner je daarin wel nog vrij kunnen laten (je laten gaan)
- In welke mate schaadt seks met een ander, het gevoel van je partner ?
- Is seks altijd met liefde ? Is liefde exclusief ?
Ik heb het gevoel bij dergelijke discussies dat je nogal snel in rondjes zit te draaien.
Waarbij de bottom line veelal hierop neerkomt: Kies je voor jezelf, of voor de ander.
Kies je voor de liefde (je luistert naar de ander, gehoorzaamt de ander) of voor de seks (het avontuur, je over te geven aan je gevoel, ervaring, binnen dat moment, ...)
Leuke insteek.quote:Op zondag 16 augustus 2015 18:06 schreef alors het volgende:
Als we biologisch gezien niet monogaam zijn. Waarom wil het overgrote deel van de mensen het dan toch en waarom krijgen mensen zoveel psychische problemen van de gevolgen van ontrouw en scheidingen? Mensen die trouwen zijn gelukkiger dan mensen die steeds wisselende relaties hebben of in een relatie zitten waar geen uitzicht is op trouw.
Is dat allemaal aangepraat door de maatschappij? Ook nu we in een samenleving leven waarin niemand er meer raar van opkijkt dat je niet trouwt, elk jaar een nieuwe partner hebt, scharrels hebt, je scheidt van je partner, vervolgens weer opnieuw trouwt? Volgens mij zijn mensen met slechts één of enkele langdurige vaste relaties zonder ontrouw inmiddels in de minderheid, en is de norm al lang niet meer om je te binden aan één enkele partner voor de rest van je leven. Al is vreemdgaan zonder wederzijdse toestemming (nog) niet maatschappelijk geaccepteerd.
Mannen zouden zogenaamd hun zaad zoveel mogelijk moeten verspreiden bij verschillende vrouwen. Maar hij kan in dat geval geen vaderfiguur zijn voor al zijn nageslacht. Gevolg is dat het nageslacht allerlei psychische problemen ontwikkelt (genoeg wetenschappelijk onderzoek naar gedaan). Die zogenaamde menselijke natuur is blijkbaar niet zodanig ontwikkeld dat het goed mee om kan gaan met de gevolgen van het 'natuurlijke' gedrag als ontrouw en incomplete gezinnen.
Het is bewezen dat kinderen uit complete gezinnen met biologische banden het veel beter doen dan kinderen die dat niet hebben. Dat heeft ook weer gevolg op hun eigen kinderen, wordt vaak een negatieve vicieuze cirkel.
Er wordt vaak beweerd dat trouw en monogamie iets is wat ons is aangepraat door de kerk. Maar dergelijke regels zijn niet zomaar ontstaan. Regels vanuit de kerk of een andere God, denk aan de 10 geboden, zijn maatschappelijk breed gedragen. Ik vraag me wel eens af of de maatschappij zich nu niet aanpraat dat monogamie 'slecht' is en dat je maar zoveel mogelijk moet experimenteren en zoveel mogelijk sexpartners moet scoren. Steeds weer op zoek moet naar beter en meer, ten koste van anderen.
Niet alleen op dit gebied maar ook op andere gebieden moet alles maar kunnen, vrijheid boven alles, verantwoordelijkheid naar anderen hoeft niet, als je eigen (korte termijn) behoeftes maar bevredigd worden. Zoals ik al las in een ander topic over maatschappelijke ontevredenheid, tolerantie als een excuus voor onverschilligheid.
Ik begrijp je woede. Maar je ziet dit gevoelsmatig te zwart/wit (denk ik).quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:46 schreef alors het volgende:
Je spreekt af met elkaar een vertrouwelijke en exclusieve band te hebben. Wat is dat in godsnaam waard als jij je niet kunt/wilt beheersen en je weggeeft aan anderen?
Relaties en gezinnen gaan kapot aan mensen die hun geilheid achterna lopen, echt triest dat je je eigen kortdurende pleziertje belangrijker acht dan de langdurige schade en het verdriet dat je ermee aanricht bij anderen.
Als je voor jezelf wilt kiezen moet je je niet binden aan een ander maar het lekker bij jezelf houden. Een relatie vereist rekening houden met een ander, als je daarvan enkel de lusten wilt maar niet de lasten moet je er niet aan beginnen, dat is niet eerlijk tegenover de ander.
Hierbij ga je er trouwens wel van uit dat iemand het altijd van te voren al weet. Zou nooit iemand een relatie aangaan die denkt monogaam te zijn en dat hij of zij zich dan later kapot schrikt van zijn eigen gevoelens?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:38 schreef eenzame_kat het volgende:
Hartstikke achterlijk. Als je zo nodig steeds vreemd wilt gaan/een ander wilt, was dan niet aan een relatie begonnen.
Noem het maar een klein ad(d)ertjequote:Op maandag 17 augustus 2015 14:39 schreef JustTalkLove het volgende:
Monogamie blijft zowiezo een moeilijk "huwelijk".
Met dit kleine adertje onder het gras, dat wij mensen biologisch ook seksuele wezens zijn. Ons lichaam is daarvoor gemaakt. bij het zien van een mooie man/vrouw komen er seksuele hormonen vrij, komt dopamine (het gelukshormoon vrij). Kortom een seksualiteit, waardoor we ons zelf beter gaan voelen.
Wat ook een goed boek is over deze materie is 'The Evolution of Desire' van David M. Buss.quote:Het aantal mensen die vreemdgaan schijnt blijkbaar heel hoog te zijn. Tijdje geleden nog een boek over gelezen. Het lag ergens rond de 60 procent. Dat is niet niks. Om met de mantel der liefde toe te dekken.
Dat heb ik, naast dat ik er geen behoefte aan heb, dus ook, ik heb helemaal geen zin in al die stress die komt kijken bij sneaky gedrag, daarnaast heb ik het al druk genoeg. Seksueel gezien ben ik zeer tevreden dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:03 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
En de energie. Stel je geeft je minnares een beurt en dan kom je thuis. Vervolgens verwacht je vriendin/vrouw dat je nog een keer dat kunstje herhaalt? Doodvermoeiend.
Wat nu als 'ie veel lichaamsbeharing heeft?quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat heb ik, naast dat ik er geen behoefte aan heb, dus ook, ik heb helemaal geen zin in al die stress die komt kijken bij sneaky gedrag, daarnaast heb ik het al druk genoeg. Seksueel gezien ben ik zeer tevreden dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.
Ik zie er gewoon echt geen voordelen in om een minnaar /minnares aan te gaan.
Mijn man heeft veel lichaamsbeharing, en dat vind ik helemaal niet erg.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:13 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Wat nu als 'ie veel lichaamsbeharing heeft?
Damn... welke verleidelijkheden die ik heb heeft je man niet? Ook jij moet toch te verleiden zijn?quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn man heeft veel lichaamsbeharing, en dat vind ik helemaal niet erg.
Hahaha nope.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:35 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Damn... welke verleidelijkheden die ik heb heeft je man niet? Ook jij moet toch te verleiden zijn?
Stiekem of open?quote:Op maandag 17 augustus 2015 22:13 schreef capricia het volgende:
Eerlijk bekennen: Als vrouw heb ik wel vaker wat on the side gehad, terwijl ik in een goede relatie zat.
Deed voor mij ook niet af aan de kwaliteit van de relatie.
I Agreequote:Op donderdag 16 juli 2015 20:25 schreef Pope-of-Dope het volgende:
ik gok als ik dit zo lees op stiekem.quote:
Ik vind ook dat beide perfect naast elkaar kunnen staan. Al deelt niet iedereen die mening natuurlijk.quote:Op maandag 17 augustus 2015 22:13 schreef capricia het volgende:
Eerlijk bekennen: Als vrouw heb ik wel vaker wat on the side gehad, terwijl ik in een goede relatie zat.
Deed voor mij ook niet af aan de kwaliteit van de relatie.
Als je partner dat niet wil, dan wordt het toch lastig.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:41 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ik vind ook dat beide perfect naast elkaar kunnen staan. Al deelt niet iedereen die mening natuurlijk.
Een en/en verhaal (in de mate dat dit mogelijk is) is alvast veel mooier en leuker dan voor een of/of verhaal te moeten kiezen.
Ja, je kan nog seksuele ervaringen en ontmoetingen met anderen beleven en ondertussen ook verantwoordelijk aan je relatie (gezinsleven) verder werken. Waarom zou dat een of/of verhaal moeten zijn ? (zoals sommigen hier beweren). Waarom er geen en/en van proberen te maken ?
Het probleem hiermee is dat het wel zo moet zijn dat beide partijen in de relatie er zo over denken. Als er een niet zo denkt...moet de ander bedenken of hij/zij daarmee kan leven, of niet. Als hij/zij er voor kiest om dan toch bij die partner dan blijven...dan hoort diegene ook gewoon trouw te blijven, want dat is immers de afgesproken afspraak. Er is niets mis met ietwat open relaties, maar dan moeten beide partijen zich wel aan de afspraken houden, simple as that. Als dat niet gebeurd...dan ben je gewoon een lafaard. Punt. Diep van binnen vind je de relatie dan helemaal niet spannend genoeg of mooi genoeg, anders zou je het wel eerlijk opbiechten of het gewoon helemaal niet doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:41 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ik vind ook dat beide perfect naast elkaar kunnen staan. Al deelt niet iedereen die mening natuurlijk.
Een en/en verhaal (in de mate dat dit mogelijk is) is alvast veel mooier en leuker dan voor een of/of verhaal te moeten kiezen.
Ja, je kan nog seksuele ervaringen en ontmoetingen met anderen beleven en ondertussen ook verantwoordelijk aan je relatie (gezinsleven) verder werken. Waarom zou dat een of/of verhaal moeten zijn ? (zoals sommigen hier beweren). Waarom er geen en/en van proberen te maken ?
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het probleem hiermee is dat het wel zo moet zijn dat beide partijen in de relatie er zo over denken. Als er een niet zo denkt...moet de ander bedenken of hij/zij daarmee kan leven, of niet. Als hij/zij er voor kiest om dan toch bij die partner dan blijven...dan hoort diegene ook gewoon trouw te blijven, want dat is immers de afgesproken afspraak. Er is niets mis met ietwat open relaties, maar dan moeten beide partijen zich wel aan de afspraken houden, simple as that. Als dat niet gebeurd...dan ben je gewoon een lafaard. Punt. Diep van binnen vind je de relatie dan helemaal niet spannend genoeg of mooi genoeg, anders zou je het wel eerlijk opbiechten of het gewoon helemaal niet doen.
Ik begrijp je argumentatie. Toch zit er een probleem in. Niet in jou noch de argumentatie. Wel in het verschil in wensen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het probleem hiermee is dat het wel zo moet zijn dat beide partijen in de relatie er zo over denken. Als er een niet zo denkt...moet de ander bedenken of hij/zij daarmee kan leven, of niet. Als hij/zij er voor kiest om dan toch bij die partner dan blijven...dan hoort diegene ook gewoon trouw te blijven, want dat is immers de afgesproken afspraak. Er is niets mis met ietwat open relaties, maar dan moeten beide partijen zich wel aan de afspraken houden, simple as that. Als dat niet gebeurd...dan ben je gewoon een lafaard. Punt. Diep van binnen vind je de relatie dan helemaal niet spannend genoeg of mooi genoeg, anders zou je het wel eerlijk opbiechten of het gewoon helemaal niet doen.
Sinds 2,5 jaar heb ik een lange afstandsrelatie met een getrouwde vrouw. (Zelf ben ik vrijgezel)quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:26 schreef Andijvie_ het volgende:
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:48 schreef JustTalkLove het volgende:
Wij mensen zijn niet monogaam van natuur.
Ergo, zo'n 60% van de mensheid is nauwelijks meer dan een aap.quote:Yeah, but human beings are different. I mean, civilization is based on the repression of instincts. When we act contrary to out instincts, that's when things get interesting. A lot of people would say that monogamy is a state of higher evolution - with the right person."
Ieder zo zijn meningquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:48 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ik begrijp je argumentatie. Toch zit er een probleem in. Niet in jou noch de argumentatie. Wel in het verschil in wensen.
Bijvoorbeeld. Wat als de man 8 keer seks wil in de week. De vrouw maar 2 keer.
In het compromis (beide doen een beetje water in de wijn) kun je elkaar vinden. Echter ben je op dat moment wel niet helemaal "jezelf" meer. Je doet daarmee een stukje afstand (en afbreuk) aan je eigen natuur. De vrouw doordat ze meer seks heeft, dan ze zelf wenst. De man doordat hij minder krijgt, dan hij verlangt.
Je kan die tegemoetkomingen toedekken onder de mantel der liefde. Veel vrouwen zijn daar zeker goed in. Je cijfert jezelf voor een groot stuk weg. Het ideale bestaat immers niet (redeneer je). En hebt daar vrede mee. Dat kan werken. Maar ook niet...
Want als je het puur energetisch (en daarin wiskundig) bekijkt, blijft dat disfunctionele (vanuit je eigen natuur) wel toch ergens in jezelf zitten. En dat heeft een uitlaatklep (een antwoord) nodig. Waar moet je met die energie (het teveel of tekort eraan) naartoe ?
Sommige mensen zullen het stiekem doen. Is dit dan laf ? Ja, vanuit de liefde voor de partner bezien. Maar begrijpelijk vanuit hun eigen natuur bezien.
Wat nu, als iemand die het stiekem blijft doen, blijft functioneren. En degene die het niet stiekem doet (het ondergaat) uiteindelijk er onder door gaat ? Zodanig dat hij niet meer voor zijn gezin kan zorgen. Is dit dan beter ?
In zekere zin lijkt deze vraagstelling ergens wel een soort 'mind' over 'nature' gedoe. Maar the mind is nature en nature is the mind. Waardoor je in cirkeltjes blijft rond draaien.
We weten allemaal ergens wel wat "goed" is en wat "hoort". Maar daarom zijn we het nog niet. Daarom is het nog niet zo gemakkelijk dat "goede" te doen.
Bij de opvoeding van kinderen weet ook iedereen wel, dat je best niet slaat (geen geweld gebruikt). Maar soms dagen ze zo erg je grenzen uit, dat een pedagogische lichte tik het enige is wat op dat moment nog helpt. De energie terug in balans te brengen.
Het is gewoon niet gemakkelijk...
Wij mensen zijn niet monogaam van natuur.
Maar maatschappelijk bezien 'proberen' we het wel.
In zekere zin is dat telkens opnieuw "The Mind" over "Nature" truk. Nee, van die chocolade blijf je af. Ja, met twee woorden spreken. Ja, met mes en vork eten, etc...
Het is een vorm van conditionering. Niet ?
Vind je? Evolutie betekent ontwikkeling en bij de mensheid als de ontwikkeling van de soort. Ontwikkeling zou toch wel een verbetering moeten voorstellen en ik kan me slecht voorstellen dat biologisch gezien kinderen bij één steeds ouder wordende partner sterker en slimmer nageslacht oplevert.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:58 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
[..]
Ergo, zo'n 60% van de mensheid is nauwelijks meer dan een aap.
Kleine correctie, menselijke arrogantie(dat we zo "anders" zijn dan dieren) is gebouwd op de illusie dat we zo goed zijn in onze instincten onderdrukken. De werkelijkheid is dat dat helemaal niet zozeer het geval is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:58 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
[..]
Ergo, zo'n 60% van de mensheid is nauwelijks meer dan een aap.
Oh en :
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nd-met-remover.dhtml
Ik volg die mening ook helemaal van je hoor! Op rationeel vlak alvast. Het probleem is dat er ook dat "natuurlijke" element is. En dat element werkt soms wat tegen/anders.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ieder zo zijn meningIk snap ook waar jij vandaan komt. Gelukkig mag iedereen voor zichzelf bepalen wat zijn of haar grenzen zijn.
In mijn mening is vreemdgaan gewoon laf. Als er is afgesproken dat je monogaam bent dan kun je er van uit gaan dat er van je verwacht wordt dat je dat ook daadwerkelijk bent. Als je toch op een gegeven moment het gevoel krijgt dat je te weinig krijgt thuis....heb dan ook de ballen om dat eerst te bespreken met je partner. Je kan niet van je partner verlangen dat hij of zij van gedachten veranderd, maar ze verdienen wel te weten dat jouw wensen veranderd zijn. Het is dan aan jou of je alsnog in de relatie wil blijven (waar afspraken gelden) of dat je toch met pijn in je hart verder zoekt. Dat is pijnlijk voor iedereen...maar het is des te pijnlijker om bedrogen te worden in een monogame relatie. Dat valt gewoon niet goed te praten, want een wel denkend mens zorgt er voor dat hij of zij een goede communicatie heeft met de partner en duidelijk aan kan geven wat hij of zij wil. Dat is toch vele malen beter dan maar achter de rug van je partner met anderen het bed in te duiken? Hoeveel respect heb je dan wel niet voor je partner? Zeer weinig als je het mij vraagt.
Probeer je niet van gedachten te veranderen overigens, maar wou mijn mening even toelichten.
Tja, dat ligt bij ieder persoon anders gok ik. Ik snap ook wel hoe het is om opgewonden te zijn en seks te willen hebben, maar je kan er dan ook voor kiezen om jezelf even op andere manieren te helpenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:28 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ik volg die mening ook helemaal van je hoor! Op rationeel vlak alvast. Het probleem is dat er ook dat "natuurlijke" element is. En dat element werkt soms wat tegen/anders.
Laten we daarin maar hopen dat de "wil" sterker is dan het "vlees".
En niet dat de wil zwak is en het vlees (die natuur) sterker.
Dat vraag ik me soms af...
Dat is ze zeker. En ik sluit me erbij aan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Tja, dat ligt bij ieder persoon anders gok ik. Ik snap ook wel hoe het is om opgewonden te zijn en seks te willen hebben, maar je kan er dan ook voor kiezen om jezelf even op andere manieren te helpenIk snap dat dat voor sommige mensen heel wat minder lekker is dan het echte werk..maar het toont wel aan dat je dan veel meer respect heb voor je partner en voor je relatie. Maar dat is het laatste wat ik erover zeg, mijn mening is duidelijk
Mijn idee daarover is. Het is beide.quote:Morrissey is questioning whether Sexuality is a ‘choice’. Is our sexuality defined by what our body naturally does, or do we have control over our sexual urges? Mozza doesn’t know. Neither do scientists.
Het is inderdaad belangrijk dat het neuken wat je doet bovenal trendy en bijdetijds blijft.quote:Op woensdag 15 juli 2015 20:41 schreef DerRabbit het volgende:
Even een stelling hoor: als vreemdgaan zo'n gevoelsding is, is het dan niet minstens zo erg om over een andere vrouw te dromen en te fantaseren terwijl je een flinke slinger aan je petit monsieur geeft?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tja, dat ligt bij ieder persoon anders gok ik. Ik snap ook wel hoe het is om opgewonden te zijn en seks te willen hebben, maar je kan er dan ook voor kiezen om jezelf even op andere manieren te helpenIk snap dat dat voor sommige mensen heel wat minder lekker is dan het echte werk..maar het toont wel aan dat je dan veel meer respect heb voor je partner en voor je relatie. Maar dat is het laatste wat ik erover zeg, mijn mening is duidelijk
Ook dat zal voor iedereen anders zijn, maar ik zelf vind vreemdgaan en fantaseren toch heel wat verschillend. Iedereen fantaseert wel en bijna iedereen heeft wel eens porno gekeken. Maar dat is een hele andere discussiequote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:34 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Even een stelling hoor: als vreemdgaan zo'n gevoelsding is, is het dan niet minstens zo erg om over een andere vrouw te dromen en te fantaseren terwijl je een flinke slinger aan je petit monsieur geeft?
Beidenquote:
Maar in deze context wel een interessante discussie. Wil je mij eens vertellen waar fysiek vreemdgaan en fantaseren (virtueel vreemdgaan) voor jou verschillen? Omdat 'iedereen weleens porno heeft gekeken?' Dat zou betekenen dat deze keuze alles te maken heeft maatschappelijke acceptatie en niet met het probleem an sich.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook dat zal voor iedereen anders zijn, maar ik zelf vind vreemdgaan en fantaseren toch heel wat verschillend. Iedereen fantaseert wel en bijna iedereen heeft wel eens porno gekeken. Maar dat is een hele andere discussie
Zoals ik al zei....het zal voor iedereen anders zijn. Prima dat jij vreemdgaan en fantaseren hetzelfde vind, maar ik ben het er gewoon niet mee eens om hele simpele redenen. Bij de een verraad je je partner echt en lig je ook daadwerkelijk bij iemand anders in bed, terwijl je partner dat niet weet. Bij het andere...tja, gedachten kun je moeilijk sturen. Maar je doet er verder niemand kwaad mee. Vreemdgaan kies je voor, fantaseren gaat vanzelf. En verder ga ik mijn mening niet verdedigen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:32 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Maar in deze context wel een interessante discussie. Wil je mij eens vertellen waar fysiek vreemdgaan en fantaseren (virtueel vreemdgaan) voor jou verschillen? Omdat 'iedereen weleens porno heeft gekeken?' Dat zou betekenen dat deze keuze alles te maken heeft maatschappelijke acceptatie en niet met het probleem an sich.
Lijkt me een zeer aannemelijke theorie, die ik gaarne mee onderschrijf.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:29 schreef Multatilu het volgende:
Het boek 'Wij zijn ons brein' van Dick Swaab (arts, gerenommeerd neurobioloog, wereldwijd gerespecteerd hersenonderzoeker) geeft ook wel een interessante kijk op hoe beslissingen genomen worden. Volgens zijn theorie beslissen we nooit zelf iets. Een rationele beslissing zal altijd een onderliggende emotie dienen. Bij iemand die 'kiest' voor vreemdgaan zal de (oncontroleerbare) zucht naar het genot van sex sterker zijn dan de angst voor problemen. Bij iemand die kiest om monogaam te zijn is juist de angst voor alle mogelijk uit het vreemdgaan voortvloeiende problemen groter dan het genot van sex.
edit: lees zucht en angst hier vooral relatief.... Ik snap ook wel dat niemand trillend van angst besluit om niet vreemd te gaan.
Vreemd gaan, heeft alles te maken met maatschappelijke acceptatie. Of kortweg met de acceptatie. Het doet mij een beetje denken aan het opvoeden van een klein kind.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:32 schreef Multatilu het volgende:
Maar in deze context wel een interessante discussie. Wil je mij eens vertellen waar fysiek vreemdgaan en fantaseren (virtueel vreemdgaan) voor jou verschillen? Omdat 'iedereen weleens porno heeft gekeken?' Dat zou betekenen dat deze keuze alles te maken heeft maatschappelijke acceptatie en niet met het probleem an sich.
Naast dat ik me kan vinden in een groot deel van je veronderstelling heb ik over bovenstaande eens de theorie gelezen dat puberteit een natuurlijke bescherming tegen incest is. Dat je je niet aangetrokken zult voelen tot je (voor een man) zussen en moeder, maar juist een soort afkeer ervaart zodat je je niet voortplant met een van hen. Ik heb geen idee waar ik dit las, maar het schiet me nu ineens te binnen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:54 schreef JustTalkLove het volgende:
Eens de voortplanting van het menselijke er ook klaar voor is. "Seks" gaat op dat moment het conflict met de (ouder) 'Liefde' aan. De liefde voor de moeder/vader wordt verlaten voor de liefde van een andere man/vrouw. Het enige wat aan die (ouder) liefde eigenlijk wordt toegevoegd is het element seks. Verder niets. Want vriendschap is liefde. En beide hebben geen seks nodig. Seks het bus kruid, dat de liefde voor de ouders ondermijnt, men het nest voor verlaat. Gedreven door die hormonen. Gaat het een kind zijn eigen weg. Van de "papa" die eerst alles voor je was en alles wist. Wordt het de papa, waar je je tegen af gaat zetten. Zodat je een eigen 'identiteit' ontwikkelt. Tot je zelf terug papa wordt. En die cirkel zich herhaalt...
Ik doe een beetje flauw, ik weet het, maar je partner weet toch ook niet dat je aan het fantaseren bent over een ander. Je beleeft een orgastisch hoogtepunt met een ander op je netvlies. Voor je fantasie lig je met die ander te stomen in bed terwijl je je hoogtepunt bereikt. Je doet dit stiekem als je alleen bent, je roept niet de naam van die ander, want stel dat je partner het hoort... Is dat ook geen bedrog eigenlijk?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zoals ik al zei....het zal voor iedereen anders zijn. Prima dat jij vreemdgaan en fantaseren hetzelfde vind, maar ik ben het er gewoon niet mee eens om hele simpele redenen. Bij de een verraad je je partner echt en lig je ook daadwerkelijk bij iemand anders in bed, terwijl je partner dat niet weet. Bij het andere...tja, gedachten kun je moeilijk sturen. Maar je doet er verder niemand kwaad mee. Vreemdgaan kies je voor, fantaseren gaat vanzelf. En verder ga ik mijn mening niet verdedigen.
Er schiet mij ook soms zo van alles te binnen. Heb daarin dezelfde ziekte als jij. Zolang we er niet dood van gaan, lijkt me dit okquote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:14 schreef Multatilu het volgende:
Naast dat ik me kan vinden in een groot deel van je veronderstelling heb ik over bovenstaande eens de theorie gelezen dat puberteit een natuurlijke bescherming tegen incest is. Dat je je niet aangetrokken zult voelen tot je (voor een man) zussen en moeder, maar juist een soort afkeer ervaart zodat je je niet voortplant met een van hen. Ik heb geen idee waar ik dit las, maar het schiet me nu ineens te binnen.
Leuke insteek van je.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:19 schreef Multatilu het volgende:
Je partner weet toch ook niet dat je aan het fantaseren bent over een ander. Je beleeft een orgastisch hoogtepunt met een ander op je netvlies. Voor je fantasie lig je met die ander te stomen in bed terwijl je je hoogtepunt bereikt. Je doet dit stiekem als je alleen bent, je roept niet de naam van die ander, want stel dat je partner het hoort... Is dat ook geen bedrog eigenlijk?
Je hebt toch handen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:21 schreef fathank het volgende:
Tjah, seks en liefde zijn voor veel mensen onlosmakelijk met elkaar verbonden en kunnen het ene niet los zien van het andere.
Ik zie 't probleem niet zo van incidentele betekenisloze seks gewoon omdat je geil bent en je partner is er niet.
Wat is daar mee?quote:
Ja, dat klopt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:36 schreef maickeltje het volgende:
Nee heb geen minnares, ik heb een open relatie vandaar dat dit niet nodig is.
Waarom zijn bananen krom?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:16 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.
Dat is de oplossing voor het probleem 'minnares/minnaar'
Het probleem 'minnares/minnaar' ontstaat pas, eens je een relatie monogaam afbakent. Doe je dat niet, bestaat ook niet meer het andere. Het één hoort namelijk bij het andere samen.
De vraag stellen: "Waarom een minnares/minnaar" ?
Is meteen ook ergens de vraag stellen: "Waarom dient een relatie monogaam te zijn" ?
Is het niet ?
Geen idee, dat zou je eens aan die bananen moeten vragen (of ze daar een antwoord op hebben)quote:
Wat maakt het uit waarom mensen dat willen zijn?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:26 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Geen idee, dat zou je eens aan die bananen moeten vragen (of ze daar een antwoord op hebben)
Waarom willen mensen monogaam zijn ? (of weten die daar ook geen antwoord op)
Ik ben het, omdat iedereen het is ?
Ik ben krom, omdat iedereen krom is.
Zoiets
En trek nu je rug maar recht.
Ja, jij daar
Absoluut, en moet je dus is kijken hoevaak het verkeerd gaat terwijl het alleen voor de lust is...quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:16 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.
Het probleem 'minnares/minnaar' ontstaat pas, eens je een relatie monogaam afbakent. Doe je dat niet, bestaat ook niet meer het andere. Het één hoort namelijk bij het andere samen.
Is meteen ook ergens de vraag stellen: "Waarom dient een relatie monogaam te zijn" ?
Is het niet ?
Maakt idd niet uit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:27 schreef PBateman1978 het volgende:
Wat maakt het uit waarom mensen dat willen zijn?
Zolang je die 'open' regels (als dat de regels zijn) respecteert, zie ik daar geen problemen in. Net zoals je je ene vriend niet verlaat, omdat je ook een andere leuke vriend kent of leert kennen. Zo zou het ook met seks kunnen zijn. Mits beide elkaar daarin vertrouwen, vrijlaten, etc.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:12 schreef maickeltje het volgende:
Absoluut, en moet je dus is kijken hoevaak het verkeerd gaat terwijl het alleen voor de lust is...
gewoon ff registreren zelf rondneuzen als het je zo bezig houdtquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:56 schreef Deckard het volgende:
Naast die Ashley Madison hack zou ik heel graag willen dat second love ook haar data even op straat ligt.
Waarom?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:56 schreef Deckard het volgende:
Naast die Ashley Madison hack zou ik heel graag willen dat second love ook haar data even op straat ligt.
Met pek en veren door de stad!!!quote:
Dat zal ze leren! En anders maken ze zich maar van kant!quote:
Want als je je daar registreert dan ga je 100% zeker vreemd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:56 schreef Deckard het volgende:
Je bent wel een daap als je op zo'n site herleidbare gegevens gebruikt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat zal ze leren! En anders maken ze zich maar van kant!
![]()
Vreemdgaan is ook niet oké, maar iemand op zo'n manier outen, gaat mij toch stukken verder.
Daarbij kan iemand ook een account hebben zonder verdere echte vreemdgaan-intenties. Puur uit nieuwsgierigheid. Of geilheid. Of geile nieuwsgierigheid.
Nee, dat online naming and shaming vind ik maar een naar iets.
Dus moet je gestraft worden?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:32 schreef fathank het volgende:
Je bent wel een daap als je op zo'n site herleidbare gegevens gebruikt.
Dat zeg ik niet, maar een beetje common sense als je dan toch vreemd wil gaan is wel handig.quote:
Rare conclusie.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:58 schreef fathank het volgende:
[..]
gewoon ff registreren zelf rondneuzen als het je zo bezig houdt
Dat vind ik wel grappig, dat vreemdgaan minder erg is als kenbaar maken dat iemand vreemd gaat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:27 schreef Copycat het volgende:
Vreemdgaan is ook niet oké, maar iemand op zo'n manier outen, gaat mij toch stukken verder.
Zolang het niet in jouw relatie is heb jij er geen moer mee te maken wat een ander doet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:18 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dat vind ik wel grappig, dat vreemdgaan minder erg is als kenbaar maken dat iemand vreemd gaat.
Dat is niet de oplossing. Een open relatie is met wederzijdse kennis, of een don't ask don't tell-beleid. Eén minnaar of minnares gaat achter de achteloze rug om van degene waar je van pretendeert te houden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:16 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.
Is het niet ?
Waarom niet? Wat is daar op tegen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:36 schreef fathank het volgende:
[..]
Zolang het niet in jouw relatie is heb jij er geen moer mee te maken wat een ander doet.
Lijkt me simpel. Het zijn jouw zaken niet. Waar denk jij het recht vandaan te kunnen halen om je in andermans persoonlijk leven te mengen? Omdat iemand anders niet volgens jouw waarden en normen leeft?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:37 schreef Deckard het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat is daar op tegen?
Dit dus. Hoe verwerpelijk ik het zelf ook kan vinden, ik heb het recht niet om mijn normen en waarden op te dringen aan een ander.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Lijkt me simpel. Het zijn jouw zaken niet. Waar denk jij het recht vandaan te kunnen halen om je in andermans persoonlijk leven te mengen? Omdat iemand anders niet volgens jouw waarden en normen leeft?
Dat doet een vreemdganger toch ook?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:42 schreef fathank het volgende:
Waar denk jij het recht vandaan te kunnen halen om je in andermans persoonlijk leven te mengen?
quote:Gedupeerden hebben de gehackte datingsite voor vreemdgangers Ashley Madison aangeklaagd. Volgens de slachtoffers hebben de site en het moederbedrijf, Avid Life Media, onvoldoende gedaan om hun privacy te beschermen. Dat melden Amerikaanse media dinsdag.
© ANP.
Volgens CNN zijn rechtszaken aangespannen in de staten Californië, Texas en Missouri. De anonieme gedupeerden, het zijn er zeker acht, eisen allemaal meer dan vijf miljoen dollar (zo'n 4,4 miljoen euro) schadevergoeding. Om welk bedrag het precies gaat is niet bekend.
Vorige week werd de datingsite voor mensen die willen vreemdgaan gehackt. Daardoor kwamen mailadressen, creditcardgegevens en betaalgegevens van meer dan 33 miljoen leden op straat te liggen. De afgelopen dagen werden in de Amerikaanse media steeds meer prominente leden bekend, onder wie een heel aantal deelnemers aan realityseries.
Bidens zoon
Maandag bracht de conservatieve website Breitbart naar buiten dat de zoon van de Amerikaanse vicepresident zich zou hebben aangemeld bij Ashley Madison. In een verklaring ontkent Hunter Biden dat hij een account op de site heeft.
In Canada is het moederbedrijf van de datingsite door twee advocatenkantoren aangeklaagd. Avid Life Media is daar gevestigd. De kantoren hebben een aanklacht ingediend namens een groep gedupeerden en eisen gezamenlijk 578 miljoen dollar (ruim 500 miljoen euro).
Huh? Zit je je nou gek te houden? Vanwege privacy natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:37 schreef Deckard het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat is daar op tegen?
Je mag wel verwachten dat een partij zorgvuldig met persoonlijke gegevens omgaat en er voor zorgt dat de beveiliging up-to-date is. Maar goed, je bent idd wel een stomme mongool om herleidbare gegevens te gebruikenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:11 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat doet een vreemdganger toch ook?
edit:
[..]
Blijft toch bijzonder vind ik, privacy willen maar je wel aanmelden op zo'n site.
Alsof je een Facebook account neemt terwijl je anoniem wilde blijven.
Nee, want daar gaat het over twee consenting adults. De bedrogen partner is niet eens in beeld.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:11 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat doet een vreemdganger toch ook?
Wel want de bedrogen partner is onderdeel van het leven van de vreemdganger.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, want daar gaat het over twee consenting adults. De bedrogen partner is niet eens in beeld.
En jij als morele klokkenluider maakt geen enkel deel uit van wat dan ook.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:52 schreef PBateman1978 het volgende:
Wel want de bedrogen partner is onderdeel van het leven van de vreemdganger.
Daarbij kan een vreemdganger ook nog eens vreemdgaan met iemand anders in een relatie, dan mengt ie zich dus ook nog in het leven van de partner van de ander.
Is dat erger dan? Dat is toch geheel aan de ander?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Daarbij kan een vreemdganger ook nog eens vreemdgaan met iemand anders in een relatie, dan mengt ie zich dus ook nog in het leven van de partner van de ander.
Wie zegt dat ik een morele klokkenluider ben? Ik vond die stelling van fathank alleen niet echt overtuigend...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
En jij als morele klokkenluider maakt geen enkel deel uit van wat dan ook.
Het ging mij om het ''waar denk jij het recht vandaan te halen om je te bemoeien met het leven van een ander''.... Dat doet een vreemdganger zoals ik net uitlegde in mijn optiek toch ook al? Dus dan vind ik dat niet zo'n sterk argument meer.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:55 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Is dat erger dan? Dat is toch geheel aan de ander?
Vind ik zelf altijd te makkelijk en getuigen van egoisme.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:55 schreef Frag_adder het volgende:
Zelf heb ik wel altijd de mening gehad dat een vrijgezel niet vreemd kan gaan, klaar. Je bent niet verantwoordelijk voor de relatie van een ander.
Vreemdgaan is over het algemeen een overeenkomst tussen twee volwassenen die dat voor zichzelf houden. Dat is dus geen zaak van de bedrogen partner zolang deze nog nergens van weet, en zeker geen zaak van jou of wie dan ook. Een mening mag je natuurlijk hebben, maar de schandpaal laat je maar lekker thuis.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Vind ik wel, want die vreemdganger heeft hoe dan ook banden met degene met wie hij vreemdgaat en degene die hij bedriegt.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Wie zegt dat ik een morele klokkenluider ben? Ik vond die stelling van fathank alleen niet echt overtuigend...
Het ging mij om het ''waar denk jij het recht vandaan te halen om je te bemoeien met het leven van een ander''.... Dat doet een vreemdganger zoals ik net uitlegde in mijn optiek toch ook al? Dus dan vind ik dat niet zo'n sterk argument meer.
Mwhoa, ''volwassenen''....quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Vreemdgaan is over het algemeen een overeenkomst tussen twee volwassenen die dat voor zichzelf houden. Dat is dus geen zaak van de bedrogen partner zolang deze nog nergens van weet, en zeker geen zaak van jou of wie dan ook. Een mening mag je natuurlijk hebben, maar de schandpaal laat je maar lekker thuis.
Dus omdat A(in een relatie met B) besluit vreemd te gaan met Z(in een relatie met Y) moet het kunnen dat K zich ermee bemoeit? Dat zijn de zaken van K niet, imho.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:57 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik een morele klokkenluider ben? Ik vond die stelling van fathank alleen niet echt overtuigend...
[..]
Het ging mij om het ''waar denk jij het recht vandaan te halen om je te bemoeien met het leven van een ander''.... Dat doet een vreemdganger zoals ik net uitlegde in mijn optiek toch ook al? Dus dan vind ik dat niet zo'n sterk argument meer.
[..]
Vind ik zelf altijd te makkelijk en getuigen van egoisme.
A en Z bemoeien zich toch ook met de zaken van B en Y?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Dus omdat A(in een relatie met B) besluit vreemd te gaan met Z(in een relatie met Y) moet het kunnen dat K zich ermee bemoeit? Dat zijn de zaken van K niet, imho.
K is toch helemaal geen partij in deze?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:22 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
A en Z bemoeien zich toch ook met de zaken van B en Y?
Maar als B K's zus/broer of beste vriend(in) is, wat zou K dan moeten doen? Nog steeds doen alsof K van niets weet terwijl B wordt bedonderd?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Dus omdat A(in een relatie met B) besluit vreemd te gaan met Z(in een relatie met Y) moet het kunnen dat K zich ermee bemoeit? Dat zijn de zaken van K niet, imho.
Ik zou me er niet mee bemoeien. Het zijn mijn zaken niet. Voor je het weet ben jij de grote boze boeman die partnerlief probeert zwart te maken. Nee ik bemoei me niet met dit soort issues. Dat zoeken mensen zelf maar uit.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:26 schreef Floxen het volgende:
[..]
Maar als B K's zus/broer of beste vriend(in) is, wat zou K dan moeten doen? Nog steeds doen alsof K van niets weet terwijl B wordt bedonderd?
Dus jij zou gewoon toekijken hoe jouw zus door je zwager wordt bedonderd.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou me er niet mee bemoeien. Het zijn mijn zaken niet. Voor je het weet ben jij de grote boze boeman die partnerlief probeert zwart te maken. Nee ik bemoei me niet met dit soort issues. Dat zoeken mensen zelf maar uit.
Ik zou eens een babbeltje gaan maken met zwager himself, maar no way dat ik me in de relatie ga mengen. Weet ik veel wat m'n zus voor 'n afspraken heeft gemaakt.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:42 schreef Floxen het volgende:
[..]
Dus jij zou gewoon toekijken hoe jouw zus door je zwager wordt bedonderd.
Okay!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou eens een babbeltje gaan maken met zwager himself, maar no way dat ik me in de relatie ga mengen. Weet ik veel wat m'n zus voor 'n afspraken heeft gemaakt.
Dat is dezelfde repliek die je kan bedienen van degene die vreemdgaat en degene waarmee de persoon vreemdgaat. In die zin zie ik niet in waarom je her zo fel van leer bent t.o.v. het vreemdgaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Lijkt me simpel. Het zijn jouw zaken niet. Waar denk jij het recht vandaan te kunnen halen om je in andermans persoonlijk leven te mengen? Omdat iemand anders niet volgens jouw waarden en normen leeft?
Dat is inderdaad wat ik bedoel.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:46 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dat is dezelfde repliek die je kan bedienen van degene die vreemdgaat en degene waarmee de persoon vreemdgaat. In die zin zie ik niet in waarom je her zo fel van leer bent t.o.v. het vreemdgaan.
Bij open relatie wordt er niet "bedonderd", hѐ. Daar hoef jij je idd niet mee te bemoeien.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou eens een babbeltje gaan maken met zwager himself, maar no way dat ik me in de relatie ga mengen. Weet ik veel wat m'n zus voor 'n afspraken heeft gemaakt.
Of bespreek jij lekker met je broer aan een bord tuinbonen dat je een open relatie hebt en jezelf laat afkitten in parenclubs of dat je een furry bent of dat je graag ondergezeken wordt tijdens de seks?
Stel ik weeg 200 kilo, ben op dieet maar ga stiekem elke woensdagmiddag naar de snackbar om een lekker kroketje uit de muur te trekken. Het 'mag' niet van mn partner. Vervolgens besluit meneer de snackbarhouder zich ermee te bemoeien en m'n partner in te lichten.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:46 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dat is dezelfde repliek die je kan bedienen van degene die vreemdgaat en degene waarmee de persoon vreemdgaat. In die zin zie ik niet in waarom je her zo fel van leer bent t.o.v. het vreemdgaan.
Het is maar een voorbeeld. Maar weet jij dat van je broer/zus? Heb je het daar expliciet met ze over?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:47 schreef Floxen het volgende:
[..]
Bij open relatie wordt er niet "bedonderd", hѐ. Daar hoef jij je idd niet mee te bemoeien.
Dit is heel iets anders dan vreemdgaanquote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Stel ik weeg 200 kilo, ben op dieet maar ga stiekem elke woensdagmiddag naar de snackbar om een lekker kroketje uit de muur te trekken. Het 'mag' niet van mn partner. Vervolgens besluit meneer de snackbarhouder zich ermee te bemoeien en m'n partner in te lichten.
Fijne vent, zijn jouw zaken niet. Punt uit.
Ja het is wat anders, maar waar ligt dan volgens jou de scheidslijn dat je je wel of niet met iemands persoonlijke leven mag/moet bemoeien? Terwijl je geen partij bent? Zijn daar universele regels voor?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:49 schreef Floxen het volgende:
[..]
Dit is heel iets anders dan vreemdgaan
Kan je toch niet mee vergelijken?
Heel apart dat je kroketje vergelijkt met een ander persoon.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Stel ik weeg 200 kilo, ben op dieet maar ga stiekem elke woensdagmiddag naar de snackbar om een lekker kroketje uit de muur te trekken. Het 'mag' niet van mn partner. Vervolgens besluit meneer de snackbarhouder zich ermee te bemoeien en m'n partner in te lichten.
Fijne vent, zijn jouw zaken niet. Punt uit.
Dus als je weet dat je zwager het ook met een ander doet, dan ga je het eerst maar van uit dat ze waarschijnlijk een open relatie hebben?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Het is maar een voorbeeld. Maar weet jij dat van je broer/zus? Heb je het daar expliciet met ze over?
Ik niet.
Volgens mij snap je het niet, maar op het moment van vreemdgaan is er al een derde partij die zich bemoeit met een persoonlijk leven.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja het is wat anders, maar waar ligt dan volgens jou de scheidslijn dat je je wel of niet met iemands persoonlijke leven mag/moet bemoeien? Terwijl je geen partij bent? Zijn daar universele regels voor?
Ik ga nergens vanuit, het zijn mijn zaken niet. Misschien doet m'n zus wel hetzelfde. Weet ik veel, en ik wil het niet weten.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:52 schreef Floxen het volgende:
[..]
Dus als je weet dat je zwager het ook met een ander doet, dan ga je het eerst maar van uit dat ze waarschijnlijk een open relatie hebben?
Maar wie ben jij dan om je daar mee te bemoeien?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:53 schreef Deckard het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het niet, maar op het moment van vreemdgaan is er al een derde partij die zich bemoeit met een persoonlijk leven.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:37 schreef Gray het volgende:
Dat is niet de oplossing. Een open relatie is met wederzijdse kennis, of een don't ask don't tell-beleid. Eén minnaar of minnares gaat achter de achteloze rug om van degene waar je van pretendeert te houden.
Nogmaals dat is dezelfde repliek die je ook kan bedienen tegen de vreemdgangers. Waarom is volgens jou de actie van vreemdgaan minder erg dan het tonen?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:53 schreef fathank het volgende:
Maar wie ben jij dan om je daar mee te bemoeien?
Daar zijn ongeschreven regels voor, ja. Bij vreemdgaan gaat het om het geluk en toekomst en gevoelens en relatie van je zus. Bij verboden kroketje gaat het alleen om je gezondheid en jij als volwassene moet beter weten en zelf verantwoordelijk voor je gezondheid. Je doet verder een ander geen kwaad mee, behalve dan als je eraan doodgaat en je vrouw weduwe maakt.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja het is wat anders, maar waar ligt dan volgens jou de scheidslijn dat je je wel of niet met iemands persoonlijke leven mag/moet bemoeien? Terwijl je geen partij bent? Zijn daar universele regels voor?
Ik zeg nergens dat het minder erg is, leg me geen woorden in de mond.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:55 schreef Deckard het volgende:
[..]
Nogmaals dat is dezelfde repliek die je ook kan bedienen tegen de vreemdgangers. Waarom is volgens jou de actie van vreemdgaan minder erg dan het tonen?
Als ze ongeschreven zijn, schrijf ze dan maar op voor me. Hetgeen je nu probeert is jouw waarden en normen op te leggen op basis van (misplaatste) morele superioriteit.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:57 schreef Floxen het volgende:
[..]
Daar zijn ongeschreven regels voor, ja. Bij vreemdgaan gaat het om het geluk en toekomst en gevoelens en relatie van je zus. Bij verboden kroketje gaat het alleen om je gezondheid en jij als volwassene moet beter weten en zelf verantwoordelijk voor je gezondheid. Je doet verder een ander geen kwaad mee, behalve dan als je eraan doodgaat en je vrouw weduwe maakt.
Klopt.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:05 schreef Frag_adder het volgende:
Dit dus. Hoe verwerpelijk ik het zelf ook kan vinden, ik heb het recht niet om mijn normen en waarden op te dringen aan een ander. Ik weet niet wat voor relatie zij hebben, ik weet niet wat er speelt of wat voor afspraken er gemaakt zijn. Dan ga ik ook niet met mijn vingertje wijzen en zeggen wat zij allemaal fout doet.
Duidelijk. Jij gaat gewoon de andere kant opkijken met de smoes "gaat mij niks aan" en gaat verder met je leventje, terwijl je weet dat zus ondertussen tot en met wordt bedrogen. Keer op keer, keer op keer.....quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik ga nergens vanuit, het zijn mijn zaken niet. Misschien doet m'n zus wel hetzelfde. Weet ik veel, en ik wil het niet weten.
[..]
Maar wie ben jij dan om je daar mee te bemoeien?
Onwijs sterk deze. Volgens mij is je verstand naar je onderbuik gezakt.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:01 schreef Floxen het volgende:
[..]
Duidelijk. Jij gaat gewoon de andere kant opkijken met de smoes "gaat mij niks aan" en gaat verder met je leventje, terwijl je weet dat zus ondertussen tot en met wordt bedrogen. Keer op keer, keer op keer.....
En als jouw zus (en de hele familie) weet dat jouw vrouw jou bedriegt met een ander en niemand heeft ooit wat tegen jou gezegd en jij na acht jaar er zelf achterkomt, dan zou jij zeker niet tenminste boos op ze zijn?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het minder erg is, leg me geen woorden in de mond.
[..]
Als ze ongeschreven zijn, schrijf ze dan maar op voor me. Hetgeen je nu probeert is jouw waarden en normen op te leggen op basis van (misplaatste) morele superioriteit.
Heb jij vroeger nooit geleerd dat je niet mag klikken?
Nee, jij ziet nu in dat je bij bepaalde situaties best mag "klikken". Anders keiharde broer ben jij.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:02 schreef fathank het volgende:
[..]
Onwijs sterk deze. Volgens mij is je verstand naar je onderbuik gezakt.
Ja en Nee (wat mij betreft). Ik zie dat anders.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:55 schreef Frag_adder het volgende:
Zelf heb ik wel altijd de mening gehad dat een vrijgezel niet vreemd kan gaan, klaar. Je bent niet verantwoordelijk voor de relatie van een ander. De bedrogen partner is onderdeel van het leven van de vreemdganger ja, want dat is de partner van de gene die bedrogen wordt. Maar de gene waarmee vreemd gegaan wordt hoeft er niets mee te maken te hebben.
Zoals ik eerder zei, dan ga ik wel een praatje maken met m'n zwager. Maar ik meng met niet in de relatie.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:04 schreef Floxen het volgende:
[..]
Nee, jij ziet nu in dat je bij bepaalde situaties best mag "klikken". Anders keiharde broer ben jij.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, want daar gaat het over twee consenting adults. De bedrogen partner is niet eens in beeld.
Grappig wel dat mensen hun mond vol hebben over privacy, maar als er mensen genaaid worden die toevallig iets doen wat niet in hun denkkader past, dan is het ineens hun eigen schuld. Vooral met twee maten blijven meten
Het zijn natuurlijk wel dezelfde waarden en normen als die van de partner van een vreemdganger.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:09 schreef fathank het volgende:
Maar goed, laten we vooral allerlei hypothetische situaties gaan verzinnen om maar voor te zorgen dat je je eigen waarden en normen kan opdringen aan een ander.
Sluit ik me bij aan.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Vind ik zelf altijd te makkelijk en getuigen van egoisme.
Dat weet jij heel zeker?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:10 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk wel dezelfde waarden en normen als die van de partner van een vreemdganger.
Is ook weer zo.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:14 schreef JustTalkLove het volgende:
Al is er natuurlijk nog altijd de component 'jezelf'. Je kan wel goed doen voor al die anderen, maar voel je jezelf er wel nog goed bij ? Er is ook iets als eigenliefde. Lief zijn voor jezelf en zorgen voor jezelf.
Laten we vooropstellen dat vreemdgaan vele malen erger is. Dan is de bemoeienis in dit geval geoorloofd.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het minder erg is, leg me geen woorden in de mond.
Heb jij nooit geleerd om sociaal te zijn?quote:Heb jij vroeger nooit geleerd dat je niet mag klikken?
Dank voor je bijdrage.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:18 schreef MatrixChick het volgende:
Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben vreselijk verliefd op iemand met een relatie en heb zelf een man en 2 kinderen (en geen open relatie).
Ik doe er helemaal niets mee (die man weet het niet eens!), maar lastig dat het is..
Hoe geweldig zou het zijn om 1 keer te mogen..naja... :p
Maar dat maakt meer kapot dan me lief is.
Laat staan dat hij een echte minnaar zou zijn. (waaronder ik meerdere keren vreemdgaan versta)
Al die leugens en mixed feelings zijn de moeite m.i. niet waard, zelfs al ben ik smoorverliefd.
Kon ik mijn verliefde gevoel maar gewoon uitzetten. zucht
Het gaat er niet om of vreemdgaan moreel te verantwoorden is. Dat is het niet. Het gaat er om dat het jouw zaak niet is, als buitenstaander.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:07 schreef Forbry het volgende:
[..]![]()
Zonder "bedrogene" zou er niet eens sprake van vreemdgaan (kunnen) zijn. Zowel de bedrogene(n) als eventuele kinderen zijn wel degelijk partij. DIE worden genaaid, maar op hun leven/privacy mag je blijkbaar wel inbreuk maken?
Dit maakt alleen maar duidelijk hoe lichtzinnig sommige mensen over vreemdgaan denken. Hoe je ook maar een greintje respect en/of begrip kan opbrengen voor leugens en bedrog door mensen ten opzichte van andere mensen van wie ze pretenderen te houden, is voor mij een groot raadsel. Zelf vind ik het getuigen van een soort van "moreel faillissement".
Oneens. Ten eerste als de vriendin van een vriend met je flirt ga je niet terug lopen flirten, je zegt tegen haar dat als zij het niet opbiecht tegen haar vriend jij dat doet. Dat is vriendschap, dat valt buiten vreemdgaan. Als je daarop ingaat ben je gewoon een lul en is die kerel kennelijk geen goede vriend.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:06 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ja en Nee (wat mij betreft). Ik zie dat anders.
Bijvoorbeeld, je gaat uit met de vriendin van een goede vriend van je. Die vriendin heeft een oogje op je (begint je te versieren), terwijl je weet dat ze een relatie heeft (notabene met een goede vriend van je). Dan sta jij (vanuit je vrijgezel positie) daarin niet alleen.
Ik vind als je handelt, je zoveel mogelijk dient stil te staan bij ALLE betrokken partijen. Als je zelf single bent en de ander niet, zijn dit er drie. Heb je beide een relatie zijn het er vier. Dan heb je met vier mensen rekening te houden. Jezelf, je eigen partner, die andere vrouw en haar partner.
Alleen door zoveel mogelijk "rekening" te houden met ieder zijn gevoelens, ben je ethisch bezig.
In het geval er kinderen zijn, sta je best ook bij die kinderen stil. Je bent immers met hun mama/papa bezig.
Dit is het 'ideaal' (wat mij betreft). Natuurlijk loopt het niet zo altijd. Veelal door de lust, vergeet men ergens tijdelijk de ander. Er is een bewustzijnsvernauwing. Men gaat op in het moment samen. Vergeet de rest.
Zeer eerlijke bekendtenis. Vooral dat soort gedachtes van "oh mocht ik maar 1 keer" zijn zo fijn, zo verleidelijk, maar diep van binnen weet je ook dat het dan nooit bij 1 keer blijft...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:18 schreef MatrixChick het volgende:
Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben vreselijk verliefd op iemand met een relatie en heb zelf een man en 2 kinderen (en geen open relatie).
Ik doe er helemaal niets mee (die man weet het niet eens!), maar lastig dat het is..
Laat staan dat hij een echte minnaar zou zijn. (waaronder ik meerdere keren vreemdgaan versta)
Al die leugens en mixed feelings zijn de moeite m.i. niet waard, zelfs al ben ik smoorverliefd.
Als vreemdganger heb je 1 of soms zelfs 2 buitenstaanders erbij betrokken. (je eigen partner en eventueel die van de ander)quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of vreemdgaan moreel te verantwoorden is. Dat is het niet. Het gaat er om dat het jouw zaak niet is, als buitenstaander.
En wat als die vrouw je vooraf al vertelde een relatie te hebben?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:27 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Oneens. Ten eerste als de vriendin van een vriend met je flirt ga je niet terug lopen flirten, je zegt tegen haar dat als zij het niet opbiecht tegen haar vriend jij dat doet. Dat is vriendschap, dat valt buiten vreemdgaan. Als je daarop ingaat ben je gewoon een lul en is die kerel kennelijk geen goede vriend.
Maar als jij op stap bent, je komt een vrouw tegen, je versiert haar, krijgt een one night stand en uiteindelijk bleek ze buiten jouw weten om een partner te hebben, dan treft mij geen blaam.
Als jij niet bij die buitenstaanders hoort, dan doet dat er niet toe.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:30 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Als vreemdganger heb je 1 of soms zelfs 2 buitenstaanders erbij betrokken. (je eigen partner en eventueel die van de ander)
Op basis van wat? Omdat jij dat vindt. Jouw waarden en normen die je bij een ander door de strot probeert te douwen op basis van wat onderbuikgevoelens.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:23 schreef Deckard het volgende:
[..]
Laten we vooropstellen dat vreemdgaan vele malen erger is. Dan is de bemoeienis in dit geval geoorloofd.
Heb jij nooit geleerd om je neus niet in andermans zaken te steken? Ga anders lekker voor Albert Verlinde werken als je je zo graag bemoeit met andermans privézaken.quote:[..]
Heb jij nooit geleerd om sociaal te zijn?
Dat vind ik behoorlijk hypocriet eigenlijk.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als jij niet bij die buitenstaanders hoort, dan doet dat er niet toe.
Ja, dat klopt. En wat merken we hier ? Jij hebt een bepaalde context toegevoegd aan mijn voorbeeld en daardoor verandert de betekenis.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:27 schreef Frag_adder het volgende:
Oneens. Ten eerste als de vriendin van een vriend met je flirt ga je niet terug lopen flirten, je zegt tegen haar dat als zij het niet opbiecht tegen haar vriend jij dat doet. Dat is vriendschap, dat valt buiten vreemdgaan. Als je daarop ingaat ben je gewoon een lul en is die kerel kennelijk geen goede vriend.
Maar als jij op stap bent, je komt een vrouw tegen, je versiert haar, krijgt een one night stand en uiteindelijk bleek ze buiten jouw weten om een partner te hebben, dan treft mij geen blaam.
Dat klopt. Dat is niet doenbaar. Vandaar het verschil tussen theorie en praktijk. In de theorie is dat het beste. Echter, de wereld is zo niet hé. Misschien in de visie van Plato. Maar in het echte leven, zijn er hier mensen die dood gaan van de honger en anderen niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:27 schreef Frag_adder het volgende:
Drie partijen, flikker toch op. Als je zo gaat redeneren dan moet je ook rekening houden met haar ouders, vrienden, familie, kinderen etc. Dat is ondoenbaar.
Mooi omschreven, hier zit veel waarheid in wat mij betreft. Volgens mij heeft inderdaad iedereen dit gevoel wel een keer gehad in langdurige relaties.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:26 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Dank voor je bijdrage.
Ja, het is niet gemakkelijk. Ik heb er zelf ook soms last van. Langs de ene kant is er wat je graag wilt, langs de andere kant wat er mag. Het is daarin vaak een spel en tweestrijd tussen enerzijds je "drift" (genot, lust, plezier, ontspanning, je gelukkig voelen, laten gaan) en anderzijds je "geweten" (het is niet goed voor je, je doet er de ander pijn mee).
Als je neurobiologisch bekijkt, wij mensen hebben verschillende hersenen in ons hoofd (het één doet dit, het ander dat). Dat maakt ons heel complex.
Daarnaast kunnen we soms helemaal verdwijnen en opgaan in een bepaalde hersengebied. Zo kun je bv jezelf helemaal laten gaan in een erotische spanning (lust) of in een verliefdheid (je geeft je over aan een ander, drijft op wolkjes) of in een stukje muziek. Je wordt op dat moment ergens wat je in die omgeving (ander) aanvoelt.
Al blijf je wel (in the end) uiteindelijk jezelf voelen. Het is jij die dat alles voelt. Maar het is de omgeving (prikkels) van buiten af die op je afkomen. Die iets 'magisch' in je beroeren.
Persoonlijk vind ik dat er meer "begrip" hiervoor zou moeten zijn. We zijn allen mensen. En nee, niemand (of toch de meesten) willen andere mensen pijn of kwaad doen. Maar jezelf helemaal ongelukkig maken en hiervan afzien, is ook iets.
Het zou idd gemakkelijker zijn moesten we daarvoor een soort aan/uit knop hebben
Ik denk dat mensen die effectief "vreemd gaan", hun drift sterker speelt dan hun geweten. De drift wint de strijd. In die assisenzaak in het breinTerwijl bij mensen die het voelen, erover fantaseren, maar uiteindelijk niet doen, het geweten de bovenhand heeft. Hun executieve functie werkt beter. Staat sterker. Ze geven daarin aan de lokroep van de omgeving (de ander) niet toe.
Ga eens met je vent praten zou ik zeggen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:35 schreef MatrixChick het volgende:
[..]
Mooi omschreven, hier zit veel waarheid in wat mij betreft. Volgens mij heeft inderdaad iedereen dit gevoel wel een keer gehad in langdurige relaties.
Mijn man is ook al eens vreemdgegaan, ik was daar toen erg boos over. Maar eigenlijk heb ik hem toendertijd best snel vergeven.
Reden? Ik had al meerdere relaties gehad en wist al dat het soms gewoon moeilijk is om het idee te hebben nooit meer dat spannende en fijne verliefdheid gevoel te mogen hebben. De lokroep, zoals jij het omschrijft. Verliefd zijn is immers heel wat anders dan houden van.
Begrip zou inderdaad heel fijn zijn, het is immers heel natuurlijk en verliefdheid overkomt je.
(Hier is trouwens ook een interessante TED post over)
Heb jij een open relatie?
Dat had ik ook wel begrepen, maar ik vind dus dat je met/door vreemdgaan je op een nog veel kwalijkere manier met zaken bemoeit die niet aan jou zijn, namelijk met die van je partner en/of de partner van degene met wie je vreemdgaat. Die willen immers geenszins belogen en bedrogen worden, maar worden dat wel...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of vreemdgaan moreel te verantwoorden is. Dat is het niet. Het gaat er om dat het jouw zaak niet is, als buitenstaander.
Waarom? Wat geeft jou het recht om je tegen iemands relatie aan te bemoeien? Dat iemand kwaad wordt aangedaan? Er wordt in alle relaties over dingen gelogen, ook dingen die niet vreemdgaan betreffen. Jij hoeft niet het morele kompas te zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:33 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat vind ik behoorlijk hypocriet eigenlijk.
Ik vind dat het niet aan mij is om dat af te wegen. Dat vind ik net zo onbehoorlijk. Het is niet mijn relatie.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:36 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat had ik ook wel begrepen, maar ik vind dus dat je met/door vreemdgaan je op een nog veel kwalijkere manier met zaken bemoeit die niet aan jou zijn, namelijk met die van je partner en/of de partner van degene met wie je vreemdgaat. Die willen immers geenszins belogen en bedrogen worden, maar worden dat wel...
Maar jij mag dus wel het morele kompas uithangen t.o.v. je partner, de partner van degene met wie je vreemdgaat en/of eventuele kinderen in het spel?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waarom? Wat geeft jou het recht om je tegen iemands relatie aan te bemoeien? Dat iemand kwaad wordt aangedaan? Er wordt in alle relaties over dingen gelogen, ook dingen die niet vreemdgaan betreffen. Jij hoeft niet het morele kompas te zijn.
Jouw mening is van jou, heeft niemand wat mee te maken. Net als de relatie van twee mensen van hun is, en daar heb jij niks mee te maken, ook al gebeuren er dingen waar je het niet mee eens bent.
Doe ik, maar pas nadat dit gevoel weggeebt is. Het duurt hooguit een jaar heb ik begrepen :s (nog 10 maanden te gaan)quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:36 schreef fathank het volgende:
[..]
Ga eens met je vent praten zou ik zeggen.
fathank, ik vind dat sommigen hier wat te sterk naar je uithalen. Je hebt een punt in wat je hier schrijft. Waarom dienen wij ons met andere mensen zo nodig te gaan bemoeien ?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:57 schreef fathank het volgende:
Heb jij vroeger nooit geleerd dat je niet mag klikken?
Nee, vreemdgaan is ook immoreel. Maar als niemand er achter komt, wie ben ik dan om iemands escapades aan de grote klok te hangen? Laat iemand zelf zijn issues oplossen, daar hebben ze mij niet voor nodig.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:38 schreef Forbry het volgende:
[..]
Maar jij mag dus wel het morele kompas uithangen t.o.v. je partner, de partner van degene met wie je vreemdgaat en/of eventuele kinderen in het spel?
Mensen mogen best uithalen, geen probleem. Ik deel zelf ook genoeg uit. Het gaat me erom dat als het op vreemdgaan aankomt ineens alles geoorloofd lijkt. En dan als klap op de vuurpijl nog even wat vervelende hypothetische familiedrama's schetsen om iemand toch over de streep te trekken.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:41 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
fathank, ik vind dat sommigen hier wat te sterk naar je uithalen. Je hebt een punt in wat je hier schrijft. Waarom dienen wij ons met andere mensen zo nodig te gaan bemoeien ?
Dat is ook iets om even stil bij te staan.
Als je het doorvertelt tegen een ander, dan wordt je zelf ook partij. Je kan dit met 'goede' bedoeling doen (echter weet je dat zelf niet), waardoor je uiteindelijk misschien meer kwaad dan goed doet.
Het nemen van dergelijke beslissing dient ieder voor zichzelf uit te maken. Wat denk je ermee te bereiken ? Voel je je zelf bv anders niet goed genoeg broer/zus meer. Denk je dat je broer/zus je dit gaat kwalijk nemen, als je het niet vertelt. Dan vertel je het gewoon. In the end, dien je daarin met jezelf te kunnen leven.
Maar je kan het ook niet vertellen. Uiteindelijk ben en blijf je maar derde partij. Het heeft (op zich genomen) niets met jou te maken.
Volgens mij heb jij het nu steeds over iets anders dan ik. Ik borduurde -vooralsnog- alleen maar voort op jouw opmerking dat het alleen een zaak is tussen de twee "volwassen" die vreemdgaan en je dat als hoofdargument bestempeld om niet te mogen/moeten "ingrijpen"...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, vreemdgaan is ook immoreel. Maar als niemand er achter komt, wie ben ik dan om iemands escapades aan de grote klok te hangen? Laat iemand zelf zijn issues oplossen, daar hebben ze mij niet voor nodig.
Hoe ga je dan om met andere leugens die worden verteld? Ga je je dan ook met de financiën van andere stellen bemoeien omdat jij van mening bent dat iets niet kan?
Ik zal het anders proberen uit te leggenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:45 schreef Forbry het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het nu steeds over iets anders dan ik. Ik borduurde -vooralsnog- alleen maar voort op jouw opmerking dat het alleen een zaak is tussen de twee "volwassen" die vreemdgaan...
Heeft weinig te maken met onderbuikgevoelens. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt want het is niet uit een soort wraak of een soort neerkijken op.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Op basis van wat? Omdat jij dat vindt. Jouw waarden en normen die je bij een ander door de strot probeert te douwen op basis van wat onderbuikgevoelens.
Er wordt allang bemoeit met iemand zijn andere zaken. In zo'n geval is het retegoed dat er een vierde partij in welke vorm dan ook mee gaat bemoeien.quote:Heb jij nooit geleerd om je neus niet in andermans zaken te steken? Ga anders lekker voor Albert Verlinde werken als je je zo graag bemoeit met andermans privézaken.
Kun je niet vermijden hem te zien? Of is het een collega?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:18 schreef MatrixChick het volgende:
Ik denk niet dat wij het eens gaan worden. Hier kunnen 10 topics aan gewijd worden maar dan nog ga je me niet overtuigen en ik jou niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:50 schreef Deckard het volgende:
[..]
Heeft weinig te maken met onderbuikgevoelens. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt want het is niet uit een soort wraak of een soort neerkijken op.
[..]
Er wordt allang bemoeit met iemand zijn andere zaken. In zo'n geval is het retegoed dat er een vierde partij in welke vorm dan ook mee gaat bemoeien.
In zo'n geval heb ik totaal geen moeite dat er normen en waarden door iemand zijn strot worden geduwd. Immers heeft de persoon daar zelf ook lak aan.
Mooi.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik denk niet dat wij het eens gaan worden. Hier kunnen 10 topics aan gewijd worden maar dan nog ga je me niet overtuigen en ik jou niet.
Als je het zou weten van iemand, laten we zeggen van een dame die getrouwd is, dat ze vreemd gaat. Zou je dan het lef hebben om het te vertellen aan haar man? Mocht het bijv. een kennis van je zijn?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:50 schreef Deckard het volgende:
[..]
Heeft weinig te maken met onderbuikgevoelens. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt want het is niet uit een soort wraak of een soort neerkijken op.
[..]
Er wordt allang bemoeit met iemand zijn andere zaken. In zo'n geval is het retegoed dat er een vierde partij in welke vorm dan ook mee gaat bemoeien.
In zo'n geval heb ik totaal geen moeite dat er normen en waarden door iemand zijn strot worden geduwd. Immers heeft de persoon daar zelf ook lak aan.
Graag zie ik dan ook dat zulke gegevens gewoon prijs worden gegeven en het zou mij niet verbazen dat ze binnenkort ook op straat zijn.
Dat is het zeker.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:35 schreef MatrixChick het volgende:
Verliefd zijn is immers heel wat anders dan houden van.
Wat bedoel je met TED post ? Welke ?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:35 schreef MatrixChick het volgende:
Begrip zou inderdaad heel fijn zijn, het is immers heel natuurlijk en verliefdheid overkomt je.
Ik zelf zou het zo zien:quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je het zou weten van iemand, laten we zeggen van een dame die getrouwd is, dat ze vreemd gaat. Zou je dan het lef hebben om het te vertellen aan haar man? Mocht het bijv. een kennis van je zijn?
Ik snap dit verhaal wel, maar eigenlijk ook niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zal het anders proberen uit te leggen
Kijk, ik begrijp de emoties die mensen hebben bij vreemdgaan. Ik heb ook fouten begaan, en daar heb ik spijt van en dat is verre van prettig geweest voor de persoon die hier het slachtoffer van is. Vreemdgaan, en alles wat daar op lijkt, is moreel niet te verantwoorden.
Echter, ik heb ook aan de "ontvangende" kant van vreemdgaan gezeten, dat ik door mijn partner belazerd ben. En echt, dat heeft mij echt niet zo gesloopt, integendeel. Ik zat er op dat moment niet op te wachten dat anderen hun emoties op mij gaan projecteren. Maar dat doen ze dus wel, op zo'n moment. Laat dat gewoon bij mij en mijn partner liggen. Je mag er van alles van vinden, maar ik ben niet hetzelfde als jij. Ik kan er dus heel anders tegenaan kijken.
Het is dus toch echt de keuze van twee volwassenen. Daar heb ik als buitenstaander niets mee te maken. Zij moeten hun eigen risico's dragen, en ik mag daar mijn oordeel over klaar hebben (en dat heb ik ook), maar ik zal me niet in hun relatie mengen. Ik heb het ook niet als prettig ervaren dat mensen hun morele superioriteit op mijn toenmalige partner zaten te ventileren, en ik vind het evenmin prettig als iemand mij voor lul uit komt maken als het over mijn fouten gaat. Simpelweg omdat het jouw zaak niet is, jouw relatie niet is, en de dynamiek in de relatie, en wat we als pillow talk allemaal besproken hebben, jou onbekend is.
Sluit ik me bij aan.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zal het anders proberen uit te leggen
Kijk, ik begrijp de emoties die mensen hebben bij vreemdgaan. Ik heb ook fouten begaan, en daar heb ik spijt van en dat is verre van prettig geweest voor de persoon die hier het slachtoffer van is. Vreemdgaan, en alles wat daar op lijkt, is moreel niet te verantwoorden.
Echter, ik heb ook aan de "ontvangende" kant van vreemdgaan gezeten, dat ik door mijn partner belazerd ben. En echt, dat heeft mij echt niet zo gesloopt, integendeel. Ik zat er op dat moment niet op te wachten dat anderen hun emoties op mij gaan projecteren. Maar dat doen ze dus wel, op zo'n moment. Laat dat gewoon bij mij en mijn partner liggen. Je mag er van alles van vinden, maar ik ben niet hetzelfde als jij. Ik kan er dus heel anders tegenaan kijken.
Het is dus toch echt de keuze van twee volwassenen. Daar heb ik als buitenstaander niets mee te maken. Zij moeten hun eigen risico's dragen, en ik mag daar mijn oordeel over klaar hebben (en dat heb ik ook), maar ik zal me niet in hun relatie mengen. Ik heb het ook niet als prettig ervaren dat mensen hun morele superioriteit op mijn toenmalige partner zaten te ventileren, en ik vind het evenmin prettig als iemand mij voor lul uit komt maken als het over mijn fouten gaat. Simpelweg omdat het jouw zaak niet is, jouw relatie niet is, en de dynamiek in de relatie, en wat we als pillow talk allemaal besproken hebben, jou onbekend is.
Iemand met wie ik samenwerk, ik zie hem nu niet zo vaak meer, maar binnenkort waarschijnlijk wel weer. Ik hou verder afstand.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kun je niet vermijden hem te zien? Of is het een collega?
Maar dan gaat het er toch om dat iemand zich met jouw relatie bemoeit, terwijl ik het geen punt vind en vind dat ze met hun neus uit mijn zaken moeten blijven? En dat mensen er dus maar klakkeloos van uit zijn gegaan dat het een hel moet zijn geweest voor mij, en dat vervolgens op de partner af gaan geven?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:02 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik snap dit verhaal wel, maar eigenlijk ook niet.Als iemand jou er op wijst dat je partner vreemdgaat en jij vindt dat vervolgens helemaal niet zo erg... nou ja, prima dan toch? Dan zou het toch ook niet zoveel moeten uitmaken dat één en ander is uitgekomen? Tenzij de "klikkende" persoon er vervolgens op door blijft gaan en jou dwingt tot andere ideeën/beslissingen ofzo (en dat is wat ik een beetje lees in je verhaal), maar daar wordt het in mijn ogen al weer een heel ander verhaal van...
Klopt. Maar "vreemdgaan" ligt dan ook vrij gevoelig (denk ik). Net zoals bv beginnen praten over seks met een vrouw gevoelig kan liggen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:43 schreef fathank het volgende:
Mensen mogen best uithalen, geen probleem. Ik deel zelf ook genoeg uit. Het gaat me erom dat als het op vreemdgaan aankomt ineens alles geoorloofd lijkt. En dan als klap op de vuurpijl nog even wat vervelende hypothetische familiedrama's schetsen om iemand toch over de streep te trekken.
Terwijl het iets is wat veel breder is dan vreemdgaan. Maar nee, zodra het woord ergens vreemdgaan bij komt kijken is het als een rode lap op een stier.
Verliefd op iemand anders worden is in de basis compleet iets anders dan vreemdgaan... Aan het eerste kan je in principe niks doen (al heb je wel de controle over hoe je daar vervolgens mee omgaat), bij het tweede ga je over tot een doelbewuste actie...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:35 schreef MatrixChick het volgende:
[..]
Mooi omschreven, hier zit veel waarheid in wat mij betreft. Volgens mij heeft inderdaad iedereen dit gevoel wel een keer gehad in langdurige relaties.
Mijn man is ook al eens vreemdgegaan, ik was daar toen erg boos over. Maar eigenlijk heb ik hem toendertijd best snel vergeven.
Reden? Ik had al meerdere relaties gehad en wist al dat het soms gewoon moeilijk is om het idee te hebben nooit meer dat spannende en fijne verliefdheid gevoel te mogen hebben. De lokroep, zoals jij het omschrijft. Verliefd zijn is immers heel wat anders dan houden van.
Heb jij een open relatie?
TED video's eigenlijk. Dit zijn een heleboel video's met korte voordrachten van mensen met iets interessants te zeggen hebben.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:59 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Dat is het zeker.
Het één is een drug, het andere de realiteit.
Het één is orgastisch (iets zalig, waar je jezelf helemaal en onbevreesd kan in laten gaan), het andere meer een nuchtere weg tussen in (je overlegt met elkaar, je leert de ander kennen).
[..]
Wat bedoel je met TED post ? Welke ?
Ja, 'begrip' is het mooiste wat er bestaat. Dat is het punt, waar twee (of meer mensen) elkaar samen in iets kunnen vinden.
Ik probeer zelf om zoveel mogelijk het begrip te (kunnen) vinden. Maar dat lukt niet altijd. Waarbij het niet enkel moeilijk is een ander te leren 'begrijpen' (goed plaatsen, die ander kennen). Maar vooral ook jezelf. Er zitten soms zoveel rare zaken in ons.
Ergens zou ieder mens een soort cursus "psychologie" bij aanvang van zijn leven moeten krijgen. Daar recht op hebben. Eentje waar je iets aan hebt. Waarmee je jezelf en anderen zo goed als mogelijk kan leren 'begrijpen'.
Het is niet evident...
De wetenschap lost niet alles op (dat klopt). Maar het helpt toch wel een beetje, vind ik. Althans voor mezelf gesproken. Ik heb er zeker ook heel wat aan. Maar niet enkel aan die wetenschappelijke theorie. Ik hoor ook graag de verhalen van de mensen zelf (vanuit de praktijk).quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:11 schreef MatrixChick het volgende:
Het moeilijke met zo'n psychologie cursus is dat psychologie ook geen exacte wetenschap is, dus of je dat verder helpt..
Weet je. Je kan enerzijds jezelf gerust wat aan het gevoel overgeven. Maar er dan wel verder niets mee doen!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:04 schreef MatrixChick het volgende:
Iemand met wie ik samenwerk, ik zie hem nu niet zo vaak meer, maar binnenkort waarschijnlijk wel weer. Ik hou verder afstand.
Tja, die rechten.. Begrijp me niet verkeerd, ik was zeker boos en voelde me verraden. Ik vond dat hij meer over mij had moeten nadenken.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
Verliefd op iemand anders worden is in de basis compleet iets anders dan vreemdgaan... Aan het eerste kan je in principe niks doen (al heb je wel de controle over hoe je daar vervolgens mee omgaat), bij het tweede ga je over tot een doelbewuste actie...
Ik begrijp heus wel dat je (vooral als je al jaren in dezelfde relatie zit) op een gegeven moment het gevoel van verliefdheid en/of seksuele spanning/afwisseling kan missen, maar niets of niemand belet jou om daar vervolgens open over te zijn binnen je relatie, voor een open relatie te kiezen of -als je partner met één en ander niet akkoord gaat- als single door het leven te gaan. Als jij met jouw partner (expliciet of stilzwijgend) voor een monogame relatie gekozen hebt, heb je nou éénmaal niet het "recht" op "én én" zonder inbreuk te maken op de "rechten" van je partner.
Ze zouden er achter komen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je het zou weten van iemand, laten we zeggen van een dame die getrouwd is, dat ze vreemd gaat. Zou je dan het lef hebben om het te vertellen aan haar man? Mocht het bijv. een kennis van je zijn?
Zou jij de ander inlichten? Vind je dat jouw morele taak?quote:
Hahaha, wat een mooi voorbeeld! Wel een heeel andere prikkel!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:15 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Weet je. Je kan enerzijds jezelf gerust wat aan het gevoel overgeven. Maar er dan wel verder niets mee doen!
Het moment dat je (op welke manier dit werken kan of mag) aan iets tijdelijk overgeven kan, heeft het zijn uitwerking ergens op je gehad. Dan kun je weer eventjes verder.
Teveel iets tegenhouden (onderdrukken) komt er vroeg of laat toch weer uit.
Echter als je de "prikkel" wegnemen kan, is je probleem meteen ook ergens opgelost natuurlijk.
Ik had tijdje geleden een irritante collega. Heb me van bureau laten verzetten. Dat los ook al veel op. Al blijft die collega wel irritant natuurlijk. Echter, ik kom niet zoveel meer met hem in aanraking. Noch heeft hij nog veel de kans tegen mij irritant te doen. Dat hij daarin maar een andere hobby of slachtoffer zoekt
Dat hoeft niet perse dat ik de ander inlicht.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou jij de ander inlichten? Vind je dat jouw morele taak?
Verliefdheid overkomt je, maar dat gevoel gaat vanzelf wel weer weg. Je moet het vooral geen kans geven, als je intentie is om trouw te blijven. Want anders gaat het geheid een keer mis.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:24 schreef MatrixChick het volgende:
[..]
Hahaha, wat een mooi voorbeeld! Wel een heeel andere prikkel!
Wat me wel helpt, is dat hij het heel leuk vind om met me te babbelen en te chatten als ik het initiatief neem, maar hij neemt zelf geen initiatief. Ik weet dat hij me leuk vind om te zien en dat hij me aardig vind, maar ik denk niet dat hij voor mij voelt wat ik voel. Dus als ik geen contact opneem, doet hij het ook niet. En daar laat ik het bij. Het gaat wel over.
toch?
Ja, inderdaad. Mijn "Toch?" was een soort verzuchting. Ik houdt al de hele tijd afstand en zal echt niet ineens iets anders gaan doen. Ik wil alleen dat het gevoel NU weg is... even wachten.. hmm, weer niet gelukt. ;-)quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Verliefdheid overkomt je, maar dat gevoel gaat vanzelf wel weer weg. Je moet het vooral geen kans geven, als je intentie is om trouw te blijven. Want anders gaat het geheid een keer mis.
Misschien ook niet zoveel aandacht schenken aan het gevoel. Je gaat hem toch niet krijgen, je wil hem eigenlijk ook niet, dus moet je er gewoon aan voorbij gaan. Als je jezelf steeds in het gevoel gaat bevestigen, blijft het lang hangen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:35 schreef MatrixChick het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Mijn "Toch?" was een soort verzuchting. Ik houdt al de hele tijd afstand en zal echt niet ineens iets anders gaan doen. Ik wil alleen dat het gevoel NU weg is... even wachten.. hmm, weer niet gelukt. ;-)
"Gewoon" ff. Tja.. Ik doe mijn best.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Misschien ook niet zoveel aandacht schenken aan het gevoel. Je gaat hem toch niet krijgen, je wil hem eigenlijk ook niet, dus moet je er gewoon aan voorbij gaan. Als je jezelf steeds in het gevoel gaat bevestigen, blijft het lang hangen.
Nou ja, ik snap je op zich wel, maar ik geloof dat ik zelf alleen maar "dankbaar" zou zijn als iemand mij er op zou wijzen (al zou ik het op zich wel erg vréémd vinden als het komt van iemand die totaal niet dicht bij mij/ons staat). Als iemand het daar dan ook maar bij laat, dat wel! Iemand moet vervolgens niet voor mij gaan lopen bepalen hoe ik mij eronder moet voelen, welke stappen ik zou moeten zetten, etc...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar dan gaat het er toch om dat iemand zich met jouw relatie bemoeit, terwijl ik het geen punt vind en vind dat ze met hun neus uit mijn zaken moeten blijven? En dat mensen er dus maar klakkeloos van uit zijn gegaan dat het een hel moet zijn geweest voor mij, en dat vervolgens op de partner af gaan geven?
Natuurlijk vond ik het kut, maar dat was niet de seks, dat was het verliefd raken op iemand anders. Dáár had ik het moeilijk mee. Maar mensen zijn nogal op de penetratie gefocust, dus dat moest ik dan toch wel heel verschrikkelijk vinden!
Nogmaals, ik begrijp dat mensen er zo over denken. Dat mag ook. Maar laat mensen die mening bij zich houden. Ga er toch niet van uit dat anderen precies zo denken als jij. Zeker niet omdat er niets illegaals gebeurt. Het is moreel niet juist, maar dat geeft je niet het recht je er tegenaan te bemoeien. Je kunt het achteraf niet goedpraten met "oh, het was niet nodig, hij vindt het prima, maar ik heb het toch maar even gezegd!". Nee, die dingen doe je gewoon niet, vind ik. Ik weet zelf uit ervaring hoe vervelend het is als mensen zich met je privéleven bemoeien, ook al vinden ze zelf dat ze nog zo in hun recht staan.
Iedereen op Second Love gaat daadwerkelijk vreemd? (Ik weet het niet, ik kom er niet).quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:40 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou ja, ik snap je op zich wel, maar ik geloof dat ik zelf alleen maar "dankbaar" zou zijn als iemand mij er op zou wijzen (al zou ik het op zich wel erg vréémd vinden als het komt van iemand die totaal niet dicht bij mij/ons staat). Als iemand het daar dan ook maar bij laat, dat wel! Iemand moet vervolgens niet voor mij gaan lopen bepalen hoe ik mij eronder moet voelen, welke stappen ik zou moeten zetten, etc...
Begrijp me niet verkeerd. Mijn eerdere reacties op jouw posts hadden toch echt betrekking op een ander punt. Ik zou zelf ook niet iedereen wijzen op hun vreemdgaande partner. In veel gevallen vind ik dat zelf namelijk ook niet aan mij. Hangt er compleet vanaf hoe dicht de bedrogene en/of degene die vreemdgaat bij mij staan... hoe dichter, hoe eerder ik er mij wel mee zou bemoeien en ik zou de vreemdganger waarschijnlijk wel eerst de kans geven om één en ander uit te leggen en/of om zélf zijn/haar partner op de hoogte te stellen.
Zou zelf ook geen gegevens op straat gooien van sites als Second Love (waar het nu eigenlijk om ging). Maar om heel eerlijk te zijn, als zoiets wel door anderen wordt gedaan, kan ik dat niet heel erg vinden. In principe vind ik béide niet o.k., maar ik vind vreemdgaan altijd nog erger dan het doen/laten uitkomen van dat vreemdgaan...
OK, dat begrijp ik welquote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:40 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou ja, ik snap je op zich wel, maar ik geloof dat ik zelf alleen maar "dankbaar" zou zijn als iemand mij er op zou wijzen (al zou ik het op zich wel erg vréémd vinden als het komt van iemand die totaal niet dicht bij mij/ons staat). Als iemand het daar dan ook maar bij laat, dat wel! Iemand moet vervolgens niet voor mij gaan lopen bepalen hoe ik mij eronder moet voelen, welke stappen ik zou moeten zetten, etc...
Begrijp me niet verkeerd. Mijn eerdere reacties op jouw posts hadden toch echt betrekking op een ander punt. Ik zou zelf ook niet iedereen wijzen op hun vreemdgaande partner. In veel gevallen vind ik dat zelf namelijk ook niet aan mij. Hangt er compleet vanaf hoe dicht de bedrogene en/of degene die vreemdgaat bij mij staan... hoe dichter, hoe eerder ik er mij wel mee zou bemoeien en ik zou de vreemdganger waarschijnlijk wel eerst de kans geven om één en ander uit te leggen en/of om zélf zijn/haar partner op de hoogte te stellen.
Zou zelf ook geen gegevens op straat gooien van sites als Second Love (waar het nu eigenlijk om ging). Maar om heel eerlijk te zijn, als zoiets wel door anderen wordt gedaan, kan ik dat niet heel erg vinden. In principe vind ik béide niet o.k., maar ik vind vreemdgaan altijd nog erger dan het doen/laten uitkomen van dat vreemdgaan...
Vast niet, maar als je op dat punt niks te verbergen hebt voor je partner, maakt het ook niet zoveel uit als het uitkomt. Wellicht je/jullie gevoel van privacy t.o.v. derden, maar dat is nou éénmaal het gevaar van internet. In principe is op het internet helemaal níks privé en ik vind dat het ieders eigen verantwoordelijkheid is om daar rekening mee te houden...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Iedereen op Second Love gaat daadwerkelijk vreemd?
Zolang het zo vers zit in je geheugen zal dat ook niet gebeuren. Zo iets heeft of veel tijd nodig of verdwijnt pas wanneer je de gevoelens voor een ander krijgt.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:35 schreef MatrixChick het volgende:
Ja, inderdaad. Mijn "Toch?" was een soort verzuchting. Ik houdt al de hele tijd afstand en zal echt niet ineens iets anders gaan doen. Ik wil alleen dat het gevoel NU weg is... even wachten.. hmm, weer niet gelukt. ;-)
Maar wat als een goede vriendin van je het opmerkt en het 1 op 1 met jou bespreekt? Het blijven gevoelige onderwerpen, ik vraag me wel eens af van hoe begin je erover. Want als je er naast zit en je brengt het als een botte hork, dan is het helemaal naar de klote die vriendschap.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:01 schreef capricia het volgende:
Als iemand hier zou komen vertellen dat een van beiden vreemd gaat, dan zul je direct het huis uit gezet worden. Nooit meer welkom ben je dan.
Wat weet je nou van de afspraken die ik met mijn partner heb? Wij zouden dat regelrecht als stoken zien.
Waar haal je het lef vandaan om te komen wroeten?
Terwijl ik iemand, waarvan ik dacht dat hij/zij een dierbare van mij was, waarschijnlijk nooit meer zou willen zien/spreken als hij/zij op de hoogte zou blijken te zijn en mij niks zou hebben verteld.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:01 schreef capricia het volgende:
Als iemand hier zou komen vertellen dat een van beiden vreemd gaat, dan zul je direct het huis uit gezet worden. Nooit meer welkom ben je dan.
Wat weet je nou van de afspraken die ik met mijn partner heb? Wij zouden dat regelrecht als stoken zien.
Waar haal je het lef vandaan om te komen wroeten?
Ja! Psies. Gelukkig doet hij dat niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:04 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Zolang het zo vers zit in je geheugen zal dat ook niet gebeuren. Zo iets heeft of veel tijd nodig of verdwijnt pas wanneer je de gevoelens voor een ander krijgt.
Maar als hij geen contact zoekt is het wel haalbaar, als hij je steeds opzocht dan kan je er gewoon nooit overheen komen.
Ik heb laatst (dronken) berichtjes gekregen van een gozer (oude vriend) die mij blijkbaar leuk vind, seksuele toespelingen, dat hij wilde afspreken en dat soort zaken.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:06 schreef Forbry het volgende:
[..]
Terwijl ik iemand, waarvan ik dacht dat hij/zij een dierbare van mij was, waarschijnlijk nooit meer zou willen zien/spreken als hij/zij op de hoogte zou blijken te zijn en mij niks zou hebben verteld.
In dit geval twijfel ik een beetje over zowel het "dierbaar zijn-gehalte" als het "vreemdgaan-gehalte" en betwijfel zodoende of ik het je kwálijk zou hebben genomen als je níks zou hebben gezegd. Echter, zou je het wél tegen mij hebben gezegd, dan denk ik wel dat ik dat alleen maar gewaardeerd zou hebben (zou er dan wel vanuit zijn gegaan dat je eerst die oude vriend zelf er (flink) op aangesproken zou hebben, voordat je zou besluiten mij in te lichten).quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb laatst (dronken) berichtjes gekregen van een gozer (oude vriend) die mij blijkbaar leuk vind, seksuele toespelingen, dat hij wilde afspreken en dat soort zaken.
Een week later stond op zijn fb dat hij verloofd is...
Ik heb dus echt getwijfeld om zijn verloofde ( die tevens de oude lerares van mijn jongste is..awkward.) een berichtje te sturen.
Ik heb het uiteindelijk niet gedaan maar zou jij het willen weten als jouw partner die berichtjes ha gestuurd.
Ik denk namelijk dat ik het wel zou willen weten.
Gezien hij dronken was, weet je meteen ook in welke "mentale toestand" hij was, toen je die dingen naar je verzond. Eerder 'driftig' dan 'gewetensvol'. Ik zou daar niet teveel belang aan hechten. Dit rechtvaardigt zijn gedrag natuurlijk niet. Maar is ook niet iets om je verder druk om te maken. Niet ?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:22 schreef snakelady het volgende:
Ik heb laatst (dronken) berichtjes gekregen van een gozer (oude vriend) die mij blijkbaar leuk vind, seksuele toespelingen, dat hij wilde afspreken en dat soort zaken.
Een week later stond op zijn fb dat hij verloofd is...
Nooit last van de "angst" dat er opeens een boze vent met een honkbalknuppel aan je deur staat?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:15 schreef titel het volgende:
[..]
Sinds 2,5 jaar heb ik een lange afstandsrelatie met een getrouwde vrouw. (Zelf ben ik vrijgezel)
Ik date sinds kort ook een vrijgezelle vrouw en ga met een andere vrouw (waar ik geen seks mee heb) voor een week op vakantie.
Daarnaast zijn er nog twee getrouwde vrouwen geïnteresseerd, maar daar neem ik geen initiatief in.
M.a.w. als ze zelf voorstellen om iets af te spreken, dan ga ik daar wel op in.
Ik ben naar iedereen open toe en lieg nergens over, tot nu toe gaat dat goed.
Dus wel de lusten, maar niet de lasten.
Mijn leven is in elk geval niet saai
Ik ben wel eens dronken, maar nog nooit (zover ik weetquote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:36 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Gezien hij dronken was, weet je meteen ook in welke "mentale toestand" hij was, toen je die dingen naar je verzond. Eerder 'driftig' dan 'gewetensvol'. Ik zou daar niet teveel belang aan hechten. Dit rechtvaardigt zijn gedrag natuurlijk niet. Maar is ook niet iets om je verder druk om te maken. Niet ?
Grappig is dat wel altijd: getrouwde vrouw gaat vreemd, man moet het ontgeldenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nooit last van de "angst" dat er opeens een boze vent met een honkbalknuppel aan je deur staat?
Ieder mens is anders. Ik kan me voorstellen dat bij bepaalde mensen (als die een glas teveel op hebben) ze losser komen en dingen doen, die ze normaal gezien niet doen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:45 schreef Forbry het volgende:
Ik ben wel eens dronken, maar nog nooit (zover ik weet) in die staat seksuele berichtjes naar anderen dan mijn partner zitten sturen... sorry, maar dronken of niet, zoiets lijkt mij toch wel een soort van teken aan de wand.
Ja, maar je geeft het zelf al aan, je hebt dan dus al wel een oogje op iemand (anders), naar wie je onder invloed dan die berichtjes stuurt... Je doet dat niet opeens zomaar. Wat ik al schreef, wel een teken aan de wand dus...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:05 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ieder mens is anders. Ik kan me voorstellen dat bij bepaalde mensen (als die een glas teveel op hebben) ze losser komen en dingen doen, die ze normaal gezien niet doen.
Beeld je eens in, dat je een oogje hebt op iemand, maar je gaat niet vreemd (dus wijst zijn toenaderingen af). Tot er een moment zou optreden, waar je samen wat zit te praten, en teveel bedwelmd geraakt door de alcohol. Dat je daardoor 'tijdelijk' een stukje van jezelf verliest. Je laat je m.a.w. gaan. En geeft je op dat moment wel aan je gevoel over. Ook al heb je er achteraf spijt van. Je was toen even jezelf niet meer. Verkeerde in een andere staat van zijn.
Alcohol is vanuit deze optiek best te mijden. Het verandert sommige (niet alle) mensen teveel. Sommige worden er gewelddadig van, anderen verliezen wat van hun controle. Nog anderen depressief (heb ik ooit eens iemand horen vertellen, die werd depressief als hij alcohol dronk, dus dronk hij het niet. Is niet meteen een goede reclame voor dit product)
Naar wie je die berichtjes stuurt, hoeft voor zo een man niets speciaals te betekenen. Misschien is hij lukraak wat (oude) contacten uit zijn telefoonlijst aan het afgaan. Weten wij veel (je kan niet in iemand anders zijn hoofd kijken). Zodoende, weet je ook niet of het een teken aan de wand is (heeft hij echt een oogje op je, of doet hij wat onnozel en zot, etc). In feite weet je niets.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:12 schreef Forbry het volgende:
Ja, maar je geeft het zelf al aan, je hebt dan dus al wel een oogje op iemand (anders), naar wie je onder invloed dan die berichtjes stuurt... Je doet dat niet opeens zomaar. Wat ik al schreef, wel een teken aan de wand dus...
Niet mee eens. Dit lijkt mij dan eerder een voorbeeld van de grenzen op dit gebied voor jezelf niet zo goed kennen en/of die van anderen niet zo goed aanvoelen, waar jij al wel eens vaker blijk van hebt gegeven (niet aanvallend bedoeld verder).quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:16 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Naar wie je die berichtjes stuurt, hoeft voor zo een man niets speciaals te betekenen. Misschien is hij lukraak wat (oude) contacten uit zijn telefoonlijst aan het afgaan. Weten wij veel (je kan niet in iemand anders zijn hoofd kijken). Zodoende, weet je ook niet of het een teken aan de wand is (heeft hij echt een oogje op je, of doet hij wat onnozel en zot, etc). In feite weet je niets.
Wat je wel ziet, is dat hij in een andere 'mood' (staat van zijn) verkeerd. En dat die staat van zijn niet ok is. Maar dat beseft die man natuurlijk zelf niet.
Vergelijk het met het eten van chocolade. Je beseft op dat moment het effect van die chocolade niet (je bent geen buitenstaander, je zit er midden in, in dat gevoel, die ervaring). Je beseft het effect niet, maar je voelt het wel. Idem met alcohol en andere drugs (verslavingen).
Daarmee keur ik dergelijk gedrag niet goed. Wel probeer ik het kader te plaatsen. Afhankelijk van "het kader" (de context) krijgt iets betekenis of niet.
Vergelijk het met een grapje. Als ik de context niet snap, doe je me misschien daarmee pijn (ook al is het niet zo bedoeld). Snap ik de context wel, is er eigenlijk niets aan de hand. Dat grapje was niets ernstigs (geen teken aan de wand of iets om je druk om te maken). Het (grapje) was iets onschuldigs (zonder verdere betekenis).
Ik wel.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:45 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik ben wel eens dronken, maar nog nooit (zover ik weet) in die staat seksuele berichtjes naar anderen dan mijn partner zitten sturen... sorry, maar dronken of niet, zoiets lijkt mij toch wel een soort van teken aan de wand.
Excuses aan wie? Excuses aan degene die je de berichtjes hebt gestuurd, excuses aan je partner?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wel.
Ik heb wel eens dronken wat naar een ander gestuurd. Dan bied ik mijn excuses de volgende dag aan. En that's it.
Overigens hoef ik ook niet alles zo nodig van mijn partner te weten. Ook mijn partner heeft recht op zijn privacy. Dat is een kwestie van vertrouwen.
En een teken aan de wand van wat? Dat ie vreemd gaat? Dat ie naar andere vrouwen kijkt? Dat ie soms geil is?
En als iemand bij jou binnen komt stappen "Heey meid hoe is het? Ik moet je wat vertellen, die vent van je gaat vreemd met de zus van de achterbuurvrouw van Tante Ans. Je weet wel, die ene je 6 jaar geleden op de buurtbarbeque hebt gezien".quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:55 schreef Forbry het volgende:
[..]
Excuses aan wie? Excuses aan degene die je de berichtjes hebt gestuurd, excuses aan je partner?
Zit jij wel in een monogame relatie eigenlijk?
Ik vertrouw mijn partner volledig (waarmee ik sinds eergisteren exact 15 jaar samen ben). Daarom ben ik ook helemaal niet bang dat er dingen zullen uitkomen. Maar als mijn partner desondanks eigenlijk niet te vertrouwen is, dan weet/hoor ik dat graag zo snel mogelijk.
Een teken aan de wand dat hij te veel (seksuele) interesse/aandacht in/voor andere vrouwen heeft, daar niet eerlijk over is en vooral door dat laatste wat mij betreft absoluut niet geschikt voor een monogame relatie is.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:10 schreef fathank het volgende:
[..]
En als iemand bij jou binnen komt stappen "Heey meid hoe is het? Ik moet je wat vertellen, die vent van je gaat vreemd met de zus van de achterbuurvrouw van Tante Ans. Je weet wel, die ene je 6 jaar geleden op de buurtbarbeque hebt gezien".
Of je vent ontkent het, en dan heeft de boodschapper het gedaan, terwijl die het beste (gok ik) met je voor had/heeft. Maar die is dan de boeman (m/v).quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:16 schreef Forbry het volgende:
[..]Zou ik op zijn zachtst gezegd erg merkwaardig en ongemakkelijk vinden, maar zou vervolgens het fijne er dan wel van willen weten en als het idd de waarheid blijkt te zijn, "blij" zijn dat het -op wat voor achterlijke manier dan ook- is uitgekomen (die waarheid natuurlijk bepaald niet leuk vinden, maar dat staat los van het wel willen weten). Zou mij in zo'n geval wel afvragen, wáárom diegene mij dat vertelt. Zou in zo'n geval niet meteen uitgaan van (alleen maar) goede intenties, iets wat ik bij dierbaren in principe wél zou doen...
Ja, heel lastig allemaal, maar dat wordt dan een kwestie van één en ander uitzoeken en/of gewoon vertrouwen in je partner (of juist in de boodschapper) hebben. Als mensen kwaad willen (spreken), kan dat altijd natuurlijk. Vind dat in het kader van wel/niet bemoeien met (een oprecht vermoeden van) dáádwerkelijk vreemdgaan niet zo relevant.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Of je vent ontkent het, en dan heeft de boodschapper het gedaan, terwijl die het beste (gok ik) met je voor had/heeft. Maar die is dan de boeman (m/v).
Het zal er niet gezelliger op worden in je sociale kring.
Mmmm ja, ik denk inderdaad dat ik het ook wel zou waarderen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:35 schreef Forbry het volgende:
[..]
In dit geval twijfel ik een beetje over zowel het "dierbaar zijn-gehalte" als het "vreemdgaan-gehalte" en betwijfel zodoende of ik het je kwálijk zou hebben genomen als je níks zou hebben gezegd. Echter, zou je het wél tegen mij hebben gezegd, dan denk ik wel dat ik dat alleen maar gewaardeerd zou hebben (zou er dan wel vanuit zijn gegaan dat je eerst die oude vriend zelf er (flink) op aangesproken zou hebben, voordat je zou besluiten mij in te lichten).
Als er vervolgens eigenlijk niks aan de hand zou zijn (want open relatie, whatever) zou ik jou dat vriendelijk laten weten en er vanuit gaan dat daarmee de kous dan ook wel weer af zou zijn.
Het is niet dat ik mij er druk om maak maar ik voelde mij wel in een positie gezet waar ik niet om heb gevraagd en waar ik eigenlijk ook niet mijzelf mee bezig wil houden.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:36 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Gezien hij dronken was, weet je meteen ook in welke "mentale toestand" hij was, toen je die dingen naar je verzond. Eerder 'driftig' dan 'gewetensvol'. Ik zou daar niet teveel belang aan hechten. Dit rechtvaardigt zijn gedrag natuurlijk niet. Maar is ook niet iets om je verder druk om te maken. Niet ?
Voor een antwoord hierop ff wat verder terug in dit topic lopen snuffelen en nee dus, in ieder geval niet volledig. Gaarne dan niet jouw "relatieregels" projecteren op situaties die overduidelijk vanuit monogame relaties zijn geschreven...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:55 schreef Forbry het volgende:
[..]
Excuses aan wie? Excuses aan degene die je de berichtjes hebt gestuurd, excuses aan je partner?
Zit jij wel in een monogame relatie eigenlijk?
Ik vertrouw mijn partner volledig (waarmee ik sinds eergisteren exact 15 jaar samen ben). Daarom ben ik ook helemaal niet bang dat er dingen zullen uitkomen. Maar als mijn partner desondanks eigenlijk niet te vertrouwen is, dan weet/hoor ik dat graag zo snel mogelijk.
Een teken aan de wand dat hij te veel (seksuele) interesse/aandacht in/voor andere vrouwen heeft, daar niet eerlijk over is en vooral door dat laatste wat mij betreft absoluut niet geschikt voor een monogame relatie is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |