abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155555361
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:07 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Maar dan gaat het er toch om dat iemand zich met jouw relatie bemoeit, terwijl ik het geen punt vind en vind dat ze met hun neus uit mijn zaken moeten blijven? En dat mensen er dus maar klakkeloos van uit zijn gegaan dat het een hel moet zijn geweest voor mij, en dat vervolgens op de partner af gaan geven?

Natuurlijk vond ik het kut, maar dat was niet de seks, dat was het verliefd raken op iemand anders. Dáár had ik het moeilijk mee. Maar mensen zijn nogal op de penetratie gefocust, dus dat moest ik dan toch wel heel verschrikkelijk vinden!

Nogmaals, ik begrijp dat mensen er zo over denken. Dat mag ook. Maar laat mensen die mening bij zich houden. Ga er toch niet van uit dat anderen precies zo denken als jij. Zeker niet omdat er niets illegaals gebeurt. Het is moreel niet juist, maar dat geeft je niet het recht je er tegenaan te bemoeien. Je kunt het achteraf niet goedpraten met "oh, het was niet nodig, hij vindt het prima, maar ik heb het toch maar even gezegd!". Nee, die dingen doe je gewoon niet, vind ik. Ik weet zelf uit ervaring hoe vervelend het is als mensen zich met je privéleven bemoeien, ook al vinden ze zelf dat ze nog zo in hun recht staan.
Nou ja, ik snap je op zich wel, maar ik geloof dat ik zelf alleen maar "dankbaar" zou zijn als iemand mij er op zou wijzen (al zou ik het op zich wel erg vréémd vinden als het komt van iemand die totaal niet dicht bij mij/ons staat). Als iemand het daar dan ook maar bij laat, dat wel! Iemand moet vervolgens niet voor mij gaan lopen bepalen hoe ik mij eronder moet voelen, welke stappen ik zou moeten zetten, etc...

Begrijp me niet verkeerd. Mijn eerdere reacties op jouw posts hadden toch echt betrekking op een ander punt. Ik zou zelf ook niet iedereen wijzen op hun vreemdgaande partner. In veel gevallen vind ik dat zelf namelijk ook niet aan mij. Hangt er compleet vanaf hoe dicht de bedrogene en/of degene die vreemdgaat bij mij staan... hoe dichter, hoe eerder ik er mij wel mee zou bemoeien en ik zou de vreemdganger waarschijnlijk wel eerst de kans geven om één en ander uit te leggen en/of om zélf zijn/haar partner op de hoogte te stellen.

Zou zelf ook geen gegevens op straat gooien van sites als Second Love (waar het nu eigenlijk om ging). Maar om heel eerlijk te zijn, als zoiets wel door anderen wordt gedaan, kan ik dat niet heel erg vinden. In principe vind ik béide niet o.k., maar ik vind vreemdgaan altijd nog erger dan het doen/laten uitkomen van dat vreemdgaan...
Tails tell tales
  woensdag 26 augustus 2015 @ 12:43:53 #277
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155555443
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:40 schreef Forbry het volgende:

[..]

Nou ja, ik snap je op zich wel, maar ik geloof dat ik zelf alleen maar "dankbaar" zou zijn als iemand mij er op zou wijzen (al zou ik het op zich wel erg vréémd vinden als het komt van iemand die totaal niet dicht bij mij/ons staat). Als iemand het daar dan ook maar bij laat, dat wel! Iemand moet vervolgens niet voor mij gaan lopen bepalen hoe ik mij eronder moet voelen, welke stappen ik zou moeten zetten, etc...

Begrijp me niet verkeerd. Mijn eerdere reacties op jouw posts hadden toch echt betrekking op een ander punt. Ik zou zelf ook niet iedereen wijzen op hun vreemdgaande partner. In veel gevallen vind ik dat zelf namelijk ook niet aan mij. Hangt er compleet vanaf hoe dicht de bedrogene en/of degene die vreemdgaat bij mij staan... hoe dichter, hoe eerder ik er mij wel mee zou bemoeien en ik zou de vreemdganger waarschijnlijk wel eerst de kans geven om één en ander uit te leggen en/of om zélf zijn/haar partner op de hoogte te stellen.

Zou zelf ook geen gegevens op straat gooien van sites als Second Love (waar het nu eigenlijk om ging). Maar om heel eerlijk te zijn, als zoiets wel door anderen wordt gedaan, kan ik dat niet heel erg vinden. In principe vind ik béide niet o.k., maar ik vind vreemdgaan altijd nog erger dan het doen/laten uitkomen van dat vreemdgaan...
Iedereen op Second Love gaat daadwerkelijk vreemd? (Ik weet het niet, ik kom er niet).
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155555575
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:40 schreef Forbry het volgende:

[..]

OK, dat begrijp ik wel :)

Vind het zelf wel verwerpelijk wanneer mensen op basis van morele overtuiging crimineel gedrag gaan vertonen, wat hier eigenlijk het geval is. Christenen steken ook abortusklinieken in de fik en dierenactivisten slopen nertsenfokkerijen. Maakt niet uit hoezeer je moreel gelijk hebt, dat soort dingen zijn altijd not done.
pi_155555722
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:43 schreef fathank het volgende:

[..]

Iedereen op Second Love gaat daadwerkelijk vreemd?
Vast niet, maar als je op dat punt niks te verbergen hebt voor je partner, maakt het ook niet zoveel uit als het uitkomt. Wellicht je/jullie gevoel van privacy t.o.v. derden, maar dat is nou éénmaal het gevaar van internet. In principe is op het internet helemaal níks privé en ik vind dat het ieders eigen verantwoordelijkheid is om daar rekening mee te houden...
Tails tell tales
pi_155556051
Als iemand hier zou komen vertellen dat een van beiden vreemd gaat, dan zul je direct het huis uit gezet worden. Nooit meer welkom ben je dan.
Wat weet je nou van de afspraken die ik met mijn partner heb? Wij zouden dat regelrecht als stoken zien.
Waar haal je het lef vandaan om te komen wroeten?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 26 augustus 2015 @ 13:04:59 #281
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_155556162
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:35 schreef MatrixChick het volgende:
Ja, inderdaad. Mijn "Toch?" was een soort verzuchting. Ik houdt al de hele tijd afstand en zal echt niet ineens iets anders gaan doen. Ik wil alleen dat het gevoel NU weg is... even wachten.. hmm, weer niet gelukt. ;-)
Zolang het zo vers zit in je geheugen zal dat ook niet gebeuren. Zo iets heeft of veel tijd nodig of verdwijnt pas wanneer je de gevoelens voor een ander krijgt.

Maar als hij geen contact zoekt is het wel haalbaar, als hij je steeds opzocht dan kan je er gewoon nooit overheen komen.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:01 schreef capricia het volgende:
Als iemand hier zou komen vertellen dat een van beiden vreemd gaat, dan zul je direct het huis uit gezet worden. Nooit meer welkom ben je dan.
Wat weet je nou van de afspraken die ik met mijn partner heb? Wij zouden dat regelrecht als stoken zien.
Maar wat als een goede vriendin van je het opmerkt en het 1 op 1 met jou bespreekt? Het blijven gevoelige onderwerpen, ik vraag me wel eens af van hoe begin je erover. Want als je er naast zit en je brengt het als een botte hork, dan is het helemaal naar de klote die vriendschap.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_155556201
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:01 schreef capricia het volgende:
Terwijl ik iemand, waarvan ik dacht dat hij/zij een dierbare van mij was, waarschijnlijk nooit meer zou willen zien/spreken als hij/zij op de hoogte zou blijken te zijn en mij niks zou hebben verteld.
Tails tell tales
pi_155556614
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:04 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Zolang het zo vers zit in je geheugen zal dat ook niet gebeuren. Zo iets heeft of veel tijd nodig of verdwijnt pas wanneer je de gevoelens voor een ander krijgt.

Maar als hij geen contact zoekt is het wel haalbaar, als hij je steeds opzocht dan kan je er gewoon nooit overheen komen.
Ja! Psies. Gelukkig doet hij dat niet.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 13:22:54 #284
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155556753
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:06 schreef Forbry het volgende:

[..]

Terwijl ik iemand, waarvan ik dacht dat hij/zij een dierbare van mij was, waarschijnlijk nooit meer zou willen zien/spreken als hij/zij op de hoogte zou blijken te zijn en mij niks zou hebben verteld.
Ik heb laatst (dronken) berichtjes gekregen van een gozer (oude vriend) die mij blijkbaar leuk vind, seksuele toespelingen, dat hij wilde afspreken en dat soort zaken.
Een week later stond op zijn fb dat hij verloofd is...

Ik heb dus echt getwijfeld om zijn verloofde ( die tevens de oude lerares van mijn jongste is..awkward.) een berichtje te sturen.
Ik heb het uiteindelijk niet gedaan maar zou jij het willen weten als jouw partner die berichtjes ha gestuurd.

Ik denk namelijk dat ik het wel zou willen weten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155557144
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb laatst (dronken) berichtjes gekregen van een gozer (oude vriend) die mij blijkbaar leuk vind, seksuele toespelingen, dat hij wilde afspreken en dat soort zaken.

Ik heb dus echt getwijfeld om zijn verloofde ( die tevens de oude lerares van mijn jongste is..awkward.) een berichtje te sturen.
Ik heb het uiteindelijk niet gedaan maar zou jij het willen weten als jouw partner die berichtjes ha gestuurd.

Ik denk namelijk dat ik het wel zou willen weten.
In dit geval twijfel ik een beetje over zowel het "dierbaar zijn-gehalte" als het "vreemdgaan-gehalte" en betwijfel zodoende of ik het je kwálijk zou hebben genomen als je níks zou hebben gezegd. Echter, zou je het wél tegen mij hebben gezegd, dan denk ik wel dat ik dat alleen maar gewaardeerd zou hebben (zou er dan wel vanuit zijn gegaan dat je eerst die oude vriend zelf er (flink) op aangesproken zou hebben, voordat je zou besluiten mij in te lichten).

Als er vervolgens eigenlijk niks aan de hand zou zijn (want open relatie, whatever) zou ik jou dat vriendelijk laten weten en er vanuit gaan dat daarmee de kous dan ook wel weer af zou zijn. :)
Tails tell tales
pi_155557148
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:22 schreef snakelady het volgende:
Gezien hij dronken was, weet je meteen ook in welke "mentale toestand" hij was, toen je die dingen naar je verzond. Eerder 'driftig' dan 'gewetensvol'. Ik zou daar niet teveel belang aan hechten. Dit rechtvaardigt zijn gedrag natuurlijk niet. Maar is ook niet iets om je verder druk om te maken. Niet ?
  Moderator woensdag 26 augustus 2015 @ 13:42:56 #287
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_155557386
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:15 schreef titel het volgende:

[..]

Sinds 2,5 jaar heb ik een lange afstandsrelatie met een getrouwde vrouw. (Zelf ben ik vrijgezel)
Ik date sinds kort ook een vrijgezelle vrouw en ga met een andere vrouw (waar ik geen seks mee heb) voor een week op vakantie.
Daarnaast zijn er nog twee getrouwde vrouwen geïnteresseerd, maar daar neem ik geen initiatief in.
M.a.w. als ze zelf voorstellen om iets af te spreken, dan ga ik daar wel op in.
Ik ben naar iedereen open toe en lieg nergens over, tot nu toe gaat dat goed.
Dus wel de lusten, maar niet de lasten. :)
Mijn leven is in elk geval niet saai
Nooit last van de "angst" dat er opeens een boze vent met een honkbalknuppel aan je deur staat? :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_155557455
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:36 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Gezien hij dronken was, weet je meteen ook in welke "mentale toestand" hij was, toen je die dingen naar je verzond. Eerder 'driftig' dan 'gewetensvol'. Ik zou daar niet teveel belang aan hechten. Dit rechtvaardigt zijn gedrag natuurlijk niet. Maar is ook niet iets om je verder druk om te maken. Niet ?
Ik ben wel eens dronken, maar nog nooit (zover ik weet :') ) in die staat seksuele berichtjes naar anderen dan mijn partner zitten sturen... sorry, maar dronken of niet, zoiets lijkt mij toch wel een soort van teken aan de wand.
Tails tell tales
  woensdag 26 augustus 2015 @ 13:45:11 #289
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_155557460
quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:42 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Nooit last van de "angst" dat er opeens een boze vent met een honkbalknuppel aan je deur staat? :')
Grappig is dat wel altijd: getrouwde vrouw gaat vreemd, man moet het ontgelden :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_155558088
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:45 schreef Forbry het volgende:
Ik ben wel eens dronken, maar nog nooit (zover ik weet :') ) in die staat seksuele berichtjes naar anderen dan mijn partner zitten sturen... sorry, maar dronken of niet, zoiets lijkt mij toch wel een soort van teken aan de wand.
Ieder mens is anders. Ik kan me voorstellen dat bij bepaalde mensen (als die een glas teveel op hebben) ze losser komen en dingen doen, die ze normaal gezien niet doen.

Beeld je eens in, dat je een oogje hebt op iemand, maar je gaat niet vreemd (dus wijst zijn toenaderingen af). Tot er een moment zou optreden, waar je samen wat zit te praten, en teveel bedwelmd geraakt door de alcohol. Dat je daardoor 'tijdelijk' een stukje van jezelf verliest. Je laat je m.a.w. gaan. En geeft je op dat moment wel aan je gevoel over. Ook al heb je er achteraf spijt van. Je was toen even jezelf niet meer. Verkeerde in een andere staat van zijn.

Alcohol is vanuit deze optiek best te mijden. Het verandert sommige (niet alle) mensen teveel. Sommige worden er gewelddadig van, anderen verliezen wat van hun controle. Nog anderen depressief (heb ik ooit eens iemand horen vertellen, die werd depressief als hij alcohol dronk, dus dronk hij het niet. Is niet meteen een goede reclame voor dit product ;))
pi_155558332
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 14:05 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Ieder mens is anders. Ik kan me voorstellen dat bij bepaalde mensen (als die een glas teveel op hebben) ze losser komen en dingen doen, die ze normaal gezien niet doen.

Beeld je eens in, dat je een oogje hebt op iemand, maar je gaat niet vreemd (dus wijst zijn toenaderingen af). Tot er een moment zou optreden, waar je samen wat zit te praten, en teveel bedwelmd geraakt door de alcohol. Dat je daardoor 'tijdelijk' een stukje van jezelf verliest. Je laat je m.a.w. gaan. En geeft je op dat moment wel aan je gevoel over. Ook al heb je er achteraf spijt van. Je was toen even jezelf niet meer. Verkeerde in een andere staat van zijn.

Alcohol is vanuit deze optiek best te mijden. Het verandert sommige (niet alle) mensen teveel. Sommige worden er gewelddadig van, anderen verliezen wat van hun controle. Nog anderen depressief (heb ik ooit eens iemand horen vertellen, die werd depressief als hij alcohol dronk, dus dronk hij het niet. Is niet meteen een goede reclame voor dit product ;))
Ja, maar je geeft het zelf al aan, je hebt dan dus al wel een oogje op iemand (anders), naar wie je onder invloed dan die berichtjes stuurt... Je doet dat niet opeens zomaar. Wat ik al schreef, wel een teken aan de wand dus...
Tails tell tales
pi_155558451
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 14:12 schreef Forbry het volgende:
Ja, maar je geeft het zelf al aan, je hebt dan dus al wel een oogje op iemand (anders), naar wie je onder invloed dan die berichtjes stuurt... Je doet dat niet opeens zomaar. Wat ik al schreef, wel een teken aan de wand dus...
Naar wie je die berichtjes stuurt, hoeft voor zo een man niets speciaals te betekenen. Misschien is hij lukraak wat (oude) contacten uit zijn telefoonlijst aan het afgaan. Weten wij veel (je kan niet in iemand anders zijn hoofd kijken). Zodoende, weet je ook niet of het een teken aan de wand is (heeft hij echt een oogje op je, of doet hij wat onnozel en zot, etc). In feite weet je niets.

Wat je wel ziet, is dat hij in een andere 'mood' (staat van zijn) verkeerd. En dat die staat van zijn niet ok is. Maar dat beseft die man natuurlijk zelf niet.

Vergelijk het met het eten van chocolade. Je beseft op dat moment het effect van die chocolade niet (je bent geen buitenstaander, je zit er midden in, in dat gevoel, die ervaring). Je beseft het effect niet, maar je voelt het wel. Idem met alcohol en andere drugs (verslavingen).

Daarmee keur ik dergelijk gedrag niet goed. Wel probeer ik het kader te plaatsen. Afhankelijk van "het kader" (de context) krijgt iets betekenis of niet.

Vergelijk het met een grapje. Als ik de context niet snap, doe je me misschien daarmee pijn (ook al is het niet zo bedoeld). Snap ik de context wel, is er eigenlijk niets aan de hand. Dat grapje was niets ernstigs (geen teken aan de wand of iets om je druk om te maken). Het (grapje) was iets onschuldigs (zonder verdere betekenis).
pi_155558734
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 14:16 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Naar wie je die berichtjes stuurt, hoeft voor zo een man niets speciaals te betekenen. Misschien is hij lukraak wat (oude) contacten uit zijn telefoonlijst aan het afgaan. Weten wij veel (je kan niet in iemand anders zijn hoofd kijken). Zodoende, weet je ook niet of het een teken aan de wand is (heeft hij echt een oogje op je, of doet hij wat onnozel en zot, etc). In feite weet je niets.

Wat je wel ziet, is dat hij in een andere 'mood' (staat van zijn) verkeerd. En dat die staat van zijn niet ok is. Maar dat beseft die man natuurlijk zelf niet.

Vergelijk het met het eten van chocolade. Je beseft op dat moment het effect van die chocolade niet (je bent geen buitenstaander, je zit er midden in, in dat gevoel, die ervaring). Je beseft het effect niet, maar je voelt het wel. Idem met alcohol en andere drugs (verslavingen).

Daarmee keur ik dergelijk gedrag niet goed. Wel probeer ik het kader te plaatsen. Afhankelijk van "het kader" (de context) krijgt iets betekenis of niet.

Vergelijk het met een grapje. Als ik de context niet snap, doe je me misschien daarmee pijn (ook al is het niet zo bedoeld). Snap ik de context wel, is er eigenlijk niets aan de hand. Dat grapje was niets ernstigs (geen teken aan de wand of iets om je druk om te maken). Het (grapje) was iets onschuldigs (zonder verdere betekenis).
Niet mee eens. Dit lijkt mij dan eerder een voorbeeld van de grenzen op dit gebied voor jezelf niet zo goed kennen en/of die van anderen niet zo goed aanvoelen, waar jij al wel eens vaker blijk van hebt gegeven (niet aanvallend bedoeld verder).
Tails tell tales
pi_155559447
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:45 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik wel.
Ik heb wel eens dronken wat naar een ander gestuurd. Dan bied ik mijn excuses de volgende dag aan. En that's it.
Overigens hoef ik ook niet alles zo nodig van mijn partner te weten. Ook mijn partner heeft recht op zijn privacy. Dat is een kwestie van vertrouwen.

En een teken aan de wand van wat? Dat ie vreemd gaat? Dat ie naar andere vrouwen kijkt? Dat ie soms geil is?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_155559702
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 14:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik wel.
Ik heb wel eens dronken wat naar een ander gestuurd. Dan bied ik mijn excuses de volgende dag aan. En that's it.
Overigens hoef ik ook niet alles zo nodig van mijn partner te weten. Ook mijn partner heeft recht op zijn privacy. Dat is een kwestie van vertrouwen.

En een teken aan de wand van wat? Dat ie vreemd gaat? Dat ie naar andere vrouwen kijkt? Dat ie soms geil is?
Excuses aan wie? Excuses aan degene die je de berichtjes hebt gestuurd, excuses aan je partner?
Zit jij wel in een monogame relatie eigenlijk?

Ik vertrouw mijn partner volledig (waarmee ik sinds eergisteren exact 15 jaar samen ben). Daarom ben ik ook helemaal niet bang dat er dingen zullen uitkomen. Maar als mijn partner desondanks eigenlijk niet te vertrouwen is, dan weet/hoor ik dat graag zo snel mogelijk.

Een teken aan de wand dat hij te veel (seksuele) interesse/aandacht in/voor andere vrouwen heeft, daar niet eerlijk over is en vooral door dat laatste wat mij betreft absoluut niet geschikt voor een monogame relatie is.
Tails tell tales
  woensdag 26 augustus 2015 @ 15:10:45 #296
157922 fathank
pi_155560206
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 14:55 schreef Forbry het volgende:

[..]

Excuses aan wie? Excuses aan degene die je de berichtjes hebt gestuurd, excuses aan je partner?
Zit jij wel in een monogame relatie eigenlijk?

Ik vertrouw mijn partner volledig (waarmee ik sinds eergisteren exact 15 jaar samen ben). Daarom ben ik ook helemaal niet bang dat er dingen zullen uitkomen. Maar als mijn partner desondanks eigenlijk niet te vertrouwen is, dan weet/hoor ik dat graag zo snel mogelijk.

Een teken aan de wand dat hij te veel (seksuele) interesse/aandacht in/voor andere vrouwen heeft, daar niet eerlijk over is en vooral door dat laatste wat mij betreft absoluut niet geschikt voor een monogame relatie is.
En als iemand bij jou binnen komt stappen "Heey meid hoe is het? Ik moet je wat vertellen, die vent van je gaat vreemd met de zus van de achterbuurvrouw van Tante Ans. Je weet wel, die ene je 6 jaar geleden op de buurtbarbeque hebt gezien".

Wat zou je doen?
pi_155560383
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 15:10 schreef fathank het volgende:

[..]

En als iemand bij jou binnen komt stappen "Heey meid hoe is het? Ik moet je wat vertellen, die vent van je gaat vreemd met de zus van de achterbuurvrouw van Tante Ans. Je weet wel, die ene je 6 jaar geleden op de buurtbarbeque hebt gezien".
_O- Zou ik op zijn zachtst gezegd erg merkwaardig en ongemakkelijk vinden, maar zou vervolgens het fijne er dan wel van willen weten en als het idd de waarheid blijkt te zijn, "blij" zijn dat het -op wat voor achterlijke manier dan ook- is uitgekomen (die waarheid natuurlijk bepaald niet leuk vinden, maar dat staat los van het wel willen weten). Zou mij in zo'n geval wel afvragen, wáárom diegene mij dat vertelt. Zou in zo'n geval niet meteen uitgaan van (alleen maar) goede intenties, iets wat ik bij dierbaren in principe wél zou doen...
Tails tell tales
  woensdag 26 augustus 2015 @ 15:20:10 #298
157922 fathank
pi_155560485
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 15:16 schreef Forbry het volgende:

[..]

_O- Zou ik op zijn zachtst gezegd erg merkwaardig en ongemakkelijk vinden, maar zou vervolgens het fijne er dan wel van willen weten en als het idd de waarheid blijkt te zijn, "blij" zijn dat het -op wat voor achterlijke manier dan ook- is uitgekomen (die waarheid natuurlijk bepaald niet leuk vinden, maar dat staat los van het wel willen weten). Zou mij in zo'n geval wel afvragen, wáárom diegene mij dat vertelt. Zou in zo'n geval niet meteen uitgaan van (alleen maar) goede intenties, iets wat ik bij dierbaren in principe wél zou doen...
Of je vent ontkent het, en dan heeft de boodschapper het gedaan, terwijl die het beste (gok ik) met je voor had/heeft. Maar die is dan de boeman (m/v).

Het zal er niet gezelliger op worden in je sociale kring.
pi_155560606
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 15:20 schreef fathank het volgende:

[..]

Of je vent ontkent het, en dan heeft de boodschapper het gedaan, terwijl die het beste (gok ik) met je voor had/heeft. Maar die is dan de boeman (m/v).

Het zal er niet gezelliger op worden in je sociale kring.
Ja, heel lastig allemaal, maar dat wordt dan een kwestie van één en ander uitzoeken en/of gewoon vertrouwen in je partner (of juist in de boodschapper) hebben. Als mensen kwaad willen (spreken), kan dat altijd natuurlijk. Vind dat in het kader van wel/niet bemoeien met (een oprecht vermoeden van) dáádwerkelijk vreemdgaan niet zo relevant.
Tails tell tales
  woensdag 26 augustus 2015 @ 15:27:52 #300
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155560703
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:35 schreef Forbry het volgende:

[..]

In dit geval twijfel ik een beetje over zowel het "dierbaar zijn-gehalte" als het "vreemdgaan-gehalte" en betwijfel zodoende of ik het je kwálijk zou hebben genomen als je níks zou hebben gezegd. Echter, zou je het wél tegen mij hebben gezegd, dan denk ik wel dat ik dat alleen maar gewaardeerd zou hebben (zou er dan wel vanuit zijn gegaan dat je eerst die oude vriend zelf er (flink) op aangesproken zou hebben, voordat je zou besluiten mij in te lichten).

Als er vervolgens eigenlijk niks aan de hand zou zijn (want open relatie, whatever) zou ik jou dat vriendelijk laten weten en er vanuit gaan dat daarmee de kous dan ook wel weer af zou zijn. :)
Mmmm ja, ik denk inderdaad dat ik het ook wel zou waarderen.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:36 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Het is niet dat ik mij er druk om maak maar ik voelde mij wel in een positie gezet waar ik niet om heb gevraagd en waar ik eigenlijk ook niet mijzelf mee bezig wil houden. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')