abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155553956
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:32 schreef fathank het volgende:

[..]

Op basis van wat? Omdat jij dat vindt. Jouw waarden en normen die je bij een ander door de strot probeert te douwen op basis van wat onderbuikgevoelens.
Heeft weinig te maken met onderbuikgevoelens. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt want het is niet uit een soort wraak of een soort neerkijken op.

quote:
Heb jij nooit geleerd om je neus niet in andermans zaken te steken? Ga anders lekker voor Albert Verlinde werken als je je zo graag bemoeit met andermans privézaken.
Er wordt allang bemoeit met iemand zijn andere zaken. In zo'n geval is het retegoed dat er een vierde partij in welke vorm dan ook mee gaat bemoeien.

In zo'n geval heb ik totaal geen moeite dat er normen en waarden door iemand zijn strot worden geduwd. Immers heeft de persoon daar zelf ook lak aan.

Graag zie ik dan ook dat zulke gegevens gewoon prijs worden gegeven en het zou mij niet verbazen dat ze binnenkort ook op straat zijn.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 11:50:58 #252
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_155553976
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:18 schreef MatrixChick het volgende:
Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben vreselijk verliefd op iemand met een relatie en heb zelf een man en 2 kinderen (en geen open relatie).
Ik doe er helemaal niets mee (die man weet het niet eens!), maar lastig dat het is..

Hoe geweldig zou het zijn om 1 keer te mogen..naja... :p
Maar dat maakt meer kapot dan me lief is.
Laat staan dat hij een echte minnaar zou zijn. (waaronder ik meerdere keren vreemdgaan versta)

Al die leugens en mixed feelings zijn de moeite m.i. niet waard, zelfs al ben ik smoorverliefd.

Kon ik mijn verliefde gevoel maar gewoon uitzetten. zucht
Kun je niet vermijden hem te zien? Of is het een collega?
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 26 augustus 2015 @ 11:51:49 #253
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155553998
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:50 schreef Deckard het volgende:

[..]

Heeft weinig te maken met onderbuikgevoelens. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt want het is niet uit een soort wraak of een soort neerkijken op.

[..]

Er wordt allang bemoeit met iemand zijn andere zaken. In zo'n geval is het retegoed dat er een vierde partij in welke vorm dan ook mee gaat bemoeien.

In zo'n geval heb ik totaal geen moeite dat er normen en waarden door iemand zijn strot worden geduwd. Immers heeft de persoon daar zelf ook lak aan.
Ik denk niet dat wij het eens gaan worden. Hier kunnen 10 topics aan gewijd worden maar dan nog ga je me niet overtuigen en ik jou niet.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155554020
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik denk niet dat wij het eens gaan worden. Hier kunnen 10 topics aan gewijd worden maar dan nog ga je me niet overtuigen en ik jou niet.
Mooi.
pi_155554127
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:50 schreef Deckard het volgende:

[..]

[..]

Graag zie ik dan ook dat zulke gegevens gewoon prijs worden gegeven en het zou mij niet verbazen dat ze binnenkort ook op straat zijn.
Als je het zou weten van iemand, laten we zeggen van een dame die getrouwd is, dat ze vreemd gaat. Zou je dan het lef hebben om het te vertellen aan haar man? Mocht het bijv. een kennis van je zijn?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_155554245
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:35 schreef MatrixChick het volgende:
Verliefd zijn is immers heel wat anders dan houden van.
Dat is het zeker.

Het één is een drug, het andere de realiteit.
Het één is orgastisch (iets zalig, waar je jezelf helemaal en onbevreesd kan in laten gaan), het andere meer een nuchtere weg tussen in (je overlegt met elkaar, je leert de ander kennen).

quote:
Begrip zou inderdaad heel fijn zijn, het is immers heel natuurlijk en verliefdheid overkomt je.
(Hier is trouwens ook een interessante TED post over)
Wat bedoel je met TED post ? Welke ?

Ja, 'begrip' is het mooiste wat er bestaat. Dat is het punt, waar twee (of meer mensen) elkaar samen in iets kunnen vinden.

Ik probeer zelf om zoveel mogelijk het begrip te (kunnen) vinden. Maar dat lukt niet altijd. Waarbij het niet enkel moeilijk is een ander te leren 'begrijpen' (goed plaatsen, die ander kennen). Maar vooral ook jezelf. Er zitten soms zoveel rare zaken in ons.

Ergens zou ieder mens een soort cursus "psychologie" bij aanvang van zijn leven moeten krijgen. Daar recht op hebben. Eentje waar je iets aan hebt. Waarmee je jezelf en anderen zo goed als mogelijk kan leren 'begrijpen'.

Het is niet evident...
  woensdag 26 augustus 2015 @ 12:02:06 #257
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_155554336
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je het zou weten van iemand, laten we zeggen van een dame die getrouwd is, dat ze vreemd gaat. Zou je dan het lef hebben om het te vertellen aan haar man? Mocht het bijv. een kennis van je zijn?
Ik zelf zou het zo zien:
Is de gene die vreemd gaat mijn vriend(in) of de partner van. Is het de partner dan zou ik die confronteren en kijken of die het zelf wilt zeggen, anders overwegen of er een moment is waarop ik het zelf kan melden.

Ben ik bevriend met de gene die vreemdgaat, 1 keer een goed 1 op 1 gesprek over houden en daarna zoekt hij het zich maar uit met betrekking tot dat.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_155554350
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik zal het anders proberen uit te leggen :)

Kijk, ik begrijp de emoties die mensen hebben bij vreemdgaan. Ik heb ook fouten begaan, en daar heb ik spijt van en dat is verre van prettig geweest voor de persoon die hier het slachtoffer van is. Vreemdgaan, en alles wat daar op lijkt, is moreel niet te verantwoorden.

Echter, ik heb ook aan de "ontvangende" kant van vreemdgaan gezeten, dat ik door mijn partner belazerd ben. En echt, dat heeft mij echt niet zo gesloopt, integendeel. Ik zat er op dat moment niet op te wachten dat anderen hun emoties op mij gaan projecteren. Maar dat doen ze dus wel, op zo'n moment. Laat dat gewoon bij mij en mijn partner liggen. Je mag er van alles van vinden, maar ik ben niet hetzelfde als jij. Ik kan er dus heel anders tegenaan kijken.

Het is dus toch echt de keuze van twee volwassenen. Daar heb ik als buitenstaander niets mee te maken. Zij moeten hun eigen risico's dragen, en ik mag daar mijn oordeel over klaar hebben (en dat heb ik ook), maar ik zal me niet in hun relatie mengen. Ik heb het ook niet als prettig ervaren dat mensen hun morele superioriteit op mijn toenmalige partner zaten te ventileren, en ik vind het evenmin prettig als iemand mij voor lul uit komt maken als het over mijn fouten gaat. Simpelweg omdat het jouw zaak niet is, jouw relatie niet is, en de dynamiek in de relatie, en wat we als pillow talk allemaal besproken hebben, jou onbekend is.
Ik snap dit verhaal wel, maar eigenlijk ook niet. :P Als iemand jou er op wijst dat je partner vreemdgaat en jij vindt dat vervolgens helemaal niet zo erg... nou ja, prima dan toch? Dan zou het toch ook niet zoveel moeten uitmaken dat één en ander is uitgekomen? Tenzij de "klikkende" persoon er vervolgens op door blijft gaan en jou dwingt tot andere ideeën/beslissingen ofzo (en dat is wat ik een beetje lees in je verhaal), maar daar wordt het in mijn ogen al weer een heel ander verhaal van...
Tails tell tales
pi_155554377
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik zal het anders proberen uit te leggen :)

Kijk, ik begrijp de emoties die mensen hebben bij vreemdgaan. Ik heb ook fouten begaan, en daar heb ik spijt van en dat is verre van prettig geweest voor de persoon die hier het slachtoffer van is. Vreemdgaan, en alles wat daar op lijkt, is moreel niet te verantwoorden.

Echter, ik heb ook aan de "ontvangende" kant van vreemdgaan gezeten, dat ik door mijn partner belazerd ben. En echt, dat heeft mij echt niet zo gesloopt, integendeel. Ik zat er op dat moment niet op te wachten dat anderen hun emoties op mij gaan projecteren. Maar dat doen ze dus wel, op zo'n moment. Laat dat gewoon bij mij en mijn partner liggen. Je mag er van alles van vinden, maar ik ben niet hetzelfde als jij. Ik kan er dus heel anders tegenaan kijken.

Het is dus toch echt de keuze van twee volwassenen. Daar heb ik als buitenstaander niets mee te maken. Zij moeten hun eigen risico's dragen, en ik mag daar mijn oordeel over klaar hebben (en dat heb ik ook), maar ik zal me niet in hun relatie mengen. Ik heb het ook niet als prettig ervaren dat mensen hun morele superioriteit op mijn toenmalige partner zaten te ventileren, en ik vind het evenmin prettig als iemand mij voor lul uit komt maken als het over mijn fouten gaat. Simpelweg omdat het jouw zaak niet is, jouw relatie niet is, en de dynamiek in de relatie, en wat we als pillow talk allemaal besproken hebben, jou onbekend is.
Sluit ik me bij aan.

Eigenlijk zouden mensen beter eerst eens vragen of ze hun mening wel "mogen" en 'kunnen" geven. Doen ze dit voor jou goed ? Of eerder om hun eigen "kwaadheid" te sussen. Of zich voldoende sociaal naar jou op te stellen ?

Als jij aangeeft, dat je geen mening/reacties van anderen hierover hoeft. Je verwerkt dit zelf wel, op jouw manier. Dan dient die omgeving jou met rust te laten. Maar voor sommige mensen is dat moeilijk.
pi_155554408
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Kun je niet vermijden hem te zien? Of is het een collega?
Iemand met wie ik samenwerk, ik zie hem nu niet zo vaak meer, maar binnenkort waarschijnlijk wel weer. Ik hou verder afstand.
pi_155554495
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:02 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik snap dit verhaal wel, maar eigenlijk ook niet. :P Als iemand jou er op wijst dat je partner vreemdgaat en jij vindt dat vervolgens helemaal niet zo erg... nou ja, prima dan toch? Dan zou het toch ook niet zoveel moeten uitmaken dat één en ander is uitgekomen? Tenzij de "klikkende" persoon er vervolgens op door blijft gaan en jou dwingt tot andere ideeën/beslissingen ofzo (en dat is wat ik een beetje lees in je verhaal), maar daar wordt het in mijn ogen al weer een heel ander verhaal van...
Maar dan gaat het er toch om dat iemand zich met jouw relatie bemoeit, terwijl ik het geen punt vind en vind dat ze met hun neus uit mijn zaken moeten blijven? En dat mensen er dus maar klakkeloos van uit zijn gegaan dat het een hel moet zijn geweest voor mij, en dat vervolgens op de partner af gaan geven?

Natuurlijk vond ik het kut, maar dat was niet de seks, dat was het verliefd raken op iemand anders. Dáár had ik het moeilijk mee. Maar mensen zijn nogal op de penetratie gefocust, dus dat moest ik dan toch wel heel verschrikkelijk vinden!

Nogmaals, ik begrijp dat mensen er zo over denken. Dat mag ook. Maar laat mensen die mening bij zich houden. Ga er toch niet van uit dat anderen precies zo denken als jij. Zeker niet omdat er niets illegaals gebeurt. Het is moreel niet juist, maar dat geeft je niet het recht je er tegenaan te bemoeien. Je kunt het achteraf niet goedpraten met "oh, het was niet nodig, hij vindt het prima, maar ik heb het toch maar even gezegd!". Nee, die dingen doe je gewoon niet, vind ik. Ik weet zelf uit ervaring hoe vervelend het is als mensen zich met je privéleven bemoeien, ook al vinden ze zelf dat ze nog zo in hun recht staan.
pi_155554563
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:43 schreef fathank het volgende:
Mensen mogen best uithalen, geen probleem. Ik deel zelf ook genoeg uit. Het gaat me erom dat als het op vreemdgaan aankomt ineens alles geoorloofd lijkt. En dan als klap op de vuurpijl nog even wat vervelende hypothetische familiedrama's schetsen om iemand toch over de streep te trekken.

Terwijl het iets is wat veel breder is dan vreemdgaan. Maar nee, zodra het woord ergens vreemdgaan bij komt kijken is het als een rode lap op een stier.
Klopt. Maar "vreemdgaan" ligt dan ook vrij gevoelig (denk ik). Net zoals bv beginnen praten over seks met een vrouw gevoelig kan liggen.

Alles wat aan ons ZELF BEELD raken kan, blijft moeilijke materie, om filosofisch en nuchter eens trachten te benaderen en bekijken.

Uiteindelijk zijn wij allemaal maar "mensen". Mensen waar zich allerlei gevoelens in (kunnen) afspelen. En dat (die emoties) maakt het allemaal zo moeilijk.

Het is tevens ook één van de redenen (denk ik) waarom meeste mensen stiekem vreemd gaan. Op die manier spaart men ergens de emoties van die ander (meent men). Terwijl men tezelfdertijd toch ook zichzelf niet iets hoeft te ontzeggen. Een soort win/win situatie. Die (eens je iets dieper kijkt) natuurlijk maar een illusie is.

Want het bedrog (in het vreemdgaan) blijft. En dit bedrog is uiteindelijk veel erger, dan die "seks" (or whatever) er beleefd werd. Dat bedrog raakt ons vertrouwen, ons zelf beeld en beeld dat we over die ander hebben (of hadden). Daarom maakt het zoveel stuk.

Terwijl het eigenlijk niet hoeft. Moesten mensen elkaar meer VRIJ kunnen laten. Veel van al die problemen stellen zich niet meer. Lossen zichzelf op.
pi_155554566
quote:

[..]

Mooi omschreven, hier zit veel waarheid in wat mij betreft. Volgens mij heeft inderdaad iedereen dit gevoel wel een keer gehad in langdurige relaties.

Mijn man is ook al eens vreemdgegaan, ik was daar toen erg boos over. Maar eigenlijk heb ik hem toendertijd best snel vergeven.
Reden? Ik had al meerdere relaties gehad en wist al dat het soms gewoon moeilijk is om het idee te hebben nooit meer dat spannende en fijne verliefdheid gevoel te mogen hebben. De lokroep, zoals jij het omschrijft. Verliefd zijn is immers heel wat anders dan houden van.

Begrip zou inderdaad heel fijn zijn, het is immers heel natuurlijk en verliefdheid overkomt je.
(Hier is trouwens ook een interessante TED post over)

Heb jij een open relatie?
Verliefd op iemand anders worden is in de basis compleet iets anders dan vreemdgaan... Aan het eerste kan je in principe niks doen (al heb je wel de controle over hoe je daar vervolgens mee omgaat), bij het tweede ga je over tot een doelbewuste actie...

Ik begrijp heus wel dat je (vooral als je al jaren in dezelfde relatie zit) op een gegeven moment het gevoel van verliefdheid en/of seksuele spanning/afwisseling kan missen, maar niets of niemand belet jou om daar vervolgens open over te zijn binnen je relatie, voor een open relatie te kiezen of -als je partner met één en ander niet akkoord gaat- als single door het leven te gaan. Als jij met jouw partner (expliciet of stilzwijgend) voor een monogame relatie gekozen hebt, heb je nou éénmaal niet het "recht" op "én én" zonder inbreuk te maken op de "rechten" van je partner.
Tails tell tales
pi_155554584
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:59 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Dat is het zeker.

Het één is een drug, het andere de realiteit.
Het één is orgastisch (iets zalig, waar je jezelf helemaal en onbevreesd kan in laten gaan), het andere meer een nuchtere weg tussen in (je overlegt met elkaar, je leert de ander kennen).

[..]

Wat bedoel je met TED post ? Welke ?

Ja, 'begrip' is het mooiste wat er bestaat. Dat is het punt, waar twee (of meer mensen) elkaar samen in iets kunnen vinden.

Ik probeer zelf om zoveel mogelijk het begrip te (kunnen) vinden. Maar dat lukt niet altijd. Waarbij het niet enkel moeilijk is een ander te leren 'begrijpen' (goed plaatsen, die ander kennen). Maar vooral ook jezelf. Er zitten soms zoveel rare zaken in ons.

Ergens zou ieder mens een soort cursus "psychologie" bij aanvang van zijn leven moeten krijgen. Daar recht op hebben. Eentje waar je iets aan hebt. Waarmee je jezelf en anderen zo goed als mogelijk kan leren 'begrijpen'.

Het is niet evident...
TED video's eigenlijk. Dit zijn een heleboel video's met korte voordrachten van mensen met iets interessants te zeggen hebben.

Begrijpen begint inderdaad bij jezelf (proberen te) begrijpen. En dan doe je toch vaak ineens iets waardoor je merkt dat je jezelf nog steeds niet echt kent. Of dat je weer veranderd bent.
Ik ga er dan ook vol van uit dat ik mezelf vlak voordat ik dood ga nog niet ken :-)

Laat staan dat ik een ander vol kan begrijpen. Je kunt het wel proberen. Dat is vaak al heel wat.

Het moeilijke met zo'n psychologie cursus is dat psychologie ook geen exacte wetenschap is, dus of je dat verder helpt..
pi_155554618
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:11 schreef MatrixChick het volgende:
Het moeilijke met zo'n psychologie cursus is dat psychologie ook geen exacte wetenschap is, dus of je dat verder helpt..
De wetenschap lost niet alles op (dat klopt). Maar het helpt toch wel een beetje, vind ik. Althans voor mezelf gesproken. Ik heb er zeker ook heel wat aan. Maar niet enkel aan die wetenschappelijke theorie. Ik hoor ook graag de verhalen van de mensen zelf (vanuit de praktijk).
pi_155554702
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:04 schreef MatrixChick het volgende:
Iemand met wie ik samenwerk, ik zie hem nu niet zo vaak meer, maar binnenkort waarschijnlijk wel weer. Ik hou verder afstand.
Weet je. Je kan enerzijds jezelf gerust wat aan het gevoel overgeven. Maar er dan wel verder niets mee doen!

Het moment dat je (op welke manier dit werken kan of mag) aan iets tijdelijk overgeven kan, heeft het zijn uitwerking ergens op je gehad. Dan kun je weer eventjes verder.

Teveel iets tegenhouden (onderdrukken) komt er vroeg of laat toch weer uit.

Echter als je de "prikkel" wegnemen kan, is je probleem meteen ook ergens opgelost natuurlijk.

Ik had tijdje geleden een irritante collega. Heb me van bureau laten verzetten. Dat los ook al veel op. Al blijft die collega wel irritant natuurlijk. Echter, ik kom niet zoveel meer met hem in aanraking. Noch heeft hij nog veel de kans tegen mij irritant te doen. Dat hij daarin maar een andere hobby of slachtoffer zoekt ;)
pi_155554775
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:10 schreef Forbry het volgende:

[..]

Verliefd op iemand anders worden is in de basis compleet iets anders dan vreemdgaan... Aan het eerste kan je in principe niks doen (al heb je wel de controle over hoe je daar vervolgens mee omgaat), bij het tweede ga je over tot een doelbewuste actie...

Ik begrijp heus wel dat je (vooral als je al jaren in dezelfde relatie zit) op een gegeven moment het gevoel van verliefdheid en/of seksuele spanning/afwisseling kan missen, maar niets of niemand belet jou om daar vervolgens open over te zijn binnen je relatie, voor een open relatie te kiezen of -als je partner met één en ander niet akkoord gaat- als single door het leven te gaan. Als jij met jouw partner (expliciet of stilzwijgend) voor een monogame relatie gekozen hebt, heb je nou éénmaal niet het "recht" op "én én" zonder inbreuk te maken op de "rechten" van je partner.
Tja, die rechten.. Begrijp me niet verkeerd, ik was zeker boos en voelde me verraden. Ik vond dat hij meer over mij had moeten nadenken.

Maar (ja, toch een maar) het ging uiteindelijk helemaal niet over mij, maar over hem. Hij deed het niet om mij te kwetsen, hij deed het om zichzelf weer aantrekkelijk te laten voelen.
Is dat egoistisch? Ja, natuurlijk!
Is het menselijk? dat vind ik wel.

Het is makkelijk om alleen maar te veroordelen. Maar als je van iemand houdt is het ook zo dat je je best moet doen om fouten te vergeven. Althans, dat vind ik.

Overigens is dit verhaal natuurlijk maar een klein gedeelte van alles wat er op dat moment speelde. Het perpectief van deze situatie kan ik hier onmogelijk in een paar posts neerzetten. Feit is dat ik het, ook terugkijkend op deze tijd, best een beetje kan begrijpen.
pi_155554789
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze zouden er achter komen.
pi_155554908
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:19 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ze zouden er achter komen.
Zou jij de ander inlichten? Vind je dat jouw morele taak?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_155554911
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:15 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Weet je. Je kan enerzijds jezelf gerust wat aan het gevoel overgeven. Maar er dan wel verder niets mee doen!

Het moment dat je (op welke manier dit werken kan of mag) aan iets tijdelijk overgeven kan, heeft het zijn uitwerking ergens op je gehad. Dan kun je weer eventjes verder.

Teveel iets tegenhouden (onderdrukken) komt er vroeg of laat toch weer uit.

Echter als je de "prikkel" wegnemen kan, is je probleem meteen ook ergens opgelost natuurlijk.

Ik had tijdje geleden een irritante collega. Heb me van bureau laten verzetten. Dat los ook al veel op. Al blijft die collega wel irritant natuurlijk. Echter, ik kom niet zoveel meer met hem in aanraking. Noch heeft hij nog veel de kans tegen mij irritant te doen. Dat hij daarin maar een andere hobby of slachtoffer zoekt ;)
Hahaha, wat een mooi voorbeeld! Wel een heeel andere prikkel!

Wat me wel helpt, is dat hij het heel leuk vind om met me te babbelen en te chatten als ik het initiatief neem, maar hij neemt zelf geen initiatief. Ik weet dat hij me leuk vind om te zien en dat hij me aardig vind, maar ik denk niet dat hij voor mij voelt wat ik voel. Dus als ik geen contact opneem, doet hij het ook niet. En daar laat ik het bij. Het gaat wel over.

toch?
pi_155555071
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Zou jij de ander inlichten? Vind je dat jouw morele taak?
Dat hoeft niet perse dat ik de ander inlicht.
pi_155555133
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:24 schreef MatrixChick het volgende:

[..]

Hahaha, wat een mooi voorbeeld! Wel een heeel andere prikkel!

Wat me wel helpt, is dat hij het heel leuk vind om met me te babbelen en te chatten als ik het initiatief neem, maar hij neemt zelf geen initiatief. Ik weet dat hij me leuk vind om te zien en dat hij me aardig vind, maar ik denk niet dat hij voor mij voelt wat ik voel. Dus als ik geen contact opneem, doet hij het ook niet. En daar laat ik het bij. Het gaat wel over.

toch?
Verliefdheid overkomt je, maar dat gevoel gaat vanzelf wel weer weg. Je moet het vooral geen kans geven, als je intentie is om trouw te blijven. Want anders gaat het geheid een keer mis.
pi_155555203
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:32 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Verliefdheid overkomt je, maar dat gevoel gaat vanzelf wel weer weg. Je moet het vooral geen kans geven, als je intentie is om trouw te blijven. Want anders gaat het geheid een keer mis.
Ja, inderdaad. Mijn "Toch?" was een soort verzuchting. Ik houdt al de hele tijd afstand en zal echt niet ineens iets anders gaan doen. Ik wil alleen dat het gevoel NU weg is... even wachten.. hmm, weer niet gelukt. ;-)
pi_155555248
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:35 schreef MatrixChick het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Mijn "Toch?" was een soort verzuchting. Ik houdt al de hele tijd afstand en zal echt niet ineens iets anders gaan doen. Ik wil alleen dat het gevoel NU weg is... even wachten.. hmm, weer niet gelukt. ;-)
Misschien ook niet zoveel aandacht schenken aan het gevoel. Je gaat hem toch niet krijgen, je wil hem eigenlijk ook niet, dus moet je er gewoon aan voorbij gaan. Als je jezelf steeds in het gevoel gaat bevestigen, blijft het lang hangen.
pi_155555334
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:36 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Misschien ook niet zoveel aandacht schenken aan het gevoel. Je gaat hem toch niet krijgen, je wil hem eigenlijk ook niet, dus moet je er gewoon aan voorbij gaan. Als je jezelf steeds in het gevoel gaat bevestigen, blijft het lang hangen.
"Gewoon" ff. Tja.. Ik doe mijn best.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')