abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155552726
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 09:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Vind ik zelf altijd te makkelijk en getuigen van egoisme.
Sluit ik me bij aan.

Met hoe meer mensen je rekening houdt (en kan houden) in je beslissing des te minder egoïstisch handel je nog.

Al is er natuurlijk nog altijd de component 'jezelf'. Je kan wel goed doen voor al die anderen, maar voel je jezelf er wel nog goed bij ? Er is ook iets als eigenliefde. Lief zijn voor jezelf en zorgen voor jezelf.

Daartussen (tussen jezelf en je omgeving) dient een balans gevonden te worden.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 11:15:02 #227
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155552756
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:10 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Het zijn natuurlijk wel dezelfde waarden en normen als die van de partner van een vreemdganger.
Dat weet jij heel zeker?

Nogmaals, het gaat mij neit alleen om het vreemdgaan, maar om het recht op bemoeienis wat sommige mensen menen te hebben. Want bij vreemdgaan blijkt wel weer is alles geoorloofd, maar waar ligt de scheidslijn? Ik ben wel benieuwd naar de geldende criteria.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155552784
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:14 schreef JustTalkLove het volgende:
Al is er natuurlijk nog altijd de component 'jezelf'. Je kan wel goed doen voor al die anderen, maar voel je jezelf er wel nog goed bij ? Er is ook iets als eigenliefde. Lief zijn voor jezelf en zorgen voor jezelf.
Is ook weer zo.

Zelf zou ik me er echt niet goed bij voelen, dus wat betreft denk ik dan toch ook aan mezelf en neuk ik niet met de partner van een ander. :D
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_155552861
Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben vreselijk verliefd op iemand met een relatie en heb zelf een man en 2 kinderen (en geen open relatie).
Ik doe er helemaal niets mee (die man weet het niet eens!), maar lastig dat het is..

Hoe geweldig zou het zijn om 1 keer te mogen..naja... :p
Maar dat maakt meer kapot dan me lief is.
Laat staan dat hij een echte minnaar zou zijn. (waaronder ik meerdere keren vreemdgaan versta)

Al die leugens en mixed feelings zijn de moeite m.i. niet waard, zelfs al ben ik smoorverliefd.

Kon ik mijn verliefde gevoel maar gewoon uitzetten. zucht
pi_155553057
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:57 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het minder erg is, leg me geen woorden in de mond.
Laten we vooropstellen dat vreemdgaan vele malen erger is. Dan is de bemoeienis in dit geval geoorloofd.

quote:
Heb jij vroeger nooit geleerd dat je niet mag klikken?
Heb jij nooit geleerd om sociaal te zijn?
pi_155553138
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:18 schreef MatrixChick het volgende:
Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben vreselijk verliefd op iemand met een relatie en heb zelf een man en 2 kinderen (en geen open relatie).
Ik doe er helemaal niets mee (die man weet het niet eens!), maar lastig dat het is..

Laat staan dat hij een echte minnaar zou zijn. (waaronder ik meerdere keren vreemdgaan versta)

Al die leugens en mixed feelings zijn de moeite m.i. niet waard, zelfs al ben ik smoorverliefd.

Dank voor je bijdrage.

Ja, het is niet gemakkelijk. Ik heb er zelf ook soms last van. Langs de ene kant is er wat je graag wilt, langs de andere kant wat er mag. Het is daarin vaak een spel en tweestrijd tussen enerzijds je "drift" (genot, lust, plezier, ontspanning, je gelukkig voelen, laten gaan) en anderzijds je "geweten" (het is niet goed voor je, je doet er de ander pijn mee).

Als je neurobiologisch bekijkt, wij mensen hebben verschillende hersenen in ons hoofd (het één doet dit, het ander dat). Dat maakt ons heel complex.

Daarnaast kunnen we soms helemaal verdwijnen en opgaan in een bepaalde hersengebied. Zo kun je bv jezelf helemaal laten gaan in een erotische spanning (lust) of in een verliefdheid (je geeft je over aan een ander, drijft op wolkjes) of in een stukje muziek. Je wordt op dat moment ergens wat je in die omgeving (ander) aanvoelt.

Al blijf je wel (in the end) uiteindelijk jezelf voelen. Het is jij die dat alles voelt. Maar het is de omgeving (prikkels) van buiten af die op je afkomen. Die iets 'magisch' in je beroeren.

Persoonlijk vind ik dat er meer "begrip" hiervoor zou moeten zijn. We zijn allen mensen. En nee, niemand (of toch de meesten) willen andere mensen pijn of kwaad doen. Maar jezelf helemaal ongelukkig maken en hiervan afzien, is ook iets.

Het zou idd gemakkelijker zijn moesten we daarvoor een soort aan/uit knop hebben :)

Ik denk dat mensen die effectief "vreemd gaan", hun drift sterker speelt dan hun geweten. De drift wint de strijd. In die assisenzaak in het brein ;) Terwijl bij mensen die het voelen, erover fantaseren, maar uiteindelijk niet doen, het geweten de bovenhand heeft. Hun executieve functie werkt beter. Staat sterker. Ze geven daarin aan de lokroep van de omgeving (de ander) niet toe.
pi_155553155
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:07 schreef Forbry het volgende:

[..]

:')

Zonder "bedrogene" zou er niet eens sprake van vreemdgaan (kunnen) zijn. Zowel de bedrogene(n) als eventuele kinderen zijn wel degelijk partij. DIE worden genaaid, maar op hun leven/privacy mag je blijkbaar wel inbreuk maken?

Dit maakt alleen maar duidelijk hoe lichtzinnig sommige mensen over vreemdgaan denken. Hoe je ook maar een greintje respect en/of begrip kan opbrengen voor leugens en bedrog door mensen ten opzichte van andere mensen van wie ze pretenderen te houden, is voor mij een groot raadsel. Zelf vind ik het getuigen van een soort van "moreel faillissement".
Het gaat er niet om of vreemdgaan moreel te verantwoorden is. Dat is het niet. Het gaat er om dat het jouw zaak niet is, als buitenstaander.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 11:27:44 #233
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_155553175
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:06 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Ja en Nee (wat mij betreft). Ik zie dat anders.

Bijvoorbeeld, je gaat uit met de vriendin van een goede vriend van je. Die vriendin heeft een oogje op je (begint je te versieren), terwijl je weet dat ze een relatie heeft (notabene met een goede vriend van je). Dan sta jij (vanuit je vrijgezel positie) daarin niet alleen.

Ik vind als je handelt, je zoveel mogelijk dient stil te staan bij ALLE betrokken partijen. Als je zelf single bent en de ander niet, zijn dit er drie. Heb je beide een relatie zijn het er vier. Dan heb je met vier mensen rekening te houden. Jezelf, je eigen partner, die andere vrouw en haar partner.

Alleen door zoveel mogelijk "rekening" te houden met ieder zijn gevoelens, ben je ethisch bezig.

In het geval er kinderen zijn, sta je best ook bij die kinderen stil. Je bent immers met hun mama/papa bezig.

Dit is het 'ideaal' (wat mij betreft). Natuurlijk loopt het niet zo altijd. Veelal door de lust, vergeet men ergens tijdelijk de ander. Er is een bewustzijnsvernauwing. Men gaat op in het moment samen. Vergeet de rest.
Oneens. Ten eerste als de vriendin van een vriend met je flirt ga je niet terug lopen flirten, je zegt tegen haar dat als zij het niet opbiecht tegen haar vriend jij dat doet. Dat is vriendschap, dat valt buiten vreemdgaan. Als je daarop ingaat ben je gewoon een lul en is die kerel kennelijk geen goede vriend.

Maar als jij op stap bent, je komt een vrouw tegen, je versiert haar, krijgt een one night stand en uiteindelijk bleek ze buiten jouw weten om een partner te hebben, dan treft mij geen blaam.

Drie partijen, flikker toch op. Als je zo gaat redeneren dan moet je ook rekening houden met haar ouders, vrienden, familie, kinderen etc. Dat is ondoenbaar.
Ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van een andere volwassene. Als ik eerlijk ben dat er nooit een relatie in zou zitten, en zij blijkt er een met een ander te hebben, lieg ik haar niet voor en zij mij niet. Wat er verder tussen haar en haar partner zou afspelen zijn hun zaken.
Ik ben er niet om voor elke vrouw met een relatie op te letten, wel zou ik zeer zeker goed opletten dat als dat de basis is, ik nooit gevoelens voor die vrouw zou krijgen.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:18 schreef MatrixChick het volgende:

Zeer eerlijke bekendtenis. Vooral dat soort gedachtes van "oh mocht ik maar 1 keer" zijn zo fijn, zo verleidelijk, maar diep van binnen weet je ook dat het dan nooit bij 1 keer blijft...

De fantasie is leuk, geweldig zelfs, maar als je nadenkt over de gevolgen is het het nooit waard. Dat en met vreemdgaan als basis, wat voor relatie kan je dan nog verwachten. Gewoon niet doen :) het ebt vast weg!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_155553260
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of vreemdgaan moreel te verantwoorden is. Dat is het niet. Het gaat er om dat het jouw zaak niet is, als buitenstaander.
Als vreemdganger heb je 1 of soms zelfs 2 buitenstaanders erbij betrokken. (je eigen partner en eventueel die van de ander)

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:27 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Oneens. Ten eerste als de vriendin van een vriend met je flirt ga je niet terug lopen flirten, je zegt tegen haar dat als zij het niet opbiecht tegen haar vriend jij dat doet. Dat is vriendschap, dat valt buiten vreemdgaan. Als je daarop ingaat ben je gewoon een lul en is die kerel kennelijk geen goede vriend.

Maar als jij op stap bent, je komt een vrouw tegen, je versiert haar, krijgt een one night stand en uiteindelijk bleek ze buiten jouw weten om een partner te hebben, dan treft mij geen blaam.

En wat als die vrouw je vooraf al vertelde een relatie te hebben?
pi_155553316
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:30 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Als vreemdganger heb je 1 of soms zelfs 2 buitenstaanders erbij betrokken. (je eigen partner en eventueel die van de ander)

Als jij niet bij die buitenstaanders hoort, dan doet dat er niet toe.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 11:32:59 #236
157922 fathank
pi_155553338
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:23 schreef Deckard het volgende:

[..]

Laten we vooropstellen dat vreemdgaan vele malen erger is. Dan is de bemoeienis in dit geval geoorloofd.
Op basis van wat? Omdat jij dat vindt. Jouw waarden en normen die je bij een ander door de strot probeert te douwen op basis van wat onderbuikgevoelens.
quote:
[..]

Heb jij nooit geleerd om sociaal te zijn?
Heb jij nooit geleerd om je neus niet in andermans zaken te steken? Ga anders lekker voor Albert Verlinde werken als je je zo graag bemoeit met andermans privézaken.
pi_155553351
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:32 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als jij niet bij die buitenstaanders hoort, dan doet dat er niet toe.
Dat vind ik behoorlijk hypocriet eigenlijk.
pi_155553416
quote:

Ja, dat klopt. En wat merken we hier ? Jij hebt een bepaalde context toegevoegd aan mijn voorbeeld en daardoor verandert de betekenis.

Probleem is, er is zoveel context dat valt niet in een paar regeltjes te vatten.

Wat als je met een vrouw seks hebt, maar niet wist dat ze in een relatie zat. Dan treft jouw geen schuld. Ok. Maar je kan die gedachte veranderen. In de zin van. Waarom vroeg je niet eerst of ze geen partner had, voor je met de seks begon ?

Je zou dat kunnen doen hé (niet dat je dit moet doen, het breekt misschien de seksuele sfeer en spanning en je wilt misschien graag jezelf eventjes overgeven aan die seks en spanning). Maar als je het doet, dergelijke vraag op voorhand stelt, dan stel je je alvast "ethischer" op. Gezien je die extra context informatie verzameld hebt. Begrijp je ?

Niet dat je dit moet doen voor me, ik werk daarin enkel maar wat vragen op...
(zodat we er verder over nadenken kunnen)

quote:
Drie partijen, flikker toch op. Als je zo gaat redeneren dan moet je ook rekening houden met haar ouders, vrienden, familie, kinderen etc. Dat is ondoenbaar.
Dat klopt. Dat is niet doenbaar. Vandaar het verschil tussen theorie en praktijk. In de theorie is dat het beste. Echter, de wereld is zo niet hé. Misschien in de visie van Plato. Maar in het echte leven, zijn er hier mensen die dood gaan van de honger en anderen niet.

We houden geen rekening met iedereen. Dat gaat gewoon niet. Is ondoenbaar. Maar theoretisch, is het wel het mooiste. Zuiver ethisch bezien.

Naarmate je meerdere 'personen' aan een verhaal toevoegt, verandert ook meteen weer de context. Daarom ook dat er ergens geen 'algemene' regels zijn. Want ieder mens is ander, draagt zijn eigen context in zich. Aan jou om daar al dan niet rekening mee te houden.
pi_155553417
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:26 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Dank voor je bijdrage.

Ja, het is niet gemakkelijk. Ik heb er zelf ook soms last van. Langs de ene kant is er wat je graag wilt, langs de andere kant wat er mag. Het is daarin vaak een spel en tweestrijd tussen enerzijds je "drift" (genot, lust, plezier, ontspanning, je gelukkig voelen, laten gaan) en anderzijds je "geweten" (het is niet goed voor je, je doet er de ander pijn mee).

Als je neurobiologisch bekijkt, wij mensen hebben verschillende hersenen in ons hoofd (het één doet dit, het ander dat). Dat maakt ons heel complex.

Daarnaast kunnen we soms helemaal verdwijnen en opgaan in een bepaalde hersengebied. Zo kun je bv jezelf helemaal laten gaan in een erotische spanning (lust) of in een verliefdheid (je geeft je over aan een ander, drijft op wolkjes) of in een stukje muziek. Je wordt op dat moment ergens wat je in die omgeving (ander) aanvoelt.

Al blijf je wel (in the end) uiteindelijk jezelf voelen. Het is jij die dat alles voelt. Maar het is de omgeving (prikkels) van buiten af die op je afkomen. Die iets 'magisch' in je beroeren.

Persoonlijk vind ik dat er meer "begrip" hiervoor zou moeten zijn. We zijn allen mensen. En nee, niemand (of toch de meesten) willen andere mensen pijn of kwaad doen. Maar jezelf helemaal ongelukkig maken en hiervan afzien, is ook iets.

Het zou idd gemakkelijker zijn moesten we daarvoor een soort aan/uit knop hebben :)

Ik denk dat mensen die effectief "vreemd gaan", hun drift sterker speelt dan hun geweten. De drift wint de strijd. In die assisenzaak in het brein ;) Terwijl bij mensen die het voelen, erover fantaseren, maar uiteindelijk niet doen, het geweten de bovenhand heeft. Hun executieve functie werkt beter. Staat sterker. Ze geven daarin aan de lokroep van de omgeving (de ander) niet toe.
Mooi omschreven, hier zit veel waarheid in wat mij betreft. Volgens mij heeft inderdaad iedereen dit gevoel wel een keer gehad in langdurige relaties.

Mijn man is ook al eens vreemdgegaan, ik was daar toen erg boos over. Maar eigenlijk heb ik hem toendertijd best snel vergeven.
Reden? Ik had al meerdere relaties gehad en wist al dat het soms gewoon moeilijk is om het idee te hebben nooit meer dat spannende en fijne verliefdheid gevoel te mogen hebben. De lokroep, zoals jij het omschrijft. Verliefd zijn is immers heel wat anders dan houden van.

Begrip zou inderdaad heel fijn zijn, het is immers heel natuurlijk en verliefdheid overkomt je.
(Hier is trouwens ook een interessante TED post over)

Heb jij een open relatie?
  woensdag 26 augustus 2015 @ 11:36:17 #240
157922 fathank
pi_155553454
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:35 schreef MatrixChick het volgende:

[..]

Mooi omschreven, hier zit veel waarheid in wat mij betreft. Volgens mij heeft inderdaad iedereen dit gevoel wel een keer gehad in langdurige relaties.

Mijn man is ook al eens vreemdgegaan, ik was daar toen erg boos over. Maar eigenlijk heb ik hem toendertijd best snel vergeven.
Reden? Ik had al meerdere relaties gehad en wist al dat het soms gewoon moeilijk is om het idee te hebben nooit meer dat spannende en fijne verliefdheid gevoel te mogen hebben. De lokroep, zoals jij het omschrijft. Verliefd zijn is immers heel wat anders dan houden van.

Begrip zou inderdaad heel fijn zijn, het is immers heel natuurlijk en verliefdheid overkomt je.
(Hier is trouwens ook een interessante TED post over)

Heb jij een open relatie?
Ga eens met je vent praten zou ik zeggen.
pi_155553471
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat had ik ook wel begrepen, maar ik vind dus dat je met/door vreemdgaan je op een nog veel kwalijkere manier met zaken bemoeit die niet aan jou zijn, namelijk met die van je partner en/of de partner van degene met wie je vreemdgaat. Die willen immers geenszins belogen en bedrogen worden, maar worden dat wel...
Tails tell tales
pi_155553480
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:33 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat vind ik behoorlijk hypocriet eigenlijk.
Waarom? Wat geeft jou het recht om je tegen iemands relatie aan te bemoeien? Dat iemand kwaad wordt aangedaan? Er wordt in alle relaties over dingen gelogen, ook dingen die niet vreemdgaan betreffen. Jij hoeft niet het morele kompas te zijn.

Jouw mening is van jou, heeft niemand wat mee te maken. Net als de relatie van twee mensen van hun is, en daar heb jij niks mee te maken, ook al gebeuren er dingen waar je het niet mee eens bent.
pi_155553512
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:36 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat had ik ook wel begrepen, maar ik vind dus dat je met/door vreemdgaan je op een nog veel kwalijkere manier met zaken bemoeit die niet aan jou zijn, namelijk met die van je partner en/of de partner van degene met wie je vreemdgaat. Die willen immers geenszins belogen en bedrogen worden, maar worden dat wel...
Ik vind dat het niet aan mij is om dat af te wegen. Dat vind ik net zo onbehoorlijk. Het is niet mijn relatie.
pi_155553516
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:37 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Waarom? Wat geeft jou het recht om je tegen iemands relatie aan te bemoeien? Dat iemand kwaad wordt aangedaan? Er wordt in alle relaties over dingen gelogen, ook dingen die niet vreemdgaan betreffen. Jij hoeft niet het morele kompas te zijn.

Jouw mening is van jou, heeft niemand wat mee te maken. Net als de relatie van twee mensen van hun is, en daar heb jij niks mee te maken, ook al gebeuren er dingen waar je het niet mee eens bent.
Maar jij mag dus wel het morele kompas uithangen t.o.v. je partner, de partner van degene met wie je vreemdgaat en/of eventuele kinderen in het spel?
Tails tell tales
pi_155553530
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:36 schreef fathank het volgende:

[..]

Ga eens met je vent praten zou ik zeggen.
Doe ik, maar pas nadat dit gevoel weggeebt is. Het duurt hooguit een jaar heb ik begrepen :s (nog 10 maanden te gaan)
Dan ga ik voorzichtig het onderwerp "open relatie" eens aanstippen.
pi_155553630
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:57 schreef fathank het volgende:
Heb jij vroeger nooit geleerd dat je niet mag klikken?
fathank, ik vind dat sommigen hier wat te sterk naar je uithalen. Je hebt een punt in wat je hier schrijft. Waarom dienen wij ons met andere mensen zo nodig te gaan bemoeien ?

Dat is ook iets om even stil bij te staan.

Als je het doorvertelt tegen een ander, dan wordt je zelf ook partij. Je kan dit met 'goede' bedoeling doen (echter weet je dat zelf niet), waardoor je uiteindelijk misschien meer kwaad dan goed doet.

Het nemen van dergelijke beslissing dient ieder voor zichzelf uit te maken. Wat denk je ermee te bereiken ? Voel je je zelf bv anders niet goed genoeg broer/zus meer. Denk je dat je broer/zus je dit gaat kwalijk nemen, als je het niet vertelt. Dan vertel je het gewoon. In the end, dien je daarin met jezelf te kunnen leven.

Maar je kan het ook niet vertellen. Uiteindelijk ben en blijf je maar derde partij. Het heeft (op zich genomen) niets met jou te maken.
pi_155553697
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:38 schreef Forbry het volgende:

[..]

Maar jij mag dus wel het morele kompas uithangen t.o.v. je partner, de partner van degene met wie je vreemdgaat en/of eventuele kinderen in het spel?
Nee, vreemdgaan is ook immoreel. Maar als niemand er achter komt, wie ben ik dan om iemands escapades aan de grote klok te hangen? Laat iemand zelf zijn issues oplossen, daar hebben ze mij niet voor nodig.

Hoe ga je dan om met andere leugens die worden verteld? Ga je je dan ook met de financiën van andere stellen bemoeien omdat jij van mening bent dat iets niet kan?
  woensdag 26 augustus 2015 @ 11:43:32 #248
157922 fathank
pi_155553718
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:41 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

fathank, ik vind dat sommigen hier wat te sterk naar je uithalen. Je hebt een punt in wat je hier schrijft. Waarom dienen wij ons met andere mensen zo nodig te gaan bemoeien ?

Dat is ook iets om even stil bij te staan.

Als je het doorvertelt tegen een ander, dan wordt je zelf ook partij. Je kan dit met 'goede' bedoeling doen (echter weet je dat zelf niet), waardoor je uiteindelijk misschien meer kwaad dan goed doet.

Het nemen van dergelijke beslissing dient ieder voor zichzelf uit te maken. Wat denk je ermee te bereiken ? Voel je je zelf bv anders niet goed genoeg broer/zus meer. Denk je dat je broer/zus je dit gaat kwalijk nemen, als je het niet vertelt. Dan vertel je het gewoon. In the end, dien je daarin met jezelf te kunnen leven.

Maar je kan het ook niet vertellen. Uiteindelijk ben en blijf je maar derde partij. Het heeft (op zich genomen) niets met jou te maken.
Mensen mogen best uithalen, geen probleem. Ik deel zelf ook genoeg uit. Het gaat me erom dat als het op vreemdgaan aankomt ineens alles geoorloofd lijkt. En dan als klap op de vuurpijl nog even wat vervelende hypothetische familiedrama's schetsen om iemand toch over de streep te trekken.

Terwijl het iets is wat veel breder is dan vreemdgaan. Maar nee, zodra het woord ergens vreemdgaan bij komt kijken is het als een rode lap op een stier.
pi_155553768
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee, vreemdgaan is ook immoreel. Maar als niemand er achter komt, wie ben ik dan om iemands escapades aan de grote klok te hangen? Laat iemand zelf zijn issues oplossen, daar hebben ze mij niet voor nodig.

Hoe ga je dan om met andere leugens die worden verteld? Ga je je dan ook met de financiën van andere stellen bemoeien omdat jij van mening bent dat iets niet kan?
Volgens mij heb jij het nu steeds over iets anders dan ik. Ik borduurde -vooralsnog- alleen maar voort op jouw opmerking dat het alleen een zaak is tussen de twee "volwassen" die vreemdgaan en je dat als hoofdargument bestempeld om niet te mogen/moeten "ingrijpen"...
Tails tell tales
pi_155553952
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:45 schreef Forbry het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij het nu steeds over iets anders dan ik. Ik borduurde -vooralsnog- alleen maar voort op jouw opmerking dat het alleen een zaak is tussen de twee "volwassen" die vreemdgaan...
Ik zal het anders proberen uit te leggen :)

Kijk, ik begrijp de emoties die mensen hebben bij vreemdgaan. Ik heb ook fouten begaan, en daar heb ik spijt van en dat is verre van prettig geweest voor de persoon die hier het slachtoffer van is. Vreemdgaan, en alles wat daar op lijkt, is moreel niet te verantwoorden.

Echter, ik heb ook aan de "ontvangende" kant van vreemdgaan gezeten, dat ik door mijn partner belazerd ben. En echt, dat heeft mij echt niet zo gesloopt, integendeel. Ik zat er op dat moment niet op te wachten dat anderen hun emoties op mij gaan projecteren. Maar dat doen ze dus wel, op zo'n moment. Laat dat gewoon bij mij en mijn partner liggen. Je mag er van alles van vinden, maar ik ben niet hetzelfde als jij. Ik kan er dus heel anders tegenaan kijken.

Het is dus toch echt de keuze van twee volwassenen. Daar heb ik als buitenstaander niets mee te maken. Zij moeten hun eigen risico's dragen, en ik mag daar mijn oordeel over klaar hebben (en dat heb ik ook), maar ik zal me niet in hun relatie mengen. Ik heb het ook niet als prettig ervaren dat mensen hun morele superioriteit op mijn toenmalige partner zaten te ventileren, en ik vind het evenmin prettig als iemand mij voor lul uit komt maken als het over mijn fouten gaat. Simpelweg omdat het jouw zaak niet is, jouw relatie niet is, en de dynamiek in de relatie, en wat we als pillow talk allemaal besproken hebben, jou onbekend is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')