abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155551970
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 08:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Lijkt me simpel. Het zijn jouw zaken niet. Waar denk jij het recht vandaan te kunnen halen om je in andermans persoonlijk leven te mengen? Omdat iemand anders niet volgens jouw waarden en normen leeft?
Dat is dezelfde repliek die je kan bedienen van degene die vreemdgaat en degene waarmee de persoon vreemdgaat. In die zin zie ik niet in waarom je her zo fel van leer bent t.o.v. het vreemdgaan.
pi_155551994
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:46 schreef Deckard het volgende:

[..]

Dat is dezelfde repliek die je kan bedienen van degene die vreemdgaat en degene waarmee de persoon vreemdgaat. In die zin zie ik niet in waarom je her zo fel van leer bent t.o.v. het vreemdgaan.
Dat is inderdaad wat ik bedoel.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_155552002
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:45 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik zou eens een babbeltje gaan maken met zwager himself, maar no way dat ik me in de relatie ga mengen. Weet ik veel wat m'n zus voor 'n afspraken heeft gemaakt.

Of bespreek jij lekker met je broer aan een bord tuinbonen dat je een open relatie hebt en jezelf laat afkitten in parenclubs of dat je een furry bent of dat je graag ondergezeken wordt tijdens de seks?
Bij open relatie wordt er niet "bedonderd", hѐ. Daar hoef jij je idd niet mee te bemoeien.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 10:48:35 #204
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155552017
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:46 schreef Deckard het volgende:

[..]

Stel ik weeg 200 kilo, ben op dieet maar ga stiekem elke woensdagmiddag naar de snackbar om een lekker kroketje uit de muur te trekken. Het 'mag' niet van mn partner. Vervolgens besluit meneer de snackbarhouder zich ermee te bemoeien en m'n partner in te lichten.

Fijne vent, zijn jouw zaken niet. Punt uit. Het gaat erom dat iemand die er geen belang bij heeft (zoals die user die graag zou willen zien dat de data van Second Love op straat komt te liggen) om zich ergens mee te bemoeien.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 26 augustus 2015 @ 10:49:27 #205
157922 fathank
pi_155552045
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:47 schreef Floxen het volgende:

[..]

Bij open relatie wordt er niet "bedonderd", hѐ. Daar hoef jij je idd niet mee te bemoeien.
Het is maar een voorbeeld. Maar weet jij dat van je broer/zus? Heb je het daar expliciet met ze over?

Ik niet.
pi_155552058
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:48 schreef fathank het volgende:

[..]

Stel ik weeg 200 kilo, ben op dieet maar ga stiekem elke woensdagmiddag naar de snackbar om een lekker kroketje uit de muur te trekken. Het 'mag' niet van mn partner. Vervolgens besluit meneer de snackbarhouder zich ermee te bemoeien en m'n partner in te lichten.

Fijne vent, zijn jouw zaken niet. Punt uit.
Dit is heel iets anders dan vreemdgaan :D
Kan je toch niet mee vergelijken?
  woensdag 26 augustus 2015 @ 10:51:10 #207
157922 fathank
pi_155552083
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:49 schreef Floxen het volgende:

[..]

Dit is heel iets anders dan vreemdgaan :D
Kan je toch niet mee vergelijken?
Ja het is wat anders, maar waar ligt dan volgens jou de scheidslijn dat je je wel of niet met iemands persoonlijke leven mag/moet bemoeien? Terwijl je geen partij bent? Zijn daar universele regels voor?
pi_155552105
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:48 schreef fathank het volgende:

[..]

Fijne vent, zijn jouw zaken niet. Punt uit.
Heel apart dat je kroketje vergelijkt met een ander persoon.
Daarbij is de vergelijking nogal scheef. Dingen niet mogen eten en een relatie zijn toch even twee verschillende zaken. Komt ook nog bij dat het slachtoffer uiteindelijk degene is die eet, niet degene die de partner is.

Als iemand zichzelf kapot maakt heb ik daar totaal geen moeite mee.
pi_155552106
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:49 schreef fathank het volgende:

[..]

Het is maar een voorbeeld. Maar weet jij dat van je broer/zus? Heb je het daar expliciet met ze over?

Ik niet.
Dus als je weet dat je zwager het ook met een ander doet, dan ga je het eerst maar van uit dat ze waarschijnlijk een open relatie hebben?
pi_155552128
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Ja het is wat anders, maar waar ligt dan volgens jou de scheidslijn dat je je wel of niet met iemands persoonlijke leven mag/moet bemoeien? Terwijl je geen partij bent? Zijn daar universele regels voor?
Volgens mij snap je het niet, maar op het moment van vreemdgaan is er al een derde partij die zich bemoeit met een persoonlijk leven.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 10:53:28 #211
157922 fathank
pi_155552140
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:52 schreef Floxen het volgende:

[..]

Dus als je weet dat je zwager het ook met een ander doet, dan ga je het eerst maar van uit dat ze waarschijnlijk een open relatie hebben?
Ik ga nergens vanuit, het zijn mijn zaken niet. Misschien doet m'n zus wel hetzelfde. Weet ik veel, en ik wil het niet weten.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:53 schreef Deckard het volgende:

[..]

Volgens mij snap je het niet, maar op het moment van vreemdgaan is er al een derde partij die zich bemoeit met een persoonlijk leven.
Maar wie ben jij dan om je daar mee te bemoeien?
pi_155552173
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:37 schreef Gray het volgende:
Dat is niet de oplossing. Een open relatie is met wederzijdse kennis, of een don't ask don't tell-beleid. Eén minnaar of minnares gaat achter de achteloze rug om van degene waar je van pretendeert te houden.
Dat klopt.

Echter, als de seks niet meer exclusief hoef te zijn (dit ook met andere mensen gedeeld kan worden) dan bestaat het gegeven "minnaar/minnares" ook niet meer. In die zin hangt het samen.

Je kan maar "vreemdgaan" (waaronder vooral het seksueel vreemdgaan wordt verstaan, eens een avondje uit met een goede vriendin zal daarin voor de meeste niet echt een probleem vormen, noch als vreemdgaan bestempeld worden) als je "monogame" partner niet wilt dat je seksueel iets met een ander doet.

In een open relatie, is die exclusieve eis mbt seksualiteit er niet. Dus speelt het gegeven vreemdgaan (zoals wij dat woord kennen en de meesten inkleuren) niet.
pi_155552187
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:53 schreef fathank het volgende:

Nogmaals dat is dezelfde repliek die je ook kan bedienen tegen de vreemdgangers. Waarom is volgens jou de actie van vreemdgaan minder erg dan het tonen?
pi_155552223
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Daar zijn ongeschreven regels voor, ja. Bij vreemdgaan gaat het om het geluk en toekomst en gevoelens en relatie van je zus. Bij verboden kroketje gaat het alleen om je gezondheid en jij als volwassene moet beter weten en zelf verantwoordelijk voor je gezondheid. Je doet verder een ander geen kwaad mee, behalve dan als je eraan doodgaat en je vrouw weduwe maakt.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 10:57:47 #215
157922 fathank
pi_155552228
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:55 schreef Deckard het volgende:

[..]

Nogmaals dat is dezelfde repliek die je ook kan bedienen tegen de vreemdgangers. Waarom is volgens jou de actie van vreemdgaan minder erg dan het tonen?
Ik zeg nergens dat het minder erg is, leg me geen woorden in de mond.
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:57 schreef Floxen het volgende:

[..]

Daar zijn ongeschreven regels voor, ja. Bij vreemdgaan gaat het om het geluk en toekomst en gevoelens en relatie van je zus. Bij verboden kroketje gaat het alleen om je gezondheid en jij als volwassene moet beter weten en zelf verantwoordelijk voor je gezondheid. Je doet verder een ander geen kwaad mee, behalve dan als je eraan doodgaat en je vrouw weduwe maakt.
Als ze ongeschreven zijn, schrijf ze dan maar op voor me. Hetgeen je nu probeert is jouw waarden en normen op te leggen op basis van (misplaatste) morele superioriteit.

Heb jij vroeger nooit geleerd dat je niet mag klikken?
pi_155552295
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 09:05 schreef Frag_adder het volgende:
Dit dus. Hoe verwerpelijk ik het zelf ook kan vinden, ik heb het recht niet om mijn normen en waarden op te dringen aan een ander. Ik weet niet wat voor relatie zij hebben, ik weet niet wat er speelt of wat voor afspraken er gemaakt zijn. Dan ga ik ook niet met mijn vingertje wijzen en zeggen wat zij allemaal fout doet.
Klopt.

We oordelen veel te snel (en vaak blind).
Het is een "goede instelling" daar bedachtzaam en voorzichtig mee om te gaan.

Context bepaalt veel. En die "context" dat weet je niet altijd.

Bijvoorbeeld iemand die zich op zo een site registreert, gaat die daarom meteen ook vreemd ? Trekken de meeste mensen 'automatisch' die conclusie. Spelen daarin 'zelf' rechter. Dat is gevaarlijk. Dergelijk snelrecht. Dergelijke deducties.

Evengoed zit men er maar op, om wat te kijken (uit nieuwsgierigheid). Of het blijft virtueel (onschuldig). Of het is een nep profiel / grap (waar iemand je foto op heeft gezet), etc...

Er is zoveel mogelijk. Het is daarom idd beter niet te snel te (willen) oordelen.
pi_155552327
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:53 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik ga nergens vanuit, het zijn mijn zaken niet. Misschien doet m'n zus wel hetzelfde. Weet ik veel, en ik wil het niet weten.

[..]

Duidelijk. Jij gaat gewoon de andere kant opkijken met de smoes "gaat mij niks aan" en gaat verder met je leventje, terwijl je weet dat zus ondertussen tot en met wordt bedrogen. Keer op keer, keer op keer.....
  woensdag 26 augustus 2015 @ 11:02:18 #218
157922 fathank
pi_155552361
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:01 schreef Floxen het volgende:

[..]

Duidelijk. Jij gaat gewoon de andere kant opkijken met de smoes "gaat mij niks aan" en gaat verder met je leventje, terwijl je weet dat zus ondertussen tot en met wordt bedrogen. Keer op keer, keer op keer.....
Onwijs sterk deze. Volgens mij is je verstand naar je onderbuik gezakt.
pi_155552401
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:57 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het minder erg is, leg me geen woorden in de mond.

[..]

Als ze ongeschreven zijn, schrijf ze dan maar op voor me. Hetgeen je nu probeert is jouw waarden en normen op te leggen op basis van (misplaatste) morele superioriteit.

Heb jij vroeger nooit geleerd dat je niet mag klikken?
En als jouw zus (en de hele familie) weet dat jouw vrouw jou bedriegt met een ander en niemand heeft ooit wat tegen jou gezegd en jij na acht jaar er zelf achterkomt, dan zou jij zeker niet tenminste boos op ze zijn?
pi_155552434
quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:02 schreef fathank het volgende:

[..]

Onwijs sterk deze. Volgens mij is je verstand naar je onderbuik gezakt.
Nee, jij ziet nu in dat je bij bepaalde situaties best mag "klikken". Anders keiharde broer ben jij.
pi_155552462
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 09:55 schreef Frag_adder het volgende:
Zelf heb ik wel altijd de mening gehad dat een vrijgezel niet vreemd kan gaan, klaar. Je bent niet verantwoordelijk voor de relatie van een ander. De bedrogen partner is onderdeel van het leven van de vreemdganger ja, want dat is de partner van de gene die bedrogen wordt. Maar de gene waarmee vreemd gegaan wordt hoeft er niets mee te maken te hebben.
Ja en Nee (wat mij betreft). Ik zie dat anders.

Bijvoorbeeld, je gaat uit met de vriendin van een goede vriend van je. Die vriendin heeft een oogje op je (begint je te versieren), terwijl je weet dat ze een relatie heeft (notabene met een goede vriend van je). Dan sta jij (vanuit je vrijgezel positie) daarin niet alleen.

Ik vind als je handelt, je zoveel mogelijk dient stil te staan bij ALLE betrokken partijen. Als je zelf single bent en de ander niet, zijn dit er drie. Heb je beide een relatie zijn het er vier. Dan heb je met vier mensen rekening te houden. Jezelf, je eigen partner, die andere vrouw en haar partner.

Alleen door zoveel mogelijk "rekening" te houden met ieder zijn gevoelens, ben je ethisch bezig.

In het geval er kinderen zijn, sta je best ook bij die kinderen stil. Je bent immers met hun mama/papa bezig.

Dit is het 'ideaal' (wat mij betreft). Natuurlijk loopt het niet zo altijd. Veelal door de lust, vergeet men ergens tijdelijk de ander. Er is een bewustzijnsvernauwing. Men gaat op in het moment samen. Vergeet de rest.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 11:07:17 #222
157922 fathank
pi_155552495
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:04 schreef Floxen het volgende:

[..]

Nee, jij ziet nu in dat je bij bepaalde situaties best mag "klikken". Anders keiharde broer ben jij.
Zoals ik eerder zei, dan ga ik wel een praatje maken met m'n zwager. Maar ik meng met niet in de relatie.
pi_155552506
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 09:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee, want daar gaat het over twee consenting adults. De bedrogen partner is niet eens in beeld.

Grappig wel dat mensen hun mond vol hebben over privacy, maar als er mensen genaaid worden die toevallig iets doen wat niet in hun denkkader past, dan is het ineens hun eigen schuld. Vooral met twee maten blijven meten :')
:')

Zonder "bedrogene" zou er niet eens sprake van vreemdgaan (kunnen) zijn. Zowel de bedrogene(n) als eventuele kinderen zijn wel degelijk partij. DIE worden genaaid, maar op hun leven/privacy mag je blijkbaar wel inbreuk maken?

Dit maakt alleen maar duidelijk hoe lichtzinnig sommige mensen over vreemdgaan denken. Hoe je ook maar een greintje respect en/of begrip kan opbrengen voor leugens en bedrog door mensen ten opzichte van andere mensen van wie ze pretenderen te houden, is voor mij een groot raadsel. Zelf vind ik het getuigen van een soort van "moreel faillissement".
Tails tell tales
  woensdag 26 augustus 2015 @ 11:09:03 #224
157922 fathank
pi_155552555
Maar goed, laten we vooral allerlei hypothetische situaties gaan verzinnen om maar voor te zorgen dat je je eigen waarden en normen kan opdringen aan een ander.
pi_155552615
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:09 schreef fathank het volgende:
Maar goed, laten we vooral allerlei hypothetische situaties gaan verzinnen om maar voor te zorgen dat je je eigen waarden en normen kan opdringen aan een ander.
Het zijn natuurlijk wel dezelfde waarden en normen als die van de partner van een vreemdganger.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')