Dat is dezelfde repliek die je kan bedienen van degene die vreemdgaat en degene waarmee de persoon vreemdgaat. In die zin zie ik niet in waarom je her zo fel van leer bent t.o.v. het vreemdgaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Lijkt me simpel. Het zijn jouw zaken niet. Waar denk jij het recht vandaan te kunnen halen om je in andermans persoonlijk leven te mengen? Omdat iemand anders niet volgens jouw waarden en normen leeft?
Dat is inderdaad wat ik bedoel.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:46 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dat is dezelfde repliek die je kan bedienen van degene die vreemdgaat en degene waarmee de persoon vreemdgaat. In die zin zie ik niet in waarom je her zo fel van leer bent t.o.v. het vreemdgaan.
Bij open relatie wordt er niet "bedonderd", hѐ. Daar hoef jij je idd niet mee te bemoeien.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou eens een babbeltje gaan maken met zwager himself, maar no way dat ik me in de relatie ga mengen. Weet ik veel wat m'n zus voor 'n afspraken heeft gemaakt.
Of bespreek jij lekker met je broer aan een bord tuinbonen dat je een open relatie hebt en jezelf laat afkitten in parenclubs of dat je een furry bent of dat je graag ondergezeken wordt tijdens de seks?
Stel ik weeg 200 kilo, ben op dieet maar ga stiekem elke woensdagmiddag naar de snackbar om een lekker kroketje uit de muur te trekken. Het 'mag' niet van mn partner. Vervolgens besluit meneer de snackbarhouder zich ermee te bemoeien en m'n partner in te lichten.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:46 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dat is dezelfde repliek die je kan bedienen van degene die vreemdgaat en degene waarmee de persoon vreemdgaat. In die zin zie ik niet in waarom je her zo fel van leer bent t.o.v. het vreemdgaan.
Het is maar een voorbeeld. Maar weet jij dat van je broer/zus? Heb je het daar expliciet met ze over?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:47 schreef Floxen het volgende:
[..]
Bij open relatie wordt er niet "bedonderd", hѐ. Daar hoef jij je idd niet mee te bemoeien.
Dit is heel iets anders dan vreemdgaanquote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Stel ik weeg 200 kilo, ben op dieet maar ga stiekem elke woensdagmiddag naar de snackbar om een lekker kroketje uit de muur te trekken. Het 'mag' niet van mn partner. Vervolgens besluit meneer de snackbarhouder zich ermee te bemoeien en m'n partner in te lichten.
Fijne vent, zijn jouw zaken niet. Punt uit.
Ja het is wat anders, maar waar ligt dan volgens jou de scheidslijn dat je je wel of niet met iemands persoonlijke leven mag/moet bemoeien? Terwijl je geen partij bent? Zijn daar universele regels voor?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:49 schreef Floxen het volgende:
[..]
Dit is heel iets anders dan vreemdgaan
Kan je toch niet mee vergelijken?
Heel apart dat je kroketje vergelijkt met een ander persoon.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Stel ik weeg 200 kilo, ben op dieet maar ga stiekem elke woensdagmiddag naar de snackbar om een lekker kroketje uit de muur te trekken. Het 'mag' niet van mn partner. Vervolgens besluit meneer de snackbarhouder zich ermee te bemoeien en m'n partner in te lichten.
Fijne vent, zijn jouw zaken niet. Punt uit.
Dus als je weet dat je zwager het ook met een ander doet, dan ga je het eerst maar van uit dat ze waarschijnlijk een open relatie hebben?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Het is maar een voorbeeld. Maar weet jij dat van je broer/zus? Heb je het daar expliciet met ze over?
Ik niet.
Volgens mij snap je het niet, maar op het moment van vreemdgaan is er al een derde partij die zich bemoeit met een persoonlijk leven.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja het is wat anders, maar waar ligt dan volgens jou de scheidslijn dat je je wel of niet met iemands persoonlijke leven mag/moet bemoeien? Terwijl je geen partij bent? Zijn daar universele regels voor?
Ik ga nergens vanuit, het zijn mijn zaken niet. Misschien doet m'n zus wel hetzelfde. Weet ik veel, en ik wil het niet weten.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:52 schreef Floxen het volgende:
[..]
Dus als je weet dat je zwager het ook met een ander doet, dan ga je het eerst maar van uit dat ze waarschijnlijk een open relatie hebben?
Maar wie ben jij dan om je daar mee te bemoeien?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:53 schreef Deckard het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het niet, maar op het moment van vreemdgaan is er al een derde partij die zich bemoeit met een persoonlijk leven.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:37 schreef Gray het volgende:
Dat is niet de oplossing. Een open relatie is met wederzijdse kennis, of een don't ask don't tell-beleid. Eén minnaar of minnares gaat achter de achteloze rug om van degene waar je van pretendeert te houden.
Nogmaals dat is dezelfde repliek die je ook kan bedienen tegen de vreemdgangers. Waarom is volgens jou de actie van vreemdgaan minder erg dan het tonen?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:53 schreef fathank het volgende:
Maar wie ben jij dan om je daar mee te bemoeien?
Daar zijn ongeschreven regels voor, ja. Bij vreemdgaan gaat het om het geluk en toekomst en gevoelens en relatie van je zus. Bij verboden kroketje gaat het alleen om je gezondheid en jij als volwassene moet beter weten en zelf verantwoordelijk voor je gezondheid. Je doet verder een ander geen kwaad mee, behalve dan als je eraan doodgaat en je vrouw weduwe maakt.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja het is wat anders, maar waar ligt dan volgens jou de scheidslijn dat je je wel of niet met iemands persoonlijke leven mag/moet bemoeien? Terwijl je geen partij bent? Zijn daar universele regels voor?
Ik zeg nergens dat het minder erg is, leg me geen woorden in de mond.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:55 schreef Deckard het volgende:
[..]
Nogmaals dat is dezelfde repliek die je ook kan bedienen tegen de vreemdgangers. Waarom is volgens jou de actie van vreemdgaan minder erg dan het tonen?
Als ze ongeschreven zijn, schrijf ze dan maar op voor me. Hetgeen je nu probeert is jouw waarden en normen op te leggen op basis van (misplaatste) morele superioriteit.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:57 schreef Floxen het volgende:
[..]
Daar zijn ongeschreven regels voor, ja. Bij vreemdgaan gaat het om het geluk en toekomst en gevoelens en relatie van je zus. Bij verboden kroketje gaat het alleen om je gezondheid en jij als volwassene moet beter weten en zelf verantwoordelijk voor je gezondheid. Je doet verder een ander geen kwaad mee, behalve dan als je eraan doodgaat en je vrouw weduwe maakt.
Klopt.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:05 schreef Frag_adder het volgende:
Dit dus. Hoe verwerpelijk ik het zelf ook kan vinden, ik heb het recht niet om mijn normen en waarden op te dringen aan een ander. Ik weet niet wat voor relatie zij hebben, ik weet niet wat er speelt of wat voor afspraken er gemaakt zijn. Dan ga ik ook niet met mijn vingertje wijzen en zeggen wat zij allemaal fout doet.
Duidelijk. Jij gaat gewoon de andere kant opkijken met de smoes "gaat mij niks aan" en gaat verder met je leventje, terwijl je weet dat zus ondertussen tot en met wordt bedrogen. Keer op keer, keer op keer.....quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik ga nergens vanuit, het zijn mijn zaken niet. Misschien doet m'n zus wel hetzelfde. Weet ik veel, en ik wil het niet weten.
[..]
Maar wie ben jij dan om je daar mee te bemoeien?
Onwijs sterk deze. Volgens mij is je verstand naar je onderbuik gezakt.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:01 schreef Floxen het volgende:
[..]
Duidelijk. Jij gaat gewoon de andere kant opkijken met de smoes "gaat mij niks aan" en gaat verder met je leventje, terwijl je weet dat zus ondertussen tot en met wordt bedrogen. Keer op keer, keer op keer.....
En als jouw zus (en de hele familie) weet dat jouw vrouw jou bedriegt met een ander en niemand heeft ooit wat tegen jou gezegd en jij na acht jaar er zelf achterkomt, dan zou jij zeker niet tenminste boos op ze zijn?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het minder erg is, leg me geen woorden in de mond.
[..]
Als ze ongeschreven zijn, schrijf ze dan maar op voor me. Hetgeen je nu probeert is jouw waarden en normen op te leggen op basis van (misplaatste) morele superioriteit.
Heb jij vroeger nooit geleerd dat je niet mag klikken?
Nee, jij ziet nu in dat je bij bepaalde situaties best mag "klikken". Anders keiharde broer ben jij.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:02 schreef fathank het volgende:
[..]
Onwijs sterk deze. Volgens mij is je verstand naar je onderbuik gezakt.
Ja en Nee (wat mij betreft). Ik zie dat anders.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:55 schreef Frag_adder het volgende:
Zelf heb ik wel altijd de mening gehad dat een vrijgezel niet vreemd kan gaan, klaar. Je bent niet verantwoordelijk voor de relatie van een ander. De bedrogen partner is onderdeel van het leven van de vreemdganger ja, want dat is de partner van de gene die bedrogen wordt. Maar de gene waarmee vreemd gegaan wordt hoeft er niets mee te maken te hebben.
Zoals ik eerder zei, dan ga ik wel een praatje maken met m'n zwager. Maar ik meng met niet in de relatie.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:04 schreef Floxen het volgende:
[..]
Nee, jij ziet nu in dat je bij bepaalde situaties best mag "klikken". Anders keiharde broer ben jij.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, want daar gaat het over twee consenting adults. De bedrogen partner is niet eens in beeld.
Grappig wel dat mensen hun mond vol hebben over privacy, maar als er mensen genaaid worden die toevallig iets doen wat niet in hun denkkader past, dan is het ineens hun eigen schuld. Vooral met twee maten blijven meten
Het zijn natuurlijk wel dezelfde waarden en normen als die van de partner van een vreemdganger.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:09 schreef fathank het volgende:
Maar goed, laten we vooral allerlei hypothetische situaties gaan verzinnen om maar voor te zorgen dat je je eigen waarden en normen kan opdringen aan een ander.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |