Naast dat ik me kan vinden in een groot deel van je veronderstelling heb ik over bovenstaande eens de theorie gelezen dat puberteit een natuurlijke bescherming tegen incest is. Dat je je niet aangetrokken zult voelen tot je (voor een man) zussen en moeder, maar juist een soort afkeer ervaart zodat je je niet voortplant met een van hen. Ik heb geen idee waar ik dit las, maar het schiet me nu ineens te binnen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:54 schreef JustTalkLove het volgende:
Eens de voortplanting van het menselijke er ook klaar voor is. "Seks" gaat op dat moment het conflict met de (ouder) 'Liefde' aan. De liefde voor de moeder/vader wordt verlaten voor de liefde van een andere man/vrouw. Het enige wat aan die (ouder) liefde eigenlijk wordt toegevoegd is het element seks. Verder niets. Want vriendschap is liefde. En beide hebben geen seks nodig. Seks het bus kruid, dat de liefde voor de ouders ondermijnt, men het nest voor verlaat. Gedreven door die hormonen. Gaat het een kind zijn eigen weg. Van de "papa" die eerst alles voor je was en alles wist. Wordt het de papa, waar je je tegen af gaat zetten. Zodat je een eigen 'identiteit' ontwikkelt. Tot je zelf terug papa wordt. En die cirkel zich herhaalt...
Ik doe een beetje flauw, ik weet het, maar je partner weet toch ook niet dat je aan het fantaseren bent over een ander. Je beleeft een orgastisch hoogtepunt met een ander op je netvlies. Voor je fantasie lig je met die ander te stomen in bed terwijl je je hoogtepunt bereikt. Je doet dit stiekem als je alleen bent, je roept niet de naam van die ander, want stel dat je partner het hoort... Is dat ook geen bedrog eigenlijk?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zoals ik al zei....het zal voor iedereen anders zijn. Prima dat jij vreemdgaan en fantaseren hetzelfde vind, maar ik ben het er gewoon niet mee eens om hele simpele redenen. Bij de een verraad je je partner echt en lig je ook daadwerkelijk bij iemand anders in bed, terwijl je partner dat niet weet. Bij het andere...tja, gedachten kun je moeilijk sturen. Maar je doet er verder niemand kwaad mee. Vreemdgaan kies je voor, fantaseren gaat vanzelf. En verder ga ik mijn mening niet verdedigen.
Er schiet mij ook soms zo van alles te binnen. Heb daarin dezelfde ziekte als jij. Zolang we er niet dood van gaan, lijkt me dit okquote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:14 schreef Multatilu het volgende:
Naast dat ik me kan vinden in een groot deel van je veronderstelling heb ik over bovenstaande eens de theorie gelezen dat puberteit een natuurlijke bescherming tegen incest is. Dat je je niet aangetrokken zult voelen tot je (voor een man) zussen en moeder, maar juist een soort afkeer ervaart zodat je je niet voortplant met een van hen. Ik heb geen idee waar ik dit las, maar het schiet me nu ineens te binnen.
Leuke insteek van je.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:19 schreef Multatilu het volgende:
Je partner weet toch ook niet dat je aan het fantaseren bent over een ander. Je beleeft een orgastisch hoogtepunt met een ander op je netvlies. Voor je fantasie lig je met die ander te stomen in bed terwijl je je hoogtepunt bereikt. Je doet dit stiekem als je alleen bent, je roept niet de naam van die ander, want stel dat je partner het hoort... Is dat ook geen bedrog eigenlijk?
Je hebt toch handen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:21 schreef fathank het volgende:
Tjah, seks en liefde zijn voor veel mensen onlosmakelijk met elkaar verbonden en kunnen het ene niet los zien van het andere.
Ik zie 't probleem niet zo van incidentele betekenisloze seks gewoon omdat je geil bent en je partner is er niet.
Wat is daar mee?quote:
Ja, dat klopt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:36 schreef maickeltje het volgende:
Nee heb geen minnares, ik heb een open relatie vandaar dat dit niet nodig is.
Waarom zijn bananen krom?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:16 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.
Dat is de oplossing voor het probleem 'minnares/minnaar'
Het probleem 'minnares/minnaar' ontstaat pas, eens je een relatie monogaam afbakent. Doe je dat niet, bestaat ook niet meer het andere. Het één hoort namelijk bij het andere samen.
De vraag stellen: "Waarom een minnares/minnaar" ?
Is meteen ook ergens de vraag stellen: "Waarom dient een relatie monogaam te zijn" ?
Is het niet ?
Geen idee, dat zou je eens aan die bananen moeten vragen (of ze daar een antwoord op hebben)quote:
Wat maakt het uit waarom mensen dat willen zijn?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:26 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Geen idee, dat zou je eens aan die bananen moeten vragen (of ze daar een antwoord op hebben)
Waarom willen mensen monogaam zijn ? (of weten die daar ook geen antwoord op)
Ik ben het, omdat iedereen het is ?
Ik ben krom, omdat iedereen krom is.
Zoiets
En trek nu je rug maar recht.
Ja, jij daar
Absoluut, en moet je dus is kijken hoevaak het verkeerd gaat terwijl het alleen voor de lust is...quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:16 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.
Het probleem 'minnares/minnaar' ontstaat pas, eens je een relatie monogaam afbakent. Doe je dat niet, bestaat ook niet meer het andere. Het één hoort namelijk bij het andere samen.
Is meteen ook ergens de vraag stellen: "Waarom dient een relatie monogaam te zijn" ?
Is het niet ?
Maakt idd niet uit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:27 schreef PBateman1978 het volgende:
Wat maakt het uit waarom mensen dat willen zijn?
Zolang je die 'open' regels (als dat de regels zijn) respecteert, zie ik daar geen problemen in. Net zoals je je ene vriend niet verlaat, omdat je ook een andere leuke vriend kent of leert kennen. Zo zou het ook met seks kunnen zijn. Mits beide elkaar daarin vertrouwen, vrijlaten, etc.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:12 schreef maickeltje het volgende:
Absoluut, en moet je dus is kijken hoevaak het verkeerd gaat terwijl het alleen voor de lust is...
gewoon ff registreren zelf rondneuzen als het je zo bezig houdtquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:56 schreef Deckard het volgende:
Naast die Ashley Madison hack zou ik heel graag willen dat second love ook haar data even op straat ligt.
Waarom?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:56 schreef Deckard het volgende:
Naast die Ashley Madison hack zou ik heel graag willen dat second love ook haar data even op straat ligt.
Met pek en veren door de stad!!!quote:
Dat zal ze leren! En anders maken ze zich maar van kant!quote:
Want als je je daar registreert dan ga je 100% zeker vreemd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:56 schreef Deckard het volgende:
Je bent wel een daap als je op zo'n site herleidbare gegevens gebruikt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat zal ze leren! En anders maken ze zich maar van kant!
![]()
Vreemdgaan is ook niet oké, maar iemand op zo'n manier outen, gaat mij toch stukken verder.
Daarbij kan iemand ook een account hebben zonder verdere echte vreemdgaan-intenties. Puur uit nieuwsgierigheid. Of geilheid. Of geile nieuwsgierigheid.
Nee, dat online naming and shaming vind ik maar een naar iets.
Dus moet je gestraft worden?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:32 schreef fathank het volgende:
Je bent wel een daap als je op zo'n site herleidbare gegevens gebruikt.
Dat zeg ik niet, maar een beetje common sense als je dan toch vreemd wil gaan is wel handig.quote:
Rare conclusie.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:58 schreef fathank het volgende:
[..]
gewoon ff registreren zelf rondneuzen als het je zo bezig houdt
Dat vind ik wel grappig, dat vreemdgaan minder erg is als kenbaar maken dat iemand vreemd gaat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:27 schreef Copycat het volgende:
Vreemdgaan is ook niet oké, maar iemand op zo'n manier outen, gaat mij toch stukken verder.
Zolang het niet in jouw relatie is heb jij er geen moer mee te maken wat een ander doet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:18 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dat vind ik wel grappig, dat vreemdgaan minder erg is als kenbaar maken dat iemand vreemd gaat.
Dat is niet de oplossing. Een open relatie is met wederzijdse kennis, of een don't ask don't tell-beleid. Eén minnaar of minnares gaat achter de achteloze rug om van degene waar je van pretendeert te houden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:16 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.
Is het niet ?
Waarom niet? Wat is daar op tegen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:36 schreef fathank het volgende:
[..]
Zolang het niet in jouw relatie is heb jij er geen moer mee te maken wat een ander doet.
Lijkt me simpel. Het zijn jouw zaken niet. Waar denk jij het recht vandaan te kunnen halen om je in andermans persoonlijk leven te mengen? Omdat iemand anders niet volgens jouw waarden en normen leeft?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:37 schreef Deckard het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat is daar op tegen?
Dit dus. Hoe verwerpelijk ik het zelf ook kan vinden, ik heb het recht niet om mijn normen en waarden op te dringen aan een ander.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Lijkt me simpel. Het zijn jouw zaken niet. Waar denk jij het recht vandaan te kunnen halen om je in andermans persoonlijk leven te mengen? Omdat iemand anders niet volgens jouw waarden en normen leeft?
Dat doet een vreemdganger toch ook?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:42 schreef fathank het volgende:
Waar denk jij het recht vandaan te kunnen halen om je in andermans persoonlijk leven te mengen?
quote:Gedupeerden hebben de gehackte datingsite voor vreemdgangers Ashley Madison aangeklaagd. Volgens de slachtoffers hebben de site en het moederbedrijf, Avid Life Media, onvoldoende gedaan om hun privacy te beschermen. Dat melden Amerikaanse media dinsdag.
© ANP.
Volgens CNN zijn rechtszaken aangespannen in de staten Californië, Texas en Missouri. De anonieme gedupeerden, het zijn er zeker acht, eisen allemaal meer dan vijf miljoen dollar (zo'n 4,4 miljoen euro) schadevergoeding. Om welk bedrag het precies gaat is niet bekend.
Vorige week werd de datingsite voor mensen die willen vreemdgaan gehackt. Daardoor kwamen mailadressen, creditcardgegevens en betaalgegevens van meer dan 33 miljoen leden op straat te liggen. De afgelopen dagen werden in de Amerikaanse media steeds meer prominente leden bekend, onder wie een heel aantal deelnemers aan realityseries.
Bidens zoon
Maandag bracht de conservatieve website Breitbart naar buiten dat de zoon van de Amerikaanse vicepresident zich zou hebben aangemeld bij Ashley Madison. In een verklaring ontkent Hunter Biden dat hij een account op de site heeft.
In Canada is het moederbedrijf van de datingsite door twee advocatenkantoren aangeklaagd. Avid Life Media is daar gevestigd. De kantoren hebben een aanklacht ingediend namens een groep gedupeerden en eisen gezamenlijk 578 miljoen dollar (ruim 500 miljoen euro).
Huh? Zit je je nou gek te houden? Vanwege privacy natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:37 schreef Deckard het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat is daar op tegen?
Je mag wel verwachten dat een partij zorgvuldig met persoonlijke gegevens omgaat en er voor zorgt dat de beveiliging up-to-date is. Maar goed, je bent idd wel een stomme mongool om herleidbare gegevens te gebruikenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:11 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat doet een vreemdganger toch ook?
edit:
[..]
Blijft toch bijzonder vind ik, privacy willen maar je wel aanmelden op zo'n site.
Alsof je een Facebook account neemt terwijl je anoniem wilde blijven.
Nee, want daar gaat het over twee consenting adults. De bedrogen partner is niet eens in beeld.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:11 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat doet een vreemdganger toch ook?
Wel want de bedrogen partner is onderdeel van het leven van de vreemdganger.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, want daar gaat het over twee consenting adults. De bedrogen partner is niet eens in beeld.
En jij als morele klokkenluider maakt geen enkel deel uit van wat dan ook.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:52 schreef PBateman1978 het volgende:
Wel want de bedrogen partner is onderdeel van het leven van de vreemdganger.
Daarbij kan een vreemdganger ook nog eens vreemdgaan met iemand anders in een relatie, dan mengt ie zich dus ook nog in het leven van de partner van de ander.
Is dat erger dan? Dat is toch geheel aan de ander?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Daarbij kan een vreemdganger ook nog eens vreemdgaan met iemand anders in een relatie, dan mengt ie zich dus ook nog in het leven van de partner van de ander.
Wie zegt dat ik een morele klokkenluider ben? Ik vond die stelling van fathank alleen niet echt overtuigend...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
En jij als morele klokkenluider maakt geen enkel deel uit van wat dan ook.
Het ging mij om het ''waar denk jij het recht vandaan te halen om je te bemoeien met het leven van een ander''.... Dat doet een vreemdganger zoals ik net uitlegde in mijn optiek toch ook al? Dus dan vind ik dat niet zo'n sterk argument meer.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:55 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Is dat erger dan? Dat is toch geheel aan de ander?
Vind ik zelf altijd te makkelijk en getuigen van egoisme.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:55 schreef Frag_adder het volgende:
Zelf heb ik wel altijd de mening gehad dat een vrijgezel niet vreemd kan gaan, klaar. Je bent niet verantwoordelijk voor de relatie van een ander.
Vreemdgaan is over het algemeen een overeenkomst tussen twee volwassenen die dat voor zichzelf houden. Dat is dus geen zaak van de bedrogen partner zolang deze nog nergens van weet, en zeker geen zaak van jou of wie dan ook. Een mening mag je natuurlijk hebben, maar de schandpaal laat je maar lekker thuis.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Vind ik wel, want die vreemdganger heeft hoe dan ook banden met degene met wie hij vreemdgaat en degene die hij bedriegt.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Wie zegt dat ik een morele klokkenluider ben? Ik vond die stelling van fathank alleen niet echt overtuigend...
Het ging mij om het ''waar denk jij het recht vandaan te halen om je te bemoeien met het leven van een ander''.... Dat doet een vreemdganger zoals ik net uitlegde in mijn optiek toch ook al? Dus dan vind ik dat niet zo'n sterk argument meer.
Mwhoa, ''volwassenen''....quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Vreemdgaan is over het algemeen een overeenkomst tussen twee volwassenen die dat voor zichzelf houden. Dat is dus geen zaak van de bedrogen partner zolang deze nog nergens van weet, en zeker geen zaak van jou of wie dan ook. Een mening mag je natuurlijk hebben, maar de schandpaal laat je maar lekker thuis.
Dus omdat A(in een relatie met B) besluit vreemd te gaan met Z(in een relatie met Y) moet het kunnen dat K zich ermee bemoeit? Dat zijn de zaken van K niet, imho.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:57 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik een morele klokkenluider ben? Ik vond die stelling van fathank alleen niet echt overtuigend...
[..]
Het ging mij om het ''waar denk jij het recht vandaan te halen om je te bemoeien met het leven van een ander''.... Dat doet een vreemdganger zoals ik net uitlegde in mijn optiek toch ook al? Dus dan vind ik dat niet zo'n sterk argument meer.
[..]
Vind ik zelf altijd te makkelijk en getuigen van egoisme.
A en Z bemoeien zich toch ook met de zaken van B en Y?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Dus omdat A(in een relatie met B) besluit vreemd te gaan met Z(in een relatie met Y) moet het kunnen dat K zich ermee bemoeit? Dat zijn de zaken van K niet, imho.
K is toch helemaal geen partij in deze?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:22 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
A en Z bemoeien zich toch ook met de zaken van B en Y?
Maar als B K's zus/broer of beste vriend(in) is, wat zou K dan moeten doen? Nog steeds doen alsof K van niets weet terwijl B wordt bedonderd?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Dus omdat A(in een relatie met B) besluit vreemd te gaan met Z(in een relatie met Y) moet het kunnen dat K zich ermee bemoeit? Dat zijn de zaken van K niet, imho.
Ik zou me er niet mee bemoeien. Het zijn mijn zaken niet. Voor je het weet ben jij de grote boze boeman die partnerlief probeert zwart te maken. Nee ik bemoei me niet met dit soort issues. Dat zoeken mensen zelf maar uit.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:26 schreef Floxen het volgende:
[..]
Maar als B K's zus/broer of beste vriend(in) is, wat zou K dan moeten doen? Nog steeds doen alsof K van niets weet terwijl B wordt bedonderd?
Dus jij zou gewoon toekijken hoe jouw zus door je zwager wordt bedonderd.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou me er niet mee bemoeien. Het zijn mijn zaken niet. Voor je het weet ben jij de grote boze boeman die partnerlief probeert zwart te maken. Nee ik bemoei me niet met dit soort issues. Dat zoeken mensen zelf maar uit.
Ik zou eens een babbeltje gaan maken met zwager himself, maar no way dat ik me in de relatie ga mengen. Weet ik veel wat m'n zus voor 'n afspraken heeft gemaakt.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:42 schreef Floxen het volgende:
[..]
Dus jij zou gewoon toekijken hoe jouw zus door je zwager wordt bedonderd.
Okay!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou eens een babbeltje gaan maken met zwager himself, maar no way dat ik me in de relatie ga mengen. Weet ik veel wat m'n zus voor 'n afspraken heeft gemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |