Ik sta perplex..quote:Duitsland, juni 2015
In verband met de huisvesting van 200 Syrische vluchtelingen in een gymnastiekzaal in de Beierse plaats Pocking, zijn de gymnastieklessen van het nabijgelegen Wilhelm-Diess-Gymnasium verplaatst. Het gymnasium heeft een brief gestuurd aan ouders van de leerlingen waarin wordt aangeraden dat hun dochters in verband met de nabijheid van vluchtelingen ‘bescheiden’ kleding aandoen.
In de brief stelt directeur Martin Thalhammer: ‘De vluchtelingen hebben hun eigen cultuur. Omdat onze school er direct naast staat, is bescheiden kleding gewenst om discrepanties te voorkomen. Onthullende topjes of blouses, korte broeken of minirokken kunnen leiden tot misverstanden’. Verder verzekert Thalhammer de ouders: ‘De schooltuin en schoolgebouwen zijn strikt verboden gebied voor de vluchtelingen. Het aantal docenten dat toeziet in de pauzes wordt verhoogd’.
Diverse ouders zijn niet blij met de brief en de telefoon op school staat roodgloeiend. Een lokale politicus verdedigt echter de schoolmaatregelen: ‘Dit was absoluut noodzakelijk. Deze jongens komen uit een cultuur waar vrouwen absoluut geen naakte huid mogen laten zien. Ze zouden dan achter meisjes aan kunnen gaan lopen zonder dat ze zich realiseren wat ze doen’.
Als je dit serieus denkt, dan behandel je asielzoekers als dieren, zonder geweten. Of je dan een racist bent, of dat asielzoekers echt beesten zijn laat ik ik het midden.quote:Ze zouden dan achter meisjes aan kunnen gaan lopen zonder dat ze zich realiseren wat ze doen’.
Die meisjes zitten echt niet op een Gymnasium.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:02 schreef crystal_meth het volgende:
kan dat best begrijpen, als je ziet hoe meisjes van tegenwoordig zich gedragen op school...
Met wat fatsoensnormen is niks mis nee maar wel als het wordt opgedrongen vanwege de middeleeuwse import.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:02 schreef crystal_meth het volgende:
kan dat best begrijpen, als je ziet hoe meisjes van tegenwoordig zich gedragen op school...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
nigga waar ben je al die tijd geweestquote:Op zondag 5 juli 2015 22:42 schreef MMGYMCMB het volgende:
.
Iets zinnigers kan ik er niet over zeggen.
quote:Op zondag 5 juli 2015 23:02 schreef crystal_meth het volgende:
Nee want dan had 'ie wel iets over de vloeren in het asielzoekerscentrum gezegd.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dit heeft niets met de islam te maken he mani
Nou niet perse de islam, meer de cultuur die er in die landen heerst die we hier maar blijven importeren omdat wensdenkers er vanuit gaan dat ze zich automatisch aan onze cultuur gaan aanpassen.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dit heeft niets met de islam te maken he mani
Huh maar wij horen ons toch aan te passenquote:Op zondag 5 juli 2015 23:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nou niet perse de islam, meer de cultuur die er in die landen heerst die we hier maar blijven importeren omdat wensdenkers er vanuit gaan dat ze zich automatisch aan onze cultuur gaan aanpassen.
dat is een act op een dansschool joh.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:02 schreef crystal_meth het volgende:
Ja is ook. Kan hem zo 123 niet vinden.quote:
quote:Op zondag 5 juli 2015 23:14 schreef BaardaapAd het volgende:
Meneer Tong,
weet U waarom DIT de wereldwijd gangbare pictogrammen zijn die naar toiletten verwijzen?
[ afbeelding ]Nieuwe TT: Misverstanden leiden tot korte rokjes :pSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lol, ontslag omdat ze bang zijn dat een leerlinge zou verkracht worden door asielzoekers?quote:Op maandag 6 juli 2015 00:45 schreef Geralt het volgende:
Anyway, ontopic, compleet ridicuul natuurlijk.
Dat schoolbestuur zouden ze per direct op straat moeten flikkeren wegens heulen met de vijand of capituleren of hoe je het wilt noemen![]()
![]()
Nee omdat ze ineens dingen verbieden die hier heel normaal zijn. Beter zouden ze die asielzoekers kunnen leren dat dat hier heel normaal is en dat een kort rokje niet wil zeggen dat dat grietje een hoer is en keihard verkracht wenst te worden door 15 negerlullen.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
lol, ontslag omdat ze bang zijn dat een leerlinge zou verkracht worden door asielzoekers?
Deze jongens vragen asiel aan en willen in wonen in een land waar vrouwen wél naakte huid mogen laten zien. Ze hebben niet het recht om meisjes lastig te vallen, zonder dat ze zich realiseren wat ze doen.quote:Deze jongens komen uit een cultuur waar vrouwen absoluut geen naakte huid mogen laten zien. Ze zouden dan achter meisjes aan kunnen gaan lopen zonder dat ze zich realiseren wat ze doen
Man, als die asielzoekers binnenkomen weten ze niet eens hoe ze een wc moeten gebruiken, gaan er gehurkt op zitten, met hun voeten op de bril... Natuurlijk moeten ze zich aanpassen, maar je kan moeilijk verwachten dat ze zich vanaf dag 1 als volleerde Westerlingen gedragen.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee omdat ze ineens dingen verbieden die hier heel normaal zijn. Beter zouden ze die asielzoekers kunnen leren dat dat hier heel normaal is en dat een kort rokje niet wil zeggen dat dat grietje een hoer is en keihard verkracht wenst te worden door 15 negerlullen.
Komop zeg; elk weldenkend mens kan het hier gewoon niet mee eens zijn. En als je dat wel bent dan zou ik zeggen ga lekker in een kort rokje in Afrika rondlopen en na die 15 negerlullen kom hier maar weer uithuilen in R&P.
Daarom ook een slecht plan om die gasten naast een school te plaatsenquote:Op maandag 6 juli 2015 00:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Man, als die asielzoekers binnenkomen weten ze niet eens hoe ze een wc moeten gebruiken, gaan er gehurkt op zitten, met hun voeten op de bril... Natuurlijk moeten ze zich aanpassen, maar je kan moeilijk verwachten dat ze zich vanaf dag 1 als volleerde Westerlingen gedragen.
Dat wel, ja..quote:Op maandag 6 juli 2015 00:59 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Daarom ook een slecht plan om die gasten naast een school te plaatsen
Als ik scholiere was ging ik het juist provocerenquote:
Precies. En dat is bijzonder kwalijk. Het is niet eens dat we niet wat buitenlanders kunnen opvangen, maar het is het bizarre dat wij ons moeten aanpassen. Dat is ook waarom die zelfcensuur zo bizar is.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nou niet perse de islam, meer de cultuur die er in die landen heerst die we hier maar blijven importeren omdat wensdenkers er vanuit gaan dat ze zich automatisch aan onze cultuur gaan aanpassen.
Nou niet zo overdrijven he!!!!quote:Op maandag 6 juli 2015 00:57 schreef MrBanaan1 het volgende:
Vind dit nog steeds niet ver genoeg gaan, die meisjes op die school hadden wat mij betreft vanaf nu in boerka naar school moeten komen.
Overal waar immigranten zitten zijn problemen.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:47 schreef elplato het volgende:
Gebeurt hier in Nederland ook. Voorbeeld wat ik ken is geloof ik nog geen brief gestuurd, maar zelfde problematiek bij een basisschool waar ook een asielzoekersklas zit.
Van die ongeschoren Duitse Fundi-Feministinnen. Met piekhaar en rare brillen.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:44 schreef Kopiko het volgende:
Binnenkort vluchten tientallen Duitse meisjes naar Nederland, gok ik.
Och, penny-wise, daar is wel meer dan één reden voor ..... wist je dat Berlijn de grootste "Turkse stad" is na Istanboel?quote:Op maandag 6 juli 2015 02:09 schreef penny-wise het volgende:
En maar afvragen waarom in DL zoveel vreemdelingenhaat is...
verbieden? Ik las het als advies. Kun je natuurlijk naast je neerleggen.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee omdat ze ineens dingen verbieden die hier heel normaal zijn. Beter zouden ze die asielzoekers kunnen leren dat dat hier heel normaal is en dat een kort rokje niet wil zeggen dat dat grietje een hoer is en keihard verkracht wenst te worden door 15 negerlullen.
Komop zeg; elk weldenkend mens kan het hier gewoon niet mee eens zijn. En als je dat wel bent dan zou ik zeggen ga lekker in een kort rokje in Afrika rondlopen en na die 15 negerlullen kom hier maar weer uithuilen in R&P.
integratie komt wat mij betreft van twee kanten.quote:Op maandag 6 juli 2015 01:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. En dat is bijzonder kwalijk. Het is niet eens dat we niet wat buitenlanders kunnen opvangen, maar het is het bizarre dat wij ons moeten aanpassen. Dat is ook waarom die zelfcensuur zo bizar is.
Van allah en van ons?quote:Op maandag 6 juli 2015 03:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
integratie komt wat mij betreft van twee kanten.
Misschien dat het wel een verstandige zet is, weet jij veel, en moeten we dan maar een extra kort rokje en topje meegeven aan onze 14 jarigen? We zullen ze leren..quote:Op maandag 6 juli 2015 07:36 schreef Nielsch het volgende:
dus autochtonen mogen niet meer uitdagend gekleed omdat andere autochtonen denken dat asielzoekers daar misschien niet tegen kunnen...
Ik heb het idee dat er gewoon een groep zwaar christelijke mensen is die de aanwezigheid van asielzoekers gebruikt om hun ouderwetse christelijke normen en waarden weer terug te brengen...
Die zagen in die vluchtelingen een mooi excuus om de christelijke normen en waarden wat betreft kleding weer eens door te drukken.quote:
Kwestie van naar het verkeerde land vluchten. Dat is toch echt het probleem van de asielzoekers en van hen alleen.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ik sta perplex..
bron
andere bronnen
http://www.welt.de/vermis(...)dnissen-fuehren.html
Hoezo verkeerde land ?quote:Op maandag 6 juli 2015 10:39 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Kwestie van naar het verkeerde land vluchten. Dat is toch echt het probleem van de asielzoekers en van hen alleen.
Ergens waar ze in elk geval níet het risico lopen om met het Grote Kwaad genaamd schoolmeisjes met zichtbare benen geconfronteerd te worden.quote:Op maandag 6 juli 2015 10:43 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoezo verkeerde land ?
Waar moeten ze dan naartoe gaan?
Dubai ofzo ?
quote:Op zondag 5 juli 2015 23:14 schreef BaardaapAd het volgende:
Meneer Tong,
weet U waarom DIT de wereldwijd gangbare pictogrammen zijn die naar toiletten verwijzen?
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Nog in 2008 brak in Iran de pleuris uit toen van een lid van het roeiteam .... de enkels zichtbaar waren.quote:Op maandag 6 juli 2015 11:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ergens waar ze in elk geval níet het risico lopen om met het Grote Kwaad genaamd schoolmeisjes met zichtbare benen geconfronteerd te worden.
Meanwile is het al decennialang realiteit dat vrouwen/tienermeisjes hun gedrag aanpassen aan het alomtegenwoordige seksuele geweld/intimidatie/straatterreur...... HUN vrijheid is allang niet (meer) wat het geweest is......quote:Op maandag 6 juli 2015 00:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Deze jongens vragen asiel aan en willen in wonen in een land waar vrouwen wél naakte huid mogen laten zien. Ze hebben niet het recht om meisjes lastig te vallen, zonder dat ze zich realiseren wat ze doen.
Ik vind het onbestaanbaar dat hier woonachtige mensen hun levensstijl / gedrag moeten aanpassen aan groepjes asielzoekers die niet met onze vrijheden en onze cultuur kunnen omgaan. Als je dat niet kunt of wilt, dan heb je hier niets te zoeken en moet je linea-recta worden teruggestuurd.
Zo simpel kan het zijn.
Eens. Beetje raar ook dat de gebruikele fans van 'probleem benoemen' daar nu niet enthousiast over zijn.quote:Op maandag 6 juli 2015 03:42 schreef Marrije het volgende:
Ik vind het goed dat men het probleem durft te benoemen.
Je moet het probleem oplossen, en wel daar waar het ligt en dat is blijkbaar bij de asielzoekers (al kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat men het probleem voor een groot deel vooral vermoedt, en dat een selffullfilling prophecy wordt). Ik zou zeggen geef die asielzoekers voorlichting over de kledinggewoonten hier en maak ze duidelijk hoe daar vooral niet mee om te gaan. Desnoods maak je er een APV bij die ongewenst gedrag terzak verbiedt.quote:Ik vind alleen de omgang ermee wat apart. Als je weet dat er zulke problemen kunnen komen, dan is de opvanglocatie niet zo geschikt en dan kun je dat beter verplaatsen.
Wat dinges zegt.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Deze jongens vragen asiel aan en willen in wonen in een land waar vrouwen wél naakte huid mogen laten zien. Ze hebben niet het recht om meisjes lastig te vallen, zonder dat ze zich realiseren wat ze doen.
Ik vind het onbestaanbaar dat hier woonachtige mensen hun levensstijl / gedrag moeten aanpassen aan groepjes asielzoekers die niet met onze vrijheden en onze cultuur kunnen omgaan. Als je dat niet kunt of wilt, dan heb je hier niets te zoeken en moet je linea-recta worden teruggestuurd.
Zo simpel kan het zijn.
Klopt. Vrouwen kunnen tegenwoordig niet meer in korte rokjes of broekjes over straat. Het is een schande. Wanneer worden we eens wakker?!?!quote:Op maandag 6 juli 2015 12:36 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Meanwile is het al decennialang realiteit dat vrouwen/tienermeisjes hun gedrag aanpassen aan het alomtegenwoordige seksuele geweld/intimidatie/straatterreur...... HUN vrijheid is allang niet (meer) wat het geweest is......
Oktoberfestquote:Op maandag 6 juli 2015 12:44 schreef Ryan3 het volgende:
De meeste meiden lopen in Beieren ook nog in dirndl jurkje te flaneren.
Menig Hollander loopt daar ook achter aan zonder zich te realiseren wat-ie doet c.q. blijft extra lang rondhangen in de Biergarten.
[ afbeelding ]
tsja wat wil je dan ook met al dat jeugdelijk vrouwelijk schoon in minirokjes... daar is geen mannelijke leraar tegen opgewassen...quote:Op maandag 6 juli 2015 02:28 schreef BaardaapAd het volgende:
Waarbij je je mag afvragen wat de invloed is van de veranderingen in het onderwijs trouwens; er staan - zeker in het lager onderwijs - bijna geen mannen meer voor de klas. Niets ten nadele van leraressen trouwens, maar de authoriteitsproblemen die het oplevert zijn een duidelijk zorgenpunt.
Dus het zijn eigenlijk gewoon dieren zonder zelfbeheersing, althans dat is wat meneer de burgemeester hier suggereert. Ok, duidelijk,quote:Op zondag 5 juli 2015 22:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ik sta perplex..
bron
andere bronnen
http://www.welt.de/vermis(...)dnissen-fuehren.html
Wat mij betreft niet. Het gaat om mensen die hier uit eigen wil naartoe komen, om wat voor reden dan ook. We hebben niet gevraagd of ze alsjeblieft willen komen. Het draagvlak onder de autochtone bevolking voor de immigratiestromen is sowieso al erg beperkt.quote:Op maandag 6 juli 2015 03:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
Damn, hoe oud zijn die meisjes?quote:Op zondag 5 juli 2015 23:02 schreef crystal_meth het volgende:
Over welk land heb je het? De landen waarin vrouwen bedekt over straat moeten om geen lusten bij de man op te wekken, neem ik aan?quote:Op maandag 6 juli 2015 12:36 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Meanwile is het al decennialang realiteit dat vrouwen/tienermeisjes hun gedrag aanpassen aan het alomtegenwoordige seksuele geweld/intimidatie/straatterreur...... HUN vrijheid is allang niet (meer) wat het geweest is......
Wat bedoel je daarmee?quote:Op maandag 6 juli 2015 03:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
De één trekt geen minirokjes aan en de ander randt vervolgens niet aan. Kwestie van geven en nemen.quote:
Wat houdt dit volgens jou dan in, in dit geval, en meer algemeen?quote:Op maandag 6 juli 2015 03:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
Straatterreur, seksuele intimidatie en ander geweld bestaat niet volgens Xapet.....tja, dan MOET het waar zijn, toch?quote:Op maandag 6 juli 2015 13:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Klopt. Vrouwen kunnen tegenwoordig niet meer in korte rokjes of broekjes over straat. Het is een schande. Wanneer worden we eens wakker?!?!
SOOOW heeey klare taal joH!!!quote:Op maandag 6 juli 2015 15:27 schreef luxerobots het volgende:
Deze asielzoekers krijgen gratis onderdak en een natje en een droogje en dan mogen de plaatselijke bewoners zich nog aanpassen ook. Opbokken met deze uitvreters.
daar kunnen die asielzoekers toch verder niets aan doen?quote:Op maandag 6 juli 2015 15:27 schreef luxerobots het volgende:
Deze asielzoekers krijgen gratis onderdak en een natje en een droogje en dan mogen de plaatselijke bewoners zich nog aanpassen ook. Opbokken met deze uitvreters.
Oh vast wel, maar het is niet zo dat vrouwen zich preutser kleden. Het tegendeel is eerder waar. Niks mis mee trouwens.quote:Op maandag 6 juli 2015 15:26 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Straatterreur, seksuele intimidatie en ander geweld bestaat niet volgens Xapet.....tja, dan MOET het waar zijn, toch?
x10000000
Nee. Genoeg plekken hier in NL waar vrouwen/tienermeisjes hun gedrag aanpassen. Kan variëren van andere routes/vervoermiddelen nemen tot aan kleding en lichaamstaal aanpassen. Maar ook niet alleen over straat in het donker of het vermijden van bepaalde plekken (sommige zwembaden of parken bijv) hoort daarbij. Allemaal zaken die vrouwen/tienermeisjes al heel erg jong leren en die wij (als samenleving) kennelijk heel acceptabel, ja zelfs normaal vinden.quote:Op maandag 6 juli 2015 14:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Over welk land heb je het? De landen waarin vrouwen bedekt over straat moeten om geen lusten bij de man op te wekken, neem ik aan?
Asielzoekers die zich zo gedragen dat de mensen die hier al wonen zich moeten aanpassen mogen van mij onmiddellijk opdonderen.quote:Op maandag 6 juli 2015 15:28 schreef Re het volgende:
[..]
daar kunnen die asielzoekers toch verder niets aan doen?
flikkerstraal toch op met je gutmenschquote:Op maandag 6 juli 2015 15:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Asielzoekers die zich zo gedragen dat de mensen die hier al wonen zich moeten aanpassen mogen van mij onmiddellijk opdonderen.
Waarschijnlijk speelt in dit voorbeeld ook mee dat de Gutmensch zich voorbeeldig wil gedragen voor deze asielzoekers. In hoeverre de overlast reëel is, kan ik dan ook vanaf hier niet beoordelen.
Nee, die niqaab en hoofddoekjes SA-style zijn al decennia het mainstream modebeeld zeker.....quote:Op maandag 6 juli 2015 15:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh vast wel, maar het is niet zo dat vrouwen zich preutser kleden. Het tegendeel is eerder waar. Niks mis mee trouwens.
Ja, het klopt, het gedrag van de inheemse jongens en mannen is vaak toch ook al reden voor zorgen. Ik zeg wel eens gekscherend, maar ik meen het eigenlijk wel, zou je alle jongens en mannen in de leeftijd van 15 tot 40 jaar in een soort mannenreservaat opsluiten dan ben je meteen van 95% van alle denkbare maatschappelijke problemen verlost; dus dat loopt van alle vormen van criminaliteit, openbare en huiselijke geweldplegingen, verkrachtingen en aanrandingen tot aan religieus en politiek extremisme en breder gezien nog: oorlog, oorlogsmisdaden, genocide etc.quote:Op maandag 6 juli 2015 15:42 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee. Genoeg plekken hier in NL waar vrouwen/tienermeisjes hun gedrag aanpassen. Kan variëren van andere routes/vervoermiddelen nemen tot aan kleding en lichaamstaal aanpassen. Maar ook niet alleen over straat in het donker of het vermijden van bepaalde plekken (sommige zwembaden of parken bijv) hoort daarbij. Allemaal zaken die vrouwen/tienermeisjes al heel erg jong leren en die wij (als samenleving) kennelijk heel acceptabel, ja zelfs normaal vinden.
En nee, straatterreur is niet uniek voor kutmarokkaantjes, want het probleem bestaat al heel veel langer dan dat, maar daar staat tegenover dat met de komst van dat tuig het probleem een heel stuk erger geworden is n.a.v. die hypocriete, achterlijke, aso, dubbele moraal waar zij zo van doordrenkt zijn. Zelden zulke zielige knaapjes gezien.....hoe meer macho ze zich voordoen, hoe meelijwekkender ze zijn. Een échte man hoeft zijn mannelijkheid niet te bewijzen. Nooit. Die IS het gewoon.
Tja, zij zullen het wel zien als anticiperen op problemen die zullen ontstaan. Vraag is alleen hebben ze daar dan voorbeelden van of is het slechts gebaseerd op vooroordelen. Het artikel rept er niet over.quote:Op maandag 6 juli 2015 15:48 schreef Re het volgende:
[..]
flikkerstraal toch op met je gutmensch
het is gewoon een dom besluit van dit bestuur waar die asielzoekers zelf helemaal niets aan kunnen doen, maar goed
op een gegeven moment blijft er maar weinig meer over hoor... veel kleiner dan een string door je reet gaat het niet wordenquote:Op maandag 6 juli 2015 15:49 schreef stopnaald het volgende:
lingerie wordt ook eerder bedekkender dan kleiner
Leuk, maar zij zijn niet alleen een prooi voor de asielzoekers.....meer dan genoeg andere jagers in het veld.... Die focus op deze asielzoekers is mi niet terecht. Tuurlijk is het ronduit bezopen dat deze school voor de traditionele oplossing kiest en de vrouwen/meisjes hun vrijheid ontzeggen om te kleden zoals zij willen, maar laten we nou niet doen alsof dit zo bijzonder uniek is. Zoals gezegd, deze oplossing is tamelijk klassiek te noemen....quote:Op maandag 6 juli 2015 15:43 schreef deedeetee het volgende:
Alsof het niet dragen van minirokjes het probleem oplost. Vrouwen die zonder mannelijke begeleiding op straat lopen zijn net zo goed een * prooi * hoor. Dan maakt het niet uit hoe zedig ze gekleed zijn.
Goede en duidelijke voorlichting aan de asielzoekers is wat er nodig is. Plus lik op stuk beleid in de vorm van een enkele reis Irak als ze toch in de fout gaan.
Schijnt dat tegenwoordig de micro-bikini in populariteit wint.quote:Op maandag 6 juli 2015 15:49 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee, die niqaab en hoofddoekjes SA-style zijn al decennia het mainstream modebeeld zeker.....
Topless zonnen is vrijwel verdwenen en bikini's, badpakken en lingerie wordt ook eerder bedekkender dan kleiner....
Maar hé, die achterlijke kutmoraal heeft natuurlijk helemaal NIETS met de verergering van de straatterreur te maken. Da's natuurlijk volkomen toeval. Maakt niet uit wat die klootzakkies zélf daarover te zeggen hebben (een meisje zonder hoofddoek is een hoer en zo).
Volgens mij woon jij ergens buiten Europa.quote:Op maandag 6 juli 2015 15:49 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee, die niqaab en hoofddoekjes SA-style zijn al decennia het mainstream modebeeld zeker.....
Topless zonnen is vrijwel verdwenen en bikini's, badpakken en lingerie wordt ook eerder bedekkender dan kleiner....
Zo ver ik weet is het hier in Europa echt niet de gewoonte om s avonds gezellig met een clubje vrienden de straat op te gaan om een alleen lopende vrouw te zoeken om die dan te verkrachten....quote:Op maandag 6 juli 2015 15:54 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Leuk, maar zij zijn niet alleen een prooi voor de asielzoekers.....meer dan genoeg andere jagers in het veld.... Die focus op deze asielzoekers is mi niet terecht. Tuurlijk is het ronduit bezopen dat deze school voor de traditionele oplossing kiest en de vrouwen/meisjes hun vrijheid ontzeggen om te kleden zoals zij willen, maar laten we nou niet doen alsof dit zo bijzonder uniek is. Zoals gezegd, deze oplossing is tamelijk klassiek te noemen....
lijkt me gebaseerd op vooroordelen aangezien toch juist de wat gematigdere moslims of zelfs christenen uit Syrie zijn gevluchtquote:Op maandag 6 juli 2015 15:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, zij zullen het wel zien als anticiperen op problemen die zullen ontstaan. Vraag is alleen hebben ze daar dan voorbeelden van of is het slechts gebaseerd op vooroordelen. Het artikel rept er niet over.
dus een bestuurslid van een Duits gymnasium is representatief voor racistisch links...quote:Op maandag 6 juli 2015 16:00 schreef Kandijfijn het volgende:
Links is eigenlijk nog veel racistischer dan rechts hier beetje allochtonen preventief wegzetten als beesten die zichzelf niet kunnen beheersen.
Ja, mannen in deze leeftijdsgroep kunnen heel wat narigheid veroorzaken, maar nee, zij zijn niet alleen verantwoordelijk. Vaders EN moeders horen hun zonen beter op te voeden. Onze cultuur is na een betrekkelijk korte periode in de 60/70's weer enorm vrouwonvriendelijk aan het worden. Het geweld tegen vrouwen is volgens mij nog nooit zo wijdverspreid geweest. Dat varieert van straatterreur tot slutshaming en van stalking tot aan porno-reclame. En wat mij nog het meeste verbaasd in dit alles: wij vrouwen staan erbij en kijken ernaar.quote:Op maandag 6 juli 2015 15:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het klopt, het gedrag van de inheemse jongens en mannen is vaak toch ook al reden voor zorgen. Ik zeg wel eens gekscherend, maar ik meen het eigenlijk wel, zou je alle jongens en mannen in de leeftijd van 15 tot 40 jaar in een soort mannenreservaat opsluiten dan ben je meteen van 95% van alle denkbare maatschappelijke problemen verlost; dus dat loopt van alle vormen van criminaliteit, openbare en huiselijke geweldplegingen, verkrachtingen en aanrandingen tot aan religieus en politiek extremisme en breder gezien nog: oorlog, oorlogsmisdaden, genocide etc.
Niks met een goed framequote:Op maandag 6 juli 2015 16:02 schreef Re het volgende:
[..]
dus een bestuurslid van een Duits gymnasium is representatief voor racistisch links...
sure
Zo simpel is het in feite wel.quote:Op maandag 6 juli 2015 14:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. Het gaat om mensen die hier uit eigen wil naartoe komen, om wat voor reden dan ook. We hebben niet gevraagd of ze alsjeblieft willen komen. Het draagvlak onder de autochtone bevolking voor de immigratiestromen is sowieso al erg beperkt.
Zij moeten hier integreren, ik hoef niet in hun land te integreren en ik hoef ook niet hun cultuur of gebruiken over te nemen.
We gaan nog altijd op een idiote manier met vrouwen om inderdaad en het is zo normaal geworden dat het door heel veel mensen niet eens meer gezien wordt.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:03 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ja, mannen in deze leeftijdsgroep kunnen heel wat narigheid veroorzaken, maar nee, zij zijn niet alleen verantwoordelijk. Vaders EN moeders horen hun zonen beter op te voeden. Onze cultuur is na een betrekkelijk korte periode in de 60/70's weer enorm vrouwonvriendelijk aan het worden. Het geweld tegen vrouwen is volgens mij nog nooit zo wijdverspreid geweest. Dat varieert van straatterreur tot slutshaming en van stalking tot aan porno-reclame. En wat mij nog het meeste verbaasd in dit alles: wij vrouwen staan erbij en kijken ernaar.
simpel wel, maar hier niet van toepassing, die asielzoekers in deze situatie daar in duitsland in een gymnastiekzaaltje hebben zelf niet gevraagd of de locale bevolking zich wat minder spannend zou moeten kledenquote:
De string is een uitvinding van de jaren 60/70. De onderbroekjes met korte pijpjes is een redelijk recente verschijning. Zelfde geldt voor de monokini. Tegenwoordig volgens mij niet eens meer te krijgen, maar de bikini's worden steeds bedekkender, van tanktops tot aan korte broekjes en de bijna verplichte pareo-overslagdoek aan toe.quote:Op maandag 6 juli 2015 15:53 schreef Re het volgende:
[..]
op een gegeven moment blijft er maar weinig meer over hoor... veel kleiner dan een string door je reet gaat het niet worden
Dan begrijp ik niet waarom zo'n schoolbestuur zo op de zaken vooruit loopt door vóór de asielzoekers te denken. Ze zetten ze in feite weg als beesten.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:06 schreef Re het volgende:
[..]
simpel wel, maar hier niet van toepassing, die asielzoekers in deze situatie daar in duitsland in een gymnastiekzaaltje hebben zelf niet gevraagd of de locale bevolking zich wat minder spannend zou moeten kleden
Zou wel een leuke tegenbeweging zijn dan. Vooralsnog zie ik in de winkels en collecties vooral de bedekking toenemen....quote:Op maandag 6 juli 2015 15:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Schijnt dat tegenwoordig de micro-bikini in populariteit wint.
ach joh dat heet gewoon modeverschijnsel en trends, dat gaat al jaren heen en weer, personlijk werd ik niet echt warm van mensen die het sexy vonden om met een touwtje door hun reet te paraderen. Maar het heeft weinig met preutsheid te makenquote:Op maandag 6 juli 2015 16:08 schreef stopnaald het volgende:
[..]
De string is een uitvinding van de jaren 60/70. De onderbroekjes met korte pijpjes is een redelijk recente verschijning. Zelfde geldt voor de monokini. Tegenwoordig volgens mij niet eens meer te krijgen, maar de bikini's worden steeds bedekkender, van tanktops tot aan korte broekjes en de bijna verplichte pareo-overslagdoek aan toe.
Dus ja, nederland is duidelijk aan het verpreutsen. En nee, dat is niet alleen maar goed nieuws.
Ik zag het op twitter.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:10 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Zou wel een leuke tegenbeweging zijn dan. Vooralsnog zie ik in de winkels en collecties vooral de bedekking toenemen....
Ik weet niet of dat komt door toenemende asielzoekersquote:Op maandag 6 juli 2015 16:08 schreef stopnaald het volgende:
[..]
De string is een uitvinding van de jaren 60/70. De onderbroekjes met korte pijpjes is een redelijk recente verschijning. Zelfde geldt voor de monokini. Tegenwoordig volgens mij niet eens meer te krijgen, maar de bikini's worden steeds bedekkender, van tanktops tot aan korte broekjes en de bijna verplichte pareo-overslagdoek aan toe.
Dus ja, nederland is duidelijk aan het verpreutsen. En nee, dat is niet alleen maar goed nieuws.
Dat komt er inderdaad ook nog bij. Het is dus doorgeslagen politieke correctheid dat aan meisjes wordt gevraagd om zich te bedekken.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:06 schreef Re het volgende:
[..]
simpel wel, maar hier niet van toepassing, die asielzoekers in deze situatie daar in duitsland in een gymnastiekzaaltje hebben zelf niet gevraagd of de locale bevolking zich wat minder spannend zou moeten kleden
dat begrijp ik ook niet nee, gewoon dom. Het lullige is dat dit weer door andere als oorzaak wordt gebruikt om argumenten tegen asielzoekers te fabriceren... Dus links of rechtsom zijn die asielzoekers dus beesten... dat vind ik apartquote:Op maandag 6 juli 2015 16:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan begrijp ik niet waarom zo'n schoolbestuur zo op de zaken vooruit loopt door vóór de asielzoekers te denken. Ze zetten ze in feite weg als beesten.
Door de invloed van internet krijg ik wel eens de indruk dat de boel aan het derailleren is. Door toedoen van allerlei chat programma's. Ik merk ook bijvoorbeeld dat de invloed op meisjes in de leeftijd 14 t/m 16 heel groot is. Het lijkt ook wel alsof er een hele epidemie van weglopende meisjes in die leeftijd gaande is.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
We gaan nog altijd op een idiote manier met vrouwen om inderdaad en het is zo normaal geworden dat het door heel veel mensen niet eens meer gezien wordt.
(pornoreclame op zich hoort trouwens wat mij betreft niet in dat rijtje thuis, maar goed)
Dan hoop ik dat ze hun oordeel bijstellen als uit de praktijk blijkt dat hun maatregelen voorbarig zijn geweest. Vrees alleen dat je er dan weer niets over hoort.quote:Op maandag 6 juli 2015 15:59 schreef Re het volgende:
[..]
lijkt me gebaseerd op vooroordelen aangezien toch juist de wat gematigdere moslims of zelfs christenen uit Syrie zijn gevlucht
Maar ook wat er op internet gebeurt is een gevolg van de manier waarop er tegen vrouwen aangekeken wordt.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Door de invloed van internet krijg ik wel eens de indruk dat de boel aan het derailleren is. Door toedoen van allerlei chat programma's. Ik merk ook bijvoorbeeld dat de invloed op meisjes in de leeftijd 14 t/m 16 heel groot is. Het lijkt ook wel alsof er een hele epidemie van weglopende meisjes in die leeftijd gaande is.
Een uitvergroting daarvan, denk ik.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar ook wat er op internet gebeurt is een gevolg van de manier waarop er tegen vrouwen aangekeken wordt.
Is weglopen van Pubers niet van alle tijden? En krijg je het gewoon meer mee?quote:Op maandag 6 juli 2015 16:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Door de invloed van internet krijg ik wel eens de indruk dat de boel aan het derailleren is. Door toedoen van allerlei chat programma's. Ik merk ook bijvoorbeeld dat de invloed op meisjes in de leeftijd 14 t/m 16 heel groot is. Het lijkt ook wel alsof er een hele epidemie van weglopende meisjes in die leeftijd gaande is.
Ja, ik heb zelf een dochter in die leeftijd en zal het aan de andere kant dus ook meer registreren. Zelfde als je een bepaalde auto koopt, ineens dezelfde auto overal ziet rondrijden. Maar toch... anderen merken dat ook wel op.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:21 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Is weglopen van Pubers niet van alle tijden? En krijg je het gewoon meer mee?
Wellicht, komt natuurlijk ook een stuk harder binnen wanneer je zelf een dochter van die leeftijd hebt. Maar mensen trekken erg graag voorbarige conclusie's gebaseerd op hun eigen waarnemingen af en toe.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik heb zelf een dochter in die leeftijd en zal het aan de andere kant dus ook meer registreren. Zelfde als je een bepaalde auto koopt, ineens dezelfde auto overal ziet rondrijden. Maar toch... anderen merken dat ook wel op.
Nou, in dit geval geen politieke correctheid, maar gewoon angst voor de barbaren.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat komt er inderdaad ook nog bij. Het is dus doorgeslagen politieke correctheid dat aan meisjes wordt gevraagd om zich te bedekken.
Gek genoeg weglopende meisjes van 17 en 18 hoor je niet veel over. Kan natuurlijk gewoon komen doordat meisjes van die leeftijd vaak al zelfstandig leven of studeren.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:24 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wellicht, komt natuurlijk ook een stuk harder binnen wanneer je zelf een dochter van die leeftijd hebt. Maar mensen trekken erg graag voorbarige conclusie's gebaseerd op hun eigen waarnemingen af en toe.
-edit-
Ik wilde eigenlijk zeggen ik heb een zus van die leeftijd maar die is inmiddels ook al 18![]()
Waarschijnlijk omdat ze op die leeftijd minder impulsief zijn dan in hun puberteit. En als een meid van 18 een nacht niet thuiskomt gaan niet direct alle alarmen meer af.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gek genoeg weglopende meisjes van 17 en 18 hoor je niet veel over. Kan natuurlijk gewoon komen doordat meisjes van die leeftijd vaak al zelfstandig leven of studeren.
Klopt idd, het is voor ons nog 2 jaar door de zure appel heen bijten wrs.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze op die leeftijd minder impulsief zijn dan in hun puberteit. En als een meid van 18 een nacht niet thuiskomt gaan niet direct alle alarmen meer af.
nah meer dat de burka's beschermd moeten worden van mogelijke spontane spermaexplosievlekkenquote:Op maandag 6 juli 2015 16:45 schreef Oud_student het volgende:
Om de absurditeit van het bericht goed te kunenn begrijpen moet je de OP omgekeerd lezen, dus stel dat wij Nederlanders gevlucht waren (wegens hoog water bijv) naar Syrië en dat een Imam daar zou zeggen dat moslimvrouwen in bikini zouden moeten lopen omdat deze Nederlandse asielzoekers dat zo gewend zijn vanuit hun cultuur
Helaas zie ik hier nooit vrouwen in bikini over straat lopen.....quote:Op maandag 6 juli 2015 16:45 schreef Oud_student het volgende:
Om de absurditeit van het bericht goed te kunenn begrijpen moet je de OP omgekeerd lezen, dus stel dat wij Nederlanders gevlucht waren (wegens hoog water bijv) naar Syrië en dat een Imam daar zou zeggen dat moslimvrouwen in bikini zouden moeten lopen omdat deze Nederlandse asielzoekers dat zo gewend zijn vanuit hun cultuur
in dit geval zou ik zeggen, plaats betreffende doelgroep vluchtelingen elders. Dus vang ze wel op, maar in een omgeving waar ze niet direct naast een school zitten.quote:Op maandag 6 juli 2015 15:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat houdt dit volgens jou dan in, in dit geval, en meer algemeen?
Beetje offtopic maar kun je kort een paar "idiote manieren" schetsen over hoe er met vrouwen wordt omgegaan? Wat in mijn hoofd springt is het vrouwenquota maar ik ben wel benieuwd welke andere idiote manieren ik niet meer zie.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
We gaan nog altijd op een idiote manier met vrouwen om inderdaad en het is zo normaal geworden dat het door heel veel mensen niet eens meer gezien wordt.
(pornoreclame op zich hoort trouwens wat mij betreft niet in dat rijtje thuis, maar goed)
Een simpele? Een man die veel vriendinnetjes heeft gehad is cool; een vrouw die veel vriendjes had is een hoer. Of nog eentje: heeft een vrouw spijt van seks, dan heet het al snel verkrachting. Heeft een man spijt, dan is ie een mietje. Nog een? Vrijwel iedere ouder zegt tegen zijn uitgaande dochter: doe je voorzichtig? Vrijwel geen enkele ouder zegt tegen zijn zoon: zul je geen meisjes lastigvallen? En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.quote:Op maandag 6 juli 2015 17:37 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Beetje offtopic maar kun je kort een paar "idiote manieren" schetsen over hoe er met vrouwen wordt omgegaan? Wat in mijn hoofd springt is het vrouwenquota maar ik ben wel benieuwd welke andere idiote manieren ik niet meer zie.
Kennelijk is er geen andere plaats snel even te regelen, lijkt me dat ze daar ook wel kunnen bedenken dat een andere plaats de oplossing zou kunnen zijn voor de problemen die zij voorzien. Ik vind dat ook niet een voorbeeld van "integratie moet van twee kanten komen".quote:Op maandag 6 juli 2015 17:15 schreef Marrije het volgende:
[..]
in dit geval zou ik zeggen, plaats betreffende doelgroep vluchtelingen elders. Dus vang ze wel op, maar in een omgeving waar ze niet direct naast een school zitten.
Oproep tot gebed mag gewoon volgens de Nederlandse wet, en gebeurt ook al op meerdere plaatsen in Nederland. Niet als een vanzelfsprekendheid, maar in goed onderling overleg met spelers binnen een wijk. Echter wat meespeelt, denk ik, is dat in een min of meer vrijgevochten geseculariseerd land zoals NL men toch wel een beetje bang is voor een proces van desecularisering, dat wordt nl. gezien als een terugkeer in de tijd. Als we steeds meer in het publieke domein rekening "moeten" houden c.q. begrip moeten tonen voor de toevallige grilligheden van allerlei religies en in dit geval voor de uitheemse gebruiken binnen de islam dan kan de algemene tolerantie binnen de geseculariseerde samenleving daarvan op den duur een deuk krijgen natuurlijk. In een geseculariseerde samenleving is men tolerant tov van een hele waaier aan verschillende levensbeschouwingen en religieuze denkbeelden, zolang men er in de publieke ruimte maar zo weinig mogelijk (lees: het liefst niets) van merkt.quote:In het algemeen...ja, dan kan ik met tig voorbeelden komen, maar een voorbeeldje...ik verbaas mij over de intolerantie van mensen als het gaat om een oproep tot gebed door de luidspreker. Vijf keer per dag is te veel gevraagd, maar zelfs voor het vrijdagmiddaggebed wordt moeilijk gedaan.
Ah ja dank je. Een aantal ben ik bekend mee maar je hebt wel gelijk op een gegeven moment denk je niet meer over dat soort dingen na. We hebben nog een lange weg te gaan..quote:Op maandag 6 juli 2015 17:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een simpele? Een man die veel vriendinnetjes heeft gehad is cool; een vrouw die veel vriendjes had is een hoer. Of nog eentje: heeft een vrouw spijt van seks, dan heet het al snel verkrachting. Heeft een man spijt, dan is ie een mietje. Nog een? Vrijwel iedere ouder zegt tegen zijn uitgaande dochter: doe je voorzichtig? Vrijwel geen enkele ouder zegt tegen zijn zoon: zul je geen meisjes lastigvallen? En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.
Valt tegen.quote:Op maandag 6 juli 2015 17:52 schreef ems. het volgende:
Valt wel mee toch? Ik heb honderden bitches gehosseld maar blijf er altijd extreem bescheiden onder.
Zo simpel kun jij zijn, ja. Dat weten we.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:55 schreef Elfletterig het volgende:
Zo simpel kan het zijn.
Zo ben ik ook de fout in gegaan bij New York. Had de lonely planet niet gelezen dus ik ging er maar vanuit dat ik gewoon meisjes kon aanranden. Viel vies tegen.quote:Op maandag 6 juli 2015 18:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat denk je nou, dat die van tevoren de Lonely Planet hebben gelezen over de lokale gewoonten en gebruiken? Dat ze nu al geslaagd zijn voor hun inburgeringsdiploma?
Die 'gastjes' zijn zopas in Duitsland als vluchteling gearriveerd. Dat ze niet voor niets zijn gevlucht, staat helemaal niet ter discussie. Des te meer reden hebben ze om zich in Duitsland niet te misdragen, zou je denken. Je bent gevlucht en je wilt in Duitsland blijven? Dan gedraag je je. Dan zorg je dat je meisjes met rust laat als ze niet in boerka rondlopen.quote:Op maandag 6 juli 2015 18:25 schreef Ringo het volgende:
Zo simpel kun jij zijn, ja. Dat weten we.
Die gastjes zijn zopas in Duitsland gearriveerd, niet als toerist maar als vluchteling vanuit een oorlogssituatie die jij en ik ons niet eens willen voorstellen, als we het al kunnen.
Wat denk je nou, dat die van tevoren de Lonely Planet hebben gelezen over de lokale gewoonten en gebruiken? Dat ze nu al geslaagd zijn voor hun inburgeringsdiploma?
Wat een compleet gebrek aan empathie weer, het is zowat ziekelijk.
Oke man. Vrouwen aanranden en beschouwen als minderwaardig zal misschien in hun land gewoon zijn maar hier in een beschaafde omgeving niet. Ze mogen blij zijn dat wij als tolerant Westen deze mensen willen opvangen dus een beetje wederzijds respect is toch niet teveel gevraagd ook al komen ze uit een oorlogsgebied.quote:Op maandag 6 juli 2015 18:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Die gastjes zijn zopas in Duitsland gearriveerd, niet als toerist maar als vluchteling vanuit een oorlogssituatie die jij en ik ons niet eens willen voorstellen, als we het al kunnen.
ontegratie moet van twee kanten komen, mensen de tijd geven de cultuur te leren kennen en de omgangsvormen. Maar naast een school vindt men het blijkbaar de kat op het spek binden, dus wordt geadviseerd de meisjes bedekter te kleden. Door ze op een andere plek te plaatsen is het minder in their face. Je verwacht dus van beide partijen iets.quote:Op maandag 6 juli 2015 17:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kennelijk is er geen andere plaats snel even te regelen, lijkt me dat ze daar ook wel kunnen bedenken dat een andere plaats de oplossing zou kunnen zijn voor de problemen die zij voorzien. Ik vind dat ook niet een voorbeeld van "integratie moet van twee kanten komen".
[..]
Oproep tot gebed mag gewoon volgens de Nederlandse wet, en gebeurt ook al op meerdere plaatsen in Nederland. Niet als een vanzelfsprekendheid, maar in goed onderling overleg met spelers binnen een wijk. Echter wat meespeelt, denk ik, is dat in een min of meer vrijgevochten geseculariseerd land zoals NL men toch wel een beetje bang is voor een proces van desecularisering, dat wordt nl. gezien als een terugkeer in de tijd. Als we steeds meer in het publieke domein rekening "moeten" houden c.q. begrip moeten tonen voor de toevallige grilligheden van allerlei religies en in dit geval voor de uitheemse gebruiken binnen de islam dan kan de algemene tolerantie binnen de geseculariseerde samenleving daarvan op den duur een deuk krijgen natuurlijk. In een geseculariseerde samenleving is men tolerant tov van een hele waaier aan verschillende levensbeschouwingen en religieuze denkbeelden, zolang men er in de publieke ruimte maar zo weinig mogelijk (lees: het liefst niets) van merkt.
Maar goed, noem nog eens wat voorbeelden dan?
Maar deseculariseren ervaar jij niet als inleveren en minder worden dan?quote:Op maandag 6 juli 2015 19:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
ontegratie moet van twee kanten komen, mensen de tijd geven de cultuur te leren kennen en de omgangsvormen. Maar naast een school vindt men het blijkbaar de kat op het spek binden, dus wordt geadviseerd de meisjes bedekter te kleden. Door ze op een andere plek te plaatsen is het minder in their face. Je verwacht dus van beide partijen iets.
En dat laatste wat je zegt was dus precies mijn punt, het mag allemaal maaaar not in my backyard.
Oproep tot gebed 5 x per dag, waar in nl mag dat? De oproep voor het vrijdagmiddaggebed mag hier en daar maar stuit op behoorlijk wat weerstand. Desecularisering wordt gezien en ervaren als inleveren en er minder van worden.
neequote:Op maandag 6 juli 2015 19:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar deseculariseren ervaar jij niet als inleveren en minder worden dan?
Van wat is dat een voorbeeld dan?quote:Op maandag 6 juli 2015 19:08 schreef Marrije het volgende:
Oh en nog een voorbeeld...polen en bulgaren die zaken willen doen in de nlse maatschappij en een winkeltje beginnen hoeven niet te rekenen op nlse klanten. Tegenwoordig gaan er genoeg nlders naar de turk op de hoek, maar in poolse of bulgaarse winkels zie ik ze nog niet. De interesse lijkt er niet te zijn en ook die groep wordt nog niet echt geaccepteerd. Op bepaalde plekken ook weer wel, maar in het algemeen heb ik dat idee niet.
Maar Polen en Bulgaren kunnen ook NLs bier en NLs soep in blik kopen, maar dat willen ze niet als ze de kans krijgen, anders doen ze dat gewoon. 90% van de producten in die Poolse en Bulgaarse winkeltjes (en ik ben er wel naar binnengelopen nl) bestaat uit producten die we in NL ook hebben, alleen met een NL etiket en van een ander merk. Kijk, en dan heb je 10% producten die specifiek Pools of Bulgaars zijn. Zelfde als drop bijv. voor een NLer, maar als ik zou gaan emigreren en geen drop meer zou kunnen kopen, dan laat ik het of opsturen of ik doe even zonder.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:08 schreef Marrije het volgende:
Oh en nog een voorbeeld...polen en bulgaren die zaken willen doen in de nlse maatschappij en een winkeltje beginnen hoeven niet te rekenen op nlse klanten. Tegenwoordig gaan er genoeg nlders naar de turk op de hoek, maar in poolse of bulgaarse winkels zie ik ze nog niet. De interesse lijkt er niet te zijn en ook die groep wordt nog niet echt geaccepteerd. Op bepaalde plekken ook weer wel, maar in het algemeen heb ik dat idee niet.
Dus jij ervaart het bij wijze van spreken niet als inleveren en achteruitgang als jouw buurman je, als moslim, zou vragen om, even gechargeerd, een hoofddoek te dragen?quote:
We hebben het over Syrie he, niet over 1 of andere obscure stam die in het oerwoud leeft en 3 witte mensen heeft gezien in hun hele leven.quote:Op maandag 6 juli 2015 18:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
ja, maar dat viel bij mij onder de noemer algemeen.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Maar Polen en Bulgaren kunnen ook NLs bier en NLs soep in blik kopen, maar dat willen ze niet als ze de kans krijgen, anders doen ze dat gewoon. 90% van de producten in die Poolse en Bulgaarse winkeltjes (en ik ben er wel naar binnengelopen nl) bestaat uit producten die we in NL ook hebben, alleen met een NL etiket en van een ander merk. Kijk, en dan heb je 10% producten die specifiek Pools of Bulgaars zijn. Zelfde als drop bijv. voor een NLer, maar als ik zou gaan emigreren en geen drop meer zou kunnen kopen, dan laat ik het of opsturen of ik doe even zonder.
Maar goed, cultuur en eten is wat anders dan cultuur en religieuze en daarvan afgeleide zedelijke gebruiken natuurlijk.
Afgezien van de lekkere taartjes in de etalage is er dan ook bar weinig wat ik zou willen kopen daar.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:08 schreef Marrije het volgende:
Ja, en dat mag toch? En dat gebeurt ook. Maar nogmaals cultuur en eten is wat anders dan cultuur en religieuze gebruiken.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:18 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja, maar dat viel bij mij onder de noemer algemeen.
De jumbo verkoopt overigens ook een schap vol met poolse producten.
Het gaat ook om gunnen, je dingen kopen bij de kleine zelfstandige om hem een boterham te gunnen.
neequote:Op maandag 6 juli 2015 19:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus jij ervaart het bij wijze van spreken niet als inleveren en achteruitgang als jouw buurman je, als moslim, zou vragen om, even gechargeerd, een hoofddoek te dragen?
Ik heb het even aan mijn vrouw gevraagd, maar zij denkt dat met name vrouwen een religie als de islam in een proces van desecularisering zien als een directe bedreiging voor de vrijheid die ze nu hebben. Kennelijk zijn er ook vrouwen die kiezen voor onderwerping aan hun islamitische buurman als die verlangt dat je een hoofddoekje draagt... Interessant.quote:
ik kan mij voorstellen dat zij dat zo zou ervaren.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb het even aan mijn vrouw gevraagd, maar zij denkt dat met name vrouwen een religie als de islam in een proces van desecularisering zien als een directe bedreiging voor de vrijheid die ze nu hebben.
Zou je überhaupt wel een hoofddoek dragen als jouw buurman dat zou vragen? Zou je je minirokje in de kast laten hangen als zijn vrouw dat zou vragen?quote:
Interessanter is dat er vrouwen zijn die zich vrijwillig onderwerpen aan de grilligheden van hun islamitische buurman dan. Hoe kan dat? Wat wil je bereiken daarmee?quote:Op maandag 6 juli 2015 19:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik kan mij voorstellen dat zij dat zo zou ervaren.
ze hebben ook voornamelijk goor spul en accepteren geen pin. Mening gebaseerd op Poolse winkel om de hoekquote:Op maandag 6 juli 2015 19:08 schreef Marrije het volgende:
Oh en nog een voorbeeld...polen en bulgaren die zaken willen doen in de nlse maatschappij en een winkeltje beginnen hoeven niet te rekenen op nlse klanten. Tegenwoordig gaan er genoeg nlders naar de turk op de hoek, maar in poolse of bulgaarse winkels zie ik ze nog niet.
ik zou doen wat ik zou willen, maar hij vroeg hoe ik het zou ervaren als de buurman dat zou vragen. Hij vraagt maar raak, prima, maar als ik geen hoofddoek wil vragen dan ook niet als de buurman dat vraagt. Maar ik heb dan niet het gevoel dat mijn vrijgeid wordt aangetast.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:25 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zou je überhaupt wel een hoofddoek dragen als jouw buurman dat zou vragen? Zou je je minirokje in de kast laten hangen als zijn vrouw dat zou vragen?
Dan hebben we het dus ook niet over desecularisatie, dat betekent namelijk dat jij die hoofddoek gewoon opzet en anders helpt de buurman wel een handje.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:30 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik zou doen wat ik zou willen, maar hij vroeg hoe ik het zou ervaren als de buurman dat zou vragen. Hij vraagt maar raak, prima, maar als ik geen hoofddoek wil vragen dan ook niet als de buurman dat vraagt. Maar ik heb dan niet het gevoel dat mijn vrijgeid wordt aangetast.
Volgende is natuurlijk dat hij er wel op aandringt, net als oproepen tot gebed, wat jij wel okee vindt.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:30 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik zou doen wat ik zou willen, maar hij vroeg hoe ik het zou ervaren als de buurman dat zou vragen. Hij vraagt maar raak, prima, maar als ik geen hoofddoek wil vragen dan ook niet als de buurman dat vraagt. Maar ik heb dan niet het gevoel dat mijn vrijgeid wordt aangetast.
oh nou, ik zou het niet doen omdat hij het vraagt. Maar zou me ook niet aangetast voelen in mijn vrijheid. Idem als hij mij vraagt een minirok te dragen als ik een lange jurk aan wil.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Interessanter is dat er vrouwen zijn die zich vrijwillig onderwerpen aan de grilligheden van hun islamitische buurman dan. Hoe kan dat? Wat wil je bereiken daarmee?
Volgens mij zijn er veel vrouwen die zich aanpassen als een man in hun omgeving hun aldoor nakijkt of meer naar de borsten kijkt dan naar het gezicht als met hem gesproken wordt.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Interessanter is dat er vrouwen zijn die zich vrijwillig onderwerpen aan de grilligheden van hun islamitische buurman dan. Hoe kan dat? Wat wil je bereiken daarmee?
ik vind de kerkklokken ook ok, net als oproepen tot gebed.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgende is natuurlijk dat hij er wel op aandringt, net als oproepen tot gebed, wat jij wel okee vindt.
Zo werkt het dus niet. Als je naar Europa komt als vluchteling dan heb je helemaal niets te willen. Dan heb je je maar aan te passen aan de normen en waarden van het land dat je opvangt. Zo simpel is het. Punt.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
ontegratie moet van twee kanten komen, mensen de tijd geven de cultuur te leren kennen en de omgangsvormen. Maar naast een school vindt men het blijkbaar de kat op het spek binden, dus wordt geadviseerd de meisjes bedekter te kleden. Door ze op een andere plek te plaatsen is het minder in their face. Je verwacht dus van beide partijen iets.
Stockholm syndroom om je aan te passen. Vrouwen hebben zich met religies altijd moeten aanpassen aan de nukken van die religies tov vrouwen. Hoe denk je dat de vrouw beschouwd werd binnen het christendom? Maar goed, vrijgevochten daarvan en nu krijgen we ineens weer een religie die mogelijk nog meer rigide is tav vrouwen, en dus... hup hoofddoekje om vrouwen.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er veel vrouwen die zich aanpassen als een man in hun omgeving hun aldoor nakijkt of meer naar de borsten kijkt dan naar het gezicht als met hem gesproken wordt.
Nieuwigheid, ik denk dat er maar weinig mensen een beeld hebben van Typische Poolse of Bulgaarse producten en of het al dan niet lekker is, en wat de boer niet kent, vreet ie niet. Misschien als de lui zichzelf eens was adverteren.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:08 schreef Marrije het volgende:
die hoofddoek is een onderwerp waar moslims onderling ook nog over verschillen, of dat nou echt moet of niet.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dan hebben we het dus ook niet over desecularisatie, dat betekent namelijk dat jij die hoofddoek gewoon opzet en anders helpt de buurman wel een handje.
Huh? Waar wordt er dan gevraagd om hoofddoekjes en alles? Is dit niet een beetje overdrijven?quote:Op maandag 6 juli 2015 19:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Stockholm syndroom om je aan te passen. Vrouwen hebben zich met religies altijd moeten aanpassen aan de nukken van die religies tov vrouwen. Hoe denk je dat de vrouw beschouwd werd binnen het christendom? Maar goed, vrijgevochten daarvan en nu krijgen we ineens weer een religie die mogelijk nog meer regide is tav vrouwen, en dus... hup hoofddoekje om vrouwen.
Het heeft vaak genoeg niets met religie te maken. We hebben ook zo'n buurman gehad en uiteindelijk ben je het wel zat maar je kunt er bitter weinig tegen doen anders dan verhuizen en/of aanpassen.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Stockholm syndroom om je aan te passen. Vrouwen hebben zich met religies altijd moeten aanpassen aan de nukken van die religies tov vrouwen. Hoe denk je dat de vrouw beschouwd werd binnen het christendom? Maar goed, vrijgevochten daarvan en nu krijgen we ineens weer een religie die mogelijk nog meer regide is tav vrouwen, en dus... hup hoofddoekje om vrouwen.
ook al vind je dat, dan nog heeft dat aanpassen tijd nodig.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:35 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet. Als je naar Europa komt als vluchteling dan heb je helemaal niets te willen. Dan heb je je maar aan te passen aan de normen en waarden van het land dat je opvangt. Zo simpel is het. Punt.
Gekke vergelijking want diezelfde hypothetische buurman zou die lange rok alleen maar toejuichen. Een andere buurman, die westers is, die vraagt aan jou voortaan alleen maar minirokjes te dragen, die zul je aan de schandpaal nagelen, toch? Vieze seksist, oversekst, bedreiging. De buurman die vraagt of je voortaan een hoofddoekje wilt dragen, omdat Allah hij vinden eerst mannen komen, dan kameel komen dan hele tijd niets komen dan pas vrouwen komen, dat vind je niet eens inleveren, nee, dat vind je "integratie komt van twee kanten".quote:Op maandag 6 juli 2015 19:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
oh nou, ik zou het niet doen omdat hij het vraagt. Maar zou me ook niet aangetast voelen in mijn vrijheid. Idem als hij mij vraagt een minirok te dragen als ik een lange jurk aan wil.
Ik snap alleen niet zo goed wat aanpassen met aanranding/verkrachting te maken heeft. Dat is namelijk ook niet normaal in die streken. Daar is geen aanpassing voor nodig, degene die dat doen zitten gewoon ontzettend fout en dat weten ze. Ze doen het namelijk niet als er zicht op is, altijd stiekem.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:40 schreef Marrije het volgende:
[..]
ook al vind je dat, dan nog heeft dat aanpassen tijd nodig.
Het gaat erom of je als samenleving naar verdere desecularisering wilt of verdere secularisering en dus, ik noem maar wat: laïcisme Laïcisme zou juist een redding kunnen betekenen voor heel wat zedelijk rigide religies. Dat betekent dat we het publieke domein in het geheel nul komma naks laten bepalen door religies of allerlei andere merkwaardige epibraties, dat kun je dan lekker in je privé-domein doen.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het heeft vaak genoeg niets met religie te maken. We hebben ook zo'n buurman gehad en uiteindelijk ben je het wel zat maar je kunt er bitter weinig tegen doen anders dan verhuizen en/of aanpassen.
.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ze zouden dan achter meisjes aan kunnen gaan lopen zonder dat ze zich realiseren wat ze doen’
Vind ik een onzinnige discussie want waarom zou je die opvattingen dan wel toepassen bij een religie en niet bij andere opvattingen. Mag je wel uiting geven aan jouw opvattingen van mode maar niet aan opvatting over god?quote:Op maandag 6 juli 2015 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat erom of je als samenleving naar verdere desecularisering wilt of verdere secularisering en dus, ik noem maar wat: laïcisme Laïcisme zou juist een redding kunnen betekenen voor heel wat zedelijk rigide religies. Dat betekent dat we het publieke domein in het geheel nu komma naks laten bepalen door religies of allerlei andere merkwaardige epibraties, dat kun je dan lekker in je privé-domein doen.
En achter de meisjes aan is volgens mij iets wat heel veel jonge mannen doen maar blijkbaar is dat erg vreemd.quote:
het is een beetje gek als je het je niet meer kan herinneren jaquote:Op maandag 6 juli 2015 19:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En achter de meisjes aan is volgens mij iets wat heel veel jonge mannen doen maar blijkbaar is dat erg vreemd.
Dat vind ik dan weer een onzinnig reactie. Zijn er nog andere levensovertuigingen dan religies die vrouwen verplicht, dus niet vrijblijvend, voorschrijven hoe zij zich in zedelijke zin dienen te gedragen? Mode is volkomen vrijblijvend en gaat alleen om de kleding. De hoofddoek, niqaab en boerka van de islam is ook kleding, maar daaraan vast zitten natuurlijk allerlei in het geheel geen vrijblijvende zedelijkheidsprincipes, geldend alleen voor de vrouw.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vind ik een onzinnige discussie want waarom zou je die opvattingen dan wel toepassen bij een religie en niet bij andere opvattingen. Mag je wel uiting geven aan jouw opvattingen van mode maar niet aan opvatting over god?
Er zijn genoeg opvattingen hun men zich moet gedragen in het openbaar die niets met religie te maken hebben. Ik vind het ook niet plezierig als mensen in de (bijna) blote kont rondlopen en als de straten een doorlopende gay-parade worden dan hoeft dat van mij ook niet. Of een opvatting religieus is of niet is volgens mij ook totaal niet relevant en niet te controleren.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:57 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn er nog andere levensovertuigingen dan religies die vrouwen verplicht, dus niet vrijblijvend, voorschrijven hoe zij zich in zedelijke zin dienen te gedragen?
dat bedoel ik nou, die westerse buurman zou ik dan ook niet aan de schandpaal nageken, hij kijkt maar lekker naar de andere buurvrouw.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gekke vergelijking want diezelfde hypothetische buurman zou die lange rok alleen maar toejuichen. Een andere buurman, die westers is, die vraagt aan jou voortaan alleen maar minirokjes te dragen, die zul je aan de schandpaal nagelen, toch? Vieze seksist, oversekst, bedreiging. De buurman die vraagt of je voortaan een hoofddoekje wilt dragen, omdat Allah hij vinden eerst mannen komen, dan kameel komen dan hele tijd niets komen dan pas vrouwen komen, dat vind je niet eens inleveren, nee, dat vind je "integratie komt van twee kanten".
dat zeg je mooiquote:Op maandag 6 juli 2015 19:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vind ik een onzinnige discussie want waarom zou je die opvattingen dan wel toepassen bij een religie en niet bij andere opvattingen. Mag je wel uiting geven aan jouw opvattingen van mode maar niet aan opvatting over god?
dat is wel echt hetzelfde ja, een land wat geannexeerd is en naar de pijpen van zijn bezetter moet dansen of een vluchteling die zich geen raad weet en uit pure nood zonder iets of iemand zijn huis en haard moet verlaten.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:09 schreef BabeWatcher het volgende:
75 jaar geleden pasten wij ons aan aan de Duitsers. Laten zij nu ook maar eens voelen hoe het is om zich aan te passen.
om vervolgens hier zijn complete verstand kwijt te raken als er een kort rokje voorbij schuifeltquote:Op maandag 6 juli 2015 20:14 schreef Coritchando het volgende:
[..]
dat is wel echt hetzelfde ja, een land wat geannexeerd is en naar de pijpen van zijn bezetter moet dansen of een vluchteling die zich geen raad weet en uit pure nood zonder iets of iemand zijn huis en haard moet verlaten.
de vergelijking van die mafklapper raakt kant noch wal.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
om vervolgens hier zijn complete verstand kwijt te raken als er een kort rokje voorbij schuifelt
schijnbaar
prima dat we die mensen opvangen voor zolang het duurt maar als de scholen er last van hebben dan denk ik dat er een betere oplossing gevonden moet worden
Fijn voor je dat je zo relaxed om kan gaan met mensen die zich ongevraagd met je zaken willen bemoeien. Een zeer groot deel van de mensen hier is daar niet zo van gediend, imo terecht ook.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
oh nou, ik zou het niet doen omdat hij het vraagt. Maar zou me ook niet aangetast voelen in mijn vrijheid. Idem als hij mij vraagt een minirok te dragen als ik een lange jurk aan wil.
Je stelt er een ander onrealistisch uiterste tegenover met als doel? De rigide vrouwonvriendelijke en zedelijke religieuze opvattingen uit de wind te houden? Het is sws een drogreden van valse keuze hè dat weet je, want ik beweer nergens dat vrouwen dus dan maar bij wijze van spreken schaars gekleed, heupwiegend en obscene gebaren makend door de straten moeten flaneren. Sterker eerder in het topic (beginnend bij mijn eerste post) geef ik al aan dat er best wel wat te discussiëren valt over het seksisme in onze eigen westerse cultuur. Ik bedoel, niet alleen islamitische jongens lopen achter vrouwen aan zonder zich te realiseren wat ze doen, zeg maar. Echter wat betreft zedelijkheidsopvattingen laten we ons niet domineren door het christendom meer, waarom zouden we ons, en zeker vrouwen, dan vrijwillig moeten aanpassen aan de islam? Nog vele malen meer vrouwonvriendelijk dan het inheemse christendom.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn genoeg opvattingen hun men zich moet gedragen in het openbaar die niets met religie te maken hebben. Ik vind het ook niet plezierig als mensen in de (bijna) blote kont rondlopen en als de straten een doorlopende gay-parade worden dan hoeft dat van mij ook niet. Of een opvatting religieus is of niet is volgens mij ook totaal niet relevant en niet te controleren.
Vrijwillig aanpassen heb ik nooit problemen mee, waarom zou iemand zich niet vrijwillig mogen aanpassen?quote:Op maandag 6 juli 2015 20:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je stelt er een ander onrealistisch uiterste tegenover met als doel? De rigide vrouwonvriendelijke en zedelijke religieuze opvattingen uit de wind te houden? Het is sws een drogreden van valse keuze hè dat weet je, want ik beweer nergens dat vrouwen dus dan maar bij wijze van spreken schaars gekleed, heupwiegend en obscene gebaren makend door de straten moeten flaneren. Sterker eerder in het topic (beginnend bij mijn eerste post) geef ik al aan dat er best wel wat te discussiëren valt over het seksisme in onze eigen westerse cultuur. Ik bedoel, niet alleen islamitische jongens lopen achter vrouwen aan zonder zich te realiseren wat ze doen, zeg maar. Echter wat betreft zedelijkheid opvattingen laten we ons niet domineren door het christendom meer, waarom zouden we ons, en zeker vrouwen, dan vrijwillig moeten aanpassen aan de islam? Nog vele malen meer vrouwonvriendelijk dan het inheemse christendom.
En weet je wat doe er anders een kleine poll tegenaan gooien, ik ben wel benieuwd of westerse vrouwen zich zo makkelijk laten verleiden om dan maar weer in dat Stockholm syndroom te stappen, omdat we hier toevallig wat moslims hebben wonen, die het niet kunnen verdragen dat ze vrijgevochten zijn.
Dat weet ik niet. Wat hier als ongewenste intimiteit wordt gezien, is in veel landen onder mannen "normaal" gedrag, zeker naar vrouwen die er "zedeloos" bij lopen.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:17 schreef erodome het volgende:
We hebben het over Syrie he, niet over 1 of andere obscure stam die in het oerwoud leeft en 3 witte mensen heeft gezien in hun hele leven.
In Syrie waren ook gewoon nachtclubs en andere zaken, men vergeet te snel dat Syrie een seculiere leider had/heeft, een seculier land was.
Vind het dus ook gewoon de omgekeerde wereld dat die schoolmeisjes zich aan moeten passen, ook in Syrie was het niet normaal om vrouwen lastig te vallen, ook niet als die geen hoofddoek droegen enzo.
Dat jij dat doet okee, maar je kunt dat dus niet van iedereen (of zeg 99,5% van de vrouwen) verlangen hè. Maar nogmaals ik ben benieuwd naar de poll, misschien zijn er veel meer vrouwen die dat graag doen, vrijwillig aanpassen aan de islam, zit ik verkeerd.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vrijwillig aanpassen heb ik nooit problemen mee, waarom zou iemand zich niet vrijwillig mogen aanpassen?
Bij vrijwillig aanpassen hoeven ze zich ook niet aan te passen, dat lijkt mij het uitgangspunt van vrijwillig. Als men bijv. deze brief zou afdwingen is geen sprake van vrijwilligheid.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat jij dat doet okee, maar je kunt dat dus niet van iedereen (of zeg 99,5% van de vrouwen) verlangen hè. Maar nogmaals ik ben benieuwd met de poll, misschien zijn er veel meer vrouwen die dat graag doen, vrijwillig aanpassen aan de islam, zit ik verkeerd.
Nee, maar ik ben dus benieuwd hoeveel NLse vrouwen zich vrijwillig aanpassen aan de islam. Maak maar een poll. Jij wilt graag vrouwonvriendelijke religies uit de wind houden, dan ben ik ook benieuwd in hoeverre daar bij de NLse vrouw behoefte aan is.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bij vrijwillig aanpassen hoeven ze zich ook niet aan te passen, dat lijkt mij het uitgangspunt van vrijwillig. Als men bijv. deze brief zou afdwingen is geen sprake van vrijwilligheid.
Dan kunnen ze toch zien, hoef je toch niet uit te leggen.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:27 schreef Ringo het volgende:
Overigens, genoeg culturele hooggevoeligheden waar Hollanders op hun beurt met hun lompe polderpoten op gaan stampen, zonder dat te weten, omdat er bij ons nu eenmaal andere regels gelden, of veel lossere regels. Je hebt je als vreemdeling te gedragen naar de mores van het gastland, maar iemand moet je dat wel willen uitleggen. Anders leer je het nooit.
Hoezo wil ik die uit de wind houden, ik wil geen beperkingen van de vrijheden in het openbaar omdat een uiting toevallig ook religieus is. Ik vind die hele redenering gewoon erg vreemd. Je krijgt de idioterie van het hoofddoekje, een hoofddoekje mag maar een religieuze hoofddoek niet, gewoon idioot.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben dus benieuwd hoeveel NLse vrouwen zich vrijwillig aanpassen aan de islam. Maak maar een poll. Jij wilt graag vrouwonvriendelijke religies uit de wind houden, dan ben ik ook benieuwd in hoeverre daar bij de NLse vrouw behoefte aan is.
Maar je begrijpt dat vrijheid en religie op gespannen voet leven toch?quote:Op maandag 6 juli 2015 20:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoezo wil ik die uit de wind houden, ik wil geen beperkingen van de vrijheden in het openbaar omdat een uiting toevallig ook religieus is. Ik vind die hele redenering gewoon erg vreemd. Je krijgt de idioterie van het hoofddoekje, een hoofddoekje mag maar een religieuze hoofddoek niet, gewoon idioot.
Hoezo dat?quote:Op maandag 6 juli 2015 20:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar je begrijpt dat vrijheid en religie op gespannen voet leven toch?
Nee. Je kun zelf kiezen om te geloven of niet, zolang er geen god mensen dwingt is religie geheel vrijwillig. Wat verder afgedwongen wordt is niet afhankelijk van de religie maar van wetgeving en handhaving.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar je begrijpt dat vrijheid en religie op gespannen voet leven toch?
Omdat je de regeltjes uit je boek moet volgen en dat daar buiten geen vrijheid bestaat, misschien?quote:
quote:Op maandag 6 juli 2015 20:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat je de regeltjes uit je boek moet volgen en dat daar buiten geen vrijheid bestaat, misschien?
God kan mensen niet dwingen.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee. Je kun zelf kiezen om te geloven of niet, zolang er geen god mensen dwingt is religie geheel vrijwillig. Wat verder afgedwongen wordt is niet afhankelijk van de religie maar van wetgeving en handhaving.
Ja, echter we gingen uit van een hypothetische buurvrouw die aan user Marije vraagt een hoofddoek te vragen en vandaar komen we op de vraag hoeveel vrouwen vrijwillig dus maar een hoofddoek willen dragen. Heeft niets met de wet te maken dus.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
moet jij niet de regeltjes van het strafboek volgen wat je vrijheid betreft?
Religies dwingen niemand, andere mensen kunnen mensen dwingen maar dat kunnen ze ook als het geen religieuze opvatting is.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
God kan mensen niet dwingen.
Religies dwingen mensen wel, en het liefst ook mensen die niet lid zijn van het clubje.
Het is precies hetzelfde als de tegenstelling relativisme en absolutisme. De relativist wil elke levensovertuiging eerbiedigen, want er is niet 1 levensovertuiging die intrinsiek de waarheid verkondigt. Eens. Echter een absolutist die de religie verkondigt dat relativisten des duivels zijn en uitgemoord moeten worden, moet de relativist dus ook eerbiedigen. Eens. Echter dit zal dus leiden tot het einde van het relativisme...
Ja, uiteraard, met het boekje in de hand, want dat gebruikt men voor de waarheidsclaim.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Religies dwingen niemand, hooguit andere mensen kunnen mensen dwingen maar dat kunnen ze ook als het geen religieuze opvatting is.
Snap ik, maar dat we feitelijk in een samenleving leven waar iedereen's vrijheden zijn uitgestippeld in een boek gaat voor iedereen op, dat een gelovige daar nog zijn eigen boek op doet geeft hem echt geen immuniteit tov het strafrecht.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, echter we gingen uit van een hypothetische buurvrouw die aan user Marije vraagt een hoofddoek te vragen en vandaar komen we op de vraag hoeveel vrouwen vrijwillig dus maar een hoofddoek willen dragen. Heeft niets met de wet te maken dus.
Of men doet het omdat hun waarheid juist tegen die religie is, ik zie het verschil met religie nog steeds niet.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, uiteraard, met het boekje in de hand, want dat gebruikt men voor de waarheidsclaim.
De meeste gedragen zich ook. Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik medelijden heb met deze mensen. Je ontvlucht je eigen land, hebt genoeg vreselijke dingen meegemaakt en dan kom je in een vreemd land waar je alles weer moet leren en opbouwen. Alles is nog onzeker en als klap op de vuurpijl heb je ook nog mensen die vooroordelen hebben over jouw gedrag, cultuur en andere zaken. Ik zag een aantal maanden geleden nog groepen asielzoekers op het station. Bij de meeste mensen straalt de angst en onzekerheid er echt vanaf. Die gaan geen meisjes in minirokjes lastigvallen. Tsja, de rotte appels misschien. Maar die zijn overal.quote:Op maandag 6 juli 2015 18:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die 'gastjes' zijn zopas in Duitsland als vluchteling gearriveerd. Dat ze niet voor niets zijn gevlucht, staat helemaal niet ter discussie. Des te meer reden hebben ze om zich in Duitsland niet te misdragen, zou je denken. Je bent gevlucht en je wilt in Duitsland blijven? Dan gedraag je je. Dan zorg je dat je meisjes met rust laat als ze niet in boerka rondlopen.
Trouwens: hoe veel moeite kan het zijn om de aangekomen vluchtelingen voorlichting te geven over het land waarin ze zijn binnengekomen. Een uurtje werk misschien.
Wat denk jij eigenlijk? Dat vluchtelingen zomaar overal ter wereld terecht kunnen en dan ook nog hun eigen cultuur kunnen opdringen of kunnen verlangen dat mensen in de omgeving zich wel aanpassen aan die cultuur?
Waarom moet empathie een eenrichtingsweg zijn, net als respect? Die vluchtelingen hebben zich gewoon te gedragen! Kunnen of willen ze dat niet, dan gaan ze maar terug naar waar ze vandaan kwamen.
Ik vind dat er wat te makkelijk vanuit wordt gegaan dat dit in Syrie het geval was. Zover ik weet was er een aardig bruisend nachtleven daar(in een paar steden iig)syrie en zoals gezegd, het was gewoon een seculier land.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Wat hier als ongewenste intimiteit wordt gezien, is in veel landen onder mannen "normaal" gedrag, zeker naar vrouwen die er "zedeloos" bij lopen.
Dat heb je er niet in een paar inburgercursusjes uitgefilosofeerd.
quote:Syria has 86 per cent literacy. Women’s literacy levels went up from 33 per cent in 1980 to 79 per cent in 1999. Primary education is free and compulsory in Syria; over 51 per cent of university graduates in Syria are women. … Women are well represented in the judicial system, the General Prosecutor is a woman and there are 170 women judges and 250 assistant judges. Statistics are difficult to come by but the most favoured jobs for women are in teaching, medicine and healthcare. 57 per cent of teachers in Syria are women although fewer hold senior positions in higher education….
Het is geen Nederland, ook nooit geweest, maar het is ook zeer zeker geen SA. Stond bekend als 1 van de meest vrouwvriendelijke Arabische landen.quote:No one in Damascus wears traditional Arab clothing (the colorful abayas and jilbabs you see in the souq). Everyone wears Western clothing, i.e., long skirts (denim is really in), pants, jeans etc. …. Most women here wear hijab, and many also wear the monteau. Monteaus are basically chic coats, similar to the kind women wear in the U.S. over a suit or a dress, but they are ankle length, and worn over normal clothes when a woman goes outside of her home. It’s like a jilbab, but it’s not loose or flowy, but more fitted. The typical Syrian hijab is tucked in, tight around the face, and not flowy or big. Women almost always wear high-heeled shoes, and a coordinating purse. The overall effect is a look that’s “smart” in the British sense of the word: Women always look well-dressed, neat, ironed, and well-groomed, with nothing shabby or untidy.
Ook al zijn die mannen dit idd niet gewend, zijn ze wel gewend aan meisjes lastig vallen dan nog vind ik het idd niet ok om de meisjes hier zich aan te laten passen. Misschien moet men daar dan maar even een goed gesprek hebben met de nieuwelingen en ze vertellen dat het hier niet gewaardeerd wordt meisjes lastig te vallen (en natuurlijk degene die zich daar niet aan willen houden aanpakken).quote:Op maandag 6 juli 2015 20:23 schreef Ringo het volgende:
Maar je hebt wel gelijk, die schoolmeisjes hoeven zich niet aan te passen. Alleen, vertel dat de sukkel die dat briefje heeft geschreven. En ga niet gelijk die Syrische jongens diskwalificeren.
Geen? Wat is dit voor rare vraag. Zie jij ineens vrouwen in Nederland zich heel anders gedragen omdat er moslims in hun omgeving zijn? Ik niet namelijk.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, echter we gingen uit van een hypothetische buurvrouw die aan user Marije vraagt een hoofddoek te vragen en vandaar komen we op de vraag hoeveel vrouwen vrijwillig dus maar een hoofddoek willen dragen. Heeft niets met de wet te maken dus.
Zal jij je eens vergissen hoeveel culturele 'vanzelfsprekendheden' volstrekt niet vanzelfsprekend zijn voor een vreemdeling.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:35 schreef Ryan3 het volgende:
Dan kunnen ze toch zien, hoef je toch niet uit te leggen.
Dat sowieso.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:28 schreef erodome het volgende:
Misschien moet men daar dan maar even een goed gesprek hebben met de nieuwelingen en ze vertellen dat het hier niet gewaardeerd wordt meisjes lastig te vallen (en natuurlijk degene die zich daar niet aan willen houden aanpakken).
En Faat had de volgende dag een cultureel verantwoord blauw oog?quote:Op maandag 6 juli 2015 21:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zal jij je eens vergissen hoeveel culturele 'vanzelfsprekendheden' volstrekt niet vanzelfsprekend zijn voor een vreemdeling.
Zo vind ik het heel normaal om bij een toevallige ontmoeting met een vreemde vrouw heel gezellig met haar in gesprek te gaan. Dat deed ik ook toen ik in Casablanca bij mo en Faat uit Den Haag op de thee mocht, beetje babbelen met Faat, de vrouw des huizes. Maar dat vond manlief Mo toch minder tof, degene die mij naar hen had gebracht moest mij er expliciet doch fijntjes op wijzen dat ik daarmee naar Marokkaanse mores ernstig de fout in ging.
Nee, je kunt wel ineens in de discussie stappen, maar dan snap je nog niet waar het over gaat kennelijk. Uiteindelijk begint het met de vraag leg eens uit hoe zie jij dat dan: integratie moet van beide kanten komen. En ja als je dat dan beweert dan volgt de hypothetische vraag moeten vrouwen dan maar " vrijwillig" zich aanpassen aan de koran/islam/de islamitische buurman die vraagt of je voortaan een hoofddoekje wilt dragen.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Geen? Wat is dit voor rare vraag. Zie jij ineens vrouwen in Nederland zich heel anders gedragen omdat er moslims in hun omgeving zijn? Ik niet namelijk.
Alleen degene die dat geloof zelf willen overnemen om wat voor reden dan ook doen dat en die groep gedraagt zich vaak heiliger dan de paus.
Daar ga ik niet vanuit, dus verwacht het maar niet.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:38 schreef Perrin het volgende:
En Faat had de volgende dag een cultureel verantwoord blauw oog?
Wat jij zegt hier gaat veel meer over assimilatie dan over integratie. Bij wederzijdse integratie is wat begrip voor elkaar hebben voldoende. Verder dient men zich natuurlijk gewoon aan de wetten van het betreffende land te houden en een beetje meedoen door te werken, of naar school te gaan is ook meer dan fijn. Dat is alles.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, je kunt wel ineens in de discussie stappen, maar dan snap je nog niet waar het over gaat kennelijk. Uiteindelijk begint het met de vraag leg eens uit hoe zie jij dat dan: integratie moet van beide kanten komen. En ja als je dat dan beweert dan volgt de hypothetische vraag moeten vrouwen dan maar " vrijwillig" zich aanpassen aan de koran/islam/de islamitische buurman die vraagt of je voortaan een hoofddoekje wilt dragen.
Ik bedoel, leuk zo'n dooddoener als integratie moet van twee kanten komen, maar wat houdt dat dan uiteindelijk in, als je tegenover een tegenstelling staat als de relativist en de absolutist? (Hierboven heb ik al uitgelegd wat dat betekent voor de relativist).
Nou nee, ik denk dat laïscisme een optie is. Verder zou ik me willen beschouwen als zwak-relativist.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat jij zegt hier gaat veel meer over assimilatie dan over integratie. Bij wederzijdse integratie is wat begrip voor elkaar hebben voldoende. Verder dient men zich natuurlijk gewoon aan de wetten van het betreffende land te houden en een beetje meedoen door te werken, of naar school te gaan is ook meer dan fijn. Dat is alles.
Dus gewoon ik zeur niet over het hoofddoekje van de nieuweling, hun zeuren niet over mijn zomerjurkje, dat is wederzijdse integratie. Ook een beetje begrip dat de nieuweling niet alle gewoontes gelijk begrijpt en weleens een vergissing maakt zou een goed idee zijn en hoort bij wederzijdse integratie. Dat gaat natuurlijk niet over zaken zoals het lastig vallen van meisjes, maar bv vanuit eigen gewoonte geen hand geven aan een vrouw omdat men denkt dat dat onrespectvol is.
Wederzijds is tolereren dat de ander een andere cultuur heeft en het zelf wat anders wil invullen als dat jij zou doen voldoende.
Hoezo wil Marije zich aanpassen als ze niet overstuur raakt van de vraag of ze een hoofddoek wil dragen? Ze zegt toch duidelijk dat ze dat alleen zou doen als ze dat zelf ook echt zou willen.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou nee, ik denk dat laïscisme een optie is. Verder zou ik me willen beschouwen als zwak-relativist.
Ik geloof dus niet echt in die dooddoener integratie moet van beide kanten komen. In onze cultuur is het redelijk ingebakken dat je iemand uit een andere cultuur wel accepteert, de vraag is alleen wat moet je doen als die persoon uit die andere cultuur gaat verlangen dat jij je aanpast aan hem. Ben dan ook benieuwd hoeveel NLse vrouwen net als Marije zich willen aanpassen aan een religie als de islam en hoe zij met vrouwen omgaan onder het kopje integratie komt van twee kanten.
Echt benieuwd hoor, zou best een poll willen zien.
Ik denk dat laïcisme de enige weg is, om op den duur niet heel grote problemen te krijgen. Maar goed, ik heb niet daadwerkelijk gevraagd of ze een hoofddoek zou dragen nee, maar vind het sofisterij om dan te zeggen: je mag het wel vragen, maar ik ga het nooit doen. Het gaat natuurlijk om het nooit doen hè.quote:Op maandag 6 juli 2015 22:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoezo wil Marije zich aanpassen als ze niet overstuur raakt van de vraag of ze een hoofddoek wil dragen? Ze zegt toch duidelijk dat ze dat alleen zou doen als ze dat zelf ook echt zou willen.
Het ging haar erom dat ze niet overstuur zou raken van die vraag, ze zegt nergens dat ze ook zou toegeven aan die vraag.
Nogmaals, jij hebt het over assimilatie, niet over integratie.
quote:Op maandag 6 juli 2015 22:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat laïcisme de enige weg is, om op den duur niet heel grote problemen te krijgen. Maar goed, ik heb niet daadwerkelijk gevraagd of ze een hoofddoek zou dragen nee, maar vind het sofisterij om dan te zeggen: je mag het wel vragen, maar ik ga het nooit doen. Het gaat natuurlijk om het nooit doen hè.
Denk dat jullie daarin wat spraakverwarring hadden, maar ze zegt dus letterlijk dat ze de vraag niet als bedreigend beschouwt, maar het niet zou doen.quote:oh nou, ik zou het niet doen omdat hij het vraagt. Maar zou me ook niet aangetast voelen in mijn vrijheid. Idem als hij mij vraagt een minirok te dragen als ik een lange jurk aan wil.
Laïcisme is dat je prima aan je godsdienst mag doen en allerlei vreemde theorieën en levensovertuigingen mag aanhangen, vermits binnen de wet, alleen in je privé-domein. In het publieke domein zijn we neutraal. Dit voorkomt onvrede tussen allerlei mensen van verschillende religies of levensovertuigingen en dat ze elkaar successievelijk de hersens inslaanquote:Op maandag 6 juli 2015 22:13 schreef erodome het volgende:
[..]
[..]
Denk dat jullie daarin wat spraakverwarring hadden, maar ze zegt dus letterlijk dat ze de vraag niet als bedreigend beschouwt, maar het niet zou doen.
Zelf vind ik laïcisme baarlijke onzin. Een scheiding van kerk en staat ben ik een groot voorstander van, maar dat weg willen hebben van religieuze uitingen in het openbaar vind ik een ernstige schending van vrijheid. Ik zie het probleem er ook echt niet in, ook niet in overheidsgebouwen of wat dan ook. Wel dient altijd op dwingelanderij gereageerd te worden. Zou het bv op een school voor meisjes lastig gemaakt worden om geen hoofddoek te dragen dan dienen degene die willen dwingen aangepakt te worden en de vrijheid van de meisjes beschermt te worden.
Ik vind dat als je bezig gaat met religieuze uitingen te verbieden je wordt waar je tegen bent. Religie probeert mensen te dwingen zich op bepaalde manier te , ik zie niet hoe het anders is als dat uit niet religieuze redenen gebeurd.
Ik zie werkelijk niet in hoe bv een kruisje om iemands nek een probleem zou zijn en daarbij levert het rare zaken op. Mag een bandana wel en een hoofddoek om religieuze redenen niet? Mag een kruisje als sieraad wel als je geen actief christen bent? En mag een lange rok niet voor een gereformeerde vrouw, maar mag ik die wel aan?
En de hypersexualisatie van vrouwen is het nieuwe ideaal zeker?quote:Op maandag 6 juli 2015 15:49 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Maar hé, die achterlijke kutmoraal heeft natuurlijk helemaal NIETS met de verergering van de straatterreur te maken. Da's natuurlijk volkomen toeval. Maakt niet uit wat die klootzakkies zélf daarover te zeggen hebben (een meisje zonder hoofddoek is een hoer en zo).
De wat?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:38 schreef I-care het volgende:
[..]
En de hypersexualisatie van vrouwen is het nieuwe ideaal zeker?
Aanpakken, gewoon terug sturen wat denk je daarvan?quote:Op maandag 6 juli 2015 21:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook al zijn die mannen dit idd niet gewend, zijn ze wel gewend aan meisjes lastig vallen dan nog vind ik het idd niet ok om de meisjes hier zich aan te laten passen. Misschien moet men daar dan maar even een goed gesprek hebben met de nieuwelingen en ze vertellen dat het hier niet gewaardeerd wordt meisjes lastig te vallen (en natuurlijk degene die zich daar niet aan willen houden aanpakken).
Het woord zegt het al. De vrouw is een 'lust' object geworden zo'n beetje. De vrouw is vermaakt tot een billboard voor seks. De media werkt hier graag aan mee en versterkt het tot in het extreme.quote:
Hoe wil je dat neutraal verkrijgen dan? Allemaal in uniform buiten?quote:Op maandag 6 juli 2015 22:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Laïcisme is dat je prima aan je godsdienst mag doen en allerlei vreemde theorieën en levensovertuigingen mag aanhangen, vermits binnen de wet, alleen in je privé-domein. In het publieke domein zijn we neutraal. Dit voorkomt onvrede tussen allerlei mensen van verschillende religies of levensovertuigingen en dat ze elkaar successievelijk de hersens inslaan
en schept ook duidelijkheid naar iedereen toe over wat wel en niet kan in de publieke ruimte.
Als (en dat geloof ik dus niet, dat maakt het nogal fictief) het werkelijk zo is dat zo iemand uit een cultuur komt waar dit soort zaken normaal zouden zijn, niet als kwalijk gezien zouden worden dan mag je iemand best eerst een kans geven. Maar dan zou je het moeten afvangen voordat die mensen in contact komen met anderen hier.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:43 schreef nils7 het volgende:
[..]
Aanpakken, gewoon terug sturen wat denk je daarvan?
Als ze 1 van de grondbeginselen van onze samenleving niet willen snappen hebben ze hier nooit wat te zoeken (tenzij ze er een eigen agenda op na houden maar dan ben je ze ook liever kwijt dan rijk)
Ik heb bijna een jaar lang in een land gewoond waarvan de bevolking bestaat uit overwegend Moslims.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Als (en dat geloof ik dus niet, dat maakt het nogal fictief) het werkelijk zo is dat zo iemand uit een cultuur komt waar dit soort zaken normaal zouden zijn, niet als kwalijk gezien zouden worden dan mag je iemand best eerst een kans geven. Maar dan zou je het moeten afvangen voordat die mensen in contact komen met anderen hier.
In het geval van dit, met mensen die best weten dat dit niet kan mag er best een sanctie op staan.
Was dat Syrie? Want "die" cultuur verschilt nogal per land.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik heb bijna een jaar lang in een land gewoond waarvan de bevolking bestaat uit overwegend Moslims.
En sorry dat ik het zeg maar als ik daar de hand op de kont van mn vriendin (inmiddels ex) plaatste in het openbaar dan dachten andere mannen "hey dat mag ik dan ook".
Het naroepen van wat "liberalere" meiden was volstrekt normaal en ben je als meid 's avonds gewoon nooit veilig.
Gelukkig was er ook gematigd volk maar mensen in Nederland moeten eens beseffen dat bij een radicalere moslim de vrouw niets meer en niets minder is dan een wandelende broedmachine.
En ja ik vind dat erg zat en de gematigde moslim heeft die denkwijze gelukkig niet maar komt wel vanuit die cultuur.
Triest. Als men direct die vluchtelingen duidelijk maakt dat als je hier bent, je accepteert zoals anderen hier leven zijn we uitgepraat. Juist dit soort aanpasserij, daar gaat europa aan kapot.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:38 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als je dit serieus denkt, dan behandel je asielzoekers als dieren, zonder geweten. Of je dan een racist bent, of dat asielzoekers echt beesten zijn laat ik ik het midden.
Dat zal je vies tegenvallen. Het verschilt helemaal niet zoveel.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Was dat Syrie? Want "die" cultuur verschilt nogal per land.
Toch wel, kijk alleen maar naar het percentage vrouwen op universiteiten(die trouwens gewoon gemengd waren daar), op de werkvloeren en de kleding van voor deze ellende. Heb er een stuk over geplaatst.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat zal je vies tegenvallen. Het verschilt helemaal niet zoveel.
Tuurlijk, libanon ook grotendeels. Maar wat je ziet is dat er in het achterland nog een enorme groep zich middeleeuws gedraagt en ook zo denkt. Deze stukjes zijn een oase in een zee van haat.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Toch wel, kijk alleen maar naar het percentage vrouwen op universiteiten(die trouwens gewoon gemengd waren daar), op de werkvloeren en de kleding van voor deze ellende. Heb er een stuk over geplaatst.
Syrie was een seculier land he, ik onderstreep het nog maar eens een keer. Een land met in de grote steden fiks wat nachtclubs en ga zo maar door.
Een nog liberaler land dan Syrie, dus neem aan dat het daar wat "erger" is.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Was dat Syrie? Want "die" cultuur verschilt nogal per land.
In Iran heb je zelfs vrouwelijke doktoren, rechters etc. maar dat wil niet zeggen dat je het daar hoeft te proberen in een minirok door de straat te paraderen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Toch wel, kijk alleen maar naar het percentage vrouwen op universiteiten(die trouwens gewoon gemengd waren daar), op de werkvloeren en de kleding van voor deze ellende. Heb er een stuk over geplaatst.
Syrie was een seculier land he, ik onderstreep het nog maar eens een keer. Een land met in de grote steden fiks wat nachtclubs en ga zo maar door.
Je stelt het wel erg simpel voor; het verbod geldt voor de niqab en de burqa. Die zijn beiden niet toegestaan OMDAT ze het gezicht grotendeels / geheel bedekken. Met de andere vormenquote:Op maandag 6 juli 2015 20:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoezo wil ik die uit de wind houden, ik wil geen beperkingen van de vrijheden in het openbaar omdat een uiting toevallig ook religieus is. Ik vind die hele redenering gewoon erg vreemd. Je krijgt de idioterie van het hoofddoekje, een hoofddoekje mag maar een religieuze hoofddoek niet, gewoon idioot.
Nee ik heb het over de hoofddoek.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:57 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Je stelt het wel erg simpel voor; het verbod geldt voor de niqab en de burqa. Die zijn beiden niet toegestaan OMDAT ze het gezicht grotendeels / geheel bedekken. Met de andere vormen
[ afbeelding ]
is dat probleem er niet.
Je mag sowieso je gezicht niet verhullen in principe (tenzij het normaal / logisch is, zoals het dragen van een integraalhelm op de motor), in de openbare ruimte.
En ik wijs je er op dat het wetsvoorstel SPECIFIEK is voor die twee, gezichtsbedekkende, kledingstukken. Nogmaals, de andere vormen, die zijn gewoon toegestaan.quote:
Ik heb het ook niet over een wetsvoorstel gehad.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:00 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
En ik wijs je er op dat het wetsvoorstel SPECIFIEK is voor die twee, gezichtsbedekkende, kledingstukken. Nogmaals, de andere vormen, die zijn gewoon toegestaan.
" een hoofddoekje mag maar een religieuze hoofddoek niet"quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over een wetsvoorstel gehad.
Het is mij een raadsel hoe deze simpele logica zo moeilijk te begrijpen is voor een behoorlijk deel van de bevolking en van FOK!.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:57 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Je stelt het wel erg simpel voor; het verbod geldt voor de niqab en de burqa. Die zijn beiden niet toegestaan OMDAT ze het gezicht grotendeels / geheel bedekken. Met de andere vormen
[ afbeelding ]
is dat probleem er niet.
Je mag sowieso je gezicht niet verhullen in principe (tenzij het normaal / logisch is, zoals het dragen van een integraalhelm op de motor), in de openbare ruimte. Laten we wel wezen, als jij met een integraalhelm (met dicht vizier) de bank inloopt dan heb je ieders volle aandacht....
.... er zijn mensen die bepaalde dingen niet WILLEN begrijpen ....quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:21 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het is mij een raadsel hoe deze simpele logica zo moeilijk te begrijpen is voor een behoorlijk deel van de bevolking en van FOK!.
Ik begrijp niets van jouw verhaal. Ik schreef "ik wil geen beperkingen van de vrijheden in het openbaar omdat een uiting toevallig ook religieus is. " Het ging dus over het verbieden van religieuze uitingen in de openbare ruimtes.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:16 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
" een hoofddoekje mag maar een religieuze hoofddoek niet"
Is wat je schreef; van wie niet, wat niet (precies), waar niet? Het recente wetsvoorstel definieert wat niet mag en de reden ervoor is uitermate redelijk. Uiteraard is het treurig dat zo'n verbod nodig lijkt te zijn; maar als je eerlijk bent zul je moeten toegeven dat het dus geen rreligieuze reden is dat burqa en niqab niet mogen.
Het is nou eenmaal zo dat we een enorme hoop kommaneukers hebben die alles heel erg graag als discriminatie, racisme en zo verder willen interpreteren; de logische reactie daarop is dat regels (ook als het om dingen gaat die voor een normaal weldenkend mens geheel vanzelfsprekend zijn - zoals je motorhelm afzetten als je ergens naar binnen gaat) dichtgetimmerd worden, zodat er geen enkel misverstand kan bestaan over het hoe, wie, waar, wat en waarom.
De meeste gematigde moslims (en de modernere moslims) hebben zo mogelijk een nog grotere hekel aan die niqab en burqa; enerzijds vinden ze een simpel hoofddoekje al (meer dan) genoeg, anderzijds vrezen ze (en niet ten onrechte) dat dat soort kleding anderen ertoe aanzet om zich over álle moslims negatief uit te laten.
Uiteraard mag je je afvragen of het redelijk is om bepaalde geloofsuitingen in de openbare ruimte te verbieden. Gezien de vrijheid van meningsuiting is eigenlijk ieder verbod onwenselijk, tenzij het tegen belangrijker regels ingaat (zo is het niet onredelijk om mensen te verbieden op straat van bil te gaan, ook al zijn het hippies).quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik begrijp niets van jouw verhaal. Ik schreef "ik wil geen beperkingen van de vrijheden in het openbaar omdat een uiting toevallig ook religieus is. " Het ging dus over het verbieden van religieuze uitingen in de openbare ruimtes.
De discussie was dus niet bepaalde maar alle.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:37 schreef BaardaapAd het volgende:
Uiteraard mag je je afvragen of het redelijk is om bepaalde geloofsuitingen in de openbare ruimte te verbieden.
En dat gaat dus niet; dus zul je specifieke regels moeten opstellen. Anders zou je kunnen stellen dat die kerk daar <wijst> gesloopt moet worden omdat het ontegenzeggelijk een uitgesproken religieuze uiting is in de openbare ruimte.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De discussie was dus niet bepaalde maar alle.
Je wil dus religies die tot het establishment behoren dus nog voortrekken ook?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:45 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
En dat gaat dus niet; dus zul je specifieke regels moeten opstellen. Anders zou je kunnen stellen dat die kerk daar <wijst> gesloopt moet worden omdat het ontegenzeggelijk een uitgesproken religieuze uiting is in de openbare ruimte.
[ afbeelding ]
( of zaag er in ieder geval dat kruis op die toren maar af ).
Ieder weldenkend mens houdt zich aan een enorm aantal ongeschreven regels; aangezien er mensen zijn (asociale onaangepaste tokkies) die dat niet doen en moord en brand schreeuwen als ze ergens op worden aangesproken ontkom je er dus (helaas, helaas) niet aan om FORMELE regeltjes op te stellen. En dan heb je weer het probleem van de handhaving (de busschauffeur kijkt wel uit om een achterstevoren petjesdragersgroepje te vragen hun 'muziek' niet zo hard te zetten), maar ja ....
Wat loop je nou slap te lullen man?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:47 schreef Casiotone het volgende:
Wat zijn religieuze uittingen?
[..]
Je wil dus religies die tot het establishment behoren dus nog voortrekken ook?
Ik ben een atheïst dus het enige geloof wat ik voortrek is dat van de sikhs (hee, baard verplicht, da's cool - nee, niet Amish, daar is een baard voor een GETROUWDE man verplicht en voor ieder ander verboden).quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:47 schreef Casiotone het volgende:
Wat zijn religieuze uittingen?
[..]
Je wil dus religies die tot het establishment behoren dus nog voortrekken ook?
genoeg shiks die daar wel mee lopen. Heb nog nooit gehoord van een shik die met zijn dolk wat mensen ging prikken.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:57 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Ik ben een atheïst dus het enige geloof wat ik voortrek is dat van de sikhs (hee, baard verplicht, da's cool - nee, niet Amish, daar is een baard voor een GETROUWDE man verplicht en voor ieder ander verboden).
Ik heb niets tegen religie op zich; aan georganiseerde religie heb ik een pesthekel. Mormonen en Jehova's hebben zelfs wel iets sympathieks met hun bekeringsdrang; het moet van hun geloof en ze denken echt je er mee te kunnen redden. Religieuze symbolen, je gaat je gang maar eigenlijk.
Maar een sikh hoort eigenlijk een specifiek soort mes te dragen (ja en een tulband); dat doen ze dus niet omdat met een mes (met een lemmet langer dan een handbreedte) rondlopen een heel erg slecht idee is.
[ afbeelding ]
Britse Sikh politieman, met speciale tulband, met baard, zónder mes.
Als iets puur een symbool is, prima. Maar een mes is niet alleen maar een symbool. Een burqa is niet alleen maar een symbool.
Natuurlijk, maar formeel mag je in de openbare ruimte in Nederland geen mes bij je hebben met een lemmet langer dan een handbreedte. Waar vrijwel nooit op gelet wordt, natuurlijk; desalwelteplus laten de meeste Sikhs dat mes dus gewoon thuis.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 20:19 schreef Casiotone het volgende:
[..]
genoeg shiks die daar wel mee lopen. Heb nog nooit gehoord van een shik die met zijn dolk wat mensen ging prikken.
Dus een verbod op het dragen van de ceremoniele dolk lijkt niet echt nodig. De Niqaab wordt ook maar door een kleine minderheid van de aanhangers gedragen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 20:21 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar formeel mag je in de openbare ruimte in Nederland geen mes bij je hebben met een lemmet langer dan een handbreedte. Waar vrijwel nooit op gelet wordt, natuurlijk; desalwelteplus laten de meeste Sikhs dat mes dus gewoon thuis.
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:21 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het is mij een raadsel hoe deze simpele logica zo moeilijk te begrijpen is voor een behoorlijk deel van de bevolking en van FOK!.
Welke simpele logica begrijpen mensen dan niet?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:26 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
.... er zijn mensen die bepaalde dingen niet WILLEN begrijpen ....
quote:Horb
Zu sexy: Hotpants-Verbot an Schule
Florian Ganswind, 06.07.2015 10:40 Uhr
Horb - Heiße Tage, kurze Hosen oder Röcke und viel Haut – das hat an der Altheimer Werkrealschule nun ein Ende. Die Lehrer an der Schule sagen: Es reicht.
auchfreie Shirts und Hotpants sind bei vielen Schülerinnen an warmen Tagen schon zur Alltagskleidung geworden. Doch anscheinend war in Altheim das Maß voll. Oder sind dort die Lehrer besonders prüde?
Am Freitag ging ein Brief an die Eltern heraus. In diesem werden Regeln aufgestellt, die wohl ab dem kommenden Montag gelten. "Für mich persönlich war das jetzt eigentlich nicht so ein dringendes Thema", berichtet Schulleiterin Bianca Brissaud im Gespräch mit unserer Zeitung. "Doch meine Kollegen haben mich gebeten, dringend zu handeln." Dabei handele es sich sowohl um weibliche und männliche Lehrer. "Manche meiner männlichen Kollegen wissen nicht, wie sie das Thema bei den Schülerinnen ansprechen sollen", so Brissaud. Nun stelle man kurzfristig neue Regeln für das aktuelle Schuljahr auf, für das kommende Schuljahr wolle man dann in Ruhe mit Schülervertretung, Elternbeirat und Lehrerkollegium gemeinsam eine Kleiderordnung festlegen.
In de jaren '80 had ik een Sikh als buur en die heeft mij e.e.a. eens uitgelegd en laten zien. Dat (vrij kleine) mes zat vrij ontoegankelijk onder vele lagen stof verstopt en en de 'scherpe' kant was zo rond dat je er nog geen warme boter mee kon smeren.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 20:21 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar formeel mag je in de openbare ruimte in Nederland geen mes bij je hebben met een lemmet langer dan een handbreedte. Waar vrijwel nooit op gelet wordt, natuurlijk; desalwelteplus laten de meeste Sikhs dat mes dus gewoon thuis.
En dat is wel een reden die hout kan snijden. Vrijwel iedereen die ik ken die met middelbare scholieren werkt, kan erover vertellen. Dan sta je bijv. als kwekeling voor de klas en een bijzonder knap meisje op de eerste rij knoopt elke vijf minuten een volgend knoopje los. Dat was dan in de jaren negentig, ook in Duitsland overigens. De jongens van hun leeftijd zijn niet interessant en voor de klas staat een volwassen jonge man.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:13 schreef RM-rf het volgende:
Het voornaamste verschil met Pocking is dat de directeur hier een nabijgelegen asielzoekerscentrum als 'reden' noemt om zich 'preuts' te kleden voor de dames.
In andere zuid-duitse scholen wordt bv genoemd dat deze kleding het lesgevend personeel zou afleiden of andere scholieren.
Als ik dat zo lees had ik ook wel voor het onderwijs willen kiezen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:43 schreef trabant het volgende:
[..]
In de jaren '80 had ik een Sikh als buur en die heeft mij e.e.a. eens uitgelegd en laten zien. Dat (vrij kleine) mes zat vrij ontoegankelijk onder vele lagen stof verstopt en en de 'scherpe' kant was zo rond dat je er nog geen warme boter mee kon smeren.
[..]
En dat is wel een reden die hout kan snijden. Vrijwel iedereen die ik ken die met middelbare scholieren werkt, kan erover vertellen. Dan sta je bijv. als kwekeling voor de klas en een bijzonder knap meisje op de eerste rij knoopt elke vijf minuten een volgend knoopje los. Dat was dan in de jaren negentig, ook in Duitsland overigens. De jongens van hun leeftijd zijn niet interessant en voor de klas staat een volwassen jonge man.
Diezelfde docenten gaan nu in de deuropening staan als zo'n kind na de les wat wil vragen. Niets zo wispelturig als een meisjesfantasie.quote:Op donderdag 9 juli 2015 18:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik dat zo lees had ik ook wel voor het onderwijs willen kiezen.
Ehm...ja, dat willen ze voornamelijk zelf.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:51 schreef I-care het volgende:
[..]
Het woord zegt het al. De vrouw is een 'lust' object geworden zo'n beetje. De vrouw is vermaakt tot een billboard voor seks. De media werkt hier graag aan mee en versterkt het tot in het extreme.
Het gaat niet meer om wie de vrouw is als mens, maar hoe ze eruit ziet en hoe aantrekkelijk ze kan
zijn middels, kleding, make-up, etc..
Er is genoeg info over te vinden als je even zoekt.
Dit.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:38 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als je dit serieus denkt, dan behandel je asielzoekers als dieren, zonder geweten. Of je dan een racist bent, of dat asielzoekers echt beesten zijn laat ik ik het midden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |