Ik begrijp niets van jouw verhaal. Ik schreef "ik wil geen beperkingen van de vrijheden in het openbaar omdat een uiting toevallig ook religieus is. " Het ging dus over het verbieden van religieuze uitingen in de openbare ruimtes.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:16 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
" een hoofddoekje mag maar een religieuze hoofddoek niet"
Is wat je schreef; van wie niet, wat niet (precies), waar niet? Het recente wetsvoorstel definieert wat niet mag en de reden ervoor is uitermate redelijk. Uiteraard is het treurig dat zo'n verbod nodig lijkt te zijn; maar als je eerlijk bent zul je moeten toegeven dat het dus geen rreligieuze reden is dat burqa en niqab niet mogen.
Het is nou eenmaal zo dat we een enorme hoop kommaneukers hebben die alles heel erg graag als discriminatie, racisme en zo verder willen interpreteren; de logische reactie daarop is dat regels (ook als het om dingen gaat die voor een normaal weldenkend mens geheel vanzelfsprekend zijn - zoals je motorhelm afzetten als je ergens naar binnen gaat) dichtgetimmerd worden, zodat er geen enkel misverstand kan bestaan over het hoe, wie, waar, wat en waarom.
De meeste gematigde moslims (en de modernere moslims) hebben zo mogelijk een nog grotere hekel aan die niqab en burqa; enerzijds vinden ze een simpel hoofddoekje al (meer dan) genoeg, anderzijds vrezen ze (en niet ten onrechte) dat dat soort kleding anderen ertoe aanzet om zich over álle moslims negatief uit te laten.
Uiteraard mag je je afvragen of het redelijk is om bepaalde geloofsuitingen in de openbare ruimte te verbieden. Gezien de vrijheid van meningsuiting is eigenlijk ieder verbod onwenselijk, tenzij het tegen belangrijker regels ingaat (zo is het niet onredelijk om mensen te verbieden op straat van bil te gaan, ook al zijn het hippies).quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik begrijp niets van jouw verhaal. Ik schreef "ik wil geen beperkingen van de vrijheden in het openbaar omdat een uiting toevallig ook religieus is. " Het ging dus over het verbieden van religieuze uitingen in de openbare ruimtes.
De discussie was dus niet bepaalde maar alle.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:37 schreef BaardaapAd het volgende:
Uiteraard mag je je afvragen of het redelijk is om bepaalde geloofsuitingen in de openbare ruimte te verbieden.
En dat gaat dus niet; dus zul je specifieke regels moeten opstellen. Anders zou je kunnen stellen dat die kerk daar <wijst> gesloopt moet worden omdat het ontegenzeggelijk een uitgesproken religieuze uiting is in de openbare ruimte.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De discussie was dus niet bepaalde maar alle.
Je wil dus religies die tot het establishment behoren dus nog voortrekken ook?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:45 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
En dat gaat dus niet; dus zul je specifieke regels moeten opstellen. Anders zou je kunnen stellen dat die kerk daar <wijst> gesloopt moet worden omdat het ontegenzeggelijk een uitgesproken religieuze uiting is in de openbare ruimte.
[ afbeelding ]
( of zaag er in ieder geval dat kruis op die toren maar af ).
Ieder weldenkend mens houdt zich aan een enorm aantal ongeschreven regels; aangezien er mensen zijn (asociale onaangepaste tokkies) die dat niet doen en moord en brand schreeuwen als ze ergens op worden aangesproken ontkom je er dus (helaas, helaas) niet aan om FORMELE regeltjes op te stellen. En dan heb je weer het probleem van de handhaving (de busschauffeur kijkt wel uit om een achterstevoren petjesdragersgroepje te vragen hun 'muziek' niet zo hard te zetten), maar ja ....
Wat loop je nou slap te lullen man?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:47 schreef Casiotone het volgende:
Wat zijn religieuze uittingen?
[..]
Je wil dus religies die tot het establishment behoren dus nog voortrekken ook?
Ik ben een atheïst dus het enige geloof wat ik voortrek is dat van de sikhs (hee, baard verplicht, da's cool - nee, niet Amish, daar is een baard voor een GETROUWDE man verplicht en voor ieder ander verboden).quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:47 schreef Casiotone het volgende:
Wat zijn religieuze uittingen?
[..]
Je wil dus religies die tot het establishment behoren dus nog voortrekken ook?
genoeg shiks die daar wel mee lopen. Heb nog nooit gehoord van een shik die met zijn dolk wat mensen ging prikken.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:57 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Ik ben een atheïst dus het enige geloof wat ik voortrek is dat van de sikhs (hee, baard verplicht, da's cool - nee, niet Amish, daar is een baard voor een GETROUWDE man verplicht en voor ieder ander verboden).
Ik heb niets tegen religie op zich; aan georganiseerde religie heb ik een pesthekel. Mormonen en Jehova's hebben zelfs wel iets sympathieks met hun bekeringsdrang; het moet van hun geloof en ze denken echt je er mee te kunnen redden. Religieuze symbolen, je gaat je gang maar eigenlijk.
Maar een sikh hoort eigenlijk een specifiek soort mes te dragen (ja en een tulband); dat doen ze dus niet omdat met een mes (met een lemmet langer dan een handbreedte) rondlopen een heel erg slecht idee is.
[ afbeelding ]
Britse Sikh politieman, met speciale tulband, met baard, zónder mes.
Als iets puur een symbool is, prima. Maar een mes is niet alleen maar een symbool. Een burqa is niet alleen maar een symbool.
Natuurlijk, maar formeel mag je in de openbare ruimte in Nederland geen mes bij je hebben met een lemmet langer dan een handbreedte. Waar vrijwel nooit op gelet wordt, natuurlijk; desalwelteplus laten de meeste Sikhs dat mes dus gewoon thuis.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 20:19 schreef Casiotone het volgende:
[..]
genoeg shiks die daar wel mee lopen. Heb nog nooit gehoord van een shik die met zijn dolk wat mensen ging prikken.
Dus een verbod op het dragen van de ceremoniele dolk lijkt niet echt nodig. De Niqaab wordt ook maar door een kleine minderheid van de aanhangers gedragen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 20:21 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar formeel mag je in de openbare ruimte in Nederland geen mes bij je hebben met een lemmet langer dan een handbreedte. Waar vrijwel nooit op gelet wordt, natuurlijk; desalwelteplus laten de meeste Sikhs dat mes dus gewoon thuis.
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:21 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het is mij een raadsel hoe deze simpele logica zo moeilijk te begrijpen is voor een behoorlijk deel van de bevolking en van FOK!.
Welke simpele logica begrijpen mensen dan niet?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:26 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
.... er zijn mensen die bepaalde dingen niet WILLEN begrijpen ....
quote:Horb
Zu sexy: Hotpants-Verbot an Schule
Florian Ganswind, 06.07.2015 10:40 Uhr
Horb - Heiße Tage, kurze Hosen oder Röcke und viel Haut – das hat an der Altheimer Werkrealschule nun ein Ende. Die Lehrer an der Schule sagen: Es reicht.
auchfreie Shirts und Hotpants sind bei vielen Schülerinnen an warmen Tagen schon zur Alltagskleidung geworden. Doch anscheinend war in Altheim das Maß voll. Oder sind dort die Lehrer besonders prüde?
Am Freitag ging ein Brief an die Eltern heraus. In diesem werden Regeln aufgestellt, die wohl ab dem kommenden Montag gelten. "Für mich persönlich war das jetzt eigentlich nicht so ein dringendes Thema", berichtet Schulleiterin Bianca Brissaud im Gespräch mit unserer Zeitung. "Doch meine Kollegen haben mich gebeten, dringend zu handeln." Dabei handele es sich sowohl um weibliche und männliche Lehrer. "Manche meiner männlichen Kollegen wissen nicht, wie sie das Thema bei den Schülerinnen ansprechen sollen", so Brissaud. Nun stelle man kurzfristig neue Regeln für das aktuelle Schuljahr auf, für das kommende Schuljahr wolle man dann in Ruhe mit Schülervertretung, Elternbeirat und Lehrerkollegium gemeinsam eine Kleiderordnung festlegen.
In de jaren '80 had ik een Sikh als buur en die heeft mij e.e.a. eens uitgelegd en laten zien. Dat (vrij kleine) mes zat vrij ontoegankelijk onder vele lagen stof verstopt en en de 'scherpe' kant was zo rond dat je er nog geen warme boter mee kon smeren.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 20:21 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar formeel mag je in de openbare ruimte in Nederland geen mes bij je hebben met een lemmet langer dan een handbreedte. Waar vrijwel nooit op gelet wordt, natuurlijk; desalwelteplus laten de meeste Sikhs dat mes dus gewoon thuis.
En dat is wel een reden die hout kan snijden. Vrijwel iedereen die ik ken die met middelbare scholieren werkt, kan erover vertellen. Dan sta je bijv. als kwekeling voor de klas en een bijzonder knap meisje op de eerste rij knoopt elke vijf minuten een volgend knoopje los. Dat was dan in de jaren negentig, ook in Duitsland overigens. De jongens van hun leeftijd zijn niet interessant en voor de klas staat een volwassen jonge man.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:13 schreef RM-rf het volgende:
Het voornaamste verschil met Pocking is dat de directeur hier een nabijgelegen asielzoekerscentrum als 'reden' noemt om zich 'preuts' te kleden voor de dames.
In andere zuid-duitse scholen wordt bv genoemd dat deze kleding het lesgevend personeel zou afleiden of andere scholieren.
Als ik dat zo lees had ik ook wel voor het onderwijs willen kiezen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:43 schreef trabant het volgende:
[..]
In de jaren '80 had ik een Sikh als buur en die heeft mij e.e.a. eens uitgelegd en laten zien. Dat (vrij kleine) mes zat vrij ontoegankelijk onder vele lagen stof verstopt en en de 'scherpe' kant was zo rond dat je er nog geen warme boter mee kon smeren.
[..]
En dat is wel een reden die hout kan snijden. Vrijwel iedereen die ik ken die met middelbare scholieren werkt, kan erover vertellen. Dan sta je bijv. als kwekeling voor de klas en een bijzonder knap meisje op de eerste rij knoopt elke vijf minuten een volgend knoopje los. Dat was dan in de jaren negentig, ook in Duitsland overigens. De jongens van hun leeftijd zijn niet interessant en voor de klas staat een volwassen jonge man.
Diezelfde docenten gaan nu in de deuropening staan als zo'n kind na de les wat wil vragen. Niets zo wispelturig als een meisjesfantasie.quote:Op donderdag 9 juli 2015 18:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik dat zo lees had ik ook wel voor het onderwijs willen kiezen.
Ehm...ja, dat willen ze voornamelijk zelf.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:51 schreef I-care het volgende:
[..]
Het woord zegt het al. De vrouw is een 'lust' object geworden zo'n beetje. De vrouw is vermaakt tot een billboard voor seks. De media werkt hier graag aan mee en versterkt het tot in het extreme.
Het gaat niet meer om wie de vrouw is als mens, maar hoe ze eruit ziet en hoe aantrekkelijk ze kan
zijn middels, kleding, make-up, etc..
Er is genoeg info over te vinden als je even zoekt.
Dit.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:38 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als je dit serieus denkt, dan behandel je asielzoekers als dieren, zonder geweten. Of je dan een racist bent, of dat asielzoekers echt beesten zijn laat ik ik het midden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |