abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154124047
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, maar ik ben dus benieuwd hoeveel NLse vrouwen zich vrijwillig aanpassen aan de islam. Maak maar een poll. Jij wilt graag vrouwonvriendelijke religies uit de wind houden, dan ben ik ook benieuwd in hoeverre daar bij de NLse vrouw behoefte aan is.
Hoezo wil ik die uit de wind houden, ik wil geen beperkingen van de vrijheden in het openbaar omdat een uiting toevallig ook religieus is. Ik vind die hele redenering gewoon erg vreemd. Je krijgt de idioterie van het hoofddoekje, een hoofddoekje mag maar een religieuze hoofddoek niet, gewoon idioot.
pi_154124132
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoezo wil ik die uit de wind houden, ik wil geen beperkingen van de vrijheden in het openbaar omdat een uiting toevallig ook religieus is. Ik vind die hele redenering gewoon erg vreemd. Je krijgt de idioterie van het hoofddoekje, een hoofddoekje mag maar een religieuze hoofddoek niet, gewoon idioot.
Maar je begrijpt dat vrijheid en religie op gespannen voet leven toch?
I´m back.
pi_154124159
quote:
15s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo dat?
pi_154124166
quote:
15s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee. Je kun zelf kiezen om te geloven of niet, zolang er geen god mensen dwingt is religie geheel vrijwillig. Wat verder afgedwongen wordt is niet afhankelijk van de religie maar van wetgeving en handhaving.
pi_154124198
quote:
5s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoezo dat?
Omdat je de regeltjes uit je boek moet volgen en dat daar buiten geen vrijheid bestaat, misschien?
I´m back.
pi_154124219
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat je de regeltjes uit je boek moet volgen en dat daar buiten geen vrijheid bestaat, misschien?
:')

moet jij niet de regeltjes van het strafboek volgen wat je vrijheid betreft?
pi_154124336
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee. Je kun zelf kiezen om te geloven of niet, zolang er geen god mensen dwingt is religie geheel vrijwillig. Wat verder afgedwongen wordt is niet afhankelijk van de religie maar van wetgeving en handhaving.
God kan mensen niet dwingen.
Religies dwingen mensen wel, en het liefst ook mensen die niet lid zijn van het clubje.
Het is precies hetzelfde als de tegenstelling relativisme en absolutisme. De relativist wil elke levensovertuiging eerbiedigen, want er is niet 1 levensovertuiging die intrinsiek de waarheid verkondigt. Eens. Echter een absolutist die de religie verkondigt dat relativisten des duivels zijn en uitgemoord moeten worden, moet de relativist dus ook eerbiedigen. Eens. Echter dit zal dus leiden tot het einde van het relativisme...
I´m back.
pi_154124384
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

:')

moet jij niet de regeltjes van het strafboek volgen wat je vrijheid betreft?
Ja, echter we gingen uit van een hypothetische buurvrouw die aan user Marije vraagt een hoofddoek te vragen en vandaar komen we op de vraag hoeveel vrouwen vrijwillig dus maar een hoofddoek willen dragen. Heeft niets met de wet te maken dus.
I´m back.
pi_154124418
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

God kan mensen niet dwingen.
Religies dwingen mensen wel, en het liefst ook mensen die niet lid zijn van het clubje.
Het is precies hetzelfde als de tegenstelling relativisme en absolutisme. De relativist wil elke levensovertuiging eerbiedigen, want er is niet 1 levensovertuiging die intrinsiek de waarheid verkondigt. Eens. Echter een absolutist die de religie verkondigt dat relativisten des duivels zijn en uitgemoord moeten worden, moet de relativist dus ook eerbiedigen. Eens. Echter dit zal dus leiden tot het einde van het relativisme...
Religies dwingen niemand, andere mensen kunnen mensen dwingen maar dat kunnen ze ook als het geen religieuze opvatting is.
pi_154124454
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Religies dwingen niemand, hooguit andere mensen kunnen mensen dwingen maar dat kunnen ze ook als het geen religieuze opvatting is.
Ja, uiteraard, met het boekje in de hand, want dat gebruikt men voor de waarheidsclaim.
I´m back.
pi_154124473
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, echter we gingen uit van een hypothetische buurvrouw die aan user Marije vraagt een hoofddoek te vragen en vandaar komen we op de vraag hoeveel vrouwen vrijwillig dus maar een hoofddoek willen dragen. Heeft niets met de wet te maken dus.
Snap ik, maar dat we feitelijk in een samenleving leven waar iedereen's vrijheden zijn uitgestippeld in een boek gaat voor iedereen op, dat een gelovige daar nog zijn eigen boek op doet geeft hem echt geen immuniteit tov het strafrecht.
  maandag 6 juli 2015 @ 20:55:45 #237
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_154124494
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_154124606
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, uiteraard, met het boekje in de hand, want dat gebruikt men voor de waarheidsclaim.
Of men doet het omdat hun waarheid juist tegen die religie is, ik zie het verschil met religie nog steeds niet.
pi_154124717
quote:
13s.gif Op maandag 6 juli 2015 18:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die 'gastjes' zijn zopas in Duitsland als vluchteling gearriveerd. Dat ze niet voor niets zijn gevlucht, staat helemaal niet ter discussie. Des te meer reden hebben ze om zich in Duitsland niet te misdragen, zou je denken. Je bent gevlucht en je wilt in Duitsland blijven? Dan gedraag je je. Dan zorg je dat je meisjes met rust laat als ze niet in boerka rondlopen.

Trouwens: hoe veel moeite kan het zijn om de aangekomen vluchtelingen voorlichting te geven over het land waarin ze zijn binnengekomen. Een uurtje werk misschien.

Wat denk jij eigenlijk? Dat vluchtelingen zomaar overal ter wereld terecht kunnen en dan ook nog hun eigen cultuur kunnen opdringen of kunnen verlangen dat mensen in de omgeving zich wel aanpassen aan die cultuur?

Waarom moet empathie een eenrichtingsweg zijn, net als respect? Die vluchtelingen hebben zich gewoon te gedragen! Kunnen of willen ze dat niet, dan gaan ze maar terug naar waar ze vandaan kwamen.
De meeste gedragen zich ook. Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik medelijden heb met deze mensen. Je ontvlucht je eigen land, hebt genoeg vreselijke dingen meegemaakt en dan kom je in een vreemd land waar je alles weer moet leren en opbouwen. Alles is nog onzeker en als klap op de vuurpijl heb je ook nog mensen die vooroordelen hebben over jouw gedrag, cultuur en andere zaken. Ik zag een aantal maanden geleden nog groepen asielzoekers op het station. Bij de meeste mensen straalt de angst en onzekerheid er echt vanaf. Die gaan geen meisjes in minirokjes lastigvallen. Tsja, de rotte appels misschien. Maar die zijn overal.
Ach! geen enkel blij Glimlachje liet ik meer, sinds ik u zag.
  maandag 6 juli 2015 @ 21:26:37 #240
37769 erodome
Zweefteef
pi_154125518
quote:
2s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:22 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Wat hier als ongewenste intimiteit wordt gezien, is in veel landen onder mannen "normaal" gedrag, zeker naar vrouwen die er "zedeloos" bij lopen.

Dat heb je er niet in een paar inburgercursusjes uitgefilosofeerd. :')
Ik vind dat er wat te makkelijk vanuit wordt gegaan dat dit in Syrie het geval was. Zover ik weet was er een aardig bruisend nachtleven daar(in een paar steden iig)syrie en zoals gezegd, het was gewoon een seculier land.
Heb nog nooit gehoord dat het in Syrie schering en inslag was dat dit soort zaken gebeurde. Er liepen dan ook meer dan zat vrouwen zonder religieuze kleding rond.

Dit is misschien wel interessant om te lezen, stamt natuurlijk wel van voor de ellende:

http://www.joshualandis.c(...)n-in-syria-a-debate/

Een paar kleine dingetjes uit die tekst:

quote:
Syria has 86 per cent literacy. Women’s literacy levels went up from 33 per cent in 1980 to 79 per cent in 1999. Primary education is free and compulsory in Syria; over 51 per cent of university graduates in Syria are women. … Women are well represented in the judicial system, the General Prosecutor is a woman and there are 170 women judges and 250 assistant judges. Statistics are difficult to come by but the most favoured jobs for women are in teaching, medicine and healthcare. 57 per cent of teachers in Syria are women although fewer hold senior positions in higher education….
quote:
No one in Damascus wears traditional Arab clothing (the colorful abayas and jilbabs you see in the souq). Everyone wears Western clothing, i.e., long skirts (denim is really in), pants, jeans etc. …. Most women here wear hijab, and many also wear the monteau. Monteaus are basically chic coats, similar to the kind women wear in the U.S. over a suit or a dress, but they are ankle length, and worn over normal clothes when a woman goes outside of her home. It’s like a jilbab, but it’s not loose or flowy, but more fitted. The typical Syrian hijab is tucked in, tight around the face, and not flowy or big. Women almost always wear high-heeled shoes, and a coordinating purse. The overall effect is a look that’s “smart” in the British sense of the word: Women always look well-dressed, neat, ironed, and well-groomed, with nothing shabby or untidy.
Het is geen Nederland, ook nooit geweest, maar het is ook zeer zeker geen SA. Stond bekend als 1 van de meest vrouwvriendelijke Arabische landen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 6 juli 2015 @ 21:28:33 #241
37769 erodome
Zweefteef
pi_154125579
quote:
2s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:23 schreef Ringo het volgende:
Maar je hebt wel gelijk, die schoolmeisjes hoeven zich niet aan te passen. Alleen, vertel dat de sukkel die dat briefje heeft geschreven. En ga niet gelijk die Syrische jongens diskwalificeren.
Ook al zijn die mannen dit idd niet gewend, zijn ze wel gewend aan meisjes lastig vallen dan nog vind ik het idd niet ok om de meisjes hier zich aan te laten passen. Misschien moet men daar dan maar even een goed gesprek hebben met de nieuwelingen en ze vertellen dat het hier niet gewaardeerd wordt meisjes lastig te vallen (en natuurlijk degene die zich daar niet aan willen houden aanpakken).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 6 juli 2015 @ 21:31:13 #242
37769 erodome
Zweefteef
pi_154125677
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Geen? Wat is dit voor rare vraag. Zie jij ineens vrouwen in Nederland zich heel anders gedragen omdat er moslims in hun omgeving zijn? Ik niet namelijk.
Alleen degene die dat geloof zelf willen overnemen om wat voor reden dan ook doen dat en die groep gedraagt zich vaak heiliger dan de paus.
  maandag 6 juli 2015 @ 21:35:36 #243
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154125836
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:35 schreef Ryan3 het volgende:

Dan kunnen ze toch zien, hoef je toch niet uit te leggen.
Zal jij je eens vergissen hoeveel culturele 'vanzelfsprekendheden' volstrekt niet vanzelfsprekend zijn voor een vreemdeling.

Zo vind ik het heel normaal om bij een toevallige ontmoeting met een vreemde vrouw heel gezellig met haar in gesprek te gaan. Dat deed ik ook toen ik in Casablanca bij mo en Faat uit Den Haag op de thee mocht, beetje babbelen met Faat, de vrouw des huizes. Maar dat vond manlief Mo toch minder tof, degene die mij naar hen had gebracht moest mij er expliciet doch fijntjes op wijzen dat ik daarmee naar Marokkaanse mores ernstig de fout in ging.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 6 juli 2015 @ 21:36:41 #244
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154125876
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:28 schreef erodome het volgende:

Misschien moet men daar dan maar even een goed gesprek hebben met de nieuwelingen en ze vertellen dat het hier niet gewaardeerd wordt meisjes lastig te vallen (en natuurlijk degene die zich daar niet aan willen houden aanpakken).
Dat sowieso.
  maandag 6 juli 2015 @ 21:38:12 #245
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_154125927
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:35 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zal jij je eens vergissen hoeveel culturele 'vanzelfsprekendheden' volstrekt niet vanzelfsprekend zijn voor een vreemdeling.

Zo vind ik het heel normaal om bij een toevallige ontmoeting met een vreemde vrouw heel gezellig met haar in gesprek te gaan. Dat deed ik ook toen ik in Casablanca bij mo en Faat uit Den Haag op de thee mocht, beetje babbelen met Faat, de vrouw des huizes. Maar dat vond manlief Mo toch minder tof, degene die mij naar hen had gebracht moest mij er expliciet doch fijntjes op wijzen dat ik daarmee naar Marokkaanse mores ernstig de fout in ging.
En Faat had de volgende dag een cultureel verantwoord blauw oog?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_154125976
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Geen? Wat is dit voor rare vraag. Zie jij ineens vrouwen in Nederland zich heel anders gedragen omdat er moslims in hun omgeving zijn? Ik niet namelijk.
Alleen degene die dat geloof zelf willen overnemen om wat voor reden dan ook doen dat en die groep gedraagt zich vaak heiliger dan de paus.
Nee, je kunt wel ineens in de discussie stappen, maar dan snap je nog niet waar het over gaat kennelijk. Uiteindelijk begint het met de vraag leg eens uit hoe zie jij dat dan: integratie moet van beide kanten komen. En ja als je dat dan beweert dan volgt de hypothetische vraag moeten vrouwen dan maar " vrijwillig" zich aanpassen aan de koran/islam/de islamitische buurman die vraagt of je voortaan een hoofddoekje wilt dragen.
Ik bedoel, leuk zo'n dooddoener als integratie moet van twee kanten komen, maar wat houdt dat dan uiteindelijk in, als je tegenover een tegenstelling staat als de relativist en de absolutist? (Hierboven heb ik al uitgelegd wat dat betekent voor de relativist).
I´m back.
  maandag 6 juli 2015 @ 21:40:04 #247
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154125996
quote:
9s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:38 schreef Perrin het volgende:

En Faat had de volgende dag een cultureel verantwoord blauw oog?
Daar ga ik niet vanuit, dus verwacht het maar niet.
  maandag 6 juli 2015 @ 21:45:45 #248
37769 erodome
Zweefteef
pi_154126205
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, je kunt wel ineens in de discussie stappen, maar dan snap je nog niet waar het over gaat kennelijk. Uiteindelijk begint het met de vraag leg eens uit hoe zie jij dat dan: integratie moet van beide kanten komen. En ja als je dat dan beweert dan volgt de hypothetische vraag moeten vrouwen dan maar " vrijwillig" zich aanpassen aan de koran/islam/de islamitische buurman die vraagt of je voortaan een hoofddoekje wilt dragen.
Ik bedoel, leuk zo'n dooddoener als integratie moet van twee kanten komen, maar wat houdt dat dan uiteindelijk in, als je tegenover een tegenstelling staat als de relativist en de absolutist? (Hierboven heb ik al uitgelegd wat dat betekent voor de relativist).
Wat jij zegt hier gaat veel meer over assimilatie dan over integratie. Bij wederzijdse integratie is wat begrip voor elkaar hebben voldoende. Verder dient men zich natuurlijk gewoon aan de wetten van het betreffende land te houden en een beetje meedoen door te werken, of naar school te gaan is ook meer dan fijn. Dat is alles.

Dus gewoon ik zeur niet over het hoofddoekje van de nieuweling, hun zeuren niet over mijn zomerjurkje, dat is wederzijdse integratie. Ook een beetje begrip dat de nieuweling niet alle gewoontes gelijk begrijpt en weleens een vergissing maakt zou een goed idee zijn en hoort bij wederzijdse integratie. Dat gaat natuurlijk niet over zaken zoals het lastig vallen van meisjes, maar bv vanuit eigen gewoonte geen hand geven aan een vrouw omdat men denkt dat dat onrespectvol is.

Wederzijds is tolereren dat de ander een andere cultuur heeft en het zelf wat anders wil invullen als dat jij zou doen voldoende.
pi_154126521
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat jij zegt hier gaat veel meer over assimilatie dan over integratie. Bij wederzijdse integratie is wat begrip voor elkaar hebben voldoende. Verder dient men zich natuurlijk gewoon aan de wetten van het betreffende land te houden en een beetje meedoen door te werken, of naar school te gaan is ook meer dan fijn. Dat is alles.

Dus gewoon ik zeur niet over het hoofddoekje van de nieuweling, hun zeuren niet over mijn zomerjurkje, dat is wederzijdse integratie. Ook een beetje begrip dat de nieuweling niet alle gewoontes gelijk begrijpt en weleens een vergissing maakt zou een goed idee zijn en hoort bij wederzijdse integratie. Dat gaat natuurlijk niet over zaken zoals het lastig vallen van meisjes, maar bv vanuit eigen gewoonte geen hand geven aan een vrouw omdat men denkt dat dat onrespectvol is.

Wederzijds is tolereren dat de ander een andere cultuur heeft en het zelf wat anders wil invullen als dat jij zou doen voldoende.
Nou nee, ik denk dat laïscisme een optie is. Verder zou ik me willen beschouwen als zwak-relativist.
Ik geloof dus niet echt in die dooddoener integratie moet van beide kanten komen. In onze cultuur is het redelijk ingebakken dat je iemand uit een andere cultuur wel accepteert, de vraag is alleen wat moet je doen als die persoon uit die andere cultuur gaat verlangen dat jij je aanpast aan hem. Ben dan ook benieuwd hoeveel NLse vrouwen net als Marije zich willen aanpassen aan een religie als de islam en hoe zij met vrouwen omgaan onder het kopje integratie komt van twee kanten.
Echt benieuwd hoor, zou best een poll willen zien.
I´m back.
  maandag 6 juli 2015 @ 22:01:08 #250
37769 erodome
Zweefteef
pi_154126683
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou nee, ik denk dat laïscisme een optie is. Verder zou ik me willen beschouwen als zwak-relativist.
Ik geloof dus niet echt in die dooddoener integratie moet van beide kanten komen. In onze cultuur is het redelijk ingebakken dat je iemand uit een andere cultuur wel accepteert, de vraag is alleen wat moet je doen als die persoon uit die andere cultuur gaat verlangen dat jij je aanpast aan hem. Ben dan ook benieuwd hoeveel NLse vrouwen net als Marije zich willen aanpassen aan een religie als de islam en hoe zij met vrouwen omgaan onder het kopje integratie komt van twee kanten.
Echt benieuwd hoor, zou best een poll willen zien.
Hoezo wil Marije zich aanpassen als ze niet overstuur raakt van de vraag of ze een hoofddoek wil dragen? Ze zegt toch duidelijk dat ze dat alleen zou doen als ze dat zelf ook echt zou willen.
Het ging haar erom dat ze niet overstuur zou raken van die vraag, ze zegt nergens dat ze ook zou toegeven aan die vraag.

Nogmaals, jij hebt het over assimilatie, niet over integratie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')