abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154122553
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het heeft vaak genoeg niets met religie te maken. We hebben ook zo'n buurman gehad en uiteindelijk ben je het wel zat maar je kunt er bitter weinig tegen doen anders dan verhuizen en/of aanpassen.
Het gaat erom of je als samenleving naar verdere desecularisering wilt of verdere secularisering en dus, ik noem maar wat: laïcisme Laïcisme zou juist een redding kunnen betekenen voor heel wat zedelijk rigide religies. Dat betekent dat we het publieke domein in het geheel nul komma naks laten bepalen door religies of allerlei andere merkwaardige epibraties, dat kun je dan lekker in je privé-domein doen.
I´m back.
  Moderator maandag 6 juli 2015 @ 19:47:57 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154122555
quote:
9s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ze zouden dan achter meisjes aan kunnen gaan lopen zonder dat ze zich realiseren wat ze doen’
.
_O- _O- _O- _O-

doe dan gewoon de poort op slot zeg :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_154122697
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het gaat erom of je als samenleving naar verdere desecularisering wilt of verdere secularisering en dus, ik noem maar wat: laïcisme Laïcisme zou juist een redding kunnen betekenen voor heel wat zedelijk rigide religies. Dat betekent dat we het publieke domein in het geheel nu komma naks laten bepalen door religies of allerlei andere merkwaardige epibraties, dat kun je dan lekker in je privé-domein doen.
Vind ik een onzinnige discussie want waarom zou je die opvattingen dan wel toepassen bij een religie en niet bij andere opvattingen. Mag je wel uiting geven aan jouw opvattingen van mode maar niet aan opvatting over god?
pi_154122735
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

.
_O- _O- _O- _O-

doe dan gewoon de poort op slot zeg :')
En achter de meisjes aan is volgens mij iets wat heel veel jonge mannen doen maar blijkbaar is dat erg vreemd.
  Moderator maandag 6 juli 2015 @ 19:53:53 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154122774
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En achter de meisjes aan is volgens mij iets wat heel veel jonge mannen doen maar blijkbaar is dat erg vreemd.
het is een beetje gek als je het je niet meer kan herinneren ja
pi_154122894
quote:

[..]

Vind ik een onzinnige discussie want waarom zou je die opvattingen dan wel toepassen bij een religie en niet bij andere opvattingen. Mag je wel uiting geven aan jouw opvattingen van mode maar niet aan opvatting over god?
Dat vind ik dan weer een onzinnig reactie. Zijn er nog andere levensovertuigingen dan religies die vrouwen verplicht, dus niet vrijblijvend, voorschrijven hoe zij zich in zedelijke zin dienen te gedragen? Mode is volkomen vrijblijvend en gaat alleen om de kleding. De hoofddoek, niqaab en boerka van de islam is ook kleding, maar daaraan vast zitten natuurlijk allerlei in het geheel geen vrijblijvende zedelijkheidsprincipes, geldend alleen voor de vrouw.
I´m back.
pi_154122995
quote:
15s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:57 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn er nog andere levensovertuigingen dan religies die vrouwen verplicht, dus niet vrijblijvend, voorschrijven hoe zij zich in zedelijke zin dienen te gedragen?
Er zijn genoeg opvattingen hun men zich moet gedragen in het openbaar die niets met religie te maken hebben. Ik vind het ook niet plezierig als mensen in de (bijna) blote kont rondlopen en als de straten een doorlopende gay-parade worden dan hoeft dat van mij ook niet. Of een opvatting religieus is of niet is volgens mij ook totaal niet relevant en niet te controleren.
  maandag 6 juli 2015 @ 20:09:30 #208
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_154123213
75 jaar geleden pasten wij ons aan aan de Duitsers. Laten zij nu ook maar eens voelen hoe het is om zich aan te passen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  maandag 6 juli 2015 @ 20:11:12 #209
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_154123257
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gekke vergelijking want diezelfde hypothetische buurman zou die lange rok alleen maar toejuichen. Een andere buurman, die westers is, die vraagt aan jou voortaan alleen maar minirokjes te dragen, die zul je aan de schandpaal nagelen, toch? Vieze seksist, oversekst, bedreiging. De buurman die vraagt of je voortaan een hoofddoekje wilt dragen, omdat Allah hij vinden eerst mannen komen, dan kameel komen dan hele tijd niets komen dan pas vrouwen komen, dat vind je niet eens inleveren, nee, dat vind je "integratie komt van twee kanten".
dat bedoel ik nou, die westerse buurman zou ik dan ook niet aan de schandpaal nageken, hij kijkt maar lekker naar de andere buurvrouw.
  maandag 6 juli 2015 @ 20:12:46 #210
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_154123306
quote:

[..]

dat zeg je mooi
pi_154123345
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:09 schreef BabeWatcher het volgende:
75 jaar geleden pasten wij ons aan aan de Duitsers. Laten zij nu ook maar eens voelen hoe het is om zich aan te passen.
dat is wel echt hetzelfde ja, een land wat geannexeerd is en naar de pijpen van zijn bezetter moet dansen of een vluchteling die zich geen raad weet en uit pure nood zonder iets of iemand zijn huis en haard moet verlaten.
  Moderator maandag 6 juli 2015 @ 20:16:03 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154123375
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:14 schreef Coritchando het volgende:

[..]

dat is wel echt hetzelfde ja, een land wat geannexeerd is en naar de pijpen van zijn bezetter moet dansen of een vluchteling die zich geen raad weet en uit pure nood zonder iets of iemand zijn huis en haard moet verlaten.
om vervolgens hier zijn complete verstand kwijt te raken als er een kort rokje voorbij schuifelt

schijnbaar

prima dat we die mensen opvangen voor zolang het duurt maar als de scholen er last van hebben dan denk ik dat er een betere oplossing gevonden moet worden
pi_154123439
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

om vervolgens hier zijn complete verstand kwijt te raken als er een kort rokje voorbij schuifelt

schijnbaar

prima dat we die mensen opvangen voor zolang het duurt maar als de scholen er last van hebben dan denk ik dat er een betere oplossing gevonden moet worden
de vergelijking van die mafklapper raakt kant noch wal.

wat niet wegneemt dat de hele discussie al onzinnig is, ze mogen blij zijn dat ze hier mogen blijven en als ze hun piemel of handjes niet thuis kunnen houden dan moeten we ze gewoon 5 km uit de kust terug gooien.
  maandag 6 juli 2015 @ 20:19:21 #214
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_154123463
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:33 schreef Marrije het volgende:

[..]

oh nou, ik zou het niet doen omdat hij het vraagt. Maar zou me ook niet aangetast voelen in mijn vrijheid. Idem als hij mij vraagt een minirok te dragen als ik een lange jurk aan wil.
Fijn voor je dat je zo relaxed om kan gaan met mensen die zich ongevraagd met je zaken willen bemoeien. Een zeer groot deel van de mensen hier is daar niet zo van gediend, imo terecht ook.
pi_154123489
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er zijn genoeg opvattingen hun men zich moet gedragen in het openbaar die niets met religie te maken hebben. Ik vind het ook niet plezierig als mensen in de (bijna) blote kont rondlopen en als de straten een doorlopende gay-parade worden dan hoeft dat van mij ook niet. Of een opvatting religieus is of niet is volgens mij ook totaal niet relevant en niet te controleren.
Je stelt er een ander onrealistisch uiterste tegenover met als doel? De rigide vrouwonvriendelijke en zedelijke religieuze opvattingen uit de wind te houden? Het is sws een drogreden van valse keuze hè dat weet je, want ik beweer nergens dat vrouwen dus dan maar bij wijze van spreken schaars gekleed, heupwiegend en obscene gebaren makend door de straten moeten flaneren. Sterker eerder in het topic (beginnend bij mijn eerste post) geef ik al aan dat er best wel wat te discussiëren valt over het seksisme in onze eigen westerse cultuur. Ik bedoel, niet alleen islamitische jongens lopen achter vrouwen aan zonder zich te realiseren wat ze doen, zeg maar. Echter wat betreft zedelijkheidsopvattingen laten we ons niet domineren door het christendom meer, waarom zouden we ons, en zeker vrouwen, dan vrijwillig moeten aanpassen aan de islam? Nog vele malen meer vrouwonvriendelijk dan het inheemse christendom.
En weet je wat doe er anders een kleine poll tegenaan gooien, ik ben wel benieuwd of westerse vrouwen zich zo makkelijk laten verleiden om dan maar weer in dat Stockholm syndroom te stappen, omdat we hier toevallig wat moslims hebben wonen, die het niet kunnen verdragen dat ze vrijgevochten zijn.
I´m back.
pi_154123544
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je stelt er een ander onrealistisch uiterste tegenover met als doel? De rigide vrouwonvriendelijke en zedelijke religieuze opvattingen uit de wind te houden? Het is sws een drogreden van valse keuze hè dat weet je, want ik beweer nergens dat vrouwen dus dan maar bij wijze van spreken schaars gekleed, heupwiegend en obscene gebaren makend door de straten moeten flaneren. Sterker eerder in het topic (beginnend bij mijn eerste post) geef ik al aan dat er best wel wat te discussiëren valt over het seksisme in onze eigen westerse cultuur. Ik bedoel, niet alleen islamitische jongens lopen achter vrouwen aan zonder zich te realiseren wat ze doen, zeg maar. Echter wat betreft zedelijkheid opvattingen laten we ons niet domineren door het christendom meer, waarom zouden we ons, en zeker vrouwen, dan vrijwillig moeten aanpassen aan de islam? Nog vele malen meer vrouwonvriendelijk dan het inheemse christendom.
En weet je wat doe er anders een kleine poll tegenaan gooien, ik ben wel benieuwd of westerse vrouwen zich zo makkelijk laten verleiden om dan maar weer in dat Stockholm syndroom te stappen, omdat we hier toevallig wat moslims hebben wonen, die het niet kunnen verdragen dat ze vrijgevochten zijn.
Vrijwillig aanpassen heb ik nooit problemen mee, waarom zou iemand zich niet vrijwillig mogen aanpassen?
  maandag 6 juli 2015 @ 20:22:14 #217
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154123552
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:17 schreef erodome het volgende:

We hebben het over Syrie he, niet over 1 of andere obscure stam die in het oerwoud leeft en 3 witte mensen heeft gezien in hun hele leven.
In Syrie waren ook gewoon nachtclubs en andere zaken, men vergeet te snel dat Syrie een seculiere leider had/heeft, een seculier land was.

Vind het dus ook gewoon de omgekeerde wereld dat die schoolmeisjes zich aan moeten passen, ook in Syrie was het niet normaal om vrouwen lastig te vallen, ook niet als die geen hoofddoek droegen enzo.
Dat weet ik niet. Wat hier als ongewenste intimiteit wordt gezien, is in veel landen onder mannen "normaal" gedrag, zeker naar vrouwen die er "zedeloos" bij lopen.

Dat heb je er niet in een paar inburgercursusjes uitgefilosofeerd. :')
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 6 juli 2015 @ 20:23:59 #218
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154123597
Maar je hebt wel gelijk, die schoolmeisjes hoeven zich niet aan te passen. Alleen, vertel dat de sukkel die dat briefje heeft geschreven. En ga niet gelijk die Syrische jongens diskwalificeren.
pi_154123646
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vrijwillig aanpassen heb ik nooit problemen mee, waarom zou iemand zich niet vrijwillig mogen aanpassen?
Dat jij dat doet okee, maar je kunt dat dus niet van iedereen (of zeg 99,5% van de vrouwen) verlangen hè. Maar nogmaals ik ben benieuwd naar de poll, misschien zijn er veel meer vrouwen die dat graag doen, vrijwillig aanpassen aan de islam, zit ik verkeerd.
I´m back.
pi_154123681
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat jij dat doet okee, maar je kunt dat dus niet van iedereen (of zeg 99,5% van de vrouwen) verlangen hè. Maar nogmaals ik ben benieuwd met de poll, misschien zijn er veel meer vrouwen die dat graag doen, vrijwillig aanpassen aan de islam, zit ik verkeerd.
Bij vrijwillig aanpassen hoeven ze zich ook niet aan te passen, dat lijkt mij het uitgangspunt van vrijwillig. Als men bijv. deze brief zou afdwingen is geen sprake van vrijwilligheid.
pi_154123690
Man man man.... Wat een ontzettend linka geneuzel weer. Die asielzoekers passen zich maar aan ons aan.
  maandag 6 juli 2015 @ 20:27:47 #222
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154123697
Overigens, genoeg culturele hooggevoeligheden waar Hollanders op hun beurt met hun lompe polderpoten op gaan stampen, zonder dat te weten, omdat er bij ons nu eenmaal andere regels gelden, of veel lossere regels. Je hebt je als vreemdeling te gedragen naar de mores van het gastland, maar iemand moet je dat wel willen uitleggen. Anders leer je het nooit.
pi_154123869
Only in links Europa, zijn miljoenen vluchtelingen in Turkije, Libanon en Egypt, nog nooit heb ik daar zoiets gehoord. :')
pi_154123879
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bij vrijwillig aanpassen hoeven ze zich ook niet aan te passen, dat lijkt mij het uitgangspunt van vrijwillig. Als men bijv. deze brief zou afdwingen is geen sprake van vrijwilligheid.
Nee, maar ik ben dus benieuwd hoeveel NLse vrouwen zich vrijwillig aanpassen aan de islam. Maak maar een poll. Jij wilt graag vrouwonvriendelijke religies uit de wind houden, dan ben ik ook benieuwd in hoeverre daar bij de NLse vrouw behoefte aan is.
I´m back.
pi_154123908
quote:
2s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:27 schreef Ringo het volgende:
Overigens, genoeg culturele hooggevoeligheden waar Hollanders op hun beurt met hun lompe polderpoten op gaan stampen, zonder dat te weten, omdat er bij ons nu eenmaal andere regels gelden, of veel lossere regels. Je hebt je als vreemdeling te gedragen naar de mores van het gastland, maar iemand moet je dat wel willen uitleggen. Anders leer je het nooit.
Dan kunnen ze toch zien, hoef je toch niet uit te leggen.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')