We hebben het over Syrie he, niet over 1 of andere obscure stam die in het oerwoud leeft en 3 witte mensen heeft gezien in hun hele leven.quote:Op maandag 6 juli 2015 18:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zo simpel kun jij zijn, ja. Dat weten we.
Die gastjes zijn zopas in Duitsland gearriveerd, niet als toerist maar als vluchteling vanuit een oorlogssituatie die jij en ik ons niet eens willen voorstellen, als we het al kunnen.
Wat denk je nou, dat die van tevoren de Lonely Planet hebben gelezen over de lokale gewoonten en gebruiken? Dat ze nu al geslaagd zijn voor hun inburgeringsdiploma?
Wat een compleet gebrek aan empathie weer, het is zowat ziekelijk.
ja, maar dat viel bij mij onder de noemer algemeen.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Maar Polen en Bulgaren kunnen ook NLs bier en NLs soep in blik kopen, maar dat willen ze niet als ze de kans krijgen, anders doen ze dat gewoon. 90% van de producten in die Poolse en Bulgaarse winkeltjes (en ik ben er wel naar binnengelopen nl) bestaat uit producten die we in NL ook hebben, alleen met een NL etiket en van een ander merk. Kijk, en dan heb je 10% producten die specifiek Pools of Bulgaars zijn. Zelfde als drop bijv. voor een NLer, maar als ik zou gaan emigreren en geen drop meer zou kunnen kopen, dan laat ik het of opsturen of ik doe even zonder.
Maar goed, cultuur en eten is wat anders dan cultuur en religieuze en daarvan afgeleide zedelijke gebruiken natuurlijk.
Afgezien van de lekkere taartjes in de etalage is er dan ook bar weinig wat ik zou willen kopen daar.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:08 schreef Marrije het volgende:
Oh en nog een voorbeeld...polen en bulgaren die zaken willen doen in de nlse maatschappij en een winkeltje beginnen hoeven niet te rekenen op nlse klanten. Tegenwoordig gaan er genoeg nlders naar de turk op de hoek, maar in poolse of bulgaarse winkels zie ik ze nog niet. De interesse lijkt er niet te zijn en ook die groep wordt nog niet echt geaccepteerd. Op bepaalde plekken ook weer wel, maar in het algemeen heb ik dat idee niet.
Ja, en dat mag toch? En dat gebeurt ook. Maar nogmaals cultuur en eten is wat anders dan cultuur en religieuze gebruiken.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:18 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja, maar dat viel bij mij onder de noemer algemeen.
De jumbo verkoopt overigens ook een schap vol met poolse producten.
Het gaat ook om gunnen, je dingen kopen bij de kleine zelfstandige om hem een boterham te gunnen.
neequote:Op maandag 6 juli 2015 19:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus jij ervaart het bij wijze van spreken niet als inleveren en achteruitgang als jouw buurman je, als moslim, zou vragen om, even gechargeerd, een hoofddoek te dragen?
Ik heb het even aan mijn vrouw gevraagd, maar zij denkt dat met name vrouwen een religie als de islam in een proces van desecularisering zien als een directe bedreiging voor de vrijheid die ze nu hebben. Kennelijk zijn er ook vrouwen die kiezen voor onderwerping aan hun islamitische buurman als die verlangt dat je een hoofddoekje draagt... Interessant.quote:
ik kan mij voorstellen dat zij dat zo zou ervaren.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb het even aan mijn vrouw gevraagd, maar zij denkt dat met name vrouwen een religie als de islam in een proces van desecularisering zien als een directe bedreiging voor de vrijheid die ze nu hebben.
Zou je überhaupt wel een hoofddoek dragen als jouw buurman dat zou vragen? Zou je je minirokje in de kast laten hangen als zijn vrouw dat zou vragen?quote:
Interessanter is dat er vrouwen zijn die zich vrijwillig onderwerpen aan de grilligheden van hun islamitische buurman dan. Hoe kan dat? Wat wil je bereiken daarmee?quote:Op maandag 6 juli 2015 19:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik kan mij voorstellen dat zij dat zo zou ervaren.
ze hebben ook voornamelijk goor spul en accepteren geen pin. Mening gebaseerd op Poolse winkel om de hoekquote:Op maandag 6 juli 2015 19:08 schreef Marrije het volgende:
Oh en nog een voorbeeld...polen en bulgaren die zaken willen doen in de nlse maatschappij en een winkeltje beginnen hoeven niet te rekenen op nlse klanten. Tegenwoordig gaan er genoeg nlders naar de turk op de hoek, maar in poolse of bulgaarse winkels zie ik ze nog niet.
ik zou doen wat ik zou willen, maar hij vroeg hoe ik het zou ervaren als de buurman dat zou vragen. Hij vraagt maar raak, prima, maar als ik geen hoofddoek wil vragen dan ook niet als de buurman dat vraagt. Maar ik heb dan niet het gevoel dat mijn vrijgeid wordt aangetast.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:25 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zou je überhaupt wel een hoofddoek dragen als jouw buurman dat zou vragen? Zou je je minirokje in de kast laten hangen als zijn vrouw dat zou vragen?
Dan hebben we het dus ook niet over desecularisatie, dat betekent namelijk dat jij die hoofddoek gewoon opzet en anders helpt de buurman wel een handje.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:30 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik zou doen wat ik zou willen, maar hij vroeg hoe ik het zou ervaren als de buurman dat zou vragen. Hij vraagt maar raak, prima, maar als ik geen hoofddoek wil vragen dan ook niet als de buurman dat vraagt. Maar ik heb dan niet het gevoel dat mijn vrijgeid wordt aangetast.
Volgende is natuurlijk dat hij er wel op aandringt, net als oproepen tot gebed, wat jij wel okee vindt.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:30 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik zou doen wat ik zou willen, maar hij vroeg hoe ik het zou ervaren als de buurman dat zou vragen. Hij vraagt maar raak, prima, maar als ik geen hoofddoek wil vragen dan ook niet als de buurman dat vraagt. Maar ik heb dan niet het gevoel dat mijn vrijgeid wordt aangetast.
oh nou, ik zou het niet doen omdat hij het vraagt. Maar zou me ook niet aangetast voelen in mijn vrijheid. Idem als hij mij vraagt een minirok te dragen als ik een lange jurk aan wil.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Interessanter is dat er vrouwen zijn die zich vrijwillig onderwerpen aan de grilligheden van hun islamitische buurman dan. Hoe kan dat? Wat wil je bereiken daarmee?
Volgens mij zijn er veel vrouwen die zich aanpassen als een man in hun omgeving hun aldoor nakijkt of meer naar de borsten kijkt dan naar het gezicht als met hem gesproken wordt.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Interessanter is dat er vrouwen zijn die zich vrijwillig onderwerpen aan de grilligheden van hun islamitische buurman dan. Hoe kan dat? Wat wil je bereiken daarmee?
ik vind de kerkklokken ook ok, net als oproepen tot gebed.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgende is natuurlijk dat hij er wel op aandringt, net als oproepen tot gebed, wat jij wel okee vindt.
Zo werkt het dus niet. Als je naar Europa komt als vluchteling dan heb je helemaal niets te willen. Dan heb je je maar aan te passen aan de normen en waarden van het land dat je opvangt. Zo simpel is het. Punt.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
ontegratie moet van twee kanten komen, mensen de tijd geven de cultuur te leren kennen en de omgangsvormen. Maar naast een school vindt men het blijkbaar de kat op het spek binden, dus wordt geadviseerd de meisjes bedekter te kleden. Door ze op een andere plek te plaatsen is het minder in their face. Je verwacht dus van beide partijen iets.
Stockholm syndroom om je aan te passen. Vrouwen hebben zich met religies altijd moeten aanpassen aan de nukken van die religies tov vrouwen. Hoe denk je dat de vrouw beschouwd werd binnen het christendom? Maar goed, vrijgevochten daarvan en nu krijgen we ineens weer een religie die mogelijk nog meer rigide is tav vrouwen, en dus... hup hoofddoekje om vrouwen.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er veel vrouwen die zich aanpassen als een man in hun omgeving hun aldoor nakijkt of meer naar de borsten kijkt dan naar het gezicht als met hem gesproken wordt.
Nieuwigheid, ik denk dat er maar weinig mensen een beeld hebben van Typische Poolse of Bulgaarse producten en of het al dan niet lekker is, en wat de boer niet kent, vreet ie niet. Misschien als de lui zichzelf eens was adverteren.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:08 schreef Marrije het volgende:
Oh en nog een voorbeeld...polen en bulgaren die zaken willen doen in de nlse maatschappij en een winkeltje beginnen hoeven niet te rekenen op nlse klanten. Tegenwoordig gaan er genoeg nlders naar de turk op de hoek, maar in poolse of bulgaarse winkels zie ik ze nog niet. De interesse lijkt er niet te zijn en ook die groep wordt nog niet echt geaccepteerd. Op bepaalde plekken ook weer wel, maar in het algemeen heb ik dat idee niet.
die hoofddoek is een onderwerp waar moslims onderling ook nog over verschillen, of dat nou echt moet of niet.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dan hebben we het dus ook niet over desecularisatie, dat betekent namelijk dat jij die hoofddoek gewoon opzet en anders helpt de buurman wel een handje.
Huh? Waar wordt er dan gevraagd om hoofddoekjes en alles? Is dit niet een beetje overdrijven?quote:Op maandag 6 juli 2015 19:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Stockholm syndroom om je aan te passen. Vrouwen hebben zich met religies altijd moeten aanpassen aan de nukken van die religies tov vrouwen. Hoe denk je dat de vrouw beschouwd werd binnen het christendom? Maar goed, vrijgevochten daarvan en nu krijgen we ineens weer een religie die mogelijk nog meer regide is tav vrouwen, en dus... hup hoofddoekje om vrouwen.
Het heeft vaak genoeg niets met religie te maken. We hebben ook zo'n buurman gehad en uiteindelijk ben je het wel zat maar je kunt er bitter weinig tegen doen anders dan verhuizen en/of aanpassen.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Stockholm syndroom om je aan te passen. Vrouwen hebben zich met religies altijd moeten aanpassen aan de nukken van die religies tov vrouwen. Hoe denk je dat de vrouw beschouwd werd binnen het christendom? Maar goed, vrijgevochten daarvan en nu krijgen we ineens weer een religie die mogelijk nog meer regide is tav vrouwen, en dus... hup hoofddoekje om vrouwen.
ook al vind je dat, dan nog heeft dat aanpassen tijd nodig.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:35 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet. Als je naar Europa komt als vluchteling dan heb je helemaal niets te willen. Dan heb je je maar aan te passen aan de normen en waarden van het land dat je opvangt. Zo simpel is het. Punt.
Gekke vergelijking want diezelfde hypothetische buurman zou die lange rok alleen maar toejuichen. Een andere buurman, die westers is, die vraagt aan jou voortaan alleen maar minirokjes te dragen, die zul je aan de schandpaal nagelen, toch? Vieze seksist, oversekst, bedreiging. De buurman die vraagt of je voortaan een hoofddoekje wilt dragen, omdat Allah hij vinden eerst mannen komen, dan kameel komen dan hele tijd niets komen dan pas vrouwen komen, dat vind je niet eens inleveren, nee, dat vind je "integratie komt van twee kanten".quote:Op maandag 6 juli 2015 19:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
oh nou, ik zou het niet doen omdat hij het vraagt. Maar zou me ook niet aangetast voelen in mijn vrijheid. Idem als hij mij vraagt een minirok te dragen als ik een lange jurk aan wil.
Ik snap alleen niet zo goed wat aanpassen met aanranding/verkrachting te maken heeft. Dat is namelijk ook niet normaal in die streken. Daar is geen aanpassing voor nodig, degene die dat doen zitten gewoon ontzettend fout en dat weten ze. Ze doen het namelijk niet als er zicht op is, altijd stiekem.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:40 schreef Marrije het volgende:
[..]
ook al vind je dat, dan nog heeft dat aanpassen tijd nodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |