SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door ratatat op 16-06-2015 12:27:55 ]
10-12 uur, afhankelijk van de instellingen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 00:03 schreef dop het volgende:
800 teasi geval is niet degelijk , soort veredelde Pda.
wat is de accu duur van die teasi ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Daar gelden volgens mij wat andere wetten voor dan bij analoge schakelingen (voeding, versterker...) waarbij je gemakkelijk kan bezuinigen op de kwaliteit van de onderdelen zonder dat de klant dat in eerste instantie merkt.
Een groot prijsverschil trouwens als je die nieuw koopt: 21 Euro.![]()
http://www.fietscomputers(...)oduct_specifications
https://www.fiets-navigat(...)-kaarten-europa-osm/ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 00:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
10-12 uur, afhankelijk van de instellingen.
De hardware die er in zit kan je in detail zien, daar lijkt niets mis mee te zijn. De ervaringen van mensen zijn positief, al weet je natuurlijk pas na jaren gebruik of dat het wel of niet lang goed blijft werken.
https://www.fiets-navigat(...)si-one-2-gps-europa/
https://www.fiets-navigat(...)-pro-pulse-voor-179/
Processor: SiRF Atlas V (664 MHz)
Besturingssyteem: Microsoft Windows CE .Net 6.0 Core
Niet reflecterend sherm, groote: 8,8 cm (3,5″ inch)
Scherm resolutie: 480×800 pixels
Geheugen: 128 MB DDR2-RAM / 4 GB flash
Uitbreidbaar geheugen middles microSD (tot 32GB)
Ingebouwde en oplaadbare accu (li-polymer)
Capaciteit van de accu: 2.300mAh
Accuduur: 10-12 uur (afhankelijk van de display verlichting)
Spatwaterdicht volgens IPX5 norm
Op het oog hetzelfde verhaal als dat een Lenovo laptop nagenoeg dezelfde hardware bevat als een HP-laptop of een iPhone nagenoeg dezelfde hardware bevat als een Android.10 tot 12 uur is weinig , en zoals ik zij een veredelde Pda gezien het windows CE draaid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Daar gelden volgens mij wat andere wetten voor dan bij analoge schakelingen (voeding, versterker...) waarbij je gemakkelijk kan bezuinigen op de kwaliteit van de onderdelen zonder dat de klant dat in eerste instantie merkt.
Een groot prijsverschil trouwens als je die nieuw koopt: 21 Euro.![]()
http://www.fietscomputers(...)oduct_specifications
https://www.fiets-navigat(...)-kaarten-europa-osm/
teasi is ook niet waterdicht, en is traag.
het ontstijgt een smartphone op je stuur niet of nauwelijks.
vergelijk lenovo gaat in het geheel niet op , bryton garmin polar en Sigma.
die gebruiken dedicated systemen .
Als je begint over Gps systemen van vroeger die eigenlijk niet lekker werkte , dan verbaasd het me dat je nu komt met een ouderwets stukje hardware, en dan denkt dat dit wel modern is.
[ Bericht 3% gewijzigd door dop op 16-06-2015 07:53:22 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Foei quinoa zul je bedoelen, die was 13 minuten later dan Ratatatquote:Op dinsdag 16 juni 2015 08:14 schreef dop het volgende:
dubbel topic trouwens Foei Ratatat
SPT / Recreatief wielrennen #531 niet voor triathleute
Mooi werk!quote:Op dinsdag 16 juni 2015 08:46 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Ho ho. Ik heb inmiddels ook een racefiets hèeen echte giant tcr
Heb er nu bijna 200km mee gefietst. Moet het het nog rustig opbouwen ivm overbelaste knie. Na een andere (kortere) stuurpen en wat andere afstellingen zit ik er nu lekker op.
ik mag dus legaal meeposten hier
hoeveel minpunten krijg je dan als je je helm op je achterhoofd hebt zitten?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:48 schreef Andyy het volgende:
[..]
Langere pen en slammen die stem. Anders krijgt hij niet de soignee punten hier
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:48 schreef Andyy het volgende:
En wordt hij de bosjes in geduwd bij meets.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:51 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
hoeveel minpunten krijg je dan als je je helm op je achterhoofd hebt zitten?
dan word je er in de finale gruwelijk hard af gefietst en kom je als laatste bij het bier en lekkersquote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:51 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
hoeveel minpunten krijg je dan als je je helm op je achterhoofd hebt zitten?
als je helm goed zit krijg je soms een zetje zodat je de aansluiting kan houdenquote:Op dinsdag 16 juni 2015 13:02 schreef Flipmoehoe het volgende:
iemand moet het laatste zijnMet die paar racefiets km's die ik nog maar in de benen heb zal ik dat dan vast worden
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:51 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
hoeveel minpunten krijg je dan als je je helm op je achterhoofd hebt zitten?
Was dat het probleemquote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:59 schreef dop het volgende:
[..]
dan word je er in de finale gruwelijk hard af gefietst en kom je als laatste bij het bier en lekkers
Is dat na 'is', de nieuwe versie van 'eens'? Dat trekt mijn autisme namelijk weer niet dan.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:31 schreef muzas het volgende:
KANO DOE ES WAT aan die twee topics... mn autisme trekt dit niet.
Foei ratatat want hij had niet de knop voor een volgend deel in de reeks gebruiktquote:Op dinsdag 16 juni 2015 08:57 schreef iScream. het volgende:
[..]
Foei quinoa zul je bedoelen, die was 13 minuten later dan Ratatat
Es > isquote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Is dat na 'is', de nieuwe versie van 'eens'? Dat trekt mijn autisme namelijk weer niet dan.
Nee, da's de oorspronkelijke variant.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Is dat na 'is', de nieuwe versie van 'eens'? Dat trekt mijn autisme namelijk weer niet dan.
goedzo, je moet het vrouwtje eerst eens goed over de knie leggen als ze niet luisteren wil.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 18:06 schreef muzas het volgende:
Ik ben de meest geniale mechanieker OOIT
Vanmorgen merkte ik het al, en vanmiddag was ie nog erger; ONWIJS harde kraak/tik bij het trappen., Zat echt ergens in mn trapas of bladboutjes of zo.. Telkens op de zelfde plek, of ik nou hard trapte of zachtjes, of ik nou de een of de andere poot had ujitgeklikt (dus geen pedaal)
Paar kker gestopt om te checken, want het was echt hard....
Toen heb ik maar bedacht om die fiets over alle stuiter- klinker- en kutwegen te sleuren die ik in de buurt ken...
Kraak is weg.....![]()
es is wat mij betreft naast 's een oogluikend toegestane afkorting van eens.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Is dat na 'is', de nieuwe versie van 'eens'? Dat trekt mijn autisme namelijk weer niet dan.
Als lein dit hoort krijg jij klapjes hahahahahahaquote:Op dinsdag 16 juni 2015 18:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
goedzo, je moet het vrouwtje eerst eens goed over de knie leggen als ze niet luisteren wil.
Zeg ik altijd maar.
Wanneer is PBP?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Na de officiële datum van de 600 van afgelopen weekend kon ik m'n inschrijving voor PBP formeel maken. Ik start om 18u, redelijk vooraan in het veld.
Goed bezig! 200,400 en 600 moet je doen voor de kwalifikatie toch?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Na de officiële datum van de 600 van afgelopen weekend kon ik m'n inschrijving voor PBP formeel maken. Ik start om 18u, redelijk vooraan in het veld.
200, 300, 400 en 600. Alle 4 de afstanden bij mezelf gereden en de 200 dubbel in Schellebelle. Plus een mislukte poging voor de 600 van München naar Ferrara.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Goed bezig! 200,400 en 600 moet je doen voor de kwalifikatie toch?
Ga je verder nog voorbereidingen doen of is dit het?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
200, 300, 400 en 600. Alle 4 de afstanden bij mezelf gereden en de 200 dubbel in Schellebelle. Plus een mislukte poging voor de 600 van München naar Ferrara.
Op 16 augustus moet ik aan de start staan.
Ik had de 600 in Merselo ingepland staan dit weekend maar m'n schouder speelt weer op. Ik overweeg dus nu ff een rustpauze in te lassen en vanaf begin juli weer verder te gaan met de voorbereidingen. Vooral 200 en 300km ritten. O.a. een 200km brevet in St. Truiden. LBL vanuit Aywaille staat met potlood in de kalender.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ga je verder nog voorbereidingen doen of is dit het?
Nu is het vooral onderhouden. En aan eventueel zwakke punten werken. Dat zijn bij mij de hellingen. Met de Ardennen om de hoek is het dan natuurlijk makkelijk kiezen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
Als je verder nog aan je conditie moet werken ben je sowieso te laat begonnen. Al is het met randonneuren meer een mentale kwestie denk ik omdat het tempo vrij laag ligt tov andere tochten toch? Of onderschat ik de boel?
Is dat die van 18 juli?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik had de 600 in Merselo ingepland staan dit weekend maar m'n schouder speelt weer op. Ik overweeg dus nu ff een rustpauze in te lassen en vanaf begin juli weer verder te gaan met de voorbereidingen. Vooral 200 en 300km ritten. O.a. een 200km brevet in St. Truiden. LBL vanuit Aywaille staat met potlood in de kalender.
Die van 18 juli ja. Ik zal sowieso pas 2 weken van te voren kunnen beslissen als ik m'n rooster voor die week heb.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:41 schreef ursel het volgende:
[..]
Is dat die van 18 juli?
Die ga ik iig rijden. Niet zo'n ellelange afstand althans. De 110 of 155
Volgens mij 1800m. Moesten iig 57 rondjesquote:Op woensdag 17 juni 2015 00:28 schreef very het volgende:
Ik vind het nogal wat.
Hoeveel km is 1 rondje?
En ik maar denken dat ze dat doen omdat ze sadomasochistisch zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 18:07 schreef kanovinnie het volgende:
Daarom rijden ze parijs roubaix eerst en dan pas de tour, dan zijn de kraakjes weg.
Wat een luxe, de Ardennen om de hoek hebben liggen. Al zou bij jou om de hoek ruim geïnterpreteerd kunnen worden met de afstanden die jij rijdt.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nu is het vooral onderhouden. En aan eventueel zwakke punten werken. Dat zijn bij mij de hellingen. Met de Ardennen om de hoek is het dan natuurlijk makkelijk kiezen.
Vanwege de schouder zal ik trouwens voor de Koga kiezen en niet de Bioracer. Net iets meer comfort en vooral in dit geval crosscommandeurs en geen Ergopower. Ergopower voel je tot in je schouder terwijl crosscommandeurs vanuit je ellebogen geschakeld worden.
Taaie sessie zegquote:Op dinsdag 16 juni 2015 23:52 schreef Patroon het volgende:
Vanavond een 103km criterium gereden bij de elites. Leek wel een klassieker. 100+ man aan de start en brede wegen. Duurde ook best lang, had 1 gelletje mee en kreeg daarna nog wel honger. Vroeg ik aan een bekende of hij ook brood mee had. Kreeg ik nog een gelletje
Best nog lastig om een beetje goed voorin te handhaven, je merkt dat iedereen zijn plekje wel kan houden..Met nog zo'n 30min koersen te gaan, gingen de elites van onze club met zijn allen naar voren om te proberen de 3 vluchters terug te grijpen. Ik dacht, waarom ook niet, dus ik ook naar voren en aantal rondes vol meegedraaid. Pakte daardoor ook nog een 6e premie hehe, benzine geld er weer uit
. Daarna was het beste er wel af en de laatste 5 rondes mooi in het peloton uitgebold. Uiteindelijk nog 46e ofzo. Ging hard zat! Gemiddelde van 44,7km/h en max 60km/h
https://app.strava.com/activities/326914384
[ afbeelding ]
goed gerejequote:Op dinsdag 16 juni 2015 23:52 schreef Patroon het volgende:
Vanavond een 103km criterium gereden bij de elites. Leek wel een klassieker. 100+ man aan de start en brede wegen. Duurde ook best lang, had 1 gelletje mee en kreeg daarna nog wel honger. Vroeg ik aan een bekende of hij ook brood mee had. Kreeg ik nog een gelletje
Best nog lastig om een beetje goed voorin te handhaven, je merkt dat iedereen zijn plekje wel kan houden..Met nog zo'n 30min koersen te gaan, gingen de elites van onze club met zijn allen naar voren om te proberen de 3 vluchters terug te grijpen. Ik dacht, waarom ook niet, dus ik ook naar voren en aantal rondes vol meegedraaid. Pakte daardoor ook nog een 6e premie hehe, benzine geld er weer uit
. Daarna was het beste er wel af en de laatste 5 rondes mooi in het peloton uitgebold. Uiteindelijk nog 46e ofzo. We hebben lekker doorgereden. Gemiddelde van 44,7km/h en max 60km/h
https://app.strava.com/activities/326914384
[ afbeelding ]
Ik had geen meer gels en pas bij de start hoorde ik dat het 100km was ipv 80quote:Op woensdag 17 juni 2015 06:00 schreef kanovinnie het volgende:
1 gel voor 2.5 uur is ook wat weinig he?
50km van de top van de Baraque Michel, dezelfde afstand tot de voet van de Redoute.quote:Op woensdag 17 juni 2015 00:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat een luxe, de Ardennen om de hoek hebben liggen. Al zou bij jou om de hoek ruim geïnterpreteerd kunnen worden met de afstanden die jij rijdt.
Ahh, lache. Had niet het idee dat deze heel erg groots/bekend was. Kwam hem heel toevallig tegen bij het zoeken naar een alternatief voor Tilff - Bastogne - Tilff die ik normaal met pinksteren altijd rij.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 23:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Die van 18 juli ja. Ik zal sowieso pas 2 weken van te voren kunnen beslissen als ik m'n rooster voor die week heb.
Gaaf! Ik kijk alweer uit naar de verslagenquote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Na de officiële datum van de 600 van afgelopen weekend kon ik m'n inschrijving voor PBP formeel maken. Ik start om 18u, redelijk vooraan in het veld.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 23:52 schreef Patroon het volgende:
Vanavond een 103km criterium gereden bij de elites. Leek wel een klassieker. 100+ man aan de start en brede wegen. Duurde ook best lang, had 1 gelletje mee en kreeg daarna nog wel honger. Vroeg ik aan een bekende of hij ook brood mee had. Kreeg ik nog een gelletje
Best nog lastig om een beetje goed voorin te handhaven, je merkt dat iedereen zijn plekje wel kan houden..Met nog zo'n 30min koersen te gaan, gingen de elites van onze club met zijn allen naar voren om te proberen de 3 vluchters terug te grijpen. Ik dacht, waarom ook niet, dus ik ook naar voren en aantal rondes vol meegedraaid. Pakte daardoor ook nog een 6e premie hehe, benzine geld er weer uit
. Daarna was het beste er wel af en de laatste 5 rondes mooi in het peloton uitgebold. Uiteindelijk nog 46e ofzo. We hebben lekker doorgereden. Gemiddelde van 44,7km/h en max 60km/h
https://app.strava.com/activities/326914384
[ afbeelding ]
Mooiste en beste slippers ooitquote:Op woensdag 17 juni 2015 13:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik wil deze overschoenen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja alleen het was heel nipt. Waren op finish nog 3sec ofzo over.quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar vluchters bleven vooruit dus?
Heel wat dichterbij dan ik.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
50km van de top van de Baraque Michel, dezelfde afstand tot de voet van de Redoute.
die zijn verder nog prima in orde. je moet vooral kijken naar hoe de kuilen waar de ketting in valt er uit zien.quote:Op woensdag 17 juni 2015 17:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zat gisteren een nieuwe ketting aan het opleggen op de vakanteifiets, en vroeg me af of de tanden van m'n kleinste voorblad niet een beetje erg 'haaietand'waren...wat vinden jullie? Het blad heeft best wat te lijden natuurlijk als ik er met bagage en al tegen een heuvel op aan het stoempn ben. Dus kan zo maar wat slijtage hebben. Aan de andere kant ziet het er best nog regelmatig uit, alsof het de bedoeling is dat het zo scherp is.
[ afbeelding ]
Vertel mij wat. Niet alleen dat, het zou ook wel leuk zijn als we een stukje hadden zoals bijvoorbeeld in Zeeland, lange wegen met weinig kruisingen, verkeer en asfalt. Of van mijn part stukken zoals in Friesland, waar er weinig druk verkeer is. Het leukst is het fietsen in het zuiden vanuit Eindhoven. Is het haalbaar om eens met de fiets naar de Ardennen te gaan, daar 50 km. te fietsen en terug te fietsen? Ik weet niet precies waar de Waalse Ardennen beginnen maar het zou in ieder geval minder dan 100 km. moeten zijn, ik weet alleen niet of dat het een goed idee is om die heuvels in te gaan als je dat al in de benen hebt en daarna nog dat stuk terug moet. Dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:47 schreef cafca het volgende:
Hoogste klim in de buurt van Eindhoven is de "col de A58"
Ik doe zoveel mogelijk op binnenblad.quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik kan eventjes niet fietsen omdat er een nieuwe ketting op moet.
Wisselen jullie regelmatig tussen het kleine en het grote voorblad? Ik heb de slechte gewoonte om vooral op het grote voorblad te blijven: meer schade aan het grote voorblad en dezelfde tandwieltjes van de cassette dan wanneer ik ook het kleine voorblad zou gebruiken. Het schakelt voor mij lekkerder achter dan voor (pakt sneller en beter).![]()
Dat is voor mij niet mogelijk omdat ik dan niet zwaar genoeg kan trappen zo gauw ik aanzet. Ik probeer trouwens meestal met een voldoende hoge cadans te fietsen, ik mik op minstens 70-80 maar het mag van mij ook wat hoger zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:25 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik doe zoveel mogelijk op binnenblad.
Volgens mij deze: Shimano 105 FC-5750 Compact 172,5mm (56/58/60cm), 175mm (62/64cm)quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:28 schreef Wombcat het volgende:
Wat voor buiten- en binnenblad heb je dan?
Dan heb je een 50 en een 34 binnenblad?quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens mij deze: Shimano 105 FC-5750 Compact 172,5mm (56/58/60cm), 175mm (62/64cm)
Dat vind ik niet fijn. Voor een groepstocht wil ik dat nog wel eens doen (ook al moet je 10 Euro extra betalen voor het meenemen van een fietsje) maar voor individuele ritjes liever niet.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:23 schreef ddx het volgende:
Stap je toch in de trein naar Maastricht of Heerlen ?
Heb je drugs gebruikt?quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Niet alleen dat, het zou ook wel leuk zijn als we een stukje hadden zoals bijvoorbeeld in Zeeland, lange wegen met weinig kruisingen, verkeer en asfalt. Of van mijn part stukken zoals in Friesland, waar er weinig druk verkeer is. Het leukst is het fietsen in het zuiden vanuit Eindhoven. Is het haalbaar om eens met de fiets naar de Ardennen te gaan, daar 50 km. te fietsen en terug te fietsen? Ik weet niet precies waar de Waalse Ardennen beginnen maar het zou in ieder geval minder dan 100 km. moeten zijn, ik weet alleen niet of dat het een goed idee is om die heuvels in te gaan als je dat al in de benen hebt en daarna nog dat stuk terug moet. Dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd.
Want? Omdat je af en toe naar het kleine blad voor moet?quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:44 schreef Wombcat het volgende:
Een compact is onhandig voor rijden in NL.
Dat klopt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan heb je een 50 en een 34 binnenblad?
Ik weet het. Die zat er standaard op. Erger nog, maar wellicht niet verrassend voor jou, de cassette die er standaard op zat was een 12-30. Mijn eerste fiets, ik was nog een leek. Ik heb er nu een 12-23 op liggen, dat scheelt al iets met de 16 en 18 erbij.quote:Ik zou er dan voor in NL een 39 of 42 binnenblad opzetten.
Een compact is onhandig voor rijden in NL.
Dat en met de snelheden en verzetten die je op het vlakke rijdt, ligt je ketting bijna altijd dwars.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Want? Omdat je af en toe naar het kleine blad voor moet?
Af en toe? Als jij stoempend met 50rpm wijdbeens in D6 op de fiets zit kan het wel.. Maar 50 is vaak best groot... 34 is snel licht... resultaat -> scheve kettinglijn... 50/21 of 34/14 ofzo... dat is niet optimaal.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Want? Omdat je af en toe naar het kleine blad voor moet?
De compactquote:Op woensdag 17 juni 2015 20:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Want? Omdat je af en toe naar het kleine blad voor moet?
Rond de ¤20.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat klopt.
[..]
Ik weet het. Die zat er standaard op. Erger nog, maar wellicht niet verrassend voor jou, de cassette die er standaard op zat was een 12-30. Mijn eerste fiets, ik was nog een leek. Ik heb er nu een 12-23 op liggen, dat scheelt al iets met de 16 en 18 erbij.
Wat kost zo'n nieuw binnenblad?
quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:57 schreef muzas het volgende:
Bedankt voor de informatie Bram, daar kan ik wat mee. Ga het eens uitprinten en aan mn begeleider laten lezen.
En toch postte je laatst dat je graag naar een compact toe wil. Waarom?quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:56 schreef muzas het volgende:
[..]
Af en toe? Als jij stoempend met 50rpm wijdbeens in D6 op de fiets zit kan het wel.. Maar 50 is vaak best groot... 34 is snel licht... resultaat -> scheve kettinglijn... 50/21 of 34/14 ofzo... dat is niet optimaal.
Dat valt nog mee.quote:
Dan ram je er een 39 binnenblad op en gaan met die banaanquote:Op woensdag 17 juni 2015 20:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En toch postte je laatst dat je graag naar een compact toe wil. Waarom?
Waarom zou je 60-80rmp willen trappen? Fietsen is een duursport, geen krachtsport. Wat jij doet is stoempen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat valt nog mee.
Zou ik in dat geval wel op het kleine blad kunnen rijden als ik middelmatig zwaar (een snelheid van rond de 30 km/u met 60-80 rpm) trap?
Niet met een 34. Ik gebruik de 30 hier gewoonweg niet... dus zou m 50/38 doen ofzo. En als ik dan richting de ardennen ga kan die 34 er wel op. Daar zit ik dan weer een stuk minder op de 39...quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En toch postte je laatst dat je graag naar een compact toe wil. Waarom?
Hét voordeel van een triple vind ik juist dat ik niet elke keer dat ik naar het buitenland ga mijn voorbladen moet gaan omwisselen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan ram je er een 39 binnenblad op en gaan met die banaan
Rij jij op een triple?quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hét voordeel van een triple vind ik juist dat ik niet elke keer dat ik naar het buitenland ga mijn voorbladen moet gaan omwisselen.
En aangezien ik nogal eens naar het buitenland ga voor een cyclo, scheelt me dat echt veel werk. Anders kan ik elke twee weken mijn voorbladen gaan omwisselen.
Ik streef naar een hogere cadans maar bij de cassette die ik eerst had ontbraken wat 'midden'versnellingen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:47 schreef Wombcat het volgende:
70-80 is trouwens een lage cadans. Dat mag wel richting 90.
Het zal eerder 80 dan 60 zijn maar ok, ik zal mijn leven beteren en streven naar 100-110.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom zou je 60-80rmp willen trappen? Fietsen is een duursport, geen krachtsport. Wat jij doet is stoempen.
Te licht is ook niet goed. Volgens mijn powermeter is mijn meeste efficiënte trapfrequentie rond de 93. Maar dat is voor iedereen anders. Ik merk duidelijk dat als ik boven de 95 rpm kom, mijn vermogen in verhouding met mijn hartslag lager komt te liggen. In een koers schakel ik tegenwoordig niet te licht als het stilvalt. Door iets zwaarder te trappen zakt namelijk de hartslag sneller en lager en kan je meer de benen stil houden, meer herstel.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik streef naar een hogere cadans maar bij de cassette die ik eerst had ontbraken wat 'midden'versnellingen.
Ik probeer altijd zo licht mogelijk te trappen, ik ken de theorie en ik geloof dat ze daar gelijk in hebben.
Zou dit niet afhankelijk van (type) inspanning zijn? Meen ergens gelezen te hebben dat hoe 'intenser' men rijdt, een hogere cadans efficienter wordt.. En bij lagere intensiteit juist een wat lagere cadans. Weet niet meer waar... je surft es (BIZKIT TRIPPUH!) wat... klonk mij wel aannemelijk.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:07 schreef Patroon het volgende:
Volgens mijn powermeter is mijn meeste efficiënte trapfrequentie rond de 93
Da's alleen nuttig als je wedstrijden of cyclo's rijdt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
In hoeverre is een groter blad dan 50 nuttig?
Ja dat klopt. Hoe intensiever de inspanning hoe hoger de trapfrequentie, maar even uitgaande van mijn cruise inspanning/snelheid ligt die bij mij rond 93. Met het oog op lagere intensiteit, lager cadans, schakel ik nu in een koers vaak niet terug als het stil valt..quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:17 schreef muzas het volgende:
jk van (type) inspanning zijn? Meen ergens gelezen te hebben dat hoe 'intenser' men rijdt, een hogere cadans efficienter wordt.. En bij lagere intensiteit juist een wat lagere cadans. Weet niet meer waar... je surft es
Maas weet:quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
In hoeverre is een groter blad dan 50 nuttig?
In het algemeen of enkel voor de sprintkanonnen?quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's alleen nuttig als je wedstrijden of cyclo's rijdt.
Nou als het zoals gisteren 60km/h gaat ben je blij dat je niet met een 50T voorblad zit, kan ik je verzekeren.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In het algemeen of enkel voor de sprintkanonnen?
In het algemeen. Voor wedstrijden in NL/België kan het idd 60 gaan. In cyclo's is het wel handig als je nog een beetje kunt bijtrappen in de afdaling.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In het algemeen of enkel voor de sprintkanonnen?
quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heel wat dichterbij dan ik.
Ik woon in Eindhoven, het meest aantrekkelijke deel om te fietsen wat ik ken wat enigszins in de buurt ligt is bij de Leenderheide. Verder wat boerendorpjes in de buurt (zuiden) waar je aardig kan fietsen.
Ik wil nog eens een rondje via Zeeland doen, daarvoor moet ik mijn lange afstand nog wat verhogen maar dat is nog haalbaar (ongeveer 300 km.). Welk deel van de Ardennen wat de moeite waard is ligt het dichtstbij voor mij? Ik ben een natuurmens, het liefst fiets ik ergens waar er veel groen is.
Uurtje met de trein naar het zuiden en je kunt een rondje Ardennen draaien. Ik zou dan gaan voor het gebied rond de Baraque Michel. Dat is tenminste mooier klimmen dan het steile wand werk rond Remouchamps en Luik.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heel wat dichterbij dan ik.
Ik woon in Eindhoven, het meest aantrekkelijke deel om te fietsen wat ik ken wat enigszins in de buurt ligt is bij de Leenderheide. Verder wat boerendorpjes in de buurt (zuiden) waar je aardig kan fietsen.
Ik wil nog eens een rondje via Zeeland doen, daarvoor moet ik mijn lange afstand nog wat verhogen maar dat is nog haalbaar (ongeveer 300 km.). Welk deel van de Ardennen wat de moeite waard is ligt het dichtstbij voor mij? Ik ben een natuurmens, het liefst fiets ik ergens waar er veel groen is.
Volgens mij moeten ze daar bij T. de Kampioen nog maar eens een herhalingscursus Walter & Connie gaan volgen want met een Granny Gear wordt toch echt een 32 tands cassette kransje bedoeld, en heulemaal geen compact crankstel.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In Engeland noemt men het de "Granny Gear".![]()
http://www.tcdekampioen.n(...)el-triple-of-compact
Die laatste zin is pijnlijk.
Dat filmpje met die politieauto waar die wielrenner op het dak slaat. Ligt het aan mij of is die politieagent ook gewoon vrij hard aan het falen met anticiperen op de verkeerssituatie daar.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:28 schreef buzz1291 het volgende:
Nieuw pareltje in KLB gevonden....
KLB / Wielrenners
Ik merk dat ik bij klimmen juist niet te hoge cadans moet nemen, dan zakt mijn power omlaag.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Te licht is ook niet goed. Volgens mijn powermeter is mijn meeste efficiënte trapfrequentie rond de 93. Maar dat is voor iedereen anders. Ik merk duidelijk dat als ik boven de 95 rpm kom, mijn vermogen in verhouding met mijn hartslag lager komt te liggen. In een koers schakel ik tegenwoordig niet te licht als het stilvalt. Door iets zwaarder te trappen zakt namelijk de hartslag sneller en lager en kan je meer de benen stil houden, meer herstel.
Bij de helft van die filmpjes vind ik dat het onhandig/associaal is van de andere weggebruiker. Vaak een kwestie van een beetje rekening met elkaar houden..quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:28 schreef buzz1291 het volgende:
Nieuw pareltje in KLB gevonden....
KLB / Wielrenners
Nee, dat valt wel mee. Het probleem met een compact is vooral dat je in het vlakke Nederland in het snelheidsgebied waar je veel fietst (25-35 km/u) een enorme gatenkaas hebt qua versnellingen zoals je hier ziet.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:34 schreef Reljem het volgende:
Ik heb ook een compact en fiets eigenlijk altijd buitenblad en achter ongeveer in het midden.. Daarmer verneuk ik dus mijn ketting?
Nee die vlieger gaat met klimmen ook niet op.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:08 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik merk dat ik bij klimmen juist niet te hoge cadans moet nemen, dan zakt mijn power omlaag.
Terwijl ik op vlak juist met erg hoge cadans fiets.
Granny is toch de kleinste bij een triple voor?quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij moeten ze daar bij T. de Kampioen nog maar eens een herhalingscursus Walter & Connie gaan volgen want met een Granny Gear wordt toch echt een 32 tands cassette kransje bedoeld, en heulemaal geen compact crankstel.
gewoon erg lichte versnelling voor langzaam rijdenquote:Op donderdag 18 juni 2015 08:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Granny is toch de kleinste bij een triple voor?
Weet ik niet precies, dat heb ik nog niet uitgezocht. Maar volgens mij ga ik dan wel meer richting de 98 rpm. Zal thuis eens in Golden Cheetah kijken.quote:Op donderdag 18 juni 2015 08:19 schreef dop het volgende:
en hoe zit dat als je ruim boven je omslagpunt fietst ?
denk wel dat je dan hoger uit komt, het is ook iets waar je door er op te trainen in kan verbeteren.quote:Op donderdag 18 juni 2015 08:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Weet ik niet precies, dat heb ik nog niet uitgezocht. Maar volgens mij ga ik dan wel meer richting de 98 rpm. Zal thuis eens in Golden Cheetah kijken.
Ik dacht dat dat andersom zou zijn, door lichter te trappen hoef je per trap minder kracht te zetten en herstel je snellerquote:Op woensdag 17 juni 2015 21:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Te licht is ook niet goed. Volgens mijn powermeter is mijn meeste efficiënte trapfrequentie rond de 93. Maar dat is voor iedereen anders. Ik merk duidelijk dat als ik boven de 95 rpm kom, mijn vermogen in verhouding met mijn hartslag lager komt te liggen. In een koers schakel ik tegenwoordig niet te licht als het stilvalt. Door iets zwaarder te trappen zakt namelijk de hartslag sneller en lager en kan je meer de benen stil houden, meer herstel.
Gele truien zijn voor de nummer 1 in een etappe koers.quote:Op donderdag 18 juni 2015 08:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Zeg het maar jongens
(spaaractie van de jumbo dus)
Fantastisch natuurlijkquote:Op donderdag 18 juni 2015 08:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Zeg het maar jongens
(spaaractie van de jumbo dus)
Ja, zo symetrisch slijten leek me ook raar. Het middelblad volgend jaar maar eens vervangen denk ik inderdaad, en dan wil ik ook overstappen op Magura's, dit jaar al genoeg uitgegeven aan de GPS en een handgevlochten achterwiel enzo.quote:Op woensdag 17 juni 2015 18:59 schreef Wombcat het volgende:
De kleinste is nog wel ok, die zijn nog gewoon symmetrisch. Van je middelblad lijkt het wel al aardig te slijten.
Is wel een trui die de koekenbakkers van de serieuzere wielrenners scheidt. Prima actie dus.quote:Op donderdag 18 juni 2015 08:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Zeg het maar jongens
(spaaractie van de jumbo dus)
quote:Op donderdag 18 juni 2015 09:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik had gehoopt op wielrennerplakplaatjes
Dacht ik ookquote:Op donderdag 18 juni 2015 08:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat andersom zou zijn, door lichter te trappen hoef je per trap minder kracht te zetten en herstel je sneller
Ik ga zo'n trui scoren en dan allemaal wannabe serieuze wielrenners pijnigen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 09:09 schreef cafca het volgende:
[..]
Is wel een trui die de koekenbakkers van de serieuzere wielrenners scheidt. Prima actie dus.
Ik heb inderdaad zo'n bril met inzetstuk. Helemaal geen last van een kleiner blikveld. Het enige merkwaardige is dat je wimpers soms tegen de binnenbril aankomen. Onder normale omstandigheden werkt deze bril erg goed. De enige periodes van problemen zijn regen bij ongeveer 4-5 graden. Dan condenseert je zweet op de bril. Maar buiten deze specifieke omstandigheden nergens last van.quote:Op donderdag 18 juni 2015 09:25 schreef baw-pen-nyang het volgende:
Momenteel fiets ik nog met mijn gewone bril of met mijn zonnebril, maar ik ben aan het kijken voor een specifieke fiets/sport bril.
Zover als ik kan zien zijn er twee optie wat betreft de glazen op sterkte
-de glazen op sterkte (nadeel je kan de glazen niet verwisselen of je moet meerdere glazen op sterkte laten maken)
-een klein opzet brilletje aan de binnen kant dat op sterkte is. (nadeel kleiner blikveld?)
Zijn er hier personen die met een of beide opties ervaring hebben.
Triest eigenlijkquote:Op donderdag 18 juni 2015 11:05 schreef kanovinnie het volgende:
1500 euro aan schoenen in je woonkamer
Hoe ga je dat doen?quote:Op donderdag 18 juni 2015 11:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ga zo'n trui scoren en dan allemaal wannabe serieuze wielrenners pijnigen.
Veel plezierquote:Op donderdag 18 juni 2015 11:55 schreef MarcoD het volgende:
Groet!
stand staat op 50/50 qua regen/zon beklimmingen. Vandaag niet fietsen want vrouw moet fietsen.
Zwaar leven. Morgen misschien de AdH nog even opknallen
Glandon:
https://www.strava.com/activities/326020674
Ornon + Solude
https://www.strava.com/activities/326705221
Sarenne
https://www.strava.com/activities/327238416
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 18 juni 2015 11:04 schreef Patroon het volgende:
Heb de sidi Wire al binnen. Vandaag komt nog Sidi Wire en Sidi ergo3 binnen in verschillende maten. Passen 2.0
quote:Op donderdag 18 juni 2015 08:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Zeg het maar jongens
(spaaractie van de jumbo dus)
quote:Het Limited Edition Retro shirt is geen sportshirt
Alleen maak ik als ik 39x30 erop heb zitten snel de fout om gewoon met cadans van 100 te gaan klimmen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 06:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee die vlieger gaat met klimmen ook niet op.
ddx, had jij nou een app waarmee je die openbare watertappunten kan vinden?quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:14 schreef ddx het volgende:
[..]
Alleen maak ik als ik 39x30 erop heb zitten snel de fout om gewoon met cadans van 100 te gaan klimmen.
Wat dat betreft is 39x25 wel makkelijk, dan moet je gewoon lagere cadans klimmen
Die vond het zelf ook leuk, was gelukkig niet zo lang dat klimmetje.quote:Op donderdag 18 juni 2015 11:57 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vond die foto van de kleine in de kar ook mooi
Maar wel met 3 zakjes achter op de rug als ik het goed zag in de reclame op tv.quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Juist, maar het is dus een gaar katoenen ding ofzo
blikje bier links en rechts, in het midden je bbq gereedschapquote:Op donderdag 18 juni 2015 13:55 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Maar wel met 3 zakjes achter op de rug als ik het goed zag in de reclame op tv.
Vet handigquote:Op donderdag 18 juni 2015 13:55 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Maar wel met 3 zakjes achter op de rug als ik het goed zag in de reclame op tv.
Om af te dalen wel erg mooi!quote:
Dus je trapt zodanig dat je materiaal lang meegaat oid?quote:Op donderdag 18 juni 2015 21:31 schreef Patroon het volgende:
Vanavond 4e ketting om cassette gelegd. Denk wel 18k km met deze cassette gereden en slaat nog niet over. Paar tandjes worden nu toch wel minder, dus denk dat dit de laatste ketting is.
Dat komt door die spray. Probeer eens een fietssmeermiddel of wax zoals squirt lube of pedro's.quote:Op donderdag 18 juni 2015 21:32 schreef TrippleDistilled het volgende:
Na een tijdje op een klassieke Peugeot racefiets te hebben gereden afgelopen weekend een Bulls met ultegra tweederhands gekocht. Fietst toch wel fijner![]()
Nu heb ik een vraag, waar koop ik (niet online) bidons tegen een schappelijke prijs?
En nog een vraagje, heb net na een ritje mijn fiets met een sopje van warm water en zeepsop de fiets schoongemaakt en mijn ketting ingespoten met kettingspray (voor motoren, van de action ¤2.79). Nu merk ik dat het heel plakkerig is geworden. Wat te doen? Met wasbenzine afnemen?
Haha dunno. Squirtlube bevalt me iig wel. Met olie moest ik in verleden echt eerder cassette vervangen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 21:36 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dus je trapt zodanig dat je materiaal lang meegaat oid?
Ja, maar vorig jaar maar 2000km koers per jaar. Zal dus idd zo'n 15-17k zijn, maar exact weet ik het niet. 4 kettingen is iig wel veel.quote:Op donderdag 18 juni 2015 21:53 schreef kanovinnie het volgende:
En koers is op een andere cassette toch?
53 voor met tegenwindquote:Op donderdag 18 juni 2015 21:55 schreef nogeenmaarten het volgende:
Misschien beetje verschil tussen toerder (ik) en koerser, ik rijd standaard voor 53 achter ergens in het midden tot de 13 of het nou tegenwind is, 30 km/h, of meewind .. km/h. Awel, kettingslijtagetool staat op mijn verlanglijst en het is bijna vaderdag ..
Held! Ik heb sindskort een cadansmeter, best leuk om te zien. Als ik moe ben ga ik stoempenquote:Op donderdag 18 juni 2015 22:12 schreef nogeenmaarten het volgende:
Ja met 60 rpm oid weet ik veel. Ga toch niet mijn gepoetste 39 lastigvallen.
Ik zie altijd een Aziaat als ik ga wielrennen en naar ramen kijk..quote:Op donderdag 18 juni 2015 21:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
Waarom is toeren/wielrennen zo'n witte sport, ik kom zelden/nooit medelanders tegen in een strak pakje op de racer.
Wij hebben er ook eentje (naja, strikt genomen wij niet, maar de andere club die op de nedereindseberg rondrijdt).quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:28 schreef No-P het volgende:
Wij hebben op de club een stuk of wat Duitsers.
Kan niet.quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zie altijd een Aziaat als ik ga wielrennen en naar ramen kijk..
Lekker boeiend waar je in rijdt, als je het maar leuk had toch? Goed bezigquote:Op vrijdag 19 juni 2015 00:11 schreef Levitas het volgende:
Dit heeft wel weer echt m'n motivatie om meer te fietsen aangewakkerd, want dat zat best wel even in een dipje.
[/lief dagboek]
En had natuurlijk helemaal niet gerekend op deze activiteiten, reed ik daar in m'n zwembroek, hardloop shirt en Nikes.. Jullie hadden me van de fiets getrokken
Hoe gaat 't met jou?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:44 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Lekker boeiend waar je in rijdt, als je het maar leuk had toch? Goed bezig
Ja, het gaat weer goed. Op mijn knieën zitten kan ik nog niet, maar heb van de week al wel weer 10km binnen een uur hardgelopen. Vorige week ook een stuk weer op de wielrenfiets gedaan. Het is nu een vooral een kwestie van de spieren weer sterker maken en conditie weer opbouwen want die is met 6 weken bijna niks doen aardig achteruit gegaan. Sporten en werken doe ik nog met een brace zodat de knieschijf er niet zomaar weer uit kan schieten.quote:
Als hij zelfde vermogen trapt en 13kg lichter is kan het nooit zo zijn dat jij harder dan hem omhoog fietst. Jij MOET wel meer vermogen trappen als je 13kg zwaarder bent.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:27 schreef Oksel het volgende:
Gisteren mooi gefietst! 133km, 3000hm. Laatste col dikke finale kunnen rijden, met hf boven mn omslagpunt. En mn beide fietsmaten achter me kunne laten, waarvan 1 een goede fietser is. Conditie! Want hij trapt t zelfde vermogen en is 13kg lichter.
Zo weer op de fiets, Kaas gaat ook mee. Rustig touren. Morgen rust. Zondag 204km met 4850hm.
4850hm is nooit rustig tourenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:27 schreef Oksel het volgende:
Gisteren mooi gefietst! 133km, 3000hm. Laatste col dikke finale kunnen rijden, met hf boven mn omslagpunt. En mn beide fietsmaten achter me kunne laten, waarvan 1 een goede fietser is. Conditie! Want hij trapt t zelfde vermogen en is 13kg lichter.
Zo weer op de fiets, Kaas gaat ook mee. Rustig touren. Morgen rust. Zondag 204km met 4850hm.
Of die kerel deed lekker rustig aan.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als hij zelfde vermogen trapt en 13kg lichter is kan het nooit zo zijn dat jij harder dan hem omhoog fietst. Jij MOET wel meer vermogen trappen als je 13kg zwaarder bent.
Dat is zondag he? Vandaag is het rustig touren.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:37 schreef dop het volgende:
[..]
4850hm is nooit rustig touren
veel plezier kaas en okkie
Maar dan rijdt die op dat moment niet zelfde vermogenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of die kerel deed lekker rustig aan.
[..]
Dat is zondag he? Vandaag is het rustig touren.
Klopt, maar op dat moment kon ik nog meer vermogen leveren schijnbaar. Bij de Sma trapten we exact t zelfde.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als hij zelfde vermogen trapt en 13kg lichter is kan het nooit zo zijn dat jij harder dan hem omhoog fietst. Jij MOET wel meer vermogen trappen als je 13kg zwaarder bent.
Ziet er uit als een leuk rondje. Succes!quote:
Lijkt me ook een beetje sterk aangezien het al een poosje in het assortiment is daar en ze nog genoeg op voorraad hebben.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:20 schreef kanovinnie het volgende:
Zou dat dan ooit zoveel meer waard gaan worden?
De versie die ze uitgaven bij 50 jaar wel in ieder geval. Kan nu geen ongeopende versie vinden maar die zijn goud waard, zeker als het een laag nr is.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:20 schreef kanovinnie het volgende:
Zou dat dan ooit zoveel meer waard gaan worden?
Vraag is of je nu hetzelfde rendement haalt.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gevonden
http://www.ebay.com/itm/V(...)&hash=item5d59c4f1b2
Mooi rendement hoor
Daar had ik nou echt niet aan gedacht kano!!!!!!!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vraag is of je nu hetzelfde rendement haalt.
Sowieso vergeet je nu de inflatie
http://www.usinflationcalculator.com/
Als ik het daar in vul zou het toendertijd minder dan 2150 dollar moeten kosten.
quote:In 1983 £1 = 2,300L so that was £260
Today(2012) that is £774 - £1,425 depending on which base price you choose.
Either way the groupset has done a good job at out pacing inflation, and you could have had 30 years use out of it ...
Waar haal je dat vandaan? Snap er geen hout van, ingewikkelde getallen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Daar had ik nou echt niet aan gedacht kano!!!!!!!
[..]
http://www.redvelo.co.uk/(...)rsary-groupset.shtmlquote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Snap er geen hout van, ingewikkelde getallen.
Site over die groepset.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Snap er geen hout van, ingewikkelde getallen.
Ah we hebben een beursguru in ons middenquote:
"maar" ?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:42 schreef ratatat het volgende:
[..]
http://www.redvelo.co.uk/(...)rsary-groupset.shtml
Maar als je de getallen van daar neemt, GBP500 om te kopen en GBP2500-3000 nu kom je ook nog maar op zo'n 6% nominaal rendement uit.
omdat hij weet wat Buy&hold is ?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ah we hebben een beursguru in ons midden
Als je beleggingshorizon 30 jaar is moet je het natuurlijk ook niet op een spaarrekening zetten.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
"maar" ?
Ze hebben het over negatieve rente op spaarrekeningen man
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:50 schreef ratatat het volgende:
[..]
Als je beleggingshorizon 30 jaar is moet je het natuurlijk ook niet op een spaarrekening zetten.
Meh, meer omdat ik "gewoon dit en dit doen en je hebt rendement >X" over een periode van 30 jaar nogal een flut uitspraak vind.quote:
Campa spulletjes kopen is ook voor fantasie loze nostalgiesche toerders tochquote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Meh, meer omdat ik "gewoon dit en dit doen en je hebt rendement >X" over een periode van 30 jaar nogal een flut uitspraak vind.
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:54 schreef dop het volgende:
[..]
Campa spulletjes kopen is ook voor fantasie loze nostalgiesche toerders toch
Na zondag worden de dagen weer korterquote:
Zag net een blaadje vallenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:04 schreef muzas het volgende:
[..]
Na zondag worden de dagen weer korter
Warme Chocomel, gepofte kastanjes, pepernoten, oliebollen alles.
Dat zeg ik ook nergens. Alleen dat je op de beurs een hoger rendement dan die 5% kan verwachten. Zeker over 30 jaar. Ga natuurlijk niks zitten garanderen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Meh, meer omdat ik "gewoon dit en dit doen en je hebt rendement >X" over een periode van 30 jaar nogal een flut uitspraak vind.
rip in peacequote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zag net een blaadje vallen
RIP ZOMER 2015
Stamcafé fan Patroon en syn Liwwarder maten!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zit jij ook wel eens in dit cafe Patroon
Mij niet gezien.quote:
Ik denk dat Patroon hier ook fan van is.....quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:28 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Stamcafé fan Patroon en syn Liwwarder maten!
Heb jij ook strava?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mij niet gezien.
Gelukkig kan je in Nederland gemakkelijk het fietsen laten in die paar weken dat er sneeuw en ijzel ligt. Schaatsen is ook leuk.
Ik heb geen smartphone dus helaas...quote:
zo lang je gpx bestanden kan produceren van je ritje kun je het op strava zettenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb geen smartphone dus helaas...
Anders zou ik het graag gebruiken.
Misschien ga ik dat doen zo gauw ik een GPS-toestel heb. Ik ben er nog een aan het uitzoeken. Het liefst de goedkoopste betrouwbare (degelijkheid) met hartslagsensor en cadanssensor die een grafische interface heeft voor de kaarten. Het zelf kunnen uploaden van kaarten of gratis updates lijkt me ook belangrijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:54 schreef dop het volgende:
[..]
zo lang je gpx bestanden kan produceren van je ritje kun je het op strava zetten
tja mss als je het slijt aan een maffe Japanner of Amerikaan op ebay anders kan je er alleen aan verdienen als je het verkoopt over 50 jaar als je mij vraagt.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
http://www.wiggle.co.uk/c(...)=78888&utm_content=0
[ afbeelding ]
Leuke investering denk ik, moet je wel sterk genoeg zijn om het niet stiekem uit te pakken
Sowieso! Vergeet ook 't Woanskip van Anneke Douma niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik denk dat Patroon hier ook fan van is.....
Het ligt er nog even aan of mijn huidige werkgever ongeveer hetzelfde salaris kan geven als het bedrijf dat mij graag wil hebben. Aangezien ik een aanbieding heb gekregen voor 25% meer dan ik nu krijg.quote:
De Rosa?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het ligt er nog even aan of mijn huidige werkgever ongeveer hetzelfde salaris kan geven als het bedrijf dat mij graag wil hebben. Aangezien ik een aanbieding heb gekregen voor 25% meer dan ik nu krijg.
Ik heb andere frames op het oog, maar op zich zou me dit wel kunnen bevallen ja: http://www.thebikeshop.de(...)50/Products/DEX5PRVNquote:
Het mooiste is al stuurpen en zadelpen van zelfde merk en type is, anders ist geen porum.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:28 schreef Moody het volgende:
Ben op zoek naar een iets kortere stuurpen. Heb nu 12 en wil naar 10.
Had bijna een "standaard" alluminium Richey gekocht, maar zie net een Bontrager carbon stuurpen voor minder
http://www.salden.nl/nl/bontrager-xxx-carbon-stem-175937.html
Gewoon doen toch? Gewicht zal weinig schelen, maar visueel is het wel smullen natuurlijk
als je hem mooi vind gewoon kopen , maar stuur pennen worden op marktplaats bij bosjes verhandeld. dan ben je voor 2 tientjes klaar denk ikquote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:28 schreef Moody het volgende:
Ben op zoek naar een iets kortere stuurpen. Heb nu 12 en wil naar 10.
Had bijna een "standaard" alluminium Richey gekocht, maar zie net een Bontrager carbon stuurpen voor minder
http://www.salden.nl/nl/bontrager-xxx-carbon-stem-175937.html
Gewoon doen toch? Gewicht zal weinig schelen, maar visueel is het wel smullen natuurlijk
ja en 7:00am starten gatverdammequote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:18 schreef Oksel het volgende:
Ik ga zondag voor goud.. dan moet ik in 9u tijd 204km met 4850hm fietsen.
Klim 1 is goed te doen, klim 2 heeft de laatste 6km 10% gemiddeld, dat gaat pijn doen. Klim 3 is naar verwachting okay, klim 4 heeft de laatste 3km een vies stijl einde. En dan de finishsstraat, 1km 14% op kasseien.
Feest.
Dat is een serieuze cyclo. Welke? Succes en blaas je niet op!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:18 schreef Oksel het volgende:
Ik ga zondag voor goud.. dan moet ik in 9u tijd 204km met 4850hm fietsen.
Klim 1 is goed te doen, klim 2 heeft de laatste 6km 10% gemiddeld, dat gaat pijn doen. Klim 3 is naar verwachting okay, klim 4 heeft de laatste 3km een vies stijl einde. En dan de finishsstraat, 1km 14% op kasseien.
Feest.
Heb een Trek, beide dus van Bontragerquote:Op zaterdag 20 juni 2015 05:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het mooiste is al stuurpen en zadelpen van zelfde merk en type is, anders ist geen porum.
gf sportful buzz okie en ik zijn de enigen vd fokploeg die present zijn moet ik me niet verslapen natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 08:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is een serieuze cyclo. Welke? Succes en blaas je niet op!
Das voor jou nog een grotere obstakel dan dat toertochtje. Succes, ik ga de tourist in adam uithangen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
gf sportful buzz okie en ik zijn de enigen vd fokploeg die present zijn moet ik me niet verslapen natuurlijk.
Oh ja, dat is die cyclo waar een aantal hier zo enthousiast over waren maar een voor een afhaakte.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
gf sportful buzz okie en ik zijn de enigen vd fokploeg die present zijn moet ik me niet verslapen natuurlijk.
Tof/ Verschil in niveau is ook altijd leuk om te zien bij de crossen. De techniek van sommigen is prachtig.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 08:59 schreef kaasplankje het volgende:
No-p: Er was hier gisteren een duatlon en het parcours ging over onze camping. Hardlopen en mtb op een bergparcours. Ook lopen onverhard. Het zag er wel vet uit.
Is het ook. Google maar eens op elektronicabazaar.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:52 schreef foetre het volgende:
Lijkt mij te mooi op waar te zijn.
Bundel garmin edge 1000 260 euro of is de opvolger in aantocht?
Zijn namelijk ook levering problemen voor de edge 1000.
http://elektronicabazaar.(...)th=90&product_id=144
Alle niveaus starten ook samen, dat kan prima dus zie je cracks en beginners voorbij komen komen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:35 schreef No-P het volgende:
[..]
Tof/ Verschil in niveau is ook altijd leuk om te zien bij de crossen. De techniek van sommigen is prachtig.
Dit klinkt ook als de politei had die man al lang op het oog en ziet nu kans 'm echt van de weg te halen:quote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:29 schreef buzz1291 het volgende:
Keisse had ook bonje onderweg, kwam wel bijna de verkeerde tegen....
http://www.nieuwsblad.be/(...)utm_campaign=seeding
quote:Het Gentse parket voert een lik-op-stukbeleid inzake verkeersagressie en daarom komt de zaak donderdag al voor de rechter. Het parket wil V. vervolgen voor bedreigingen en opzettelijke slagen en verwondingen met arbeidsongeschiktheid tot gevolg. V. verscheen al voor de rechter voor onder meer oplichting, wapenvertoon en opzettelijke slagen en verwondingen
Klopt, 138km koers. Gem 42,5. Gigantisch nerveus. Stond net te weinig wind. 1x hard op de kant en reden 30 weg. Ikzat er vlak achter en stuurde heel dom 2x de berm in. Op 100km nog weggeweest met 5 man, maar kregen niet genoeg ruimte. Uiteindelijk massasprint en wilde goed voorin blijven. Dit lukte, maar qua sprint zat er niet meer in. 2km voor finish viel nog iemand uit mijn achterwiel. Stonden 150 man aan de start.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:40 schreef Oksel het volgende:
Patty 18e in Zwolle. 3 mensen van onze club 9e en 10e en 22ste.
4 valpartijen.
Je vergeet de belangrijkste: #viesdikquote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:26 schreef muzas het volgende:
Binnen.
Geen 150k
Geen #30gemiddeld
Op me smoel
Zooi stuk.
Fietsen
Pils!
Ik zou deze nemen....quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:51 schreef foetre het volgende:
Iemand nog tips voor een goede iPhone 6 fietshouder?
Zat zelf aan de topeak te denken http://www.topeak.com/products/PanoBikeAndRideCase/tt9845b
Een Garminquote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:51 schreef foetre het volgende:
Iemand nog tips voor een goede iPhone 6 fietshouder?
Direct na het rijden KH+eiwitten bunkeren to the max.quote:Hebben jullie nog bepaalde methodes waardoor je sneller hersteld na aardig wat rijuren( voor mijn doen)?
MacGyver!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 15:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou deze nemen....![]()
[ afbeelding ]
Goed rekken na de tijd is belangrijk, word nog wel eens vergeten door fietsers. Wat je ook zou kunnen proberen is een herstelshake (eiwitshake).quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:51 schreef foetre het volgende:
Iemand nog tips voor een goede iPhone 6 fietshouder?
Zat zelf aan de topeak te denken http://www.topeak.com/products/PanoBikeAndRideCase/tt9845b
Hebben jullie nog bepaalde methodes waardoor je sneller hersteld na aardig wat rijuren( voor mijn doen)?
Massagesbalsems,gels en of voeding?
Merk dat ik na een week van 14 uur zelfs incl hersteltraining toch wat stramme spieren overhoudt.
Knapquote:Op zaterdag 20 juni 2015 15:33 schreef Patroon het volgende:
Oja trouwens Gerwinner ook heel knap gereden. Was nog 20e ofzo!
Oh jah... hoe kan ik dat vergeten..quote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je vergeet de belangrijkste: #viesdik
Nice! Dit lijkt mij leuker dan een miljard rondjes op een baan.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, 138km koers. Gem 42,5. Gigantisch nerveus. Stond net te weinig wind. 1x hard op de kant en reden 30 weg. Ikzat er vlak achter en stuurde heel dom 2x de berm in. Op 100km nog weggeweest met 5 man, maar kregen niet genoeg ruimte. Uiteindelijk massasprint en wilde goed voorin blijven. Dit lukte, maar qua sprint zat er niet meer in. 2km voor finish viel nog iemand uit mijn achterwiel. Stonden 150 man aan de start.
https://app.strava.com/activities/329201726
Morgen die sportful? Succes!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:30 schreef Oksel het volgende:
/beentjes omhoog.
Beetje sportdrank & carboloader aan 't drinken.
Gelletjes / reepjes selecteren.
Ketting nog even schoon.
Binnenbandje onder bidon tapen (2e stuk).
Bril poetsen.
Is ook zo. Positioneren is het belangrijkste van het sprinten. Trouwens ik had 0 parcourskennis. Wist echt niet wat en hoe. Dat is wel een nadeel. Toen het brak zat ik 3 fietsen te ver van achter, terwijl ik de heledag in de top20 heb gereden..quote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:20 schreef gerwinner het volgende:
Ja ging wel lekker vandaag. Had mn ploegmaten opgedragen om na Genemuiden voorin te zitten, want daar zou het wel eens op de kant kunnen gaan. Werden inderdaad waaiers en ik zat in de eerste, maar wel in laatste wiel en ik moest daaruit lossen, gelukkig kwam het nog bij elkaar. Paar keer is het peloton in stukken geslagen door valpartijen, beetje gevallen renners en fietsers ontwijken werd het.
Zo'n finale is echt gekkenwerk joh, twee lui vol onderuit voor mePloegmaat viel eroverheen, maar had niets. Uiteindelijk 21e geworden, tevreden, maar heb wel het gevoel dat als ik in betere positie zat ook betere klassering kon rijden.
5.0?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 23:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb andere frames op het oog, maar op zich zou me dit wel kunnen bevallen ja: http://www.thebikeshop.de(...)50/Products/DEX5PRVN
Kan ik mooi mijn huidige wielen in zetten.
Maar voorlopig komt dat er sowieso niet. Eerst een nieuwe caravan, en dan doorsparen voor een XF Sportbrake.
Klote, hoe kwam dit zo?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Oh jah... hoe kan ik dat vergeten..
[..]
Nice! Dit lijkt mij leuker dan een miljard rondjes op een baan.
[..]
Morgen die sportful? Succes!![]()
Nou ik ben weer thuis. Heb behoorlijk wat van die mooie glimmende schaafwonden. Free Aero Race, nano armwarmers, fietsbril, afgeschreven.
derrie kooi lijkt scheef, Pedaalveer werkt neit zo goed meer, nog een deuk in mn frame (lang leve alu), Rechter schifter heeft behoorlijke schade, vooral esthetisch volgens mij want hij werkte nog prima
Buiten dat glijertje eigenlijk best wel lekker gefietst. Had geen zin om op de hartslag te letten en heb dus lekker doorgefietst (voor mijn doen). Weinig in groepen gereden.. Ja vooraanDat je denk chill te fietsen en denk wat hoor ik... Zitten er een miljard mensen achter je
Italiaanse weg zat ik ff kudt
Begin me wel steeds meer te 'ergeren' tijdens dit soort tochten... Vind het leuk om een gepijlde route te rijden en makkelijk mn eten en drinken bij te kunnen vullen.. Maar al die luifkkn hell.. Sommige halen echt de meest debiele capriolen uit.. En met een beetje geluk zit je er dus middenin. (daarom reed ik ook wat harder dan normaal, had er geen zin in).
Veel solo gereden dus. Vond ik eigenlijk wel lekker. Weer was prima... Droog en niet koud. Alleen de wegen waren zeiknat en smerig.
Prima dag. Jammer van die kapotte zooi, maar ach. Maandag die fiets ff bij de FM droppen, en Fraumuzas wijsmaken dat ik nu toch echt een nieuwe moet.
Jammer van het vallen , maar als ik je hoogte meters zie heb je gewoon heel netjes geredenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 14:26 schreef muzas het volgende:
Binnen.
Geen 150k
Geen #30gemiddeld
Op me smoel
Zooi stuk.
Fietsen
Pils!
Dit. Lekker gemiddelde inderdaad ook.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:54 schreef dop het volgende:
[..]
Jammer van het vallen , maar als ik je hoogte meters zie heb je gewoon heel netjes gereden
Ja, da's wel de kern van aankomen: zo ver mogelijk voorin zitten.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:20 schreef gerwinner het volgende:
Zo'n finale is echt gekkenwerk joh, twee lui vol onderuit voor mePloegmaat viel eroverheen, maar had niets. Uiteindelijk 21e geworden, tevreden, maar heb wel het gevoel dat als ik in betere positie zat ook betere klassering kon rijden.
Oksel kan ook goed aankomenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 17:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, da's wel de kern van aankomen: zo ver mogelijk voorin zitten.
Jan Janssenclassic gereden?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:52 schreef muzas het volgende:
Afdaling, scherp bochtje naar rechts... Lag een soort heel dun laagje modder/slijk achtig iets... ja toen was het achterbandje gauw weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |