Ik had geen meer gels en pas bij de start hoorde ik dat het 100km was ipv 80quote:Op woensdag 17 juni 2015 06:00 schreef kanovinnie het volgende:
1 gel voor 2.5 uur is ook wat weinig he?
50km van de top van de Baraque Michel, dezelfde afstand tot de voet van de Redoute.quote:Op woensdag 17 juni 2015 00:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat een luxe, de Ardennen om de hoek hebben liggen. Al zou bij jou om de hoek ruim geïnterpreteerd kunnen worden met de afstanden die jij rijdt.
Ahh, lache. Had niet het idee dat deze heel erg groots/bekend was. Kwam hem heel toevallig tegen bij het zoeken naar een alternatief voor Tilff - Bastogne - Tilff die ik normaal met pinksteren altijd rij.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 23:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Die van 18 juli ja. Ik zal sowieso pas 2 weken van te voren kunnen beslissen als ik m'n rooster voor die week heb.
Gaaf! Ik kijk alweer uit naar de verslagenquote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Na de officiële datum van de 600 van afgelopen weekend kon ik m'n inschrijving voor PBP formeel maken. Ik start om 18u, redelijk vooraan in het veld.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 23:52 schreef Patroon het volgende:
Vanavond een 103km criterium gereden bij de elites. Leek wel een klassieker. 100+ man aan de start en brede wegen. Duurde ook best lang, had 1 gelletje mee en kreeg daarna nog wel honger. Vroeg ik aan een bekende of hij ook brood mee had. Kreeg ik nog een gelletje
Best nog lastig om een beetje goed voorin te handhaven, je merkt dat iedereen zijn plekje wel kan houden..Met nog zo'n 30min koersen te gaan, gingen de elites van onze club met zijn allen naar voren om te proberen de 3 vluchters terug te grijpen. Ik dacht, waarom ook niet, dus ik ook naar voren en aantal rondes vol meegedraaid. Pakte daardoor ook nog een 6e premie hehe, benzine geld er weer uit
. Daarna was het beste er wel af en de laatste 5 rondes mooi in het peloton uitgebold. Uiteindelijk nog 46e ofzo. We hebben lekker doorgereden. Gemiddelde van 44,7km/h en max 60km/h
https://app.strava.com/activities/326914384
[ afbeelding ]
Mooiste en beste slippers ooitquote:Op woensdag 17 juni 2015 13:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik wil deze overschoenen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja alleen het was heel nipt. Waren op finish nog 3sec ofzo over.quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar vluchters bleven vooruit dus?
Heel wat dichterbij dan ik.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
50km van de top van de Baraque Michel, dezelfde afstand tot de voet van de Redoute.
die zijn verder nog prima in orde. je moet vooral kijken naar hoe de kuilen waar de ketting in valt er uit zien.quote:Op woensdag 17 juni 2015 17:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zat gisteren een nieuwe ketting aan het opleggen op de vakanteifiets, en vroeg me af of de tanden van m'n kleinste voorblad niet een beetje erg 'haaietand'waren...wat vinden jullie? Het blad heeft best wat te lijden natuurlijk als ik er met bagage en al tegen een heuvel op aan het stoempn ben. Dus kan zo maar wat slijtage hebben. Aan de andere kant ziet het er best nog regelmatig uit, alsof het de bedoeling is dat het zo scherp is.
[ afbeelding ]
Vertel mij wat. Niet alleen dat, het zou ook wel leuk zijn als we een stukje hadden zoals bijvoorbeeld in Zeeland, lange wegen met weinig kruisingen, verkeer en asfalt. Of van mijn part stukken zoals in Friesland, waar er weinig druk verkeer is. Het leukst is het fietsen in het zuiden vanuit Eindhoven. Is het haalbaar om eens met de fiets naar de Ardennen te gaan, daar 50 km. te fietsen en terug te fietsen? Ik weet niet precies waar de Waalse Ardennen beginnen maar het zou in ieder geval minder dan 100 km. moeten zijn, ik weet alleen niet of dat het een goed idee is om die heuvels in te gaan als je dat al in de benen hebt en daarna nog dat stuk terug moet. Dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:47 schreef cafca het volgende:
Hoogste klim in de buurt van Eindhoven is de "col de A58"
Ik doe zoveel mogelijk op binnenblad.quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik kan eventjes niet fietsen omdat er een nieuwe ketting op moet.
Wisselen jullie regelmatig tussen het kleine en het grote voorblad? Ik heb de slechte gewoonte om vooral op het grote voorblad te blijven: meer schade aan het grote voorblad en dezelfde tandwieltjes van de cassette dan wanneer ik ook het kleine voorblad zou gebruiken. Het schakelt voor mij lekkerder achter dan voor (pakt sneller en beter).![]()
Dat is voor mij niet mogelijk omdat ik dan niet zwaar genoeg kan trappen zo gauw ik aanzet. Ik probeer trouwens meestal met een voldoende hoge cadans te fietsen, ik mik op minstens 70-80 maar het mag van mij ook wat hoger zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:25 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik doe zoveel mogelijk op binnenblad.
Volgens mij deze: Shimano 105 FC-5750 Compact 172,5mm (56/58/60cm), 175mm (62/64cm)quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:28 schreef Wombcat het volgende:
Wat voor buiten- en binnenblad heb je dan?
Dan heb je een 50 en een 34 binnenblad?quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens mij deze: Shimano 105 FC-5750 Compact 172,5mm (56/58/60cm), 175mm (62/64cm)
Dat vind ik niet fijn. Voor een groepstocht wil ik dat nog wel eens doen (ook al moet je 10 Euro extra betalen voor het meenemen van een fietsje) maar voor individuele ritjes liever niet.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:23 schreef ddx het volgende:
Stap je toch in de trein naar Maastricht of Heerlen ?
Heb je drugs gebruikt?quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Niet alleen dat, het zou ook wel leuk zijn als we een stukje hadden zoals bijvoorbeeld in Zeeland, lange wegen met weinig kruisingen, verkeer en asfalt. Of van mijn part stukken zoals in Friesland, waar er weinig druk verkeer is. Het leukst is het fietsen in het zuiden vanuit Eindhoven. Is het haalbaar om eens met de fiets naar de Ardennen te gaan, daar 50 km. te fietsen en terug te fietsen? Ik weet niet precies waar de Waalse Ardennen beginnen maar het zou in ieder geval minder dan 100 km. moeten zijn, ik weet alleen niet of dat het een goed idee is om die heuvels in te gaan als je dat al in de benen hebt en daarna nog dat stuk terug moet. Dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd.
Want? Omdat je af en toe naar het kleine blad voor moet?quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:44 schreef Wombcat het volgende:
Een compact is onhandig voor rijden in NL.
Dat klopt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan heb je een 50 en een 34 binnenblad?
Ik weet het. Die zat er standaard op. Erger nog, maar wellicht niet verrassend voor jou, de cassette die er standaard op zat was een 12-30. Mijn eerste fiets, ik was nog een leek. Ik heb er nu een 12-23 op liggen, dat scheelt al iets met de 16 en 18 erbij.quote:Ik zou er dan voor in NL een 39 of 42 binnenblad opzetten.
Een compact is onhandig voor rijden in NL.
Dat en met de snelheden en verzetten die je op het vlakke rijdt, ligt je ketting bijna altijd dwars.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Want? Omdat je af en toe naar het kleine blad voor moet?
Af en toe? Als jij stoempend met 50rpm wijdbeens in D6 op de fiets zit kan het wel.. Maar 50 is vaak best groot... 34 is snel licht... resultaat -> scheve kettinglijn... 50/21 of 34/14 ofzo... dat is niet optimaal.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Want? Omdat je af en toe naar het kleine blad voor moet?
De compactquote:Op woensdag 17 juni 2015 20:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Want? Omdat je af en toe naar het kleine blad voor moet?
Rond de ¤20.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat klopt.
[..]
Ik weet het. Die zat er standaard op. Erger nog, maar wellicht niet verrassend voor jou, de cassette die er standaard op zat was een 12-30. Mijn eerste fiets, ik was nog een leek. Ik heb er nu een 12-23 op liggen, dat scheelt al iets met de 16 en 18 erbij.
Wat kost zo'n nieuw binnenblad?
quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:57 schreef muzas het volgende:
Bedankt voor de informatie Bram, daar kan ik wat mee. Ga het eens uitprinten en aan mn begeleider laten lezen.
En toch postte je laatst dat je graag naar een compact toe wil. Waarom?quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:56 schreef muzas het volgende:
[..]
Af en toe? Als jij stoempend met 50rpm wijdbeens in D6 op de fiets zit kan het wel.. Maar 50 is vaak best groot... 34 is snel licht... resultaat -> scheve kettinglijn... 50/21 of 34/14 ofzo... dat is niet optimaal.
Dat valt nog mee.quote:
Dan ram je er een 39 binnenblad op en gaan met die banaanquote:Op woensdag 17 juni 2015 20:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En toch postte je laatst dat je graag naar een compact toe wil. Waarom?
Waarom zou je 60-80rmp willen trappen? Fietsen is een duursport, geen krachtsport. Wat jij doet is stoempen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat valt nog mee.
Zou ik in dat geval wel op het kleine blad kunnen rijden als ik middelmatig zwaar (een snelheid van rond de 30 km/u met 60-80 rpm) trap?
Niet met een 34. Ik gebruik de 30 hier gewoonweg niet... dus zou m 50/38 doen ofzo. En als ik dan richting de ardennen ga kan die 34 er wel op. Daar zit ik dan weer een stuk minder op de 39...quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En toch postte je laatst dat je graag naar een compact toe wil. Waarom?
Hét voordeel van een triple vind ik juist dat ik niet elke keer dat ik naar het buitenland ga mijn voorbladen moet gaan omwisselen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan ram je er een 39 binnenblad op en gaan met die banaan
Rij jij op een triple?quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hét voordeel van een triple vind ik juist dat ik niet elke keer dat ik naar het buitenland ga mijn voorbladen moet gaan omwisselen.
En aangezien ik nogal eens naar het buitenland ga voor een cyclo, scheelt me dat echt veel werk. Anders kan ik elke twee weken mijn voorbladen gaan omwisselen.
Ik streef naar een hogere cadans maar bij de cassette die ik eerst had ontbraken wat 'midden'versnellingen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:47 schreef Wombcat het volgende:
70-80 is trouwens een lage cadans. Dat mag wel richting 90.
Het zal eerder 80 dan 60 zijn maar ok, ik zal mijn leven beteren en streven naar 100-110.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom zou je 60-80rmp willen trappen? Fietsen is een duursport, geen krachtsport. Wat jij doet is stoempen.
Te licht is ook niet goed. Volgens mijn powermeter is mijn meeste efficiënte trapfrequentie rond de 93. Maar dat is voor iedereen anders. Ik merk duidelijk dat als ik boven de 95 rpm kom, mijn vermogen in verhouding met mijn hartslag lager komt te liggen. In een koers schakel ik tegenwoordig niet te licht als het stilvalt. Door iets zwaarder te trappen zakt namelijk de hartslag sneller en lager en kan je meer de benen stil houden, meer herstel.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik streef naar een hogere cadans maar bij de cassette die ik eerst had ontbraken wat 'midden'versnellingen.
Ik probeer altijd zo licht mogelijk te trappen, ik ken de theorie en ik geloof dat ze daar gelijk in hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |