abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153602279
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 06:00 schreef kanovinnie het volgende:
1 gel voor 2.5 uur is ook wat weinig he?
Ik had geen meer gels en pas bij de start hoorde ik dat het 100km was ipv 80
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 17 juni 2015 @ 07:00:26 #52
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_153602330
De zonda's rijden goed. Gaan een stuk stabieler door de bochten dan de standaard wielen waar ik nog soms mee reed. Ook wat directer dan de hoge velgen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_153602526
Knap Patty! Wel een racebaan daar he?
  FOK!fotograaf woensdag 17 juni 2015 @ 10:43:23 #54
73911 ultra_ivo
pi_153604858
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 00:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat een luxe, de Ardennen om de hoek hebben liggen. Al zou bij jou om de hoek ruim geïnterpreteerd kunnen worden met de afstanden die jij rijdt. :)
50km van de top van de Baraque Michel, dezelfde afstand tot de voet van de Redoute.
  woensdag 17 juni 2015 @ 12:39:03 #55
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_153607725
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 23:24 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Die van 18 juli ja. Ik zal sowieso pas 2 weken van te voren kunnen beslissen als ik m'n rooster voor die week heb.
Ahh, lache. Had niet het idee dat deze heel erg groots/bekend was. Kwam hem heel toevallig tegen bij het zoeken naar een alternatief voor Tilff - Bastogne - Tilff die ik normaal met pinksteren altijd rij.
pi_153608170
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Na de officiële datum van de 600 van afgelopen weekend kon ik m'n inschrijving voor PBP formeel maken. Ik start om 18u, redelijk vooraan in het veld.
Gaaf! Ik kijk alweer uit naar de verslagen :)
pi_153608740
Ik wil deze overschoenen





_O_
pi_153608777
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 23:52 schreef Patroon het volgende:
Vanavond een 103km criterium gereden bij de elites. Leek wel een klassieker. 100+ man aan de start en brede wegen. Duurde ook best lang, had 1 gelletje mee en kreeg daarna nog wel honger. Vroeg ik aan een bekende of hij ook brood mee had :D. Kreeg ik nog een gelletje O+ Best nog lastig om een beetje goed voorin te handhaven, je merkt dat iedereen zijn plekje wel kan houden..Met nog zo'n 30min koersen te gaan, gingen de elites van onze club met zijn allen naar voren om te proberen de 3 vluchters terug te grijpen. Ik dacht, waarom ook niet, dus ik ook naar voren en aantal rondes vol meegedraaid. Pakte daardoor ook nog een 6e premie hehe, benzine geld er weer uit ;). Daarna was het beste er wel af en de laatste 5 rondes mooi in het peloton uitgebold. Uiteindelijk nog 46e ofzo. We hebben lekker doorgereden. Gemiddelde van 44,7km/h en max 60km/h :')

https://app.strava.com/activities/326914384

[ afbeelding ]
^O^

Maar vluchters bleven vooruit dus? :o
pi_153608795
En leuk ivo idd nu alweer zin in het verslag
pi_153609881
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik wil deze overschoenen

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

_O_
Mooiste en beste slippers ooit :Y
pi_153611625
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

^O^

Maar vluchters bleven vooruit dus? :o
Ja alleen het was heel nipt. Waren op finish nog 3sec ofzo over.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153612826
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:43 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

50km van de top van de Baraque Michel, dezelfde afstand tot de voet van de Redoute.
Heel wat dichterbij dan ik. ;)
Ik woon in Eindhoven, het meest aantrekkelijke deel om te fietsen wat ik ken wat enigszins in de buurt ligt is bij de Leenderheide. Verder wat boerendorpjes in de buurt (zuiden) waar je aardig kan fietsen.
Ik wil nog eens een rondje via Zeeland doen, daarvoor moet ik mijn lange afstand nog wat verhogen maar dat is nog haalbaar (ongeveer 300 km.). Welk deel van de Ardennen wat de moeite waard is ligt het dichtstbij voor mij? Ik ben een natuurmens, het liefst fiets ik ergens waar er veel groen is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153613110
Hoogste klim in de buurt van Eindhoven is de "col de A58" :')
  woensdag 17 juni 2015 @ 17:10:09 #64
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_153615237
Ik zat gisteren een nieuwe ketting aan het opleggen op de vakanteifiets, en vroeg me af of de tanden van m'n kleinste voorblad niet een beetje erg 'haaietand'waren...wat vinden jullie? Het blad heeft best wat te lijden natuurlijk als ik er met bagage en al tegen een heuvel op aan het stoempn ben. Dus kan zo maar wat slijtage hebben. Aan de andere kant ziet het er best nog regelmatig uit, alsof het de bedoeling is dat het zo scherp is.

Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 17 juni 2015 @ 18:54:20 #65
545 dop
:copyright: dop
pi_153617896
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 17:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zat gisteren een nieuwe ketting aan het opleggen op de vakanteifiets, en vroeg me af of de tanden van m'n kleinste voorblad niet een beetje erg 'haaietand'waren...wat vinden jullie? Het blad heeft best wat te lijden natuurlijk als ik er met bagage en al tegen een heuvel op aan het stoempn ben. Dus kan zo maar wat slijtage hebben. Aan de andere kant ziet het er best nog regelmatig uit, alsof het de bedoeling is dat het zo scherp is.

[ afbeelding ]
die zijn verder nog prima in orde. je moet vooral kijken naar hoe de kuilen waar de ketting in valt er uit zien.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_153618017
De kleinste is nog wel ok, die zijn nog gewoon symmetrisch. Van je middelblad lijkt het wel al aardig te slijten.
pi_153619086
Ik kan eventjes niet fietsen omdat er een nieuwe ketting op moet. :{

Wisselen jullie regelmatig tussen het kleine en het grote voorblad? Ik heb de slechte gewoonte om vooral op het grote voorblad te blijven: meer schade aan het grote voorblad en dezelfde tandwieltjes van de cassette dan wanneer ik ook het kleine voorblad zou gebruiken. Het schakelt voor mij lekkerder achter dan voor (pakt sneller en beter). :@
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153619350
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 15:47 schreef cafca het volgende:
Hoogste klim in de buurt van Eindhoven is de "col de A58" :')
Vertel mij wat. Niet alleen dat, het zou ook wel leuk zijn als we een stukje hadden zoals bijvoorbeeld in Zeeland, lange wegen met weinig kruisingen, verkeer en asfalt. Of van mijn part stukken zoals in Friesland, waar er weinig druk verkeer is. Het leukst is het fietsen in het zuiden vanuit Eindhoven. Is het haalbaar om eens met de fiets naar de Ardennen te gaan, daar 50 km. te fietsen en terug te fietsen? Ik weet niet precies waar de Waalse Ardennen beginnen maar het zou in ieder geval minder dan 100 km. moeten zijn, ik weet alleen niet of dat het een goed idee is om die heuvels in te gaan als je dat al in de benen hebt en daarna nog dat stuk terug moet. Dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153620662
Stap je toch in de trein naar Maastricht of Heerlen ?
pi_153620691
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik kan eventjes niet fietsen omdat er een nieuwe ketting op moet. :{

Wisselen jullie regelmatig tussen het kleine en het grote voorblad? Ik heb de slechte gewoonte om vooral op het grote voorblad te blijven: meer schade aan het grote voorblad en dezelfde tandwieltjes van de cassette dan wanneer ik ook het kleine voorblad zou gebruiken. Het schakelt voor mij lekkerder achter dan voor (pakt sneller en beter). :@
Ik doe zoveel mogelijk op binnenblad.
pi_153620782
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:25 schreef ratatat het volgende:

[..]

Ik doe zoveel mogelijk op binnenblad.
Dat is voor mij niet mogelijk omdat ik dan niet zwaar genoeg kan trappen zo gauw ik aanzet. Ik probeer trouwens meestal met een voldoende hoge cadans te fietsen, ik mik op minstens 70-80 maar het mag van mij ook wat hoger zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153620806
Wat voor buiten- en binnenblad heb je dan?
pi_153621082
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:28 schreef Wombcat het volgende:
Wat voor buiten- en binnenblad heb je dan?
Volgens mij deze: Shimano 105 FC-5750 Compact 172,5mm (56/58/60cm), 175mm (62/64cm)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153621258
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Volgens mij deze: Shimano 105 FC-5750 Compact 172,5mm (56/58/60cm), 175mm (62/64cm)
Dan heb je een 50 en een 34 binnenblad?
Ik zou er dan voor in NL een 39 of 42 binnenblad opzetten.
Een compact is onhandig voor rijden in NL.
pi_153621311
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:23 schreef ddx het volgende:
Stap je toch in de trein naar Maastricht of Heerlen ?
Dat vind ik niet fijn. Voor een groepstocht wil ik dat nog wel eens doen (ook al moet je 10 Euro extra betalen voor het meenemen van een fietsje) maar voor individuele ritjes liever niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153621351
70-80 is trouwens een lage cadans. Dat mag wel richting 90.
pi_153621517
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vertel mij wat. Niet alleen dat, het zou ook wel leuk zijn als we een stukje hadden zoals bijvoorbeeld in Zeeland, lange wegen met weinig kruisingen, verkeer en asfalt. Of van mijn part stukken zoals in Friesland, waar er weinig druk verkeer is. Het leukst is het fietsen in het zuiden vanuit Eindhoven. Is het haalbaar om eens met de fiets naar de Ardennen te gaan, daar 50 km. te fietsen en terug te fietsen? Ik weet niet precies waar de Waalse Ardennen beginnen maar het zou in ieder geval minder dan 100 km. moeten zijn, ik weet alleen niet of dat het een goed idee is om die heuvels in te gaan als je dat al in de benen hebt en daarna nog dat stuk terug moet. Dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd.
Heb je drugs gebruikt?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153621536
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:44 schreef Wombcat het volgende:

Een compact is onhandig voor rijden in NL.
Want? Omdat je af en toe naar het kleine blad voor moet?
sig verwijderd door FA
pi_153621570
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan heb je een 50 en een 34 binnenblad?
Dat klopt.

quote:
Ik zou er dan voor in NL een 39 of 42 binnenblad opzetten.
Een compact is onhandig voor rijden in NL.
Ik weet het. Die zat er standaard op. Erger nog, maar wellicht niet verrassend voor jou, de cassette die er standaard op zat was een 12-30. Mijn eerste fiets, ik was nog een leek. Ik heb er nu een 12-23 op liggen, dat scheelt al iets met de 16 en 18 erbij.

Wat kost zo'n nieuw binnenblad?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153621582
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

Heb je drugs gebruikt?
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

Heb je drugs gebruikt?
pi_153621599
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:53 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Want? Omdat je af en toe naar het kleine blad voor moet?
Dat en met de snelheden en verzetten die je op het vlakke rijdt, ligt je ketting bijna altijd dwars.
pi_153621634
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:53 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Want? Omdat je af en toe naar het kleine blad voor moet?
Af en toe? Als jij stoempend met 50rpm wijdbeens in D6 op de fiets zit kan het wel.. Maar 50 is vaak best groot... 34 is snel licht... resultaat -> scheve kettinglijn... 50/21 of 34/14 ofzo... dat is niet optimaal.
pi_153621649
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:53 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Want? Omdat je af en toe naar het kleine blad voor moet?
De compact
Na de triple deed een nieuw verschijnsel haar intrede: de compact. Dit is een variant op het klassieke crankstel met twee kettingbladen waarbij men (tevergeefs) de voordelen van de triple en de klassieke dubbel tracht te combineren. Het kleinste kettingwiel is daarbij veel kleiner dan bij de klassieke dubbel. De combinatie 34/50 is de meest voorkomende.
Technisch gezien verschilt dit type crankstel dus niet zoveel van de klassieke dubbel. Alleen zijn de montagepunten (de steek) voor het kleinste kettingblad wat verder teruggebracht waardoor een kleiner blad (dus met minder tanden) is te monteren. Door hier een blad van 34 tanden te monteren, kunt u in combinatie met een 25- (1,36) of 27-kransje (1,26) achter een verzet creëren waarbij de gemiddelde toerfietser nog nèt een lekker traptempo bergop kan aanhouden.

Voor- en nadelen van de compact
Het grote nadeel van de compact is dat men er op het vlakke terrein eigenlijk totaal niet mee uit de voeten kan. Rekent u maar even mee.
Laten we uitgaan van een bij een compact niet ongebruikelijke cassette met 12/13/14/15/16/17/19/21/24/27. Op het kleine blad voor heeft u dan de beschikking over 34x27 (1,27) tot hooguit 34x15 (2,27). De ketting nóg schever laten lopen is, zowel vanuit het oogpunt van de extra wrijving als vanuit het oogpunt van de extra slijtage, niet erg snugger. Dan maar overschakelen naar de 50 vóór? Daar heeft u een bereik van 50x19 (2,63) tot 50x12 (4,17). Maar het gat tussen die 2,27 en de 2,63 is in de praktijk véél te groot. En bovendien dient u bij die overstap zowel vóór als achter te schakelen.
Wat een armoe.
De compact wordt ook wel aangeduid als een bejaardenverzet: een heel licht verzet en vooral geen hoge snelheid. In Engeland noemt men het de "Granny Gear". :@

http://www.tcdekampioen.n(...)el-triple-of-compact
Die laatste zin is pijnlijk. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153621669
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt.

[..]

Ik weet het. Die zat er standaard op. Erger nog, maar wellicht niet verrassend voor jou, de cassette die er standaard op zat was een 12-30. Mijn eerste fiets, ik was nog een leek. Ik heb er nu een 12-23 op liggen, dat scheelt al iets met de 16 en 18 erbij.

Wat kost zo'n nieuw binnenblad?
Rond de ¤20.
pi_153621709
Bedankt voor de informatie Bram, daar kan ik wat mee. Ga het eens uitprinten en aan mn begeleider laten lezen.
pi_153621711
Maar goed, jullie begrijpen nu waarom ik bijna alleen alleen op het grote blad rijd, tenzij ik eens bij heuvels ben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153621739
Ja inderdaad interessant Bram. Je bent een ware aanwinst voor dit topic! ^O^
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153621749
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:57 schreef muzas het volgende:
Bedankt voor de informatie Bram, daar kan ik wat mee. Ga het eens uitprinten en aan mn begeleider laten lezen.
_O-
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153621762
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:56 schreef muzas het volgende:

[..]

Af en toe? Als jij stoempend met 50rpm wijdbeens in D6 op de fiets zit kan het wel.. Maar 50 is vaak best groot... 34 is snel licht... resultaat -> scheve kettinglijn... 50/21 of 34/14 ofzo... dat is niet optimaal.
En toch postte je laatst dat je graag naar een compact toe wil. Waarom?
pi_153621790
Ik zit echt 80% van de tijd op de 39.... Tenzij ik wind mee heb, ofzo...
pi_153621808
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Rond de ¤20.
Dat valt nog mee.
Zou ik in dat geval wel op het kleine blad kunnen rijden als ik middelmatig zwaar (een snelheid van rond de 30 km/u met 60-80 rpm) trap?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153621821
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En toch postte je laatst dat je graag naar een compact toe wil. Waarom?
Dan ram je er een 39 binnenblad op en gaan met die banaan
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153621848
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat valt nog mee.
Zou ik in dat geval wel op het kleine blad kunnen rijden als ik middelmatig zwaar (een snelheid van rond de 30 km/u met 60-80 rpm) trap?
Waarom zou je 60-80rmp willen trappen? Fietsen is een duursport, geen krachtsport. Wat jij doet is stoempen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153621871
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En toch postte je laatst dat je graag naar een compact toe wil. Waarom?
Niet met een 34. Ik gebruik de 30 hier gewoonweg niet... dus zou m 50/38 doen ofzo. En als ik dan richting de ardennen ga kan die 34 er wel op. Daar zit ik dan weer een stuk minder op de 39...
pi_153621894
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dan ram je er een 39 binnenblad op en gaan met die banaan
Hét voordeel van een triple vind ik juist dat ik niet elke keer dat ik naar het buitenland ga mijn voorbladen moet gaan omwisselen.
En aangezien ik nogal eens naar het buitenland ga voor een cyclo, scheelt me dat echt veel werk. Anders kan ik elke twee weken mijn voorbladen gaan omwisselen.
pi_153621974
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hét voordeel van een triple vind ik juist dat ik niet elke keer dat ik naar het buitenland ga mijn voorbladen moet gaan omwisselen.
En aangezien ik nogal eens naar het buitenland ga voor een cyclo, scheelt me dat echt veel werk. Anders kan ik elke twee weken mijn voorbladen gaan omwisselen.
Rij jij op een triple?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153621999
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:04 schreef Patroon het volgende:

[..]

Rij jij op een triple?
Ja. Ik vind het ideaal.
pi_153622027
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:47 schreef Wombcat het volgende:
70-80 is trouwens een lage cadans. Dat mag wel richting 90.
Ik streef naar een hogere cadans maar bij de cassette die ik eerst had ontbraken wat 'midden'versnellingen. ;)
Ik probeer altijd zo licht mogelijk te trappen, ik ken de theorie en ik geloof dat ze daar gelijk in hebben.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Waarom zou je 60-80rmp willen trappen? Fietsen is een duursport, geen krachtsport. Wat jij doet is stoempen.
Het zal eerder 80 dan 60 zijn maar ok, ik zal mijn leven beteren en streven naar 100-110. ;)
Het had ook te maken met het ontbreken van die middenversnellingen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153622076
Dat blijf ik ook wel een voordeel van de triple vinden. Lekker nauwsluitende cassette, en nog kom je boven. Met een 30 is delta_ratio ook wat kleiner bij op/afschakelen.

Mjah hij hangt er hier in de buurt echt voor jan lul op. Zal eerlijk toegeven dat ik m regelmatig heb moeten gebruiken op het kopje, de amerongseberg e.d. Maar die tijd is voorbij. gebruik de 30 nu eigenlijk alleen in limburg en ardennen. En dan nog icm een 12/25 of zelfs 12/23... Nou dan moet 34/28 ook wel lukken. En ik ga dus niet zo vaak naar het buitenland
pi_153622097
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik streef naar een hogere cadans maar bij de cassette die ik eerst had ontbraken wat 'midden'versnellingen. ;)
Ik probeer altijd zo licht mogelijk te trappen, ik ken de theorie en ik geloof dat ze daar gelijk in hebben.
Te licht is ook niet goed. Volgens mijn powermeter is mijn meeste efficiënte trapfrequentie rond de 93. Maar dat is voor iedereen anders. Ik merk duidelijk dat als ik boven de 95 rpm kom, mijn vermogen in verhouding met mijn hartslag lager komt te liggen. In een koers schakel ik tegenwoordig niet te licht als het stilvalt. Door iets zwaarder te trappen zakt namelijk de hartslag sneller en lager en kan je meer de benen stil houden, meer herstel.
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')