SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door ratatat op 16-06-2015 12:27:55 ]
10-12 uur, afhankelijk van de instellingen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 00:03 schreef dop het volgende:
800 teasi geval is niet degelijk , soort veredelde Pda.
wat is de accu duur van die teasi ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Daar gelden volgens mij wat andere wetten voor dan bij analoge schakelingen (voeding, versterker...) waarbij je gemakkelijk kan bezuinigen op de kwaliteit van de onderdelen zonder dat de klant dat in eerste instantie merkt.
Een groot prijsverschil trouwens als je die nieuw koopt: 21 Euro.![]()
http://www.fietscomputers(...)oduct_specifications
https://www.fiets-navigat(...)-kaarten-europa-osm/ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 00:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
10-12 uur, afhankelijk van de instellingen.
De hardware die er in zit kan je in detail zien, daar lijkt niets mis mee te zijn. De ervaringen van mensen zijn positief, al weet je natuurlijk pas na jaren gebruik of dat het wel of niet lang goed blijft werken.
https://www.fiets-navigat(...)si-one-2-gps-europa/
https://www.fiets-navigat(...)-pro-pulse-voor-179/
Processor: SiRF Atlas V (664 MHz)
Besturingssyteem: Microsoft Windows CE .Net 6.0 Core
Niet reflecterend sherm, groote: 8,8 cm (3,5″ inch)
Scherm resolutie: 480×800 pixels
Geheugen: 128 MB DDR2-RAM / 4 GB flash
Uitbreidbaar geheugen middles microSD (tot 32GB)
Ingebouwde en oplaadbare accu (li-polymer)
Capaciteit van de accu: 2.300mAh
Accuduur: 10-12 uur (afhankelijk van de display verlichting)
Spatwaterdicht volgens IPX5 norm
Op het oog hetzelfde verhaal als dat een Lenovo laptop nagenoeg dezelfde hardware bevat als een HP-laptop of een iPhone nagenoeg dezelfde hardware bevat als een Android.10 tot 12 uur is weinig , en zoals ik zij een veredelde Pda gezien het windows CE draaid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Daar gelden volgens mij wat andere wetten voor dan bij analoge schakelingen (voeding, versterker...) waarbij je gemakkelijk kan bezuinigen op de kwaliteit van de onderdelen zonder dat de klant dat in eerste instantie merkt.
Een groot prijsverschil trouwens als je die nieuw koopt: 21 Euro.![]()
http://www.fietscomputers(...)oduct_specifications
https://www.fiets-navigat(...)-kaarten-europa-osm/
teasi is ook niet waterdicht, en is traag.
het ontstijgt een smartphone op je stuur niet of nauwelijks.
vergelijk lenovo gaat in het geheel niet op , bryton garmin polar en Sigma.
die gebruiken dedicated systemen .
Als je begint over Gps systemen van vroeger die eigenlijk niet lekker werkte , dan verbaasd het me dat je nu komt met een ouderwets stukje hardware, en dan denkt dat dit wel modern is.
[ Bericht 3% gewijzigd door dop op 16-06-2015 07:53:22 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Foei quinoa zul je bedoelen, die was 13 minuten later dan Ratatatquote:Op dinsdag 16 juni 2015 08:14 schreef dop het volgende:
dubbel topic trouwens Foei Ratatat
SPT / Recreatief wielrennen #531 niet voor triathleute
Mooi werk!quote:Op dinsdag 16 juni 2015 08:46 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Ho ho. Ik heb inmiddels ook een racefiets hèeen echte giant tcr
Heb er nu bijna 200km mee gefietst. Moet het het nog rustig opbouwen ivm overbelaste knie. Na een andere (kortere) stuurpen en wat andere afstellingen zit ik er nu lekker op.
ik mag dus legaal meeposten hier
hoeveel minpunten krijg je dan als je je helm op je achterhoofd hebt zitten?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:48 schreef Andyy het volgende:
[..]
Langere pen en slammen die stem. Anders krijgt hij niet de soignee punten hier
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:48 schreef Andyy het volgende:
En wordt hij de bosjes in geduwd bij meets.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:51 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
hoeveel minpunten krijg je dan als je je helm op je achterhoofd hebt zitten?
dan word je er in de finale gruwelijk hard af gefietst en kom je als laatste bij het bier en lekkersquote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:51 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
hoeveel minpunten krijg je dan als je je helm op je achterhoofd hebt zitten?
als je helm goed zit krijg je soms een zetje zodat je de aansluiting kan houdenquote:Op dinsdag 16 juni 2015 13:02 schreef Flipmoehoe het volgende:
iemand moet het laatste zijnMet die paar racefiets km's die ik nog maar in de benen heb zal ik dat dan vast worden
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:51 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
hoeveel minpunten krijg je dan als je je helm op je achterhoofd hebt zitten?
Was dat het probleemquote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:59 schreef dop het volgende:
[..]
dan word je er in de finale gruwelijk hard af gefietst en kom je als laatste bij het bier en lekkers
Is dat na 'is', de nieuwe versie van 'eens'? Dat trekt mijn autisme namelijk weer niet dan.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:31 schreef muzas het volgende:
KANO DOE ES WAT aan die twee topics... mn autisme trekt dit niet.
Foei ratatat want hij had niet de knop voor een volgend deel in de reeks gebruiktquote:Op dinsdag 16 juni 2015 08:57 schreef iScream. het volgende:
[..]
Foei quinoa zul je bedoelen, die was 13 minuten later dan Ratatat
Es > isquote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Is dat na 'is', de nieuwe versie van 'eens'? Dat trekt mijn autisme namelijk weer niet dan.
Nee, da's de oorspronkelijke variant.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Is dat na 'is', de nieuwe versie van 'eens'? Dat trekt mijn autisme namelijk weer niet dan.
goedzo, je moet het vrouwtje eerst eens goed over de knie leggen als ze niet luisteren wil.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 18:06 schreef muzas het volgende:
Ik ben de meest geniale mechanieker OOIT
Vanmorgen merkte ik het al, en vanmiddag was ie nog erger; ONWIJS harde kraak/tik bij het trappen., Zat echt ergens in mn trapas of bladboutjes of zo.. Telkens op de zelfde plek, of ik nou hard trapte of zachtjes, of ik nou de een of de andere poot had ujitgeklikt (dus geen pedaal)
Paar kker gestopt om te checken, want het was echt hard....
Toen heb ik maar bedacht om die fiets over alle stuiter- klinker- en kutwegen te sleuren die ik in de buurt ken...
Kraak is weg.....![]()
es is wat mij betreft naast 's een oogluikend toegestane afkorting van eens.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Is dat na 'is', de nieuwe versie van 'eens'? Dat trekt mijn autisme namelijk weer niet dan.
Als lein dit hoort krijg jij klapjes hahahahahahaquote:Op dinsdag 16 juni 2015 18:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
goedzo, je moet het vrouwtje eerst eens goed over de knie leggen als ze niet luisteren wil.
Zeg ik altijd maar.
Wanneer is PBP?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Na de officiële datum van de 600 van afgelopen weekend kon ik m'n inschrijving voor PBP formeel maken. Ik start om 18u, redelijk vooraan in het veld.
Goed bezig! 200,400 en 600 moet je doen voor de kwalifikatie toch?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Na de officiële datum van de 600 van afgelopen weekend kon ik m'n inschrijving voor PBP formeel maken. Ik start om 18u, redelijk vooraan in het veld.
200, 300, 400 en 600. Alle 4 de afstanden bij mezelf gereden en de 200 dubbel in Schellebelle. Plus een mislukte poging voor de 600 van München naar Ferrara.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Goed bezig! 200,400 en 600 moet je doen voor de kwalifikatie toch?
Ga je verder nog voorbereidingen doen of is dit het?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
200, 300, 400 en 600. Alle 4 de afstanden bij mezelf gereden en de 200 dubbel in Schellebelle. Plus een mislukte poging voor de 600 van München naar Ferrara.
Op 16 augustus moet ik aan de start staan.
Ik had de 600 in Merselo ingepland staan dit weekend maar m'n schouder speelt weer op. Ik overweeg dus nu ff een rustpauze in te lassen en vanaf begin juli weer verder te gaan met de voorbereidingen. Vooral 200 en 300km ritten. O.a. een 200km brevet in St. Truiden. LBL vanuit Aywaille staat met potlood in de kalender.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ga je verder nog voorbereidingen doen of is dit het?
Nu is het vooral onderhouden. En aan eventueel zwakke punten werken. Dat zijn bij mij de hellingen. Met de Ardennen om de hoek is het dan natuurlijk makkelijk kiezen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
Als je verder nog aan je conditie moet werken ben je sowieso te laat begonnen. Al is het met randonneuren meer een mentale kwestie denk ik omdat het tempo vrij laag ligt tov andere tochten toch? Of onderschat ik de boel?
Is dat die van 18 juli?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik had de 600 in Merselo ingepland staan dit weekend maar m'n schouder speelt weer op. Ik overweeg dus nu ff een rustpauze in te lassen en vanaf begin juli weer verder te gaan met de voorbereidingen. Vooral 200 en 300km ritten. O.a. een 200km brevet in St. Truiden. LBL vanuit Aywaille staat met potlood in de kalender.
Die van 18 juli ja. Ik zal sowieso pas 2 weken van te voren kunnen beslissen als ik m'n rooster voor die week heb.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:41 schreef ursel het volgende:
[..]
Is dat die van 18 juli?
Die ga ik iig rijden. Niet zo'n ellelange afstand althans. De 110 of 155
Volgens mij 1800m. Moesten iig 57 rondjesquote:Op woensdag 17 juni 2015 00:28 schreef very het volgende:
Ik vind het nogal wat.
Hoeveel km is 1 rondje?
En ik maar denken dat ze dat doen omdat ze sadomasochistisch zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 18:07 schreef kanovinnie het volgende:
Daarom rijden ze parijs roubaix eerst en dan pas de tour, dan zijn de kraakjes weg.
Wat een luxe, de Ardennen om de hoek hebben liggen. Al zou bij jou om de hoek ruim geïnterpreteerd kunnen worden met de afstanden die jij rijdt.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nu is het vooral onderhouden. En aan eventueel zwakke punten werken. Dat zijn bij mij de hellingen. Met de Ardennen om de hoek is het dan natuurlijk makkelijk kiezen.
Vanwege de schouder zal ik trouwens voor de Koga kiezen en niet de Bioracer. Net iets meer comfort en vooral in dit geval crosscommandeurs en geen Ergopower. Ergopower voel je tot in je schouder terwijl crosscommandeurs vanuit je ellebogen geschakeld worden.
Taaie sessie zegquote:Op dinsdag 16 juni 2015 23:52 schreef Patroon het volgende:
Vanavond een 103km criterium gereden bij de elites. Leek wel een klassieker. 100+ man aan de start en brede wegen. Duurde ook best lang, had 1 gelletje mee en kreeg daarna nog wel honger. Vroeg ik aan een bekende of hij ook brood mee had. Kreeg ik nog een gelletje
Best nog lastig om een beetje goed voorin te handhaven, je merkt dat iedereen zijn plekje wel kan houden..Met nog zo'n 30min koersen te gaan, gingen de elites van onze club met zijn allen naar voren om te proberen de 3 vluchters terug te grijpen. Ik dacht, waarom ook niet, dus ik ook naar voren en aantal rondes vol meegedraaid. Pakte daardoor ook nog een 6e premie hehe, benzine geld er weer uit
. Daarna was het beste er wel af en de laatste 5 rondes mooi in het peloton uitgebold. Uiteindelijk nog 46e ofzo. Ging hard zat! Gemiddelde van 44,7km/h en max 60km/h
https://app.strava.com/activities/326914384
[ afbeelding ]
goed gerejequote:Op dinsdag 16 juni 2015 23:52 schreef Patroon het volgende:
Vanavond een 103km criterium gereden bij de elites. Leek wel een klassieker. 100+ man aan de start en brede wegen. Duurde ook best lang, had 1 gelletje mee en kreeg daarna nog wel honger. Vroeg ik aan een bekende of hij ook brood mee had. Kreeg ik nog een gelletje
Best nog lastig om een beetje goed voorin te handhaven, je merkt dat iedereen zijn plekje wel kan houden..Met nog zo'n 30min koersen te gaan, gingen de elites van onze club met zijn allen naar voren om te proberen de 3 vluchters terug te grijpen. Ik dacht, waarom ook niet, dus ik ook naar voren en aantal rondes vol meegedraaid. Pakte daardoor ook nog een 6e premie hehe, benzine geld er weer uit
. Daarna was het beste er wel af en de laatste 5 rondes mooi in het peloton uitgebold. Uiteindelijk nog 46e ofzo. We hebben lekker doorgereden. Gemiddelde van 44,7km/h en max 60km/h
https://app.strava.com/activities/326914384
[ afbeelding ]
Ik had geen meer gels en pas bij de start hoorde ik dat het 100km was ipv 80quote:Op woensdag 17 juni 2015 06:00 schreef kanovinnie het volgende:
1 gel voor 2.5 uur is ook wat weinig he?
50km van de top van de Baraque Michel, dezelfde afstand tot de voet van de Redoute.quote:Op woensdag 17 juni 2015 00:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat een luxe, de Ardennen om de hoek hebben liggen. Al zou bij jou om de hoek ruim geïnterpreteerd kunnen worden met de afstanden die jij rijdt.
Ahh, lache. Had niet het idee dat deze heel erg groots/bekend was. Kwam hem heel toevallig tegen bij het zoeken naar een alternatief voor Tilff - Bastogne - Tilff die ik normaal met pinksteren altijd rij.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 23:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Die van 18 juli ja. Ik zal sowieso pas 2 weken van te voren kunnen beslissen als ik m'n rooster voor die week heb.
Gaaf! Ik kijk alweer uit naar de verslagenquote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Na de officiële datum van de 600 van afgelopen weekend kon ik m'n inschrijving voor PBP formeel maken. Ik start om 18u, redelijk vooraan in het veld.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 23:52 schreef Patroon het volgende:
Vanavond een 103km criterium gereden bij de elites. Leek wel een klassieker. 100+ man aan de start en brede wegen. Duurde ook best lang, had 1 gelletje mee en kreeg daarna nog wel honger. Vroeg ik aan een bekende of hij ook brood mee had. Kreeg ik nog een gelletje
Best nog lastig om een beetje goed voorin te handhaven, je merkt dat iedereen zijn plekje wel kan houden..Met nog zo'n 30min koersen te gaan, gingen de elites van onze club met zijn allen naar voren om te proberen de 3 vluchters terug te grijpen. Ik dacht, waarom ook niet, dus ik ook naar voren en aantal rondes vol meegedraaid. Pakte daardoor ook nog een 6e premie hehe, benzine geld er weer uit
. Daarna was het beste er wel af en de laatste 5 rondes mooi in het peloton uitgebold. Uiteindelijk nog 46e ofzo. We hebben lekker doorgereden. Gemiddelde van 44,7km/h en max 60km/h
https://app.strava.com/activities/326914384
[ afbeelding ]
Mooiste en beste slippers ooitquote:Op woensdag 17 juni 2015 13:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik wil deze overschoenen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja alleen het was heel nipt. Waren op finish nog 3sec ofzo over.quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar vluchters bleven vooruit dus?
Heel wat dichterbij dan ik.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
50km van de top van de Baraque Michel, dezelfde afstand tot de voet van de Redoute.
die zijn verder nog prima in orde. je moet vooral kijken naar hoe de kuilen waar de ketting in valt er uit zien.quote:Op woensdag 17 juni 2015 17:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zat gisteren een nieuwe ketting aan het opleggen op de vakanteifiets, en vroeg me af of de tanden van m'n kleinste voorblad niet een beetje erg 'haaietand'waren...wat vinden jullie? Het blad heeft best wat te lijden natuurlijk als ik er met bagage en al tegen een heuvel op aan het stoempn ben. Dus kan zo maar wat slijtage hebben. Aan de andere kant ziet het er best nog regelmatig uit, alsof het de bedoeling is dat het zo scherp is.
[ afbeelding ]
Vertel mij wat. Niet alleen dat, het zou ook wel leuk zijn als we een stukje hadden zoals bijvoorbeeld in Zeeland, lange wegen met weinig kruisingen, verkeer en asfalt. Of van mijn part stukken zoals in Friesland, waar er weinig druk verkeer is. Het leukst is het fietsen in het zuiden vanuit Eindhoven. Is het haalbaar om eens met de fiets naar de Ardennen te gaan, daar 50 km. te fietsen en terug te fietsen? Ik weet niet precies waar de Waalse Ardennen beginnen maar het zou in ieder geval minder dan 100 km. moeten zijn, ik weet alleen niet of dat het een goed idee is om die heuvels in te gaan als je dat al in de benen hebt en daarna nog dat stuk terug moet. Dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:47 schreef cafca het volgende:
Hoogste klim in de buurt van Eindhoven is de "col de A58"
Ik doe zoveel mogelijk op binnenblad.quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik kan eventjes niet fietsen omdat er een nieuwe ketting op moet.
Wisselen jullie regelmatig tussen het kleine en het grote voorblad? Ik heb de slechte gewoonte om vooral op het grote voorblad te blijven: meer schade aan het grote voorblad en dezelfde tandwieltjes van de cassette dan wanneer ik ook het kleine voorblad zou gebruiken. Het schakelt voor mij lekkerder achter dan voor (pakt sneller en beter).![]()
Dat is voor mij niet mogelijk omdat ik dan niet zwaar genoeg kan trappen zo gauw ik aanzet. Ik probeer trouwens meestal met een voldoende hoge cadans te fietsen, ik mik op minstens 70-80 maar het mag van mij ook wat hoger zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:25 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik doe zoveel mogelijk op binnenblad.
Volgens mij deze: Shimano 105 FC-5750 Compact 172,5mm (56/58/60cm), 175mm (62/64cm)quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:28 schreef Wombcat het volgende:
Wat voor buiten- en binnenblad heb je dan?
Dan heb je een 50 en een 34 binnenblad?quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens mij deze: Shimano 105 FC-5750 Compact 172,5mm (56/58/60cm), 175mm (62/64cm)
Dat vind ik niet fijn. Voor een groepstocht wil ik dat nog wel eens doen (ook al moet je 10 Euro extra betalen voor het meenemen van een fietsje) maar voor individuele ritjes liever niet.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:23 schreef ddx het volgende:
Stap je toch in de trein naar Maastricht of Heerlen ?
Heb je drugs gebruikt?quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Niet alleen dat, het zou ook wel leuk zijn als we een stukje hadden zoals bijvoorbeeld in Zeeland, lange wegen met weinig kruisingen, verkeer en asfalt. Of van mijn part stukken zoals in Friesland, waar er weinig druk verkeer is. Het leukst is het fietsen in het zuiden vanuit Eindhoven. Is het haalbaar om eens met de fiets naar de Ardennen te gaan, daar 50 km. te fietsen en terug te fietsen? Ik weet niet precies waar de Waalse Ardennen beginnen maar het zou in ieder geval minder dan 100 km. moeten zijn, ik weet alleen niet of dat het een goed idee is om die heuvels in te gaan als je dat al in de benen hebt en daarna nog dat stuk terug moet. Dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd.
Want? Omdat je af en toe naar het kleine blad voor moet?quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:44 schreef Wombcat het volgende:
Een compact is onhandig voor rijden in NL.
Dat klopt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan heb je een 50 en een 34 binnenblad?
Ik weet het. Die zat er standaard op. Erger nog, maar wellicht niet verrassend voor jou, de cassette die er standaard op zat was een 12-30. Mijn eerste fiets, ik was nog een leek. Ik heb er nu een 12-23 op liggen, dat scheelt al iets met de 16 en 18 erbij.quote:Ik zou er dan voor in NL een 39 of 42 binnenblad opzetten.
Een compact is onhandig voor rijden in NL.
Dat en met de snelheden en verzetten die je op het vlakke rijdt, ligt je ketting bijna altijd dwars.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Want? Omdat je af en toe naar het kleine blad voor moet?
Af en toe? Als jij stoempend met 50rpm wijdbeens in D6 op de fiets zit kan het wel.. Maar 50 is vaak best groot... 34 is snel licht... resultaat -> scheve kettinglijn... 50/21 of 34/14 ofzo... dat is niet optimaal.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Want? Omdat je af en toe naar het kleine blad voor moet?
De compactquote:Op woensdag 17 juni 2015 20:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Want? Omdat je af en toe naar het kleine blad voor moet?
Rond de ¤20.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat klopt.
[..]
Ik weet het. Die zat er standaard op. Erger nog, maar wellicht niet verrassend voor jou, de cassette die er standaard op zat was een 12-30. Mijn eerste fiets, ik was nog een leek. Ik heb er nu een 12-23 op liggen, dat scheelt al iets met de 16 en 18 erbij.
Wat kost zo'n nieuw binnenblad?
quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:57 schreef muzas het volgende:
Bedankt voor de informatie Bram, daar kan ik wat mee. Ga het eens uitprinten en aan mn begeleider laten lezen.
En toch postte je laatst dat je graag naar een compact toe wil. Waarom?quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:56 schreef muzas het volgende:
[..]
Af en toe? Als jij stoempend met 50rpm wijdbeens in D6 op de fiets zit kan het wel.. Maar 50 is vaak best groot... 34 is snel licht... resultaat -> scheve kettinglijn... 50/21 of 34/14 ofzo... dat is niet optimaal.
Dat valt nog mee.quote:
Dan ram je er een 39 binnenblad op en gaan met die banaanquote:Op woensdag 17 juni 2015 20:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En toch postte je laatst dat je graag naar een compact toe wil. Waarom?
Waarom zou je 60-80rmp willen trappen? Fietsen is een duursport, geen krachtsport. Wat jij doet is stoempen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat valt nog mee.
Zou ik in dat geval wel op het kleine blad kunnen rijden als ik middelmatig zwaar (een snelheid van rond de 30 km/u met 60-80 rpm) trap?
Niet met een 34. Ik gebruik de 30 hier gewoonweg niet... dus zou m 50/38 doen ofzo. En als ik dan richting de ardennen ga kan die 34 er wel op. Daar zit ik dan weer een stuk minder op de 39...quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En toch postte je laatst dat je graag naar een compact toe wil. Waarom?
Hét voordeel van een triple vind ik juist dat ik niet elke keer dat ik naar het buitenland ga mijn voorbladen moet gaan omwisselen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan ram je er een 39 binnenblad op en gaan met die banaan
Rij jij op een triple?quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hét voordeel van een triple vind ik juist dat ik niet elke keer dat ik naar het buitenland ga mijn voorbladen moet gaan omwisselen.
En aangezien ik nogal eens naar het buitenland ga voor een cyclo, scheelt me dat echt veel werk. Anders kan ik elke twee weken mijn voorbladen gaan omwisselen.
Ik streef naar een hogere cadans maar bij de cassette die ik eerst had ontbraken wat 'midden'versnellingen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:47 schreef Wombcat het volgende:
70-80 is trouwens een lage cadans. Dat mag wel richting 90.
Het zal eerder 80 dan 60 zijn maar ok, ik zal mijn leven beteren en streven naar 100-110.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom zou je 60-80rmp willen trappen? Fietsen is een duursport, geen krachtsport. Wat jij doet is stoempen.
Te licht is ook niet goed. Volgens mijn powermeter is mijn meeste efficiënte trapfrequentie rond de 93. Maar dat is voor iedereen anders. Ik merk duidelijk dat als ik boven de 95 rpm kom, mijn vermogen in verhouding met mijn hartslag lager komt te liggen. In een koers schakel ik tegenwoordig niet te licht als het stilvalt. Door iets zwaarder te trappen zakt namelijk de hartslag sneller en lager en kan je meer de benen stil houden, meer herstel.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik streef naar een hogere cadans maar bij de cassette die ik eerst had ontbraken wat 'midden'versnellingen.
Ik probeer altijd zo licht mogelijk te trappen, ik ken de theorie en ik geloof dat ze daar gelijk in hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |