Da's alleen nuttig als je wedstrijden of cyclo's rijdt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
In hoeverre is een groter blad dan 50 nuttig?
Ja dat klopt. Hoe intensiever de inspanning hoe hoger de trapfrequentie, maar even uitgaande van mijn cruise inspanning/snelheid ligt die bij mij rond 93. Met het oog op lagere intensiteit, lager cadans, schakel ik nu in een koers vaak niet terug als het stil valt..quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:17 schreef muzas het volgende:
jk van (type) inspanning zijn? Meen ergens gelezen te hebben dat hoe 'intenser' men rijdt, een hogere cadans efficienter wordt.. En bij lagere intensiteit juist een wat lagere cadans. Weet niet meer waar... je surft es
Maas weet:quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
In hoeverre is een groter blad dan 50 nuttig?
In het algemeen of enkel voor de sprintkanonnen?quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's alleen nuttig als je wedstrijden of cyclo's rijdt.
Nou als het zoals gisteren 60km/h gaat ben je blij dat je niet met een 50T voorblad zit, kan ik je verzekeren.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In het algemeen of enkel voor de sprintkanonnen?
In het algemeen. Voor wedstrijden in NL/België kan het idd 60 gaan. In cyclo's is het wel handig als je nog een beetje kunt bijtrappen in de afdaling.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In het algemeen of enkel voor de sprintkanonnen?
quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heel wat dichterbij dan ik.
Ik woon in Eindhoven, het meest aantrekkelijke deel om te fietsen wat ik ken wat enigszins in de buurt ligt is bij de Leenderheide. Verder wat boerendorpjes in de buurt (zuiden) waar je aardig kan fietsen.
Ik wil nog eens een rondje via Zeeland doen, daarvoor moet ik mijn lange afstand nog wat verhogen maar dat is nog haalbaar (ongeveer 300 km.). Welk deel van de Ardennen wat de moeite waard is ligt het dichtstbij voor mij? Ik ben een natuurmens, het liefst fiets ik ergens waar er veel groen is.
Uurtje met de trein naar het zuiden en je kunt een rondje Ardennen draaien. Ik zou dan gaan voor het gebied rond de Baraque Michel. Dat is tenminste mooier klimmen dan het steile wand werk rond Remouchamps en Luik.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heel wat dichterbij dan ik.
Ik woon in Eindhoven, het meest aantrekkelijke deel om te fietsen wat ik ken wat enigszins in de buurt ligt is bij de Leenderheide. Verder wat boerendorpjes in de buurt (zuiden) waar je aardig kan fietsen.
Ik wil nog eens een rondje via Zeeland doen, daarvoor moet ik mijn lange afstand nog wat verhogen maar dat is nog haalbaar (ongeveer 300 km.). Welk deel van de Ardennen wat de moeite waard is ligt het dichtstbij voor mij? Ik ben een natuurmens, het liefst fiets ik ergens waar er veel groen is.
Volgens mij moeten ze daar bij T. de Kampioen nog maar eens een herhalingscursus Walter & Connie gaan volgen want met een Granny Gear wordt toch echt een 32 tands cassette kransje bedoeld, en heulemaal geen compact crankstel.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In Engeland noemt men het de "Granny Gear".![]()
http://www.tcdekampioen.n(...)el-triple-of-compact
Die laatste zin is pijnlijk.
Dat filmpje met die politieauto waar die wielrenner op het dak slaat. Ligt het aan mij of is die politieagent ook gewoon vrij hard aan het falen met anticiperen op de verkeerssituatie daar.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:28 schreef buzz1291 het volgende:
Nieuw pareltje in KLB gevonden....
KLB / Wielrenners
Ik merk dat ik bij klimmen juist niet te hoge cadans moet nemen, dan zakt mijn power omlaag.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Te licht is ook niet goed. Volgens mijn powermeter is mijn meeste efficiënte trapfrequentie rond de 93. Maar dat is voor iedereen anders. Ik merk duidelijk dat als ik boven de 95 rpm kom, mijn vermogen in verhouding met mijn hartslag lager komt te liggen. In een koers schakel ik tegenwoordig niet te licht als het stilvalt. Door iets zwaarder te trappen zakt namelijk de hartslag sneller en lager en kan je meer de benen stil houden, meer herstel.
Bij de helft van die filmpjes vind ik dat het onhandig/associaal is van de andere weggebruiker. Vaak een kwestie van een beetje rekening met elkaar houden..quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:28 schreef buzz1291 het volgende:
Nieuw pareltje in KLB gevonden....
KLB / Wielrenners
Nee, dat valt wel mee. Het probleem met een compact is vooral dat je in het vlakke Nederland in het snelheidsgebied waar je veel fietst (25-35 km/u) een enorme gatenkaas hebt qua versnellingen zoals je hier ziet.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:34 schreef Reljem het volgende:
Ik heb ook een compact en fiets eigenlijk altijd buitenblad en achter ongeveer in het midden.. Daarmer verneuk ik dus mijn ketting?
Nee die vlieger gaat met klimmen ook niet op.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:08 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik merk dat ik bij klimmen juist niet te hoge cadans moet nemen, dan zakt mijn power omlaag.
Terwijl ik op vlak juist met erg hoge cadans fiets.
Granny is toch de kleinste bij een triple voor?quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij moeten ze daar bij T. de Kampioen nog maar eens een herhalingscursus Walter & Connie gaan volgen want met een Granny Gear wordt toch echt een 32 tands cassette kransje bedoeld, en heulemaal geen compact crankstel.
gewoon erg lichte versnelling voor langzaam rijdenquote:Op donderdag 18 juni 2015 08:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Granny is toch de kleinste bij een triple voor?
Weet ik niet precies, dat heb ik nog niet uitgezocht. Maar volgens mij ga ik dan wel meer richting de 98 rpm. Zal thuis eens in Golden Cheetah kijken.quote:Op donderdag 18 juni 2015 08:19 schreef dop het volgende:
en hoe zit dat als je ruim boven je omslagpunt fietst ?
denk wel dat je dan hoger uit komt, het is ook iets waar je door er op te trainen in kan verbeteren.quote:Op donderdag 18 juni 2015 08:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Weet ik niet precies, dat heb ik nog niet uitgezocht. Maar volgens mij ga ik dan wel meer richting de 98 rpm. Zal thuis eens in Golden Cheetah kijken.
Ik dacht dat dat andersom zou zijn, door lichter te trappen hoef je per trap minder kracht te zetten en herstel je snellerquote:Op woensdag 17 juni 2015 21:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Te licht is ook niet goed. Volgens mijn powermeter is mijn meeste efficiënte trapfrequentie rond de 93. Maar dat is voor iedereen anders. Ik merk duidelijk dat als ik boven de 95 rpm kom, mijn vermogen in verhouding met mijn hartslag lager komt te liggen. In een koers schakel ik tegenwoordig niet te licht als het stilvalt. Door iets zwaarder te trappen zakt namelijk de hartslag sneller en lager en kan je meer de benen stil houden, meer herstel.
Gele truien zijn voor de nummer 1 in een etappe koers.quote:Op donderdag 18 juni 2015 08:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Zeg het maar jongens
(spaaractie van de jumbo dus)
Fantastisch natuurlijkquote:Op donderdag 18 juni 2015 08:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Zeg het maar jongens
(spaaractie van de jumbo dus)
Ja, zo symetrisch slijten leek me ook raar. Het middelblad volgend jaar maar eens vervangen denk ik inderdaad, en dan wil ik ook overstappen op Magura's, dit jaar al genoeg uitgegeven aan de GPS en een handgevlochten achterwiel enzo.quote:Op woensdag 17 juni 2015 18:59 schreef Wombcat het volgende:
De kleinste is nog wel ok, die zijn nog gewoon symmetrisch. Van je middelblad lijkt het wel al aardig te slijten.
Is wel een trui die de koekenbakkers van de serieuzere wielrenners scheidt. Prima actie dus.quote:Op donderdag 18 juni 2015 08:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Zeg het maar jongens
(spaaractie van de jumbo dus)
quote:Op donderdag 18 juni 2015 09:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik had gehoopt op wielrennerplakplaatjes
Dacht ik ookquote:Op donderdag 18 juni 2015 08:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat andersom zou zijn, door lichter te trappen hoef je per trap minder kracht te zetten en herstel je sneller
Ik ga zo'n trui scoren en dan allemaal wannabe serieuze wielrenners pijnigen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 09:09 schreef cafca het volgende:
[..]
Is wel een trui die de koekenbakkers van de serieuzere wielrenners scheidt. Prima actie dus.
Ik heb inderdaad zo'n bril met inzetstuk. Helemaal geen last van een kleiner blikveld. Het enige merkwaardige is dat je wimpers soms tegen de binnenbril aankomen. Onder normale omstandigheden werkt deze bril erg goed. De enige periodes van problemen zijn regen bij ongeveer 4-5 graden. Dan condenseert je zweet op de bril. Maar buiten deze specifieke omstandigheden nergens last van.quote:Op donderdag 18 juni 2015 09:25 schreef baw-pen-nyang het volgende:
Momenteel fiets ik nog met mijn gewone bril of met mijn zonnebril, maar ik ben aan het kijken voor een specifieke fiets/sport bril.
Zover als ik kan zien zijn er twee optie wat betreft de glazen op sterkte
-de glazen op sterkte (nadeel je kan de glazen niet verwisselen of je moet meerdere glazen op sterkte laten maken)
-een klein opzet brilletje aan de binnen kant dat op sterkte is. (nadeel kleiner blikveld?)
Zijn er hier personen die met een of beide opties ervaring hebben.
Triest eigenlijkquote:Op donderdag 18 juni 2015 11:05 schreef kanovinnie het volgende:
1500 euro aan schoenen in je woonkamer
Hoe ga je dat doen?quote:Op donderdag 18 juni 2015 11:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ga zo'n trui scoren en dan allemaal wannabe serieuze wielrenners pijnigen.
Veel plezierquote:Op donderdag 18 juni 2015 11:55 schreef MarcoD het volgende:
Groet!
stand staat op 50/50 qua regen/zon beklimmingen. Vandaag niet fietsen want vrouw moet fietsen.
Zwaar leven. Morgen misschien de AdH nog even opknallen
Glandon:
https://www.strava.com/activities/326020674
Ornon + Solude
https://www.strava.com/activities/326705221
Sarenne
https://www.strava.com/activities/327238416
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |