quote:Op zaterdag 30 mei 2015 07:13 schreef 2Happy4U het volgende:
Lekker massaal aangifte doen. En wanneer er iemand echt aangifte doet komt hij niet aan bod omdat een stel emotioneel instabiele personen zich gekwetst voelen door een fictioneel persoon.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 07:15 schreef Hathor het volgende:
Ik voel me bijna geroepen om zwarte piet fysiek te gaan verdedigen.
Is het niet logischer om aangifte te doen tegen Sinterklaas, dom volkquote:Op zaterdag 30 mei 2015 07:05 schreef tong80 het volgende:
om op 1 juli, de dag van de afschaffing van de slavernij, massaal aangifte tegen Zwarte Piet
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 07:22 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Is het niet logischer om aangifte te doen tegen Sinterklaas, dom volk
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 07:15 schreef Hathor het volgende:
Ik voel me bijna geroepen om zwarte piet fysiek te gaan verdedigen.
Waarom?quote:
Ja hoor, maar die komen pas rond een uur of 3 uit bed. effe wachten nog.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 07:50 schreef Scorpie het volgende:
Zijn er nog naïeve kutten die denken dat met dit soort figuren een dialoog kan worden aangegaan ?
Nou ja dan hard tegen hard dit jaar? Vallen er gewonden? Volgend jaar 2016 komen we bij zinnen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 07:50 schreef Scorpie het volgende:
Zijn er nog naïeve kutten die denken dat met dit soort figuren een dialoog kan worden aangegaan ?
Bent u niet ietwat racistisch bezig op deze vroege morgen?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:02 schreef timmmmm het volgende:
Ik lees het al, lekker naar Meppel om kinderen aan het huilen te maken. Daar moet je je immers niks van aantrekken van die paardenlul.
Gelukkig mogen wij, mensen mét verstand, dan ook gewoon zeggen dat we gewoon door kunnen gaan met Sinterklaas vieren, laat u niet weerhouden door beledigde negers die huilen! Als zij zich immers boven een gekwetste groep (kinderen) mogen stellen, waarom wij dan niet?
Wat vind je racistisch dan?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Bent u niet ietwat racistisch bezig op deze vroege morgen?
Helemaal niks man, ik heb gewoon teveel gezopen, sorry.quote:
Je bent wel veranderd, Timmmmm, of niet?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:02 schreef timmmmm het volgende:
Ik lees het al, lekker naar Meppel om kinderen aan het huilen te maken. Daar moet je je immers niks van aantrekken van die paardenlul.
Gelukkig mogen wij, mensen mét verstand, dan ook gewoon zeggen dat we gewoon door kunnen gaan met Sinterklaas vieren, laat u niet weerhouden door beledigde negers die huilen! Als zij zich immers boven een gekwetste groep (kinderen) mogen stellen, waarom wij dan niet?
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:04 schreef JaqenHghar het volgende:
Het is godverdomme eind mei, alsjeblieft zeg.
1 juli begint het seizoen al weer, weekje of 5.quote:'Nieuw offensief tegen Zwarte Piet' | RTL Nieuws
'Op elke straathoek zitten ze te bedelen'
De strijd tegen Zwarte Piet barst binnenkort weer in alle hevigheid los. Tegenstanders kondigen nieuwe juridische stappen, acties en demonstraties aan.
Ze roepen op om op 1 juli, de dag van de afschaffing van de slavernij, aangifte te doen tegen Zwarte Piet, trekken gezamenlijk op tegen comités, bedrijven en media die Zwarte Piet nog gebruiken. Dat schrijft het AD.
ZIE OOK: Zwartepietactivist verliest baan door protest
Ook bereiden ze demonstraties voor, in ieder geval in Meppel, waar dit jaar de intocht is.
Ook bundelen ze, vertelt woordvoerder Jerry Afriyie tegen het AD, hun krachten om rechtszaken bij de civiele rechter aan te spannen tegen comités, bedrijven en media die de omstreden figuur nog inzetten. "Nederland blijkt een koppig land dus als er rechterlijke uitspraken nodig zijn om Zwarte Piet écht uit te bannen, dan gaan we daarvoor strijden.''
Bron: www.rtlnieuws.nl
QftQftquote:Op zaterdag 30 mei 2015 07:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja hoor, maar die komen pas rond een uur of 3 uit bed. effe wachten nog.
Hopelijk gaan ze dan ook actie voeren om de herinneringen aan de blanke slaven levend te houden.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
1 juli begint het seizoen al weer, weekje of 5.
Ja, mijn voorvaderen zijn idd als blanke slaven hier naar Nederland gebracht...quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:25 schreef Beach het volgende:
[..]
Hopelijk gaan ze dan ook actie voeren om de herinneringen aan de blanke slaven levend te houden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slavernij_in_het_Ottomaanse_Rijk
http://www.historischnieu(...)rnij-onderschat.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabische_slavenhandel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Barbarijse_slavenhandel
Ja? Dan heb jij het getroffen dus.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, mijn voorvaderen zijn idd als blanke slaven hier naar Nederland gebracht...
Als blanke negert word je toch niet erkend hier in NL?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:27 schreef Beach het volgende:
[..]
Ja? Dan heb jij het getroffen dus.
Net zoals de gekleurde medemens die hier woont ipv in een kutland in Afrika te wonen.
O, en de echte negerts dan?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:33 schreef Buitendam het volgende:
Zowel voor- als tegenstanders zijn doodvermoeiend.
Ja, dat weet ik ook niet, eigenlijk.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb geen idee? Die zijn voor? Tegen? Neutraal?
Op 5 december gewoon netflixen, met een kop warme chocolademelk.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:43 schreef Staal het volgende:
Tegen de tijd dat het december is kotsen voor- en tegenstanders dat hele kudtfeest uit.
Oh, oke. Dan heb ik over hen geen mening.quote:
Ik ken geen donkere negerts eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oh, oke. Dan heb ik over hen geen mening.
Tenzij ze zwaar voor of tegen Zwarte Piet zijn. Dan vind ik ze sneu.
TS?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:48 schreef rulerofdeath het volgende:
kunnen we die lui niet gewoon het land uitzetten?
ik word er een beetje moe van
Whehehe, klopt ja. Turken hè?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:51 schreef Spanky78 het volgende:
Wat een lange tenen, lijken wel moslims. Behalve natuurlijk als het over tatas gaat, dan kunnen ze wel lachen natuurlijk..
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat een stelletje zeikstralen zijn het zeg. Van alle onderwerpen die je kunt kiezen, bootvluchtelingen, ongelijkheid in de samenleving, gezeik in Afrika, ontwikkelingsgeld of whatever kiezen deze nobuddy's voor Zwarte Piet. Wat een voorvechters van de moderne maatschappij.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:58 schreef LXIV het volgende:
Een aanval op Zwarte Piet is een aanval op de Nederlandse identiteit.
Ja, of Palestina hè.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat een stelletje zeikstralen zijn het zeg. Van alle onderwerpen die je kunt kiezen, bootvluchtelingen, ongelijkheid in de samenleving, gezeik in Afrika, ontwikkelingsgeld of whatever kiezen deze nobuddy's voor Zwarte Piet. Wat een voorvechters van de moderne maatschappij.
Ze moeten niks natuurlijk, maar als je je als groepje toch wilt opwerpen als moraalridders en de Nederlandse Black Panters, kies dan een beetje een treffend onderwerp. Er is heus wel sprake van ongelijkheid in de maatschappij voor donkere mensen bijvoorbeeld in het werkveld of onderwijs. Ze zouden kunnen ageren tegen het feit dat donkere mensen vaker in aanraking komen met justitie in combinatie met sociale ongelijkheid maar nee, zij kiezen ervoor om Zwarte Piet aan te pakken.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Bootvluchtelingen worden vaker dan eens aangeduid met "Dobbernegers". Hoe serieus neemt de gemiddelde Nederlander dat drama? Maar ondertussen moeten figuren die Zwarte Piet kut vinden wel hun prioriteiten op orde krijgen. Stierenpoep.
Sinterklaas wel ja. Zijn pieten zijn moorse slavenhalers. ..jawel , die kwamen hier vroeger mensen van de kust plukken. Daar komt het hele in de zal me naast Spanje vandaan.quote:
Heul niet! Sinterklaas kwam uit Lycië, de Turken kwamen pas een jaar of zeshonderd later dat gebied in. Sinterklaas was een Romein.quote:
Nee, vertel eens wat meer?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 09:37 schreef klaasweetalles het volgende:
oppleure met zwarte piet
wat een rare vent ....
maak er rode piet van
alle kleuren behalve zwart
ik hoop dat ik duidelijk ben
wat snap je nietquote:
Ook goed, in ieder geval geen roomblanke noordwest Europeaan.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 09:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Heul niet! Sinterklaas kwam uit Lycië, de Turken kwamen pas een jaar of zeshonderd later dat gebied in. Sinterklaas was een Romein..
Nee, niet bepaald. Hoezo?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je bent wel veranderd, Timmmmm, of niet?
En waarom dan?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 09:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat snap je niet
ik zei alle kleuren behalve zwart
van zwarte zwarte pieten ben ik niet gediend
nu duidelijk
alle kleuren van de regenboog behalve zwart
Ik had verwacht/gehoopt dat iemand hier over zou vallen:quote:
quote:alle kleuren van de regenboog behalve zwart
Wie wat bewaart, die heeft wat.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik had verwacht/gehoopt dat iemand hier over zou vallen:
[..]
Inderdaad, maar dat mes snijdt aan twee kanten. Zo moeten mensen die koste wat kost Zwarte Piet in deze vorm willen behouden net zo goed eens normaal gaan doen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 09:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ze moeten niks natuurlijk, maar als je je als groepje toch wilt opwerpen als moraalridders en de Nederlandse Black Panters, kies dan een beetje een treffend onderwerp. Er is heus wel sprake van ongelijkheid in de maatschappij voor donkere mensen bijvoorbeeld in het werkveld of onderwijs. Ze zouden kunnen ageren tegen het feit dat donkere mensen vaker in aanraking komen met justitie in combinatie met sociale ongelijkheid maar nee, zij kiezen ervoor om Zwarte Piet aan te pakken.
Het is gewoon een vrij lullig onderwerp om je zo over op te winden, lieve Buitendam.
omdat het rascisme isquote:
Valt niet te negeren. En dan bij negeren de klemtóón verkeerd leggen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:51 schreef SpecialK het volgende:
Ik zie dat mensen weer opgeladen zijn dankzij de kleine pauze van 5 maanden na een nonstop discussie van 2 jaar.
Gewoon negeren dan komen ze ook nergens
Er is notabene door de gemeente Meppel al aangekondigt dat er allerlei andere Pieten zullen zijn tijdens de intocht. Naast het feit dat er blanke edelmannen rond gaan lopen. Er is nog geen enkele klacht daarover geweest van diegene die zwarte Piet een warm hart toedragen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dat mes snijdt aan twee kanten. Zo moeten mensen die koste wat kost Zwarte Piet in deze vorm willen behouden net zo goed eens normaal gaan doen.
Ik zeg ook nergens dat er alleen een kamp voor en tegen is?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er is notabene door de gemeente Meppel al aangekondigt dat er allerlei andere Pieten zullen zijn tijdens de intocht. Naast het feit dat er blanke edelmannen rond gaan lopen. Ook vorig jaar was de intocht omgeven door andere Pieten en helpers. De intocht is allang niet meer een ' racistisch' feest met louter zwarte Pieten.
Toch wordt in er al in mei, minder dan een week nadat bekend is waar de intocht plaats zal vinden, gedreigt alles en iedereen die het waagt om zwarte Pieten in te zetten voor de rechter te slepen.
Er is maar 1 groep die wil meewerken aan een oplossing voor het 'probleem' en dat zijn niet diegene die tegen zwarte Piet strijden.
Maar er is wel een duidelijk verschil tussen beide kampen. Er is nog niemand geweest die een burgemeester of wethouder voor de rechter heeft gesleept omdat er ook blanke edelmannen met roetvegen in clownskostuum met stroopwafelmotief rondliepen tijdens de intocht. Ze verzinnen ieder jaar steeds vreemdere dingen om tegemoet te komen aan de klagers. Toch weet je al voordat je over zulke ideeen gaat nadenken dat het nooit genoeg is voor dat kamp.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat er alleen een kamp voor en tegen is?
Gelukkig nog genoeg mensen die het kinderfeest in ere willen houden, maar die de kritiek serieus neemt en over alternatieven nadenkt en test. Chapeau. Kunnen de anti's en conservatieven nog wat van leren.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar er is wel een duidelijk verschil tussen beide kampen. Er is nog niemand geweest die een burgemeester of wedhouder voor de rechter heeft gesleept omdat er ook blanke edelmannen met roetvegen en clownskostuum in stroopwafelmotief rondliepen tijdens de intocht. Niet in voorgaande jaren en nu ook niet.
Het kamp dat zich ergert aan al die zwarte-pietenhaters beklaagt zich hoogstens in de krant of op een forum. Terwijl het die pietenhaters zijn die voortaan iedere intocht gaan verpesten en iedereen die hun medewerking verleent aan zwarte piet voor de rechter sleept.....en vervolgens geen genoegen neemt met de uitspraak van die rechter.
Dat verschil moet je wel onderkennen.
Dit ziet eruit als een gezellig protestquote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoogstens in een krant of op een forum? Er zit ook genoeg tuigvolk bij het kamp wat Piet wil behouden.
Alleen als je naast zwarte pek ook witte verf oid gebruikt.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Kunnen we die lui niet met pek en veren het land uit jagen?
Rond de 50 en pas half december zakt het weg. Supermarkten zijn snel met pepernoten, maar relnegers zijn nog véél sneller met hun piettroll.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:58 schreef penny-wise het volgende:
Benieuwd hoeveel delen dit topic krijgt......
Ik hoop eentje.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:58 schreef penny-wise het volgende:
Benieuwd hoeveel delen dit topic krijgt......
Iets is niet iets omdat iemand het zegt. Het gaat om de intentie.quote:
Fundamentele mensenrechten lijken mij geen goed onderwerp voor een referendum.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:23 schreef Individual het volgende:
Tijd voor een Zwarte Piet referendum. Lijkt me de enige eerlijke manier om te kijken of mensen voor of tegen zijn.
Dat zullen de anti-Pieten niet willen want de uitkomst is al bekend.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:23 schreef Individual het volgende:
Tijd voor een Zwarte Piet referendum. Lijkt me de enige eerlijke manier om te kijken of mensen voor of tegen zijn.
Het is een inkoppertje dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders voorstander is van zwarte piet.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:23 schreef Individual het volgende:
De haatcampagne van Quincy draait sinds 6 december alweer op volle toeren.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:04 schreef JaqenHghar het volgende:
Dit.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:04 schreef JaqenHghar het volgende:
Begin maar met NL troepen uit Mali terug te trekken.quote:
Spijker op de kop.quote:
Okay.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Begin maar met NL troepen uit Mali terug te trekken.
Schizofreen?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik wil wat schrijven, maar wil niet gebannen worden.Dus schrijf ik het lekker niet.
Of je schrijft het gewoon lekker wel, en dan zien we wel weer.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik wil wat schrijven, maar wil niet gebannen worden.Dus schrijf ik het lekker niet.
Precies. Kom op man.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:07 schreef Specularium het volgende:
[..]
Of je schrijft het gewoon lekker wel, en dan zien we wel weer.
Precies, het klinkt allemaal wel leuk, Zwarte Piet zwart van het roet van de schoorsteen, maar als we het zo gaan doen dan weerhoudt het buitenlanders er niet van om met hun zwarte kinderen mee te doen met ONS kinderfeest.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:04 schreef Mani89 het volgende:
Dit is nog steeds ons land met onze regels, ze moeten hun bek houden.
Dit. Er zijn toch een aantal die ook een een commissie daarvoor zitten? Vast toeval.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het uiteindelijke doel van deze groepering is een schadevergoeding voor het slavernijverleden. De hetze tegen ZP is daartoe slechts een eerste aanzet.
De politie moet bij aangifte perse vragen of ze slachtofferhulp nodig hebben. Iets wat ze allemaal wel kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:34 schreef ToT het volgende:
Aangifte doen tegen een fictief persoon. Ik zou die mensen massaal aanklagen wegen het bewust saboteren van het rechtssysteem!
Same shit als mensen een aangifte tegen God, de tandenfee of andere fictieve personen zou doen.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:43 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
De politie moet bij aangifte perse vragen of ze slachtofferhulp nodig hebben. Iets wat ze allemaal wel kunnen gebruiken.
Vroegen ze ook aan mij toen ik aangifte deed van fietsendiefstalquote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:43 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
De politie moet bij aangifte perse vragen of ze slachtofferhulp nodig hebben. Iets wat ze allemaal wel kunnen gebruiken.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vroegen ze ook aan mij toen ik aangifte deed van fietsendiefstal
Dat was mijn reactie ook....maar ze bleken serieus te zijn.quote:
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat was mijn reactie ook....maar ze bleken serieus te zijn.
Toen ik aangifte deed omdat ik aangereden was en de daders door waren gereden kreeg ik ook vragen of ik toestemming gegeven had om aangereden te worden![]()
Zo'n agent die zo'n PC'tje opneemt volgt gewoon een script waarin precies staat wat hij moet vragen.
nonsens ...quote:
veel geld en bombarie wat door opiniepeilers allang vastgesteld isquote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:23 schreef Individual het volgende:
Zwartepieten hatersquote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:31 schreef timmmmm het volgende:
Ik word heel verdrietig van die mongolide tegeltjes hier
Dat 90%+ het geen issue vond toch?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
veel geld en bombarie wat door opiniepeilers allang vastgesteld is
troll je weer lekker.. ?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:35 schreef Red_85 het volgende:
Ah, de eeuwig selectief verongelijkte policorcalimero's willen ook weer wat zeggen.
[..]
Zwartepieten haters
[..]
Dat 90%+ het geen issue vond toch?
Ga alvast maar in je hoekje zitten huilen
Gaat dit ook over mij ja?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:35 schreef Red_85 het volgende:
Ah, de eeuwig selectief verongelijkte policorcalimero's willen ook weer wat zeggen.
Deze mensen zijn van dezelfde categorie als de mensen die Afrika en Suriname onafhankelijk wilden en hiervoor geprotesteerd hebben. Want zonder 'het juk' van de blanken zouden ze het zoveel beter krijgen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het uiteindelijke doel van deze groepering is een schadevergoeding voor het slavernijverleden. De hetze tegen ZP is daartoe slechts een eerste aanzet.
En dit meen je ook echt allemaal? Oh, boy...quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Deze mensen zijn van dezelfde categorie als de mensen die Afrika en Suriname onafhankelijk wilden en hiervoor geprotesteerd hebben. Want zonder 'het juk' van de blanken zouden ze het zoveel beter krijgen.
Daarna wisten ze niet hoe snel je in vliegtuig/boot moesten stappen om toch weer onder blanke heerschappij te leven. Want onafhankelijkheid is leuk, maar als er geen water meer uit de kraan komt en het gezondheidssysteem is ingestort is het ook zo'n gedoe.
Je zou van die zwarten dan verwachten dat ze, nadat ze nederig hier aangeklopt hadden en binnengelaten waren, ze hun grote mondjes wel even zouden houden!!
Maar nee, nog koud één generatie binnen en ze beginnen alweer te protesteren. Want wij zien het weer allemaal fout.
Als ze nu állemaal naar Nederland komen, dan pakken wij wel een land in Zuidelijk Afrika of Suriname. Nog geen 15 jaar en het is daar geweldig. En dan komen ze weer terug met hun bootjes. Om hun 'thuislanden' te claimen. Ga toch gezellig zelf eens een succesvolle maatschappij opbouwen, zou ik zeggen, in plaats van die van ons voortdurend aan te vallen.
Wat klopt er dan niet?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dit meen je ook echt allemaal? Oh, boy...
Omdat een grote groep zeikerds dat willen ?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:51 schreef YazooW het volgende:
Waarom blijven we zo veel aandacht geven aan dat kleine groepje zeikerds?
Als het niet dit groepje zeikerds is, dan krijgen andere zeikerds wel aandacht.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:51 schreef YazooW het volgende:
Waarom blijven we zo veel aandacht geven aan dat kleine groepje zeikerds?
Ik ben wel eens van een koude kermis thuis gekomen. Telt dat ook?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:56 schreef Copycat het volgende:
Als ze maar niet van een droge kermis thuiskomen.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:31 schreef timmmmm het volgende:
Ik word heel verdrietig van die mongolide tegeltjes hier
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik ben wel eens van een koude kermis thuis gekomen. Telt dat ook?
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:37 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat ik het meest jammere aan deze discussie vind, is dat mensen in Nederland ieder jaar legaal voornamelijk gekleurde kinderen mishandelen en misvormen voor het leven. Je zou denken dat legale kindermishandeling tegen gekleurde kinderen hoger op de agenda zou staan dan de gekrenkte ego's van volwassenen. Helaas.
Dat hele kinderfeest boeit Koewinsie en Co. inderdaad geen bal, men wil doekoe zien!quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:33 schreef Bassie_B het volgende:
Geef ze wat zwarte piet kleren dan kunnen ze meedoen.
Zeg maar dat er geen extra schmink gehaald hoeft te worden.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:35 schreef ToT het volgende:
[..]Een Afrikaans buurjochie wilde een keer met me mee toen ik weer eens voor zijn nichtje Zwarte Piet ging spelen. Hij zei idd ook al dat hij geen schmink nodig had, maar ik zei dat hij wel iets te herkenbaar was!
Wel chill; zat ik daar op een gegeven moment als Zwarte Piet in een kamer vol Afrikanen!![]()
Waar haal jij vandaan dat degene die voor onafhankelijkheid waren ook degenen waren die naar NL zijn gekomenquote:
Wtf?quote:Je zou van die zwarten dan verwachten dat ze, nadat ze nederig hier aangeklopt hadden en binnengelaten waren, ze hun grote mondjes wel even zouden houden!!
Haha tof!quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:39 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Mijn tante uit Curaçao was vroeger ook altijd Zwarte Piet.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha tof!
Ik had uiteraard een heel overdreven accent als deze Zwarte Piet:
Anders zou ik zo herkend worden.Met name voor de buurkinderen!
Ja deze accenten suggereren NOG meer dat Zwarte Piet een neger is, ÉN het komt over alsof hij een beetje dom is.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:09 schreef Bassie_B het volgende:
[..]Waarom zijn accenten tegenwoordig verboden
.
Hij zegt het openlijk, maar ik gok dat minstens 90% van alle Nederlanders stiekem ook liever niet een huis in een straat met veel allochtonen koopt en z'n kinderen ook liever niet naar een zwarte school stuurt.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar haal jij vandaan dat degene die voor onafhankelijkheid waren ook degenen waren die naar NL zijn gekomen
[..]
Wtf?
Maar hier in Nederland is geen racisme en zien we de zwarte medemens als volwaardige medeburger hoor !
De ZP-discussie brengt de ware aard van tuig zoals jij weer een goed naar boven
Ik denk dat een hoop mensen, autochtoon of allochtoon, sowieso eigenlijk liever niet in een achterstandsbuurt zouden willen wonen en dat ze sowieso hun kinderen niet graag op een 'achterstandsschool' zouden willen plaatsen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij zegt het openlijk, maar ik gok dat minstens 90% van alle Nederlanders stiekem ook liever niet een huis in een straat met veel allochtonen koopt en z'n kinderen ook liever niet naar een zwarte school stuurt.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:37 schreef Danny het volgende:
[..]
Punt is dat discriminatie nog maar amper een echt probleem is in Nederland en dan moet je toch zoeken naar manieren om de blanke bevolking te kunnen blijven beschuldigen. Zélfs als dat ten koste gaat van kinderen.
Nee, nou verdraai je mijn woorden. Ik had het niet over achterstandsbuurten en slechte scholen, ik had het over buurten met veel allochtonen en over zwarte scholen. Ik durf wel te stellen dat bijna alle Nederlanders daar liever van weg blijft, of er nou wel of geen problemen zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik denk dat een hoop mensen, autochtoon of allochtoon, sowieso eigenlijk liever niet in een achterstandsbuurt zouden willen wonen en dat ze sowieso hun kinderen niet graag op een 'achterstandsschool' zouden willen plaatsen.
Verschil is dat de user die ik quote niet zozeer praat over probleemgevallen, nee zwarten die 'hier aankloppen' moeten dan nederig doen
Nee, maar dat komt omdat wij ze geen kans geven. Snap dat dan!quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, nou verdraai je mijn woorden. Ik had het niet over achterstandsbuurten en slechte scholen, ik had het over buurten met veel allochtonen en over zwarte scholen. Ik durf wel te stellen dat bijna alle Nederlanders daar liever van weg blijft, of er nou wel of geen problemen zijn.
Dat jij allochtonen en zwarte scholen met achterstand associeert, zegt toch eigenlijk ook al genoeg.
Ik zie dat ook niet. Wat ook overbodig is , dat jij suggereert dat er een groep mensen is die het sintfeest wilt verbieden. Er zijn altijd mafketels die roepen: dat moet verboden worden.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:27 schreef ccs het volgende:
Ik zie niet in waarom dit prachtige Nederlandse volksfeest verboden zou moeten worden om de mening van een groep mensen ten zuiden van de Sahara en hun Blanke hulpjes (hihi), de Policor Gutmensch.
Stupide mening heb je .quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:36 schreef ccs het volgende:
Een neger stoot zijn teen? Schuld van de blanken!
Ik zeg toch niet dat jij over achterstandsbuurten/scholen praat? Ik geef aan dat veel mensen hun kinderen niet op een zwarte school willen zetten om dezelfde reden dat ze hun kind niet graag op een andere achterstandsschool plaatsen. Buurten idem.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, nou verdraai je mijn woorden. Ik had het niet over achterstandsbuurten en slechte scholen, ik had het over buurten met veel allochtonen en over zwarte scholen. Ik durf wel te stellen dat bijna alle Nederlanders daar liever van weg blijft, of er nou wel of geen problemen zijn.
Dat jij allochtonen en zwarte scholen met achterstand associeert, zegt toch eigenlijk ook al genoeg.
Dit is trouwens geen verwijt maar een constatering.
Ben je achterlijk of zo?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:36 schreef ccs het volgende:
[..]
Nee, maar dat komt omdat wij ze geen kans geven. Snap dat dan!
Idem voor Afrikaanse landen. Wij geven ze allemaal geen kans.
Een neger stoot zijn teen? Schuld van de blanken!
Natuurlijk, aangezien ze zelf niet in staat zijn om wat van hen leven te maken proberen ze een flinke schadevergoeding te ritselen. Dat Nederland al een gigantische schadevergoeding heeft betaald aan Suriname en die minitieuze eilandjes door voor hen te blijven zorgen lang nadat ze niet meer een onderdeel van Nederland zijn, door hun criminelen op te vangen (Antilliaanse criminelen werden door dat Antilliaanse regerinkje op het vliegtuig naar Nederland gezet zodat zij ervan af waren) etc. vergeten ze voor het gemak even. Veel exacte cijfers zijn er niet aangezien er lang een taboe op rustte om het te onderzoeken maar die cijfers die er wel zijn wijzen er op dat we meer betaald hebben dan dat het ons heeft opgeleverd. Prima hoor, daar zal je mij niet over horen zeiken maar zeur dan niet zo.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat hele kinderfeest boeit Koewinsie en Co. inderdaad geen bal, men wil doekoe zien!
Uiteraard. Al gaat het natuurlijk niet om het blank of zwart zijn maar om de sociaaleconomische klasse. Het is niet voor niets dat ze in Amsterdam kinderen plaatsen op scholen, weinig ouders offeren hun kind op. Femke Halsema heeft het heel eventjes geprobeerd, het duurder minder dan een jaar voordat ze zich bedacht. Kan iemand die in Amsterdam woont uitzoeken of dat de Grachtengordelouders de dans ontspringen doordat ze enkel scholen kunnen opgeven die in hun goede buurt of dichtbij genoeg liggen?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij zegt het openlijk, maar ik gok dat minstens 90% van alle Nederlanders stiekem ook liever niet een huis in een straat met veel allochtonen koopt en z'n kinderen ook liever niet naar een zwarte school stuurt.
Dat is precies het punt dat ik probeerde te maken.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 22:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uiteraard. Al gaat het natuurlijk niet om het blank of zwart zijn maar om de sociaaleconomische klasse.
Ja ja. Maar het komt wel heel mooi uit hè, dat zwarten eigenlijk over de hele wereld overal gemiddeld tot de lagere sociaal-economische klassen behoren. Racisme? Nee hoor, puur toeval!quote:Op zaterdag 30 mei 2015 22:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uiteraard. Al gaat het natuurlijk niet om het blank of zwart zijn maar om de sociaaleconomische klasse. Het is niet voor niets dat ze in Amsterdam kinderen plaatsen op scholen, weinig ouders offeren hun kind op. Femke Halsema heeft het heel eventjes geprobeerd, het duurder minder dan een jaar voordat ze zich bedacht. Kan iemand die in Amsterdam woont uitzoeken of dat de Grachtengordelouders de dans ontspringen doordat ze enkel scholen kunnen opgeven die in hun goede buurt of dichtbij genoeg liggen?
Mwah, stel dat jij in de USA zou wonen en jij kan je kind laten gaan naar een school waar veel van die uitblinkende Chinezen zitten, zou je daar dan moeite mee hebben?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 23:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja ja. Maar het komt wel heel mooi uit hè, dat zwarten eigenlijk over de hele wereld overal gemiddeld tot de lagere sociaal-economische klassen behoren. Racisme? Nee hoor, puur toeval!
Ik denk dat veel ouders zich er best ongemakkelijk bij zouden voelen om hun kind in een Chinatown naar school te sturen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mwah, stel dat jij in de USA zou wonen en jij kan je kind laten gaan naar een school waar veel van die uitblinkende Chinezen zitten, zou je daar dan moeite mee hebben?
Nee, niet bij alle, maar wel meer dan men zal willen toegeven. Het gaat om de kleine dingetjes. Ik heb in mijn eigen omgeving wel vaker van die opmerkingen gehoord van "ja nee, ik heb een nieuw huis gehuurd - nou ja, er woont wel een PVV'er op de benedenverdieping, daar wil ik natuurlijk eigenlijk niks mee te maken hebben, maar goed, bij dat andere huis daar woonden veel Turken in de straat, dus vandaar dan toch maar deze keuze #noracist." etc.quote:Ik ben er niet van overtuigd dat dat iets met racisme te maken heeft? Komt racisme voor in al die landen? Ja. Meer dan dat de eigen bevolking onder ogen wil zien (ik vergeet hierbij ook niet zaken zoals racial profiling)? Zeker weten. Speelt het racisme bij een deel van die ouders een rol? Vast en zeker. Niet bij alle ouders, denk ik.
Die man is dubbel racistisch wat typisch is aangezien racisme voortkomt uit bekrompenheid.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 23:49 schreef Igen het volgende:
Nee, niet bij alle, maar wel meer dan men zal willen toegeven. Het gaat om de kleine dingetjes. Ik heb in mijn eigen omgeving wel vaker van die opmerkingen gehoord van "ja nee, ik heb een nieuw huis gehuurd - nou ja, er woont wel een PVV'er op de benedenverdieping, daar wil ik natuurlijk eigenlijk niks mee te maken hebben, maar goed, bij dat andere huis daar woonden veel Turken in de straat, dus vandaar dan toch maar deze keuze #noracist." etc.
Ik ook niet. Het meest bizarre in hun gedachtekronkel is nog wel dat ze het zwart schminken van een gezicht automatisch gelijkstellen aan het uitbeelden van een neger.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:27 schreef ccs het volgende:
Ik zie niet in waarom dit prachtige Nederlandse volksfeest verboden zou moeten worden om de mening van een groep mensen ten zuiden van de Sahara en hun Blanke hulpjes (hihi), de Policor Gutmensch.
Nee, laat ze demonsteren, dat is hun goed recht ondanks dat wij het er niet mee eens zijn. Maar daar is wel iets aan te doen, net zoals dit:quote:Op zondag 31 mei 2015 04:29 schreef Elfletterig het volgende:
Nu de nieuwste aankondigingen er zijn, vraag ik me af of er geen tegenoffensief kan komen. Gewoon die mensen tegenhouden als ze komen demonstreren.
Kan ook. Dat is de vreedzame aanpak. Liefst zou ik dan wat stevige, confronterende teksten zien die in de richting van de demonstranten worden gericht.quote:Op zondag 31 mei 2015 04:38 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Nee, laat ze demonsteren, dat is hun goed recht ondanks dat wij het er niet mee eens zijn. Maar daar is wel iets aan te doen, net zoals dit:
[ afbeelding ]
The Westboro Baptist Church came to Pickett fallen Officer Kerrie Orozco Funeral. This is what the Omaha Community did in Response.
Confronterende teksten hebben geen enkele zin, die mensen zijn verblind door hun eigen gelijk, net zoals die idioten van de Westboro Church.quote:Op zondag 31 mei 2015 04:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kan ook. Dat is de vreedzame aanpak. Liefst zou ik dan wat stevige, confronterende teksten zien die in de richting van de demonstranten worden gericht.
Dat zal ze leren!quote:Op zondag 31 mei 2015 04:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kan ook. Dat is de vreedzame aanpak. Liefst zou ik dan wat stevige, confronterende teksten zien die in de richting van de demonstranten worden gericht.
Van mij mag het ook gerust een tandje steviger hoor. Als het aan mij lag, hebben figuren zoals Westboro Baptist Church niet het recht om begrafenissen te verstoren en heeft de anti Zwarte Piet-brigade niet het recht om de Sinterklaasintocht te verzieken. Gewoon oppakken, die figuren.quote:
Binnen de regels is dat wel het meest haalbare. Anders moet je nog met Zwarte Piet mee in de zak naar Spanje...quote:
Waarom 'gewoon oppakken' als die mensen gebruik maken van hun democratisch recht? ik snap je wel maar dat is toch niet iets wat je moet willen.quote:Op zondag 31 mei 2015 04:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Van mij mag het ook gerust een tandje steviger hoor. Als het aan mij lag, hebben figuren zoals Westboro Baptist Church niet het recht om begrafenissen te verstoren en heeft de anti Zwarte Piet-brigade niet het recht om de Sinterklaasintocht te verzieken. Gewoon oppakken, die figuren.
Het vervelende is dat ze vaak ook geen koekje van eigen deeg krijgen, omdat een ander zo beschaafd is om dat niet (terug) te doenquote:Op zondag 31 mei 2015 04:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Van mij mag het ook gerust een tandje steviger hoor. Als het aan mij lag, hebben figuren zoals Westboro Baptist Church niet het recht om begrafenissen te verstoren en heeft de anti Zwarte Piet-brigade niet het recht om de Sinterklaasintocht te verzieken. Gewoon oppakken, die figuren.
Zonder aandacht bestaan ze niet.quote:Op zondag 31 mei 2015 04:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het vervelende is dat ze vaak ook geen koekje van eigen deeg krijgen, omdat een ander zo beschaafd is om dat niet (terug) te doen
Eeuhm.. over welke Piet heb je het nu Piet?quote:Op zondag 31 mei 2015 04:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
Piet komt dit jaar met raketwerper, dat zal ze leren.
Demonstreren is een democratisch recht, maar altijd en overal demonstreren niet. Als ik tegen religie wil protesteren, ga ik dat ook niet op zondagochtend in de kerk doen.quote:Op zondag 31 mei 2015 04:53 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Waarom 'gewoon oppakken' als die mensen gebruik maken van hun democratisch recht? ik snap je wel maar dat is toch niet iets wat je moet willen.
De kerklokken beschieten.quote:Op zondag 31 mei 2015 05:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Demonstreren is een democratisch recht, maar altijd en overal demonstreren niet. Als ik tegen religie wil protesteren, ga ik dat ook niet op zondagochtend in de kerk doen.
Is dat de volgende stap? De moslims die samen met de Gutmensch ten strijde trekken tegen Sinterklaas? Gutmenschen haten Katholieken, dat is duidelijk. Dus het zou me totaal niets verbazen. Ze zijn alle schaamte voorbij.quote:Op zondag 31 mei 2015 08:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een bisschop met kinderen, alle alarmbellen moeten inmiddels wel luiden dan.
Ben geen Amsterdammer, maar ze ontspringen inderdaad de dans. Dat verplicht plaatsen gebeurd op basis van postcode. Het idee daarachter is dat in een gemengde wijk, blanke ouders hun kind niet automatisch op een witte school kunnen plaatsen. Als er veel teveel aanmeldingen zijn op de witte scholen en veel te weinig op de zwarte scholen in een bepaalde wijk, dan word dat probleem opgelost door kinderen toe te wijzen op basis van postcode.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 22:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kan iemand die in Amsterdam woont uitzoeken of dat de Grachtengordelouders de dans ontspringen doordat ze enkel scholen kunnen opgeven die in hun goede buurt of dichtbij genoeg liggen?
Goed bezig, lachen is gezondquote:Op zondag 31 mei 2015 10:10 schreef robin007bond het volgende:
Mijn Zwarte Piet is Racisme shirt doe ik ook gewoon aan bij goed weer. Niets mis mee om het thema nog levend te houden en mensen erover te laten denken.
zo is het.... verbieden die untermenschen !!quote:Op zondag 31 mei 2015 10:02 schreef ccs het volgende:
[..]
Is dat de volgende stap? De moslims die samen met de Gutmensch ten strijde trekken tegen Sinterklaas? Gutmenschen haten Katholieken, dat is duidelijk. Dus het zou me totaal niets verbazen. Ze zijn alle schaamte voorbij.
Dat is al politiebeleid.quote:Op zondag 31 mei 2015 04:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk pure onzin. Het is namelijk niet dat men het zwart schminken automatisch gelijkstelt aan het uitbeelden van een neger.quote:Op zondag 31 mei 2015 04:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ook niet. Het meest bizarre in hun gedachtekronkel is nog wel dat ze het zwart schminken van een gezicht automatisch gelijkstellen aan het uitbeelden van een neger.
Dus jij loopt nu in het lekkere mei-zonnetje rond met je zwarte-piet is racisme shirt en je denkt dat je mensen 'daarmee aan het denken zet'?quote:Op zondag 31 mei 2015 10:10 schreef robin007bond het volgende:
Mijn Zwarte Piet is Racisme shirt doe ik ook gewoon aan bij goed weer. Niets mis mee om het thema nog levend te houden en mensen erover te laten denken.
Ik krijg er vaak opmerkingen over en durf er alleen me op school te lopen, omdat ik bang ben door tokkies in elkaar geslagen te worden.quote:
Mensen in zulke shirts kan ik per definitie niet serieus nemen.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik krijg er vaak opmerkingen over en durf er alleen me op school te lopen, omdat ik bang ben door tokkies in elkaar geslagen te worden.
Ook al zou dat zo zijn, wat maakt dat uit?quote:Op zondag 31 mei 2015 10:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk pure onzin. Het is namelijk niet dat men het zwart schminken automatisch gelijkstelt aan het uitbeelden van een neger.
Als je kijkt naar de historie v/d ZP lijkt het er in ieder geval sterk op dat het uiterlijk in ieder geval deels is geïnspireerd op het uiterlijk en later op de karikatuur van de neger.
Nou, mooi dan. Dan hoeven we niet eerst te praten voordat we elkaar kunnen ontlopen.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Mensen in zulke shirts kan ik per definitie niet serieus nemen.
Voor sommige mensen niks en voor anderen wel wat omdat zij het bijvoorbeeld kunnen zien als de instant houding van een karikatuur wat ze als kwetsend ervaren.quote:
En ben ik een redneck omdat ik het geen racisme vind?quote:Op zondag 31 mei 2015 10:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nou, mooi dan. Dan hoeven we niet eerst te praten voordat we elkaar kunnen ontlopen.
Ik neem dan weer het Nederlandse equivalent van de redneck niet serieus.
Als je weet dat mensen zich erdoor gekwetst voelen en je desondanks per se Piet zwart wilt houden, ja, dan wel.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:32 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En ben ik een redneck omdat ik het geen racisme vind?
Dat is dan jammer voor die mensen. Het plezier wat de Nederlandse jeugd aan dit feest beleefd is mij meer waard dan een stel indringers die het als kwetsend ervaart.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:28 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Voor sommige mensen niks en voor anderen wel wat omdat zij het bijvoorbeeld kunnen zien als de instant houding van een karikatuur wat ze als kwetsend ervaren.
Als we niks meer kunnen doen waardoor mensen claimen zich gekwetst te worden, kunnen we alleen allemaal stil in ons huisje gaan zitten en zachtjes ademen. Dat lijkt mij geen optie.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als je weet dat mensen zich erdoor gekwetst voelen en je desondanks per se Piet zwart wilt houden, ja, dan wel.
Als hij een Redneck is dan ben jij een nigger(lover).quote:Op zondag 31 mei 2015 10:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als je weet dat mensen zich erdoor gekwetst voelen en je desondanks per se Piet zwart wilt houden, ja, dan wel.
Dus de reden om dingen te veranderen is omdat mensen zich gekwetst voelen?quote:Op zondag 31 mei 2015 10:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Robin wil graag dat jouw rechten ophouden waar zijn gevoelens beginnen.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dus de reden om dingen te veranderen is omdat mensen zich gekwetst voelen?
Dan wil ik cliniclowns weghebben. Met hun rode haar. Constant gek doen en rare sprongen maken, alsof roodharigen niet normaal kunnen zijn. En wanneer een cliniclown een kind bezoekt noem ik het kind ook een racist.
Nou, ik heb toch ook als tiener al wel afgevraagd of het niet een beetje dubieus is om "want al ben ik zwart als roet, ik meen het wel goed" te zingen.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:43 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Zwarte piet is zwart door het roet van de schoorsteen. Ik ben al van kleins af aan zwarte piet fan en heb zwarte piet letterlijk nóóit geassocieerd met racisme en mensen met een donkere huidskleur en was dan ook compleet verbaasd toen die discussie een aantal jaren geleden ineens begon.
Dat heb ik serieus nog nooit eerder gehoordquote:Op zondag 31 mei 2015 10:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, ik heb toch ook als tiener al wel afgevraagd of het niet een beetje dubieus is om "want al ben ik zwart als roet, ik meen het wel goed" te zingen.
Maar het enige wat ik altijd had verwacht is dat het liedje misschien eens aangepast zou worden.
Naar mijn weten zijn al die verwijzingen uit liedjes gehaald, of worden dat soort liedjes niet meer gezongen.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, ik heb toch ook als tiener al wel afgevraagd of het niet een beetje dubieus is om "want al ben ik zwart als roet, ik meen het wel goed" te zingen.
Maar het enige wat ik altijd had verwacht is dat het liedje misschien eens aangepast zou worden.
Komt omdat je zo jong bentquote:Op zondag 31 mei 2015 10:46 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dat heb ik serieus nog nooit eerder gehoord
Indringers nog welquote:Op zondag 31 mei 2015 10:37 schreef ccs het volgende:
[..]
Dat is dan jammer voor die mensen. Het plezier wat de Nederlandse jeugd aan dit feest beleefd is mij meer waard dan een stel indringers die het als kwetsend ervaart.
Net zoals dat ZP (in ieder geval op bepaalde plaatsen) met een overdreven Surinaams accent sprak. In mijn omgeving in ieder geval wel.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Gaat er om dat dit een multicultureel land is. Dat is dus ook de Nederlandse cultuur, wat veel mensen vergeten.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Indringers nog wel![]()
En dat de jeugd met ZP in andere vorm of misschien zelfs zonder ZP minder plezier aan het feest zou beleven weet je helemaal niet. Dat die conclusie bij voorbaat wordt gesteld lijkt me eerder een kwestie van tunnelvisie.
Van mijn hoeft ZP niet per se te worden veranderd en als het verandert, moet dit in ieder geval niet gedaan worden puur omdat een kleine groep aan het dwingen is. Maar al die onzinnige argumenten die de voorstanders vaak aandragen zijn ook behoorlijk vermoeiend. Maar goed, de conclusie dat ZP automatisch gelijk staat aan racisme is even vermoeiend dus tsja... wat moet je met zo'n discussie...
quote:Op zondag 31 mei 2015 10:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Indringers nog wel![]()
En dat de jeugd met ZP in andere vorm of misschien zelfs zonder ZP minder plezier aan het feest zou beleven weet je helemaal niet. Dat die conclusie bij voorbaat wordt gesteld lijkt me eerder een kwestie van tunnelvisie.
Van mijn hoeft ZP niet per se te worden veranderd en als het verandert, moet dit in ieder geval niet gedaan worden puur omdat een kleine groep aan het dwingen is. Maar al die onzinnige argumenten die de voorstanders vaak aandragen zijn ook behoorlijk vermoeiend. Maar goed, de conclusie dat ZP automatisch gelijk staat aan racisme is even vermoeiend dus tsja... wat moet je met zo'n discussie...
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ebat-mengt~a3531811/quote:Zijn er ook cijfers? Wel uit de hoofdstad. Uit onderzoek van de gemeente Amsterdam is in elk geval bekend hoe de gemiddelde Amsterdammer over Zwarte Piet denkt. Het onderzoek uit 2012 was zeer 'representatief', zo blijkt uit de verantwoording: 'We legden Amsterdammers de vraag voor of ze zich door Zwarte Piet gediscrimineerd voelen. Aan het onderzoek deden mensen met een verschillende achtergrond mee, die in te delen is in vier groepen, te weten: donker gekleurd (bestaande uit 140 Surinamers, 71 Antillianen en 86 Ghanezen), niet-westers (bestaande uit 59 Turken, 86 Marokkanen, 71 mensen met een overig niet-westerse achtergrond), westers (waaronder 110 Europeanen, 75 mensen uit Engels sprekende landen) en autochtonen (636 Nederlanders).'
De conclusie: 'Over Zwarte Piet wordt verschillend gedacht.' Ruim een kwart van de Surinaamse Amsterdammers voelde zich gediscrimineerd, zo bleek. Onder Ghanezen was dat slechts 14 procent. 'Autochtone Amsterdammers voelen zich niet gediscrimineerd en ook Amsterdammers met een Turkse en Marokkaanse achtergrond ervaren dat niet.'
Er waren natuurlijk al vormen van Zwarte Piet voordat Schenkman bestond.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Net zoals dat ZP (in ieder geval op bepaalde plaatsen) met een overdreven Surinaams accent sprak. In mijn omgeving in ieder geval wel.
En wanneer je ook kijkt naar de eerste tekeningen van Schenkman is dit nu niet bepaald iets wat het gevolg is van de schoorsteen.
Dat jij de associatie nooit hebt gelegd wil natuurlijk niet zeggen dat het uiterlijk wel degelijk er op is gebaseerd... Of denk jij dat men ook kroes/krullend haar krijgt door het klimmen door de schoorsteen?quote:Op zondag 31 mei 2015 10:43 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Zwarte piet is zwart door het roet van de schoorsteen. Ik ben al van kleins af aan zwarte piet fan en heb zwarte piet letterlijk nóóit geassocieerd met racisme en mensen met een donkere huidskleur en was dan ook compleet verbaasd toen die discussie een aantal jaren geleden ineens begon.
Wat probeer je nu te zeggen en wat heeft deze quote van jou te maken met mijn post?quote:Op zondag 31 mei 2015 10:52 schreef ccs het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ebat-mengt~a3531811/
Jij hebt natuurlijk helemaal niks tegen niggerloversquote:Op zondag 31 mei 2015 10:40 schreef ccs het volgende:
[..]
Als hij een Redneck is dan ben jij een nigger(lover).
Wat niet wegneemt dat de variant zoals we die nu kennen en gebruiken (krullend haar, rode lippen, zwarte huidskleur) wel degelijk sterk geïnspireerd lijkt te zijn op de neger en later negerkarikatuur.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Er waren natuurlijk al vormen van Zwarte Piet voordat Schenkman bestond.
quote:Op zondag 31 mei 2015 10:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat de variant zoals we die nu kennen en gebruiken (krullend haar, rode lippen, zwarte huidskleur) wel degelijk sterk geïnspireerd lijkt te zijn op de neger en later negerkarikatuur.
quote:Arnold-Jan Scheers, journalist en maker van een documentaire over 'de waarheid achter Sinterklaas', schreef eerder dat Zwarte Piet 'geen Afro, geen creool, geen negerpage, geen etnisch equatoriale Afrikaan, geen Moor en geen slaaf of zelfs geen knecht van Sinterklaas' is. De roetvermomming is volgens hem veel ouder, en Zwarte Piet een hybride wezen.
Dat zijn vergelijkingen van niets. Wij hebben een kolonialistisch verleden.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:39 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Als we niks meer kunnen doen waardoor mensen claimen zich gekwetst te worden, kunnen we alleen allemaal stil in ons huisje gaan zitten en zachtjes ademen. Dat lijkt mij geen optie.
Ik heb gelezen over mensen die zich gekwetst voelen door afbeeldingen van granaatappels. Moeten we dan granaatappels afschaffen?
Het kan zijn dat ik me gekwetst voel dat jij me een racist vindt. Moet jij dan maar je mond houden?
Probleem is dat hij hierbij voor het gemak maar even niet spreekt over ZP in huidige vorm, maar over 'roetvermomming'.quote:
Dat klopt, maar daardoor vind ik Schenkman en zijn ideeën niet zo enorm relevant.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat de variant zoals we die nu kennen en gebruiken (krullend haar, rode lippen, zwarte huidskleur) wel degelijk sterk geïnspireerd lijkt te zijn op de neger en later negerkarikatuur.
Dus?quote:Op zondag 31 mei 2015 11:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zijn vergelijkingen van niets. Wij hebben een kolonialistisch verleden.
Mogen andere, niet ex-kolonisatoren, niet ex-slavenhandelaren, wel Sinterklaas met Zwarte Piet vieren?quote:Op zondag 31 mei 2015 11:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Waarom negeer je mijn eerdere opmerking?quote:Op zondag 31 mei 2015 11:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jezus, ik negeer niets. Ik zit niet de hele dag te FOK!ken.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:29 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Waarom negeer je mijn eerdere opmerking?
Merk wel dat je de meer doordachte reacties uit de weg gaat.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jezus, ik negeer niets. Ik zit niet de hele dag te FOK!ken.
Jij was de enige die verder op me reageerde, naast kaneelstokje. Je vergelijking sloeg helemaal nergens op. Zijn roodharigen vroeger slaven geweest van andersharigen? De vergelijking gaat gewoon mank.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:54 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Merk wel dat je de meer doordachte reacties uit de weg gaat.
Van de Romeinen ja.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jij was de enige die verder op me reageerde, naast kaneelstokje. Je vergelijking sloeg helemaal nergens op. Zijn roodharigen vroeger slaven geweest van andersharigen? De vergelijking gaat gewoon mank.
Heel erg "doordacht" inderdaad.
De enige zp troll hier ben jij met je gezeur, vage vergelijkingen en selectieve verontwaardiging.quote:
Kom op nou, wees toch eens even eerlijk.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De enige zp troll hier ben jij met je gezeur, vage vergelijkingen en selectieve verontwaardiging.
En dan iemand anders aanspreken op zijn 'domme' posts...quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat mij niet om die infantiele teringtegeltjes hoor, wat kunnen mij die dingen schelen? Ik herinner blues vooral uit het zp-2014 topique.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Kom op nou, wees toch eens even eerlijk.
Wanneer iemand die infantiele tegeltjes die DrDentz blijft posten belachelijk vindt, kom jij met een:
[..]
En dan iemand anders aanspreken op zijn 'domme' posts...
Vergeet de Ieren niet. Ieren stonden in de pikorde nog lager dan negers.quote:
Oké.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat mij niet om die infantiele teringtegeltjes hoor, wat kunnen mij die dingen schelen? Ik herinner blues vooral uit het zp-2014 topique.
Maar ze zijn blank dus ze hebben privilege!!quote:Op zondag 31 mei 2015 13:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vergeet de Ieren niet. Ieren stonden in de pikorde nog lager dan negers.
quote:Op zondag 31 mei 2015 13:10 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Maar ze zijn blank dus ze hebben privilege!!
Er is wel een verschil in tijdsperiode hè? Maar als cliniclowns voortaan ook andere kleuren moeten dragen geef ik ook geen neuk, in plaats van dat ik eis dat ze roodharig moeten blijvdn.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:24 schreef 2Happy4U het volgende:
En wat heeft dat er verder mee te maken? Tegenwoordig is het niet meer zo, hetzelfde geldt voor negers. (Behalve door andere negers in Afrika dan).
Wel met rood haar, dan is er gelijk een drempel.quote:Op zondag 31 mei 2015 13:10 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Maar ze zijn blank dus ze hebben privilege!!
Clinicowns bestaan die nog? Was toch corrupt zootje daar?quote:Op zondag 31 mei 2015 13:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er is wel een verschil in tijdsperiode hè? Maar als cliniclowns voortaan ook andere kleuren moeten dragen geef ik ook geen neuk, in plaats van dat ik eis dat ze roodharig moeten blijvdn.
Mensen gaan vaak uit van het einde v/d (zwarte) slavernij maar beseffen niet dat ook het koloniale tijdperk dat na die tijd nog doorliep ook grote impact heeft gehad. Mensen in de koloniën werden vaak opgevoed met een Nederland > Nederlandse kolonie, blank > zwart. Dit had simpelweg te maken met de machtsverhoudingen, de schoolboeken die men gebruikte, etc. Nederland was de norm en de 'eigen' (sterk door NL beïnvloede cultuur) was daaraan ondergeschikt.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:24 schreef 2Happy4U het volgende:
En wat heeft dat er verder mee te maken? Tegenwoordig is het niet meer zo, hetzelfde geldt voor negers. (Behalve door andere negers in Afrika dan).
Ik kan me niet voorstellen dat iemand bij Zwarte Piet aan een neger denkt. Hij is een mythisch figuur die toevallig zwartgekleurd is. Niet bruingekleur maar zwartegekleurd. Het feit dat op die eilandjes niemand moeilijk doet over ZP zegt veel, het is Kwinsie en kornuiten te doen om andere zaken dan racisme.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:10 schreef robin007bond het volgende:
Geld.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand bij Zwarte Piet aan een neger denkt. Hij is een mythisch figuur die toevallig zwartgekleurd is. Niet bruingekleur maar zwartegekleurd. Het feit dat op die eilandjes niemand moeilijk doet over ZP zegt veel, het is Kwinsie en kornuiten te doen om andere zaken dan racisme.
En? Dat ligt ver achter ons.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat jij de associatie nooit hebt gelegd wil natuurlijk niet zeggen dat het uiterlijk wel degelijk er op is gebaseerd... Of denk jij dat men ook kroes/krullend haar krijgt door het klimmen door de schoorsteen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 31 mei 2015 15:48 schreef Rodulf het volgende:
Ik heb geen eens meer zin in het Sinterklaasfeest na alle discussie van de afgelopen jaren. Kunnen we niet gewoon midzomer en winter gaan vieren, lekker fikkie stoken met z'n allen en klaar met al dat gezeik over zogenaamd racisme.
Tot dusver is protesteren tegen Zwarte Piet een weinig lucratieve hobby, heb ik het idee.quote:
Dat is nog steeds gewoon het huidige uiterlijk van ZP hoor.quote:
ZP is een donker mens.... dus logisch dat de hele wereld het figuur indeelt in de categorie donkere mensen.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand bij Zwarte Piet aan een neger denkt
Waarom doet men dat? Goede vraagquote:Op zondag 31 mei 2015 15:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat is nog steeds gewoon het huidige uiterlijk van ZP hoor.
Ik snap nooit waarom sommige mensen zoveel moeite doen om te ontkennen waar het huidige uiterlijk door geïnspireerd is.
Dat is natuurlijk grote bullshit. Beetje laf om de tegenstanders een bepaald zelf bedacht stickertje op te plakken om zo de eigen mening meer kracht bij te zetten.quote:
Boeiend, niemand associeert dat met negers.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat is nog steeds gewoon het huidige uiterlijk van ZP hoor.
Ik ontken niet dat het mogelijk daardoor is geïnspireerd, ik vind het geen probleem aangezien die associatie al lang is verdwenen bij de Nederlanders. Zelfs op die eilandjes maken ze zich er niet druk om en vieren ze met veel plezier Sinterklaas. Waar hebben we het over? Laten we nu niet Kwiebus Kwinsie wind in de zeilen geven, hij wil alleen maar geld aftroggelen van de Nederlandse samenleving. Je moet iets als je van beroep een kunstenaar bent en je er niets van bakt.quote:Ik snap nooit waarom sommige mensen zoveel moeite doen om te ontkennen waar het huidige uiterlijk door geïnspireerd is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Niet voor Quincy Gario, die krijgt goed betaald voor zijn anti ZP optredensquote:Op zondag 31 mei 2015 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tot dusver is protesteren tegen Zwarte Piet een weinig lucratieve hobby, heb ik het idee.
Nogmaals:quote:Op zondag 31 mei 2015 16:01 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Alleen het gezicht van zwarte piet is zwart, zwarte piet gaat immers niet naakt door de schoorsteen.Al zie je nooit wat de verdere huidskleur is van zwarte piet omdat je dat nooit te zien krijgt, dat was als kind een mysterie.
Dat jij de associatie nooit hebt gelegd wil natuurlijk niet zeggen dat het uiterlijk wel degelijk er op is gebaseerd... Of denk jij dat men ook kroes/krullend haar krijgt door het klimmen door de schoorsteen?quote:Op zondag 31 mei 2015 10:43 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Verklaar dan eens dat al die bruingekleurde mensen met Africaanse wortels op die eilandjes van ons met veel vreugde Sinterklaas vieren.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk grote bullshit. Beetje laf om de tegenstanders een bepaald zelf bedacht stickertje op te plakken om zo de eigen mening meer kracht bij te zetten.
Ongelofelijk dat er mensen zijn die bereid zijn om hem daarvoor te betalen.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:05 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Niet voor Quincy Gario, die krijgt goed betaald voor zijn anti ZP optredens
Waarom zwarte piet krullend haar heeft en waar dat exact op gebaseerd is dat weet ik niet nee.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nogmaals:
[..]
Dat jij de associatie nooit hebt gelegd wil natuurlijk niet zeggen dat het uiterlijk wel degelijk er op is gebaseerd... Of denk jij dat men ook kroes/krullend haar krijgt door het klimmen door de schoorsteen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Los daarvan is doorgaans niet alleen het gezicht zwart. Ja misschien wanneer mensen geschminkt worden, maar dit is puur uit praktische overwegingen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blijf jezelf toch niet zo voor de gek houden.
Dat is niet helemaal waar. Dit verschilt sterk per persoon. Ik ken genoeg (zowel negers als niet-negers) die de link wel degelijk hebben gelegd. Sterker nog, ik heb ver voor de huidige ZP discussie in de jaren 80-90 wel degelijk meegemaakt dat kinderen een zwart kind uitmaakten voor Zwarte Piet.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Boeiend, niemand associeert dat met negers.
Jij misschien niet, maar sommige andere lui wel. En dat is waar ik op reageer.quote:[..]
Ik ontken niet dat het mogelijk daardoor is geïnspireerd, ik vind het geen probleem aangezien die associatie al lang is verdwenen bij de Nederlanders.
quote:Zelfs op die eilandjes maken ze zich er niet druk om en vieren ze met veel plezier Sinterklaas. Waar hebben we het over? Laten we nu niet Kwiebus Kwinsie wind in de zeilen geven, hij wil alleen maar geld aftroggelen van de Nederlandse samenleving. Je moet iets als je van beroep een kunstenaar bent en je er niets van bakt.Zoals ik al aangaf ging het mij om het ontkennen van de link.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Krekker is de bom!
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?quote:Op zondag 31 mei 2015 16:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Verklaar dan eens dat al die bruingekleurde mensen met Africaanse wortels op die eilandjes van ons met veel vreugde Sinterklaas vieren.
Het is gewoon mijn mening, volgens mij heb ik het recht op een eigen mening, of die in jouw ogen nou correct is of niet. Verder kan die hele ZP discussie me gestolen worden, ik begrijp niet eens waarom dit zo hoog moet oplopen, alsof er niks belangrijkers in het leven is. Er doen mij iets teveel idioten mee aan dit hele circus, zowel voor als tegenstanders.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk grote bullshit. Beetje laf om de tegenstanders een bepaald zelf bedacht stickertje op te plakken om zo de eigen mening meer kracht bij te zetten.
Ongetwijfeld zullen er anti-ZP'ers zijn die ook pro allerlei andere herstelbetalingen zijn. Maar het is pure onzin om te doen alsof nagenoeg iedereen die tegen ZP is, dit puur doet vanwege het geld. Net zoals dat het triest is om ZP-tegenstanders af te beelden als werkloze uitkeringstrekkers zoals bijv. Danny op de FP heel laf aan het doen is.
Hou het gewoon bij de feiten i.p.v. soort trieste laffe 'zwartmakerij' (haha).
Als zij het al niet als racistisch ervaren dan valt het blijkbaar heel erg mee met het racistische gehalte van ZP.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
Ze zijn nog niemand tegengekomen op die eilandjes die daar moeite mee heeft terwijl daar heel erg veel mensen wonen die Afrikaanse wortels hebben.quote:Alsof elke persoon met Afrikaanse wortels dezelfde mening zou moeten hebben.
Dat is precies het probleem met die anti-Zwarte Piet-dombo's. Ze komen niet verder dan dat: het lijkt er sterk op. Wie zich in FEITEN verdiept, komt tot een compleet andere conclusie. Maar, zoals ik al zei: feiten zijn van ondergeschikt belang in deze bezopen discussie. Men wil er een karikatuur van een neger in zien, men wil zich gekwetst voelen, men wil het gepikeerde slachtoffer uithangen.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk pure onzin. Het is namelijk niet dat men het zwart schminken automatisch gelijkstelt aan het uitbeelden van een neger.
Als je kijkt naar de historie v/d ZP lijkt het er in ieder geval sterk op dat het uiterlijk in ieder geval deels is geïnspireerd op het uiterlijk en later op de karikatuur van de neger.
Pure onzin deze redenatie.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als zij het al niet als racistisch ervaren dan valt het blijkbaar heel erg mee met het racistische gehalte van ZP.
Ik heb geen idee waar je dit vandaan haalt.quote:[..]
Ze zijn nog niemand tegengekomen op die eilandjes die daar moeite mee heeft terwijl daar heel erg veel mensen wonen die Afrikaanse wortels hebben.
Wel grappig dat jij datgene wat jouw mening ondersteunt voor het gemak maar even tot keiharde feiten bombardeert en dat wat niet in jouw straatje past als soort van waanbeeld.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem met die anti-Zwarte Piet-dombo's. Ze komen niet verder dan dat: het lijkt er sterk op. Wie zich in FEITEN verdiept, komt tot een compleet andere conclusie. Maar, zoals ik al zei: feiten zijn van ondergeschikt belang in deze bezopen discussie. Men wil er een karikatuur van een neger in zien, men wil zich gekwetst voelen, men wil het gepikeerde slachtoffer uithangen.
En dan te bedenken dat deze debiele waanzin allemaal bij wijze van "kunstproject" door Quinsy Gario is opgestart.
Hier werd de associatie 'neger' => ZP gelegd, niet de associatie ZP => neger.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:09 schreef KreKkeR het volgende:
Maakt verder niks uit, kinderen kunnen nu eenmaal vervelend zijn. Maar doen alsof de associatie nooit gelegd wordt is simpelweg het ontkennen/verdraaien v/d realiteit.
Er zijn gewoon keiharde feiten rondom tradities waarbij gezichten zwart worden geschminkt. Ik ga hier niet al die feiten opnieuw zitten typen. Zoek ze maar op. Hoe je het ook wendt of keert, de feiten staan volledig aan de kant van de Zwarte Piet-vierders.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wel grappig dat jij datgene wat jouw mening ondersteunt voor het gemak maar even tot keiharde feiten bombardeert en dat wat niet in jouw straatje past als soort van waanbeeld.
Dat doet er totaal niet toe. Je verandert niet je wetgeving omdat 1 iemand zich gekrenkt voelt of omdat 1% van de mensen ergens moeite mee heeft, je doet dat pas als er een groot draagvlak is. Dat op die eilandjes niemand gevonden wordt die het een probleem vindt geeft aan dat het om een verwaarloosbaar klein percentage van de donkergekleurde Nederlanders en 'Nederlanders' gaat die moeite heeft met het fenomeen ZP.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:18 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Pure onzin deze redenatie.
Wanneer persoon 1 niet gekwetst is wanneer de ander z'n moeder uitscheldt voor vuile hoer wil dat toch niet zeggen dat persoon 2 ook niet gekwetst is?
Simpel, straatinterview van diverse media. Niemand gaf aan er moeite mee te hebben en ze vieren lustig Sinterklaas met Zwarte Piet.quote:Ik heb geen idee waar je dit vandaan haalt.
Ik vergeet niets, het lijkt me verstandig om dat te negeren. We willen hier toch niet in een bananenconstitutionelemonarchie leven waarbij de media dicteren hoe we leven?quote:Los daarvan vergeet je ook nog eens het effect dat media-aandacht en de manier waarop de discussie door idioten aan kanten gevoerd wordt, kan hebben.
Ik heb ook al meerdere malen uitgelegd dat er een groot verschil is tussen het puur en alleen zwart schminken van het gezicht enerzijds en het hele uiterlijk van ZP anderzijds.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er zijn gewoon keiharde feiten rondom tradities waarbij gezichten zwart worden geschminkt. Ik ga hier niet al die feiten opnieuw zitten typen. Zoek ze maar op. Hoe je het ook wendt of keert, de feiten staan volledig aan de kant van de Zwarte Piet-vierders.
Ik zeg toch nergens dat men ZP moet afschaffen? Aub niet mijn woorden verdraaien.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat doet er totaal niet toe. Je verandert niet je wetgeving omdat 1 iemand zich gekrenkt voelt of omdat 1% van de mensen ergens moeite mee heeft, je doet dat pas als er een groot draagvlak is. Dat op die eilandjes niemand gevonden wordt die het een probleem vindt geeft aan dat het om een verwaarloosbaar klein percentage van de donkergekleurde Nederlanders en 'Nederlanders' gaat die moeite heeft met het fenomeen ZP.
[..]
Simpel, straatinterview van diverse media. Niemand gaf aan er moeite mee te hebben en ze vieren lustig Sinterklaas met Zwarte Piet.
[..]
Ik vergeet niets, het lijkt me verstandig om dat te negeren. We willen hier toch niet in een bananenconstitutionelemonarchie leven waarbij de media dicteren hoe we leven?
Alles wat wij hebben geroepen over onze tegenstanders is dat het hen om geld te doen is, niet om racisme. Dat lijkt me niet zo heel erg gewaagd.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:29 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat men ZP moet afschaffen? Aub niet mijn woorden verdraaien.
Ik wijs jou en enkelen alleen op de nep-argumenten en die jullie aandragen en jullie pogingen 'jullie' tegenstanders te diskwalificeren op basis van onwaarheden.
En vergeet niet het er bij straatinterviews er vaak nogal selectief aan toe gaat.
Het gaat niet om wat gewaagd is of wat niet.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alles wat wij hebben geroepen over onze tegenstanders is dat het hen om geld te doen is, niet om racisme. Dat lijkt me niet zo heel erg gewaagd.
Zoals ik volgens mij al aangaf gaat het mij niet om het wel/niet afschaffen van ZP maar om de manier waarop mensen discussiëren en om de valse argumenten en beschuldigingen die vanuit beide partijen worden aangedragen.quote:Trouwens, als ZP hen niet bevalt dan doen ze er toch niet aan mee? Niemand dwingt hen om mee Sinterklaas te vieren. Nu ja, buiten de lage school.
Jan: 'Ik vind Piet stom" ==> mening van Janquote:Op zondag 31 mei 2015 16:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is gewoon mijn mening, volgens mij heb ik het recht op een eigen mening, of die in jouw ogen nou correct is of niet. Verder kan die hele ZP discussie me gestolen worden, ik begrijp niet eens waarom dit zo hoog moet oplopen, alsof er niks belangrijkers in het leven is. Er doen mij iets teveel idioten mee aan dit hele circus, zowel voor als tegenstanders.
Het toevoegen van andersgekleurde, nieuwe figuren die net als zwarte piet in een ondergeschikte positie tov Sinterklaas verkeren, neemt het vermeende racistische karakter van zwarte piet weg. Uiteraard is het anti-pietenkamp het daar niet mee eens, maar omdat ze dat niet kunnen onderbouwen, komt er een drogreden in de vorm van "als je niet snapt waarom dat niet kan, ben je superdom!". Nice.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 07:05 schreef tong80 het volgende:
De organisatie van de intocht in Meppel geeft aan niet af te willen zien van Zwarte Piet, maar wel nieuwe figuren toe te voegen. Volgens Afriyie is dat niet voldoende. ,,Ik begrijp niet dat mensen denken dat ze Zwarte Piet na alle debatten nog kunnen handhaven.''
Prima. Ik heb ook al voldoende argumenten aangedragen dus die ga ik nu maar even niet herhalen.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:39 schreef KreKkeR het volgende:
Zoals ik volgens mij al aangaf gaat het mij niet om het wel/niet afschaffen van ZP maar om de manier waarop mensen discussiëren en om de valse argumenten en beschuldigingen die vanuit beide partijen worden aangedragen.
Het contrast tussen zwart en felle kleuren kleding is mooi. Daarnaast is ZP een soort van boeman, dus moet hij zwart zijn en kan je niet van het ene op het andere jaar een traditie veranderen. "Papa, waarom is er nu ineens een roze Piet?"quote:Op zondag 31 mei 2015 16:46 schreef Fascination het volgende:
[..]
Het toevoegen van andersgekleurde, nieuwe figuren die net als zwarte piet in een ondergeschikte positie tov Sinterklaas verkeren, neemt het vermeende racistische karakter van zwarte piet weg. Uiteraard is het anti-pietenkamp het daar niet mee eens, maar omdat ze dat niet kunnen onderbouwen, komt er een drogreden in de vorm van "als je niet snapt waarom dat niet kan, ben je superdom!". Nice.
Dat zal best. Ik vind het in ieder geval valse beschuldigingen wanneer je stelt dat (nagenoeg) iedereen die tegen ZP is, dit vanwege geld doet...quote:Op zondag 31 mei 2015 16:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Prima. Ik heb ook al voldoende argumenten aangedragen dus die ga ik nu maar even niet herhalen.
Als elke ratio blijkt te ontbreken bij die tegenstanders (Kwinsie) dan trek je snel die conclusie.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat zal best. Ik vind het in ieder geval valse beschuldigingen wanneer je stelt dat (nagenoeg) iedereen die tegen ZP is, dit vanwege geld doet...
Quinsy is natuurlijk niet 'het gros van de tegenstanders'. Hij is misschien een v/d meest aanwezige. Dat betekent niet dat hij representatief staat voor iedereen die problemen heeft met ZP.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als elke ratio blijkt te ontbreken bij die tegenstanders (Kwinsie) dan trek je snel die conclusie.
Volgens mij is hij de primaire aanleiding dat deze discussie überhaupt wordt gevoerd. Ik stel niet dat het sentiment helemaal niet leefde voordat Kwinsie erover begon maar dat nu in heel Nederlander erover gesproken wordt is omwille van hem. Dat is nogal ironisch.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Quinsy is natuurlijk niet 'het gros van de tegenstanders'. Hij is misschien een v/d meest aanwezige. Dat betekent niet dat hij representatief staat voor iedereen die problemen heeft met ZP.
Quinsy met z'n verongelijkte Calimero-gedrag.quote:Valtifest verandert thema na veel kritiek
donderdag, 28 mei 2015
Ai! Het was zo’n bijzondere titel: hottentottententententoonstelling. Het festival dat plaatsvindt op 5 september op de NDSM-werf in Amsterdam heeft helaas het thema moeten aanpassen wegens veel kritiek en beschuldigen van racisme.
De organisatie van Valtifest benadrukt dat het jammer is dat het zo werd opgevat: “We gebruikten in ons verhaal het woord 'Hottentottententententoontelling' en dat viel niet bij iedereen in goede aarde. Dat was eigenlijk precies wat we niet willen en waar dit thema juist niet om draait; we willen dat iedereen zich welkom voelt en zichzelf kan zijn.” Het idee van Valtifest is juist dat mensen zich één voelen met elkaar door zich te kleden in toffe creaties.
Quinsy Gario
Vooral activist Gario, onder andere ook initiatiefnemer van 'Zwarte Piet is Racisme', uitte scherpe kritiek:“De crux zit 'm in een deel van het woord: de hottentot. Een beledigende en politiek zeer incorrecte benaming uit de VOC-tijd voor leden van de Khoikhoi uit Zuid-Afrika.”
In eerder stadium ging Valtifest niet mee met deze kritiek. Sterker nog, het idee van het ‘hottentottententententoonstelling’ zou volgens de organisatie iets heel anders betekenen: “'Het woord hottentottententententoonstelling verafschuwen we niet. Het is een olijke tongbreker, een woord dat bij spelletjes voor veel punten kan zorgen, maar bovenal een woord dat geen letterlijke betekenis heeft, immers: een hottentottententententoonstelling bestaat niet en heeft nooit bestaan.”
Toch komt de organisatie terug op haar eigen woorden en ziet in dat het nooit de bedoeling is geweest om een racistisch thema te bedenken: “'We beseffen nu dat het woord 'hottentot', zeker in combinatie met het woord 'tentoonstelling', beladen is en kwetsend kan zijn. Daarom hebben we besloten iedere associatie met de woorden hottentot en tentoonstelling eruit te gooien.”
Gelukkig kan iedereen nog steeds in wat voor tentencreatie dan ook het festival komen bezoeken, want het nieuwe thema is bekend, namelijk: “Wie je ook tent”.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |