Ik zeg toch niet dat jij over achterstandsbuurten/scholen praat? Ik geef aan dat veel mensen hun kinderen niet op een zwarte school willen zetten om dezelfde reden dat ze hun kind niet graag op een andere achterstandsschool plaatsen. Buurten idem.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, nou verdraai je mijn woorden. Ik had het niet over achterstandsbuurten en slechte scholen, ik had het over buurten met veel allochtonen en over zwarte scholen. Ik durf wel te stellen dat bijna alle Nederlanders daar liever van weg blijft, of er nou wel of geen problemen zijn.
Dat jij allochtonen en zwarte scholen met achterstand associeert, zegt toch eigenlijk ook al genoeg.
Dit is trouwens geen verwijt maar een constatering.
Ben je achterlijk of zo?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:36 schreef ccs het volgende:
[..]
Nee, maar dat komt omdat wij ze geen kans geven. Snap dat dan!
Idem voor Afrikaanse landen. Wij geven ze allemaal geen kans.
Een neger stoot zijn teen? Schuld van de blanken!
Natuurlijk, aangezien ze zelf niet in staat zijn om wat van hen leven te maken proberen ze een flinke schadevergoeding te ritselen. Dat Nederland al een gigantische schadevergoeding heeft betaald aan Suriname en die minitieuze eilandjes door voor hen te blijven zorgen lang nadat ze niet meer een onderdeel van Nederland zijn, door hun criminelen op te vangen (Antilliaanse criminelen werden door dat Antilliaanse regerinkje op het vliegtuig naar Nederland gezet zodat zij ervan af waren) etc. vergeten ze voor het gemak even. Veel exacte cijfers zijn er niet aangezien er lang een taboe op rustte om het te onderzoeken maar die cijfers die er wel zijn wijzen er op dat we meer betaald hebben dan dat het ons heeft opgeleverd. Prima hoor, daar zal je mij niet over horen zeiken maar zeur dan niet zo.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat hele kinderfeest boeit Koewinsie en Co. inderdaad geen bal, men wil doekoe zien!
Uiteraard. Al gaat het natuurlijk niet om het blank of zwart zijn maar om de sociaaleconomische klasse. Het is niet voor niets dat ze in Amsterdam kinderen plaatsen op scholen, weinig ouders offeren hun kind op. Femke Halsema heeft het heel eventjes geprobeerd, het duurder minder dan een jaar voordat ze zich bedacht. Kan iemand die in Amsterdam woont uitzoeken of dat de Grachtengordelouders de dans ontspringen doordat ze enkel scholen kunnen opgeven die in hun goede buurt of dichtbij genoeg liggen?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij zegt het openlijk, maar ik gok dat minstens 90% van alle Nederlanders stiekem ook liever niet een huis in een straat met veel allochtonen koopt en z'n kinderen ook liever niet naar een zwarte school stuurt.
Dat is precies het punt dat ik probeerde te maken.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 22:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uiteraard. Al gaat het natuurlijk niet om het blank of zwart zijn maar om de sociaaleconomische klasse.
Ja ja. Maar het komt wel heel mooi uit hè, dat zwarten eigenlijk over de hele wereld overal gemiddeld tot de lagere sociaal-economische klassen behoren. Racisme? Nee hoor, puur toeval!quote:Op zaterdag 30 mei 2015 22:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uiteraard. Al gaat het natuurlijk niet om het blank of zwart zijn maar om de sociaaleconomische klasse. Het is niet voor niets dat ze in Amsterdam kinderen plaatsen op scholen, weinig ouders offeren hun kind op. Femke Halsema heeft het heel eventjes geprobeerd, het duurder minder dan een jaar voordat ze zich bedacht. Kan iemand die in Amsterdam woont uitzoeken of dat de Grachtengordelouders de dans ontspringen doordat ze enkel scholen kunnen opgeven die in hun goede buurt of dichtbij genoeg liggen?
Mwah, stel dat jij in de USA zou wonen en jij kan je kind laten gaan naar een school waar veel van die uitblinkende Chinezen zitten, zou je daar dan moeite mee hebben?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 23:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja ja. Maar het komt wel heel mooi uit hè, dat zwarten eigenlijk over de hele wereld overal gemiddeld tot de lagere sociaal-economische klassen behoren. Racisme? Nee hoor, puur toeval!
Ik denk dat veel ouders zich er best ongemakkelijk bij zouden voelen om hun kind in een Chinatown naar school te sturen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mwah, stel dat jij in de USA zou wonen en jij kan je kind laten gaan naar een school waar veel van die uitblinkende Chinezen zitten, zou je daar dan moeite mee hebben?
Nee, niet bij alle, maar wel meer dan men zal willen toegeven. Het gaat om de kleine dingetjes. Ik heb in mijn eigen omgeving wel vaker van die opmerkingen gehoord van "ja nee, ik heb een nieuw huis gehuurd - nou ja, er woont wel een PVV'er op de benedenverdieping, daar wil ik natuurlijk eigenlijk niks mee te maken hebben, maar goed, bij dat andere huis daar woonden veel Turken in de straat, dus vandaar dan toch maar deze keuze #noracist." etc.quote:Ik ben er niet van overtuigd dat dat iets met racisme te maken heeft? Komt racisme voor in al die landen? Ja. Meer dan dat de eigen bevolking onder ogen wil zien (ik vergeet hierbij ook niet zaken zoals racial profiling)? Zeker weten. Speelt het racisme bij een deel van die ouders een rol? Vast en zeker. Niet bij alle ouders, denk ik.
Die man is dubbel racistisch wat typisch is aangezien racisme voortkomt uit bekrompenheid.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 23:49 schreef Igen het volgende:
Nee, niet bij alle, maar wel meer dan men zal willen toegeven. Het gaat om de kleine dingetjes. Ik heb in mijn eigen omgeving wel vaker van die opmerkingen gehoord van "ja nee, ik heb een nieuw huis gehuurd - nou ja, er woont wel een PVV'er op de benedenverdieping, daar wil ik natuurlijk eigenlijk niks mee te maken hebben, maar goed, bij dat andere huis daar woonden veel Turken in de straat, dus vandaar dan toch maar deze keuze #noracist." etc.
Ik ook niet. Het meest bizarre in hun gedachtekronkel is nog wel dat ze het zwart schminken van een gezicht automatisch gelijkstellen aan het uitbeelden van een neger.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:27 schreef ccs het volgende:
Ik zie niet in waarom dit prachtige Nederlandse volksfeest verboden zou moeten worden om de mening van een groep mensen ten zuiden van de Sahara en hun Blanke hulpjes (hihi), de Policor Gutmensch.
Nee, laat ze demonsteren, dat is hun goed recht ondanks dat wij het er niet mee eens zijn. Maar daar is wel iets aan te doen, net zoals dit:quote:Op zondag 31 mei 2015 04:29 schreef Elfletterig het volgende:
Nu de nieuwste aankondigingen er zijn, vraag ik me af of er geen tegenoffensief kan komen. Gewoon die mensen tegenhouden als ze komen demonstreren.
Kan ook. Dat is de vreedzame aanpak. Liefst zou ik dan wat stevige, confronterende teksten zien die in de richting van de demonstranten worden gericht.quote:Op zondag 31 mei 2015 04:38 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Nee, laat ze demonsteren, dat is hun goed recht ondanks dat wij het er niet mee eens zijn. Maar daar is wel iets aan te doen, net zoals dit:
[ afbeelding ]
The Westboro Baptist Church came to Pickett fallen Officer Kerrie Orozco Funeral. This is what the Omaha Community did in Response.
Confronterende teksten hebben geen enkele zin, die mensen zijn verblind door hun eigen gelijk, net zoals die idioten van de Westboro Church.quote:Op zondag 31 mei 2015 04:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kan ook. Dat is de vreedzame aanpak. Liefst zou ik dan wat stevige, confronterende teksten zien die in de richting van de demonstranten worden gericht.
Dat zal ze leren!quote:Op zondag 31 mei 2015 04:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kan ook. Dat is de vreedzame aanpak. Liefst zou ik dan wat stevige, confronterende teksten zien die in de richting van de demonstranten worden gericht.
Van mij mag het ook gerust een tandje steviger hoor. Als het aan mij lag, hebben figuren zoals Westboro Baptist Church niet het recht om begrafenissen te verstoren en heeft de anti Zwarte Piet-brigade niet het recht om de Sinterklaasintocht te verzieken. Gewoon oppakken, die figuren.quote:
Binnen de regels is dat wel het meest haalbare. Anders moet je nog met Zwarte Piet mee in de zak naar Spanje...quote:
Waarom 'gewoon oppakken' als die mensen gebruik maken van hun democratisch recht? ik snap je wel maar dat is toch niet iets wat je moet willen.quote:Op zondag 31 mei 2015 04:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Van mij mag het ook gerust een tandje steviger hoor. Als het aan mij lag, hebben figuren zoals Westboro Baptist Church niet het recht om begrafenissen te verstoren en heeft de anti Zwarte Piet-brigade niet het recht om de Sinterklaasintocht te verzieken. Gewoon oppakken, die figuren.
Het vervelende is dat ze vaak ook geen koekje van eigen deeg krijgen, omdat een ander zo beschaafd is om dat niet (terug) te doenquote:Op zondag 31 mei 2015 04:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Van mij mag het ook gerust een tandje steviger hoor. Als het aan mij lag, hebben figuren zoals Westboro Baptist Church niet het recht om begrafenissen te verstoren en heeft de anti Zwarte Piet-brigade niet het recht om de Sinterklaasintocht te verzieken. Gewoon oppakken, die figuren.
Zonder aandacht bestaan ze niet.quote:Op zondag 31 mei 2015 04:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het vervelende is dat ze vaak ook geen koekje van eigen deeg krijgen, omdat een ander zo beschaafd is om dat niet (terug) te doen
Eeuhm.. over welke Piet heb je het nu Piet?quote:Op zondag 31 mei 2015 04:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
Piet komt dit jaar met raketwerper, dat zal ze leren.
Demonstreren is een democratisch recht, maar altijd en overal demonstreren niet. Als ik tegen religie wil protesteren, ga ik dat ook niet op zondagochtend in de kerk doen.quote:Op zondag 31 mei 2015 04:53 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Waarom 'gewoon oppakken' als die mensen gebruik maken van hun democratisch recht? ik snap je wel maar dat is toch niet iets wat je moet willen.
De kerklokken beschieten.quote:Op zondag 31 mei 2015 05:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Demonstreren is een democratisch recht, maar altijd en overal demonstreren niet. Als ik tegen religie wil protesteren, ga ik dat ook niet op zondagochtend in de kerk doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |