Gaat mij niet om die infantiele teringtegeltjes hoor, wat kunnen mij die dingen schelen? Ik herinner blues vooral uit het zp-2014 topique.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Kom op nou, wees toch eens even eerlijk.
Wanneer iemand die infantiele tegeltjes die DrDentz blijft posten belachelijk vindt, kom jij met een:
[..]
En dan iemand anders aanspreken op zijn 'domme' posts...
Vergeet de Ieren niet. Ieren stonden in de pikorde nog lager dan negers.quote:
Oké.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat mij niet om die infantiele teringtegeltjes hoor, wat kunnen mij die dingen schelen? Ik herinner blues vooral uit het zp-2014 topique.
Maar ze zijn blank dus ze hebben privilege!!quote:Op zondag 31 mei 2015 13:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vergeet de Ieren niet. Ieren stonden in de pikorde nog lager dan negers.
quote:Op zondag 31 mei 2015 13:10 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Maar ze zijn blank dus ze hebben privilege!!
Er is wel een verschil in tijdsperiode hè? Maar als cliniclowns voortaan ook andere kleuren moeten dragen geef ik ook geen neuk, in plaats van dat ik eis dat ze roodharig moeten blijvdn.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:24 schreef 2Happy4U het volgende:
En wat heeft dat er verder mee te maken? Tegenwoordig is het niet meer zo, hetzelfde geldt voor negers. (Behalve door andere negers in Afrika dan).
Wel met rood haar, dan is er gelijk een drempel.quote:Op zondag 31 mei 2015 13:10 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Maar ze zijn blank dus ze hebben privilege!!
Clinicowns bestaan die nog? Was toch corrupt zootje daar?quote:Op zondag 31 mei 2015 13:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er is wel een verschil in tijdsperiode hè? Maar als cliniclowns voortaan ook andere kleuren moeten dragen geef ik ook geen neuk, in plaats van dat ik eis dat ze roodharig moeten blijvdn.
Mensen gaan vaak uit van het einde v/d (zwarte) slavernij maar beseffen niet dat ook het koloniale tijdperk dat na die tijd nog doorliep ook grote impact heeft gehad. Mensen in de koloniën werden vaak opgevoed met een Nederland > Nederlandse kolonie, blank > zwart. Dit had simpelweg te maken met de machtsverhoudingen, de schoolboeken die men gebruikte, etc. Nederland was de norm en de 'eigen' (sterk door NL beïnvloede cultuur) was daaraan ondergeschikt.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:24 schreef 2Happy4U het volgende:
En wat heeft dat er verder mee te maken? Tegenwoordig is het niet meer zo, hetzelfde geldt voor negers. (Behalve door andere negers in Afrika dan).
Ik kan me niet voorstellen dat iemand bij Zwarte Piet aan een neger denkt. Hij is een mythisch figuur die toevallig zwartgekleurd is. Niet bruingekleur maar zwartegekleurd. Het feit dat op die eilandjes niemand moeilijk doet over ZP zegt veel, het is Kwinsie en kornuiten te doen om andere zaken dan racisme.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:10 schreef robin007bond het volgende:
Mijn Zwarte Piet is Racisme shirt doe ik ook gewoon aan bij goed weer. Niets mis mee om het thema nog levend te houden en mensen erover te laten denken.
Geld.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand bij Zwarte Piet aan een neger denkt. Hij is een mythisch figuur die toevallig zwartgekleurd is. Niet bruingekleur maar zwartegekleurd. Het feit dat op die eilandjes niemand moeilijk doet over ZP zegt veel, het is Kwinsie en kornuiten te doen om andere zaken dan racisme.
En? Dat ligt ver achter ons.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat jij de associatie nooit hebt gelegd wil natuurlijk niet zeggen dat het uiterlijk wel degelijk er op is gebaseerd... Of denk jij dat men ook kroes/krullend haar krijgt door het klimmen door de schoorsteen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 31 mei 2015 15:48 schreef Rodulf het volgende:
Ik heb geen eens meer zin in het Sinterklaasfeest na alle discussie van de afgelopen jaren. Kunnen we niet gewoon midzomer en winter gaan vieren, lekker fikkie stoken met z'n allen en klaar met al dat gezeik over zogenaamd racisme.
Tot dusver is protesteren tegen Zwarte Piet een weinig lucratieve hobby, heb ik het idee.quote:
Dat is nog steeds gewoon het huidige uiterlijk van ZP hoor.quote:
ZP is een donker mens.... dus logisch dat de hele wereld het figuur indeelt in de categorie donkere mensen.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand bij Zwarte Piet aan een neger denkt
Waarom doet men dat? Goede vraagquote:Op zondag 31 mei 2015 15:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat is nog steeds gewoon het huidige uiterlijk van ZP hoor.
Ik snap nooit waarom sommige mensen zoveel moeite doen om te ontkennen waar het huidige uiterlijk door geïnspireerd is.
Dat is natuurlijk grote bullshit. Beetje laf om de tegenstanders een bepaald zelf bedacht stickertje op te plakken om zo de eigen mening meer kracht bij te zetten.quote:
Boeiend, niemand associeert dat met negers.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat is nog steeds gewoon het huidige uiterlijk van ZP hoor.
Ik ontken niet dat het mogelijk daardoor is geïnspireerd, ik vind het geen probleem aangezien die associatie al lang is verdwenen bij de Nederlanders. Zelfs op die eilandjes maken ze zich er niet druk om en vieren ze met veel plezier Sinterklaas. Waar hebben we het over? Laten we nu niet Kwiebus Kwinsie wind in de zeilen geven, hij wil alleen maar geld aftroggelen van de Nederlandse samenleving. Je moet iets als je van beroep een kunstenaar bent en je er niets van bakt.quote:Ik snap nooit waarom sommige mensen zoveel moeite doen om te ontkennen waar het huidige uiterlijk door geïnspireerd is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Niet voor Quincy Gario, die krijgt goed betaald voor zijn anti ZP optredensquote:Op zondag 31 mei 2015 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tot dusver is protesteren tegen Zwarte Piet een weinig lucratieve hobby, heb ik het idee.
Nogmaals:quote:Op zondag 31 mei 2015 16:01 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Alleen het gezicht van zwarte piet is zwart, zwarte piet gaat immers niet naakt door de schoorsteen.Al zie je nooit wat de verdere huidskleur is van zwarte piet omdat je dat nooit te zien krijgt, dat was als kind een mysterie.
Dat jij de associatie nooit hebt gelegd wil natuurlijk niet zeggen dat het uiterlijk wel degelijk er op is gebaseerd... Of denk jij dat men ook kroes/krullend haar krijgt door het klimmen door de schoorsteen?quote:Op zondag 31 mei 2015 10:43 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Zwarte piet is zwart door het roet van de schoorsteen. Ik ben al van kleins af aan zwarte piet fan en heb zwarte piet letterlijk nóóit geassocieerd met racisme en mensen met een donkere huidskleur en was dan ook compleet verbaasd toen die discussie een aantal jaren geleden ineens begon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |