Sport chickquote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Moet dit nou echt zo? Sowieso zonder obsesieve sporters mag ik hier ook niet posten.. Want sporten![]()
ik moest lachenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:41 schreef Qwea het volgende:
Ik mag hier wel posten, ik heb geen sport obsessieWoei.
Succes met dronken-wordenquote:
Allemachtig. Kut. Nee, dan interesseert een boel niet meer. Dan is het bijna bizar dat de rest van de wereld gewoon door gaat terwijl er zo iets vreselijks is gebeurd.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 22:03 schreef Sjeen het volgende:
Vandaag interesseert de wereld me niet en afvallen ook niet... Mijn beste vriendin haar moeder is gestorven.
Goffer, Sjeen. Sterkte voor jou en je vriendin en iedereen die er verdrietig om is. Neem nog een wijntje.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 22:03 schreef Sjeen het volgende:
Vandaag interesseert de wereld me niet en afvallen ook niet... Mijn beste vriendin haar moeder is gestorven.
^quote:Op vrijdag 29 mei 2015 22:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuk dat dit topic weer open is. Ik heb het echt gemist!
Waar komt het opeens vandaan? En waarom waren de 'opvolgers' niet leuk?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 22:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuk dat dit topic weer open is. Ik heb het echt gemist!
Misschien is het beter om het daar gewoon niet meer over te hebbenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 22:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waar komt het opeens vandaan? En waarom waren de 'opvolgers' niet leuk?
Het fijne voor mij, is dat ik weet dat het kan en dat ik ook weet dat IK het kan. Dus dat geeft wel weer een beetje moedquote:Op zaterdag 30 mei 2015 07:53 schreef Isabeau het volgende:
Herkenbaar Phoebe. Heb zelf recentelijk iets te veel wetenschappelijke artikelen gelezen over verloren gewicht er af houden en dat was allemaal depressief makend ipv dat ik er de heilige graal in vond (wat mijn uitgangspunt was)Ik ben mensen die bijv al 3 jaar op gewenst gewicht zijn nadat ze obesitas hadden steeds meer gaan respecteren en als een soort helden gaan zien, want oh boy wat maakt je eigen lijf het je toch moeilijk.
Nou ja, mijn eigen eindconclusie was: het is bijna niet mogelijk. Maar heel soms wel. Dus het is niet onmogelijkEn de belangrijkste les was dat wat we eten en wanneer en waarom gaat doorgaans buiten je bewustzijn om. Je denkt dat je dat allemaal bewust kiest, maar dat is domweg niet zo. Belangrijkste voor een dieet was: vooraf plannen. En als je de mist in gaat analyseren wat er mis ging en voor de volgende dag wederom duidelijk plannen. Wat eet je en wanneer. En dingen klaar leggen. De appel in je tas voor als je trek krijgt, kwark in huis als je echt flinke trek hebt en de sportkleding als je de ochtend er op wilt gaan hardlopen.
Nou ja, ik heb veel gelezen en ben veel wijzer geworden, maar nog niets toegepast want 3 feestjes in 1 week en dat lijkt me een slecht begin(dit zal ook wel vooral een heel erg onbewuste saboterende keuze zijn).
Ik vind dat niet raar, het is heel verdrietig om mensen van wie je houdt verdriet te zien hebben. Dat is gewoon niet de bedoelingquote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:42 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb het bij twee glazen wijn gehouden gisteren... Ik kan het wel, inmiddels, ook vreetkicks zijn tegenwoordig heel beschaafd.
Het voelt raar allemaal, want het is niet mijn verlies. Maar ik ben verdrietig voor haar...
Heb je daar toevallig een linkje van?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 07:53 schreef Isabeau het volgende:
Herkenbaar Phoebe. Heb zelf recentelijk iets te veel wetenschappelijke artikelen gelezen
Maar maat 38 en of slanker kan ook prima met feestjes hoor. Die hoef je daar echt niet voor te laten. Ligt er alleen aan wat je daarnaast doet.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 08:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Het fijne voor mij, is dat ik weet dat het kan en dat ik ook weet dat IK het kan. Dus dat geeft wel weer een beetje moedEr is heel lang 20/25 kilo afgeweest.
Feestjes BLIJF ik een lastige vinden. Ik ga en wil mezelf dat niet ontzeggen. Daarom zal ik waarschijnlijk nooit <38 zijn. 38 is mijn utopie maat
Poez niets aantrekken van de weegschaal. Soms doen lijven ineens stom, ook als je netjes binnen de lijntjes bent gebleven dan dat gaat ook weer vanzelf over, zolang je maar binnen de lijntjes blijft.
Wat voor sport doe je? Hoeveel eet je?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:00 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ben er ook maar weer. Ondanks het redelijk vele sporten kom ik toch aan de laatste tijd weer. Misschien maar eens gaan opletten wat ik eet en niet dagen als gisteren hebben
In 'normale' weken sta ik 5 keer per week in de sportschool, waarvan 1 keer met fysio. Dit is er vooral voor de bende in mijn rug (het sporten).quote:
Wat doe je in de sportschool? Krachttraining? Cardio?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:04 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
In 'normale' weken sta ik 5 keer per week in de sportschool, waarvan 1 keer met fysio. Dit is er vooral voor de bende in mijn rug (het sporten).
Ik eet veels te veel, zeker gisteren
Core training voor mijn rug, wat krachttraining voor zover het al niet in de core training zit en 1,5 uur cardio.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat doe je in de sportschool? Krachttraining? Cardio?
Hoeveel kcal at je gisteren?
medische situatie:quote:Op zaterdag 30 mei 2015 09:56 schreef PaarsBeestje het volgende:
Kijk nou wat er weer is!Ik heb jullie zo nodig!
![]()
Sjeen
DP: Je kan het!
BX: Waarom mag je niet sporten? Als ik dat mag vragen in ieder geval
Pizzaquote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Core training voor mijn rug, wat krachttraining voor zover het al niet in de core training zit en 1,5 uur cardio.
Geen idee, tel ze niet, maar die pizza zal wel teveel zijn geweest plus wat er nog bij kwam
De theorie is ook heel simpel, de praktijk ......quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
PizzaMaar dan weet je wat je moet doen dus
Minder vreten.
Hoiquote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:17 schreef BrandX het volgende:
[..]
medische situatie:
Longen doen het niet (max 3l inhoud); dubbele rughernia, een knie ligt aan gort, allebei de ellebogen zowel tennis- als golfarm, en nu net nog (waarschijnlijk, 8 juni mri) nekhernia erbij gekregen.
Met die longen (vanaf 4jr), rug (vanaf 27jr) en knie (vanaf 19jr) gewoon altijd intensief fysiek werk blijven doen daarnaast blijven zwemmen, meerdere uren per dag africhting paarden gedaan en later ipv paardensport 4x p/w boksen en 1x krachttraining, waarbij alles veel erger is geworden en de andere kwalen erbij zijn gekomen.
Nu dus eerst maar eens alles aanpakken voordat ik weer wat ga doen. Alles iom arts(en)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Damn girl, jij gaat ook door tot het gaatje en nog ff verder. Lijkt me erg verstandig om eerst te werken aan de gezondheidstoestanden. Daarnaast goed en gezond eten is alleen maar extra verstandig. Sterktequote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:17 schreef BrandX het volgende:
[..]
medische situatie:
Longen doen het niet (max 3l inhoud); dubbele rughernia, een knie ligt aan gort, allebei de ellebogen zowel tennis- als golfarm, en nu net nog (waarschijnlijk, 8 juni mri) nekhernia erbij gekregen.
Met die longen (vanaf 4jr), rug (vanaf 27jr) en knie (vanaf 19jr) gewoon altijd intensief fysiek werk blijven doen daarnaast blijven zwemmen, meerdere uren per dag africhting paarden gedaan en later ipv paardensport 4x p/w boksen en 1x krachttraining, waarbij alles veel erger is geworden en de andere kwalen erbij zijn gekomen.
Nu dus eerst maar eens alles aanpakken voordat ik weer wat ga doen. Alles iom arts(en)
Houmous met gecarameliseerde uitquote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:21 schreef mrspoeZ het volgende:
Caramelised onion houmous? Klinkt lekker, wasda?
Hoiquote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoisterkte daar allemaal mee. Je gaat een hoop artsen zien zo te horen.
thanks. Ja ik ben eigenwijzer dan goed voor me is, ik vind/vond altijd dat ik me niet moe(s)t aanstellenquote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:24 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Damn girl, jij gaat ook door tot het gaatje en nog ff verder. Lijkt me erg verstandig om eerst te werken aan de gezondheidstoestanden. Daarnaast goed en gezond eten is alleen maar extra verstandig. Sterkte
Maar alles bij elkaar is het wel even rot genoeg om je toch 'stil te leggen'.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:25 schreef BrandX het volgende:
[..]
Hoi
valt mee, Een hoop is dusdanig oud dat iets anders als fysio en omgangsvormen vinden niet meer echt n optie is, en gezien mijn spieren die overontwikkeld zijn ook niet nodig (vangen een hoop op).
tennisarm en golf arm kost tijd, meer niet, rug is eigenlijk geen problem als de rest gewoon functioneert, longen is onomkeerbaar, knie is live with it.
enige wat echt loopt is de nekmaar verder wel plannen gemaakt idd en daarvoor controles.
Als je je kcal inname trackt is het een stuk makkelijker. Weet je precies wanneer je kcal's op zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:22 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De theorie is ook heel simpel, de praktijk ......
Het ligt er natuurlijk aan hoeveel je er van eet. Maar het zit vol eiwitten en goede vetten dus ik vind het wel verantwoord.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:29 schreef BrandX het volgende:
valt houmous onder 'gezond' eten? Ik vind dat lekker, maar dacht dat dat een dikmaker was?
Mwah, daar ga ik me alleen maar aan irriteren. Kan er beter op letten als ik er niet zo op let want weet vrij goed wat mag en niet mag.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als je je kcal inname trackt is het een stuk makkelijker. Weet je precies wanneer je kcal's op zijn.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:23 schreef Ballet9 het volgende:
Hallo allemaal! Ik ga niet altijd meeschrijven, maar ik lees soms mee omdat het hele onderwerp mij interesseert en ik het allemaal probeer te begrijpen. Ik lees dat veel mensen na het afvallen weer zijn aangekomen. Maar hoe komt dat? Is het omdat je op den duur toch weer verkeerde keuzes maakt of heb je een 'vreemd' dieet gevolgd waardoor het niet was vol te houden?@ spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo. Gisteren een geweldige dag gehad en mn beste vriendin is nu echt getrouwd. Eettechnisch is het zelfs allemaal goed gegaan. Was vannacht om half 2 thuis en ik had net om half 9 mijn eerste yogales. Dat was heeeeerlijk.
Dan vooraf planning maken en daar geen milimeter vanaf wijkenquote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:30 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mwah, daar ga ik me alleen maar aan irriteren. Kan er beter op letten als ik er niet zo op let want weet vrij goed wat mag en niet mag.
Volgens mij moet ik nodig naar Engeland.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Houmous met gecarameliseerde uitIk heb dinsdag uit Engeland teruggekomen en daar doen we altijd wat boodschappen. Ze hebben daar allemaal soorten houmous die wij hier niet hebben. Ik heb mint/broad bean/asparagus, caramelised onion en japapeno/paprika
een van de ministapjes die ik wil doen is rustig kijken naar de dingen die ik nu regelmatig eet en welke lekkere alternatieven er zijn. Dus bijv. idd ipv paar stukjes salami of chorizo, lekker knabbelen aan snoeptomaatjes. Dus dit zou een mooie vervanger c.q. verwisselaar zijn voor bijv. filet americain dan.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk aan hoeveel je er van eet. Maar het zit vol eiwitten en goede vetten dus ik vind het wel verantwoord.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
@ spoiler:Tof!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo. Gisteren een geweldige dag gehad en mn beste vriendin is nu echt getrouwd. Eettechnisch is het zelfs allemaal goed gegaan. Was vannacht om half 2 thuis en ik had net om half 9 mijn eerste yogales. Dat was heeeeerlijk.
lolwut
Dan ga ik nog tellen en ik weiger echt mezelf dat aan te doen. Dan komt mijn leven in het teken te staan van eten etc, terwijl dat me nou juist niet gezond lijkt.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan vooraf planning maken en daar geen milimeter vanaf wijken
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
@ spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo. Gisteren een geweldige dag gehad en mn beste vriendin is nu echt getrouwd. Eettechnisch is het zelfs allemaal goed gegaan. Was vannacht om half 2 thuis en ik had net om half 9 mijn eerste yogales. Dat was heeeeerlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan ben ik oprecht benieuwd hoe je in godsnaam weet wat je binnen krijgt dan en of je goed zitquote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan ga ik nog tellen en ik weiger echt mezelf dat aan te doen. Dan komt mijn leven in het teken te staan van eten etc, terwijl dat me nou juist niet gezond lijkt.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:35 schreef Ballet9 het volgende:
[..]"Ja hoi. Waar zijn mijn chocoladerepen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prrrrr
Helemaal mee eens, kan je de kcal niet schatten? 'Risico' van niet tellen is weer dat je te weinig of teveel kan eten, is mijn ervaring.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan ga ik nog tellen en ik weiger echt mezelf dat aan te doen. Dan komt mijn leven in het teken te staan van eten etc, terwijl dat me nou juist niet gezond lijkt.
Ik weet wat ik ongeveer per dag eten mag. Hoeveel boterhammen, fruit etc. Wat bij de avondmaaltijd. En daar mag, afhankelijk van het sporten, best iets bij nog want lekker. Daarna moet het echter wel klaar zijn. En dat daarna klaar zijn gaat niet zo goed.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan ben ik oprecht benieuwd hoe je in godsnaam weet wat je binnen krijgt dan en of je goed zit
Oeh, een lotgenoot als in hetzelfde denkendequote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik maak de laatste tijd vaker een late middag T van worteltjes, paprika, melbatoastjes, stukje kaas, etc met iets van houmous. Bevalt primaquote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:32 schreef BrandX het volgende:
[..]
een van de ministapjes die ik wil doen is rustig kijken naar de dingen die ik nu regelmatig eet en welke lekkere alternatieven er zijn. Dus bijv. idd ipv paar stukjes salami of chorizo, lekker knabbelen aan snoeptomaatjes. Dus dit zou een mooie vervanger c.q. verwisselaar zijn voor bijv. filet americain dan.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:37 schreef mrspoeZ het volgende:
Dat doe ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Oh, die heb ik opgegeten.
- Waarom?
- Had ik zin in.
En dat is dan dat.![]()
![]()
Maar hoe wil je dat gaan oplossen dan? Wat is je plan van aanpak?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik weet wat ik ongeveer per dag eten mag. Hoeveel boterhammen, fruit etc. Wat bij de avondmaaltijd. En daar mag, afhankelijk van het sporten, best iets bij nog want lekker. Daarna moet het echter wel klaar zijn. En dat daarna klaar zijn gaat niet zo goed.
Niet dat je hier niet mag posten hoor. Maar er is een speciaal topic voor weight loss surgery. Misschien hebben ze daar ook tips voor je.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:38 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Dat doe ik.
- Waarom?
- Had ik zin in.
En dat is dan dat.![]()
Haha, herkenbaar!quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik weet wat ik ongeveer per dag eten mag. Hoeveel boterhammen, fruit etc. Wat bij de avondmaaltijd. En daar mag, afhankelijk van het sporten, best iets bij nog want lekker. Daarna moet het echter wel klaar zijn. En dat daarna klaar zijn gaat niet zo goed.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik maak de laatste tijd vaker een late middag T van worteltjes, paprika, melbatoastjes, stukje kaas, etc met iets van houmous. Bevalt primaHippe moeders noemen dat een monkey platter heb ik me laten vertellen.
En terecht? Ik vind dat een volwassen vrouw geen verantwoording hoeft af te leggen aan haar kind eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:38 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Dat doe ik.
- Waarom?
- Had ik zin in.
En dat is dan dat.![]()
dat zegt hij toch? Hij weet wat hij ong. per dag mag nemen, en let daar op.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar hoe wil je dat gaan oplossen dan? Wat is je plan van aanpak?
Opletten wat ik eet en niet teveel snoepen. Daarbij voldoende bewegen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar hoe wil je dat gaan oplossen dan? Wat is je plan van aanpak?
Ow. Wat is dan precies het punt? Want dan mis ik het geloof ik. Niet onaardig bedoeld hoor, maar dan snap ik even niet wat er mis gaat. Een keer een chocoladereep opeten is toch niet erg?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:38 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Dat doe ik.
- Waarom?
- Had ik zin in.
En dat is dan dat.![]()
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:35 schreef Ballet9 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ow en ik had gisteren een jurkje aan. En hakken. Echt OMGWTFBBQ. Dat had ik 2 jaar geleden niet gedaan. Ik ga nu eens douchen en nadenken over hoe ik yoga in mn weekschema straks kan krijgen. Denk dat ik een keer in de week minder ga bootcampen voorlopig want dat begon ik toch al een beetje zat te worden.
ik denk dat we met een generatiekloof issue zittenquote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Opletten wat ik eet en niet teveel snoepen. Daarbij voldoende bewegen.
En vooral niet me helemaal gek laten maken met kcal tellen per dag of lijstjes.
Nee, hij zegt dat dat in de praktijk niet zo makkelijk is. En dat hij dus doorslaat in dat "opletten met eten" nou, dan werkt er dus iets niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:41 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat zegt hij toch? Hij weet wat hij ong. per dag mag nemen, en let daar op.
Dat dat jouw aanpak niet is, is prima, maar dat is wel zijn (en inmiddels ook mijn) aanpak.
Nou, ben benieuwd of dat voor je gaat werkenquote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Opletten wat ik eet en niet teveel snoepen. Daarbij voldoende bewegen.
En vooral niet me helemaal gek laten maken met kcal tellen per dag of lijstjes.
Dat ben ik ook weer met je eens, daarom vind ik ook dat ik er niks van kan zeggen, maar vind het wel moeilijk want het is gewoon niet goed. En als m'n chocoladereep weg is dan benoem ik dat natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:41 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
En terecht? Ik vind dat een volwassen vrouw geen verantwoording hoeft af te leggen aan haar kind eerlijk gezegdIk snap dat je je zorgen maakt, dat zou ik idd uitspreken maar het is echt aan haar om de beslissing te nemen wat ze wel/niet in haar mond stopt.
Nou, in de jaren 70 was er ook al snoep hoorquote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:42 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik denk dat we met een generatiekloof issue zitten
wij zijn nog opgegroeid met normale eetdingen omdat er niets anders was, ook niet qua hoeveelheid, ipv de overdaad die er vanaf de jaren 80 in kwam
ik verwacht eerder dat het (dat is bij mij iig het punt) een stukje discipline is om toch niet die extra boterham te nemen omdat je nog trek (denkt te) hebt(ben).quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee, hij zegt dat dat in de praktijk niet zo makkelijk is. En dat hij dus doorslaat in dat "opletten met eten" nou, dan werkt er dus iets niet.
[..]
Nou, ben benieuwd of dat voor je gaat werken
In m'n eerste berichtje staat dus dat het vaker aan de gang is, ze snoept dus (weer) heel veel. Als ze 1x een chocoreep opeet maakte ik mij niet druk.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:41 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Ow. Wat is dan precies het punt? Want dan mis ik het geloof ik. Niet onaardig bedoeld hoor, maar dan snap ik even niet wat er mis gaat. Een keer een chocoladereep opeten is toch niet erg?
Het heeft gewerkt, er waren er 25 af. Nu nog iets van 22.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:42 schreef Qwea het volgende:
Nou, ben benieuwd of dat voor je gaat werken
Ok sorry dan.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:44 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
In m'n eerste berichtje staat dus dat het vaker aan de gang is, ze snoept dus (weer) heel veel. Als ze 1x een chocoreep opeet maakte ik mij niet druk.
ja ok, maar alles toch een stuk beperkter etc dan nu. Ook op scholen enzo.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nou, in de jaren 70 was er ook al snoep hoor
Groene kikkertjes, bergen vol.
Maar wel savonds gekookte aardappelen
Krijg ze nu echt niet meer naar binnen.
Op school kregen we nog schoolmelk en de traktaties waren vaak genoeg fruitquote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:45 schreef BrandX het volgende:
[..]
ja ok, maar alles toch een stuk beperkter etc dan nu. Ook op scholen enzo.
naja, zo ervaar ik het igg.
anyways, ik tel iig niet, ik ga gewoon stap voor stap minderen/anders leven. Mijn manier.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:42 schreef douche-eendje het volgende:
[..]Yes, ik ga daar wel ff lezen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ow en ik had gisteren een jurkje aan. En hakken. Echt OMGWTFBBQ. Dat had ik 2 jaar geleden niet gedaan. Ik ga nu eens douchen en nadenken over hoe ik yoga in mn weekschema straks kan krijgen. Denk dat ik een keer in de week minder ga bootcampen voorlopig want dat begon ik toch al een beetje zat te worden.
Ja precies, dat soort dingen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:46 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Op school kregen we nog schoolmelk en de traktaties waren vaak genoeg fruit
We gaan het dus op dezelfde manier doen
Enige wat er toen al wel fout ging, en nog steeds fout gaat, is dat iedereen verplicht zijn bord moet leeg eten. Als je klaar bent ben je klaar.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:52 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ja precies, dat soort dingen.
en thuis kreeg je na schooltijd hooguit een bakje chips ipv een hele zak, of 1 koekje bij de thee/koffie ipv meerdere, ja bij hoge uitzondering als je heeeeeeel braaf was geweest
ja die tic ben ik ook aan het afleveren. Als ik vol ben, stop ik met eten. jammer dan dat er nog eten op het bord ligt. (hele lastige om af te leren, biafrakindjes dit dat in mijn achterhoofd enzo)quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:05 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Enige wat er toen al wel fout ging, en nog steeds fout gaat, is dat iedereen verplicht zijn bord moet leeg eten. Als je klaar bent ben je klaar.
Was jij wel eens heel braaf dan? Ik heb die meerdere namelijk nooit gezien hoor
Of de 'als je je bord leeg hebt mag je een toetje'. Nopequote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:05 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Enige wat er toen al wel fout ging, en nog steeds fout gaat, is dat iedereen verplicht zijn bord moet leeg eten. Als je klaar bent ben je klaar.
Was jij wel eens heel braaf dan? Ik heb die meerdere namelijk nooit gezien hoor
Beetje je ben en jerry's delen. Dacht het niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
Toetjes gaan we hier soberso niet doen. Gewoon niet.
Hell no. Broccoli kan ze krijgen. Zonder sausje.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Beetje je ben en jerry's delen. Dacht het niet.
nee, da's ook een tussendoortje.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:46 schreef mrspoeZ het volgende:
Die laatste T in een lijstje betekent toch toetje? O-T-L-T-D-Toetje?
Ow dan doe ik vandaag gewoon OSLSTDTW. Wijn is essentieel.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:46 schreef mrspoeZ het volgende:
Die laatste T in een lijstje betekent toch toetje? O-T-L-T-D-Toetje?
Arm kind.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hell no. Broccoli kan ze krijgen. Zonder sausje.
(Maar ik at sowieso al geen toetjes, dus waarom zou ik dat wel gaan doen nu ik een kind heb. )
vindt ze heerlijk!quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:51 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ow dan doe ik vandaag gewoon OSLSTDTW. Wijn is essentieel.
[..]
Arm kind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
ooooooh toetjesquote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
Toetjes gaan we hier soberso niet doen. Gewoon niet.
En wat wil je er van gaan maken?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:32 schreef Ballet9 het volgende:
Ik wil het proberen, eerst eens kopen bij de AH. Weet jij of het daar net zo lekker is?
nou dit. 1 keer Albert Heijn sushi gehad. Wat een blamagequote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Niets is in de supermarkt "net zo lekker" natuurlijk.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou dit. 1 keer Albert Heijn sushi gehad. Wat een blamage
En toch vind ik daar niets mis mee.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou dit. 1 keer Albert Heijn sushi gehad. Wat een blamage
die heb ik een keertje geprobeerd, maar ik vond hem vooral heel zoet.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:32 schreef Ballet9 het volgende:
Ik wil het proberen, eerst eens kopen bij de AH. Weet jij of het daar net zo lekker is?
ja echt? Ik vind het een beetje als opgestijfde rijstpap smaken. De vis proef je al helemaal niet. Zondequote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En toch vind ik daar niets mis mee.
Natuurlijk is zelf maken of in een goed sushi restaurant lekkerder.
Maar gewoon makkelijk als T of lunch vind ik het erg oke.
Kan niet echt zeggen dat ik die smaak herken.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja echt? Ik vind het een beetje als opgestijfde rijstpap smaken. De vis proef je al helemaal niet. Zonde
Dieting and restrained eating as prospective predictors of weight gainquote:
Thnx. Straks of morgen even doorlezenquote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dieting and restrained eating as prospective predictors of weight gain
Metabolic Slowing with Massive Weight Loss despite Preservation of Fat-Free Mass
Adaptive thermogenesis in humans
Maar, heel fijn in jouw (en mijn) straatje wat goed nieuws:
Fat-free mass is maintained in women following a moderate diet and exercise program.
Effects of whey protein and resistance exercise on body composition
No problem. Interessante materie. Denk dat overal de focus op 'het afvallen/dieet' ligt en dat 'na het afvallen' een ondergeschoven kindje is. Je bent niet klaar als je je streefgewicht hebt gehaald. Je moet je blijven inzetten, opletten, plannen.quote:
Absoluut. Daarom vind ik dieet ook zo'n kutterm. Want je kan niet op dieet. Want dat insinueerd dat je nadat je je doel hebt gehaald weer als vanouds kan eten. Maar dat gaat mooi niet op.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
No problem. Interessante materie. Denk dat overal de focus op 'het afvallen/dieet' ligt en dat 'na het afvallen' een ondergeschoven kindje is. Je bent niet klaar als je je streefgewicht hebt gehaald. Je moet je blijven inzetten, opletten, plannen.
Mee eens. Je gezonde eetpatroon moet weer normaal gaan worden, het is vooral het afkicken van suiker en vet wat de truuk is, daar dit tegenwoordig overdadig overal in zit.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Absoluut. Daarom vind ik dieet ook zo'n kutterm. Want je kan niet op dieet. Want dat insinueerd dat je nadat je je doel hebt gehaald weer als vanouds kan eten. Maar dat gaat mooi niet op.
Vandaar ook de "lifestyle change" die gemaakt moet worden
Suiker en vet is heel normaal hoorquote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:14 schreef BrandX het volgende:
[..]
Mee eens. Je gezonde eetpatroon moet weer normaal gaan worden, het is vooral het afkicken van suiker en vet wat de truuk is, daar dit tegenwoordig overdadig overal in zit.
Waarom? Waarom dan niet gewoon "Dat past niet in mijn voedingsschema" daarmee insinueer je niet dat het iets tijdelijks is wat je aan het doen bent.quote:Op zondag 31 mei 2015 08:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind mensen die irl over lifestylechanges blijven zaniken altijd zo evangelisch, pushy en als een broken record klinken en dus verschrikkelijk vermoeiend, dus ik praat rustig over "een paar dagen diëten", "past niet binnen m'n dieet" en "dieettechnisch niet zo handig".
Omdat ik zelf niet wil zijn wat me mateloos irriteertquote:Op zondag 31 mei 2015 08:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom? Waarom dan niet gewoon "Dat past niet in mijn voedingsschema" daarmee insinueer je niet dat het iets tijdelijks is wat je aan het doen bent.
Ik vind mensen die de term dieet gebruiken altijd naīef.
want dat past niet in mijn levensstijlquote:Op zondag 31 mei 2015 08:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Omdat ik zelf niet wil zijn wat me mateloos irriteert
Voedingsschema klinkt voor mij (en als ik zo nadenk voor het type mens in mijn omgeving) waanzinnig pretentieus. Kijk mij eens beter zijn dan jij. Dieet snapt iedereen. Daarbij betekent het gewoon hetzelfde hoor. Een dieet is ook niet per se om af te vallen. Je kan ook een ongezond Westers dieet hebbenquote:Op zondag 31 mei 2015 08:43 schreef Qwea het volgende:
Waarom? Waarom dan niet gewoon "Dat past niet in mijn voedingsschema" daarmee insinueer je niet dat het iets tijdelijks is wat je aan het doen bent.
Ik vind mensen die de term dieet gebruiken altijd naīef.
Ik denk dat dat dan toch echt aan jezelf ligt ipv aan de persoon die "voedingsschema" als term gebruikt. Over het algemeen verstaat 99.7% onder dieet een tijdelijke afval methode waarbij men tijdelijk minder eet en dingen laat staan.quote:Op zondag 31 mei 2015 08:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voedingsschema klinkt voor mij (en als ik zo nadenk voor het type mens in mijn omgeving) waanzinnig pretentieus. Kijk mij eens beter zijn dan jij. Dieet snapt iedereen. Daarbij betekent het gewoon hetzelfde hoor. Een dieet is ook niet per se om af te vallen. Je kan ook een ongezond Westers dieet hebben
Dus dat.quote:
tanden poetsen na het eten, still works like a charmquote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vanmiddag toch maar een T overgeslagen wegens grote A.
Ik heb net veel knoflook op en nu heb ik drang om nog iets in mn mond te stoppen om de smaak weg te krijgen. Zo gaat dat vaak bij mij trouwens, een dropje ofzo nemen om een andere smaak weg te krijgen.
Gefeliciteerd met je trouwdag en gefeliciteerd met 11,3 kg minder SQquote:Op zondag 31 mei 2015 09:19 schreef Stormqueen het volgende:
En ik ben blij, want nu dertien weken onderweg en 11,3 kilo lichter!
Vandaag wordt een uitdaging, het is onze trouwdag en we ontbijten uitgebreid
Kan niet, als ik dat na het eten doe krijg ik geheid een uur daarna gevoelige tanden. Ik zou dat wel kunnen doen trouwens als ik langer dan een uur na het eten nog steeds last heb van de smaak. Ik proef het nu nog trouwens, tijd om te ontbijtenquote:Op zondag 31 mei 2015 09:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
tanden poetsen na het eten, still works like a charm
Ja dat klopt, ik zeg ook niet dat ik geen suiker en vet gebruik.quote:
Dat is anders behoorlijk religieusquote:Op zondag 31 mei 2015 10:09 schreef BrandX het volgende:
En het is al zeer zeker geen evangelisch gebeuren voor mij, daarvoor zondig ik te veel .
-edit, ben ff bijgepraat en snap um nuquote:Op zondag 31 mei 2015 10:14 schreef mrspoeZ het volgende:
BX, eerst even kijken of die schoen die je aantrekt wel voor jou is klaargezet.
Helloquote:Op zondag 31 mei 2015 09:46 schreef angelatje het volgende:
Hoiik kom hier ook eens kijken....met een bmi van ruim 35 werd het tijd om er iets aan te doen. Ondertussen een aantal weken bezig en ruim 5 kilo eraf
![]()
een aantal jaren geleden ben ik 30 kilo afgevallen dus ik weet dat ik het kan.
Ik probeer gezond te eten en minstens 3 keer peer week te sporten, wat wel een uitdaging is met een hielspoor en overactieve bekkenbodem.
:-xquote:Op zondag 31 mei 2015 10:19 schreef BrandX het volgende:
[..]
-edit, ben ff bijgepraat en snap um nu)
Ja zo'n beetje allesquote:Op zondag 31 mei 2015 10:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hello![]()
Ben je een deel van die 30 kilo weer aangekomen?
quote:Op zondag 31 mei 2015 09:19 schreef Stormqueen het volgende:
En ik ben blij, want nu dertien weken onderweg en 11,3 kilo lichter!
Vandaag wordt een uitdaging, het is onze trouwdag en we ontbijten uitgebreid
Herkenbaarquote:Op zondag 31 mei 2015 08:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind mensen die irl over lifestylechanges blijven zaniken altijd zo evangelisch, pushy en als een broken record klinken en dus verschrikkelijk vermoeiend, dus ik praat rustig over "een paar dagen diëten", "past niet binnen m'n dieet" en "dieettechnisch niet zo handig".
Hier in de wijk is het vandaag, geen meisjes in bruidsjurken gespot... Twee jaar terug, toen Isa communie deed, hebben we een complete 'my big fat gipsy communie' voorbij zien komen. Dat was leuke afleiding tijdens de kerkdienst.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:52 schreef Stormqueen het volgende:
Dit jaar pas ik nog niet in mijn jurk denk ik (heb nog drie cupmaatjes groter) maar volgend jaar moet ie te groot zijn
![]()
communie, is dat vandaag? Hier is dat echt een kamperfeestje. Jonge meisjes in bruidsjurken
dat was een goed pinksterweekend danquote:Op zondag 31 mei 2015 11:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hier in de wijk is het vandaag, geen meisjes in bruidsjurken gespot... Twee jaar terug, toen Isa communie deed, hebben we een complete 'my big fat gipsy communie' voorbij zien komen. Dat was leuke afleiding tijdens de kerkdienst.
Nu aan het ontbijt, twee afbakbroodjes met kaas en een koffie verkeerd. Vanmiddag naar foodtruckfestival in het stadspark.
Ik ben mijn 3 Pinksterweekendkilo's op 3 ons na weer kwijt. Ik weeg gewoon 77 kilo
Ik neem aan dat je het zo niet gepland had? Waarom pakte het wel zo uit?quote:Op zondag 31 mei 2015 11:07 schreef Fripsel het volgende:
Jeetje wat een lijstje gister
O: eierkoek met glas optimel
S: circuit training
L: vanille yoghurt met 1 sinaasappel
t: plakje cake met aardbeien
D: Italiaanse visstoof
T: 2 van die lange zure matten
Altijd als ik bij mijn buren ben trap ik in het snoepen, hun kind stopt het nog net niet in m'n mond. En ja m'n ontbijt en lunch zijn gewoon om te janken natuurlijk.
Nee klopt het was een beetje een gekke dag. Wilde eigenlijk S ochtends naar de supermarkt maar was knock out van m'n nieuwe medicijnen. Werd rond 11 uur wakker en heb het toen maar even gedaan met wat er in huis was omdat er geen super in het dorp zit.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het zo niet gepland had? Waarom pakte het wel zo uit?
En ja, je ontbijt en lunch zijn om te jankenDaar kan je toch geen circuittraining op doen
![]()
zure matjes, yum! wat knap dat je er maar 2 nam![]()
Is dit een grap? Of kijk je neer op mensen die niet ontbijten met een boterham of een kommetje muesli? Moet toch gewoon kunnen.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:12 schreef Stormqueen het volgende:
Maar hoe doe je dat, een eierkoek als ontbijt
waarom nou meteen weer neerkijken opquote:Op zondag 31 mei 2015 11:15 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Is dit een grap? Of kijk je neer op mensen die niet ontbijten met een boterham of een kommetje muesli? Moet toch gewoon kunnen.
Nee hoorquote:Op zondag 31 mei 2015 11:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waarom nou meteen weer neerkijken opDoe ik neerbuigend?
Zijn genoeg mensen die je raar aankijken als je bepaalde dingen op "ongewone" tijdstippen eet of drinkt. "Huh, hamburger in de morgen? Daar is het toch nog veel te vroeg voor!!". Dat soort autistische kuddedieren.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waarom nou meteen weer neerkijken opDoe ik neerbuigend?
mooi, dan spreken we hierbij meteen af dat jij niet onnodig in de verdediging hoeft te schietenquote:Op zondag 31 mei 2015 11:22 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Zijn genoeg mensen die je raar aankijken als je bepaalde dingen op "ongewone" tijdstippen eet of drinkt. "Huh, hamburger in de morgen? Daar is het toch nog veel te vroeg voor!!". Dat soort autistische kuddedieren.
Maar als jij niet tot die groep behoort hoef je je niet aangesproken te voelken.
Op hoeveel kcal ben jij aan het afvallen of eet je gewoon als je zin hebt?quote:Op zondag 31 mei 2015 11:12 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Nee klopt het was een beetje een gekke dag. Wilde eigenlijk S ochtends naar de supermarkt maar was knock out van m'n nieuwe medicijnen. Werd rond 11 uur wakker en heb het toen maar even gedaan met wat er in huis was omdat er geen super in het dorp zit.
Ik heb vaak overdag ook niet zo'n zin in eten ofzo. Vaak dwing ik mezelf om dan toch maar iets te pakken al is het iets simpels.
Dank je! Nog van harte met je trouwdagquote:Op zondag 31 mei 2015 10:46 schreef Stormqueen het volgende:
En welkom, Angela! Ik ken je nog uit z&g! Succes!
Ideaal is dat hequote:Op zondag 31 mei 2015 11:32 schreef angelatje het volgende:
[..]
Dank je! Nog van harte met je trouwdag![]()
Zoontje ligt in bed dus ik ga even sporten (hebben een sportzaaltje gerealiseerd in de garage)
Ik zit niet zo lekker in m'n vel, en m'n medicatie is sinds vrijdag verdubbelt en nu voel ik me een beetje zombie modusquote:
Meestal zit ik rond de 1400 ongeveer. Maar ik tel niet meer. Zou ik misschien wel weer moeten gaan doen.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:25 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Op hoeveel kcal ben jij aan het afvallen of eet je gewoon als je zin hebt?
Kan ik me voorstellen.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:34 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik zit niet zo lekker in m'n vel, en m'n medicatie is sinds vrijdag verdubbelt en nu voel ik me een beetje zombie modusdus dat helpt niet echt mee.
Ik ben verslaafdquote:Op zondag 31 mei 2015 11:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen.
Knap dat je dan toch nog kan sporten
Mwaquote:
Ja dat ook weer zo...quote:Op zondag 31 mei 2015 11:45 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Mwain combinatie met fibromyalgie kan het ook best kut zijn. Ik moet heel vaak tegen een muur oplopen voor ik het leer
3 weken rijst als ontbijt gehad vorig jaar. Kan nog altijd geen rijst zienquote:Op zondag 31 mei 2015 11:22 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Zijn genoeg mensen die je raar aankijken als je bepaalde dingen op "ongewone" tijdstippen eet of drinkt. "Huh, hamburger in de morgen? Daar is het toch nog veel te vroeg voor!!". Dat soort autistische kuddedieren.
Maar als jij niet tot die groep behoort hoef je je niet aangesproken te voelken.
quote:Op zondag 31 mei 2015 12:01 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
3 weken rijst als ontbijt gehad vorig jaar. Kan nog altijd geen rijst zien
Huuuuuuu. Nou ja, niet dat je rijst moest eten, maar wel elke dag 3 weken langquote:Op zondag 31 mei 2015 12:04 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja. Vakantie in Indonesië en brood is daar niet te eten. Yoghurt was ook zeldzaam daar
Ja, dat vind ik ook niet erg. Heb vd week ontbeten met een mars ice cream en een broodje hamburger. Maar 3 weken lang elke ochtend, no thnxquote:Op zondag 31 mei 2015 12:04 schreef BrandX het volgende:
Ik kan met groot gemak ontbijten met het restje nasi van de avond ervoor![]()
heerlijk![]()
Vaak ook nog lekkerder dan de dag ervoorquote:Op zondag 31 mei 2015 12:04 schreef BrandX het volgende:
Ik kan met groot gemak ontbijten met het restje nasi van de avond ervoor![]()
heerlijk![]()
ja dit ja!quote:Op zondag 31 mei 2015 12:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vaak ook nog lekkerder dan de dag ervoor
Pizza van de dag ervoorquote:Op zondag 31 mei 2015 12:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb met de meest gekke dingen ontbeten, ik kijk nergens van opRijst 3 weken zou ik ook nog wel uit houden.
Oh, satésaus erover. Uitje er extra door. Oi. Misschien maar weer eens doenquote:Op zondag 31 mei 2015 12:10 schreef BrandX het volgende:
[..]
ja dit ja!
lekker opbakken in de koekenpan met een gebakken eitje erbij
wat denk je dat over het algemeen lunch en diner wasquote:Op zondag 31 mei 2015 12:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Huuuuuuu. Nou ja, niet dat je rijst moest eten, maar wel elke dag 3 weken lang
quote:Op zondag 31 mei 2015 12:35 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
wat denk je dat over het algemeen lunch en diner was
Was het zo zwaar?quote:Op zondag 31 mei 2015 15:51 schreef marcb1974 het volgende:
Zo, dat was training 1 weer, nu mag ik van mezelf naar bed
Ben ruim 2,5 uur bezig geweest, waarvan 110 minuten cardio. (en training nadat ik heb verzonnen weer beter op te gaan letten hoor).quote:
Dat is aardig watquote:Op zondag 31 mei 2015 15:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ben ruim 2,5 uur bezig geweest, waarvan 110 minuten cardio. (en training nadat ik heb verzonnen weer beter op te gaan letten hoor).
Veel plezier alvast morgenquote:Op zondag 31 mei 2015 15:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is aardig wat![]()
Doet me er aan herinneren dat ik morgen ook weer een training van 3 uur heb.....was ik even vergeten.
Slaap lekker!
Ja, ik heb meestal tomaatjes, komkommer en worteltjesquote:Op maandag 1 juni 2015 09:13 schreef Isabeau het volgende:
Zo'n bak snaaigroente klinkt ook wel als een planGewoon met komkommer, wortel, radijs en zo?
Goed plan en zo simpelquote:Op maandag 1 juni 2015 09:15 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, ik heb meestal tomaatjes, komkommer en worteltjesMaar ook wel met paprika, radijs, augurken of bloemkoolroosjes
Feestje?quote:Op maandag 1 juni 2015 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Weekends.
Planning voor vandaag:
O: Shake met perzik, kwark, whey
L: Tosti met 30+ kaas en ketchup
D: Pastinaak met zalm
T: Stukje gebak?
Dat hoop ik.quote:
het is allemaal geen raketwetenschapquote:Op maandag 1 juni 2015 09:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goed plan en zo simpelGaat op mijn standaard lijstje om dat sowieso klaar hebben staan in de koelkast voor wanneer ik zin in snoepen krijg
Succes alvast!quote:Op maandag 1 juni 2015 09:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat hoop ik.
Mijn ouders komen vanavond langs met gebak om a) te vieren dat ik geslaagd ben of b) me te troosten omdat ik gezakt ben.
Ik neem een stukje als het awesome gebak is. Anders niet.
Oh, ik hoop dat je vandaag lekker gebak kan etenquote:Op maandag 1 juni 2015 09:43 schreef Lonaa het volgende:
Dat hoop ik.
Mijn ouders komen vanavond langs met gebak om a) te vieren dat ik geslaagd ben of b) me te troosten omdat ik gezakt ben.
Ik neem een stukje als het awesome gebak is. Anders niet.
Toch rocket sciencequote:Op maandag 1 juni 2015 09:44 schreef Stormqueen het volgende:
en áls ik dan echt iets "zondigs" wil, heb ik raketjes in de vriezer liggen
Ik doe met je mee.quote:Op maandag 1 juni 2015 08:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga gewoon vandaag beginnen aan mijn DieetIk bedoel, de eerste van de maand čn een maandag: dat moet een teken zijn
Ondanks nog een etentje en twee feestjes (beiden met eten: een bruiloft en een zoveeljarig bestaan van een bedrijf) deze week
![]()
Tuurlijk wel, als je echt de discipline 30 dagen vasthoudt, niet cheat etcquote:Op maandag 1 juni 2015 10:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik doe met je mee.
Stond net op de weegschaal en daar werd ik niet blij van.
5 kilo in een maand is zeker niet haalbaar?
Volgens mij heb ik dat nog nooit gered....zelfs niet toen ik superstreng was.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, als je echt de discipline 30 dagen vasthoudt, niet cheat etc
Geslaagd?quote:
Grmbl, lekker zenuwslopend voor je!quote:Op maandag 1 juni 2015 11:31 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik moet straks. Ik was blij voor jou 'geen chocola in juni'
kijk, dat zijn de ekte mijlpalen!quote:Op maandag 1 juni 2015 11:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Goed begin van de maand! Ik heb in juni nog geen chocola op!
Heerlijk! Het enige nadeel is dat ze altijd gevolgd worden door een week waarbij je elke dag 100 gram omhoog gaatquote:Op maandag 1 juni 2015 11:39 schreef Fripsel het volgende:
Ik hou van die weken waar je per dag telkens zo'n 200/300 gram minder op de weegschaal ziet. Vannochtend 73,2 bijna onder de 73
Ja, ik probeer er vooral niet aan te denken.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Grmbl, lekker zenuwslopend voor je!
hoeveel weeg je bij welke lengte?quote:Op maandag 1 juni 2015 10:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik doe met je mee.
Stond net op de weegschaal en daar werd ik niet blij van.
5 kilo in een maand is zeker niet haalbaar?
Oh dat valt eigenlijk wel mee. Soms heb ik wel dat er opeens weer een halve kilo bij is, of dat ik in het weekend heb gebarbecued ofzo, maar dat is dan meestal binnen 2 dagen ook wel weer eraf. Heb alleen soms dat ik bijvoorbeeld een weekje stil sta, maar ik moet zeggen dat ik me er niet echt gek door laat maken.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
kijk, dat zijn de ekte mijlpalen!
[..]
Heerlijk! Het enige nadeel is dat ze altijd gevolgd worden door een week waarbij je elke dag 100 gram omhoog gaat
Rationeel weet ik trouwens best dat elke dag wegen helemaal niet slim is. Daarom doe ik heb twee keer per dag
(kan dat dus echt nog steeds niet loslaten. Vroegah toen ik studeerde had ik geen weegschaal en ging ik elke vrijdag koffie drinken bij mijn moeder en op de weegschaal, those were the days)
Ja ze zeggen altijd hoe jonger hoe makkelijker tochquote:Op maandag 1 juni 2015 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
nee, je gek laten maken is soberso nooit verstandig![]()
En inderdaad, feestkilo's zijn vaak snel weer weg, dat is wel fijn.
Ik denk ook wel dat mijn 33-jarige lichaam iets anders werkt dan mijn toen 20-jarige lichaam
Ik weeg teveel voor mijn lengte of ik ben te kort voor mijn gewichtquote:
Dan is 5 kg in een maand wel haalbaar, maar dan moet je wel discipline laten zien en heel bewust plannenquote:Op maandag 1 juni 2015 12:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik weeg teveel voor mijn lengte of ik ben te kort voor mijn gewicht
Mijn BMI is 32,4 dus mijn eerste doel is dat onder de 30 te krijgen
Klopt, al vind ik wel echt dat het hebben van een kind me sterkt in het maken van goede eetkeuzes. Dus in die zin heeft zwangerschap ook een positieve bijdrage aan mijn lijf geleverdquote:Op maandag 1 juni 2015 11:51 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja ze zeggen altijd hoe jonger hoe makkelijker tochen ik kan me voorstellen dat een zwangerschap ook wel het een en ander aan je lichaam zal veranderen.
Nah ik wil er net van uitgaan, als het niet lukt is het demotiverend.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:12 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Dan is 5 kg in een maand wel haalbaar, maar dan moet je wel discipline laten zien en heel bewust plannen
Ja ik ben 21. Vind het leuk om in OUD te lurkenquote:Op maandag 1 juni 2015 12:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Klopt, al vind ik wel echt dat het hebben van een kind me sterkt in het maken van goede eetkeuzes. Dus in die zin heeft zwangerschap ook een positieve bijdrage aan mijn lijf geleverd
(En ik ben een alcoholschranzer. Ik drink amper meer alcohol. Winst.)
Fanatiek sporten gaat dan wel weer wat lastiger als je een baby hebt, dus het blijft voornamelijk bij functioneel fietsen en wandelen hier.
Jij bent nog vrij jong toch? Dan is de kans op blijvende verbetering gelukkig nog stukken groter
Ik wil niet te kort door de bocht schieten maar als je eerst alle discipline van de wereld had waarom is het dan fout gegaan?quote:Op maandag 1 juni 2015 12:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nah ik wil er net van uitgaan, als het niet lukt is het demotiverend.
Toen ik 15-20 kilo meer woog lukte het ook niet en toen had ik alle discipline van de wereld.
En als het wel lukt is het mooi meegenomen.
Zolang de weegschaal over een langere periode maar naar beneden gaat.
Vandaag in ieder geval begonnen met 30 days of yoga (het linkje van MoBlo)
Was wel zwaar zo na de shred work-out dus morgen beter plannen
Oja en 30 dagen geen alcoholklinkt ook als een goed plan
ze zegt dat ze 15-20 kilo zwaarder was . Die is ze nu dus lichter. Waar lees je dat het fout is gegaan?quote:Op maandag 1 juni 2015 12:50 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
Ik wil niet te kort door de bocht schieten maar als je eerst alle discipline van de wereld had waarom is het dan fout gegaan?
dat klinkt nogal tegenstrijdig namelijk. Ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben
dan heb ik het niet goed gelezen/begrepenquote:Op maandag 1 juni 2015 12:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ze zegt dat ze 15-20 kilo zwaarder was . Die is ze nu dus lichter. Waar lees je dat het fout is gegaan?
Dat is een goede instelling inderdaad.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nah ik wil er net van uitgaan, als het niet lukt is het demotiverend.
Toen ik 15-20 kilo meer woog lukte het ook niet en toen had ik alle discipline van de wereld.
En als het wel lukt is het mooi meegenomen.
Zolang de weegschaal over een langere periode maar naar beneden gaat.
Vandaag in ieder geval begonnen met 30 days of yoga (het linkje van MoBlo)
Was wel zwaar zo na de shred work-out dus morgen beter plannen
Oja en 30 dagen geen alcoholklinkt ook als een goed plan
Ja precies, het hoeft ook niet snel (liefst wel natuurlijk maar ik weet dat het niet zo werkt)quote:Op maandag 1 juni 2015 13:03 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Dat is een goede instelling inderdaad.
Anders ben je straks teleurgesteld als je niet 5 maar 3 kg in een maand bent afgevallen.
Ik focus me zelf nu vooral op het sporten en mijn eten en ik weeg me 1 keer per twee of drie weken.
Ik ben nu op het punt dat ik zo'n 7 weken bezig ben, ik ben in totaal maar 2 kg lichter maar ik voel wel dat mn broeken losser zitten en krijg complimenten. Dus wat dat betreft voel ik me goed, maar als ik de weegschaal zie kan ik wel jankenquote:Op maandag 1 juni 2015 13:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja precies, het hoeft ook niet snel (liefst wel natuurlijk maar ik weet dat het niet zo werkt)
Ik blijf me wel elke dag 1 of 2 keer wegen, maar ik weet dat ik het over een langere termijn moet bekijken.
Aangezien je je ook op sporten richt, hou er rekening mee dat spiermassa meer weegt dan vet. Het kan dus best zijn dat je meer vet bent verloren maar ook meer spiermassa hebt gewonnenquote:Op maandag 1 juni 2015 13:09 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ik ben nu op het punt dat ik zo'n 7 weken bezig ben, ik ben in totaal maar 2 kg lichter maar ik voel wel dat mn broeken losser zitten en krijg complimenten. Dus wat dat betreft voel ik me goed, maar als ik de weegschaal zie kan ik wel janken
Wat voor sport doe je?quote:Op maandag 1 juni 2015 13:09 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ik ben nu op het punt dat ik zo'n 7 weken bezig ben, ik ben in totaal maar 2 kg lichter maar ik voel wel dat mn broeken losser zitten en krijg complimenten. Dus wat dat betreft voel ik me goed, maar als ik de weegschaal zie kan ik wel janken
Yes i know, ben eigenlijk al sinds vorig jaar januari flink bezig met krachttraining, even een paar maandjes geen zin meer en nu weer opgepakt. Maar ik ben gewend van de vorige keer dat het toen sneller ging qua gewicht.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:10 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Aangezien je je ook op sporten richt, hou er rekening mee dat spiermassa meer weegt dan vet. Het kan dus best zijn dat je meer vet bent verloren maar ook meer spiermassa hebt gewonnen
Het gaat om het ideequote:Op maandag 1 juni 2015 15:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jaaa, goed zo!
(en nee, pas over een week op z'n kortst)
Gefeliciteerd
Uftjequote:Op maandag 1 juni 2015 13:03 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Dat is een goede instelling inderdaad.
Anders ben je straks teleurgesteld als je niet 5 maar 3 kg in een maand bent afgevallen.
Ik focus me zelf nu vooral op het sporten en mijn eten en ik weeg me 1 keer per twee of drie weken.
Skjoequote:Op maandag 1 juni 2015 15:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Uftje
Knap trouwens, zoveel zelfbeheersing!
Dat ligt er geheel aan wat je nu meet en weegt, maar 6 kilo in vier maanden lijkt me in de meeste gevallen meer dan haalbaar hoor! Welkom en succes!quote:Op maandag 1 juni 2015 15:43 schreef Mryc het volgende:
Hoi allen,
Graag schrijf ik (soms) mee. Ik lurk altijd liever.![]()
Vier jaar geleden mijn eet- en beweegpatroon aangepast wat uiteindelijk heeft geleid tot een gezondere (en minder reusachtige, want -17 kg) Mryc die lekker in haar vel zat. In de loop van de tijd op gewicht gebleven en zelfs nog een viertal kilo's extra kwijtgeraakt, maar door een hardnekkige voetblessure waar ik een half jaar mee gelopen heb (wat leidde tot minder sporten) en weer starten met de pil (wat leidde tot meer eten + vasthouden van vocht), zijn er het afgelopen halfjaar weer zes kg aangeslopen. En die motherf*ckers wil ik er weer af. Eind vorige maand was ik eindelijk van die blessure af, en ben dus weer actief begonnen met sporten (3 x p.w., 1/2 cardio, 1/2 krachttraining), maar dat zet nog geen zoden aan de dijk omdat ik te veel snaai![]()
Dus, note to self: de rem erop, gezonde alternatieven en goed blijven sporten... dan hoop ik eind september iig zes kg kwijt te zijn... is dat een beetje haalbaar volgens jullie?
quote:Op maandag 1 juni 2015 15:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat ligt er geheel aan wat je nu meet en weegt, maar 6 kilo in vier maanden lijkt me in de meeste gevallen meer dan haalbaar hoor! Welkom en succes!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks! Jullie ook!
quote:Op maandag 1 juni 2015 15:48 schreef Mryc het volgende:
[..]Dat gaat je echt wel lukkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks! Jullie ook!
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
[..]ooh, dat gaat lukken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks! Jullie ook!
En gewicht-dat-met-een-7-begint is ook mijn streven
disclaimer
Gefeliciteerd!quote:
[..]Dat kan zeker lukkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks! Jullie ook!![]()
Die club wil ik ook bij.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ooh, dat gaat lukken!
die oh-zo-mooie magische grensquote:Op maandag 1 juni 2015 15:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ooh, dat gaat lukken!
Dat durf ik niet omdat ik bang ben voor theezakjesquote:Op maandag 1 juni 2015 16:05 schreef Fripsel het volgende:
Die 7 is de moeite heel erg waard kan ik jullie vertellen![]()
Ik wil graag nog naar de 6
Oh da's een maanddoel? Dan zit je er vast niet meer zo ver vanafquote:Op maandag 1 juni 2015 16:17 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik wil onder de 75. Voorlopig vind ik dat doel genoeg, voor de komende maand.
3,5 uur in jouw tempo is een kilometertje of 18? Da's topsport!quote:Op maandag 1 juni 2015 16:44 schreef Isabeau het volgende:
3,5 uur gewandeld en niet gezwommen, omdat ik dacht dat het zwembad van 12 tot half 3 dicht zou zijn en ik daar rond kwart voor twaalf pas was. Blijkt dat dat op maandag niet zo isNou ja, 3,5 uur wandelen is ook mooi
Goed tijdje wel!quote:Op maandag 1 juni 2015 16:44 schreef Isabeau het volgende:
3,5 uur gewandeld en niet gezwommen, omdat ik dacht dat het zwembad van 12 tot half 3 dicht zou zijn en ik daar rond kwart voor twaalf pas was. Blijkt dat dat op maandag niet zo isNou ja, 3,5 uur wandelen is ook mooi
Nou, ik ben naar het zwembad gewandeldquote:Op maandag 1 juni 2015 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
3,5 uur in jouw tempo is een kilometertje of 18? Da's topsport!
(en waarom zou je dan in godsnaam nog willen zwemmen daarna)
Oh zoquote:Op maandag 1 juni 2015 17:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik ben naar het zwembad gewandeldEn dat ligt 9 km verderop. Normaal ga ik op de fiets.
Dus ik had tussendoor willen zwemmen
en slankquote:Op maandag 1 juni 2015 17:26 schreef douche-eendje het volgende:
Hier club van 6, maar ik ben dan ook kort
Mwah zo voelt het nog niet. Maar volgens mn laatste lichaammeting had ik wel mooi 46.5 kg spierquote:
lol!quote:Op maandag 1 juni 2015 17:29 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Mwah zo voelt het nog niet. Maar volgens mn laatste lichaammeting had ik wel mooi 46.5 kg spier
Ja als ik nog 1.6 kg vet verlies dan ben ik gezond volgens dat ding. En mijn spiermassa was idioot veelquote:
Hoeveel weeg je?quote:Op maandag 1 juni 2015 17:34 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja als ik nog 1.6 kg vet verlies dan ben ik gezond volgens dat ding. En mijn spiermassa was idioot veel
Eén bonk spier die eend.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:41 schreef Stormqueen het volgende:
De botten van eendje zijn ook van spier
Ik was best wel bang dat ik m'n borsten weer in moest leveren. Voor ik dik werd had ik cupmaat 75B, toen ik dik was 85D en nu heb ik laatst een nieuwe bikini gekocht maat 75Equote:Op maandag 1 juni 2015 16:10 schreef Mryc het volgende:
[..]
Dat durf ik niet omdat ik bang ben voor theezakjes
Toetjesquote:Op maandag 1 juni 2015 18:17 schreef Stormqueen het volgende:
Toetjes hoeven niet slecht te zijn natuurlijk. Wat wordt het?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |