Enige wat er toen al wel fout ging, en nog steeds fout gaat, is dat iedereen verplicht zijn bord moet leeg eten. Als je klaar bent ben je klaar.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:52 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ja precies, dat soort dingen.
en thuis kreeg je na schooltijd hooguit een bakje chips ipv een hele zak, of 1 koekje bij de thee/koffie ipv meerdere, ja bij hoge uitzondering als je heeeeeeel braaf was geweest
ja die tic ben ik ook aan het afleveren. Als ik vol ben, stop ik met eten. jammer dan dat er nog eten op het bord ligt. (hele lastige om af te leren, biafrakindjes dit dat in mijn achterhoofd enzo)quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:05 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Enige wat er toen al wel fout ging, en nog steeds fout gaat, is dat iedereen verplicht zijn bord moet leeg eten. Als je klaar bent ben je klaar.
Was jij wel eens heel braaf dan? Ik heb die meerdere namelijk nooit gezien hoor
Of de 'als je je bord leeg hebt mag je een toetje'. Nopequote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:05 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Enige wat er toen al wel fout ging, en nog steeds fout gaat, is dat iedereen verplicht zijn bord moet leeg eten. Als je klaar bent ben je klaar.
Was jij wel eens heel braaf dan? Ik heb die meerdere namelijk nooit gezien hoor
Beetje je ben en jerry's delen. Dacht het niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
Toetjes gaan we hier soberso niet doen. Gewoon niet.
Hell no. Broccoli kan ze krijgen. Zonder sausje.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Beetje je ben en jerry's delen. Dacht het niet.
nee, da's ook een tussendoortje.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:46 schreef mrspoeZ het volgende:
Die laatste T in een lijstje betekent toch toetje? O-T-L-T-D-Toetje?
Ow dan doe ik vandaag gewoon OSLSTDTW. Wijn is essentieel.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:46 schreef mrspoeZ het volgende:
Die laatste T in een lijstje betekent toch toetje? O-T-L-T-D-Toetje?
Arm kind.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hell no. Broccoli kan ze krijgen. Zonder sausje.
(Maar ik at sowieso al geen toetjes, dus waarom zou ik dat wel gaan doen nu ik een kind heb. )
vindt ze heerlijk!quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:51 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ow dan doe ik vandaag gewoon OSLSTDTW. Wijn is essentieel.
[..]
Arm kind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
ooooooh toetjesquote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
Toetjes gaan we hier soberso niet doen. Gewoon niet.
En wat wil je er van gaan maken?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:32 schreef Ballet9 het volgende:
Ik wil het proberen, eerst eens kopen bij de AH. Weet jij of het daar net zo lekker is?
nou dit. 1 keer Albert Heijn sushi gehad. Wat een blamagequote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Niets is in de supermarkt "net zo lekker" natuurlijk.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou dit. 1 keer Albert Heijn sushi gehad. Wat een blamage
En toch vind ik daar niets mis mee.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou dit. 1 keer Albert Heijn sushi gehad. Wat een blamage
die heb ik een keertje geprobeerd, maar ik vond hem vooral heel zoet.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:32 schreef Ballet9 het volgende:
Ik wil het proberen, eerst eens kopen bij de AH. Weet jij of het daar net zo lekker is?
ja echt? Ik vind het een beetje als opgestijfde rijstpap smaken. De vis proef je al helemaal niet. Zondequote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En toch vind ik daar niets mis mee.
Natuurlijk is zelf maken of in een goed sushi restaurant lekkerder.
Maar gewoon makkelijk als T of lunch vind ik het erg oke.
Kan niet echt zeggen dat ik die smaak herken.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja echt? Ik vind het een beetje als opgestijfde rijstpap smaken. De vis proef je al helemaal niet. Zonde
Dieting and restrained eating as prospective predictors of weight gainquote:
Thnx. Straks of morgen even doorlezenquote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dieting and restrained eating as prospective predictors of weight gain
Metabolic Slowing with Massive Weight Loss despite Preservation of Fat-Free Mass
Adaptive thermogenesis in humans
Maar, heel fijn in jouw (en mijn) straatje wat goed nieuws:
Fat-free mass is maintained in women following a moderate diet and exercise program.
Effects of whey protein and resistance exercise on body composition
No problem. Interessante materie. Denk dat overal de focus op 'het afvallen/dieet' ligt en dat 'na het afvallen' een ondergeschoven kindje is. Je bent niet klaar als je je streefgewicht hebt gehaald. Je moet je blijven inzetten, opletten, plannen.quote:
Absoluut. Daarom vind ik dieet ook zo'n kutterm. Want je kan niet op dieet. Want dat insinueerd dat je nadat je je doel hebt gehaald weer als vanouds kan eten. Maar dat gaat mooi niet op.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
No problem. Interessante materie. Denk dat overal de focus op 'het afvallen/dieet' ligt en dat 'na het afvallen' een ondergeschoven kindje is. Je bent niet klaar als je je streefgewicht hebt gehaald. Je moet je blijven inzetten, opletten, plannen.
Mee eens. Je gezonde eetpatroon moet weer normaal gaan worden, het is vooral het afkicken van suiker en vet wat de truuk is, daar dit tegenwoordig overdadig overal in zit.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Absoluut. Daarom vind ik dieet ook zo'n kutterm. Want je kan niet op dieet. Want dat insinueerd dat je nadat je je doel hebt gehaald weer als vanouds kan eten. Maar dat gaat mooi niet op.
Vandaar ook de "lifestyle change" die gemaakt moet worden
Suiker en vet is heel normaal hoorquote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:14 schreef BrandX het volgende:
[..]
Mee eens. Je gezonde eetpatroon moet weer normaal gaan worden, het is vooral het afkicken van suiker en vet wat de truuk is, daar dit tegenwoordig overdadig overal in zit.
Waarom? Waarom dan niet gewoon "Dat past niet in mijn voedingsschema" daarmee insinueer je niet dat het iets tijdelijks is wat je aan het doen bent.quote:Op zondag 31 mei 2015 08:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind mensen die irl over lifestylechanges blijven zaniken altijd zo evangelisch, pushy en als een broken record klinken en dus verschrikkelijk vermoeiend, dus ik praat rustig over "een paar dagen diëten", "past niet binnen m'n dieet" en "dieettechnisch niet zo handig".
Omdat ik zelf niet wil zijn wat me mateloos irriteertquote:Op zondag 31 mei 2015 08:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom? Waarom dan niet gewoon "Dat past niet in mijn voedingsschema" daarmee insinueer je niet dat het iets tijdelijks is wat je aan het doen bent.
Ik vind mensen die de term dieet gebruiken altijd naïef.
want dat past niet in mijn levensstijlquote:Op zondag 31 mei 2015 08:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Omdat ik zelf niet wil zijn wat me mateloos irriteert
Voedingsschema klinkt voor mij (en als ik zo nadenk voor het type mens in mijn omgeving) waanzinnig pretentieus. Kijk mij eens beter zijn dan jij. Dieet snapt iedereen. Daarbij betekent het gewoon hetzelfde hoor. Een dieet is ook niet per se om af te vallen. Je kan ook een ongezond Westers dieet hebbenquote:Op zondag 31 mei 2015 08:43 schreef Qwea het volgende:
Waarom? Waarom dan niet gewoon "Dat past niet in mijn voedingsschema" daarmee insinueer je niet dat het iets tijdelijks is wat je aan het doen bent.
Ik vind mensen die de term dieet gebruiken altijd naïef.
Ik denk dat dat dan toch echt aan jezelf ligt ipv aan de persoon die "voedingsschema" als term gebruikt. Over het algemeen verstaat 99.7% onder dieet een tijdelijke afval methode waarbij men tijdelijk minder eet en dingen laat staan.quote:Op zondag 31 mei 2015 08:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voedingsschema klinkt voor mij (en als ik zo nadenk voor het type mens in mijn omgeving) waanzinnig pretentieus. Kijk mij eens beter zijn dan jij. Dieet snapt iedereen. Daarbij betekent het gewoon hetzelfde hoor. Een dieet is ook niet per se om af te vallen. Je kan ook een ongezond Westers dieet hebben
Dus dat.quote:
tanden poetsen na het eten, still works like a charmquote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vanmiddag toch maar een T overgeslagen wegens grote A.
Ik heb net veel knoflook op en nu heb ik drang om nog iets in mn mond te stoppen om de smaak weg te krijgen. Zo gaat dat vaak bij mij trouwens, een dropje ofzo nemen om een andere smaak weg te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |