Dat soort paardenlullen zie je daar wel vaker. Compleet niet door waar ze staan en hoe ze iedereen daar in de weg zitten, gewoon hun spullen uitpakken en uitgebreid afscheid nemen en zulks. Als de gemeente daar overdag een BOA zou neerzetten met een wielklem, verdient dat figuur zijn maandsalaris in een dag terug.quote:Op maandag 18 mei 2015 12:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Over parkeren gesproken... Wat ik vanmorgen voor asociale situatie tegenkwam slaat echt alles.![]()
Station Enschede, rijtje parkeerplekken voor in/uitstappen, maar deze familie presteerde het om te parkeren: niet in een parkeervak, niet op de stoep, niet op straat, maar MIDDEN OP EEN FIETSPAD!
Echt, de meest knullige plek om je auto neer te zetten, en vervolgens naast je auto ook nog alle bagage op het fietspad uit te stallen.
En dan ook nog raar/dom om je heen kijken als er scheldende fietsers tussen je bagage doorslingeren...![]()
[ link | afbeelding ]
Auto stond dus geparkeerd op het roze stukje...
Of fietsers bekeuren die het eenrichtingsverkeer negeren. Kunnen ze ook goud mee verdienen. Nee, zonder 'uitgezonderd fietsers' onderbord mag je daar *NIET* inrijden stomme aap.quote:Op maandag 18 mei 2015 15:34 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Dat soort paardenlullen zie je daar wel vaker. Compleet niet door waar ze staan en hoe ze iedereen daar in de weg zitten, gewoon hun spullen uitpakken en uitgebreid afscheid nemen en zulks. Als de gemeente daar overdag een BOA zou neerzetten met een wielklem, verdient dat figuur zijn maandsalaris in een dag terug.
Sowieso kun je de staatsschuld in een paar jaar afbetalen als verkeersregels ook voor fietsers gehandhaafd zouden wordenquote:Op maandag 18 mei 2015 16:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Of fietsers bekeuren die het eenrichtingsverkeer negeren. Kunnen ze ook goud mee verdienen. Nee, zonder 'uitgezonderd fietsers' onderbord mag je daar *NIET* inrijden stomme aap.
Ik zei ook niet dat het erg is. Maar als de vakken te kort zijn en er staan een wat groter voertuig dan is het parkeervak er naast gewoon dode ruimte, want dan kan niemand zijn auto er meer kwijt, op een Smart na misschien. Dan ben je dus gewoon zinloze vakken aan het aanbrengen.quote:Op maandag 18 mei 2015 12:09 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Die lijnen zijn een indicatie. Een richtlijn om je aan te houden. Het is helemaal niet erg om iets over het streepje uit te komen.
Wanneer het ECHT smal is staat er vaak een bordje dat je half op de stoep mag...
Maar het is toch niet vreemd dat er weinig ruimte is? Ze gaan niet even alle huizen slopen En opnieuw bouwen omdat er te weinig ruimte is voor nieuwe grotere auto's
Dat mag, maar die mensen moeten ook parkeren. Als de overheid dat onredelijk vindt dan voeren ze maar een limiet op de dimensies van een voertuig in. Iets dat in bepaalde steden ongetwijfeld binnen enkele jaren realiteit is, met bewoner-hatend Utrecht voor in de rij.quote:Op maandag 18 mei 2015 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
No offence, maar een dikke SUV hebben in Nederland vind ik sowieso best wel:
Nee daar mag je dus geen aanhanger van 2 ton (of meer) mee trekken.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alsof iedereen in NL een Kia picanto rijdt.... dát is pas een non-argument.
Met een Ford Focus/ Opel Astra/ Seat Leon / Peugeot 307 en ga zo maar door, trek je ook heus wel een aanhanger en dat zijn echt geen grote wagens die je niet in een parkeervak krijgt.
Waar ben je dan wel niet mee bezig, als je het voor elkaar krijgt om dat bord boven de weg te missen.quote:Op maandag 18 mei 2015 23:07 schreef Posergoth6667 het volgende:
Vanavond, rond half acht, een oudere vrouw rijd met een megane station over de rijbaan op de A20 waar alleen vrachtwagens en bussen mogen rijden. En ja, rijbaan is hier correct want het is met behulp van een vangrail gescheiden van het overige verkeer.
https://www.google.nl/map(...)DJeuZgfP3qzut6sw!2e0
En terecht. Achterlijke doelgroepenstrokenquote:Op maandag 18 mei 2015 23:07 schreef Posergoth6667 het volgende:
Vanavond, rond half acht, een oudere vrouw rijd met een megane station over de rijbaan op de A20 waar alleen vrachtwagens en bussen mogen rijden. En ja, rijbaan is hier correct want het is met behulp van een vangrail gescheiden van het overige verkeer.
https://www.google.nl/map(...)DJeuZgfP3qzut6sw!2e0
Ik heb werkelijk geen idee. Het is ook niet 1 bord, er staan er twee en het is in mijn ogen heel duidelijk dat je er niet hoort te rijden.quote:Op maandag 18 mei 2015 23:13 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Waar ben je dan wel niet mee bezig, als je het voor elkaar krijgt om dat bord boven de weg te missen.![]()
Normaal zou ik het met je eens zijn, maar het is voor de doorstroming en het werkt verbazingwekkend genoeg wel. Helaas komt er een 80KM stuk achteraan waar sinds de invoering gigantisch veel files staan.quote:Op maandag 18 mei 2015 23:20 schreef OEM het volgende:
[..]
En terecht. Achterlijke doelgroepenstroken
Want je wilt als automobilist ook echt tussen al het vrachtverkeer dat uit de havens komt zitten op een verkeersplein.quote:Op maandag 18 mei 2015 23:20 schreef OEM het volgende:
[..]
Haha, dat is waar.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee daar mag je dus geen aanhanger van 2 ton (of meer) mee trekken.
Maar wel typisch Nederlands om vooral heel erg veel te vinden van het eigendom van iemand anders. Waar doen ze het toch van?
Daar kan ik ook goed gek van worden. Al die grote .... bussen die gewoon half op de weg geparkeerd worden. Zet hem op je oprit of laat je bus gewoon op je werk.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:20 schreef CherryLips het volgende:
Bedrijfsbusjes vind ik sowieso niet in een woonwijk thuishoren, dat loopt echt de spuigaten uit in sommige straten en op parkeerterreinenMaar dat is een heel andere discussie.
Dit. Daarom ook mijn voorbeeld van de kroeg.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:20 schreef CherryLips het volgende:
Trouwens, volgens mij zijn de parkeerplaatsen in nieuwe wijken wel ruimer dan vroeger. Maar als je met je SUV in een knus grachtenpandje in het centrum van Utrecht wil wonen, dan moet je misschien ander vervoer regelen of elders een parkeerplaats huren.
Dit.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:16 schreef twiFight het volgende:
Maar stel nou eens dat ik het daar mee eens ben. Dat ben ik niet, maar stel. Wat dan met mensen die wel terecht zo'n auto hebben, omdat ze veel moeten kunnen trekken. Of daadwerkelijk offroad gaan. Of mensen met busjes voor een bedrijf. Die moeten dan maar dood vallen? Veel parkeervakken zijn gewoon te klein, punt. We leven niet meer in 1990. 20 jaar geleden waren SUVs en vergelijkbare voertuigen misschien een uitzondering, maar tegenwoordig zijn ze overal in het verkeer.
Ik zeg niet dat elke parkeerplaats 5 meter lang en 4 meter breed hoeft te worden, maar de kleine vakken hebben gewoon beperkt nut omdat maar een deel van de auto's er daadwerkelijk normaal in kan parkeren.
En laten we het niet mooier voordoen dan het is, kleine parkeervakken bestaan voor 90%+ alleen vanwege het geld.
Ik ben er ook niet zozeer fan van, maar de overheid stuurt er nadrukkelijk op zoveel mogelijk mensen ZZP-er te laten worden en dat zorgt er wel voor dat je het meer en meer zal zien dus wen er maar aan.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:20 schreef CherryLips het volgende:
Bedrijfsbusjes vind ik sowieso niet in een woonwijk thuishoren, dat loopt echt de spuigaten uit in sommige straten en op parkeerterreinen
Voor bestaande plekken, ja. Maar bij hermodellering is het bullshit om te kleine vakken te houden. Dan maak je van drie vakken maar twee. Maar dat doen ze niet omdat ze zoveel mogelijk geld willen hebben. Maar daar 'discrimineer' je bepaalde voertuighouders wel mee. Kan, maar wees dan een vent en stel een verbod in voor grotere voertuigen in je stad. Dan beken je tenminste kleur. (En ja, dan breekt er een shit-storm los, wat precies is wat de gemeenten niet aandurven.)quote:Trouwens, volgens mij zijn de parkeerplaatsen in nieuwe wijken wel ruimer dan vroeger. Maar als je met je SUV in een knus grachtenpandje in het centrum van Utrecht wil wonen, dan moet je misschien ander vervoer regelen of elders een parkeerplaats huren.
Genoeg plekken waar dat uberhaupt niet kan. En wat moeten mensen, klussers bijvoorbeeld, die naar een klant gaan? Die zullen bij de klant ook ergens moeten kunnen parkeren. Als parkeren niet lukt worden die dingen al helemaal overal neergepleurd (bij voorkeur op een trottoir of fietspad) waardoor gewoon het hele verkeer gestoord wordt.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:25 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Daar kan ik ook goed gek van worden. Al die grote .... bussen die gewoon half op de weg geparkeerd worden. Zet hem op je oprit of laat je bus gewoon op je werk.
Dan huur je elders een plek. Als er geen plek is voor al die bussen dan is er geen plek. Je kunt niet je bus in het gras pleuren zodat er in de bocht geen verkeer van twee kanten langs elkaar heen kan. Of je bouwt je eigen voortuin om tot parkeerplaats, die mogelijk is er ook in de straat. Nee, zelf twee auto's hebben en dan ook nog een bus voor de deur willen, dat kan gewoon niet meer.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet zozeer fan van, maar de overheid stuurt er nadrukkelijk op zoveel mogelijk mensen ZZP-er te laten worden en dat zorgt er wel voor dat je het meer en meer zal zien dus wen er maar aan.
Errr waar komt dit opeens vandaan?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan huur je elders een plek. Als er geen plek is voor al die bussen dan is er geen plek. Je kunt niet je bus in het gras pleuren zodat er in de bocht geen verkeer van twee kanten langs elkaar heen kan. Of je bouwt je eigen voortuin om tot parkeerplaats, die mogelijk is er ook in de straat. Nee, zelf twee auto's hebben en dan ook nog een bus voor de deur willen, dat kan gewoon niet meer.
Toevallig onlangs nog met bewoners van een reconstructiewijk om tafel gezeten. Als gemeente aangeboden om de parkeerplaatsen aan te passen aan hedendaagse normen, maar gezien de beperkte ruimte in de straat ging dat dan wel ten koste van bomen, het voetpad of de rijbaan. De aanwezigen kozen unaniem voor het laten van de parkeervakken zoals ze nu zijn. En zo zal het vaker gaan denk ik. Grote auto's zijn in veel wijken geen regel, eerder uitzondering. Als je een hele straat laat kiezen tussen allemaal leven met 35% minder parkeerplaatsen of grotere vakken voor meer ruimte voor die ene buurman met z'n Q7 dan weet ik de uitslag wel.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:38 schreef twiFight het volgende:
Voor bestaande plekken, ja. Maar bij hermodellering is het bullshit om te kleine vakken te houden. Dan maak je van drie vakken maar twee. Maar dat doen ze niet omdat ze zoveel mogelijk geld willen hebben. Maar daar 'discrimineer' je bepaalde voertuighouders wel mee. Kan, maar wees dan een vent en stel een verbod in voor grotere voertuigen in je stad. Dan beken je tenminste kleur. (En ja, dan breekt er een shit-storm los, wat precies is wat de gemeenten niet aandurven.)
Ik woon zelf in een flat, had het hier over een huis waar ik eerst woondequote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:49 schreef twiFight het volgende:
een tuin waar een auto in past. Ooit van flats gehoord?
2 auto's én een busje, ik proef wederom wat frustratie van jouw persoonlijke situatie, maar wat je zegt is een uitzondering. Totale bullshit als argument voor te kleine parkeerplaatsen.
Ik ben er bekend mee. Ik heb zo'n overbuurman gehad. Zijn 'bedrijfsbus' (hij kreeg een uitkering, want werkloos) had enkele kogelgaten, zegt wel genoeg over wat voor een type het wasquote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik woon zelf in een flat, had het hier over een huis waar ik eerst woondeBij m'n ouders in de straat, daar is echt een wildgroei aan bussen terwijl er technisch gezien meer dan genoeg plek is. En normale vakken ook. Het maakt dus niet uit hoe groot de vakken zijn, het staat toch binnen no-time vol omdat iedereen hun auto's daar neerzet 'want er is genoeg plek', maar dat is maar eventjes zo.
Dat is tenminste wel een democratische aanpak. En hulde voor de gemeente voor het voorstel. Helaas stemmen mensen in die situaties wel egoistisch. Als een van de bewoners over 2 jaar ook een lang voertuig koopt zal 'ie ongetwijfeld balen van zijn eigen besluit. Bovendien moet je wel oppassen met dit soort acties. Wat als 51% van de bewoners geen auto heeft en wil dat alles omgebouwd wordt tot groen? Vinden de kleine autobezitters het dan ook okee? Parkeervoorziening dient gewoon een algemeen nut en daar moet rekening mee gehouden worden. Daarmee zeg ik niet dat overal hele parkeerpleinen moeten komen, maar zorg gewoon (waar mogelijk) dat mensen hun auto kwijt kunnen, ook als die lang is.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:49 schreef JDude het volgende:
[..]
Toevallig onlangs nog met bewoners van een reconstructiewijk om tafel gezeten. Als gemeente aangeboden om de parkeerplaatsen aan te passen aan hedendaagse normen, maar gezien de beperkte ruimte in de straat ging dat dan wel ten koste van bomen, het voetpad of de rijbaan. De aanwezigen kozen unaniem voor het laten van de parkeervakken zoals ze nu zijn. En zo zal het vaker gaan denk ik. Grote auto's zijn in veel wijken geen regel, eerder uitzondering. Als je een hele straat laat kiezen tussen allemaal leven met 35% minder parkeerplaatsen of grotere vakken voor meer ruimte voor die ene buurman met z'n Q7 dan weet ik de uitslag wel.
En dan zal je nog af en toe hebben dat een of andere *insert cliche > bejaarde / huisvrouw met pittig kort kapsel / josti * zijn/haar toyota aygo klakkeloos in dat vak zetquote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:25 schreef Carlos93 het volgende:
Gewoon een paar parkeervakken markeren als plekken voor grote auto's.
Zo doen ze het tegenwoordig ook in een aantal parkeergarages, en dat werkt prima die XL vakken.
Reserveer per straat gewoon 1 a 2 plekken voor zo'n XL vak en het probleem lost zich van zelf op.
Ja tuurlijk, als het de laatste vakken zijnquote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En dan zal je nog af en toe hebben dat een of andere *insert cliche > bejaarde / huisvrouw met pittig kort kapsel / josti * zijn/haar toyota aygo klakkeloos in dat vak zet
Even de stadswacht of politie bellen en die slepen het maar wat graag weg.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En dan zal je nog af en toe hebben dat een of andere *insert cliche > bejaarde / huisvrouw met pittig kort kapsel / josti * zijn/haar toyota aygo klakkeloos in dat vak zet
Of gewoon twee mini's in één parkeervakquote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, als het de laatste vakken zijn
Ikzelf moet ook regelmatig naar een klant in mijn bus. Maar hier worden de mensen bedoelt die al een privé auto hebben en elke avond hun bus in de wijk neer zetten..quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:38 schreef twiFight het volgende:
Genoeg plekken waar dat uberhaupt niet kan. En wat moeten mensen, klussers bijvoorbeeld, die naar een klant gaan? Die zullen bij de klant ook ergens moeten kunnen parkeren. Als parkeren niet lukt worden die dingen al helemaal overal neergepleurd (bij voorkeur op een trottoir of fietspad) waardoor gewoon het hele verkeer gestoord wordt.
Nu je het zegt, die was ik alweer even vergeten. Dat lijkt me een prima oplossing inderdaad! En ja, misbruik is mogelijk, maar dat is geen argument tegen die vakken, dat is een argument tegen het rijbewijs van sommige mensenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:25 schreef Carlos93 het volgende:
Zo doen ze het tegenwoordig ook in een aantal parkeergarages, en dat werkt prima die XL vakken.
Reserveer per straat gewoon 1 a 2 plekken voor zo'n XL vak en het probleem lost zich van zelf op.
En bij meerdere voertuigen is dat aso gedrag, maar dat is dan weer geen argument tegen parkeervakken van een normaal formaat.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:11 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ikzelf moet ook regelmatig naar een klant in mijn bus. Maar hier worden de mensen bedoelt die al een privé auto hebben en elke avond hun bus in de wijk neer zetten..
Maar dan krijg je de vraag: wat is een grote auto. Iemand die altijd in een Aygo rijdt, vindt een doorsnee station al groot.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:25 schreef Carlos93 het volgende:
Die automobilist zit anders goed fout. Dit zie je van verre aankomen. Dit is normaal gedrag voor alle fietsers.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:30 schreef Mano_ het volgende:
Kleine maar terugkerende irritatie: wannabe Tour-fietsers die schijt hebben aan verkeersregels en andere deelnemers..
Wat doen ze verkeerd?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:30 schreef Mano_ het volgende:
Kleine maar terugkerende irritatie: wannabe Tour-fietsers die schijt hebben aan verkeersregels en andere deelnemers..
Ik zag het inderdaad aankomen, maar dat maakt de actie van die homo's niet beter. Ze hebben gewoon haaientanden dus netjes wachten tot de rotonde vrij is.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:35 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Die automobilist zit anders goed fout. Dit zie je van verre aankomen. Dit is normaal gedrag voor alle fietsers.
Van de fietssuggestiestrook af willen is het enige dat ik kan bedenken. Voor de verandering.quote:
Ondanks haaientanden de rotonde oprijden terwijl er verkeer is dat voorrang op ze heeft.quote:
homo's omdat ze sporten? wow...quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:37 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik zag het inderdaad aankomen, maar dat maakt de actie van die homo's niet beter. Ze hebben gewoon haaientanden dus netjes wachten tot de rotonde vrij is.
Dat noemt men een auto ontwijken. Gewoon normaal gedrag.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Van de fietssuggestiestrook af willen is het enige dat ik kan bedenken. Voor de verandering.
Fietsers moeten ook niet verwachten dat jij stopt waar dat niet hoeftt.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:40 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ja ze hebben haaientanden, ja, theoretisch zouden ze moeten stoppen. Maar het kost hun een stuk meer moeite om vooruit te komen dan jij met je auto. Gewoon stoppen dus. Ik laat fietsers altijd voor. Een stukje respect voor elkaar opbrengen heet dat. Je moet zeker niet verwachten dat ze stoppen. Daarnaast, als je ze wel aan rijd zit je alsnog fout (en terecht)
Op het moment dat er een conflict ontstaat, zitten de fietsers al lang op de rotonde. Had je ze willen blokkeren, had je zelf op de fietssuggestiestrook moeten zitten.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:38 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ondanks haaientanden de rotonde oprijden terwijl er verkeer is dat voorrang op ze heeft.
Edit: Even voor de duidelijkheid: het gaat dus om die wielrenners hè, niet die andere 2.
Die haaientanden staan er volgens mij om aan te geven dat ze moeten wachten op andere fietsers op de fietsstrook, niet dat ze die auto moeten laten voorgaan. Dat is een compleet andere handeling.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:38 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ondanks haaientanden de rotonde oprijden terwijl er verkeer is dat voorrang op ze heeft.
Edit: Even voor de duidelijkheid: het gaat dus om die wielrenners hè, niet die andere 2.
*Mompelt iets over het inhalen van verkeer dat te kennen heeft gegeven rechtsaf te willen slaan en rechts houden*quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:40 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Dat noemt men een auto ontwijken. Gewoon normaal gedrag.
Oh jij bent er zo een die denkt dat fietsers god zijnquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:40 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
homo's omdat ze sporten? wow...
Ja ze hebben haaientanden, ja, theoretisch zouden ze moeten stoppen. Maar het kost hun een stuk meer moeite om vooruit te komen dan jij met je auto. Gewoon stoppen dus. Ik laat fietsers altijd voor. Een stukje respect voor elkaar opbrengen heet dat. Je moet zeker niet verwachten dat ze stoppen. Daarnaast, als je ze wel aan rijd zit je alsnog fout (en terecht)
Toch is dit echt een gevalletje van asociale of niet oplettende automobilist voor Mano_quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Fietsers moeten ook niet verwachten dat jij stopt waar dat niet hoeftt.
Zeg ik dat?quote:
Het kost mij brandstof om weer voorruit te komen. Redenering van niets.quote:Ja ze hebben haaientanden, ja, theoretisch zouden ze moeten stoppen. Maar het kost hun een stuk meer moeite om vooruit te komen dan jij met je auto. Gewoon stoppen dus. Ik laat fietsers altijd voor. Een stukje respect voor elkaar opbrengen heet dat. Je moet zeker niet verwachten dat ze stoppen. Daarnaast, als je ze wel aan rijd zit je alsnog fout (en terecht)
Gelukkig rijden ze op een rotonde en geld die hele regel niet meer.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
*Mompelt iets over het inhalen van verkeer dat te kennen heeft gegeven rechtsaf te willen slaan en rechts houden*
Ik vind de automobilist voor je een irritatiepuntje. En ja, je zegt datquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:43 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
[..]
Het kost mij brandstof om weer voorruit te komen. Redenering van niets.
Respect hoor je te verdienen door je goed te gedragen. Wat die fietsers doen is juist respectloos naar de andere weggebruikers.
Natuurlijk ben ik fout als ik ze aan had gereden. Buiten wie fout is, een aanrijding moet je altijd willen voorkomen. Neemt niet weg dat het een irritatiepuntje is.
Dat ontken ik niet. Deze specifieke situatie zit de filmende auto fout. In het algemeen echter gaat op dat er teveel gestopt wordt voor fietsers om ze voorrang te geven waar ze dat niet hebben, met gevaarlijke situaties tot gevolg.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:42 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Toch is dit echt een gevalletje van asociale of niet oplettende automobilist voor Mano_
Het gaat hier om een fietssuggestiestrook, dat is dus gewoon onderdeel van de rijstrook. Die haaientanden gelden voor al het verkeer dat op die rijstrook zit, fietsers en automobilisten. Vind jij dat fietsers hem er daar gewoon voor mogen kwakken dan?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die haaientanden staan er volgens mij om aan te geven dat ze moeten wachten op andere fietsers op de fietsstrook, niet dat ze die auto moeten laten voorgaan. Dat is een compleet andere handeling.
Of zie ik iets over het hoofd?
Ik had ook niet de intentie om ze te blokkeren, daarom rem ik ook. Maar het is weer typisch dat wielrennergedrag: anderen moeten maar remmen zodat zij door kunnen rijden.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Fietsers moeten ook niet verwachten dat jij stopt waar dat niet hoeftt.
[..]
Op het moment dat er een conflict ontstaat, zitten de fietsers al lang op de rotonde. Had je ze willen blokkeren, had je zelf op de fietssuggestiestrook moeten zitten.
Nee, het was bij links inhalen/linksaf slaan, heeft niets met de rotonde te maken. Ben weer wakker.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:43 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Gelukkig rijden ze op een rotonde en geld die hele regel niet meer.
Euh, nee, ze doen hier niets verkeerd. Had jij gewild dat ze links van je waren gegaan, had jij al op de fietsstrook moeten zitten, tegen de stoeprand aan.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:45 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik had ook niet de intentie om ze te blokkeren, daarom rem ik ook. Maar het is weer typisch dat wielrennergedrag: anderen moeten maar remmen zodat zij door kunnen rijden.
Toch niet. Het is weldegelijk een fietsstrook. Na 6x kijken heb ik ontdekt dat er op ieder kwart een fietsje gespoten is.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:44 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Het gaat hier om een fietssuggestiestrook, dat is dus gewoon onderdeel van de rijstrook. Die haaientanden gelden voor al het verkeer dat op die rijstrook zit, fietsers en automobilisten. Vind jij dat fietsers hem er daar gewoon voor mogen kwakken dan?
Ik noemde deze 2 homo's (als scheldwoord; geen idee of ze van de herenliefde zijn) omdat ze zich als asociale mafketels gedragen. Niet omdat ze sporten.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:44 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik vind de automobilist voor je een irritatiepuntje. En ja, je zegt dat
Ik stop in zulke situaties altijdquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:44 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Het gaat hier om een fietssuggestiestrook, dat is dus gewoon onderdeel van de rijstrook. Die haaientanden gelden voor al het verkeer dat op die rijstrook zit, fietsers en automobilisten. Vind jij dat fietsers hem er daar gewoon voor mogen kwakken dan?
Euhm, ze doen niets verkeerd. Bijzonder, zeker voor wielrenners, maar echt waar.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:48 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik noemde deze 2 homo's (als scheldwoord; geen idee of ze van de herenliefde zijn) omdat ze zich als asociale mafketels gedragen. Niet omdat ze sporten.
Ze negeren de voorrangssituatie die aangegeven is door haaientanden. Ik heb gewacht tot ze voorbij waren omdat ze nu eenmaal op de rotonde zaten en dus voorrang genomen hebben. Daar ga ik niet om vechten en laat ze dus voorgaan.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, het was bij links inhalen/linksaf slaan, heeft niets met de rotonde te maken. Ben weer wakker.
[..]
Euh, nee, ze doen hier niets verkeerd. Had jij gewild dat ze links van je waren gegaan, had jij al op de fietsstrook moeten zitten, tegen de stoeprand aan.
[..]
Toch niet. Het is weldegelijk een fietsstrook. Na 6x kijken heb ik ontdekt dat er op ieder kwart een fietsje gespoten is.
Waar ging ik de fout in dan? Ik heb netjes op ze gewacht toch?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat ontken ik niet. Deze specifieke situatie zit de filmende auto fout. In het algemeen echter gaat op dat er teveel gestopt wordt voor fietsers om ze voorrang te geven waar ze dat niet hebben, met gevaarlijke situaties tot gevolg.
Moet jij stoppen met het rijden op de rotonde omdat zij erop rijden? Nee. Volgende situatie, jij wilt afslaan en dient daarbij het overige verkeer voor te laten gaan. Als jij vol in de remmen moet omdat ze rechtdoor over de rotonde willen, dan had je een punt. Nu niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:50 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ze negeren de voorrangssituatie die aangegeven is door haaientanden. Ik heb gewacht tot ze voorbij waren omdat ze nu eenmaal op de rotonde zaten en dus voorrang genomen hebben. Daar ga ik niet om vechten en laat ze dus voorgaan.
De irritatie zit 'm in het feit dat ze (alweer..) voorrang nemen ten koste van het overige verkeer.
Kijk eens waar ik op reageer. Op die andere knakker die zegt altijd voor fietsers te stoppen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:51 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Waar ging ik de fout in dan? Ik heb netjes op ze gewacht toch?
Het gaat mij er om dat ze zien dat die Polo er af gaat, hij had zijn knipperlicht immers al aan, maar er toch tussen willen duiken. Zoals ik al zei: kleine irritatie, maar het komt zo vaak voor dat het typerend is voor het soort weggebruiker.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Moet jij stoppen met het rijden op de rotonde omdat zij erop rijden? Nee. Volgende situatie, jij wilt afslaan en dient daarbij het overige verkeer voor te laten gaan. Als jij vol in de remmen moet omdat ze rechtdoor over de rotonde willen, dan had je een punt. Nu niet.
Ah ok, ik vroeg dat omdat je zei dat de filmende auto fout was.quote:Kijk eens waar ik op reageer. Op die andere knakker die zegt altijd voor fietsers te stoppen.
Want met een knipperlicht aan heb je voorrang?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:58 schreef Mano_ het volgende:
Het gaat mij er om dat ze zien dat die Polo er af gaat, hij had zijn knipperlicht immers al aan, maar er toch tussen willen duiken.
Nope, zoals ik al zei gaat het me om de manier waarop de fietsers zich tussen het verkeer door duwen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Want met een knipperlicht aan heb je voorrang?
Juridisch gezien nog steeds niet verkeerd.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:02 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Nope, zoals ik al zei gaat het me om de manier waarop de fietsers zich tussen het verkeer door duwen.
Maar wel irritant. En laat dat nu net het onderwerp van dit topic zijnquote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Juridisch gezien nog steeds niet verkeerd.
Dat was je klacht niet:quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:07 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Maar wel irritant. En laat dat nu net het onderwerp van dit topic zijn
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:30 schreef Mano_ het volgende:
Toch tenminste voor de helft: schijt aan andere verkeersdeelnemers.quote:
Maar hadden die wielrenners dan achter de haaientanden moeten blijven wachten?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:21 schreef BigSmurf het volgende:
Maar als de wielrenners niet fout zitten, dan zijn dit soort rotondes toch volslagen belachelijk cq. is de regel volledig krom? Er staan haaientanden, filmende auto neemt afslag 2 (rechtdoor), zit al op de rotonde, en gebruikt knipperlicht bij verlaten (aanname). Mogen fietsers dan alsnog zomaar die suggestiestrook op de rotonde oprijden en moet die automobilist het dan maar uitzoeken, omdat eenmaal op de rotonde de fietsers voorrang hebben en de afslaande auto moet wachten? Correct me if I'm wrong, maar ik vind dat echt.
Ja, dat mogen ze. Ze moeten andere fietsers voorlaten. Daarna zijn ze net zo goed deelnemers aan het verkeer. Verkeer op de rotonde heeft voorang als de auto's af willen slaan.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:21 schreef BigSmurf het volgende:
n alsnog zomaar die suggestiestrook op de rotonde oprijden en moet die automobilist het dan maar uitzoeken, omdat eenmaal op de rotonde de fietsers voorrang hebben en de afslaande auto moet wachten? Correct me if I'm wrong, maar ik vind dat echt .
Tenzij de automobilist daar al op die strook had gereden. En dat mag, want hij heeft geen doorgetrokken streep en een fietsstrook mag je gebruiken/overschrijden bij voorsorteren.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:29 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ja, dat mogen ze. Ze moeten andere fietsers voorlaten. Daarna zijn ze net zo goed deelnemers aan het verkeer. Verkeer op de rotonde heeft voorang als de auto's af willen slaan.
Dus als je op de suggestiestrook rijdt moeten de wielrenners wachten, anders niet? Hoe arbitrair kan je een verkeersregel maken? "Ja, hij reed op de lijn, dus ik had voorrang" "Nee hoor, er net over, dus ik had voorrang." Maar inmiddels is de wielrenner wel zwaargewond en de automobilist getraumatiseerd en automatisch de lul als het fout gaat.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Tenzij de automobilist daar al op die strook had gereden. En dat mag, want hij heeft geen doorgetrokken streep en een fietsstrook mag je gebruiken/overschrijden bij voorsorteren.
Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik denk dat (alle) mensen vooral niet in de spiegel kijken.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:47 schreef dick_laurent het volgende:
Wielrenners zijn sowieso fucking irritant in het verkeer! Dat mag ik als mede-fietser zeggen
Het is geen suggestiestrook, maar een echte fietsstrook. Die mag je overschrijden om af te slaan e.d., je mag hem gebruiken, maar er niet op stilstaan. Ik ben dus inderdaad geneigd te zeggen dat dit de enige manier is om daadwerkelijk af te dwingen dat de wielrenners hun voorrang niet pakken, maar enige juridische onderbouwing daarvoor kan ik helaas niet leveren.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 18:21 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dus als je op de suggestiestrook rijdt moeten de wielrenners wachten, anders niet? Hoe arbitrair kan je een verkeersregel maken? "Ja, hij reed op de lijn, dus ik had voorrang" "Nee hoor, er net over, dus ik had voorrang." Maar inmiddels is de wielrenner wel zwaargewond en de automobilist getraumatiseerd en automatisch de lul als het fout gaat.
Ik was er tegenop gereden als 'ie het bij mij deed.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:12 schreef dick_laurent het volgende:
Och breek me de bek niet open over fietsers.
Ik ben zelf ook heus geen engel, ik fiets ook wel eens door rood (uiteraard wel altijd nadat ik zie dat er geen verkeer aan komt). Dus ja....
Maar de irritaties op de fiets zijn voor mij ook zo goed als dagelijks hoor.
Vandaag nog, een kerel voor mij, fietst nét wat langzamer dan ik, afijn... ik besluit m in te gaan halen.
Precies op dat moment begint meneer naar links te gaan, waardoor ik snel rem en mijn inhaalactie staak, en ja hoor... hij slaat links af een straat in ZONDER ook maar een fucking keer over zijn schouder te kijken
To-taal in zichzelf gekeerd, had geen flauw benul van mijn aanwezigheid en t feit dat ik flink moest remmen om een botsing te voorkomen.
En dit was nota bene een net geklede man van middelbare leeftijd. Dan zou je toch verwachten dat deze beste man op zijn minst genoeg levenservaring en verstand heeft om te weten dat het NIET slim is om gewoon en straat naar links af te slaan zonder even achter je te kijken of er niet iets aankomt.
Echt.... verbijsterend is het af en toe.
Ze wil aansturen op gedragsverandering. Zie eigenlijk niet in waarom dat niet naast een verbod kan komen. Een verbod stimuleert gedragsverandering in dit geval alleen maar. Dwaas besluit dit.quote:Op woensdag 20 mei 2015 10:34 schreef Carlos93 het volgende:
Wat een klote minister is het toch ook. Automobilisten wel aanpakken maar fietsers, ho maar.
http://www.telegraaf.nl/f(...)_op_fiets_mag__.html
Wel je bel gebruikt neem ik aan...?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:12 schreef dick_laurent het volgende:
Vandaag nog, een kerel voor mij, fietst nét wat langzamer dan ik, afijn... ik besluit m in te gaan halen.
Precies op dat moment begint meneer naar links te gaan, waardoor ik snel rem en mijn inhaalactie staak, en ja hoor... hij slaat links af een straat in ZONDER ook maar een fucking keer over zijn schouder te kijken
To-taal in zichzelf gekeerd, had geen flauw benul van mijn aanwezigheid en t feit dat ik flink moest remmen om een botsing te voorkomen.
Anti-irritatie: Grootste verbetering qua wegen in NL de afgelopen jààààren.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:59 schreef fathank het volgende:
Ik rij met trailer van 1800kg op de A50 bij Ewijk en pak de afslag naar de A73.
Alleen de oude brug weer open en geen dagelijkse flitser op de brug en dan is 't feest compleet.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:05 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Anti-irritatie: Grootste verbetering qua wegen in NL de afgelopen jààààren.![]()
Heerlijke bochtjes!
Die hangt nog aan een paar kabeltjes te weinig geloof ikquote:
Dat doen ze in Duitsland wel anders. In de buurt van Hamburg paar weken terug. Vanwege schade aan de brug moesten vrachtwagens minimaal 75m afstand houdenquote:Op woensdag 20 mei 2015 12:07 schreef JDude het volgende:
[..]
Die hangt nog aan een paar kabeltjes te weinig geloof ik. Maar dat komt wel goed.
In de A1 bij Leverkusen ligt zelfs een brug die al jaren dicht is voor vrachtverkeer. Prachtig hoor, die racebanen bij onze oosterburen, maar geld voor fatsoenlijk onderhoud is er niet.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat doen ze in Duitsland wel anders. In de buurt van Hamburg paar weken terug. Vanwege schade aan de brug moesten vrachtwagens minimaal 75m afstand houden
Vind dat altijd maar vervelende mensen die vol in de ankers gaan of opeens hun gas loslaten in een bocht die je nauwelijks een bocht kunt noemenquote:Op woensdag 20 mei 2015 11:59 schreef fathank het volgende:
10 seconden later vindt het busje dat het gas er weer op kan
Ik vind het behoorlijk onnodig om midden in een bocht met trailer en al naar links te gaan om zonodig met 10 km/h verschil iemand in te halen die 30 sec later er toch weer voorbij komt.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:37 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Vind dat altijd maar vervelende mensen die vol in de ankers gaan of opeens hun gas loslaten in een bocht die je nauwelijks een bocht kunt noemen
Zelfde geld voor mensen die geen CC gebruiken op een 4-baans snelweg en constant gas geven en remmen.. of besluiten dat ze toch ineens gas moeten geven als je ze net aan het inhalen bent.
Zat laatst ook bij iemand in de auto die constant gas gaf en weer z'n gas los liet, op de snelweg. Kotsmisselijk werd ik er van
Ik doelde ook niet op jou maar op dat busje. En zo zijn er veel meer mensen die geen bochten in kunnen schatten of het allemaal maar eng vinden. Oh wacht de weg is nu weer recht, laat ik maar weer gas gevenquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk onnodig om midden in een bocht met trailer en al naar links te gaan om zonodig met 10 km/h verschil iemand in te halen die 30 sec later er toch weer voorbij komt.
O zo rij ik ookquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:48 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik doelde ook niet op jou maar op dat busje. En zo zijn er veel meer mensen die geen bochten in kunnen schatten of het allemaal maar eng vinden. Oh wacht de weg is nu weer recht, laat ik maar weer gas geven
Sowieso kentekenbewijscontroles. Serieus, het is fucking 2015 en je krijgt een boete voor het niet bij je hebben van een stuk papier (tegenwoordig gelukkig in ieder geval een pasje). Als ik m'n ID/rijbewijs laat zien kan je het zo terugvinden of die auto van mij is en op kenteken easy of ie gekeurd/verzekerd/mrb betaald is.quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:18 schreef Carlos93 het volgende:
Wat heb ik toch een schijthekel aan algemene politiecontroles.
Kom je aan in je woonplaats laten ze je verdomme 25 minuten wachten voordat ze je papieren en auto controleren.
Haal iemand pas van de weg als er direct plaats is om gecontroleerd te worden zodat het niet langer dan 2 minuten duurt.
Schreeuwde ik 'Hee schiet eens effe op, ik heb wel wat meer te doen dan hier 25 minuten staan te wachten', worden ze nog boos ook.![]()
Hun schijnen het dus normaal te vinden om iemand 25 minuten te laten wachten om gecontroleerd te worden. Mafkezen. En het dan gek vinden dat mensen een hekel hebben aan hun![]()
Vervolgens binnen 2 minuten gecontroleerd, en uiteraard was alles prima in orde.
Oh, ik zeur niet eens zo zeer op de mensen die daar staan. Die doen ook maar wat ze opgedragen wordt. Het gaat me meer om de onzin van het anno 2015 nog steeds moeten kunnen tonen van een kentekenbewijs, terwijl alles digitaal te checken is.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:19 schreef Descendent het volgende:
Tja, je wordt geacht dat papiertje bij je te hebben, waarom zouden zij extra moeite moeten doen omdat jij nog te beroerd bent een papiertje mee te nemen?![]()
Al dat domme gezeur op de ordehandhavers vind ik een beetje ondankbaar eigenlijk, omdat ze over t algemeen naar vermogen gewoon goed werk doen en zorgen voor jouw veiligheid.
Volgens mij alleen voor de groene kaart.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:33 schreef jurgenov het volgende:
Het is toch helemaal niet meer verplicht om je kentekenbewijs bij je te hebben? Lijkt me dus sterk dat ze je een boete daarvoor zouden geven..
Dat deden de bewakers bij Auschwitz ook.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:32 schreef BigSmurf het volgende:
Die doen ook maar wat ze opgedragen wordt.
Bij gebruik van het motorrijtuig is de bestuurder verplicht het voertuigbewijs (1A) en tenaamstellingsbewijs (1B) dan wel de kentekencard bij zich te hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:33 schreef jurgenov het volgende:
Het is toch helemaal niet meer verplicht om je kentekenbewijs bij je te hebben? Lijkt me dus sterk dat ze je een boete daarvoor zouden geven..
Wauw.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:45 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dat deden de bewakers bij Auschwitz ook.
Vanavond avondvierdaagse hier, allemaal kinders die een stukje langs een druk stuk moeten lopen langs een parkeerterrein. Er staat een auto netjes te wachten voor de klaar-overs om van het parkeerterrein af te mogen, het is een lichte helling, en die kinderen gaan vlak achter die auto staan wachten. Dat niemand er ook wat van zegt, het zou maar net iemand zijn die geen held is in de hellingproef of wat dan ook, dat die auto ineens achteruit rijdt in plaats van vooruit, weet jij veel. Ik had denk ik de motor uitgezet en een kwartier gewacht tot de mierenhoop voorbij is, heb ik ook altijd als ik net op het verkeerde tijdstip een bepaalde weg in wil en er honderden fietsers van twee middelbare scholen allemaal tegelijk naar huis gaan. Je komt er niet doorheen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik had het daarstraks ook. Vanaf de Oostring Alkmaar richting Centrum (zeg maar richting de Media Markt), zit er zo'n mooie steile helling in. Ik rijd achter een punto die iedere 10 meter op de rem hangt en erg vreemd rijgedrag vertoond. Bij de steile helling hebben we rood, ik vertrouw het niet en blijf onderin staan (dus een stationwagen ruimte ertussen). Auto 1 rolt iets terug, maar komt na enig klooien voorbij de stopstreep. Auto 2, die punto, rolt tot bijna tegen mijn voorbumper achteruit en komt vervolgens door oranje naar boven. En ik, ik sta dus weer voor rood. Met eentje die hem strak achter me neer zet. Gelukkig kan ik wel de hellingproef probleemloos afleggen.
Al die papieren kun je gewoon in het voertuig laten, dus echt heel moeilijk is het ook weer niet.quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:34 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Sowieso kentekenbewijscontroles. Serieus, het is fucking 2015 en je krijgt een boete voor het niet bij je hebben van een stuk papier (tegenwoordig gelukkig in ieder geval een pasje). Als ik m'n ID/rijbewijs laat zien kan je het zo terugvinden of die auto van mij is en op kenteken easy of ie gekeurd/verzekerd/mrb betaald is.
Dit. En ook alleen binnen NL.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij alleen voor de groene kaart.
O ja, staat mijn hele straat weer vol met zingende, krijsende en toeterende koters. Ik hoef gelukkig niet meer weg vanavond.quote:
Trajectcontrole A2 ....quote:Op vrijdag 22 mei 2015 15:30 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
O ja, staat mijn hele straat weer vol met zingende, krijsende en toeterende koters. Ik hoef gelukkig niet meer weg vanavond.
Gisteren een bekeuring binnen, vijf kilometer per uur te hard te hard over de trajectcontrole op de A2. Om fucking half zeven op zaterdagochtend....
Het eerste stuk net na de Leidsche rijn tunnel zijn een gedeelte van de '100' bordjes op de hectometer paaltjes afgeplakt, en zonder verdere borden ben ik er dus vanuit gegaan..... Met als gevolg dat ik dus gemiddeld net iets te hard reedt.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 15:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Trajectcontrole A2 ....fucking aids daar. Ik ben zo blij dat ik daar maar heel zelden overheen hoef te rijden.
Lekker op een 5 baans weg als een grote dikke stroopklont auto's naast/op elkaar 100 moeten rijden
Na 19:00 is het daar heerlijk rijden met 137 op CCquote:Op vrijdag 22 mei 2015 16:11 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Het eerste stuk net na de Leidsche rijn tunnel zijn een gedeelte van de '100' bordjes op de hectometer paaltjes afgeplakt, en zonder verdere borden ben ik er dus vanuit gegaan..... Met als gevolg dat ik dus gemiddeld net iets te hard reedt.
Als ik naar het Oosten moet, alles voorbij Ede/Wageningen zeg maar, ga ik over Amsterdam heen: N9/A9, N8/A8, A10, A1, A30, A12, i.p.v. A9 - A2 - A12. Gewoon, om die verschrikking die A2 heet te mijden. Vooral richting Amsterdam is ie 's avonds verneukeratief, 2x 130 sectie en de laatste sectie is maar 100. A1 is alleen vanaf Naarden Vesting even opletten her en der voor de flitsers en dergelijke. En de N8 met de flitspalen in Krommenie, mja.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 15:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Trajectcontrole A2 ....fucking aids daar. Ik ben zo blij dat ik daar maar heel zelden overheen hoef te rijden.
Lekker op een 5 baans weg als een grote dikke stroopklont auto's naast/op elkaar 100 moeten rijden
Vaak hebben ze het niet eens door omdat ze egoistisch denken: Na mij de zondvloed, zeg maar.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:48 schreef JackLucifer het volgende:
Iets dat mij regelmatig irriteert is dat mensen, die door hun rijgedrag een gevaarlijke situatie creëren, vaak net doen of ze dit zelf niet doorhebben. Zelfs als je even claxonneert nadat je bijna op ze bent geklapt,blijven ze stug voor zich uit kijken en doen ze net of ze niets zien en horen.
Of zich er weldegelijk van bewust zijn maar het gewoon ontkennen en de schuld op een ander afschuiven. Gisteren reed ik op de motor over een weg met een fietspad er recht naast. Op dezelfde strook asfalt zeg maar, ben even de naam kwijt. Schiet er ineens een vrouw, met kind achterop (!) links de weg op om over te steken. Ik kon nog vrij eenvoudig remmen. Zij stapte van schrik af, keek me vuil aan (?) stapte weer op en reed weer door. Ik roep nog dat ze uit haar doppen moet kijken en rijd ook door.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:48 schreef JackLucifer het volgende:
Iets dat mij regelmatig irriteert is dat mensen, die door hun rijgedrag een gevaarlijke situatie creëren, vaak net doen of ze dit zelf niet doorhebben. Zelfs als je even claxonneert nadat je bijna op ze bent geklapt,blijven ze stug voor zich uit kijken en doen ze net of ze niets zien en horen.
Dit ja. Vooral fietsers met oordopjes in.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:48 schreef JackLucifer het volgende:
Er is vorige week juist besloten dat het niet strafbaar gaat worden, omdat het toch niet te handhaven is.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:55 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dit ja. Vooral fietsers met oordopjes in.
Dat mogen ze van mij vandaag nog verbieden. Oordoppen, telefoons, alles.
Zo verschrikkelijk jammer. Hoe vaak ik niet vol in de ankers moet voor fietsers die niet opletten... En de meesten hebben geen flauw idee waar ze aan ontsnapt zijn.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:35 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Er is vorige week juist besloten dat het niet strafbaar gaat worden, omdat het toch niet te handhaven is.
http://tweakers.net/nieuw(...)t-niet-verboden.html
Dát is het probleem.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:42 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zo verschrikkelijk jammer. Hoe vaak ik niet vol in de ankers moet voor fietsers die niet opletten... En de meesten hebben geen flauw idee waar ze aan ontsnapt zijn.
"Want ik ben toch nooit schuldig/aansprakelijk." [/fietserdenkmodus]quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dát is het probleem.
Te voet of met de fiets, zelfs als je voorrang hebt win je het niet van het gros van de gemotoriseerde voertuigen. Opletten dus, maar dat schijnt echt niemand meer te snappen.
Waarom zou het niet te handhaven zijn?quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:35 schreef Arch-Indar het volgende:
Er is vorige week juist besloten dat het niet strafbaar gaat worden, omdat het toch niet te handhaven is.
Bij pubertjes kan ik het me nog voorstellen, want als je 14 bent denk je dat je niet dood kunt, maar laatst zag ik een oud vrouwtje in een scootmobiel al append voorbij komen, de stoeprand schampen en stoïcijns doorhobbelen op dat ding. Ze keek niet eens op...quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:42 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zo verschrikkelijk jammer. Hoe vaak ik niet vol in de ankers moet voor fietsers die niet opletten... En de meesten hebben geen flauw idee waar ze aan ontsnapt zijn.
Precies, dit lijkt me juist makkelijker te handhaven (want duidelijker zichtbaar) dan bij automobilisten!quote:Op zaterdag 23 mei 2015 18:19 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waarom zou het niet te handhaven zijn?
In de auto mag je geen telefoon in je hand hebben, diezelfde regel kun je ook voor fietsers instellen.
Handhaving lijkt mij een kwestie van bij constatering van het feit de overtreder staande houden en bekeuren.
Nee, het probleem is eerder dat ze er altijd mee wegkomen. De ander remt wel.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 16:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
"Want ik ben toch nooit schuldig/aansprakelijk." [/fietserdenkmodus]
Omdat de ander altijd aansprakelijk is. Stukje cirkelwerking. De ander remt altijd omdat die aansprakelijk is, dus rijden de fietsers altijd door omdat de ander altijd remt.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:09 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Nee, het probleem is eerder dat ze er altijd mee wegkomen. De ander remt wel.
Ik geloof echt niet dat een fietser op de weg zit met de gedachten dat de ander toch wel altijd remt en dat je zelf nooit aansprakelijk bent. dan ben je levensmoe.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat de ander altijd aansprakelijk is. Stukje cirkelwerking. De ander remt altijd omdat die aansprakelijk is, dus rijden de fietsers altijd door omdat de ander altijd remt.
Ook zonder die aansprakelijkheid zou ik wel remmen. Dat kost uiteindelijk minder tijd dan wanneer je een fietser omverrijdt.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat de ander altijd aansprakelijk is. Stukje cirkelwerking. De ander remt altijd omdat die aansprakelijk is, dus rijden de fietsers altijd door omdat de ander altijd remt.
Ik ook niet, totdat ik er eens eentje aansprak: "Jij bent toch schuldig, boeit mij dat nou".quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:18 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet dat een fietser op de weg zit met de gedachten dat de ander toch wel altijd remt en dat je zelf nooit aansprakelijk bent. dan ben je levensmoe.
Ja precies. Ik wil ze sowieso niet aanrijden, maar veel fietsers gaan ervan uit dat je ogen in je achterhoofd hebt en dat automobilisten ze wel zien, maar dan moet je wel de tijd krijgen om te kunnen reageren.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:19 schreef Light het volgende:
[..]
Ook zonder die aansprakelijkheid zou ik wel remmen. Dat kost uiteindelijk minder tijd dan wanneer je een fietser omverrijdt.
Twee ton maximum massa, zullen ze bedoelen. Als die kar leeg 600 kilo weegt mag je er wel mee weg hoor.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee daar mag je dus geen aanhanger van 2 ton (of meer) mee trekken.
Maar wel typisch Nederlands om vooral heel erg veel te vinden van het eigendom van iemand anders. Waar doen ze het toch van?
Want? Ik vind het wel handig. File op de rijbaan ernaast en ik kan gewoon doorkachelen.quote:Op maandag 18 mei 2015 23:20 schreef OEM het volgende:
[..]
Het mag ook niet.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:10 schreef d4v1d het volgende:
Moet je eigenlijk ook doen als ze door rood willen rijden bij een stoplicht, maar jij ook rood hebt. Gewoon een dot gas in zn vrij.
Maar dat is dan weer asociaal zeker
Er mag wel meer niet. Als er geen politie in de buurt is...quote:
Onderdeel van het doelgroepenbeleid van SVV-II. Volkomen mislukt, gebeurt niks meer mee. Zonde van het geld (aanleg+onderhoud), zonde van het lege asfalt (nauwelijks gebruikt).quote:Op zondag 24 mei 2015 15:50 schreef Ridocar het volgende:
Want? Ik vind het wel handig. File op de rijbaan ernaast en ik kan gewoon doorkachelen.
Artikel 57, verbod op het veroorzaken van onnodig geluid.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:52 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Er mag wel meer niet. Als er geen politie in de buurt is...
Is dit een artikel 5 dan of iets anders?
Het stukje 'nauwelijks gebruikt' valt wel mee. Naar de A20 is het anders te druk voor alleen die twee rijstroken. Alleen dat stuk op de A16 vind ik overbodig.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:05 schreef OEM het volgende:
[..]
Onderdeel van het doelgroepenbeleid van SVV-II. Volkomen mislukt, gebeurt niks meer mee. Zonde van het geld (aanleg+onderhoud), zonde van het lege asfalt (nauwelijks gebruikt).
quote:Op zondag 24 mei 2015 15:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Twee ton maximum massa, zullen ze bedoelen. Als die kar leeg 600 kilo weegt mag je er wel mee weg hoor.
Geen woord aan gelogen hoor.quote:
Geheel in de strekking van de discussie inderdaad. Want je neemt een Kia Picanto om een lege kar te verplaatsen.quote:
Ja, waarom niet. En dan terug volladen en de kar op je dak, want je mag hem niet trekken.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Geheel in de strekking van de discussie inderdaad. Want je neemt een Kia Picanto om een lege kar te verplaatsen.
Dat de mtm van een aanhanger 2 ton is wil niet zeggen dat je 'm ook helemaal vol moet laden. Als je aan de auto max 1000 kilo mag hangen doe je gewoon laden tot een ton.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Geheel in de strekking van de discussie inderdaad. Want je neemt een Kia Picanto om een lege kar te verplaatsen.
En wat had dat met de discussie te maken?quote:Op zondag 24 mei 2015 17:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat de mtm van een aanhanger 2 ton is wil niet zeggen dat je 'm ook helemaal vol moet laden. Als je aan de auto max 1000 kilo mag hangen doe je gewoon laden tot een ton.
Je begon er zelf mee.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
En wat had dat met de discussie te maken?
De vraag was waarom sommige mensen een grote auto willen rijden.quote:
Sinds januari 2013 is die beperking vervallen. Alleen het totaalgewicht van 3500 mag niet worden overschreden.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
De vraag was waarom sommige mensen een grote auto willen rijden.
Dat is wel handig als je een dikke aanhanger wil trekken. En dan gaat het dus niet om een lege aanhanger inderdaad, maar schijnbaar moet dat nog even benadrukt worden voor iedereen het begrijpt.
En om onjuiste informatie te voorkomen; met rijbewijs B mag je alsnog geen aanhanger trekken met een MTM die hoger is als het leeggewicht van de auto. Nu blij?
Dat mag wel. MTM van auto + aanhanger mag niet meer dan 3500 kg zijn, en de auto moet de aanhanger mogen trekken.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
De vraag was waarom sommige mensen een grote auto willen rijden.
Dat is wel handig als je een dikke aanhanger wil trekken. En dan gaat het dus niet om een lege aanhanger inderdaad, maar schijnbaar moet dat nog even benadrukt worden voor iedereen het begrijpt.
En om onjuiste informatie te voorkomen; met rijbewijs B mag je alsnog geen aanhanger trekken met een MTM die hoger is als het leeggewicht van de auto. Nu blij?
Zijn dat inmiddels niet 50+ers? Ik heb BE apart gehaald maar heb ten minste de afgelopen 12 maanden, maar misschien zelfs wel heel 2014 erbij, niets getrokken. In het jaar dat ik hem haalde heb ik relatief gezien ontzettend veel verschillend materiaal erachter gehad. En ook veel verschillende trekvoertuigen gebruikt.quote:Op zondag 24 mei 2015 19:30 schreef Ridocar het volgende:
Veertigplussers die hun E er zo bij hebben gekregen en twee keer per jaar met een kar rijden (lees: nul ervaring hebben)
quote:Op zondag 24 mei 2015 18:43 schreef Ridocar het volgende:
Sinds januari 2013 is die beperking vervallen. Alleen het totaalgewicht van 3500 mag niet worden overschreden.
Volgens mij weer met de uitzondering dat als je een voertuig hebt dat 3500 kg weegt, je er een aanhanger van max. 750 kg achter mag knopen op B. Voor campers, pick-ups e.d.quote:Op zondag 24 mei 2015 19:07 schreef daNpy het volgende:
Ah klopt![]()
Dacht dat daar die B+ voor was. Maar die is weer voor een max treingewicht van 4250 zie ik.
Wil je een aanhanger met MTM van 2500+kg mogen trekken heb je nog steeds BE nodig.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
Had je beter 2 jaar terug al kunnen doen, nu mag je eigenlijk geen donder meer met BE.
Je eerste punt..ik begon ondertussen al aan mijn verkeerskundige kennis te twijfelen, zo vaak als ik mensen daarmee (veel) harder zag rijden.quote:Op zondag 24 mei 2015 19:30 schreef Ridocar het volgende:
Om toch een beetje ontopic te blijven over aanhangers:
Mensen die rijden met aanhangers. Er schijnt van alles mee mis te gaan.
- De meesten weten niet dat je 90 mag met een kleine aanhanger.
- Veertigplussers die hun E er zo bij hebben gekregen en twee keer per jaar met een kar rijden (lees: nul ervaring hebben)
- Mensen die zonder E gewoon met vanalles achter hun auto rijden, want "ik heb toch wel ervaring". Pak dan meteen een vrachtauto, want dan ben je evengoed in overtreding.
Je hebt gelijk, in '84 is de gratis BE afgeschaft. Dat zijn dus alleen mensen van 49 en ouder.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
Had je beter 2 jaar terug al kunnen doen, nu mag je eigenlijk geen donder meer met BE.
[..]
Zijn dat inmiddels niet 50+ers?
Dan nog heb je het moeten leren en kun je altijd terugvallen op methoden die tijdens het lessen zijn aangeleerd.quote:Ik heb BE apart gehaald maar heb ten minste de afgelopen 12 maanden, maar misschien zelfs wel heel 2014 erbij, niets getrokken. In het jaar dat ik hem haalde heb ik relatief gezien ontzettend veel verschillend materiaal erachter gehad. En ook veel verschillende trekvoertuigen gebruikt.
Om het gelijk te trekken met andere landen. Die zullen vast ergens een Bplus-reglement als BE hebben.quote:[..]
[..]
Volgens mij weer met de uitzondering dat als je een voertuig hebt dat 3500 kg weegt, je er een aanhanger van max. 750 kg achter mag knopen op B. Voor campers, pick-ups e.d.
B+ is sowieso een gedrocht, je moet exact hetzelfde examen doen als BE, je mag alleen op rijbewijs minder. Typisch Nederlands weer, rare implementatie van Europese richtlijnen.
Wat ik met mijn BE mag, zal eXplorer1 niet mogen. Ik mag met ca. 12 ton (technische regels/toelatingen, staat niet in mijn rijbewijs) op stap als BE trekker-oplegger, iedereen die de nieuwe haalt mag max. 7 ton. Het maximale gewicht van je trekkend voertuig mag maximaal 3500 kg zijn en voor de aanhanger/oplegger hetzelfde. Als het technisch mag en kan, mag je een deel van het gewicht van de oplegger naar de trekker verplaatsen, maar de eis van 3500+3500=max blijft staan.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:40 schreef daNpy het volgende:
Wil je een aanhanger met MTM van 2500+kg mogen trekken heb je nog steeds BE nodig.
Het verschil in BE voor 19 jan 2013 en daarna heeft enkel te maken met aslasten bij BE combi's geloof ik. Ze hebben gedacht een beperking in te bouwen maar je mag bij een BE combi nog steeds een boel op het trekkend voertuig leggen waardoor de nieuwe regels minder effect hebben.
Maar als je een auto van 1870 kg hebt en daar 2300 kg mee mag trekken, kom je niet in de buurt van die 3500 kg limieten. En met alleen B mag je maximaal 1630 kg achter die auto hangen, met BE mag je tot het maximum van de auto (2300 kg) gaan.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat ik met mijn BE mag, zal eXplorer1 niet mogen. Ik mag met ca. 12 ton (technische regels/toelatingen, staat niet in mijn rijbewijs) op stap als BE trekker-oplegger, iedereen die de nieuwe haalt mag max. 7 ton. Het maximale gewicht van je trekkend voertuig mag maximaal 3500 kg zijn en voor de aanhanger/oplegger hetzelfde. Als het technisch mag en kan, mag je een deel van het gewicht van de oplegger naar de trekker verplaatsen, maar de eis van 3500+3500=max blijft staan.
Maar je hebt ook combinaties die technisch nog meer mogen... Dit bijvoorbeeld:quote:Op zondag 24 mei 2015 23:33 schreef Light het volgende:
[..]
Maar als je een auto van 1870 kg hebt en daar 2300 kg mee mag trekken, kom je niet in de buurt van die 3500 kg limieten. En met alleen B mag je maximaal 1630 kg achter die auto hangen, met BE mag je tot het maximum van de auto (2300 kg) gaan.
Ik!quote:Op maandag 25 mei 2015 00:53 schreef NoBody122 het volgende:
De gemiddelde automobilist heeft in ieder geval ruim voldoende aan B, tegenwoordig, dus lekker interessant wie er hier nu het meeste mág trekken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
quote:Op maandag 25 mei 2015 04:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik!Ook in het bezit van je LZV? Want dan denk ik dat er weinig zijn die dat evenarenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 25 mei 2015 04:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik!Als je gewoon CE hebt staan we quitte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jep, LZV hier. Maar een LZV-certificaat is stom genoeg geen rijbewijscategorie. Ik heb een apart pasje daarvoor. Het zal wel iets te maken hebben met het gelijktrekken van de Europese regeltjes. Grensoverschrijdend vervoer is nog steeds niet toegestaan met zo'n combinatie, omdat België en Duitsland er nog steeds geen afspraken over hebben gemaakt. In Zweden rijden ze al jaren met iets dat nu LZV genoemd wordt, zonder aanvullende certificaten en rijopleidingen.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:17 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ook in het bezit van je LZV? Want dan denk ik dat er weinig zijn die dat evenaren
Check.quote:Op maandag 25 mei 2015 15:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je gewoon CE hebt staan we quitte.
Jij mag LZV rijden, ikke niet. Wat dat betreft 1-0 voor jou als het een wedstrijd zou zijn.quote:Op maandag 25 mei 2015 15:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Jep, LZV hier. Maar een LZV-certificaat is stom genoeg geen rijbewijscategorie. Ik heb een apart pasje daarvoor. Het zal wel iets te maken hebben met het gelijktrekken van de Europese regeltjes. Grensoverschrijdend vervoer is nog steeds niet toegestaan met zo'n combinatie, omdat België en Duitsland er nog steeds geen afspraken over hebben gemaakt. In Zweden rijden ze al jaren met iets dat nu LZV genoemd wordt, zonder aanvullende certificaten en rijopleidingen.
Ze wilden toch allemaal één Europa? Nou, regel dit dan eerst eens.
[..]
Check.
Maar ik heb zelf niets van D, d'r zullen vast genoeg zijn met een volle kaart, die mogen natuurlijk meer dan ik.
Maar ik heb geen DE. Niet eens D, voor mij is de grens 8 pax. Het is dus maar hoe je 't bekijkt.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:12 schreef Carlos93 het volgende:
Zelf in het bezit van BE, CE en DE, maar ben niet in het bezit van de vakbekwaamheid.
Denk dat je inderdaad op 1-0 voorsprong staat vergeleken met ons
Volgensmij heb je daarvoor gewoon een extra draaibare (bestuurbare?) as?quote:Op maandag 25 mei 2015 15:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij mag LZV rijden, ikke niet. Wat dat betreft 1-0 voor jou als het een wedstrijd zou zijn.
Maarreuh.....respect daarvoor!
Rechtdoor rijden zou me echt wel lukken met zo'n ding maar aandocken wordt een ander verhaal.
Echt respect voor chauffeurs die dat wel kunnen.
Er zit een stuuras op de achterste as van de oplegger maar dat is een kruisstuur gekoppeld aan de schotel. Er zit dus geen aparte besturing op, allebei de knikpunten moeten van het stuur van de trekker komen. Voordeel: je kunt korter draaien, nadeel: je hebt een uitzwaai naar de kant die je niet kunt zien. Nu weet ik wel wat 'ie kan, maar in het begin moest ik zeker vijf keer uitstappen om te zien of ik nergens tegenaan zou komen.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:44 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Volgensmij heb je daarvoor gewoon een extra draaibare (bestuurbare?) as?
Nogsteeds knap, daar niet van
Moet 'ie dan misschien tegen de hand in sturen? Dan kan ik het mij voorstellen. Tegen de hand in is altijd een uitdaging, het boeit niet wat je achter je auto hebt.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:13 schreef d4v1d het volgende:
Hier komt in een winkelstraat de blokker altijd met een combi aanrijden de winkelstraat in.. Hij past dan niet in de parkeervakken (het past wel, maar je hebt dan misschien 2 meter speling, de meeste chauffeurs willen niet 20 keer gaan steken) dus moet op de straat gaan lossen en blokkeert dus al het verkeer op een rijstrook
Tegen de hand in is idd een ramp.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Moet 'ie dan misschien tegen de hand in sturen? Dan kan ik het mij voorstellen. Tegen de hand in is altijd een uitdaging, het boeit niet wat je achter je auto hebt.
Dat is met de vrachtwagen een bocht achteruit naar rechts. Wat dus inhoudt dat je via je zijraam niks ziet en puur op de spiegel moet rijden waarbij je lang niet alles ziet wat je eigenlijk wel wil zien.quote:
parkeervak staat links langs de wegquote:Op maandag 25 mei 2015 20:19 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat is met de vrachtwagen een bocht achteruit naar rechts. Wat dus inhoudt dat je via je zijraam niks ziet en puur op de spiegel moet rijden waarbij je lang niet alles ziet wat je eigenlijk wel wil zien.
Is te doen maar een heel stuk lastiger dan een bochtje links achteruit.
Ik houd het maar bij een luie chauffeur. De ene keer staat er een netjes in het vak, de andere keer is er een andere chauffeur en staat die op de linkerrijstrookquote:Op maandag 25 mei 2015 20:31 schreef Ridocar het volgende:
Dan zou ik het niet weten, zoveel hoeft 'ie ook niet te sturen. Het is wel zo dat de chauffeur het laatste stukje in het vak blind is aan de stuurkant (links), maar het is niet zo spannend als tegen de hand in haaks om.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 25 mei 2015 20:35 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik houd het maar bij een luie chauffeur.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 02:08 schreef Ridocar het volgende:
Dag 3, nog steeds lezende, hulpbronnen uitgeput, stuur hulp...
Nee, zowel hij als zijn vrouw bleven stoïcijns voor zich uitkijken. Typisch vrouwtje ook, rood geverfd haar in een soort van afro. Beetje zo'n grootmoederkapsel, typisch kapsel dat je uit 1000en herkend.quote:Maar even zonder gein: Ik zou hetzelfde hebben gedaan. Heb je nog oogcontact gehad met die Opelrijder?
Je haalde rechts in en dat mag niet... Vindt die vent dan. Dat je bij blokmarkering gewoon rechts voorbij mag, weet ie blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:36 schreef BigSmurf het volgende:
Echt, wat gaat er in je om dat je zo graag geen andere auto voor je wil laten invoegen?
Of hij vond dat t niet paste.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je haalde rechts in en dat mag niet... Vindt die vent dan. Dat je bij blokmarkering gewoon rechts voorbij mag, weet ie blijkbaar niet.
Dan probeer je iets meer afstand te creëren, dan moet je niet ineens dat vak dichtgooienquote:
Oh man, zo waar over die Slopelquote:Op dinsdag 26 mei 2015 01:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Blijft verder trouwens gewoon een ontzettende pauperbak, zo'n Insignia. Goedkoop premium, alsof je een immitatie Rolex in Turkije koopt tijdens je vakantie. Neem dan gewoon een Mazda 6 ofzo. Of een Astra. Zijn ook bijna altijd van die figuren met een enorm ego/teveel pretenties, maar te weinig betekenis in het dagelijks leven: "Mijn Insignia is net zo goed als een C klasse/3 serie/A4." Vent, je hebt duidelijk nog nooit een Mercedes/BMW/Audi gereden, zelfs met je ogen dicht zie en voel je het verschil.![]()
![]()
![]()
Verder nog een irritatie. Busjes die telkens weer links naast je komen staan. Als ik je nou 2x bij het stoplicht eruit heb gereden zonder moeite te doen, waarom kom je dan nog een 3e, 4e, 5e, 6e en 7e keer naast me staan. Eer hij überhaupt zag dat het groen was, was ik al op de kruising. En leuk, dat je die ene keer dat je wel vlot reageerde de eerste 3 meter sneller was door je hogere koppel onderin, maar daarna win je het nevernooitniet van me. Ja, behalve dat je met een noodgang voorbij komt op een 80 weg waar ik 85-90 doe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een busje fobie, op de een of andere manier wordt er gewoon met busjes gereden alsof het de formule 1 is
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
Hey, niet zo uitgeslapen doen zeg. Het was nog vroeg.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan probeer je iets meer afstand te creëren, dan moet je niet ineens dat vak dichtgooien
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:25 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Hey, niet zo uitgeslapen doen zeg. Het was nog vroeg.
Is niet van jezelf hè, dus maakt het allemaal ook uit. Bij DHL hangen trouwens in de distributiecentra posters met: "Je bent koerier, geen coureur."quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:18 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik heb een busje fobie, op de een of andere manier wordt er gewoon met busjes gereden alsof het de formule 1 is
Dat is waar, mijn baas jaagt ook altijd in dat busje van hem, terwijl ik hem altijd netjes warm rijdquote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Is niet van jezelf hè, dus maakt het allemaal ook uit. Bij DHL hangen trouwens in de distributiecentra posters met: "Je bent koerier, geen coureur."
En dan een turborotonde tegen komen waar ze met net 30 overheen kruipen, want anders kiept ie om, nadat je met een noodgang ingehaald bent op het rechte stuk. Zat ik er weer voor.![]()
Misschien was het geen kneus die aan stoplichtsprintjes doet. Ik doe het ook niet, ik voeg netjes achter de eerste die rechts staat in, zoals het hoort.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 01:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Verder nog een irritatie. Busjes die telkens weer links naast je komen staan. Als ik je nou 2x bij het stoplicht eruit heb gereden zonder moeite te doen, waarom kom je dan nog een 3e, 4e, 5e, 6e en 7e keer naast me staan. Eer hij überhaupt zag dat het groen was, was ik al op de kruising. En leuk, dat je die ene keer dat je wel vlot reageerde de eerste 3 meter sneller was door je hogere koppel onderin, maar daarna win je het nevernooitniet van me. Ja, behalve dat je met een noodgang voorbij komt op een 80 weg waar ik 85-90 doe.
Als ik links sta wil ik graag doorrijden. En dan ben ik ook meteen weg als het licht groen wordt. Dat was hier niet het geval. En stoplichtsprintjes. Tegen een busje?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:08 schreef eP2e het volgende:
[..]
Misschien was het geen kneus die aan stoplichtsprintjes doet. Ik doe het ook niet, ik voeg netjes achter de eerste die rechts staat in, zoals het hoort.
Volgens mij snappen die mensen ook niet dat de bedrijfsnaam er levensgroot opstaat, en dat zo'n rijstijl geen reclame is voor je bedrijf..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
Is niet van jezelf hè, dus maakt het allemaal ook uit. Bij DHL hangen trouwens in de distributiecentra posters met: "Je bent koerier, geen coureur."
Vertel dat maar aan al die motorrijders hier die het liefst niks anders doen dan 's zomers op van die lawaaiige zakjapanners sprintjes trekken alsof ze de TT moeten winnen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:19 schreef twiFight het volgende:
Het doel van tweebaanswegen met stoplicht is niet om sprintjes te doen en ook niet om voor de ander te komen.
Je had hem je ook gewoon even in kunnen laten halen natuurlijk...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:22 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Volgens mij snappen die mensen ook niet dat de bedrijfsnaam er levensgroot opstaat, en dat zo'n rijstijl geen reclame is voor je bedrijf..
Laatst nog eentje van een securitybedrijf met honden, die zat te jagen achter mij op een industrieterrein 's avonds. Dus ik blijf netjes 60 rijden (Waar je 50 mocht); eerste stoplicht rechtsaf gaat de weg naar twee banen dus hij gelijk naar links natuurlijk. Stoplicht springt op groen terwijl we eraan komen rijden, ik denk 'Jij gaat vast niet zo hard door de bocht met Fikkie los achterin' dus ik duik echt prachtig die bocht door, en hij kon weer achter me invoegen. Volgende stoplicht tweehonderd meter verderop hij weer links naast me, in een Kangoo diesel.Dus weer achter mij invoegen en verder met duwen. Paar snelle bochten achter het ziekenhuis langs en ik had weer een mooie voorsprong. Volgende rechte stuk: Daar is hij weer! Daarna moest hij helaas rechtsaf, anders had dit nog wel even kunnen duren denk ik.
Pot verwijt de ketel.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:22 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Volgens mij snappen die mensen ook niet dat de bedrijfsnaam er levensgroot opstaat, en dat zo'n rijstijl geen reclame is voor je bedrijf..
Laatst nog eentje van een securitybedrijf met honden, die zat te jagen achter mij op een industrieterrein 's avonds. Dus ik blijf netjes 60 rijden (Waar je 50 mocht); eerste stoplicht rechtsaf gaat de weg naar twee banen dus hij gelijk naar links natuurlijk. Stoplicht springt op groen terwijl we eraan komen rijden, ik denk 'Jij gaat vast niet zo hard door de bocht met Fikkie los achterin' dus ik duik echt prachtig die bocht door, en hij kon weer achter me invoegen. Volgende stoplicht tweehonderd meter verderop hij weer links naast me, in een Kangoo diesel.Dus weer achter mij invoegen en verder met duwen. Paar snelle bochten achter het ziekenhuis langs en ik had weer een mooie voorsprong. Volgende rechte stuk: Daar is hij weer! Daarna moest hij helaas rechtsaf, anders had dit nog wel even kunnen duren denk ik.
Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...quote:
Daar lijkt het wel op idd.quote:Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Nogal een zinloze statement aangezien 100% van de mensen vindt dat hij prima rijdt en alle andere mensen slecht rijden. Dat is zo subjectief als de tering. Die persoon achter je vond waarschijnlijk dat jij hem ophield en dat jij de idioot bent.quote:Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Je snapt het niet.quote:Op woensdag 27 mei 2015 08:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nogal een zinloze statement aangezien 100% van de mensen vindt dat hij prima rijdt en alle andere mensen slecht rijden. Dat is zo subjectief als de tering. Die persoon achter je vond waarschijnlijk dat jij hem ophield en dat jij de idioot bent.
Nee hoorquote:Op woensdag 27 mei 2015 08:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nogal een zinloze statement aangezien 100% van de mensen vindt dat hij prima rijdt en alle andere mensen slecht rijden. Dat is zo subjectief als de tering. Die persoon achter je vond waarschijnlijk dat jij hem ophield en dat jij de idioot bent.
Daar had hij tijd en ruimte zat voor. Hij koos ervoor mij op te gaan jagen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Je had hem je ook gewoon even in kunnen laten halen natuurlijk...
Want ik ben degene die tot drie keer toe op mijn eigen achterbumper duikt?quote:
Dit is illustratie genoegquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:54 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Daar had hij tijd en ruimte zat voor. Hij koos ervoor mij op te gaan jagen.
[..]
Want ik ben degene die tot drie keer toe op mijn eigen achterbumper duikt?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?quote:Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat eerste. Er is geen enkele reden om de lengte van een rijstrook niet maximaal te benutten. Dat iemand zelf vindt dat je een paar honderd meter eerder moet opschuiven is prima, maar dat hoef je niet bij anderen te gaan afdwingen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Wat vinden jullie asocialer: de linker baan blokkeren met nog 200m wegdek voor je of als enige vol over de linker baan iedereen inhalen en tot het einde van de rijstrook blijven doorrijden?
In de spits speelt de probleem vaak ook minder omdat er dan veel meer mensen links blijven rijden. Echter buiten de spits zie je toch wel vaker dat iedereen netjes uit fatsoen rechts aansluit. Om dan als enige erlangs te rijden en voor aan te sluiten vind ik eigenlijk niet kunnen.....quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:54 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat eerste. Er is geen enkele reden om de lengte van een rijstrook niet maximaal te benutten.
Daarbij vind ik wel dat je het "voorbijrijden" van de file met aangepaste snelheid moet doen zodat je aan het eind netjes in de strook naast je kunt invoegen, dus niet met 100 tot het eind doorjanken en er dan tussen rammen.
Zolang de persoon rechts van je wel genegen is om je er tussen te laten en dat gaat nou juist vaak niet op want stel je eens voor dat er iemand voor je komt in de rij, the horror!quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:54 schreef JDude het volgende:
[..]
zodat je aan het eind netjes in de strook naast je kunt invoegen.
Ik kan er ook slecht tegen, maar het is goed onderzocht en de doorstroming is het beste als beide banen zover mogelijk doorrijden, vervolgens de snelheid matchen en dan om en om gaan. Precies dus wat ritsen is. Ik baal ook wel eens als ik uit 'fatsoen' vroeg rechts sta maar een ander doorgast tot het einde, maar ik zal nooit iemand gaan blokkeren. 'm Half over het verdrijvingsvlak er tussen duwen is wel aso en keur ik af. Daarentegen moeten de mensen rechts ook wel de ruimte geven. Het komt van twee kanten.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik was benieuwd wat jullie van de volgende situatie vinden.
Je geeft zelf het antwoord al. Niemand doet het, maar het is wel zoals het hoort. Waarom ga je in godsnaam rechts in de file aansluiten als er nog 500 meter strook vrij ligt links? Omdat iedereen dat doet? Als je graag een schaap wil zijn, succes, ik niet.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...
Ik ookquote:Op woensdag 27 mei 2015 14:55 schreef Mano_ het volgende:
Ik heb nooit haast en heb geen zin in ellebogenwerk, dus bij ritsen of een afrit in de drukte ga ik vrij vroeg al naar rechts. Zeker als ik niet kan zien of er verderop ruimte is om naar rechts te gaan. Ik heb er geen moeite mee om even 90 te rijden en a als er iemand voor me wil voegen.
Tja, ik ben verder best een 'agressieve' rijder die de grenzen redelijk vaak opzoekt (overschrijdtquote:Op woensdag 27 mei 2015 14:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al. Niemand doet het, maar het is wel zoals het hoort. Waarom ga je in godsnaam rechts in de file aansluiten als er nog 500 meter strook vrij ligt links? Omdat iedereen dat doet? Als je graag een schaap wil zijn, succes, ik niet.
Ik rij gewoon lekker door tot voorbij het bord "ritsen vanaf hier" en dan ga ik op m'n gemak een plekje zoeken om ertussen te gaan. Is dit meteen na het bord, en rijdt het verder nog een beetje (niet stilstaand), dan voeg ik meteen in. Zie ik verderop een gaatje, dan geef ik even gas bij en zet ik hem daar ertussen. Staat het echt stil, dan rij ik met een rustig gangetje erlangs tot er zich ergens een gat aandient. Als dit pas aan het einde van de strook is doordat iedereen de deur dichtgooit, dan is dat hun probleem, niet het mijne. Ik kom er uiteindelijk toch wel tussen.
Wat is er 'fatsoenlijk' aan om een paar honderd meter eerder naar rechts te gaan?quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...
Wie heeft jou verkeersregelaar gemaakt?quote:Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren.
Het gaat op de manier hoe er gebruik wordt gemaakt van die rijbaan. Volgas langs het hele rijtje voertuigen en op het laatste moment gewoon vol op de andere rijstrook hoeken, dát is waar ik een probleem mee heb.quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:27 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat is er 'fatsoenlijk' aan om een paar honderd meter eerder naar rechts te gaan?
En waarom is op de linkerbaan blijven 'voorkruipen'?
Als jij bang bent dat je er bij het bord 'ritsen vanaf hier' er niet tussen kan/mag en daarom maar eerder opschuift dan is dat je goed recht.
Maar als een ander de linker rijstrook gebruikt waarvoor deze bedoeld is, namelijk om op te rijden, en pas ritst waar het moet dan doet hij niets fout.
Wat als iemand al een kilometer van te voren naar rechts gaat?
Moet iedereen dan 'uit fatsoen' ook een kilometer eerder naar rechts?
En links inhalen, is dat ook 'voorkruipen'?
Want dat is immers wat die audi's en bouwvakkersbusjes doen.
[..]
Wie heeft jou verkeersregelaar gemaakt?
Deze analyse is niet compleet. Het klopt dat het verkeer alle weggebruikers reduceert tot stereotyperingen in het type auto of merk dat niet bij machte is om te communiceren anders dan licht (knipperen, richtingaanwijzer) of geluid (claxon). Dat is één kan van het verhaal.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 05:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Aardig leesvoer over hoe we veranderen als we achter het stuur kruipen.
http://www.slate.com/arti(...)and_emotionally.html
Dat zal wel komen omdat het astmatische gebakje waar ze in reed niet zo snel meer accelereert bij 70 km/h in z'n 5.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:36 schreef TwisterNederland het volgende:
En vervolgens heeft Anita ineens geen haast meer want ze had grote moeite om de lesauto voorbij te komen![]()
Ha, mooi stukje. Erg herkenbaar ook hoe je bij een dikke auto veel sneller iets "asociaal" vindt. Omgekeerd merk ik ook vaak dat als ik een keer in een gebakje rijdt, je er sneller af wordt gedrukt op de linkerbaan. Dan ben je heel snel het mutsje wat geen idee heeft wat ze aan het doen is (en ja, dit denk ik zelf ook vaak over kleine autootjes, ben ook vaak verbaasd als er een kerel in blijkt te zitten).quote:Op vrijdag 29 mei 2015 05:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Aardig leesvoer over hoe we veranderen als we achter het stuur kruipen.
http://www.slate.com/arti(...)and_emotionally.html
Dat speelde zeker mee.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:01 schreef Ciora het volgende:
[..]
Dat zal wel komen omdat het astmatische gebakje waar ze in reed niet zo snel meer accelereert bij 70 km/h in z'n 5.
Zelfs dan toeter ik niet eens meer. Ik ben niet je wekker...quote:Op zondag 31 mei 2015 14:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als je voor het stoplicht staat en je moet echt even wat doen op je telefoon, kijk dan zeer regelmatig even op. En als het groen is en de auto's voor je al erdoor zijn, kan je wel boos kijken als ik op de claxon hang, maar jij houdt het zooitje op omdat je nog steeds stilstaat, stomme blonde kutsnol.
Nouja, ik vind het nogal vervelend om stil te blijven staan achter iemand die schijnbaar alle tijd van de wereld heeft, terwijl je zelf onderweg naar een afspraak bent. En ik vind het zonde van mijn tijd om in zo'n geval mijn extra ingecalculeerde reistijd aan zo'n persoon te moeten opofferen, terwijl ik die ook bij mijn afspraak gewoon kan gebruiken.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zelfs dan toeter ik niet eens meer. Ik ben niet je wekker...
Dubbel irritatie als ze dan net op het laatste moment wegrijden en jij weer voor een rood licht staat.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als je voor het stoplicht staat en je moet echt even wat doen op je telefoon, kijk dan zeer regelmatig even op. En als het groen is en de auto's voor je al erdoor zijn, kan je wel boos kijken als ik op de claxon hang, maar jij houdt het zooitje op omdat je nog steeds stilstaat, stomme blonde kutsnol.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar voor heb ik beter zicht dan achter, dus minder risico. Maar met cameras en parkeersensoren is dat sowieso al verleden tijd.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:52 schreef Fer het volgende:
Waarom als mensen uitparkeren, gaan ze precies net genoeg achteruit om dan hun stuur helemaal de andere kant op te draaien en met hun voorbumprr op slechts enkele centimeters langs de andere auto,s vooruit weg te rijden.
Ik vind dat best knap. Meestal als er ruimte is ga ik zover mogelijk achteruit en dan kun je zonder moeite wegrijden.
Ik vind het beiden niet echt slim. Beter rijd je met gematigde snelheid over de linkerbaan door totdat je ergens genoeg ruimte ziet om in te voegen. Dan houdt je niemand op, en kan iedereen in hetzelfde tempo door blijven rijden.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik was benieuwd wat jullie van de volgende situatie vinden. Je hebt op snelwegen vaak dat er van 2 rijstroken naar 1 rijstrook wordt gegaan. Er staan dan ook bordjes dat je moet gaan ritsen. Wat je vaak ziet is dat bijna iedereen netjes rechts achteraan de rij aansluit. Echter heb je er altijd een paar tussen (vaak bmw's, audi's, bouwvakkersbusjes) die vol over de linker baan blijven scheuren en er aan het einde tussen drukken.
Wat vinden jullie asocialer: de linker baan blokkeren met nog 200m wegdek voor je of als enige vol over de linker baan iedereen inhalen en tot het einde van de rijstrook blijven doorrijden?
De rode en de groene lijn lijken in zone B allebei rechtsaf te slaan? Waarom zou men bij punt 2 dan alleen de rode lijn mogen volgen? Daar kan groen volgens mij ook het beste gaan staan.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:27 schreef Gymbaboon het volgende:
Rotterdam ter hoogte van Zuidplein.
Elke dag zo erg opletten op dit punt:
[ afbeelding ]
Ik moet altijd de groene lijn volgen. Ik start vanaf punt 1.
even de puntjes uitleggen.
Punt 1 mag mijns inzien de blauwe en groene lijn volgen.
Punt 2 mag alleen de rode lijn volgen.
Punt 3 mag alleen de paarse lijn volgen.
Dit gebeurt echt dagelijks en ik vraag me af of ik gelijk heb:
Mensen switchen van de rode naar de groene lijn, waardoor ze de personen op de groene lijn keihard afsnijden. Volgens mij komt dit omdat ze denken dat punt 1 alleen de blauwe lijn mag volgen, en dat punt 2 recht geeft op de groene en de rode...
Als mensen in zone B gaan switchen van baan is het gewoon een normale actie mits er goed gekeken wordt. Maar in die bocht heb ik al tig keer vol moeten remmen. Wees gewaarschuwd.
Je hebt gelijk, rood en groen gaan beide rechtdoor( paars gaat rechtsaf). Maar vanaf punt 1 mag je zowel rechtdoor als linksaf.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:04 schreef deezler het volgende:
[..]
De rode en de groene lijn lijken in zone B allebei rechtsaf te slaan? Waarom zou men bij punt 2 dan alleen de rode lijn mogen volgen? Daar kan groen volgens mij ook het beste gaan staan.
Punt 1 lijkt me daar vooral bedoeld voor mensen die de blauwe lijn volgen en in zone B linksaf willen.
Ken uw auto? Of je nou een meter of een centimeter ruimte hebt maakt niet uit toch?quote:Op zondag 31 mei 2015 17:52 schreef Fer het volgende:
Waarom als mensen uitparkeren, gaan ze precies net genoeg achteruit om dan hun stuur helemaal de andere kant op te draaien en met hun voorbumprr op slechts enkele centimeters langs de andere auto,s vooruit weg te rijden.
Ik vind dat best knap. Meestal als er ruimte is ga ik zover mogelijk achteruit en dan kun je zonder moeite wegrijden.
En dat is nou juist om dat te voorkomen. Een invoeger ziet jou niet achter die vrachtwagen vandaan komen en dan krijg je dus twee personen die hetzelfde plekje voor die vrachtwagen willen innemen en dat gaat dus niet hè, dah pas nieh. En je moet helemaal niet over die doorgetrokken streep heen, je mag er niet overheen.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:23 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat ik overigens echt haat zijn al die doorgetrokken strepen tegenwoordig links van de rechterstrook bij op- en afritten. Dan rij je op de middelste of linkerstrook, wil je nog even een vrachtwagen inhalen en vervolgens de afrit pakken (ruim de tijd en ruimte vaak), moet je over die doorgetrokken streep heen.![]()
Ik mag toch hopen dat de invoeger mij al gezien heeft in z'n spiegel en dat ik de invoeger zie. Daar kan je dan toch allebei (vooral ik, dat snap ik) op anticiperen? Ik ga echt niet als ik 130 op de GPS rij en de afrit nadert afremmen naar 90 km/h, achter de vrachtwagen zitten, dan met 90 km/h de afrit op waar invoegers vaak al harder rijden als je er 130 mag en dan vervolgens weer gas geven, omdat de afrit honderden meters lang is. Dat je er niet overheen mag snap ik ook wel, maar als ik die afrit moet hebben dan doe ik dat gewoon hoor.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:55 schreef eP2e het volgende:
[..]
En dat is nou juist om dat te voorkomen. Een invoeger ziet jou niet achter die vrachtwagen vandaan komen en dan krijg je dus twee personen die hetzelfde plekje voor die vrachtwagen willen innemen en dat gaat dus niet hè, dah pas nieh. En je moet helemaal niet over die doorgetrokken streep heen, je mag er niet overheen.
Eerst een vrachtwagen inhalen? Dat vond deze mevrouw ook:quote:Op maandag 1 juni 2015 12:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat de invoeger mij al gezien heeft in z'n spiegel en dat ik de invoeger zie. Daar kan je dan toch allebei (vooral ik, dat snap ik) op anticiperen? Ik ga echt niet als ik 130 op de GPS rij en de afrit nadert afremmen naar 90 km/h, achter de vrachtwagen zitten, dan met 90 km/h de afrit op waar invoegers vaak al harder rijden als je er 130 mag en dan vervolgens weer gas geven, omdat de afrit honderden meters lang is. Dat je er niet overheen mag snap ik ook wel, maar als ik die afrit moet hebben dan doe ik dat gewoon hoor.
Juist vanwege Josti's zoals jij zijn die doorgetrokken strepen er gekomen, dat snap je waarschijnlijk ook?quote:Op maandag 1 juni 2015 12:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat je er niet overheen mag snap ik ook wel, maar als ik die afrit moet hebben dan doe ik dat gewoon hoor.
quote:Op maandag 1 juni 2015 12:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
Eerst een vrachtwagen inhalen? Dat vond deze mevrouw ook:
Dat is niet echt wat ik bedoel. Als er een hele sliert vrachtwagens rijdt jas ik hem er niet "even tussendoor" zoals die vrouw. Ik heb het gewoon over één vrachtwagen waar ik graag nog even voorbij wil zodat ik niet hoef af te remmen. Ik snap de logica van die strepen wel, ik vind ze alleen onder dezelfde noemer vallen als adviessnelheden bij bochten en doorgetrokken strepen op provinciale wegen. Betuttelend en verantwoordelijkheid wegnemen waar dat niet moet. Ik denk graag zelf na in plaats van dat het voor me wordt gedaan.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
Eerst een vrachtwagen inhalen? Dat vond deze mevrouw ook:
*pakt triangel en speelt een solo voor eP2e*quote:Op maandag 1 juni 2015 12:42 schreef eP2e het volgende:
[..]
Juist vanwege Josti's zoals jij zijn die doorgetrokken strepen er gekomen, dat snap je waarschijnlijk ook?
Deed je zeker niet tijdens je rij-examen? Dat noemt men dus hypocriet, alle regels tijdens afrijden netjes volgen om na het behalen heel hard te gaan roepen "ik denk liever zelf na en pleur de regelgeving naast me neer". Had je toen moeten doen, held..quote:Op maandag 1 juni 2015 12:57 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik denk graag zelf na in plaats van dat het voor me wordt gedaan.
Het kutte is vooral dat je onverwacht gedrag gaat vertonen in het verkeer waar anderen niet op ingespeeld zijn. Die zien een doorgetrokken streep en verwachten niet dat er alsnog iemand overheen knalt. Als de borden aangeven dat het 100 is verwacht je niet dat er iemand met 140 aan komt rausen als je een vrachtwagen in wilt halen. Daarom altijd twee keer kijken etc, maar toch.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:13 schreef eP2e het volgende:
[..]
Deed je zeker niet tijdens je rij-examen? Dat noemt men dus hypocriet, alle regels tijdens afrijden netjes volgen om na het behalen heel hard te gaan roepen "ik denk liever zelf na en pleur de regelgeving naast me neer". Had je toen moeten doen, held..
Dat jij graag die streep respecteert en 10-20km om wil rijden omdat je de afslag mist moet je zelf weten. Ik doe het echt niet als de situatie het toelaat. Maar jij rijdt vast overal ook altijd keurig de V-max, sorteert altijd goed voor en maakt geen andere expresse foutjes die het CBR niet zou tolereren. Vind ik knap. Eerlijk. Net zo knap als dat je mij een josti en hypocriet vindt van achter je beeldscherm. Tot dat niveau ga ik me niet verlagen.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:13 schreef eP2e het volgende:
[..]
Deed je zeker niet tijdens je rij-examen? Dat noemt men dus hypocriet, alle regels tijdens afrijden netjes volgen om na het behalen heel hard te gaan roepen "ik denk liever zelf na en pleur de regelgeving naast me neer". Had je toen moeten doen, held..
Ik hoef helemaal niet om te rijden, je weet toch dat je afslag er aan zit te komen of niet? Borden genoeg die dat aanduiden, ja ze hebben zelfs een afstand er op staan en die strepen beginnen nooit voor die aanduidingen. Dat je vervolgens maar liefst een hele minuut achter een vrachtwagen moet rijden, soit.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:27 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat jij graag die streep respecteert en 10-20km om wil rijden omdat je afslag mist moet je zelf weten.
Jup. En 9 van de 10 keer weet ik hoe lang die afrit is, en kan ik dus prima inschatten of het lukt om nog even de vrachtwagen voorbij te gaan, zodat ik alle tijd en ruimte heb om de uitvoegstrook op te gaan. Niet op het laatste moment, niet als het spits is en semi-file rijden is, gewoon als de situatie het toelaat en ik er niemand mee hinder. Want dat is het idee toch van die streep? Minder hinder voor invoegend verkeer? Oeps, zijn er toch zomaar situaties waar die streep totaal overbodig is. Maar nee, we leggen hem lekker neer, want mensen kunnen dat echt niet zelf bedenken en inschatten.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:29 schreef eP2e het volgende:
[..]
Ik hoef helemaal niet om te rijden, je weet toch dat je afslag er aan zit te komen of niet? Borden genoeg die dat aanduiden, ja ze hebben zelfs een afstand er op staan.
Je schijnt echt niet te snappen dat op het moment dat jij naast die vrachtwagen zit een invoeger jou niet ziet, we hebben geen röntgenogen, echt niet. Op het moment dat jij voorbij die vrachtwagen komt en in je strook blijft is er niets aan het handje maar als jij daar wisselt van strook dan moet je niet vreemd opkijken dat er opeens een auto van rechts komt... ach waarom probeer ik het eigenlijk nog uit te leggen...quote:Op maandag 1 juni 2015 13:39 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Jup. En 9 van de 10 keer weet ik hoe lang die afrit is, en kan ik dus prima inschatten of het lukt om nog even de vrachtwagen voorbij te gaan, zodat ik alle tijd en ruimte heb om de uitvoegstrook op te gaan. Niet op het laatste moment, niet als het spits is en semi-file rijden is, gewoon als de situatie het toelaat en ik er niemand mee hinder. Want dat is het idee toch van die streep? Minder hinder voor invoegend verkeer? Oeps, zijn er toch zomaar situaties waar die streep totaal overbodig is. Maar nee, we leggen hem lekker neer, want mensen kunnen dat echt niet zelf bedenken en inschatten.
En jij schijnt niet te willen snappen dat het een kwestie van inschatting van de situatie is. En geen harde regel dat het wel of niet kan (los van dat je er niet overheen mag, de logica in dit verhaal gaat over wanneer dat wel zou mogen). Als die invoeger voor de vrachtwagen wil invoegen, dan rijdt hij qua snelheid met mij mee. En dan heb ik hem voordat ik de vrachtwagen inhaal allang gezien, óf ik heb ruim de tijd om voor of achter hem langs uit te voegen. Want ik weet hoe lang die voegstrook is, en ik jas hem niet keihard voor die vrachtwagen langs, maar schuif rustig twee stroken op.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:45 schreef eP2e het volgende:
[..]
Je schijnt echt niet te snappen dat op het moment dat jij naast die vrachtwagen zit een invoeger jou niet ziet, we hebben geen röntgenogen, echt niet. Op het moment dat jij voorbij die vrachtwagen komt en in je strook blijft is er niets aan het handje maar als jij daar wisselt van strook dan moet je niet vreemd opkijken dat er opeens een auto van rechts komt... ach waarom probeer ik het eigenlijk nog uit te leggen...
Het ging blijkbaar vaak genoeg fout om te besluiten doorgetrokken strepen neer te leggen.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:56 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ging het toen bij elke in- en uitvoeger fout? Nee, totaal niet. Omdat mensen zelf kunnen nadenken.
Gisteren werd ik ook nog even op het allerlaatste nippertje ingehaald toen er geritst moest worden, meneer met alle geweld over het verdrijvingsvlak. Ik moest blijkbaar in dezelfde straat zijn als hij, reed de hele tijd achter hem. Poehpoeh, je bent letterlijk 2 seconden eerder thuis, dat was het echt waard dat ik en m'n achterliggers vol in de ankers moesten.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:28 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die haast hebben en achter je blijven plakken op een provinciale weg waar je echt maar 80 mag... Stel je eens voor, 30 seconden later bij het volgende stoplicht. Een grotere ergernis is er gewoon niet.
Zelfde met verkeerslichten. Het kan aan mij liggen, maar het lijkt er op dat de laatste tijd de regel "oranje is stoppen indien mogelijk" is veranderd naar "oranje is gasgeven", ongeacht de afstand tot het verkeerslicht. Werkelijk iedere dag moet je bij groen uitkijken dat er niet nog zo'n droeftoeter over de kruising komt zeilen.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:16 schreef twiFight het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen wat die bloedspoed toch is elke keer en waarom mensen zo over de zeik raken als ze 30 seconden moeten wachten? De enige personen die een legitieme reden hebben voor haast zijn chirurgen onderweg naar een transplantatie, of iemand wiens ouder op sterven ligt, etc. Dat wil niet zeggen dat ik nooit haast meen te hebben, maar dan ben ik tenminste mans genoeg om toe te geven dat ik me aanstel en het onzin is om mijzelf belangrijker te vinden dan verkeerstekens.
Nee, omdat er teveel debielen zijn die niet weten hoe ze knap in het verkeer moeten rijden. Zelfde met inhaalverboden. De meeste mensen spiegelen niet, maken geen gang en gaan met een slakkentempo naar links (nadat ze eerst op de kont van hun voorligger hebben gezeten en dus niet kunnen zien of er überhaupt wat aan komt) en proberen met 60 in hun 5 te versnellen. Ik had er laatst ook eentje, liep met net geen 90 op de teller op een 80 weg heel hard in op een voorligger. Kan 2 dingen doen, hem vol in de ankers gooien en gezellig met 50 meetuffen of zorgen dat ik er vlot voorbij kom zonder iemand hinder te verzorgen. Gas wat los vanwege een tegenligger, zodra die tegenligger naast mijn voorligger zat gas weer in (deze automaat schakelt gelukkig zelf vlot terug), naar links als je er bijna bent, er snel voorbij en daarna weer rustig terug laten lopen naar de snelheid die ik al had.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:42 schreef eP2e het volgende:
[..]
Juist vanwege Josti's zoals jij zijn die doorgetrokken strepen er gekomen, dat snap je waarschijnlijk ook?
Gaat mij niet eens om de tijdwinst als ik sneller rijd. Ik vind het gewoon prettig om een bepaalde snelheid aan te houden en heb er een hekel aan mij op te vreten achter iemand die, in mijn ogen, niet doorrijdt. Meestal zijn dat mensen die ook nog eens heel erg fluctueren met hun snelheid. En dat is irritant.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:28 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die haast hebben en achter je blijven plakken op een provinciale weg waar je echt maar 80 mag... Stel je eens voor, 30 seconden later bij het volgende stoplicht. Een grotere ergernis is er gewoon niet.
Protip: Als je even aan de kant kan, gewoon ff lekker doen. Stuk beter voor je bloeddruk, doe ik ook wel in Frankrijk op een pasje ofzo, gewoon even aan de kant en gas los en dit aangeven (met je knipper) en de locals lekker voorbij laten blazen. Ga jij maar met 130 over de col waar je 90 mag, jij kent de weg omdat je er waarschijnlijk minstens 1x per dag overheen gaat, heel het jaar door. Ik ken het niet, dus ga je gang.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:30 schreef dick_laurent het volgende:
Maar neen. Ze gaan kleven. Nou ze doen maar, ik ga er niet harder door rijden.
Daar betrap ik mezelf ook wel eens op, vooral achter lesauto's en vrachtverkeer, maar het gaat om situaties waar ikzelf al 5-10km boven de vmax rij (of zo'n zelfde situatie waar ik een beetje afstand hou) en er iemand de hele weg aan mijn bumper zit. Wat schiet je er in godsnaam mee op om zo dicht achter me te rijden.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gaat mij niet eens om de tijdwinst als ik sneller rijd. Ik vind het gewoon prettig om een bepaalde snelheid aan te houden en heb er een hekel aan mij op te vreten achter iemand die, in mijn ogen, niet doorrijdt. Meestal zijn dat mensen die ook nog eens heel erg fluctueren met hun snelheid. En dat is irritant.
Underkoffer KLPD,quote:Op maandag 1 juni 2015 16:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar betrap ik mezelf ook wel eens op, vooral achter lesauto's en vrachtverkeer, maar het gaat om situaties waar ikzelf al 5-10km boven de vmax rij (of zo'n zelfde situatie waar ik een beetje afstand hou) en er iemand de hele weg aan mijn bumper zit. Wat schiet je er in godsnaam mee op om zo dicht achter me te rijden.
True. Echter zijn t hier regelmatig van die mega smalle bergweggetjes waar inhalen vaak praktisch onmogelijk is.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Protip: Als je even aan de kant kan, gewoon ff lekker doen. Stuk beter voor je bloeddruk, doe ik ook wel in Frankrijk op een pasje ofzo, gewoon even aan de kant en gas los en dit aangeven (met je knipper) en de locals lekker voorbij laten blazen. Ga jij maar met 130 over de col waar je 90 mag, jij kent de weg omdat je er waarschijnlijk minstens 1x per dag overheen gaat, heel het jaar door. Ik ken het niet, dus ga je gang.
Jullie doen mij opjaguhhhhboehoehoe.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:13 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Underkoffer KLPD,
Jaagt je op weltevree,
Tot je in boetgebied arriveert
Waarna hij je arresteert.
Doet me denken aan Tsjechie, maar daar halen ze je wel gewoon in. Ook waar dat niet 'kan', maar met zijn drieen naast elkaar is vrij normaal.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:30 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, even een irritatie vanaf mijn vakantieadresje in Italië momenteel.
Ik heb het hier binnendoor al. Zeker met een klein autotje rijd je grote wagens, helemaal toeristen, compleet zoek. Het is recentelijk opnieuw aangelegd en daardoor is ie beter te rijden, maar daarvoor was het helemaal wegkennis hebben en weten voor welk drempel je wel je rempedaal in moest trappen en welke je rustig met vmax+30 kan nemen. Afijn, niet te vaak doen, je ophanging krijgt wel flinke klappen en 90 waar ook fietsers op de weg zitten is wel iets te hard.quote:Op maandag 1 juni 2015 18:47 schreef twiFight het volgende:
In het begin probeerden we nog wel eens aan te haken door zo'n Tsjech te volgen. Als hij met 60 een blinde bocht om gaat dan kunnen we dat zelf ook wel, toch...? Nou, daar kwamen we snel op terug. Best wel bizar om door een lada helemaal zoekgereden te worden in de bergen, maar op zo'n moment kies ik toch wel even voor mijn eigen rijvaardigheid en niet een local die het al 40 jaar doet![]()
*het relaas van iemand die veel kilometers maakt, dit voor 90-95% binnen de regels doet (die 5-10% mag je invullen met die doorgetrokken streep, linksrijders rechts voorbij op de CC en soms wat te hard rijden op autosnelwegen) en wiens allergrootste ergernis in het verkeer de betutteling op het Nederlandse wegennet is. Doorgetrokken strepen op de meest krankzinnige plekken, verhogingen tussen de rijbanen, kansloze adviessnelheden bij bochten, levensgevaarlijke chicanes om mensen zachter te laten rijden, terwijl de gevolgsmanoevres veel gevaarlijker zijn, drempels waar je met een SUV nog je bumpers mee onder je auto vandaan rijdt. Gevolg? Schaaprijders. Kloothommels die niet met het verkeer bezig zijn, die op de automatische piloot rijden. Geen situatie op waarde kunnen inschatten. Die naast je rijden bij het invoegen en je dan schaapachtig/boos aankijken als je niet opzij gaat. Die met 50 door een bocht gaan waar je met 120 nog geen G-krachten bij ontwikkelt omdat er een adviesbord 50 staat, en vervolgens er bijna uit vliegen bij de volgende, omdat daar ineens 70 staat wat amper gaat. Files achter een idioot die 60 rijdt op een kaarsrechte N-weg waar 80 en waar je regeltechnisch niet voorbij mag. En het worden er steeds meer. Allemaal vergiftigd door wat het CBR en de politiek zien als veilig verkeer. Binnen de perken, betuttelend, alles op statistieken, aantal doden etcetera. Dode op een provinciale weg? Niet kijken of ie als een idioot reed en zichzelf om een boom heeft gevouwen, maar meteen aanpassingen maken aan de weg. We slaan echt door. En dat ben ik gewoon zat. Dat betekent niet dat ik als een mongool rij, dat betekent dat ik zelf na kan denken en soms een andere oplossing kies dan gebruikelijk (of toegestaan). En ja, ook ik maak fouten. Tuurlijk. Gelukkig doen we dat allemaal. En als iedereen zich daar bewust van is, en alert rijdt, dan corrigeren we dat in veel gevallen van elkaar. Daar zijn geen doorgetrokken strepen of adviessnelheden voor nodig. Alleen gezond verstand en een dosis zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Maar dat wordt eng gevonden blijkbaar.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:16 schreef twiFight het volgende:
Zie hier het relaas van iemand die denkt dat het verkeer bestaat uit zijn individu en dat zijn acties bepalend zijn voor de uitkomsten van situaties. Vroeger of later komt 'ie er achter dat het verkeer bestaat uit... het verkeerwaar ook andere mensen in deelnemen. Ik hoop dat ik je nooit tegenkom in het verkeer.
Amen.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, omdat er teveel debielen zijn die niet weten hoe ze knap in het verkeer moeten rijden. Zelfde met inhaalverboden. De meeste mensen spiegelen niet, maken geen gang en gaan met een slakkentempo naar links (nadat ze eerst op de kont van hun voorligger hebben gezeten en dus niet kunnen zien of er überhaupt wat aan komt) en proberen met 60 in hun 5 te versnellen. Ik had er laatst ook eentje, liep met net geen 90 op de teller op een 80 weg heel hard in op een voorligger. Kan 2 dingen doen, hem vol in de ankers gooien en gezellig met 50 meetuffen of zorgen dat ik er vlot voorbij kom zonder iemand hinder te verzorgen. Gas wat los vanwege een tegenligger, zodra die tegenligger naast mijn voorligger zat gas weer in (deze automaat schakelt gelukkig zelf vlot terug), naar links als je er bijna bent, er snel voorbij en daarna weer rustig terug laten lopen naar de snelheid die ik al had.
Situaties op waarde kunnen schatten houdt ook in dat je niet over doorgetrokken strepen heen gaat. Waarom niet? Omdat je niet alleen op de weg zit, en de rest van het verkeer er geen rekening mee houdt dat jij schijt hebt aan die doorgetrokken strepen. Zelfde geldt voor "oplossingen die niet gebruikelijk of toegestaan zijn". Dat jij denkt dat dat wel kan, dat betekent nog niet dat de rest van het verkeer het daarmee eens is, of meteen snapt wat je aan het doen bent. Waar mensen dat soort dingen gaan doen, daar moeten anderen ineens op anticiperen, en dat vergroot dan weer de kans op ongelukken. En als ik bij een bocht kom waar ik nog nooit, of in ieder geval heel lang niet geweest ben, en er staat een bord met de adviessnelheid 50, dan ga ik er inderdaad niet met 120 doorheen. Dat heet ook een situatie op waarde kunnen schatten. En die levensgevaarlijke chicanes waar je het over hebt, die zijn waarschijnlijk alleen levensgevaarlijk omdat je er met een belachelijk hoge snelheid doorheen raast. En ja, als ik weet dat een drempel zodanig is dat ik er niet te hard overheen kan, dan pas ik mijn snelheid daarop aan. Niet iedereen kan het zich, net als jij blijkbaar, veroorloven om iedere week nieuwe bumpers te laten monteren.quote:Op maandag 1 juni 2015 19:19 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
*het relaas van iemand die veel kilometers maakt, dit voor 90-95% binnen de regels doet (die 5-10% mag je invullen met die doorgetrokken streep, linksrijders rechts voorbij op de CC en soms wat te hard rijden op autosnelwegen) en wiens allergrootste ergernis in het verkeer de betutteling op het Nederlandse wegennet is. Doorgetrokken strepen op de meest krankzinnige plekken, verhogingen tussen de rijbanen, kansloze adviessnelheden bij bochten, levensgevaarlijke chicanes om mensen zachter te laten rijden, terwijl de gevolgsmanoevres veel gevaarlijker zijn, drempels waar je met een SUV nog je bumpers mee onder je auto vandaan rijdt. Gevolg? Schaaprijders. Kloothommels die niet met het verkeer bezig zijn, die op de automatische piloot rijden. Geen situatie op waarde kunnen inschatten. Die naast je rijden bij het invoegen en je dan schaapachtig/boos aankijken als je niet opzij gaat. Die met 50 door een bocht gaan waar je met 120 nog geen G-krachten bij ontwikkelt omdat er een adviesbord 50 staat, en vervolgens er bijna uit vliegen bij de volgende, omdat daar ineens 70 staat wat amper gaat. Files achter een idioot die 60 rijdt op een kaarsrechte N-weg waar 80 en waar je regeltechnisch niet voorbij mag. En het worden er steeds meer. Allemaal vergiftigd door wat het CBR en de politiek zien als veilig verkeer. Binnen de perken, betuttelend, alles op statistieken, aantal doden etcetera. Dode op een provinciale weg? Niet kijken of ie als een idioot reed en zichzelf om een boom heeft gevouwen, maar meteen aanpassingen maken aan de weg. We slaan echt door. En dat ben ik gewoon zat. Dat betekent niet dat ik als een mongool rij, dat betekent dat ik zelf na kan denken en soms een andere oplossing kies dan gebruikelijk (of toegestaan). En ja, ook ik maak fouten. Tuurlijk. Gelukkig doen we dat allemaal. En als iedereen zich daar bewust van is, en alert rijdt, dan corrigeren we dat in veel gevallen van elkaar. Daar zijn geen doorgetrokken strepen of adviessnelheden voor nodig. Alleen gezond verstand en een dosis zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Maar dat wordt eng gevonden blijkbaar.
[..]
Amen.
Gek genoeg slaat dat vooral op jezelf. Geen verantwoordelijkheid bij de andere weggebruikers durven neerleggen en er niet vanuit durven gaan dat ook die een portie gezond verstand hebben. Nee, gewoon befehl ist befehl. De achter het bureau bedachte ideeën zijn immers perfect.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
Die dosis zelfvertrouwen die zal er best zijn, het gezond verstand en die verantwoordelijkheid lees ik nergens terug.
Verkeer dat reden geeft tot het overschrijden van doorgetrokken strepen bij normaal weggedrag heeft zelf schijt aan alles en is vaak met alles bezig, behalve het verkeer. Telefoons, passagiers, het kind achterin voeren, alles is belangrijker dan gewoon bezig zijn met het verkeer.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
Omdat je niet alleen op de weg zit, en de rest van het verkeer er geen rekening mee houdt dat jij schijt hebt aan die doorgetrokken strepen.
Als mensen eens de helft van het anticiperen zouden doen van waar ze nu met andere dingen bezig zijn, zou dat ontzettend veel ongelukken schelen. Nee, je kan niet voor me als ik 10 meter van de kruising ben op een 80 weg. Nee, je kan niet door me heen als ik naast je zit op de snelweg. Nee, ik kan niet ruiken dat jij een afslag moet hebben omdat je hem opeens in de ABS hangt omdat je hem anders had gemist doordat je telefoon belangrijker was.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
Dat jij denkt dat dat wel kan, dat betekent nog niet dat de rest van het verkeer het daarmee eens is, of meteen snapt wat je aan het doen bent. Waar mensen dat soort dingen gaan doen, daar moeten anderen ineens op anticiperen, en dat vergroot dan weer de kans op ongelukken.
Eigenlijk meer omdat als ik voorrang heb, ik dit nauwelijks krijg. Of als ik er al half in rijd en voorrang heb, een ander ook nog even naar binnen wil.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
En die levensgevaarlijke chicanes waar je het over hebt, die zijn waarschijnlijk alleen levensgevaarlijk omdat je er met een belachelijk hoge snelheid doorheen raast.
Je bent geloof ik wel goed in alles tot in het extreme trekken hè? Een vrachtwagen moet die bocht ook met 50 kunnen nemen.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
En als ik bij een bocht kom waar ik nog nooit, of in ieder geval heel lang niet geweest ben, en er staat een bord met de adviessnelheid 50, dan ga ik er inderdaad niet met 120 doorheen.
Nee, de achter het bureau bedachte ideeën zijn niet perfect, dat beweer ik ook nergens. Maar wat denk je dat er zou gaan gebeuren als iedereen ging rijden volgens de regeltjes die hij zelf bedenkt?quote:Op maandag 1 juni 2015 23:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gek genoeg slaat dat vooral op jezelf. Geen verantwoordelijkheid bij de andere weggebruikers durven neerleggen en er niet vanuit durven gaan dat ook die een portie gezond verstand hebben. Nee, gewoon befehl ist befehl. De achter het bureau bedachte ideeën zijn immers perfect.
[..]
En dat geeft jou dan natuurlijk het recht om alle regels aan je laars te lappen?quote:Verkeer dat reden geeft tot het overschrijden van doorgetrokken strepen bij normaal weggedrag heeft zelf schijt aan alles en is vaak met alles bezig, behalve het verkeer. Telefoons, passagiers, het kind achterin voeren, alles is belangrijker dan gewoon bezig zijn met het verkeer.
[..]
Als jij echt zo rijdt als hierboven wordt beschreven, met eigen regeltjes en zelfverzonnen oplossingen, dan anticiperen die andere weggebruikers zo slecht nog niet. Je leeft nog steeds.quote:Als mensen eens de helft van het anticiperen zouden doen van waar ze nu met andere dingen bezig zijn, zou dat ontzettend veel ongelukken schelen. Nee, je kan niet voor me als ik 10 meter van de kruising ben op een 80 weg. Nee, je kan niet door me heen als ik naast je zit op de snelweg. Nee, ik kan niet ruiken dat jij een afslag moet hebben omdat je hem opeens in de ABS hangt omdat je hem anders had gemist doordat je telefoon belangrijker was.
[..]
Ik reageerde op de opmerking hierboven:" Die met 50 door een bocht gaan waar je met 120 nog geen G-krachten bij ontwikkelt omdat er een adviesbord 50 staat". Dat ik daar inderdaad niet met 120 doorheen raas lijkt mij niet meer dan een beetje gezond verstand. Hoe hard het wel kan, dat probeer ik in te schatten als ik de bocht zie, zie hoe hard het verkeer voor me de bocht neemt. Als dat extreem is, dan wens ik jouw nabestaanden zeer veel sterkte toe binnenkort.quote:Je bent geloof ik wel goed in alles tot in het extreme trekken hè? Een vrachtwagen moet die bocht ook met 50 kunnen nemen.
Dat slaat natuurlijk nergens op.quote:Maar vooral lekker blind de bordjes volgen. Lekker met 50 over een klinkerweg in een woonwijk razen rond 12 uur langs de school, omdat dat wel mag. Want je rijdt toch niet te hard. En lekker achter dat landbouwverkeer blijven plakken voor de komende 20 km op een rechte 80-weg omdat er een doorgetrokken streep ligt.
Ja, gisteren nog! Ook voor figuren die twee parkeerplaatsen denken nodig te hebben in een beetje parkeergarage.quote:Op woensdag 3 juni 2015 00:57 schreef twiFight het volgende:
Een interessante aanpak van foutparkeerders. Wat zeggen de Fokkers, hier ook invoeren, of niet?
Waarschuwing: VVS...
Dat is zo gierig.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je haalde rechts in en dat mag niet... Vindt die vent dan. Dat je bij blokmarkering gewoon rechts voorbij mag, weet ie blijkbaar niet.
Ik noem het NIFOM. [Not In Front Of Me] Zojuist verzonnen (quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:59 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Dat is zo gierig.
Zo nu en dan is er een file op de plaats waar ik moet invoegen op de snelweg (2 rijstroken, 3 als je de invoegstrook meetelt). Matrixborden geven 50 aan dus als iedereen meewerkt zou je een redelijke doorstroming moeten hebben.
Voor wat betreft het invoegen gaat alles goed, totdat je besluit om je knipperlicht aan te zetten zodat het overige verkeer weet dat je van rijstrook wilt wisselen.
Plotseling gaat jan en alleman harder rijden en dichten ze gaten op een manier waarvan Kim Holland gaat blozen.
Bedoel je dat je je knipper aanzet omdat je zo nodig naar de linkerbaan moet?quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:59 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Dat is zo gierig.
Zo nu en dan is er een file op de plaats waar ik moet invoegen op de snelweg (2 rijstroken, 3 als je de invoegstrook meetelt). Matrixborden geven 50 aan dus als iedereen meewerkt zou je een redelijke doorstroming moeten hebben.
Voor wat betreft het invoegen gaat alles goed, totdat je besluit om je knipperlicht aan te zetten zodat het overige verkeer weet dat je van rijstrook wilt wisselen.
Plotseling gaat jan en alleman harder rijden en dichten ze gaten op een manier waarvan Kim Holland gaat blozen.
Ik vind vooral auto's waarvan de bestuurder een petje draagt sneller asociaal.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:08 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ha, mooi stukje. Erg herkenbaar ook hoe je bij een dikke auto veel sneller iets "asociaal" vindt. Omgekeerd merk ik ook vaak dat als ik een keer in een gebakje rijdt, je er sneller af wordt gedrukt op de linkerbaan. Dan ben je heel snel het mutsje wat geen idee heeft wat ze aan het doen is (en ja, dit denk ik zelf ook vaak over kleine autootjes, ben ook vaak verbaasd als er een kerel in blijkt te zitten).
Ben ik trouwens de enige die vaak denkt dat echt oude auto's in de regel bestuurd worden door betere chauffeurs (want in zo'n ding moet je beter weten wat je doet en wat er wel en niet kan)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |