Zelfs dan toeter ik niet eens meer. Ik ben niet je wekker...quote:Op zondag 31 mei 2015 14:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als je voor het stoplicht staat en je moet echt even wat doen op je telefoon, kijk dan zeer regelmatig even op. En als het groen is en de auto's voor je al erdoor zijn, kan je wel boos kijken als ik op de claxon hang, maar jij houdt het zooitje op omdat je nog steeds stilstaat, stomme blonde kutsnol.
Nouja, ik vind het nogal vervelend om stil te blijven staan achter iemand die schijnbaar alle tijd van de wereld heeft, terwijl je zelf onderweg naar een afspraak bent. En ik vind het zonde van mijn tijd om in zo'n geval mijn extra ingecalculeerde reistijd aan zo'n persoon te moeten opofferen, terwijl ik die ook bij mijn afspraak gewoon kan gebruiken.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zelfs dan toeter ik niet eens meer. Ik ben niet je wekker...
Dubbel irritatie als ze dan net op het laatste moment wegrijden en jij weer voor een rood licht staat.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als je voor het stoplicht staat en je moet echt even wat doen op je telefoon, kijk dan zeer regelmatig even op. En als het groen is en de auto's voor je al erdoor zijn, kan je wel boos kijken als ik op de claxon hang, maar jij houdt het zooitje op omdat je nog steeds stilstaat, stomme blonde kutsnol.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar voor heb ik beter zicht dan achter, dus minder risico. Maar met cameras en parkeersensoren is dat sowieso al verleden tijd.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:52 schreef Fer het volgende:
Waarom als mensen uitparkeren, gaan ze precies net genoeg achteruit om dan hun stuur helemaal de andere kant op te draaien en met hun voorbumprr op slechts enkele centimeters langs de andere auto,s vooruit weg te rijden.
Ik vind dat best knap. Meestal als er ruimte is ga ik zover mogelijk achteruit en dan kun je zonder moeite wegrijden.
Ik vind het beiden niet echt slim. Beter rijd je met gematigde snelheid over de linkerbaan door totdat je ergens genoeg ruimte ziet om in te voegen. Dan houdt je niemand op, en kan iedereen in hetzelfde tempo door blijven rijden.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik was benieuwd wat jullie van de volgende situatie vinden. Je hebt op snelwegen vaak dat er van 2 rijstroken naar 1 rijstrook wordt gegaan. Er staan dan ook bordjes dat je moet gaan ritsen. Wat je vaak ziet is dat bijna iedereen netjes rechts achteraan de rij aansluit. Echter heb je er altijd een paar tussen (vaak bmw's, audi's, bouwvakkersbusjes) die vol over de linker baan blijven scheuren en er aan het einde tussen drukken.
Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...
Wat vinden jullie asocialer: de linker baan blokkeren met nog 200m wegdek voor je of als enige vol over de linker baan iedereen inhalen en tot het einde van de rijstrook blijven doorrijden?
De rode en de groene lijn lijken in zone B allebei rechtsaf te slaan? Waarom zou men bij punt 2 dan alleen de rode lijn mogen volgen? Daar kan groen volgens mij ook het beste gaan staan.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:27 schreef Gymbaboon het volgende:
Rotterdam ter hoogte van Zuidplein.
Elke dag zo erg opletten op dit punt:
[ afbeelding ]
Ik moet altijd de groene lijn volgen. Ik start vanaf punt 1.
even de puntjes uitleggen.
Punt 1 mag mijns inzien de blauwe en groene lijn volgen.
Punt 2 mag alleen de rode lijn volgen.
Punt 3 mag alleen de paarse lijn volgen.
Dit gebeurt echt dagelijks en ik vraag me af of ik gelijk heb:
Mensen switchen van de rode naar de groene lijn, waardoor ze de personen op de groene lijn keihard afsnijden. Volgens mij komt dit omdat ze denken dat punt 1 alleen de blauwe lijn mag volgen, en dat punt 2 recht geeft op de groene en de rode...
Als mensen in zone B gaan switchen van baan is het gewoon een normale actie mits er goed gekeken wordt. Maar in die bocht heb ik al tig keer vol moeten remmen. Wees gewaarschuwd.
Je hebt gelijk, rood en groen gaan beide rechtdoor( paars gaat rechtsaf). Maar vanaf punt 1 mag je zowel rechtdoor als linksaf.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:04 schreef deezler het volgende:
[..]
De rode en de groene lijn lijken in zone B allebei rechtsaf te slaan? Waarom zou men bij punt 2 dan alleen de rode lijn mogen volgen? Daar kan groen volgens mij ook het beste gaan staan.
Punt 1 lijkt me daar vooral bedoeld voor mensen die de blauwe lijn volgen en in zone B linksaf willen.
Ken uw auto? Of je nou een meter of een centimeter ruimte hebt maakt niet uit toch?quote:Op zondag 31 mei 2015 17:52 schreef Fer het volgende:
Waarom als mensen uitparkeren, gaan ze precies net genoeg achteruit om dan hun stuur helemaal de andere kant op te draaien en met hun voorbumprr op slechts enkele centimeters langs de andere auto,s vooruit weg te rijden.
Ik vind dat best knap. Meestal als er ruimte is ga ik zover mogelijk achteruit en dan kun je zonder moeite wegrijden.
En dat is nou juist om dat te voorkomen. Een invoeger ziet jou niet achter die vrachtwagen vandaan komen en dan krijg je dus twee personen die hetzelfde plekje voor die vrachtwagen willen innemen en dat gaat dus niet hè, dah pas nieh. En je moet helemaal niet over die doorgetrokken streep heen, je mag er niet overheen.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:23 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat ik overigens echt haat zijn al die doorgetrokken strepen tegenwoordig links van de rechterstrook bij op- en afritten. Dan rij je op de middelste of linkerstrook, wil je nog even een vrachtwagen inhalen en vervolgens de afrit pakken (ruim de tijd en ruimte vaak), moet je over die doorgetrokken streep heen.![]()
Ik mag toch hopen dat de invoeger mij al gezien heeft in z'n spiegel en dat ik de invoeger zie. Daar kan je dan toch allebei (vooral ik, dat snap ik) op anticiperen? Ik ga echt niet als ik 130 op de GPS rij en de afrit nadert afremmen naar 90 km/h, achter de vrachtwagen zitten, dan met 90 km/h de afrit op waar invoegers vaak al harder rijden als je er 130 mag en dan vervolgens weer gas geven, omdat de afrit honderden meters lang is. Dat je er niet overheen mag snap ik ook wel, maar als ik die afrit moet hebben dan doe ik dat gewoon hoor.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:55 schreef eP2e het volgende:
[..]
En dat is nou juist om dat te voorkomen. Een invoeger ziet jou niet achter die vrachtwagen vandaan komen en dan krijg je dus twee personen die hetzelfde plekje voor die vrachtwagen willen innemen en dat gaat dus niet hè, dah pas nieh. En je moet helemaal niet over die doorgetrokken streep heen, je mag er niet overheen.
Eerst een vrachtwagen inhalen? Dat vond deze mevrouw ook:quote:Op maandag 1 juni 2015 12:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat de invoeger mij al gezien heeft in z'n spiegel en dat ik de invoeger zie. Daar kan je dan toch allebei (vooral ik, dat snap ik) op anticiperen? Ik ga echt niet als ik 130 op de GPS rij en de afrit nadert afremmen naar 90 km/h, achter de vrachtwagen zitten, dan met 90 km/h de afrit op waar invoegers vaak al harder rijden als je er 130 mag en dan vervolgens weer gas geven, omdat de afrit honderden meters lang is. Dat je er niet overheen mag snap ik ook wel, maar als ik die afrit moet hebben dan doe ik dat gewoon hoor.
Juist vanwege Josti's zoals jij zijn die doorgetrokken strepen er gekomen, dat snap je waarschijnlijk ook?quote:Op maandag 1 juni 2015 12:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat je er niet overheen mag snap ik ook wel, maar als ik die afrit moet hebben dan doe ik dat gewoon hoor.
quote:Op maandag 1 juni 2015 12:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
Eerst een vrachtwagen inhalen? Dat vond deze mevrouw ook:
Dat is niet echt wat ik bedoel. Als er een hele sliert vrachtwagens rijdt jas ik hem er niet "even tussendoor" zoals die vrouw. Ik heb het gewoon over één vrachtwagen waar ik graag nog even voorbij wil zodat ik niet hoef af te remmen. Ik snap de logica van die strepen wel, ik vind ze alleen onder dezelfde noemer vallen als adviessnelheden bij bochten en doorgetrokken strepen op provinciale wegen. Betuttelend en verantwoordelijkheid wegnemen waar dat niet moet. Ik denk graag zelf na in plaats van dat het voor me wordt gedaan.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
Eerst een vrachtwagen inhalen? Dat vond deze mevrouw ook:
*pakt triangel en speelt een solo voor eP2e*quote:Op maandag 1 juni 2015 12:42 schreef eP2e het volgende:
[..]
Juist vanwege Josti's zoals jij zijn die doorgetrokken strepen er gekomen, dat snap je waarschijnlijk ook?
Deed je zeker niet tijdens je rij-examen? Dat noemt men dus hypocriet, alle regels tijdens afrijden netjes volgen om na het behalen heel hard te gaan roepen "ik denk liever zelf na en pleur de regelgeving naast me neer". Had je toen moeten doen, held..quote:Op maandag 1 juni 2015 12:57 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik denk graag zelf na in plaats van dat het voor me wordt gedaan.
Het kutte is vooral dat je onverwacht gedrag gaat vertonen in het verkeer waar anderen niet op ingespeeld zijn. Die zien een doorgetrokken streep en verwachten niet dat er alsnog iemand overheen knalt. Als de borden aangeven dat het 100 is verwacht je niet dat er iemand met 140 aan komt rausen als je een vrachtwagen in wilt halen. Daarom altijd twee keer kijken etc, maar toch.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:13 schreef eP2e het volgende:
[..]
Deed je zeker niet tijdens je rij-examen? Dat noemt men dus hypocriet, alle regels tijdens afrijden netjes volgen om na het behalen heel hard te gaan roepen "ik denk liever zelf na en pleur de regelgeving naast me neer". Had je toen moeten doen, held..
Dat jij graag die streep respecteert en 10-20km om wil rijden omdat je de afslag mist moet je zelf weten. Ik doe het echt niet als de situatie het toelaat. Maar jij rijdt vast overal ook altijd keurig de V-max, sorteert altijd goed voor en maakt geen andere expresse foutjes die het CBR niet zou tolereren. Vind ik knap. Eerlijk. Net zo knap als dat je mij een josti en hypocriet vindt van achter je beeldscherm. Tot dat niveau ga ik me niet verlagen.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:13 schreef eP2e het volgende:
[..]
Deed je zeker niet tijdens je rij-examen? Dat noemt men dus hypocriet, alle regels tijdens afrijden netjes volgen om na het behalen heel hard te gaan roepen "ik denk liever zelf na en pleur de regelgeving naast me neer". Had je toen moeten doen, held..
Ik hoef helemaal niet om te rijden, je weet toch dat je afslag er aan zit te komen of niet? Borden genoeg die dat aanduiden, ja ze hebben zelfs een afstand er op staan en die strepen beginnen nooit voor die aanduidingen. Dat je vervolgens maar liefst een hele minuut achter een vrachtwagen moet rijden, soit.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:27 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat jij graag die streep respecteert en 10-20km om wil rijden omdat je afslag mist moet je zelf weten.
Jup. En 9 van de 10 keer weet ik hoe lang die afrit is, en kan ik dus prima inschatten of het lukt om nog even de vrachtwagen voorbij te gaan, zodat ik alle tijd en ruimte heb om de uitvoegstrook op te gaan. Niet op het laatste moment, niet als het spits is en semi-file rijden is, gewoon als de situatie het toelaat en ik er niemand mee hinder. Want dat is het idee toch van die streep? Minder hinder voor invoegend verkeer? Oeps, zijn er toch zomaar situaties waar die streep totaal overbodig is. Maar nee, we leggen hem lekker neer, want mensen kunnen dat echt niet zelf bedenken en inschatten.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:29 schreef eP2e het volgende:
[..]
Ik hoef helemaal niet om te rijden, je weet toch dat je afslag er aan zit te komen of niet? Borden genoeg die dat aanduiden, ja ze hebben zelfs een afstand er op staan.
Je schijnt echt niet te snappen dat op het moment dat jij naast die vrachtwagen zit een invoeger jou niet ziet, we hebben geen röntgenogen, echt niet. Op het moment dat jij voorbij die vrachtwagen komt en in je strook blijft is er niets aan het handje maar als jij daar wisselt van strook dan moet je niet vreemd opkijken dat er opeens een auto van rechts komt... ach waarom probeer ik het eigenlijk nog uit te leggen...quote:Op maandag 1 juni 2015 13:39 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Jup. En 9 van de 10 keer weet ik hoe lang die afrit is, en kan ik dus prima inschatten of het lukt om nog even de vrachtwagen voorbij te gaan, zodat ik alle tijd en ruimte heb om de uitvoegstrook op te gaan. Niet op het laatste moment, niet als het spits is en semi-file rijden is, gewoon als de situatie het toelaat en ik er niemand mee hinder. Want dat is het idee toch van die streep? Minder hinder voor invoegend verkeer? Oeps, zijn er toch zomaar situaties waar die streep totaal overbodig is. Maar nee, we leggen hem lekker neer, want mensen kunnen dat echt niet zelf bedenken en inschatten.
En jij schijnt niet te willen snappen dat het een kwestie van inschatting van de situatie is. En geen harde regel dat het wel of niet kan (los van dat je er niet overheen mag, de logica in dit verhaal gaat over wanneer dat wel zou mogen). Als die invoeger voor de vrachtwagen wil invoegen, dan rijdt hij qua snelheid met mij mee. En dan heb ik hem voordat ik de vrachtwagen inhaal allang gezien, óf ik heb ruim de tijd om voor of achter hem langs uit te voegen. Want ik weet hoe lang die voegstrook is, en ik jas hem niet keihard voor die vrachtwagen langs, maar schuif rustig twee stroken op.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:45 schreef eP2e het volgende:
[..]
Je schijnt echt niet te snappen dat op het moment dat jij naast die vrachtwagen zit een invoeger jou niet ziet, we hebben geen röntgenogen, echt niet. Op het moment dat jij voorbij die vrachtwagen komt en in je strook blijft is er niets aan het handje maar als jij daar wisselt van strook dan moet je niet vreemd opkijken dat er opeens een auto van rechts komt... ach waarom probeer ik het eigenlijk nog uit te leggen...
Het ging blijkbaar vaak genoeg fout om te besluiten doorgetrokken strepen neer te leggen.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:56 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ging het toen bij elke in- en uitvoeger fout? Nee, totaal niet. Omdat mensen zelf kunnen nadenken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |